با دقت در سیره امام علی (علیه السلام) درمی یابیم که امام علی (علیهالسلام) با معارضان دوگونه برخورد داشته است:
1⃣ برخورد با سران انحراف و گمراهی; آنان که با علم و آگاهی، جمعی را به وادی ضلالت کشاندند;
2⃣ برخورد با زیر مجموعه، یا بدنه معارضان که نوعا افرادی ناآگاه و غیر مغرض اند.
برخورد حضرت با گروه اول; ابتدا نصیحت و ارشاد و سپس برخورد قاطع انقلابی بوده است.
ولی برخورد حضرت با گروه دوم ماهیتاً با گروه اول، متفاوت بوده است. تمام تلاش حضرت در سه نبردی که داشت این بود که بدنه اصلی مخالفان خویش را از سر آن جدا کند. بر این اساس است که:
👌 بر آگاه کردن آن ها از عمق توطئه تلاش فوق العاده داشت و شاهد آن خطبه های فراوانی است که حضرت پیش از جنگ جمل و نهروان و صفین ایراد کرده و به دوستان خویش نیز دستور داد که خطبه های آگاهی بخش ایراد کنند
👌 بر نصیحت و ارشاد آن ها نیز تاکید داشت
👌 در این مسیر، گاه حضرت مدتی جنگ را به تاخیر می انداخت تا زمینه فکر و اندیشه در مخالفان پدید آمده و از طریق انحراف، به صراط مستقیم هدایت شوند.
✍ به عنوان نمونه در تاریخ می خوانیم:
پس از آن که حضرت امام علی (ع) شریعه فرات را از دست اصحاب معاویه گرفت و اجازه استفاده از آب را به دوست و دشمن داد تامدتی دست به جنگ نزد و پیامی هم بین او و معاویه رد و بدل نشد. البته این کار به خاطر این بود شاید اصحاب معاویه به سوی حق بازگردند. این سبب شد که بین عراقیان زمزمه درگرفت که چرا امام، فرمان جهاد صادر نمی کند⁉️
به امام گفتند ما نیامده ایم این جا وطن گزینیم. زنان و فرزندان خود را در کوفه گذارده و این جا آمده ایم که با سپاه معاویه و دشمن مبارزه کنیم.
حضرت فرمود: افراد لشگر چه می گویند❓
پاسخ دادند: بعضی معتقدند از ترس کشته شدن، فرمان جنگ صادر نمی کند❗️ و بعضی می گویند در مبارزه و جنگ با شامیان تردید دارد❗️
حضرت در پاسخ اینان فرمود:
🔸 «اما قولکم احل ذلک کراهیة الموت فو الله ما ابالی دخلت الی الموت او خرج الموت الی;
🔸اما اینکه می گویید آیا این تاخیر به خاطر ترس از مرگ است به خدا سوگند باک ندارم، من به سوی مرگ روم یا مرگ به سوی من آید!» «و 🔹اما قولکم شکا فی اهل الشام فو الله ما دفعت الحرب یوما الاو انا اطمع ان تلحق بی طائفة فتهتدی بی و تعشوا الی ضوئی وذلک احب الی من ان اقتلها علی ضلالها و ان کانت تبوء بآثامها;
🔹اما این که می گویید در مبارزه با شامیان تردید داشته باشم، هرگز چنین نیست به خدا سوگند! حتی یک روز جنگ را به تاخیر نیانداختم مگر آن که امیدوار بودم، عده ای از آن ها به ما پیوسته و هدایت شوند و در لابلای تاریکی ها پرتوی از نور مرا ببینند و به سوی من آیند و این برای من از کشتار آنان در راه گمراهی بهتر است، گرچه در این صورت نیز به جرم گناهانشان گرفتار می شوند.»
این شیوه الگویی است برای رفتار با مخالفان ناآگاه; آنان که مغرض و کینه توز نیستند.
در برخورد با گروه ها و گروهک های معارض باید اساس بر این باشدکه انسان های فریب خورده را با رفتاری انسانی نجات داد و سپس به سرکوب آن ها پرداخت; گرچه اگر آگاهی بخشی مفید نیفتاد و فریب خوردگان هم چنان در جبهه معارض و مخالف ماندند، نظام مقدسی هم چون نظام امام علی (ع) با آنان نیز برخورد می کند و تقصیری و سرزنشی متوجه نظام الهی او نیست، بلکه متوجه آنان است که «چندین چراغ دارند و بیراهه می روند.» این جا است که این سخن زیبای حضرت امام خمینی (ره) می تواند تفسیری بر این سیره مولا باشد که:
«این مساله که نظام در اهداف خود جدّی است و با هیچ کس شوخی ندارد و در صورت به خطر افتادن ارزش های اسلامی با هر کس در هر موقعیت قاطعانه برخورد می نماید باید به عنوان یک اصل خدشه ناپذیر برای تمامی دست اندرکاران و مردم تبلیغ گردد.»
