eitaa logo
همراه تا ظهور
262 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
4.3هزار ویدیو
11 فایل
کانال تحلیلی روشنگری
مشاهده در ایتا
دانلود
14.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⤴️ شرح در کلیپ * قانون الهی حفظ عفت و پاکدامنی ...
🔴نمیدونم برای این پست ،خون بگرییم، فریاد بکشیم، عصبانی شویم، چه کنیم شاید به غیرت مسؤلین در وزارتخانه های صمت، ارشاد، اقتصاد ،گمرک ،مراجع امنیتی و ... بربخورد😡😡 🤔برخی اوقات فکر می کنیم در امری به این وضوح،نکند خود آقایان منافعی دارند🤔 📌 درد دل بسیاری از زنان و دختران کشور: کل بازار را گشتم برای یک بلند رسمی زیبا.. یا دکمه نداشتن یا آستین نداشتن یا کوتاه بودن.. بجای مانتو، دیگه کت و شومیز میفروشن.. هیچ نظارتی روی نیست و بسیاری زنان مجبورند در کمبود لباسهای مناسب، کم کم کوتاهتر و چسبانتر بپوشن. ترکیه با اون همه بیحجابی، دهها پاساژ و خیابان مختص لباسهای ها داره.. آقایان مسؤل: تذکر به مصرف کننده و زن کم حجاب به جای خود، تولیدکننده و وارد کننده را دریابید و گر نه همه اقدامات ایجابی و سلبی دیگر، آب در آبکش ریختن خواهد بود.
🔻چک‌های میلیونی که نقد نمی‌شود رضا باقری پور، فعال رسانه‌ای: 🔹چند روز پیش حاج منصور ارضی بنا به مضمون در هیئت خود گفته بود از این وضع پوشش در شهر قلبمان می‌شکند؛ از مسئولین «خواهش میکنیم» که کاری کنند! 🔹این شکل سخن به اندازه کافی عجیب بود. منصور ارضی با همه منش و سوابق و منابع قدرتی که در اختیار دارد، دارد عاجزانه بر سر یکی از حساس‌ترین ضوابط شرعی و عرفی، عاجزانه خواهش می‌کند. همین و دیگر هیچ. چه اتفاقی افتاده؟ 🔹مسلمانم، به سیاق مسیحایی! جامعه ما بروزات دینی ‌خود را به صورت فزاینده رشد می‌دهد. مقیاس حرکت‌های جمعی، میلیونی شده و آنقدر پیوسته آن را تکرار می‌کند که دیگر نه غافلگیر می‌شویم و نه تعجب می‌کنیم. میلیونی به مرز مهران و چذابه سرازیر می‌شود؛ میلیونی در حرم امام رضا جمع می‌شود؛ میلیونی نماز عید می‌خواند، میلیونی جشن می‌گیرد و ده‌ها میلیونی تظاهرات می‌کند. 🔹این اراده دینی برای بار چندم در موقف تعیین کننده‌ای ایستاده است. موقف قدرت. اساسا همه پدیده‌ها و نه فقط دین در این موقف، مهم می‌شوند. یک پدیده مادامی که میل به قدرت ندارد خیلی هم مهم نیست. میلیاردها کاتولیک هم داریم، خب که چه؟ 🔹میدان بازی دولت، بیش از یک سازمان، یک میدان است. در جامعه محدوده‌ای وجود دارد که معمولا غلظت قدرت در آن بیشتر از هرجای دیگریست. قدرت آنجا متراکم است. این همان دولت است. این توده‌ی متراکم از قدرت، برای موجودیت‌های مختلف جامعه جذابیت دارد. آنجا می‌توانند راحت‌تر به خواسته‌های خود برسند، می‌توانند محیط جامعه را بر اساس نظم مطلوب و خوشایند خود سامان دهند. می‌توانند برای آن ضمانت اجرا تعیین کنند. فعالیت کردن در سطح دولت برای کنش‌گران جذابیت دارد چرا که بواسطه منابع عظیم قدرت در آنجا می‌توانند بسیار بسیار بسیار بیشتر از هر نوع فعالیت دیگری مانند «کار فرهنگی، سازمان مردم نهاد، تشکل‌های مردمی و ...» خروجی بگیرند. هر کس در این قضیه تشکیک داشت، بین امامت جماعت یک مسجد و وزارت فرهنگ و ارشاد مخیر بگذاریدش، به جواب خواهید رسید. 