💠 تمرکز بر مسئلهی تولید، جلوگیری از سقوط پیدرپی ارزش پول ملّی، و بستن رخنهها
علاج در زمینهی مسائل اقتصاد را ما در این دو سه ساله مرتّباً تکرار کردهایم؛ علاج این است که تکیه کنیم و متمرکز بشویم بر مسئلهی تولید و جلوگیری از سقوط پیدرپی ارزش پول ملّی، و بستن رخنهها.
رخنههایی وجود دارد که گاهی کارهای خوبی هم که در کشور انجام میگیرد، این رخنهها مانع میشود؛ مثل قاچاق، مثل واردات بیرویّه و بعضی از فسادهای مالی؛ اینها رخنه است.
این رخنهها مانع میشود از اینکه این کارهایی که انجام میگیرد به نتایج خودش برسد.
باید تلاش بکنند و شبانهروز خستگی نشناسند و کار را پیوسته دنبال بکنند، انشاءالله تغییراتی ایجاد خواهد شد.
💠 استقامت در برابر تحریمهای خباثتآمیز آمریکا
البتّه نقش خباثت آمریکا را نباید نادیده گرفت.
این تحریمهای خباثتآمیز [آمریکا]، جنایت است به معنای واقعی کلمه.
حالا ما مقاومت میکنیم، ما میایستیم و انشاءالله این فشار حدّاکثری او به روسیاهی حدّاکثری آمریکا منتهی خواهد شد؛ این کار را ما خواهیم کرد به توفیق الهی و او را پشیمان میکنیم از این کار، امّا اینها جنایت خودشان را دارند میکنند؛ یعنی کاری که آنها میکنند جنایت است.
رئیسجمهور آمریکا اظهار خوشحالی میکند که بله، ما فشار حدّاکثری اقتصادی و تحریمهای حدّاکثری را اِعمال کردیم و اقتصاد ایران را دچار اختلال کردیم.
اوّلاً این کار جنایت است و فقط آدمهای رذلی مثل شماها هستند که به جنایت افتخار میکنند؛ این افتخار ندارد؛ علیه یک ملّت دارید جنایت میکنید، افتخار هم میکنید! این اوّلاً.
ثانیاً وضع خود شما خیلی بد است؛ آمریکا امروز با هزاران میلیارد دلار کسر بودجهای که دارد، با دهها میلیون بیخانمان و آواره و گرسنه و زیرخطّ فقری که در آمریکا وجود دارد -که آمارهای خودشان میگوید- وضع اقتصادی خوبی ندارد، روزبهروز هم وضع اقتصادیشان بدتر شده، بدهکاریهایشان بیشتر شده؛ این هم ثانیاً.
و ثالثاً انشاءالله ما به کوری چشم شما مسئولین یاوهگو و رذل و خائن و جنایتکار آمریکا، با قدرت ایمان و عزم ملّی بر مشکلات فائق خواهیم آمد و اوضاع را انشاءالله سر و صورت خواهیم داد.
💠 استفاده از تحریم در جهت مقاومسازی اقتصاد کشور
از همین تحریم هم ما برای مقاومسازی اقتصادمان استفاده خواهیم کرد؛ یعنی همین تحریم انشاءالله موجب خواهد شد که اقتصاد ما مقاومسازی بشود و بتوانیم یک اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی کلمه را در کشور انجام بدهیم.
من این را گفتهام، باز هم تکرار میکنم، تا فعّالان بخشهای گوناگونی که در زمینهی اقتصاد و غیر اقتصاد مسئول هستند همه بدانند که علاج همهی مشکلات در داخل کشور است.
بسیاری از مشکلات ما مربوط به خارج از کشور است، امّا علاجش در داخل است.
هیچ کس علاج مشکلات را در خارج از کشور جستجو نکند؛ ما از خارج از کشور هیچ گونه خیر و بهرهای نخواهیم دید؛ علاج در داخل است، علاج در تدبیر داخلی است، علاج در تلاش داخلی است، علاج در نگاه صحیح و محاسبهی درست داخلی به مسائل کشور و مسائل منطقه است و با بهکارگیری نیروی خرد؛ با عزم و ارادهی راسخ باید و میتوان انشاءالله از مشکلات فارغ شد و این هارت و هورتی هم که این اراذل مسلّط بر ملّت آمریکا میکنند نبایستی ذهن کسی را مشغول کند.
💠 چند توصیه به نیروهای مسلّح:
۱) پیشبینی و برنامهریزی برای مقابله با تهدیدهای جدید
خب؛ برگردیم به نیروهای مسلّح.
من چند توصیه میخواهم عرض بکنم.
یک توصیهی مهم مربوط به دانشگاهها است.
یک کار مهم این است که بدانیم تهدیدهای متوجّه به کشورها -کشور ما و دیگر کشورها- دائم در حال تحوّل است.
