هدایت شده از تحلیل سیاسی و جنگ نرم
🗣برخی انتقادها بیشتر شبیه به رفع تکلیف است!
💠این روزها وقتی به صفحه و کانال برخی شخصیت های معروف و حتی سلبریتیهایِ مذهبی نگاه میکنیم ، این حس به انسان دست میدهد که اگر با لحنی تند و بعضا #تخریبی نسبت به گرانی های موجود و مسئولین انتقادی میکنند ، بخاطر این است که به زبانِ بی زبانی به دنبال کنندهایشان بگویند ؛ ببینید ما نیز به این گرانی ها عکس العمل نشان دادیم و انتقاد خود را وارد نمودیم و به تکلیف خود عمل کردیم!
🔵اما غافل از اینکه تکلیف همه در این زمان این است که در کنار مطالبه و تذکراتِ عالمانه و منصفانه به مسئولین ، بتوانند فهم درستی از جنگ اقتصادی امروز کسب کنند و دیگران را هم از این فهم درست بهره مند نمایند!
🌀خلاصه اینکه بیان #انتقادهایِ_نِقگونه توسط برخی افراد هنر خاصی نمیخواهد و همه از پس آن بر میآیند ، چرا که همه میدانیم گرانی است و مردم در فشارند. این تحلیل درست داشتن و بیان جهت گیری صحیح برای مردم است که هنر است!
💠پ.ن : مشهور بودن و طرفدار داشتن یکی از سخت ترین و خطرناکترین جایگاها است! چرا که گاهی حرف درست و کار صحیح به مذاق دنبال کنندگانت خوش نمی آید [البته اگر به راه درست و کار حق رسیده باشی] و اینجاست که بین یک دوراهیِ سخت گیر خواهی کرد ؛ اینکه کار درست را انجام دهی یا طرفدارانت را راضی نگه داری تا ریزش نکنند؟ بد تر از این دوراهی این است که گاهی زیادیِ طرفداران خودش باعث گم کردن راه حق میشود!
✍ میلاد خورسندی
🇮🇷 تحلیل سیاسی و جنگ نرم
http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032
هدایت شده از مصلی کرج
22.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اخبار البرز
#جشنفرشتهها
مصلای کرج
╭━═━🍃❀🌸❀🍃━═━╮
@mosallakaraj1
╰━═━🍃❀🌸❀🍃━═━╯
هدایت شده از مصلی کرج
35.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#جشنبزرگفرشتهها
گزارش
╭━═━🍃❀🌸❀🍃━═━╮
@mosallakaraj1
╰━═━🍃❀🌸❀🍃━═━╯
هدایت شده از ابوالفضل نبوی نجمآبادی
🌺🎙 سلام فرمانده ۲ به زودی...
ابوذر روحی:
"امروز به همراه ۱۰ هزار دهه نودی و هشتادی، جمع شده ایم تا سلامی دوباره به محضر حضرت ولی عصر "ارواحنا فداه" عرض کنیم و در آستانه ولادت فرمانده
شما را هم همانند #سلام_فرمانده ۱ با خود همراه خواهیم کرد...
#سلام_فرمانده۲ بزودی..."
✅ باحضور فاطمهخانم نبوی
سپاه اسامه
سپاه اُسامَه یا جَیش اُسامَه، آخرین سپاه فراهمشده به دستور پیامبراسلام برای دفاع در برابر حملات امپراطوری روم. پیامبر، اسامة بن زید را به فرماندهی این سپاه انتخاب کرد. سپاه به دلیل نافرمانی برخی از صحابه، در زمان حیات پیامبر(ص) حرکت نکرد. به عقیده شیعیان، پیامبر(ص) اهداف دیگری نیز از اعزام این سپاه داشته که با رویدادهای پس از رحلت و خلافت مرتبط است.
