🔴مدام عذرخواهی نکنید بلکه تشکر کنید...
نگید ببخشید دیر کردم
بگید ممنونم منتظر موندی
نگید ببخشید که انقدر صحبت میکنم
بگید ممنونم که به حرفام گوش میدی
نگید ببخشید اذیتت کردم
بگید ممنونم که بهم لطف میکنی
نگید ببخشید بازم خراب کردم
بگید ممنونم تو اشتباهاتم صبوری میکنی
نگید من همش مزاحمم
بگید خیلی صبر و مهربونیتون رو دوستدارم
نگید ولی من که سر سفره سیر نشدم
بگید از بس خوشمزه است آدم دوباره دلش میخواد از غذاتون.
نگید ای وای بازم من مقصر بودم!
بگید کجا میتونم لنگه ی خوبیاتو پیدا کنم
همیشه مثبت باشید☺️❤️👌
#خانواده_بهشتی این گونه است...
🦋🏴 @khanevadeh_beheshtii 🏴
30.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #کلیپ | دلتنگم ...
🎧کربلایی سیدرضا نریمانی
🎤😭 اربعین امسال چی قراره
قسمت ما نوکرا باشه 😭
#احساسی
💔😔شهدا شرمنده ایم😔💔
@shohadasharmandh
حضرت آیت الله خامنهای در پیامی درگذشت مرحوم آقای حاج علی شمقدری را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با تأثر فراوان اطلاع یافتم که دوست و همراه قدیمی، مرد مؤمن و انقلابی و متشرع، پدر شهید و برادر شهید، مرحوم آقای حاج علی آقای شمقدری رحمة الله علیه دارفانی را وداع کرده است.
اینجانب در بیش از نیم قرن آشنائی با این برادر با ایمان و پرتلاش، همواره او را در جبههی حق، به پایداری و غیرت و صدق و وفا شناخته و از او جز نیکی و مجاهدت ندیدهام، رحمت و رضوان خدا بر او باد. وظیفه میدانم که به همسر مؤمن و صبور و فرزندان صالح و مکرّم و نیز به دیگر بازماندگان و همهی دوستان و آشنایان آن مرحوم تسلیت عرض کنم و حشر او با شهیدان و بندگان صالح را از خداوند مسألت نمایم.
سید علی خامنهای
۲۸ شهریور ۱۳۹۹
به نام خدای امام حسین
سلام
دوستای مهربون هیئتی
گل دخترای دوست داشتنی
این هفته هم ساعت ۶ تو هیئت مجازیِ «خیمه کودکانه» چشم انتظارتونیم.
هئیتمون فقط ۴۰ دقیقه است.
دخترای گلِ ۶-۹ ساله دیر نکنیدااااااااا.
https://eitaa.com/joinchat/258539570Ce3a2590664
جمعه ۹۹/۶/۲۸ ساعت ۶ عصر
هدایت شده از قم زیبا
🔴 انفجار کرونا در قم/ ۱۳ نفر در ۲۴ساعت فوت کردند!
دکتر قدیر، رییس دانشگاه علوم پزشکی قم:
🔹 طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به امروز پنجشنبه، ۱۷۹نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا پذیرش شدند.
🔹 ۱۱۴ نفر از این تعداد در بخشهای بیمارستانها بستری شدند.
🔹 در شبانهروز گذشته، ۶۰ نفر از بیماران بستری در بخشها از بیمارستان ترخیص شدند.
🔹 در حال حاضر حدود ۶۳۱ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم بستری هستند که حال ۱۰۵نفر از آنها وخیم است.
🔻 همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ نفر که تست کرونای آنها مثبت بود، جان خود را از دست دادند.
✅ @qome_ziba
🔻مهدی نصیری، زمان خاتمی از زعمای «کیهان» بود و زمانی هم از مسئولان دفتر نمایندگی در «امارات» و ...
🔻بزرگوار، وسط معرکه خیانت امارات بجای روشنگری، هوس روشنفکری کرده و به استناد نظر سازی های نامعتبر، علیه #حجاب طوری مغلطه میکند که اشک شوق در چشم دشمنان جمع شده!
✍حمیدرضا ابراهیمی
✅ گامی نو: اورژانس تحلیل های فرهنگی، سیاسی👇
https://eitaa.com/joinchat/917307426Ceae7e94949
💢 تکذیبیه وزارت ارشاد در مورد آمار ادعایی مهدی نصیری درباره حجاب
▫️پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت ارشاد با انتشار مطلبی در سایت خود ضمن تکذیب آمار ارائه شده از سوی مهدی نصیری درباره حجاب نوشت:
"یافتههای پیمایش ارزش ها و نگرشهای ایرانیان در مورد حجاب نشان میدهد برداشت و اظهارنظر آقای نصیری با یافتههای این پژوهش کاملا ناهمخوان است."
متن کامل این تکذیبیه را در لینک زیر مطالعه فرمایید.
https://www.ricac.ac.ir/news/3147
✅نقدی بر اشکال اقای نصیری درباره حجاب
آقای نصیری در برنامه زاویه با حجاب قانونی مخالفت کرد. کل استدلال آقای نصیری دو جمله است. اول اینکه با زور نمی شود جامعه را با حجاب کرد چه آنکه تجربه رضاخان نیز همین نشان داده است. دوم اینکه مردم مخالفند.