حضرت علی علیه السلام در عهدنامه خود به مالک اشتر می فرماید:
✍ مهربانی، عطوفت و نرم خویی با مردم را در دل خود جای ده [از صمیم قلب آنان را دوست بدار و به ایشان نیکی کن نسبت به ایشان به سان درنده ای مباش که خوردن آنان را غنیمت شماری. زیرا مردم دو گروهند، دسته ای برادر دینی تو هستند و گروه دیگر در آفرینش همانند تو.
اگر گناهی از ایشان سر می زند، عیبهایی برایشان عارض می شود و خواسته و ناخواسته خطایی انجام می دهند، آنان را عفو کن و از خطاهایشان چشم بپوش همان گونه که دوست داری خداوند تو را ببخشد و از گناهانت چشم پوشی کند.
زیرا تو مافوق مردم هستی و کسی که تو را به کار گمارده، مافوق تو و خداوند بالاتر از او ...
هیچ گاه از بخشش و گذشت پشیمان نشو و به کیفر و مجازات شادمان مباش.
در عمل به خشم و غضبی که می توانی خود را از آن برهانی، شتاب نکن
رهبران الهی رحم و عطوفت و خیرخواهی را در برخورد با مخالفان به حدی رسانده اند، که در پاره ای موارد کسانی که از فلسفه و اسرار چنین اعمالی بی خبرند، می پندارند این اعمال منافات با عزت نفس و بزرگواری دارد.
ولی از این نکته غافلند که وقتی این گونه کارها با عزّت و سربلندی منافات دارد که به منظور کسب منافع بی ارزش و زودگذر مادی و یا برای دفع خطرات این جهان انجام شود، نه هنگامی که برای نجات انسانها از بدبختی و هلاکت انجام گیرد؛ که در این صورت نه تنها منافاتی با فضایل اخلاقی و کمالات انسانی ندارد بلکه بیانگر اوج انسانیت است.
در دوران حکومت کوتاه امیر مؤمنان علیه السلام به دلیل مخالفت گروههای گوناگون با آن حضرت، زمینه نمایش سیره عملی رهبران الهی در برخورد با مخالفان بیش از زمان دیگر امامان علیهم السلام پدید آمد.
لذا بررسی این دوره از تاریخ در ترسیم اصل فوق، اهمیت بسزایی دارد
🔴صهیونیستها به مصی علینژاد برای «تضمین منافعشان» جایزه دادند!
🔹اندیشکده «واشنگتن» اخیراً(۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲) اعلام کرده است که به مصی علینژاد فعال ضد ایرانی جایزه خواهد داد!
🔹بر اساس آنچه از سوابق اندیشکده واشنگتن در دسترس است، این موسسه کار خود را در سال ۱۹۸۵ و با حمایت اصلی آیپک Aipac آغاز کرد.
🔹آیپک به انگلیسی مخفف کمیته روابط عمومی آمریکایی اسرائیل است که قویترین لابی صهیوینستها در آمریکاست. و در واقع اندیشکده واشنگتن با حمایت مالی صهیوینستها و بر اساس دستور کار آنها فعالیت میکند.
🔹این موسسه اعلام کرده است که تمرکز خود را بر منافع آمریکایی در خاورمیانه(غرب آسیا) و ترویج سیاستهایی که منافع آمریکا را در این منطقه «تضمین» میکند قرار داده است!
🔹به عبارت روشنتر، مصی علی نژاد نه برای حمایت از زنان ایران، بلکه بهرهگیری از مسئله زنان در ایران، آنهم در جهت «تضمین» منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی واجد شرایط لازم برای دریافت جایزه معرفی شده است!
🔹مصی علی نژاد طی سالهای اخیر یکی از نمادهای براندازان و اقدامات ضدایرانی در خارج از کشور محسوب می شود که رفتارها و مواضع او شاخص روشنی از ماهیت و بافت این طیف به دست میدهد. او در دوره کمپین فشار حداکثری ترامپ نیز با وزیر خارجه او یعنی پومپئو دیدار و در آن از تحریمها علیه ایران حمایت کرد!