زمینهها
زمانی که پیامبر دستور تشکیل و حرکت سپاه اسامه را داد، جامعه اسلامی در شرایط خاصی قرار داشت از جمله:
یک یا دو ماه قبل از دستور تشکیل سپاه، واقعه غدیر رخ داده و پیامبر علی بن ابیطالب(ع) را به جانشینی خود منصوب کرده بود. این مسئله برای احزاب مخالف اهل بیت واقعهای تلخ بود و آنان را به اقدام برای به دست آوردن خلافت ترغیب میکرد.
بنابر پارهای گزارشهای تاریخی، پیامبر قبل از رحلت، از وفات خود خبر داده و صحابه از نزدیک بودن وفات ایشان آگاه بودند.
ظهور مدعیان نبوت
اهداف
برخی احتمال دادهاند که نخستین هدف پیامبر(ص) از اعزام جیش اسامه جبران شکست جنگ موته بوده است؛ زیرا در این جنگ سه تن از یاران پیامبر(ص) به نامهای جعفر بن ابیطالب، عبدالله بن رواحه و زید بن حارثه(پدر اسامه) به شهادت رسیدند.
از سوی دیگر اعزام این سپاه در واپسین روزهای زندگی پیامبر(ص) میتوانست اهداف دیگری نیز داشته باشد؛ از جمله خالی شدن مدینه از صحابهای که به خلافت طمع داشتند.
همچنین سنِ کم اسامه نیز میتوانست این پیام را داشته باشد که ملاک رهبری، سن و سال نیست و شایستگی و توانایی افراد باید لحاظ شود. پس از رحلت پیامبر، عدهای سنِّ کم علی بن ابیطالب را بهانه کردند و او را مناسب خلافت ندانستند.
سید بن طاووس عارف شیعی در قرن هفتم هجری براین باور است که یکی از اهداف پیامبر(ص) در انتصاب اسامه به فرماندهی این بود که به برخی از مدعیان خلافت و جانشینی پس از خویش بفهماند که آنان در حد رعیتی برای اسامه نوجوانی هستند که پدرش حارثة بن زید و از افراد مستضعف در جامعه محسوب میشد.
تشکیل سپاه
انتصاب فرمانده
پیامبر اسامه بن زید را به فرماندهی این سپاه منصوب کرد. پدرش زید بن حارثه، آزادشده رسول خدا(ص) و از نخستین مسلمانان بود و به همین سبب زید و فرزندش اسامه را از موالی پیامبر(ص) میخواندهاند.
چون به هنگام وفات پیامبر(ص) اسامه نوزده سال داشت، در حدود سال چهارم بعثت به دنیا آمده است.
مخالفتها
پس از انتصاب اسامه بن فرهاندهی سپاه، عدهای به مخالفت و اعتراض برخاستند.
در منابع تاریخی از مخالفت شخصی به نام عیاش بن ابیربیعه مخذومی نیز سخن رفته است.
شیخ مفید به تمرد برخی و توبیخ آنان از سوی پیامبر(ص) اشاره کرده و در این میان از ابوبکر بن ابوقحافه و عمر بن خطاب نیز نام برده است.
علت مخالفت آنان سن کم اسامه بود که در آن هنگام وی ۱۷ یا ۱۸ یا ۱۹ و یا ۲۱ سال بیشتر نداشت.
ابن ابی الحدید شارح سنی نهج البلاغه نیز به مخالفت عمربن خطاب با فرماندهی اسامه حتی در زمان پس از وفات پیامبر(ص) و اعتراض شدید ابوبکر به او تصریح کرده است.
سرپیچی از حضور در سپاه
علیرغم تاکید پیامبر بر شتاب در حرکت سپاه، آنان نهتنها در زمان حیات رسول خدا حرکت نکردند، بلکه تا یک ماه پس از رحلت آن حضرت نیز سستی نشان دادند.
شیخ مفید داستان تخلف ابوبکر و عمر از سپاه اسامه را چنین نقل میکند:
«پیامبر دستور داده بود، ابوبکر و عمر به سپاه اسامه ملحق شوند؛ ولی از تخلف و سرپیچی آنها اطلاعی نداشت. زمانی که متوجه شد عایشه و حفصه در تلاش برای امام جماعت قرار دادن پدران خود هستند؛ از تخلف آنها اطلاع یافت