✅چند نکته در این رابطه:
🔸1.اول اینکه ما حجاب اجباری نداریم. الزام قانونی داریم. الزام قانونی خودش برآمده و با امضای رای اکثریت است. اگر وجاهت دموکراتیک قانونگذاری رازیر سوال ببریم سنگ روی سنگ بند می شود؟ ازفردا هر کس بگوید فلان قانون رامردم مخالفند چه کنیم؟ با کدام منطق باید بپذیریم شاخص اکثریت نزدشماست؟
🔸2.مقایسه الزام حجاب در جمهوری اسلامی با الزام رضاقلدر از مبنا دچار اشکال است. مثل اینکه کسی قانون در دیکتاتوری را با قانون درجمهوریت مقایسه کند. انشالله که روشنست دچار چه اشتباه فاحشی شده اند. الزام قانون در جمهوریت پشتوانه رای مردمی دارد نه قلدری یک دیکتاتور.
🔸3. آقای نصیری گفته اند الزام حجاب ثمر نداشته است. از کجا فهمیدند؟ اینکه وضع حجاب بدتر شده است یعنی الزام ثمرنداشته است؟ بازهم دچار اشتباه عجیب شدند. جامعه ما در یک مبارزه است. اساسا مقایسه نقطه ای در فهم رفتار جامعه در حال مبارزه غلط است.
جامعه ای که تحت هجمه های فرهنگی و تمدنی است با همین میزان حجاب نیز یک جامعه عفیف است. سوال اینست که اگر الزام حجاب نبود وضع بدتر بود یا بهتر؟ مثل اینکه فردی خلاف جریان اب پارو بزند. قدرت فرد را در عقبگردش نباید دید. مهم اینکه اگر خلاف آب پارو نزده بود، همین میزان عقب رفته بود؟
🔸4. آقای نصیری معقدند مردم بدحجاب شده اند. این حرف نیز غلط است. اساسا مقایسه تقوا و دینداری مردم در مبارزه آنهاست نه تغییر ظاهری شان. مساله حجاب در ایران ناشی از غربزدگی است نه کاهش دینداری. انشالله فرق ایندو روشن است. لذا اتفاقا مردم با همین میزان حجاب نیز رشد دینداری داشته اند.
🔸5. گفتند قانون حجاب نتواسته مردم را باحجاب کند. آیا تصور کردیم الزام حجاب برای باحجاب کردن بی حجاب هاست؟ الزام حجاب برای صیانت از یک جامعه دینی است. لذا هدف الزام تنها باحجاب کردن نیست و دفاع از حیا و عفت جامعه است که هم برای مرد است و هم زن. برای صیانت از ظاهر یک جامعه دینی است.
🔸6. میگویند چرا وقتی تبعیض وجود دارد قانون حجاب باید اجرا شود. این هم از آن استدلال های آنچنانی است. اگر سازمان ثبت احوال به وظیفه اش عمل نکرد، سازمان آب و فاضلاب هم تعطیل کند؟ فردا اگر دزد، خانه آقای نصیری را زد بگوئیم چون بقیه نهادها درست عمل نمی کند پی گیری دزد هم اشتباه است؟
🔸7. می گویند حجاب را باید فرهنگی ترویج کرد. سلمنا. خب؟ ترویج فرهنگی به معنی نفی الزام است؟ همه قوانین نیازمند فرهنگ سازی دارند. مگر بستن کمربند فرهنگ سازی نمی خواهد؟ خود الزام هم جزئی از ساخت فرهنگ است.
🔸8.گفته اند در پذیرفتن دین و اعتقادات آزادی است پس مردم حق دارند حجاب را نپذیرند. مقدمه درست و نتیجه غلط. مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب اجزای دین.ضمن اینکه حجاب امری اجتماعی است نه فردی. مردم درانتخابی آزادند که به دیگری ضربه نزند. آیا حجاب درخیابان مثل نماز در پستوخانه است؟
🔸9. می گویند با حجاب موافقم اما با الزامش نه. مثل اینکه کسی بگوید با دروغ مخالفم اما با حرمتش نه. برادرم حجاب خودش یک الزام دینی است. چطور ممکن است با حجاب موافق باشید ولی با الزامش نه. همان که از ضرورت حجاب گفته از الزامش گفته است. مگر دلبخواهی و سلیقه ایست؟
📝 محسن مهدیان
@Fars_Plus
https://eitaa.com/joinchat/683212834C1feea8e12e
کانال زن در اسلام و غرب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 محمود احمدی نژاد در یک اقدام عجیب با یک رسانه ضد انقلاب مصاحبه تصویری کرده است! که مجری این برنامه «گلناز اسفندیاری» خود از براندازان سلطنت طلب و ضد انقلاب مطرح است.
💢 موضوع راجع به مساله حصر، فیلترینگ تا کشته شدگان فتنه آبان ماه سال گذشته است!!!!
❌ مگر طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی کشور مصاحبه با رسانه های معاند برای سران و افراد دارای مسئولیت گذشته و حال ممنوع نیست؟ آنهم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام؟؟؟؟
#خیانت
#انحراف
#توهم_بهار
https://eitaa.com/antihalghe
قُبح نسخه پیچی از موضع حیرت؛
چند ملاحظه درباره الزام قانونی حجاب - ۲
🔹اکثریت مردم در همه کشورها اگر مورد پرسش قرار بگیرند، حاضر نیستند مالیات بپردازند. یا احتمالا خیلی ها علاقه ندارند سقف سرعت مجاز و انواع قوانین رانندگی محدودیت زای دیگر را رعایت کنند.
♦️با این وصف، آیا حکومت ها مالیات نمی گیرند یا قوانین و جریمه های سنگین رانندگی را اعمال نمی کنند؟ و یا مثلا می گویند تا زمانی که اکثریت مردم -به واسطه فرهنگ سازی - موافق نشده اند، قانون نمی گذرانیم و اجرا نمی کنیم؟! یا این که برای ضرورت ها و مصالح مهم، قانون می نویسند و به اجرا می گذارند؟
🔹چهارم: در موضوع پوشش اجتماعی، حتی در غرب مدعی مطلق آزادی و اکثریت گرایی هم بی حجابی، یله نیست و محدودیت های متعددی در محیط عمومی اعمال می شود.