🔹قاعده بازی بین نقطه الف با ب چهار سانتی‌متر فاصله است. موقعیت میانجی در این فاصله، سانتی‌متر دوم خواهد بود. بازی را آن کسی می‌بَرَد که مدام فاصله خود با میانجی را حفظ کند و بلکه توسعه دهد. مثلا در همین بازی‌ ساده ذهنی، اگر شما دو سانتی متر از میانجی فاصله بگیرید، موقعیت میانجی‌گری، یک سانتی متر به شرایط مطلوب شما نزدیک‌تر است. طبعا بازی را کسی می‌بازد که به مواضع میانجی نزدیک شود. حال در دنیای سیاست ما چه کردیم؟ حتی به نزدیک شدن به میانجی اکتفا نکردیم بلکه با آن یکی شدیم. 🔹جبهه انقلاب رفته رفته تمام توان و قوام درونی خود را به دستگاه‌های سیاسی کشور واگذار کرد. دستگاه اعلام می‌کرد که چه زمانی تظاهرات است و چه ساعتی. حتی پلاکاردها و پرچم ها را دستگاه سیاسی می‌نوشت و چاپ می‌کرد. یک بیانیه هم در نهایت قرائت می‌شد که نقش ما تنها الله اکبر گویی در انتهای فرازهای آن بود. 🔹سخنرانان ما مصلحت‌سنجی‌های سیاسی را پذیرفتند و حدود نیش و کنایه یا هشدار و اعتراض خود را بر اساس «بخشنامه» ها تعیین کردند. در دانشگاه هم آن دسته تشکل‌هایی که احساس می‌کردند باید به مدیریت دانشگاه و حراست آن نزدیک باشند و ملاحظات آن‌ها را هم لحاظ کنند، همین تشکل‌های انقلابی بودند. 🔹از ایران بگذریم. هر جای دیگر را در نظر بگیرید. در یک جامعه فرضی و عادی، علی القاعده وقتی یک گروه برای بی‌حجابی لشکرکشی کرده، طرف مقابل نیز ولو اقلیت محض، باید صف‌کشی‌های خیابانی داشته باشد. باید خشم خود را نشان دهد و نظم مطلوب خود را یادآوری کند. با اینکه می‌دانیم مطالبه حجاب یک مطالبه قدرتمند است اما هیچگاه این تجمع به شکل خالص رخ نمی‌دهد. 🔹برای گوش سنگین باید داد زد جبهه انقلاب از لوازم اثرگذاری شهروندی خلع شده است. در نتیجه برای میانجی‌گرِ عافیت‌طلب و مصلحت اندیش، ایجاد دردسر نمی‌کند. رفته رفته مسیر اصلی تولید پیشنهاد و توصیه برای سیاستگذار فرهنگی کشور «از گُرده اینان کندن و به دیگران دادن» می‌شود. این روزها خیلی‌ها عالمانه توصیه می‌کنند که حجاب را از بلندگوها حذف کنید؛ عقب نشینی کنید و ... . تنها ملاحظه‌ای که دارند، جلوگیری از سرخورده شدن دینداران است. این نگاه بالا به پایین و دست‌آموزپندارانه، ماحصل الگوی شهروندبودگی ماست. 🔹باید از میانجی جدا شد و تبدیل به پلیس بد گردید. باید میانجی را بین دو انتخاب مخیر کرد و هزینه نادیده گرفته شدن را بالا برد. باید تریبون‌دارها گوش به بخشنامه را از مرجعیت انداخت و چک سفید امضای اطاعت از میانجی‌گرها و مدیران میدان را بازپس گرفت. دستورکار هر کسی در محیط‌های خُردتر مانند دانشگاه، محله، بسیج، مسجد، هیئت و ... بنا به اقتضای شرایط مشخص است. باید شلوغ کرد.