آن چیزی که امروز یک تهدید نظامی شمرده میشود، لزوماً همان چیزی نیست که بیست سال پیش تهدید نظامی شمرده میشد؛ تهدیدهای جدیدی به صورت تهدید نظامی وجود دارد.
چون تهدیدها در حال تحوّل است، دانشگاههای نظامیِ ما هم باید برای مقابلهی با تهدیدهای نوبهنو و جدید، برنامه داشته باشند؛ این باید در پژوهشهای دانشگاهها مورد توجّه قرار بگیرد: برای مقابله برنامه داشته باشند.
علاوهی بر این، اصلاً تهدیدهای جدید را پیشبینی کنند؛ یعنی شما مثلاً فرض کنید امروز تهدیدهای فضای مجازی وجود دارد که ده سال پیش به این صورت وجود نداشت و ممکن است چند سال بعد از این [هم] تهدیدهای دیگری از همین قبیل به وجود بیاید؛ افرادِ بافکرِ ما بنشینند و با استفادهی از خرد جمعی و پژوهشهای دانشگاههای ما اینها را پیشبینی کنند.
این بایستی بخش مهمّی از فعّالیّت دانشگاههای ما باشد و دانشگاهها حرف جدّی باید در این زمینه برای گفتن داشته باشند.
۲) اهمّیّت تبدیل تجربیّات دفاع مقدّس به نظریّات در جهت تدریس، تحقیق و پژوهش
نکتهی بعدی این است که نیروهای مسلّح ما در دوران دفاع مقدّس و حتّی بعد از دفاع مقدّس، تجربیّات ارزشمندی را به دست آوردند؛ یعنی واقعاً بعضی از تاکتیکهای نظامی و کارهایی که در میدان جنگ در دورهی هشتسالهی دفاع مقدّس انجام گرفت، در دنیا بیسابقه بود و خیلی از عملیّاتهای ما متضمّن تجربیّات فوقالعاده است؛ حالا از عملیّات ثامنالائمّه (علیه السّلام) بگیریم تا مثلاً فرض بفرمایید که فتحالمبین، بیتالمقدّس، خیبر، والفجر هشت، کربلای پنج و امثال اینها، کارهای فوقالعادهای در این عملیّاتهای پیروز انجام گرفته؛ در عملیّاتهایی هم که به پیروزی نرسیده است و موفّق نبوده، مثل کربلای چهار، مثل رمضان و امثال اینها، تجربیّات ارزشمندی وجود دارد؛ از این تجربیّات بایستی استفاده کنیم.
امروز البتّه روایت این تجربیّات در دانشگاهها معمول است و این روایت انجام میگیرد و بسیار هم خوب است، لکن کافی نیست؛ بایستی این تجربیّات تبدیل بشود به نظریّات؛ تجربه تبدیل بشود به نظریّهی دفاعی و تدریس بشود و تحقیق بشود و اطراف آنها پژوهش انجام بگیرد و این تجربیّات بهروز بشود و منطبق با نیازهای روز بشود و انشاءالله از آنها [استفاده بشود]؛ اینها سرمایههای بسیار باارزشی است که باید از این سرمایهها استفاده کرد و بسط و تکمیل پیدا کند.
۳) لزوم اهتمام به مسئلهی تربیت اخلاقی و آرایش معنوی جوانان
مطلب دیگر هم مسئلهی تربیت اخلاقی است.
البتّه طبق گزارشهایی که اینجا دادید و گزارشهایی هم که من قبلاً داشتم از جاهای مختلف، کارهای خوبی در دانشگاههای ما از لحاظ گرایشهای دینی و ایمانی و اعتقادی و اخلاقی انجام میگیرد؛ لکن من روی مسئلهی تربیت اخلاقی بیش از اینها اهتمام دارم؛ دانشگاههای ما بایستی [بیشتر] اهمّیّت بدهند. ما باید نفوس جوانهای عزیزمان را صیقل بدهیم. این جوانهایی که اینجا هستند فرزندان عزیز ما هستند؛ اینها ارواح طیّبه و نفوسِ سالمِ اجتماعِ ما هستند؛ این جوانها از جملهی بهترینهای مردم ما و جامعهی ما محسوب میشوند؛ ما بایست تا آنجایی که میتوانیم وسیلهی صیقل دادن نفوس اینها را فراهم کنیم.
آرایش معنوی آنها به تقوا است، به اخلاص است، به شجاعت است، به تواضع است، به پایبندی به عهد است، به وفاداری نسبت به قولی است که به نظام و به اسلام و انقلاب دادهاند؛ اینها آرایشهای معنوی است و جزو واجبترین آنها است. البتّه این چیزها مخصوص جوانهای نیروهای مسلّح نیست؛ همهی نیروهای جوان کشور و بیش از همه نیروهای انقلابی -نیروهایی که خودشان را در خطّ انقلاب، در خطّ تدیّن و تقوا میدانند و قرار میدهند و همین جور هم هست- بایستی به این تقیّدات توجّه بکنند.
