🔊| #چالش_مسجدی
🔰 امامجماعت متخصصِباسواد نیاز امروز جامعه
🔹حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:
🔹 در مرحله نخست باید به این موضوع پی ببریم که چه افرادی میتوانند در بحث مساجد فعالیت داشته باشند که مهمترین خصوصیت این افراد ایمان به خداوند و رستاخیز است. افرادی که میخواهند از مساجد به عنوان پایگاهها و محورهای انقلاب فعالیت و نقش آفرینی داشته باشند، نباید از غیر خدا بترسند.
🔹 تمام حضور مردم در صحنهها از مساجد شکل گرفته و به همین دلیل میتوان اثبات کرد که مساجد میتوانند آدمساز باشند. در ابتدای شکلگیری انقلاب و زمان جنگ دولت از نظر امکانات وضع خوبی نداشت و این مسجدیها بودند که توانستند با اعتقادات خود انقلاب اسلامی را به چهل سالگی برسانند.
امروز باتوجه با افزایش سطح سواد عمومی جامعه، حوزه علمیه نیز وظیفه دارد امامان جماعت را پرورش دهد تا بتوانند در این مسیر موثر عمل کنند. حوزه علمیه در این راستا مسئولیت اصلی که تربیت این نیروهای متخصص است را بر عهده دارد.
📌ادامه متن در اسلاید های بالا...
🕌به همسنگرهای مسجدی بپیوندید:
@hamsangar_masjedi
همسنگرهای مسجدی
🔨| #کار_مسجدی 🔰 برگزاری اولین جشنواره مسجدی در سطح کشور 🔹 جشواره ملی مسجدی شمسه 🔹قالب های بخش
👆
🔨| #کار_مسجدی
🔰 برگزاری اولین جشنواره مسجدی در سطح کشور
🔹 جشواره ملی مسجدی شمسه
🔹قالب های بخش رقابتی :
مستند|داستانی|پویانمایی |نماهنگ |فیلم نامه |برنامه و آیتم تلوزیونی
🔹 موضوعات بخش رقابتی:
مسجد و مسجدیها | امام جماعت فعال اثرگذار | مسجد سنگر محله | مسجد طراز انقلاب اسلامی
🔹 بخش های جشنواره :
همسنگران مسجدی | مسجد نشان | فراخوان اکران مسجدی | بخش رقابتی و اهدا جوایز نقدی و تندیس کشوری
🔹 مهلت ارسال آثار تا ۳۰ تیرماه ۱۴۰۱ و برگزاری اختامییه در روز جهانی مساجد ۱۴۰۱
🔹 راه ارتباط اولیه :
۰۹۳۹۶۴۶۲۶۱۰_ @hamsangar_masjedi
#جشنواره_شمسه
🕌به همسنگرهای مسجدی بپیوندید
@hamsangar_masjedi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊| #چالش_مسجدی
🔰 آموزش تخصص لازم، به ائمه جماعات
🔹یکی از راهبردهای مطرح شده در سند نجم _نقشهجامعمساجد_ در مرکز رسیدگی به امور مساجد استانهای خراسان، راهبرد توانمند سازی است.
🔹در راهبرد توانمندسازی، ما به ارائه آموزش های عمومی و تخصصی لازم به ارکان مسجدی از جمله ائمه جماعات، اعضا هیات امنا و خدام و... میپردازیم.
🔹طبق سند نجم _نقشهجامعمساجد_ دورههای آموزشی تخصصی، عمومی لازم طراحی، تدوین و در حال اجرا میباشد.
▫️حجت الاسلام و المسلمین کریمی معاونت آموزش و پژوهش مرکز رسیدگی به امور مساجد استانهای خراسان
📱مشاهده در آپارات
https://aparat.com/v/zAVmg
🕌به همسنگرهای مسجدی بپیوندید:
@hamsangar_masjedi
12.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗣| #عالم_مسجدی
📱| #استوری_موشن
🔹 عَنِ اَلصَّادِقِ عَنْ آبَائِهِ أَنَّ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ قَالَ: مَنْ قَمَّ مَسْجِداً كَتَبَ اَللَّهُ لَهُ عِتْقَ رَقَبَةٍ وَ مَنْ أَخْرَجَ مِنْهُ مَا يَقْذِي عَيْناً كَتَبَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَهُ كِفْلَيْنِ مِنْ رَحْمَتِهِ .
🔹 شرح حدیث بیانات مقام معظم رهبری در موضوع مسجد
🕌 به همسنگرهای مسجدی بپیوندید
@hamsangar_masjedi
📝|#قلم_مسجدی
🔰محله اسلامی در گرو مسجد اسلامی
🔹اهمیت و نقش کانونی مساجد در جامعه و در میان مسلمین بر کسی پوشیده نیست. آنچه باعث میشود این نقش کانونی و نقطه اثر گذار جمعی، پویا،فعال و ماندگار بشود مدیریت مستقیم مسجد یعنی امام جماعت است.امام جماعت هر مسجد در واقع در نقش مدیر کلان آن مسجد است که اداره کلیه امور مسجد از جمله جذب، چینش، به کارگیری نیرو، نظارت و حل وفصل اختلافات، آن هم نه فقط در محیط مسجد که در تمامی محله به عهده او می باشد.
🔹دارا بودن چنین جایگاهی به این اندازه از اختیارات_ که در واقع رتبه ای از امامت است_ نیازمند پشتوانه علمی و معنوی دقیقی است که نمود آن در مسجد و محله پیدا بشود.در مرحله اول، حوزههای علمیه متکفل اصلی تربیت چنین امام جماعتی است که در کنار امور معنوی از توان مدیریتی اجرایی ، جهت سازماندهی جهات مختلف مسجد که بخش عظم آن به تمام محله بر میگردد برخوردار باشد ودر مراحل بعد تربیت چنین عنصری به نهادها ،ارگان ها و مجموعه های تربیتی فرهنگی دیگر مرتبط میشود.
🔻ادامه متن در اسلاید های بالا...
🕌به همسنگرهای مسجدی بپیوندید
@hamsangar_masjedi