♦️حجاب تا کجا می تواند اختیاری باشد؟ مثلا فقط سر و گردن، مشمول این جواز می شود یا برهنه کردن سایر اعضا هم مجاز است؟ آیا آزادی مطلق کشف حجاب، مد نظر منتقد محترم است یا باید حدی بر آن گذاشت؟ اگر دومی مورد تایید است، پس مجددا به "الزام حجاب" می رسیم!
🔹پنجم: دشمنان ملت ما پس از شکست در جنگ های مختلف، جنگ فرهنگی و اعتقادی را در اولویت قرار داده ان؛ با بمباران رسانه ای "مشهورات سازی" می کنند و سعی می کنند منویات خود را مطالبه مردم جا بزنند. چون از هم پاشیدن شیرازه اخلاقی و فرهنگی جامعه برای شان مهم است.
♦️مسئولیت همه ما در این شرایط، مقابله با این هجوم مقاومت سوز است و نه منفعل شدن و تکرار تلقینات دشمن؛ مخصوصا اگر منتقد محترم در گذشته به درستی با مشهورات زدگی و عرف سازی رندانه دشمن جنگیده باشد.
🔹گرفتار عملیات روانی در جنگ نرم دشمن شدن و به فشار او برای تعطیلی احکام حکیمانه الهی پژواک دادن، فضیلت نیست بلکه موضع گلایه است.
♦️اگر دشمن دو قطبی درست می کند، انسان باورمند باید در برابرش سینه سپر کند و نگذارد دو قطبی اصلی به حاشیه برود؛ نه این که ندانسته به نقشه دشمن کمک کند. اگر ادعا این است که اولویت های دیگر مثل مسئله عدالت اجتماعی موضوع مهم تری است، چرا به همان نمی پردازند و موضوع حجاب را که برای اکثریت مردم محترم است، تبدیل به مسئله می کنند؟
🔹چرا گریبان اشرافیت سیاسی غربگرا را که در کنار تضعیف اقتدار کشور، موجب آسیب به انسجام اجتماعی شده نمی گیرند و به جای آن، حجاب را تبدیل به مسئله می کنند؟ چرا بازخورد مواضع خود را نمی بیننند که کدام رسانه ها از آن استقبال می کننند؟ ماجرا شبیه این است که انسان رزمنده وسط میدان، نقشه و جبهه خودی و دشمن را گم کند و با این حال متحیّرانه به سمتی شلیک کند که جبهه خودی است.
@IMANI_mohammad
نام این درشکههای کوچک «ماشین حمام» است و زنان عصر ویکتوریا از آنها برای آبتنی در دریا استفاده میکردند. نخست در ساحل به درون آن رفته و لباس خود را با لباس شنا عوض میکردند و بعد کسی آن را به داخل دریا میکشید تا بانوان بدون دیده شدن از طریق دریچهای در کف درشکه آبتنی کنند.
@AkhbareFori
قُبح نسخه پیچی از موضع حیرت؛
چند ملاحظه درباره الزام قانونی حجاب - ۱
🔹یک فعال فرهنگی اخیرا برای چندمین بار از قانون الزامی بودن حجاب انتقاد کرده و گفت این قانون موفق نبوده بلکه از عوامل ترویج بی حجابی بوده است. ایشان همچنین ادعا کرده هفتاد درصد مردم مخالف این الزام هستند. او در عین حال، قائل به این است که عصر غیبت امام زمان (عج)، "عصر حیرت" است.
♦️ابهام اول: انسانی که احساس حیرت می کند، باید توقف کند و برای دیگران نسخه نپیچد؟ یا باید تهور به خرج بدهد و نسخه تجویز کند؟ کسی می تواند بگوید فلان کار درست نیست و بهمان کار درست است که یقین دارد، نه حیرت. مگر این که گفته شود دیگران متحیرند و من موقن و مطمئن!
🔹محتمل است انسان دچار تشکیک و تردید و شبهه شود. اما در همان حال نمی تواند حکم و امر و نهی کند و با قاطعیت درباره رفتار دیگران قضاوت نماید. "شبهه و پرسش" را باید پاسخ داد؛ اما شبهه، افاده علم نمی کند. برخی منتقدان، شک و شبهه را متهوّرانه در قالب یقین و حکم اجرایی تجویز می کنند!
♦️منتقد محترم ابتدا باید برای حیرت خود چاره اندیشی کند و سپس آدرس به دیگران بدهد. مگر این که از گارد و قالب حیرت بیرون آمده باشد و به این ژست پایان دهد. یا بگوید ادعای مطلقیت عصر حیرت را پس گرفته و خود را استثنا می داند. در این صورت زیر بنای ادعای خود را سست کرده است.
🔹سوال دوم: حد یقف این دعوت به عقب نشینی از احکام دین کجاست؟ و این نسخه چه تفاوتی با آرزو و دیکته دشمنان دین (و گروهک هایی مانند بهائیت و انجمن حجتیه) درباره تعطیل کردن احکام الهی دارد؟ آیا این نسخه، بازی نقشه دشمن نیست؟ رفتار پاس و آبشاری با "غیر متخاصم"، نه معقول است و نه مشروع و غیرتمندانه.
♦️سوم: ادعای مخالفت 70 درصدی با الزام حجاب هیچ سندیتی ندارد. مرکز مورد استناد منتقد محترم (پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت ارشاد) با رد این ادعا اعلام کرده "بر اساس نتایج پیمایش این موسسه، 53.1 درصد مردم موافق الزام حجاب بوده اند و تنها 22.2 درصد با آن مخالفت کردهاند".