این جور نباشد که جوان ما اگر وارد یک مسئولیّتی شد، چشم به یک مقام بالایی بدوزد یا چشم به اندوختن مال دنیا داشته باشد.
جوان، با اخلاص [کار کند]، مثل همان دوران دفاع مقدّس که واقعاً این جوری بود؛ کسانی که آمدند و خودشان را در این راه در معرض فداکاری قرار دادند، با اخلاص و با فداکاری بود که توانستند کار را پیش ببرند، بعد از آن هم در عرصههای مختلف همین جور بوده.
این دویدن دنبال موفّقیّتهای دنیایی کار را لنگ میکند.
اگر کسانی باشند که کار را انجام بدهند لکن هدفشان اهداف دنیایی و رسیدن به مال و مقام و موقعیّت دنیایی و مانند اینها باشد، این جوری کار پیش نمیرود؛ کار با مجاهدت و اخلاص پیش خواهد رفت.
💠 ضرورت ضابطهگذاریهای الزامی در مبارزه با بیماری کرونا
آخرین مطلبی که میخواهم عرض بکنم باز راجع به کرونا است که ما در همهی صحبتهایمان مقیّد هستیم این قضیّه را مطرح کنیم.
اوّلاً مجدّداً و برای چندمین بار از مسئولین ذیربط بهداشت و درمان، از پرستاران عزیز، از پزشکان عزیز، از کسانی که دستاندرکار این مسائل هستند، صمیمانه تشکّر میکنیم.
در این موج سوّم که واقعاً خطرناک هم هست، ابتلاء و تلفات برای انسانی که نگاه میکند، خیلی دردآور است.
بایستی از اینها تشکّر کرد، [چرا] که اینها واقعاً دارند فداکاری میکنند و کار میکنند.
آنچه امروز میخواهم عرض بکنم این است که ضابطهگذاریها بایستی حاکمیّتی و الزامی باشد.
البتّه این را من از مدّتها پیش به مسئولین محترم، به رئیسجمهور محترم و به دیگران هم گفتهام؛که بایستی الزام بشود.
یک مواردی هست که بعضی از فعّالیّتها بایستی تعطیل بشود، بعضی از سفرها بایستی ممنوع بشود.
همچنان که ملاحظه کردید، سفر اربعین را مردم متدیّن و مؤمن ما پذیرفتند که گفتیم نروید به طرف مرز، نرفتند؛ این خیلی مهم است.
در قضیّهِی عزاداریها که ستاد ملّی مبارزهی با این بیماری ضابطه معیّن کرد، مردمِ مؤمن و متدیّن که پایبندند، ضابطه را دقیق رعایت کردند.
این باید در زمینههای گوناگون تسرّی پیدا کند و بایستی اجباری و الزامی بشود.
جلوی بعضی از سفرها واقعاً باید گرفته بشود؛ گاهی بعضی از سفرها موجب میشود که شیوع، بیمحابا و بدونِ قابلیّتِ کنترل انجام بگیرد که واقعاً مایهی تأسّف است.
بنابراین، هم در زبان، هم در عمل، بایستی همه مراقبت بکنند تا انشاءالله بتوانیم از این بیماری خلاص بشویم و ملّت بتواند انشاءالله خودش را آسوده کند از این ابتلاء عظیمی که وجود دارد.
🤲 همهی شما را به خدا میسپارم، همهی شما را دعا میکنم؛ امیدواریم که انشاءالله خداوند متعال [نسبت] به همهی شما، به مسئولین، به جوانهای عزیز، به دانشجویان و به فارغالتّحصیلان، توفیقات خودش را روزبهروز افزایش بدهد.
والسّلام علیکم و رحمةالله و برکاته
هدایت شده از ابوالفضل نبوی نجمآبادی
▪️پراید سال ۹۰ ، هشت میلیون؛
#پراید سال ۹۹، صد و چهل و هشت میلیون!
این صد و چهل میلیون اختلاف رو مدیون برجام، مذاکره با آمریکا، اصلاح طلبان و ۲۴ میلیون رای برای کنسرت هستیم...
هدایت شده از سبک زندگی منتظرانه
نود درصد اونایی که
تو خونه سالمندان هستند
بچه هاشون تحصیل کرده
و موقعیت اجتماعی خوبی دارند!
پس به جای اصرار به مهندس
و پزشک شدن بچه هامون،
اول "انسان" تربیت کنیم ...!
✳️ به یاد خدا باشید یا با تسبیح یا با دل.
یاد خدا با دل خیلی اهمیت دارد.
گاهی اوقات انسان با زبان در حال گفتن ذکر استغفار است، اما گناه هم می کند.
🔵👈 در حدیث آمده که :
" کسی که در حال گناه کردن استغفار میکند، خود را مسخره کرده است."
یکی از علما می گفت: سی سال پیش سوار اتوبوس بودم، یک حاجی هم با ریش و عبا و قبا جلوی من نشسته بود.