🔻اسلام انقلابی، اساسی‌ترین مؤلفه وحدت ملی سیدعلی سیدان، فعال رسانه‌ای در یادداشتی تحت عنوان «اسلام انقلابی، اساسی‌ترین مؤلفه وحدت ملی» نوشت: 🔹اینکه کاری نکنیم که جامعه دوقطبی شود، با اینکه مدام بگوییم دوقطبی نکنید، متفاوت است! اتفاقاً اینکه مدام بگوییم «جامعه دارد دوقطبی می‌شود»، خودش تثییت‌کننده این انگاره است که «ما با سیر قهری دوقطبی شدن جامعه مواجهیم»؛ و ناگفته پیداست که تثبیت این انگاره با توصیه‌های اخلاقی از بین نمی‌رود. طنین این گزاره که «جامعه دارد دوقطبی می‌شود» دقیقا در خدمت دوقطبی شدن جامعه است. اما سوال این است که پس چه کسانی موجب اتحاد حداکثری ما می‌شوند؟ کسانی موجب اتحاد جامعه می‌شوند و از دوقطبی شدن جلوگیری می‌کنند که خودشان را برای حفظ کیان و ناموس جامعه ما (که اساسی‌ترینش، اسلام است) فدا کنند. کسانی که فقط مدام می‌گویند دوقطبی نکنید، در واقع دارند در گفتارشان دوقطبی را برمی‌سازند و آن را برجسته می‌کنند، تا بتوانند خود را در موضع اعتدال نشان دهند و سهم حداکثری از هر دو قطب بگیرند و همواره در قدرت بمانند. حیات بسیاری از نیروهایی که داعیه مبارزه با دوقطبی و شکاف اجتماعی دارند، اتفاقا در ایجاد و برجسته کردن دوقطبی‌هاست. تا انگاره دوقطبی شدن در جامعه نباشد، اینها نمی‌توانند با محکوم کردن دو سر قطب، بقای سیاسی داشته باشند. به این می‌گویند «دکان دو نبش». اینها هیچ ایده و اساس قابل اتکایی برای وحدت ندارند. 🔹وحدت، اساس می‌خواهد. بپسندیم یا نپسندیم، این اساس در ایران، «اسلام» بوده و است. «ایران»، فارغ از اسلام نمی‌تواند وحدت ایجاد کند. نمی‌تواند، یعنی در عالم واقع ممکن نیست چنین اتفاقی بیفتد. مردم ما در بزنگاه‌های تاریخی و به‌ویژه در پیروزی‌ها و شکست‌های دوران معاصرشان این را نشان داده‌اند. مردم در مشروطه، در جنگ جهانی اول، در کودتای اسفند ۹۹، در اشغال ایران توسط متفقین، در ملی شدن نفت، در کودتای ۲۸ مرداد، در انقلاب اسلامی و در جنگ تحمیلی، تجربه کرده‌اند که نیروی نگه‌دارنده و پیش‌برنده ایران، نیروی اسلام است. هرگاه این نیرو تضعیف شده شکست خوردیم و هر گاه این نیرو اوج گرفته، پیروز شدیم. این‌ها را صرفا از باب علاقه به اسلام نمی‌گویم. من سخنگوی اسلام نیستم و اسلام به سخنگویی همچو من نیاز ندارد. این کلماتی که می‌خوانید، از باب توجه دادن به یک واقعیت تاریخی، اجتماعی و بارها تجربه‌شده است. از باب یادآوری کردن واقعی‌ترین و قوی‌ترین نیروی سیاسی، اجتماعیِ تاریخ ایران. 🔹نه آنکه هویت ملی و ایرانی بودن، هیچ و پوچ باشد. همین ایران، ظرفیتی داشته که پذیرای اسلام شده است. بی‌آنکه بخواهیم مؤلفه‌های هویت ملی و ایرانی را کم‌ارزش جلوه بدهیم باید بگوییم که این روح دینی است که به ملت ایران جان داده است و هم کماً و هم کیفاً نیرویی که در تاریخ ما، ایران را حفظ کرده است، نیروی دینی بوده است. گواینکه واژه «ملت» هم در معنای اصیل خود به معنای آیین و دین است و بر اثر غرب‌زدگی زبانی اکنون مغایر با دین معنا شده است. متن کامل این گزارش را در سایت رجانیوز بخوانید: 🌐http://rajanews.com/node/366874@Rajanews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌تودهنی مادر و همسر شهید الداغی به مصی علینژاد و براندازها به دلیل پخش عکس‌های خانوادگی‌شان 🇮🇷 تحلیل سیاسی و جنگ نرم http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032