🔹اما حتی اگر نگاه اکثریت گرایانه محض داشته باشیم و از الزام شرعی اغماض کنیم، باز هم هر حاکمیتی، مسئولیت های الزام آور اجتماعی دارد که با تصور اکثریت گرایی تعطیل نمی شود.
♦️از این منظر، اغلب قانون گذاری ها، معطوف به اعمال مضیقه و محدودیت نسبت به آزادی است و طبعامخالفت بسیاری از مردم (و گاه اکثریت آنها) را موجب می شود. آیا حکومت ها به صرف این، از اعمال مسئولیت های حاکمیتی چشم می پوشند؟!
💢ادامه دارد💢
@IMANI_mohammad
◀️ پاسخ آقای نصیری به نقد اینجانب به سخنان شان درباره حجاب:
🔸1. بنده از تعبیر اجبار استفاده نکردم بلکه از الزام قانونی سخن گفتم و در دموکراتیک بودن تصویب چنین قانونی از نظر من بحثی نیست. بحث در باره کارآمد و یا ناکار آمد بودن یک قانون است که نفس چنین بحثی نه تنها خلاف دموکراسی و مردم سالاری نیست بلکه از لوازم آن است و البته یکی از ادله ناکارآمدبودن آن عدم موافقت اکثریت مردم با آن بر اساس برخی آمارهای رسمی است.
🔸 2. قانون الزام به حجاب در جمهوری اسلامی با قانون کشف حجاب رضا خان از این جهت که یکی در پی محو یک امر اعتقادی و اخلاقی با الزام بود و شکست خورد و دیگری در پی حفظ آن با الزام است و توفیقی نداشته، مماثلت دارد و قانونی بودن یا نبودن چندان تاثیری در ناکارآمدی چنین الزامی ندارد.
🔸 3. شما از کجا فهمیده اید که ثمر داشته است؟ آنچه عیان است افت وضعیت رعایت حجاب حداقل در دو دهه اخیر است و این که 60 تا 70 درصد زنان ایرانی حجاب کامل شرعی را رعایت نمی کنند، هر چند به نظرم بیش از این مقدار به وجوب شرعی حجاب باور دارند. یک دیدگاه مدعی است که اگر از آغاز و یا در همین دو دهه الزام رفع شده بود، الان وضع حجاب در ایران نرمال تر بود. البته باید بر سر دو دیدگاه بحث کرد و برای آن استدلال آورد.
🔸 4. من بالاتر از شما معتقدم حتی بسیاری از کسانی که اصلا پوشش اسلامی نداشته باشند، می توانند در زمره متدینین باشند و در عین حال شکاف عاطفی یا سیاسی با جمهوری اسلامی بر سر الزام به حجاب هم نداشته باشند.
ضمنا جناب عالی با این دید بازتان بفرمایید اگر زنان ایرانی حتی کسانی که حجاب شرعی را رعایت نمی کنند دیندارند و مشکل از هجمه فرهنگی غرب است پس این همه دو قطبی سازی و پمپاژ تنفر از برخی تریبونها نسبت به این زنان، ناشی از چیست و بیمارستان های متعلق به فلان ارگان انقلابی چرا حتی زنان با حجاب کامل اسلامی (مانتو) را وادار و ملزم به پوشیدن چادر می کند؟
🔸 5. من هم اگر این قانون به تثبیت درونی و اعتقادی حجاب می انجامید و نتیجه اش صیانت اخلاقی بیشتر جامعه بود، با آن موافق بودم اما همه بحث بر سر این است که این قانون نه تنها نتوانسته چنین مقصودی را در حد انتظار تامین کند بلکه نتایج سوء دیگری را نیز به دنبال داشته است. ظاهر جامعه ما از حیث حجاب و پوشش و آرایش زنان برای بسیاری از مسلمانان و شیعیان و غیر مسلمانان خارج از ایران و حتی غربی ها بهت آور است.
🔸 6. اگر سازمان ثبت به وظابفش عمل نکرد حتما نباید شهرداری هم به وظایفش عمل نکند اما اگر قوه قضاییه و مقننه و مجریه سرشار از ناکارآمدی و برخی از فسادهای شرم آور و اعتماد و ایمان سوز باشند و استقرار عدالت را که به گفته امام صادق علیه السلام : «العدل اساس الاحکام» به فراموشی یا حاشیه رانده باشند، حتما نباید رسانه ملی و تریبون های نماز جمعه و علمای اعلام و نهادهای تبلیغی نظام به حجاب زنان گیر بدهند و تلاش کنند ویترین دینی نظام را با آن آرایش دهند. این امری خلاف عقل و عدل و ارتکاز عقلا و طبعا خلاف شرع است.
🔸 7. برخی از امور مانند برخورد با خشونت و سرقت و جنایت و بی نظمی (قوانین رانندگی) و اعمال آشکار خلاف عفت عمومی حتما الزام بردار است و مقابله با آن از بدیهی ترین وظایف اولیه یک حکومت است و البته باید در باره آنها فرهنگ سازی هم کرد اما در این که آیا حجاب هم در زمره این امور است، شدیدا تردید وجود دارد و لااقل بین کارشناسان دینی و اجتماعی و فرهنگی در مورد موثر ومفید بودن آن اختلاف نظر جدی وجود دارد و باید در باره آن همچنان به بحث و گفتگو بنشینیم.