🔵👈 هر زن بی حجابی که وارد اتوبوس می شد، حاجی نگاه می کرد و یک « استغفر الله » می گفت.
پشت سر هم هر زنی که وارد می شد، حاجی این کار را می کرد.
یک وقت در یکی از ایستگاه ها یک خانم بی حجاب سوار ماشین شد، حاجی متوجه او نشد، من با دست به شانه اش زدم و گفتم : « حاج آقا، یک استغفر الله دیگر هم سوار اتوبوس شد! شخص حاجی با شنیدن حرف من ناگهان برگشت و متوجه شد یک عالم پشت سرش نشسته و مراقب اوست و فهمیده که شیطان او را بازی داده است. جیک نزد.
شیطان این قدر عجیب است که در حالی که مشغول استغفار هستی، شما را به گناه می اندازد.
این ذکر به درد نمی خورد. چون دل به یاد خدا نیست.
🔵👈 حاجی پشت سر هم می گفت:
« خدا لعنت کند کسانی را که اینها را بی حجاب کرده اند» اما با این حال، خودش، محو تماشایشان بود.
اگر دل انسان به یاد خدا باشد که چشم، به زن نامحرم نگاه نمی کند!
تسبیح در دست و ذکر استغفار هم بر لب، اما دل به یاد خدا نیست!
از خدا بخواهید که دل هایتان به یاد او باشد.
✍ این مطلب را یادگاری از من داشته باشید: ذکر خالی، چنگی به دل نمی زند!
🔹 [ محمودی گلپایگانی ، در محضر مجتهدی ج 2، ص 165،انتشارات مستجار،1392 ]
✖️انقلابی پشیمان، مانند روزهداری است که قبل از غروب افطار کند!
🔺راه انقلاب، راهى است كه احتياج دارد به عزم، به ايمان، به ثبات قدم. بعضى اين ثبات قدم را دارند، بعضى در بين راه برميگردند؛ البته اينها به ضرر خودشان عمل ميكنند.
🔺 آن کسانی که از راه انقلاب برگردند، مثل کسانی هستند که در تابستان روزه گرفتهاند و تا اواخر روز، روزه را حفظ میکنند، اما یک ساعت به غروب، طاقتشان تمام میشود؛ افطار میکنند.
🔺این مثل همان کسی است که از اولِ روز، روزه نگرفته است. باطل کردن روزه در هر زمانی از ساعات روز باشد، ابطال روزه است.
رهبر معظم انقلاب
۸۷/۳/۱۴
هدایت شده از ابوالفضل نبوی نجمآبادی
🔹 «شما گمان نکنید که از غرب برای ما یک تحفهای میآورند.
شما گمان نکنید که از غرب برای ما چیزی میآورند که ما را مترقی کنند، ترقی به ما بدهند.
غرب تا ما را در سطح پایین نگه ندارد، نمیتواند از ما استفاده کند.
کوشش آنها این است که ماها، این ممالک اسلامی، این ممالک مستضعف در یک سطح پایینی از همه امور باشیم.
هر امری را که آنها برای ما بیاورند؛ یک امر استعماری است؛
👌یعنی اگر طب را برای ما بیاورند #طب_استعماری است.
👌اگر #دارو برای ما صادر کنند آن هم #استعماری است.
👌اگر دانشگاه برای ما بخواهند درست کنند آن هم #دانشگاه_استعماری است.
همه چیز را آنها میخواهند به طوری درست کنند که برای خودشان نافع باشد.
و ما چشم و گوش بسته #تسلیم آنها باشیم.
(بیانات #امام_خمینی در جمع فارغ التحصیلان آموزشگاه افسری شهربانی جمهوری اسلامی/۱۳۵۹/۰۸/۲۸)
📚صحیفه نور،ج۱۳،ص۱۸۵
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یااَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّةِ
بِمُوالاتِکُمْ عَلَّمَنَا اللَّهُ مَعالِمَ دِینِنا وَاَصْلَحَ ماکانَ فَسَدَ مِنْ دنیانا
مُلک وجود غرق در اندوه و در عزاست
آغاز صبح غربت زهرا و مرتضاست
قرآن عزا گرفته و عترت شده غریب
شهر مدینه را به جگر داغ مصطفاست
🏴 ویژه برنامههای آخر ماه صفر و شام غریبان شهید حجت الاسلام مجید سلمانیان #مسجدجامعکیانمهر :
🗓 پنجشنبه (شب شهادت پیامبر ص و امام حسن مجتبی ع)
🖌 سخنران: جهت رعایت زمان طبق قواعد بهداشتی سخنرانی لغو شد
🎤 ذاکر: کربلایی محمدامین عزیزی
🕢 ساعت: ۱۸:۰۰
🗓 جمعه (شام شهادت پیامبر ص و امام حسن مجتبی ع)
🖌 سخنران: جهت رعایت زمان طبق قواعد بهداشتی سخنرانی لغو شد
🎤 ذاکر: کربلایی محمدامین عزیزی
🕢 ساعت: ۱۸:۰۰
🗓 شنبه (روز شهادت امام رضا ع )
🖌 سخنران: حجت الاسلام امدادی
🎤 ذاکر: کربلایی محمدامین عزیزی
🕢 ساعت: ۱۲:۱۵ (بعدازنمازظهروعصر)
😷 مراسم با رعایت قواعدبهداشتی برگزار میگردد
هدایت شده از صدای مردم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کنایه مجری تلویزیون به نحوه اجرای ممنوعیت سفر در ۵ استان
🔺۱۲ شب به بعد کرونا وحشی میشود و
قبل از آن آرام است؟ اتوبوس و هواپیما کرونا منتقل نمیکند؟
🔵به کمپين #صدای_مردم بپيونديد👇
http://eitaa.com/joinchat/2427125773C9e377925d3
هدایت شده از ابوالفضل نبوی نجمآبادی
سلام
عزاداری ها قبول حق
ان شاءالله توفیق همراه باشه تا اذان صبح فرصت داریم برای *شهید حجتالاسلام مجیدسلمانیان* که امروز تشییع و تدفین شدن نماز لیله الدفن بخونیم ..