🔹وی در موارد بسیاری از طریق رایزنی با مقامات و رسانه های غربی خواستار تشدید تحریمها علیه مردم ایران شده است!
همراهان کیانمهر
🔴صهیونیستها به مصی علینژاد برای «تضمین منافعشان» جایزه دادند! 🔹اندیشکده «واشنگتن» اخیراً(۱۵ سپتام
خبری که دیشب در ضمن بیان آیه ۱۱۷ تا ۱۲۲ سوره طه در دشمنی شیاطین و مدل دشمنی و فریب با مدلهای مورد پسند، خدمت مسجدیهای عزیز عرض کردم
✡شیوه گام به گام شیطان در انحراف انسان.
🔷آقایی یک قالیچه داد، به خادم امام گفت: به امام سلام برسان ولی من میخواهم نمازهایت را روی قالیچه من بخوانی.
🔹امام قالیچه را گرفت و انداخت، خواست نماز بخواند یک خرده فکر کرد و گفت:
♦️ آدم همینطور شاه میشود. یکی قالیچه میدهد، یکی لوستر میدهد، یکی انگشتر قیمتی میدهد و یکی ماشین هدیه میکند و یکی... همینطور ذره ذره آدم شاه میشود.
🔻گفت: قالی را بردارید و بگویید: ذره ذره آدم شاه میشود. ردش کنید.
🔹🔶🔹🔶
⭕️ذره ذره آدم بد میشود، لذا قرآن گفته: خطوات، یعنی گام به گام خراب میشویم. اول آدم سیگاری میشود، بعد تریاکی میشود و بعد هروئینی میشود.
⭕️ اول آدم لبخند میزند، بعد دست میدهد. بعد اس ام اس است، بعد میگه بیا واتس آپ ! بعد عکس برای هم میفرستند. بعد...! ❤️
♨️یک ذره یک ذره میبینی رفت یک جایی که دیگه نتونست جلوی خودش را بگیره.!!
♨️انسان کم کم بد میشود، خوب شدن هم انسان کم کم خوب میشود.
✅ همیشه پیشگیری از زمینه های گناه بهتر و راحت تر از درمانه!!
#تقوا #عمل_صالح
همراهان کیانمهر
خبری که دیشب در ضمن بیان آیه ۱۱۷ تا ۱۲۲ سوره طه در دشمنی شیاطین و مدل دشمنی و فریب با مدلهای مورد پس
خبرتان بدهم كه شيطانها به چه كسى نازل مىشوند؟ بر همه دروغسازان گنهپيشه نازل مىشوند. شنیدههای خود را القاء مىكنند و بيشترشان دروغگويند. و گمراهان از شاعران پيروى مىكنند. مگر نمىبينى كه آنان در هر وادى سرگردانند. و چيزهايى مىگويند كه خود عمل نمىكنند. مگر كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كردهاند و خدا را بسيار ياد كرده و پس از آن ستمها كه ديدند انتقام گرفتهاند، به زودی ستمکاران بدانند كه به كجا
باز مىگردند.
📚(سوره شعراء، آیات 221 تا 227)
خدایش بیامرزد، آیتالله مرتضی نجومی، چهره ماندگار هنر ایران که غیر از اجتهاد و اخلاق خوش، در خطاطی، تذهیب، تشعیر، تصحیف، مینیاتور و چندین هنر دیگر هم صاحبنام، اثر و فضل بود و مجلسش غیر از یاد خدا، کلاس هنر و فضیلت و فرهمندی بود. نکات نغز و صمیمیت همنشینی با او چنان لطیف و مغتنم بود که شاید گمان میشد این فرهیخته ارجمند، دوستی همسن و سال یا رفیقی قدیمی است که مثل برادر بزرگ یا پدر دلسوز، دستگیر نزدیکان خود در امور دین و دنیا و معرفت است. غیر از علوم مرسوم دینی، مطالعات و تجربیاتش در حوزه اندیشمندان خارجی نیز او را پختهتر از دیگرانی که مورد توجه جوانان شهر بودند کرده بود. ایشان با وجاهت و جایگاهی که اندکی از آن گفته شد، در جایی فرمودند: «ظواهر آشفته حکایت از دلهای پریشان دارد» این سخن اگرچه درخصوص برخی گفته شد ولی بیانگر قاعدهای است که میگوید « از کوزه همان برون تراود که در اوست».