🔸 8. به چه دلیل مردم در انتخاب اصل دین آزادند اما در انتخاب برخی از احکام دین آزاد نیستند؟ چطور مردم در انتخاب فرم و محتوای حکومت آزادند و به تعبیر امام خمینی (ره) می توانند حتی یک نظام دیکتاتوری را برگزینند اما در این که می توانند بر سر برخی احکام و قوانین هم در بستر مردم سالاری وارد گفتگو وچانه زنی شوند، به خصوص اگر دارای اکثریت باشند، آزاد و محق نیستند؟ لابد روشن است که منظور امام و بنده طلبه از این حرف این نیست که مردم می توانند حق و باطل را در حیطه شریعت تعیین کنند بلکه منظور این است که خداوند انتخاب هدایت و ضلالت و بهشت و جهنم را به خود انسانها سپرده است و نه به شمشیر و زور حاکمان.
🔸 9. قیاس مع الفارق است. نسبت وجوب شرعی حجاب با الزام قانونی آن مانند نسبت حرمت شرعی دروغ با حرمت آن نیست. حجاب واجب شرعی است اما این که قانونا می تواند الزامی باشد، مورد نقد و رد بسیاری از صاحب نظران است و در زمره اجتهادیات است و نه مسلمات مانند حرمت دروغ، به خصوص اگر الزام بی نتیجه یا اثر معکوس داشته باشد.
محسن مهدیان
◀️ منابع آمار من در مناظره حجاب چیست؟
🔸 مهدی نصیری
✍️در مناظره حجاب مطرح کردم که حدود هفتاد درصد جامعه ایران مخالف حجاب الزامی هستند و البته پرواضح بود که این حرف بدین معنا نبود که این درصد مخالف وجوب شرعی حجاب هستند بلکه به نظرم بیش از این هفتاد درصد به حکم الهی بودن حجاب باور دارند و این البته بیانگر یک فرصت در جامعه اسلامی ایران است که متاسفانه رو به ریزش دارد.
عده ای امروز در برخی کانالها سخن از مستند بودن این آمار به یک نظرسنجی غیر معتبر و سودار خارجی گفته اند و خواسته اند کل مناظره را که با استقبال گسترده جامعه از هر جنس و گرایشی از جمله اقشار وسیعی از خانم های کاملا محجبه واقع شد، تحت الشعاع قرار بدهند.
سند اول آمار من نموداری منتشر شده در برخی سایتها و کانالهای شناخته شده مربوط به «پیمایش ارزشها و نگرش های ایرانیان در سال 94 وزارت ارشاد» بود که نظر به واقعی و یا قریب به واقعیت دانستن آن به آن اعتماد کردم. دلیل واقعی دانستن آن یکی این بود که من سالها (در دولت قبلی) در جریان پیمایش های مربوط به حجاب توسط شورای فرهنگ عمومی کشور بودم و سیر تقلیلی حجاب را در باور و عمل جامعه رصد می کردم و ثانیا از نتایج نظرسنجی برخی مراکز دیگر از جمله مرکز پژوهش های مجلس و نیز مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام مطلع بودم که در زیر به آنها اشاره خواهم کرد.
گفتنی است که وزارت ارشاد با صدور بیانیه ای نسبت به نمودار یاد شده اعلام خدشه کرده که باید گفت اولا، چرا در چند ماه اخیر که این نمودار منتشر شد، این واکنش صورت نگرفت و ثانیا در تماسی که با یکی از مسئولان این پیمایش داشتم نمودار مزبور مورد تایید ضمنی قرار گرفت اما گفته شد که «این نیمی از یافته هاست. مردم ایران موافق حجاب هستند ولی با برخورد با بی حجابها هم مخالفند».
و این چیزی بود که مورد توجه بنده نیز بود.
و اما در ادامه به برخی نتایج پیمایش مرکز پژوهش های مجلس می پردازم که دو آمار داده شده من در برنامه را تا حد زیادی تایید می کند:
به گزارش سایت خبرآنلاین (مرداد ماه 97) مرکز پژوهشهای مجلس با بررسی تحقیقاتی که در سالهای اخیر درباره حجاب در کشور انجام شده، به این نتیجه رسیده که 70 درصد جامعه، دارای بدحجابی شرعی هستند.
یافته های این گزارش همچنین نشان میدهد:
1. از حيث ارزشمندي حجاب، ارزش حجاب روندي نزولي دارد. این كاهش قابل توجه و ملموس بوده و براساس برخي تحقيقات موجود به 35 درصد رسيده است.
2. مخالفت مردم با مداخله دولت سير صعودي داشته به گونه اي كه طبق آخرین یافته ها صرفاً 40 درصد از مردم از دخالت دولت در حجاب حمایت می کنند.
این گزارش در بخش دوم خود، به سناریوهایی در حوزه حجاب پرداخته است. در سناریوی اول که مربوط به تشدید جرم انگاری و ممنوعیت است، نتیجه گیری شده: پيامد اتخاذ چنين رویكرد سياستي، تضعيف موقعيت حجاب در جامعه، اجرایي نشدن سياست، احتمال ریزش بخش قابل توجهي از طيف خاكستري معتقد به حجاب عرفي به سمت بي حجابي است. بنابراین امكان پيگيري این سناریو در حال حاضر منتفي است.
سناریوی سوم که درباره تداوم وضع موجود است هم در نتیجه گیری گزارش، بی فایده عنوان شده و آمده است: با توجه به موج حركت هاي مطالبه گرایانه جمعيت قابل توجه بدحجابها در جامعه، روند رو به رشد بي حجابي و تغييرات ارزشي جامعه در راستاي بي حجابي، تداوم وضع موجود در عمل ممكن نبوده و مي تواند به افزایش موج بي حجابي فزاینده در جامعه منجر شود.