*مجید فرزند یداله*
ان شاءالله شفاعت شان نصیب مان شود
💠 روش خواندن نماز شب اول قبر:
در رکعت اول سوره حمد و سپس آیه الکرسى (بدون سوره توحید)
و در رکعت دوم سوره حمد و سپس ۱۰ مرتبه سوره قدر «انا انزلناه» خوانده مى شود
و وقتى نماز تمام شد، چنین گفته مى شود: «اللهم صل على محمد و آل محمد و ابعث ثوابها الى قبر فلان» و به جاى کلمه فلان، نام میت را مى برد.
هدایت شده از سبک زندگی منتظرانه
▪️پيامبر صلي الله عليه و آله :
🔹اگر مى توانيد هر روز را نوروز كنيد ؛ يعنى در راه خدا به يكديگر هديه بدهيد و با يكديگر پيوند داشته باشيد .
📚 دعائم الإسلام ، جلد 2 ، صفحه 326
▪️امام حسن عليه السلام :
🔹هر كس احسان هاى خود را برشمرد ، بخشندگى خود را تباه كرده است .
📚بحارالانوار ، جلد 74 ، صفحه 417
▪️امام رضا عليه السلام :
🔹هر كس اندوه مؤمنى را بزدايد ، خداوند در روز قيامت ، غم از دلش مى زدايد .
📚 الكافى ، جلد 2 ، صفحه 200
🏴 شهادت جانسوز حضرات معصومين محمدمصطفی، حسنمجتبی، علیبنموسیالرضا علیهم السلام را خدمت شما تسلیت عرض می نمایم
🌹شادی روح گذشتگان و شفای تمام بیماران و سلامتی خود و خانواده محترمتان یکمرتبهسورهمبارکهحمد را تلاوت فرمایید
هدایت شده از ابوالفضل نبوی نجمآبادی
✖️پشت پرده «هجمه علیه طب سنتی» از درون وزارت بهداشت
🔻روسای دانشکده های طب ایرانی در نامهای به وزیر بهداشت:در روزهای اخیر و بهطور بیسابقهای هجمههایی علیه مکتب طب ایرانی از درون وزارت متبوع شکل گرفته است!
▪️نگرش برخی از مکاتب طبی همچون طب ایرانی، طب چینی و طب هندی به عنوان ۳ مکتب طبی کهن، تفاوتهای بنیادی با نگرش طب رایج دارد.
▪️طب سنتی چین (که اخیر از سوی آنها بدون استعمال واژه سنتی، طب چینی نامیده میشود)، هماکنون قریب به ۵۲ درصد بار بهداشت و درمان آن کشور را بر دوش میکشد و حتی در بحران همهگیری کووید ۱۹ هم از پروتکلهای درمانی مبتنی بر آن طب، به بهترین وجه استفاده شده است.
🔺اگر قرار بود متولیان بهداشت و درمان چین، از دهها سال قبل تاکنون، با وادادگی در مقابل طب غرب، اتهام شبه علم بودن بر طب کهن و ملی خود روا داشته و طرفداران آن را با این اتهام تخطئه و منکوب کنند، آیا امروز میتوانستند طب چینی را در بازار داخلی و بین المللی به رخ کشیده و در اروپا و آمریکا رشته و دپارتمان و دانشکده طب چینی دائر کنند؟/تسنیم
❌ تحریف امام حسن(ع) توسط روحانی، برای چندمین بار!
🔺روحانی: عدهای اومدن به امام حسن(ع) گفتن چرا صلح کردید؟ حضرت گفتن مردم صلح رو میخواستن!
🔺استاد رحیمپور ازغدی: به امام حسن(ع) خیلی ظلم کردیم، خیانتهای خودمون رو به امام حسن(ع) نسبت دادیم.