غیر از هر تعریف دیگر، شاید بتوان هنر را عمیقتر، اینگونه تعریف نمود که، هر نوع ظرافت هوشمندانه و محترمی که بتواند انسان دورافتاده از اصل خویش را متوجه بهشت و جایگاه واقعیاش کند و او را مشتاق و متعهد به بازگشت به دوران وصلت نماید، هنر است.
اینکه فرمود «هر کسی کو دور ماند از اصل خویش، بازجوید روزگار وصل خویش» یعنی همین.
همان نی که مولوی ما را به شنیدن حکایتش وقتی از جداییها شکایت میکند، هنر است. و شیوه ظریف هنر، هماهنگی است و هرچه شرح این هجرت، همآواتر با آن حقیقت باشد و بتواند انسان را برای بازگشت به همان نیستان مهیاتر کند موفقتر است. هنر، هماهنگی با بهشت موعود و همانیسازی با بهشتیان است.
با این تعریف متعالی، دیگر نمیتوان به پریشانگویی و آشفتگیهای ذهنهای بیهدف و گمراه، هنر گفت. هنری که در خدمت تعالی انسان نباشد، نوعی فرعون است که انسان را به بردگی خواهد برد. سینمای امروزین اگر خود را با فطرت هماهنگ نکند و او را متوجه مبدأ و معادش نکند و او را متعهد نکند، به رستگاری نخواهد رسید. همانگونه که خطاطی و نقاشی و عکاسی و طراحی و شعر و نویسندگی و هنرهای جدید و... هم اگر خود را به این اهداف متعالی مزین و مطهر نکنند و مأموریت خود را نجات آدمی از بندهای تحیر ندانند به رستگاری نخواهند رسید.
اصلاً فلسفه هنر، نوعی امر به معروف و نهی از منکر است که آدمی را متنبه و به اصلاح متوجه میکند. آن ظرافتی که زلف خیال را نوازش نکند و فکر عادت زده را متحیر ننماید و صورت عقل را به سمت خدا نگرداند، حیلتی شیطانی از نوع گوساله سامری است که مصداقی از تعریف باطل و بینتیجه هنر برای هنر است.
اگر هنری اینگونه، در جامعه رواج یابد، تعالی سرریز و عشق سرازیر و عاشقها سرآمد میشوند. خوبی، سکه رایج و مهر و محبت رشکآور و رقابت در خدمت و آباد کردن دنیا میافتد. افکار و رفتار و گفتار و ساختههای بشری همه از جنس تذکر خواهد شد نه غفلت. و دنیا مقدمه بهشت موعود میگردد نه منجلاب عادات سخیف. کشتار و غارت و جنایت و دزدی و اختلاس و دروغ و تجاهر به فسق و تظاهر به انحراف و...، تلاش انسانی است که خود را محبوس ابدی دنیا و ناامید از بازگشت میداند، برای نجات از مرگ. وقتی شعار جامعه «انسان، گرگ انسان» باشد معلوم است نتیجهاش برهوت اخلاق و افتخار به درّندگی و دعوت به سرکشی و رتبهبندی بر مبنای «گرگتر» خواهد بود. بیاخلاقی، ارزش و بازار مکارها رونق میگیرد. آن تعریف مرحوم نجومی همین است که هنر متعالی ذهن را منظم، مرتب و مؤدب میکند و ظاهر و تظاهرات شخصیتی را هماهنگ و هماوای با متعالیات میکند، ولی ذهن پریشان، در رفتار و گفتار و ظاهر افراد چنان نمایان میشود و حتی در جامعه منتشر میگردد که میتوان با آن پی به درون آشفته برد.
سلبریتی، به کسی گفته میشود که به خاطر توانمندی در هنر، فن یا حرفهای خاص، مورد توجه مردم قرار گرفته و معروف شده است. هنرمندان، ورزشکاران، عالمان مذهبی، نظامیان، فداکاران، دانشمندان، سیاستمداران و... همه را میتوان گروههای مرجع یا سلبریتی نامید که به جز شخصیت فردی، واجد نوعی شخصیت اجتماعی نیز شدهاند که گفتار و رفتارشان در میان هوادارانشان اثرگذار است. این معروفیت اگر با ظرفیت روانی و خویشتنداری و اخلاق، همراه نباشد یا در خدمت مطامع نفسانی قرار گیرد، میتواند باعث سقوط اخلاقی و اسا
همراهان کیانمهر
خبری که دیشب در ضمن بیان آیه ۱۱۷ تا ۱۲۲ سوره طه در دشمنی شیاطین و مدل دشمنی و فریب با مدلهای مورد پس
رت سلبریتی در دام شهرتِ بیتعهد و یا صاحبان قدرت و ثروت و سیاست نامشروع شود و موجب به زحمت افتادن و انحراف جامعه گردد.