6.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥مغازه‌دار باید با بی‌حجاب چگونه برخورد کند؟
💠امام على (ع): اگر خواهان نجات هستيد، غفلت و سرگرمى را دور افكنيد و به كوشش و جدّيت چنگ زنيد غررالحكم حدیث ۳۷۴۱
🍃🌼🍃🌺🍃🌸🍃 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 داستان کوتاه☺️ یادمه وقتی پدرم خونه رو سفید کرد، مادرم همیشه مواظب بود که ما روی دیوار چیزی نکشیم. یک روز به مادرم گفتم : ارزش ما بیشتره یا این گچ و سفیدی؟! اون گفت : مادر جان، ارزش گچ و دیوار از شما بیشتر نیست اما ارزش زحمت و رنج پدرت خیلی بیشتر از اینهاست. وقتی پدرت چندسال کار کرده، زحمت کشیده تا ما تونستیم، با کم خوردن و کم پوشیدن این خونه رو سفید کنیم، حالا چرا ما کاری کنیم که دوباره پدرت مجبور باشه، چند روز، چند ماه، چند سال دیگه زحمت بیشتر بکشه که خونه رو بتونه رنگ کنه! این حرف مادرم از بچگی همیشه تو ذهنم بود و موند، حرفی که باعث میشد ما شیشه ها رو نشکنیم "تلویزیون رو الکی خراب نکنیم " یخچال رو بیهوده باز و بسته نکنیم " تا هیچوقت دلیل رنج و زحمت بیشتر واسه پدرمون نباشیم " نمیدونم چی برسر روزگار ما اومده که دیگه کمتر کسی پیدا میشه که به پیر شدن پدر خونه هم فکر کنه... اینروزا، بچه، ال سی دی ده میلیونی میشکنه ، میگن: بابا چکارش داری؟ بچه بوده شکسته. گوشی موبایل چهار - پنج میلیونی رو میزنه زمین چهل تیکه میشه، میگن : هیچی نگو بچه تو روحیه ش تاثیر بد میزاره. اما کمتر کسی میگه : این پدر خونه باید چند روز، چند ماه، چند سال دیگه کار کنه تا بتونه جبران خسارت کنه. ایکاش کمی بفکر چین و چروکهای پیشونی آدمی بودیم که داره واسه ما پیر میشه... جوانیش، عمرش، خوشیهاش، همه رو گذاشته واسه ما، که با بودن ما پیری رو از یاد ببره. اما گاهی وقتا دونسته و ندونسته، تنها، دلیل رنج بیشترش میشیم و یادمون میره که اونم تا یه حدی توان داره، تا یه جایی بدنش قدرت کار کردن داره. در این روزا بیشتر هوای پدرا رو داشته باشیم اقتدار پدر احترام مادراست و احترام مادر شکوفایی خانواده❤️ ❤️❤️❤️❤️❤️ 👨‍👩‍👧‍👦 @Zendegi_Et
قدیما میگفتن طرف سرش رو مثل کبک کرده تو برف ورژن جدیدش اینه که یه عده سرشون کردن تو سطل ماست! حقایق و واقعیت ها رو نمیبینند و نمی‌خواهند ببینند! کاریکاتور: اثر محمدعلی رجبی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هتل نادری اهواز بیمارستان اضطراری در سالهای اول دفاع مقدس 🔹 یادش بخیر آنروزها همه آمده بودند تا کمکی کرده باشند. صف های اهدای خون دیدنی بود و تخلیه مجروجین توسط مردم ستودنی صدای آمبولانس‌ها شهر را برداشته بود و جوانان۱۴، ۱۵ ساله اسلحه به دست، از مراکز و منازل نگهداری می‌کردند. اصلا نظم شهر به دست همین‌ها تامین می‌شد. روزهای عملیات، ناگفتی بود و هر کس می‌خواست نقشی در دفاع از کشورش داشته باشد. براستی آن‌همه شور را می‌شود ترسیم کرد و نوشت؟ ‌‌‍‌‎💢کانال خبری @shohadayeiran57