🔺به امام(ع) گفتن تسلیم بشیم تا نسل بعد راحت زندگی کنن، امام حسن(ع) فرمودند: میبینم فرزندان شما رو که آب و غذا خودشون رو از دشمن گدایی میکنند...
👈 میبینید چقدر شبیه این روزهای ماست؟ آب خوردن مردم رو هم به برجام گره زدن و تسلیم شدن، و الان دارن معیشت مردم رو از آمریکا گدایی میکنن...
👈 آقای روحانی، شما نخوندید که امام حسن(ع) رو فرماندهان خیانتکاری مثل عبید الله بن عباس، مجبور به پذیرش صلح کردن؟ شاید شما امروز دقیقا همون نقش عبید الله بن عباس رو داشته باشید...
🔴 برخی به دنبال درس از تاریخ نیستند به دنبال تکرار تاریخ اند!
▪️یکی از خصوصیات لیبرالیسم ایرانی این است که وقتی میخواهد به تاریخ اسلام مراجعه کند، رجوعش برای درس گرفتن نیست، برای درس دادن است!
▪️این جریان نمیخواهد از تکرار فجایعی که خون به دل ائمه اطهار(س) کرد، جلوگیری کند و خود متذکر شده و به اصحاب تذکر دهد که چه کنیم تا علی(ع) خانهنشین نشود و حسن(ع) بییاور نماند و حسین(ع) شهید نشود. بلکه دقیقا میخواهد همان فاجعه گذشته را بار دیگر در حال رقم بزند و نقشی که برای خود تعریف میکند، نقش طلحه بن عبیداللهها و ابوموسی اشعریها و عبیدالله ابن عباسها و اشعث ابن قیسها و شبث بن ربعیها و سعد ابن ابیوقاصها و عبداللهابن عمرهاست.
▪️شاید نتوانیم این جماعت را تغییر دهیم، اما حتما میتوانیم به مردم بگوئیم مبادا گمان کنید اینها به راه سلمان و ابوذر و محمد ابن ابیبکر و مالک اشترند، اینان اخلاف اشعریها و اشعثها هستند. اینها همان جماعتی هستند که علی(ع) را خانهنشین کردند و معاویه را بر تخت نشاندند و حسین(ع) را در صحرای کربلا تنها گذاشتند.
✍ سیدیاسر_جبرائیلی
هدایت شده از صدای مردم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخ منطقی به جنگ روانی حسن روحانی در مورد صلح امام حسن (ع)
🔺یک بار برای همیشه پاسخ این شبهه رو یاد بگیریم که در جنگ روانی و رسانهای امثال رئیس جمهور و همفکرانش سرگردان نشویم!
🔺چرا امام حسن(ع) با معاویه صلح کرد و مفاد این پیمان صلح چه بوده است و از طرف مقابل چرا امام حسین(ع) قیام کرد و تن به صلح نداد؟!
#حجتالاسلام_پورآقایی
🔵به کمپين #صدای_مردم بپيونديد👇
http://eitaa.com/joinchat/2427125773C9e377925d3
رییس مگه تا حالا میجنگیدی که حالا دم از صلح میزنی ؟!!😁😂
#جنگلباسدختر_وزیر
#جنگپراید
#جنگدلار
#جنگبورس
#جنگتورم
#جنگ:پرتاپخودکار
#جنگ:تهدید_نکردنیکایرانی
#جنگمدالدیپلماسی
⭕️ حسن روحانی سیره اهلبیت علیهم السلام رو بر رفتار خودش عرضه میکنه هرجایی تناقض وجود داشت سیره اهلبیت رو تحریف میکنه تا تناقض از بین بره!!
#حمید_قدیری
🔸چگونه میشود از حرف حق، علیه جبهۀ حق استفاده کرد؟
🔸اگر از صلح امامحسن(ع) بگوییم اما از خیانت یارانش نگوییم، خیانت کردهایم
🔻 آنقدر که با حرف صحیح میشود علیه حق قیام کرد، با حرف غلط نمیشود. آنقدر که انسان با اطلاعات صحیح و ظاهراً سالم، میتواند ظلم کند، با حرف دروغ و غلط، نمیتواند ظلم کند، بهویژه در جامعۀ دینی، از متن دین بیشتر میشود علیه دین سوءاستفاده کرد.
🔻 امیرالمؤمنین(ع) دربارۀ حرف صحیحی که علیه جبهۀ حق از آن استفاده میشود، فرمود: «کَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا الْبَاطِلُ» اما چگونه میشود از حرف حق، علیه جبهۀ حق استفاده کرد؟ یک ترفند این است که بعضی از حرفهای صحیح را بیان کنند بدون ذکر حرفهای صحیح دیگری که باید در کنارش بگویند.
