eitaa logo
سائحات
2.3هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
5.1هزار ویدیو
71 فایل
زیر نظر خانم طاهره همیز اداره می شود قابل توجه عزیزان بزرگواراین کانال سائحات تخصصا خودم (همیز) دراین کانال مطلب انتخاب کرده ومیگذارم وربطی به کانال هم نامم ندارد . ومن ایشان راتأییدنمیکنم زیرا وزارت اطلاعات ایشان راتأتید نمی کرد.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مصاحبه رادیو معارف بااستادهمیز.ogg
17.18M
مصاحبه برنامه یار مهربان با استاد همیز درارتباط با کتاب قرار شنبه ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نویسنده کتاب قرار 14020216.mp3
3.94M
🔊 📞 تماس صوتی با نویسنده محترم کتاب 📚، سرکار خانم طاهره همیز در برنامه‌ی یار مهربانِ رادیو معارف 📻 🆔 @yaremehraban
‏‪300-005-53‬‏ ارسال پیام به رادیو معارف هست تلفن رادیومعارف ‏‪025-329-10552‬‏ ‏‪025 3291 0551‬‏
👆شرح عکس روی جلد: در نگاه اول تصویر یک جنگل است ولی در واقع صورت یک خانم با حجاب است که عقاید در آن ریشه دارد و انتهای سرش به نور رسیده است👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السلام علیکم و رحمةالله وبرکاته🌺 جهت اطلاع عزیزان ، امروز کلاس رساله حقوق برگزارنمیشود. باعرض پوزش به جهت آزمایش خون واجرای دستور پزشک که همزمان باکلاس شده است مجبورم بمانم وبه کلاس نمی رسم .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لینک گروه خیرین بی ریا را براتون فرستادم، اگر از دوستان و آشنایان کسی تمایل به کمک ماهانه ولو اندک به بچه های ما داشت براشون ارسال بفرمایید. (چه بسا دانشجوها، اساتید، فامیل و ... ، افرادی باشند که خودشان وضع مالی خوبی نداشته باشند ولی بخواهند سهمی در کمک به ایتام آل محمد و شیعیان مظلوم دیگر کشورها داشته باشند https://eitaa.com/joinchat/684065137C0796618475
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه رسمی حضرت آقا در ایرانی ترین سکوی مجازی یعنی ایتا، از صفحه بعضی سلبریتی‌های مذهبی مجازی، دنبال کننده کمتری دارد. نشر معروف کنید و این صفحه را به همه معرفی نمایید و برای حضرت آقا یک یا علی بگیم و این صفحه را تا آخرین توان تکثیر و تبلیغ کنیم تا ان شاء الله عدد دنبال کننده های این کانال را تا قبل از 14 خرداد بتوانیم به یک میلیون برسانیم. همین نشر معروف از مصادیق است. از قافله خیر عقب نمانید. https://eitaa.com/khamenei_ir https://eitaa.com/khamenei_ir https://eitaa.com/khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@darman_be_lotfe_khoda نهاد رهبری به مادران دانشجوی باردار یا بچه دار بسته های سیسمونی میده انقدر سیسمونی ش چیزای جالبی داره🤤 فلاسک حرارت سنج🤤 کارت هدیه یک میلیون تومنی وام 15میلیونی حساب دومیلیونی واسه فرزند و پک هدیه گفتن محدودیت سنی نداره یکی از والدین هم دانشجو باشه کافیه https://ezdevaj.nahad.ir/ تو این سایت قسمت ثبت نام باید کرد در این طرح به زوج‌های دانشجوی دارای فرزند متولد ۱۴۰۱، تسهیلات و هدایایی از جمله کارت هدیه برای مادر، سپرده مخصوص فرزند و وام قرض الحسنه اعطا می‌شود ❌ لطفا اطلاع رسانی کنید ❌
