#نظریهٔ_تزریقی یا گلولهٔ جادویی، نشاندهندهٔ اثرات مستقیمی است که رسانهها بر روی مخاطبان میگذراند. این نوع نظریه در تبلیغات نازیها در دهه ۱۹۴۰ کارایی داشت. این نظریه، به عنوان یک تئوری گرافیکی، پیام رسانهها را یک گلوله شلیک شده از تفنگ رسانه میداند که به بیننده برخورد میکند. مطابق این نظریه پیام رسانه به طور مستقیم به مخاطب تزریق میشود و مخاطبان کاملاً منفعلاند و نمیتوانند از تأثیر رسانهها بگریزند. نظریهٔ سوزن تزریق میگوید پیامهای ارتباط جمعی بر همهٔ مخاطبان اثرات تقریباً یکسان و قدرتمندی دارد
اما تاثیر گروه های مرجع (رهبران فکری)، از رسانه ها بیشتر است؛ گاهی هم افزایی می کند، گاهی مقابله! هر چقدر سطح سواد و اعتبار گروه های مرجع بیشتر باشد، قدرت مقابله بیشتری با رسانه و جذب مخاطب را دارد🙂
#نظریۀ_برساختگرایی_اجتماعی
نظریهٔ برساختگرایی اجتماعی پارادایمی است که ریشه در #آشکارسازی روشهایی دارد که افراد و گروهها از طریق آنها در خلق واقعیت ادراکیشان مشارکت میکنند. این رویکرد به بررسی نحوهٔ بهوجودآمدن پدیدههای اجتماعی، نهادینهشدن آنها، و تبدیلشدن آنها به سنت مورد توافق میپردازد. برساختگرایی اجتماعی بهمثابهٔ یک #فرآیند مداوم درک شده است؛ همانطور که واقعیت دائماً از طریق کنشهای متقابل افراد و دانش آنها از آن واقعیت (باز)تولید میشود.
#معرفی_کتاب
#کتاب_صوتی «قارقارکها وارد میشوند» با موضوع افزایش سواد رسانه ای کودکان زیر ۹ سال:
🌐 https://ketabrah.ir/go/b82753
⬇ نسخه متنی کتاب:
🌐 https://ketabrah.ir/go/b60945
این کتاب در چهارمین پویش کودکان سایبری توسط پلیس فتا تولید شده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#طنز
دعای سکینه خانم 👌😅
#شخصیت_شناسی
اون قدیم بود که آدما رو تو سفر میشناختن
الان کافیه فقط یکم بهشون محبت کنی.
🍁