🔻 مثلاً میگویند: «پیامبر(ص) اهل تحمل و مدارا و عفو بود.» یا «امیرالمؤمنین(ع) به حرف مردم گوش کرد و کوتاه آمد» یا «امامحسن(ع) صلح کرد و سخن مردم را شنید» به چنین کسی باید گفت: این حرفها درست است اما ناقص است، همهاش را بگو! وقتی نصفش را نمیگویی، معلوم میشود یک قصد و غرضی پشت سرش هست.
🔻 بله، پیامبر(ص) در مقابل منافقین جامعه، مدارا میکرد، اما چارهای نداشت جز اینکه در مقابل آنها کوتاه بیاید، چون مردم زمان ایشان، سطح فهم و ظرفیت لازم را نداشتند که ایشان بتواند با برخی از منافقین برخورد محکمتری کند.
🔻 چرا پیامبر(ص) و علی(ع) و امامحسن(ع) در برخی موارد کوتاه آمدند؟ بهخاطر وجود منافقینی که موجب انحراف افکار عمومی بودند، و بهخاطر وجود مؤمنین ضعیفی که موجب تحمیل اقدام ناصحیح به ایشان شدند.
🔻 میگویند «ببینید امامحسن(ع) صلح کرد!» خُب بقیهاش را هم بگویید که یارانش خیانت کردند و ایشان را تنها گذاشتند و همین خیانتها بود که حضرت را وادار به صلح کرد. کسی که از صلح امامحسن(ع) حرف بزند اما از خیانت یاران امامحسن(ع) حرف نزند، خائن است؛ همهاش را بگو! گفتنِ یک قسمتی از حق و نگفتن بقیۀ حق، بدتر از گفتن سخن باطل است.
🔻 کسی مخالف صلح نیست، اما صلح حقیقی نه صلح تحمیلی! صلح تحمیلی هم مثل جنگ تحمیلی بد است. صلح تحمیلی ناپایدار است و به دنبالش قتل عام جبهه حق است؛ همانطور که در کربلا شاهد بودیم.
👤علیرضا پناهیان
🚩 حرم رضوی - ۹۹.۷.۲۴
💠 یاران خائن و صلح تحمیلی
🔺قصه امام حسن و قضیه صلح، این هم #صلح_تحمیلی بود؛ برای اینکه امام حسن، دوستان خودش، یعنی آن اشخاص #خائنی که دور او جمع شده بودند، او را جوری کردند که نتوانست خلافش بکند، صلح کرد؛ صلح تحمیلی بود.
🔺آن صلح تحمیلی که در عصر امام حسن واقع شد، آن #حکمیت تحمیلی که در زمان #امیر_المؤمنین واقع شد و هر دویش به دست اشخاص حیله گر درست شد، این ما را هدایت می کند به اینکه نه زیر بار صلح تحمیلی برویم و نه زیر بار حکمیت تحمیلی.
#امام_خمینی
📚صحیفه امام، ج20، صص 118 و 119
﷽، صلح امام حسن و حکمیت در جنگ صفین
🔹 دیروز دوباره آقای رئیسجمهور حرف از صلح امام حسن ع زده است؛ به چه منظور؟ معلوم است.
فقط یه سوال مهم هست که چرا ایشان هیچوقت از قضیه حکمیت در جنگ صفین، برای سازشکاری شاهد و مثال نمیآورد؟
✅پاسخ: مردم نسبتاً با داستان جنگ صفین، حکمیت و بلایی که خوارج با این صلح تحمیلی بر سر اسلام آورند آشنا هستند، بنابراین نمیشه سرشون را از این طریق کلاه گذاشت، اما صلح امام حسن علیهالسلام مثل خود حضرت مظلوم است و تودهی مردم با آن آشنا نیستند، بنابراین با تکیه به کلمهی «صلح» در این قضیه، و مخفی کردن اصل واقعه و خیانتها و خسارتهای آن، راحت میشه مغالطه کرد.
پس #تاریخ_بخوانیم تا کلاه سر ما نگذارند.
✍ حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
..
♻️ پاسخ دندانشکن یک "روحانی" به سخنان حسن روحانی درباره صلح حسنی(ع)
🔰 هر ساله در آستانه ۲۸ صفر و ایام شهادت امام حسن مجتبی (ره) حسن روحانی در جلسه هيأت دولت یا در نشستی عمومی با اشاره به موضوع صلح امام حسن (ع) تلاش میکند تا سیاستهای غلطی که در این سالها پی گرفته را توجیه کند.
از جمله امسال در آستانه ۲۸ صفر گفت: «وقتی برخی از اصحاب امام حسن آمدند با زبان معترضانه که چرا قبول کردید و چرا صلح کردید؟ چرا در برابر طرف مقابل پیمان را امضا کردید؟ حضرت فرمود: "انی رأیت هوی معظمالناس علی الصلح"، گفت؛ جامعه اسلامی که شما ۱۰ نفر نیستید شما ۲۰ نفری که اینجا پیش من آمدید دنیای اسلام نیستید. من در مسجد برای مردم سخنرانی کردم و دیدم اکثریت قاطع جامعه صلح میخواهند و وقتی مردم این را میخواهند صلح را انتخاب میکنم. این راه امام مجتبی است، امام مجتبی به ما میآموزد مرد جنگ باشیم به روز جنگ و مرد صلح باشیم به روز صلح. اگر در روز صلح جنگیدیم و اگر در جنگ صلح کردیم هر دو خطا و اشتباه است. به موقع باید بایستیم و بجنگیم به موقع باید صلح کنیم.»