✍مقام معظم رهبری: «جهاد و شهادت دو فصل مهم حرکت بسیجی است @salmanerey🇮🇷 🌹شاید زیباترین و البته مشهورترین حدیث درباره ی شهادت، حدیث قدسی زیر باشد که از جمله احادیث قدسی است که ملامحسن فیض کاشانی در کلمات مکنونه خود آورده است. قال الله تبارک و تعالی: «مَن طَلَبَنی، وَجَدَنی و مَن وَجَدَنی، عَرَفَنی و مَن عَرَفَنی، أحَبَّنی و مَن أحَبَّنی، عَشِقَنی و مَن عَشِقَنی، عَشِقتُهُ. و مَن عَشِقتُهُ، قَتَلتُهُ و مَن قَتَلتُهُ، فَعَلَیَّ دیَتُهُ و مَن عَلَیَّ دیَتُهُ، فأنا دیَتُهُ.» «آن کس که مرا طلب کند می یابد، آن کس که مرا یافت می شناسد، آن کس که دوستم داشت به من عشق می ورزد، آن کس که به من عشق ورزید من نیز به او عشق می ورزم، آن کس که به او عشق ورزیدم کشته ام می شود و آن کس که کشته ام شود خون بهایش بر من واجب است و آن کس که خون بهایش بر من واجب است پس من خودم خون بهایش هستم.» در این حدیث، که از معدود احادیثی است که لفظ عشق در آن آمده، مراحل عشق الهی و سیر و سلوک عرفانی در هفت مرحله تبیین شده که عبارتند از: 1ـ طلب 2ـ یافتن 3ـ معرفت 4ـ محبت 5ـ عشق 6ـ شهادت 7ـ فنا با توجه به این حدیث شریف، خداوند می فرماید کسانی موفق به درک فیض شهادت می شوند که به خاطر اعمال و نیات صادق و پاکشان خداوند به آن ها عشق می ورزد و به خاطر این عشق آن ها را از میان بندگان خویش جدا نموده است و ارزش خون این شهیدان آن قدر بالاست که خداوند خود خون بهای آنان خواهد بود. آنچه جان عاشقان از دست زلفت می کشد کس ندیدست در جهان جز کشتگان کربلا توجه به عظمت همین حدیث برای درک مقام شهید و آرزوی شهادت کافی است و آنچه پس از این از روایات اهل بیت علیهم السلام در بیان جایگاه شهید و شهادت می آوریم همگی به نحوی توضیح همین حدیث خواهد بود. به همین دلیل خون شهید دوست داشتنی ترین قطره ها در نزد خداوند است که رسول اعظم(ص) از آن خبر داده است. قَالَ... عَلِی بْنِ الْحُسَینِ زَینِ الْعَابِدِینَ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص: مَا مِنْ خُطْوَةٍ أَحَبَّ إِلَی اللَّهِ مِنْ خُطْوَتَینِ خُطْوَةٍ یسُدُّ بِهَا مُؤْمِنٌ صَفّاً فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ خُطْوَةٍ یخْطُوهَا مُؤْمِنٌ إِلَی ذِی رَحِمٍ قَاطِعٍ یصِلُهَا وَ مَا مِنْ جُرْعَةٍ أَحَبَّ إِلَی اللَّهِ مِنْ جُرْعَتَینِ جُرْعَةِ غَیظٍ یرُدُّهَا مُؤْمِنٌ بِحِلْمٍ وَ جُرْعَةِ جَزَعٍ یرُدُّهَا مُؤْمِنٌ بِصَبْرٍ وَ مَا مِنْ قَطْرَةٍ أَحَبَّ إِلَی اللَّهِ مِنْ قَطْرَتَینِ قَطْرَةِ دَمٍ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ قَطْرَةِ دَمْعٍ فِی سَوَادِ اللَّیلِ مِنْ خَشْیةِ اللَّه. (امالی شیخ مفید صفحه 11) از امام سجّاد(ع) نقل شده است که رسول خدا(ص) فرمود: «هیچ گامی را خدا بیش از