نویسندگان گزارش تلویحا در مقابل تغییر فرهنگ استفاده از حجاب، دستها را بالا برده و عنوان کرده اند محتمل ترین سناریو، رها کردن اقدامات دستوری و هنجاری برای تغییر ذائقه مردم در انتخاب پوشش خود است. شاید این بهترین کاری است که دولتها در مقابل سایر جنبه های شخصی و فرهنگی زندگی مردم باید انجام دهند!
خبر آنلاین همچنین در تاریخ 14 بهمن 96 به نقل از گزارشی
از مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام،
نوشت: نگاهها درباره نحوه مواجهه دولت با مسئله بدحجابی در طی دهه گذشته تغییر یافته و نزدیک به نیمی از پاسخدهندگان به پژوهش سال ۱۳۹۳، معتقدند حجاب، مسئلهای شخصی است و دولت نباید در آن دخالت کند. این میزان در سال ۸۵ برابر 8/34 درصد بوده که نشان میدهد تعداد افرادی که معتقدند دولت نباید در بحث حجاب دخالتی کند، در این مدت افزایش ۱۵ درصدی داشته است.
✅نقد دوم به پاسخ آقای نصیری درباره حجاب
جناب آقای نصیری در پاسخ به نقد قبلی توضیحی دادند که ضمن تشکر، متن ذیل نقد دوم به پاسخ ایشان است.
1⃣1/می گویند من نگفتم الزام حجاب قانونی نیست. گفتم کارامد نیست. بسیار خب. مساله اینست که از کجا فهمیدید کارامد نیست؟ میگویند نظر مردم. میگوییم شما نظر اکثریت را کجا پیدا کردید؟ نظرسنجی تان که تکذیب شد. بعد چطورست که قانون مردمی از نهادهای مردمی از فرآیند های مردمی نشانه کارآمدی نیست ولی یک نظرسنجی معیار است؟
طبق توضیح خودتان نظرسنجی مرکز پژوهش ها و مجمع تشخیص مصلحت دو عدد متفاوت دیگر می گویند. گزارش سازمان تبلیغات که نقطه مقابل این آمار است. الان چه کنیم؟ بالاخره کدام آمار؟ به آمار شما که متولی اش تکذیب کرد بسنده کنیم یا فرآیند های مردمی تصویب یک قانون؟
2⃣2/ میگویند شباهت اقدام رضاخان و جمهوری اسلامی در اجرای یک تصمیم ناکارآمد است. بعیداست به لوازم حرف شان پایبند باشند. برادر اشکال اقدام رضاخان فقط در تصمیم غیرکارشناسی نبود. در دیکتاتوری بود. چه بسا تصمیم یک دیکتاتور اگر کارامد هم باشد باز طاغوت محض و عین ظلم است چون پشتوانه مردم ندارد. سوال اینست که چطور تصمیم دموکراتیک در جمهوری اسلامی را با تصمیم رضا دیکتاتور مقایسه می کنید؟
3⃣3/ می گویند حجاب افت داشته است. ریشه این ادعا در نگاه ظاهرگرایانه به دین است. دین را نباید صرفا در ظواهر خلاصه کرد. باطن دین رشد دینداری مردم است که نتیجه مبارزه آنها با ظواهر تمدنی غرب و هجمه های فرهنگی است. اساسا تقوا یعنی همین مبارزه. دینداری مردم را باید در ایستادگی شان دید نه ظواهر. این دین عربستانی است که با آمریکا می بندد ولی سرساعت نماز جماعتش بپاست.
4⃣4/ میگویند چرا فلان خطیب و فلان ارگان چنین و چنان کردند. الان از اشتباه یک خطیب نمازجمعه و بدسلیقگی یک ارگان نتیجه گرفتید که فلان قانون ایراد دارد؟ خودتان را راضی میکند این استدلال؟
5⃣5/ مجدد می گویند من هم اگر این قانون منجر به تثبیت حجاب می شد موافق بودم. اولا اجرای غلط یک قانون دخلی به درستی و نادرستی یک قانون ندارد. مهمتر اینکه توضیح دادیم که الزام حجاب برای باحجاب کردن بی حجاب ها نیست. برای مراقبت و صیانت از یک جامعه دینی است. برای حفظ حقوق اکثریت است. شما باید اول ثابت کنید اگر الزام حجاب نبود وضع بهتر بود. بسم الله.
6⃣6/ نوشته اند در جامعه ای که عدالت اجرا نمی شود نباید حجاب تبلیغ شود. اولا از کجا رسیدید به اینکه عدالت اجرا نمی شود؟ ضعف در اجرای عدالت یعنی اجرا نشدن؟ بعد هم الان انتظار عصمت از حکومت داشتید؟ یعنی ابتدا باید حکومت نبوی و مهدوی تشکیل شود بعد سراغ حجاب رویم؟
7⃣7/ می گویند برخی قوانین الزام آورست ولی حجاب نیاز به فرهنگی سازی دارد و نه الزام. اولا چه کسی گفته ایجاد نظم رانندگی الزام می خواهد و ایجاد نظم و امنیت روانی الزام نمی خواهد؟ مگر غیر اینست که حکومت وظیفه دارد بستر را برای متشرعین و اکثریت جامعه مهیا سازد؟ بعد هم اشتباه بزرگ جناب نصیری اینست که الزام حجاب را تنها در گشت ارشاد می بینند. خیر. 26 نهاد در این حوزه مسوولند.
8⃣8/ مردم در انتخاب دین و حکومت آزادند. اما در انتخاب اجزای دین آزاد نیستند به حکم عقل و شرع. دین یک کل است. نمیشود انتخاب کرد و به لوازمش پایبند نبود. در انتخاب دین آزادیم نه در عمل نکردن بدان. دقت کنیم درباره دین اجتماعی حرف میزنیم نه دین فردی. این لوازم جمهوریت و حقوق اکثریت است. این قانون جهانشمول همه زمانی و همه مکانی است. نمی شود اکثریت مردم اسلام بخواهند وآنگاه بگویند نمازش را نمی خواهیم. این دیگر اسلام نیست.