همه میدانیم که واقعیت تاریخی واقعه صلح تحمیلی به امام مجتبی (ع) اینگونه که این روزها روحانی به زبان میآورد، نیست. وی بدون تقبیح رفتار مردم و فرماندهانی که امام را تنها گذاشتند، طوری سخن میگوید انگار که امام مثل روحانی مشتاقانه به دنبال توافق با معاویه بود!
حسن روحانی خود بهتر از هر کس میداند که واقعیت تاریخی درباره صلح امام حسن (ع) به گونه دیگری است. وی در تیرماه سال ۱۳۵۶ به دعوت گروهی از جوانان انقلابی اصفهان به آن شهر سفر کرده و به مدت ده شب در مسجد حکیم اصفهان به بررسی رفتار سیاسی اهل بیت بویژه صلح امام حسن (ع) و رفتار مردم آن زمان می پردازد. وی در سال ۹۰ این مجموعه سخنرانی را در کتابی به نام "مقدمه ای بر تاریخ امامان شیعه" به چاپ می رساند.
در مقدمه این کتاب که توسط مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال ۹۰ به چاپ رسیده، وی می نویسد:
«برای فهم دقیق سیره امامان شیعه ... باید فضای سیاسی، اجتماعی و اعتقادی شهرهای بزرگ نظیر مکه، مدینه، کوفه، بصره و دمشق را بازسازی کرد تا به بسیاری از راز و رمزها پی برد. باید چهرههای تأثیرگذار آن مقاطع را شناخت و بهدرستی معرفی کرد. باید تغییرات سریع و عجیب و غریب جوامع آن روزگار را مورد ارزیابی دقیق قرار داد؛ از ستایشانگیزترین اخلاق شهروندی تا سهمگینترین خیانتها و نقض پیمانها و دروغپردازیها، از بصیرت و آگاهی خیرهکننده تا غفلتها و خطاهای باورنکردنی، از ایثار و فداکاری تحسینبرانگیز تا سستیها و وظیفهناشناسیهای حیرتآور. باید همه ویژگیها و خصوصیات 250 ساله تاریخ معاصر ائمه هدی(ع) را بهخوبی ترسیم نمود تا تحلیلگران بتوانند به واقعیتها دست یابند و به بیراهه کشیده نشوند.»
روحانی که متأسفانه این ایام به شدت خود را نیازمند سازش با معاویه های زمانه نشان می دهد، در حالی مردم دوره امام حسن را به عنوان الگو به مردم ایران اسلامی معرفی و به دنبال شباهت سازی در مطالبات آنهاست که پیش از این در سال ۵۶ بر اساس مستندات تاریخی، مردم دوره امام حسن (ع) را خائن معرفی کرده است!
روحاني در صفحه ۲۰۵ کتاب "مقدمه ای بر تاریخ امامان شیعه" در تحلیل رفتار مردم آن روز آورده است:
«امام حسن (ع) به مردم فرمود: به اهداف مورد نظرتان نخواهید رسید، مگر در سایه صبر و تحمل ناملایمات. در مدائن، امام مجتبی (ع) مردم را در مسجد شهر جمع کرد و وقایع را برای آنها توضیح داد. خیانت ها را گفت و افرادی را که در صحنه جنگ با دشمن، خیانت کرده بودند، معرفی کرد. رو به مردم کرد و اتمام حجت کرد. به مردم گفت: آیا برای ایثار و فداکاری و جانبازی و دادن خون که برای شما عزت دنیا و آخرت است، آماده هستید؟ فرمود اگر بایستید، خداوند شما را یاری می کند و ما پیروز می شویم و اگر آمادگی نداشته باشید، دنیای شما توام با غم و اندوه و آخرت شما با مشکلات زیادتری توام خواهد بود.
مردم چه جوابی به امام حسن (ع) دادند؟ گفتند: ما می خواهیم زنده بمانیم و زندگی کنیم. ما آمادگی برای جنگ و فداکاری نداریم. این پاسخ مردم در مسجد مدائن در محضر فرزند رسول خدا و عقب نشینی از صحنه فداکاری و ایثار بود که دست روی دست گذاشتن امام مجتبی (ع) را رقم زد. آنچه بعد به نام صلح لقب گرفت، چیزی بود که به دست مردم، در مدائن حاصل شد و نه به دست امام مجتبی در کوفه. ایثار مردم و فداکاری مردم و جهاد مي توانست سرنوشت دیگری را رقم بزند.»
✍حجت الاسلام حمید رسائی
قسمت دوم یادداشت🔻