دو گام دوست نمی دارد: یکی گامی که با آن صفی (مجاهد) در راه خدای متعال بسته شود؛ و دیگری گامی که برای صله رحمی برداشته شود که او قطع کرده است. و هیچ جرعه ای محبوب تر برای خدا از دو جرعه نیست: یکی جرعه خشمی که مؤمن آن را با بردباری فرو خورد، و دیگری جرعه بیتابیی که مؤمن با صبر و شکیبایی آن را فرو برد. و هیچ قطره ای در نزد خدا دوست داشتنی تر از دو قطره نیست: قطره خونی که در راه خدا ریخته شود، و قطره اشکی که در تاریکی شب در اثر ترس از خدا از چشمان مؤمنی فرو ریزد.» امیرالمؤمنین که انسان کامل است و مقام شهادت را به خوبی درک می فرماید، در خطبه 123 نهج البلاغه می فرماید: «انّ اکرم الموت القتل. و الّذی نفس ابن ابی طالب بیده لألف ضربة بالسّیف اهون علی من میتة علی الفراش» «با کرامت ترین مرگ، کشته شدن در راه خداست و سوگند به آن خدای که جان فرزند ابی طالب به دست اوست، هزار ضربه ی شمشیر برای من آسان تر است از آن مرگ در رختخواب که در اطاعت خداوندی نباشم.» سو تیتر در این حدیث، عشق الهی و سیر و سلوک عرفانی در هفت مرحله تبیین شده که عبارتند از: 1ـ طلب 2ـ یافتن 3ـ معرفت 4ـ محبت 5 ـ عشق 6ـ شهادت 7ـ فنا 📚پایگاه اطلاع رسانی حوزه_عباس داودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*ایرلند: علاقه نداریم دربارۀ سپاه قضاوت نادرستی شود* 🔹وزیر خارجۀ ایرلند در گفت‌وگو با امیرعبداللهیان: از تصمیم انسان‌دوستانۀ ایران در آزادی یک تبعه ایرلندی قدردانی می‌‌‌کنیم. ایرلند هرگز علاقه‌مند نیست که در مورد نهاد حاکمیتی سپاه پاسداران قضاوت نادرستی صورت گیرد. ما از نقش ایران در مبارزه با تروریسم آگاهیم. 🔹امیدوارم در آیندۀ نزدیک به تهران سفر کنم. ما برای همکاری با ایران علاقه داریم. @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جشن تولد رهبر انقلاب توسط خانم خارجی ⭕️ در اوج خفقان و موج بازداشت شیعیان در آذربایجان سیده شهلا در خانه‌اش همراه با بچه‌های همسایه در باکو برای رهبرانقلاب جشن تولد گرفته است. این عشق و اعتقاد برخواسته از اندیشه مقاومت به هیچ وجه خاموش شدنی نیست. https://eitaa.com/joinchat/2757820437C0b24876819 ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ ویدئو// در مورد قوانین پوشش در دانشگاه ها 🔹رعایت قانون پوشش در دانشگاه ها، موجب ایجاد فضای رشد و تحصیل و احترام به حقوق دیگران را به همراه می آورد 🔺 روابط عمومی دانشگاه
44.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
طریقه خواندن نماز استغفار که زندگی رو از این رو به این رو میکنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