9⃣9/ الزام حجاب درون حجاب است به حکم مشهور همه فقها. حکومت دینی هم تشکیل می شود برای اجرای همین احکام شرعی. قانون یعنی بستر تحقق احکام. بعد چطور می شود با حجاب موافق بود ولی با الزامش نه؟ مثل اینکه بگوئیم نماز خوب است ولی وجوبش خیر. خمس خوبست ولی الزامش نه. می شود؟
محسن مهدیان
⭕️ ۳۰ سال دیگر #ایران پیرترین کشور غرب آسیا
ایندیپندنت: نسلی از ایرانیان که خود پرتعدادترین جمعیت #جوان بودند، میلی به فرزندآوری ندارند و به این ترتیب پیشبینی میشود ایران #پیرترین جمعیت را تا سال ۱۴۳۰ در خاورمیانه داشته باشد.
❓آیا مسئولان و مردم متوجه مخاطرات پیری جمعیت هستند؟
👤 seyed mohammad hosseini
@TWTenghelabi
⚫️ به مناسبت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام)
🔆 مسابقه با مصطفی بیاموز 🔆
این مسابقه در قالب چند انیمیشن ارائه شده است و علاقه مندان می توانند با مشاهده آنها و ارسال آثار درخواستی، در مسابقه شرکت کرده و از 110 جایزه آن بهره مند شوند.
🔸 ویژه گروه سنی کودک و نوجوان🔸
🔹 آخرین فرصت ارسال آثار: تا اربعین 1399 (17مهرماه)
🔹راه های شرکت در مسابقه:
@kanoonShohada
🔸 و سایت:
www.F-masjed.ir
🔸 ارسال آثار:
@a_kanoonshohada
🆔 NojavanTV
✅پویش مجازی
#سرباز_حسینم
1️⃣از بچه های خودتون به صورت دابسمش یک مداحی(لب خوانی)
2️⃣و یا در حال مداحی کردن
3️⃣یا خوندن یه شعر امام حسینی و اهل بیتی(ع)
📹فیلم بگیرید و برای ما ارسال کنید.
4️⃣ لباس شیرخوارگان حسینی تن نوزادان دلبندتون کنید و عکس اون ها رو برامون ارسال کنید.
5️⃣از بچه هاتون بخواید تا با موضوع عاشورا نقاشی بکشند و برامون ارسال کنید تا اون ها رو به نمایش در بیاریم.
🙍🏻♀️دختر ها (با حفظ حجاب) تا 7 سال و 🙍♂️پسر ها تا 15 سال
⏱حد اکثر زمان ویدئو دو دقیقه
⛔ما نمی ذاریم محرم غریب بمونه و به سهم خودمون فضای مجازی رو پر می کنیم!
🆔آی دی ارسال آثار در ایتا:
@s_h_admin
🆔آی دی کانال انتشار آثار در ایتا:
https://eitaa.com/sarbaze_hoseinam
🆔آی دی اینستاگرام:
instagram.com/sarbaze_hoseinam
شماره جهت ارتباط با واتس اپ:
09103840062
🕌چهاردهمین مسابقات قرآنی مدهامّتان (به صورت مجازی)
در رشته های زیر :
- تلاوت نور (ترتیل) / ویژه برادران و خواهران : رده سنی 9 تا 14 سال (متولدین 1385 تا 1390)
- قرائت نماز / ویژه برادران و خواهران : رده سنی 9 تا 14 سال (متولدین 1385 تا 1390)
- اذان / ویژه برادران : رده سنی 9 تا 14 سال (متولدین 1385 تا 1390)
- مکبّری / ویژه برادران در دو رده سنی :
1) رده سنی زیر 9 سال (متولدین 1390 به بعد)
2) رده سنی 9 تا 14 سال (متولدین 1385 تا 1390)
⏰مهلت ثبت نام و بارگذاری آثار در سامانه تا تاریخ 99/9/30 است.
رشته اذان و مکبّری صرفاً ویژه برادران برگزار می شود.
🔴هر فرد در یک رشته می تواند شرکت کند و فقط امکان بارگذاری یک اثر در همان رشته را دارد.
جهت شرکت در مسابقه به سامانه بچه های مسجدbachehayemasjed.ir) ) مراجعه کرده و اثر خود را در قسمت خدمات؛ بخش مسابقات قرآنی مدهامتان بارگذاری نمایید.
☎️برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 37838564 داخلی (30) تماس حاصل فرمایید.
#مسابقه #پویش #چالش
🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁
#ما_امت_محمد_ص_هستیم
شرکت کننده ۲
💠پيامبر خدا صلى الله عليه و آله می فرمایند:
💠هر گاه يك نفر دعا مى كند، براى همه دعا كند ؛
زيرا اين دعا به اجابت نزديكتر است .
💠و كسى كه پيش از دعا كردن براى خود براى چهل نفر از برادرانش دعا كند ،
آن دعا در حقّ آنان
و در حقّ خودش مستجاب شود .
💠 بحار الأنوار : 93/313/17 .
#من_محمد_ص_را_دوست_دارم
#اللهم_العن_الجبت_والطاغوت ....
💯همراه با جوایز نفیس و بابرکت برای نفرات برتر🎁
https://eitaa.com/joinchat/692322305C94913cbdfa
عضو کانال شو و در مسابقه شرکت کن👆👆👆👆
💠مسابقه حفظ و مفاهیم قرآن کریم
🌺طرح ملی ۱۴۵۴
🎁با #جوایز_ویژه:
۱۰۰۰ جایزه ۲ #میلیون_ریالی
✅منبع+شرکت در مسابقه:
https://b2n.ir/Q1454
💠مسابقه بزرگ قرآنی
چهاردهمین دوره مسابقات دار القرآن امام علی بن ابیطالب«علیه السلام»برگزار میشود.