مثل آنجا که مولوی فرمود:
آب در کشتی هلاک کشتی است، آب اندر زیر کشتی پشتی است.
اگر خویشتنداری و اخلاق نباشد هنرمند، به هنرورِ بیتعهد؛ دانشمند، به عالم متهتک یا بیعمل؛ پهلوان به قهرمان بیاخلاق؛ نظامی، به دیکتاتور و کودتاچی؛ سیاستمدار، به سیاست باز و کاسب و... و هر شاخصه مثبت، به ضد خود تبدیل میشود.
در ایران ما باید به اینها که گفته شد، اطوار روشنفکری و تحریکهای دشمنان را نیز افزود. و اینکه متأسفانه در کشور ما شیوه سلبریتی شدن به ویژه در حوزه رسانه و ورزش بسی گرانکنندهتر و رقتبارتر است. افراد گمنامی، به خاطر شباهت به یک خواننده قدیمی یا بذلهگویی یا کمبود شخصیتهای وزین یا کوتاهی دانشکدهها یا بیضابطگی و فرصتهای بینظیر تبلیغی، در صدا و سیما و سینما سرشناس و سلبریتی میشوند و به جای اندیشمندان و دانشمندان، مهمان همیشگی جشنهای ملی مذهبی رسانهای که قرار بود دانشگاه ملی باشد هستند و اتفاقا اول به این سازمان لگد میزنند.
زمانی با حقوق کم و ابتدایی خود، ذوق زده و متحیر میشدند ولی پس از مشهور و چهره شدن، آنچنان غرق در سفارش و پیشنهاد میشوند که قراردادهای کلان و افسانهای صداوسیما برایشان آب باریکی است که به راحتی میتوانند در یک نمایش سیاسی و برای پروژهای چربتر آن را کنار بگذارند و اسم و منّتش را بر مردم بگذارند. در ورزش هم همین گونه است و مردم، شکستهای پیدرپی آنان را نادیده میگیرند ولی همین که اسمشان را تلویزیون سر زبانها انداخت، به ورزش به چشم بنگاه مینگرند و در مزایده تیمها و کشورها، مردم خود را فراموش میکنند. اگرچه افراد متین و محترم در این دو قشر بسیارند ولی آسیبپذیری عمده آنان به خاطر هوش پایین سیاسی و آلودگی به سوداگری، بیش از سایر اقشار است و این قابلیت را پیدا میکنند که بتوانند هر چیز خود را به پیشنهاد بالاتر مادی بفروشند. و اخلاق، مردم و وطن از جمله مهمترین حراجی آنها و انتقاد بیربط و معنی به نظام و صدا و سیما حربه قدیمی حقهبازهاست.
تا وقتی وطندوستی ارزش باشد خود را قربانی آن مینامند ولی در هیچ معرکهای که جان وطن و مردم را تهدید کند دیده نمیشوند. برای وطن چنان بازیگرانه اشک در چشم میچرخانند که گویی مردم سفرهای مکرر خارج و دست و پازدنشان برای زایمان در خارج از کشور را ندیدهاند. چنان ادای مصلح اجتماعی دارند و برای سفره مردم دلسوزی میکنند که گویی تاکنون مالیات و خمس قراردادهای افسانهای و دارایی خود را پرداخت کردهاند. هرجا برایشان به صرفه باشد سخن میگویند و هرجا نباشد، به سفر میروند. چنان مدیریت جامعه را مسخره میکنند و از مدیریت بحران و احترام به زنان سخن میگویند که انگار مردم نمیدانند چند ازدواج ناموفق داشتهاند. ساعتشان با سفارتخانههای دشمن تنظیم است. از دید آنها کودکان بیمار پروانهای، دانشمندان ترور شده و ۱۷هزار شهید ترور و هواپیمای مسافربری و مدافع حرم و وطن و سلامت و آتشنشان و... مردم ایران نیستند، هر آن کس را که دشمنان اسمش را «اسم رمز» کردند «مردم» میدانند.