درباره خودتنظیمیِ جامعه نیروهای نظم‌دهنده حیات جامعه در عصر مدرن ابوالفضل اقبالی ✅ وقتی از خودتنظیمیِ جامعه صحبت می‌کنیم منظورمان تعادلی است که از برهم‌کنش نهادهای اجتماعی حاصل می‌گردد و به‌مثابه الگویی برای نظم و یا تغییرات اجتماعی جوامع عمل می‌کند. دین، دولت و خانواده نهادهای اجتماعیِ پایه در جوامع انسانی هستند که در تعامل با یکدیگر، سامان اجتماعی در طول تاریخ را رقم زده‌اند. خودتنظیمیِ جامعه امری درون‌زا و پویاست که می‌تواند در بستر حرکت تاریخی جوامع، اَشکال مختلفی از نظم اجتماعی-سیاسی را رقم بزند. ✅ در جوامع سنتی هر یک از نهادهای اجتماعی دارای کارکردهای خاص خود بودند و از رهگذر هم‌افزایی میان آنها تعادل اجتماعی رقم می‌خورد. خلق ارزش‌ها و تعیین هنجارهای اجتماعی توسط نهاد دین، جامعه‌پذیری افراد براساس ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی و صیانت از آنها توسط نهاد خانواده، پشتیبانی از هنجارها و تضمین تحقق آنها توسط نهاد دولت پیگیری می‌شد. در این میان، تعامل میان نهادها به صورت هم‌ارز و هم‌افزا صورت می‌گرفت و خانواده نهادی قدرتمند و مستقل بود که قلمرو کارکردی آن توسط نهادهای دیگر نقض نمی‌شد. ✅ در جوامع مدرن اما مناسبات میان نهادهای اجتماعی متحول شده و سازوکارهای تنظیم جامعه تغییرات بنیادینی به خود دیده است. از یک سو دولت مدرن بنا به ماهیت تمامیت‌خواه خود تمایلی به تحمل نهاد‌ها و ساختارهای رقیب در کنار خود نداشته و درصدد هضم و استحاله آنها در درون خود است. به همین دلیل قلمروهای خود را تا درون چارچوب‌های خانه و مسجد گسترش می‌دهد. از سوی دیگر با ظهور ابررسانه‌های جدید، به‌تدریج کارکرد خلق ارزش‌ها از نهاد دین سلب شده و در اختیار قهرمانان و چهره‌های رسانه‌ای قرار می‌گیرد که غالبا در امتداد ارزش‌های نهادهای اقتصادی مسلط هستند. ✅ نتیجه این است که عملا نهاد دین و نهاد خانواده از فرآیند تنظیم‌گری اجتماعی حذف و نهاد دولت با تعیین‌کنندگیِ سرمایه‌داریِ فرهنگی به عنصر اصلی تنظیم‌گر جامعه بدل می‌گردد. براین اساس، تنظیمات اجتماعی تابعی از قدرت سیاسی- اقتصادی است که در فرآیندهای جهانی منجر به حذف سازوکارهای خودتنظیمی جوامع و ایجاد امکان «دیگرتنظیمی جوامع» یا همان «مداخله» می‌گردد. دیگرتنظیمی فرآیندی فرهنگی-سیاسی است که به تبعیت از ارزش‌ها و ترجیحات «سرمایه» به ایجاد تغییر و تحول در نظم اجتماعی جوامع می‌انجامد. ✅ به‌عبارت دیگر در عصر مدرن، ایده خودتنظیمی جامعه به محاق رفته و تنظیمات اجتماعی جوامع در فرآیندهای جهانی به پروژه‌ای از بیرون و در اختیار نهادهای سیاسی اقتصادی مسلط تبدیل شده است. صرف‌نظر از خوب یا بد بودن این موضوع، باید توجه کرد که دیگرتنظیمی جوامع با مختصاتی که بیان شد، پیوند وثیقی با عنصر «رقابت سیاسی» دارد. یعنی این رقابت سیاسی میان جوامع و کشورها در نظام جهانی است که رویکردها و جهت‌گیری‌های مداخله را رقم می‌زند. هر چه بیشتر در صحنه رقابت با قدرت‌های سیاسی- اقتصادی جهان پیش‌روی کنید جامعه شما بیشتر در معرض مداخله فرهنگی- اجتماعی قرار خواهد گرفت. جامعه امروز ایران با گذشته نیم قرن پیش خود و نیز با جوامعی چون عراق، مالزی و... وضعیت متفاوتی در صحنه رقابت سیاسی در جهان دارد. لذا سازوکارهای تنظیم‌گری اجتماعی در جامعه ایران قابل مقایسه با جوامع اسلامی دیگر نیست.