ویژه #خواهران و #برادران
🔰در رشته های:
#حفظ«۱۰ جزء،۲۰ جزء و کامل»
#قرائت«ترتیل_تحقیق»
✅ثبت نام:
https://dqimamali.com
📅مهلت:تا ۳۱ شهریور
شنبه اول ماه صفر است
💐💐💐بدان که این ماه (صفر) معروف به نحوست (نامبارک، نحس) است و شاید سبب آن، واقع شدن وفات رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله است و یا به جهت آن است که این ماه، بعد از سه ماه حرام (ذی قعده، ذی حجّه و محرم الحرام) واقع شده که در آن سه ماه، حرب و قتال نبوده و در این ماه، شروع به قتال مینمودند و خانه و منازل از اهلش خالی میشد. و این هم یک سبب است در وجه تسمیه آن، به صفر.
به هر حال، از برای رفع نحسی، هیچ چیز بهتر از صدقه و ادعیه و استعاذات وارده نیست. و اگر کسی خواهد محفوظ بماند از بلاهای نازله در این ماه، در هر روز ده مرتبه دعای ذیل را بخواند؛
«یا شَدیدَ الْقُوی وَیا شَدیدَ الْمِحالِ یا عَزیزُ یا عَزیزُ یا عَزیزُ ذَلَّتْ بِعَظَمَتِکَ جَمیعُ خَلْقِکَ فَاکْفِنی شَرَّ خَلْقِکَ یا مُحْسِنُ یا مُجْمِلُ یا مُنْعِمُ یا مُفْضِلُ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ سُبْحانَکَ اِنّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمینَ فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَنَجَّیْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَکَذلِکَ نُنْجِی الْمُؤْمِنینَ وَصَلَّی اللَّهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِهِ الطَّیِّبینَ الطَّاهِرینَ! ای سخت نیرو، و ای سختگیر! ای عزیز، ای عزیز، ای عزیز! خوارند از بزرگیات همه خلقت. پس کفایت کن از من شرّ خلق خودت را، ای احسان بخش! ای نیکوکار! ای نعمت بخش! ای عطا دِه! ای که معبودی جز تو نیست! منزّهی تو! به راستی من از ظالمانم. اجابت کردیم برایش و نجاتش دادیم از غمّ و همچنین نجات دهیم مؤمنان را، و رحمت کند خدا بر محمّد و آل پاک و پاکیزهاش! (دعای ماه صفر/مفاتیح الجنان)
سیّد بن طاووس نقل کرده است «در روز سوم ماه صفر، دو رکعت نماز بخوان که در رکعت اوّل سوره «حمد» و سوره «انّا فتحنا» (فتح) و در رکعت دوم سوره «حمد» و سوره «توحید» قرائت شود و پس از سلام نماز، صد بار صلوات بفرست و صد بار آل ابى سفیان را لعنت کن و صد مرتبه استغفار نما و آنگاه حاجت خویش را از خداوند بخواه. (ان شاء اللّه به هدف اجابت مى رسد)»
شایان ذکر است؛ در این ماه، به دادن صدقه اهتمام بیشتری باید صورت گیرد.
اول ماه صفر
اعمال مشترک اول هر ماه در ابتدای ماه صفر نیز قابل توجه است از جمله؛
دعا
در زمان دیدن هلال ماه اینکه سه مرتبه بگوید: اللّهُ اَکْبَر و سه مرتبه لا إلهَ الَّا الْلّه و سپس بگوید اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذی أذْهَبَ شَهْرَ کَذا وَ جاءَ بِشَهْرِ کَذا.
بهترین دعای زمان رؤیت هلال، دعای چهل و سوم صحیفه سجادیه است.
قرآن
خواندن هفت مرتبه سوره «حمد»
روزه: از اموری که بر آن تأکید شده، سه روز روزه گرفتن در هر ماه است. مرحوم علامه مجلسی در زادالمعاد می گوید «مطابق مشهور، این سه روز، پنجشنبه اول ماه و پنجشنبه آخر ماه و چهارشنبه اول از دهه وسط ماه است.»
نماز
شب اول ماه: دو رکعت نماز بجا آورد، به این نحو که: در هر رکعت پس از سوره حمد سوره انعام را بخواند سپس از خداوند متعال بخواهد که او را از هر ترسی و هر دردی ایمن گرداند.
روز اول ماه: خواندن نماز اول ماه که آن دو رکعت است، در رکعت اول بعد از حمد سی مرتبه سوره توحید و در رکعت دوم بعد از حمد سی مرتبه سوره قدر بخواند و بعد از نماز صدقه ای در راه خدا بدهد،هر کس چنین کند، سلامت خود را در آن ماه از خداوند متعال گرفته است
در روز سوم ماه صفر، دو رکعت نماز بخوان که در رکعت اول سوره حمد و سوره فتح و در رکعت دوم سوره حمد و سوره توحید قرائت شود و پس از سلام نماز، صد بار صلوات بفرست و صد بار آل ابیسفیان را لعنت کن و صد مرتبه استغفار نما و آنگاه حاجت خویش را از خداوند بخواه.💐💐💐💐
⚜کانال رسمی«همنفس»هیئت کریمه اهل بیت(س)
🗣️خادم کانال
@Msh1979
@Asadpour9196
💬لینک کانال هیئت کریمه اهل بیت(س)
https://eitaa.com/joinchat/3842703414C6c68345928