هرگز در مورد تحریمهای ظالمانه، ظلم و ستم اروپا و آمریکا علیه مردم و انسانیت و... چیزی نگفتهاند تا مبادا سفرهایشان با مشکل مواجه شود یا ثروتشان در خارج از کشور تهدیدگردد. آنقدر مردم ایران را دوست دارند که دارایی خود را در خانه دشمن انباشته کرده و هرازگاهی مردم را به خروج خود و خانوادهشان از ایران تهدید میکنند و با بیشرمی وطن خود را مرکز نفرین جهان میدانند. با تحریف ایران باستان و عربستیزی به مردم مسلمان خود متلک میگویند، ولی اخبار و املاک و قرارداد و معشوقههاشان را در کشورهای عربی که هم اکنون هم چشم طمع به خاک ایران دارند قرار دادهاند. خودشان را سرباز دشمنان ایران از عربی و عبری و غربی کرده و برای ایران حقهبازانه مویه میکنند. کسی این همه تناقض و بیاخلاقی و دروغ و فرصتطلبیِ یکجا را دیده است؟ چرا به اینها جایزه میدهند و نامشان را ترند و برند میکنند ولی دانشمندان را ترور و مردم ما را تحریم میکنند❓ چرا سایر هنرمندان و ورزشکاران و سلبریتیها از این مواهب محرومند❓
شناخت آنها که به گفته آیات ابتدایی مورد نزول شیطاناند از جامعه محترم هنرمندان و ورزشکاران و سلبریتیهای متعهد که کم هم نیستند سخت نیست.
در فتنهها میتوان با امثال همین سؤالات، دانست که دعای امام راحلمان که فرمود «خدا نکند دنیا به کسی که خود را نساخته باشد رو بیاورد» یعنی چه❓ یعنی کسانی که مورد اقبال و بزرگواری مردم بوده و قبلاً خود را ساختهاند، در همه حال در کنار مردم میمانند و با داعشیهای وطنی و کومله و دموکرات و اسرائیلیون که مثل وحشیها بانک غارت میکنند و قرآن و پرچم و پلیس و آمبولانس به آتش میکشند و
همراهان کیانمهر
خبری که دیشب در ضمن بیان آیه ۱۱۷ تا ۱۲۲ سوره طه در دشمنی شیاطین و مدل دشمنی و فریب با مدلهای مورد پس
در وسط خیابان شاهرگ مردم میزنند و... همداستان نمیشوند و پروژه اسب تروای دشمنان را بازیگری و بازیگردانی نمیکنند و حاضر نمیشوند سربازان سفله و نفله و وطنفروش و پیشمرگ دشمنان شوند و فتنه به نام آنها رقم بخورد. هیچ با شرفی در هنگامه جنگ خشن دشمن، دست مردم خود را نمیبندد.
✍ محمدهادی صحرایی
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
فکر میکنید این جماعت اقلیت که در برخی خیابانها روسری را روی دست میچرخانند دنبال چه هستند؟ خیلی از آنها خودشان هم نمیدانند اما آن طرف آب در یکی از تجمعات، واقعیت این جريان خودش را نشان داده.
یکی لخت شده رفته روی بلندی و سخنرانی میکند و تمام حرفش هم این است که چرا در ایران نمیگذارند ما لخت بگردیم.
تمام خواسته اینا از آزادی همینه، هر شب با یکی بخوابن و مثل حیوونا بِچَرن ....
بیچارهتر از اين جماعت، کسانی هستند که مثل سربازان بی جیره و مواجب، در فضای مجازی با استوری گذاشتن و لایک کردن و... به این آینده سیاه ضریب میدهند.
هدایت شده از ابوالفضل نبوی نجمآبادی
ريش داره ... نمي خرن !!!
۱. اتوبوس وسط ميدان صبحگاه توقف كرد... شيشه جلو پر از جاي گلوله بود! راننده ميانسالي بيرون پريد و توي سروصورتش زد... پيراهن راننده پر از خون بود. مرتضي او را تكان داد:
-چي شده حرف بزن!
-...بريدن... كوموله... س س ر...
۲. بسيجي و پاسدار به سينه مي كوبيدند... اتوبوس مي لرزيد... چندنفر چندنفر پياده شدند درحاليكه روي دست آنها جنازه هاي لاغر و نحيف بي سر ديده مي شد...جنازه ي بي سر چهارده نوجوان را پايين آوردند!
-كوموله. ..دموكرات... ضد انقلاب. ..
۳. كافراي خدانشناس، نرسيده به پيرانشهر، دره ي شيطون، راه رو بستن... عزيزاي مردمو پياده كردن... اونا هم از روي صداقت از ديدار و عشقشون به جبهه و خوندن سرود براي شما گفتن. گريه امانش را بريد...
-همه رو تير بارون كردن... بحث شون شد كه صورت نوجوونا ريش نداره عراق نمي خره!
۴. فرماندشون گفت سرها رو نگه مي داريم تا صورت شون خراب بشه، نمي فهمن ريش داره يا نه! ...
كتاب تپه جاويدي و راز اشلو
سرگذشت شهيد مرتضي جاويدي
اثر اكبر صحرایی
برگی از کتاب "تپه جاویدی و راز اشلو"
#کومله_چیست؟
هدایت شده از سعداء/حجت الاسلام راجی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید | سه شوخی معترضان!
♨️ پاسخ به ۳شبهه اصلی معترضین
🔸 شنیدن این ۵دقیقه برای همه #واجب است
💢 #ظلم_به_زن در جمهوری اسلامی
⁉️ رتبه یک دنیا در برابری حق تحصیل دختر و پسر کدام کشور است؟
⁉️ رشد ۱۲ برابری در زمینه پزشکی!
♨️ چه کسانی در کشور #آزادی ندارند؟
⁉️ چه کسی صنعت هستهای ایران را لو داد؟
⁉️ کدام استاد دانشگاه هم از دانشگاه آزاد حقوق میگرفت و هم سراسری؟
⁉️ برخورد زیبای کشورهای آزاد با معترضان خود!
⁉️ در کدام کشور پوشش اجباری وجود ندارد؟
⁉️ یکبار برای همیشه؛ آیا در ایران #حجاب_اجباری وجود دارد؟
_________________
🔹برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی بعد از تجمع اعتراضی در #دانشگاه_فردوسی مشهد
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
هدایت شده از ابوالفضل نبوی نجمآبادی
شخصی نزد امام صادق ابراز نگرانی کرد از تمییز حق و باطل در فتنههای آخرالزمان
امام چادر خیمه را کنار زد تا نور آفتاب بتابد. فرمود: در آن فتنهها، حق برای مُحبّین ما مثل این آفتاب روشن است
✍ پ.ن:
الحق آنها که تصاویر قرآنسوزیها و پرچمسوزیها و مسجدسوزیها و توهین به مدافعان امنیت و وطن و برقِچنگال تیز گرگصفتهای دنیا و تجزیهطلبها و قاتلین بیرحم دهههای قبل و داعشیهای امروز را دیدند و همچنان وسط ایستاده و مردّدند، کور هستند.
هدایت شده از کبوتر🕊حرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری
🔺خرابکاریها و اغتشاشات ادامه دارند!
تا وقتیکه "صورت مسئله" فهمیده نشود!
#استاد_شجاعی
#استاد_محسن_عباسی_ولدی
هدایت شده از ابوالفضل نبوی نجمآبادی
🔴 همرنگ جماعت نشو!
👈 همرنگ حقیقت شو..
🔺حدیثی جالب از امام صادق (ع)
هدایت شده از ابوالفضل نبوی نجمآبادی
♦️ ایرانی بنوش!
🔰 شما ایرانی مرغوب می نوشید یا خارجی مضر؟!
#کالای_ایرانی
#تولید_ملی
هدایت شده از ابوالفضل نبوی نجمآبادی
یه سوال ذهن من را درگیر کرده:
علی کریمی اگه امید داشت با این آشوبها براندازی بشه؛ چرا اموالشو فروخت و فرار کرد؟!!!
✍ کسی که براندازی میکنه میاد، نِمیره که ... 😅
هدایت شده از ابوالفضل نبوی نجمآبادی
⭕️یک استاد دانشگاه در آمریکا توییت زده که چرا ایران از دیدن موی سر زن ها میترسه؟
🔹یک محقق و نویسنده هم تو آمریکا جوابشو اینطور داده: چرا فرانسه از دیدن زنان های باحجاب میترسه؟
#حجاب
#زن_عفت_افتخار
#مرد_غیرت_اقتدار