بیست روز است
گذشته ز آن روز
روز تاریک شده
روز شب گشته من
که چنان روز مباد
مادرم
آفتاب قلبم، که بِما گرمی داد
بال پرواز نهایت بگشود
از لب بام پرید
که دگرباره نیاید هرگز
پیش چشمم رفت
به بهشتی که، زیر پایش بود
اشک نه، هستی من
گشت در جانم و از دیده به رُخسار دوید
ابر شد باریدم
و فراموشم شد
معنی «هرگز» را
آه ای واژه شوم
خو نکرده ست دلم با تو هنوز
بیست روز است
گذشته ز آن روز
به گمانم اما
بیست سال است
دلم تنگ شده
و فقط او می داند
که چه دلتنگ شده
۱۴۰۳/۷/۲۰
علی اصغر اسلامی تنها
#دلتنگتم_مادر
بازتعریف بلاکچین مبتنی بر استعارههای هستیشناختی
@hamshenasi
NMS_Volume 10_Issue 37_Pages 118-85.pdf
478.6K
بازتعریف بلاکچین مبتنی بر استعارههای هستیشناختی
نوع مقاله : مقاله علمی پژوهشی
نویسندگان
سعید اشیری 1
سید محمدحسین هاشمیان 2
علی اصغر اسلامی تنها 3
https://doi.org/10.22054/nms.2024.72232.1522
چکیده
بلاکچین، بهمثابه یک تکنولوژی برافکن و تحولگرا، دارای آثار و کارکردهای فراگیری در حوزهی عمومی و فرهنگی است و نگاه غالب تهدیدمحور یا فرصتمحور یا ترکیبی و واقعبینانه از آن، زمینهساز اتخاذ رویکردها و خطّمشیهای عمومی و فرهنگی متناسب با آن خواهد بود. بازشناسی بلاکچین از کمند تحلیل استعارههای هستیشناختی، پنجره و دریچهی جدیدی را برای شناخت دقیقتر این تکنولوژی را بهدست خواهد داد. این استعارهها مبتنی بر استعارهی مبنایی و اصلی بلاکچین بهمثابه شبکه یا سیستم، در سه سطح استعارههای فراسیستمی، درونسیستمی و بیناسیستمی دستهبندی و سپس تحلیلی از مهمترین استعارههای بلاکچین، بدین نحو بهدست آمده است: بلاکچین بهمثابه رمزگان؛ بلاکچین بهمثابه خزانه؛ بلاکچین بهمثابه خداوندگار.
کلیدواژهها
بلاکچین، استعارههای شناختی، استعارههای هستیشناختی، تحلیل استعاری
1 دانشجوی دکتری سیاستگذاری فرهنگی، دانشگاه باقرالعلوم علیهالسلام، قم، ایران.
2 دانشیار و عضو هیئتعلمی، گروه سیاستگذاری فرهنگی، دانشگاه باقرالعلوم (علیهالسلام)، قم، ایران.
3 استادیار و عضو هیئتعلمی، گروه مطالعات فرهنگی و ارتباطات، دانشگاه باقرالعلوم (علیهالسلام)، قم، ایران
JRCP.IR_Volume 10_Issue 2_Pages.pdf
311.9K
مسئلههای سیاستی دکترین بلاکچین در سیاستگذاری فرهنگی ایران
نویسندگان:
سعید اشیری سیدمحمدحسین هاشمیان علی اصغر اسلامی تنها
چکیده
بلاکچین، تکنولوژی برافکن و در مرزهای نوآوری است و توسعهی کاربرد بلاکچین، آثار و پیامدهای گوناگونی را بر فضای عمومی و سیاستگذاری فرهنگی میگذارد. بازشناسی بلاکچین بر پایهی بنیادهای فلسفی و سپس نظریهی فرهنگی متناسب با این تکنولوژی، امکان طرح دکترین بلاکچین و دلالتهای سیاستی آن را تمهید خواهد کرد. در این مقاله و متناسب با نظام مسئلهی بلاکچین در سیاستگذاری فرهنگی، مجموعهای از دلالتهای سیاستی در سه سرفصل فرهنگی، مدیریتی و علمی بیان شدهاند.
عناوین دلالتهای فرهنگی عبارتند از: معناسازی فرهنگی، تغییر ساختاری فرهنگ، ارتباطات فرهنگی، پویایی فرهنگ، یکسانسازی فرهنگی، تعارضهای فرهنگی، انسجام اجتماعی، اعتماد عمومی، نقشهای عاملیتی در فرهنگ، خودتنظیمی و نظارت، رشد فردگرایی، رشد تمدنی نئولیبرالیسم.
دلالتهای مدیریتی نیز ذیل این عناوین طرح شدهاند: تمرکزگرایی – تمرکززدایی، خوداتکایی – وابستگی، تصمیمسازی – فقدان تصمیم، نهادگرایی – گروهگرایی، فرصتمحوری – تهدیدمحوری، کارآمدی – ناکارآمدی، محدودسازی – دسترسپذیری، تدریج – آزمون، تهدید انرژی – فرصت انرژی.
همچنین در دلالتهای علمی به این محورها توجه شده است: پیشرفت در علم اسلامی، ترابط علوم پایه و علوم انسانی.
در برآیند و جمعبندی نیز، چهار رویکرد سیاستگذاری بلاکچین طرح شدهاند؛ رویکردهای تنظیمگرانه، مشارکتی، مداخلهای و نوآورانه.
کلیدواژهها
بلاکچین دلالتهای سیاستی سیاستگذاری فرهنگی فضای سایبر
✨نوآوری و گونه شناسی پژوهش✨
هر پژوهشی به دنبال یک #نوآوری است اما نوع نوآوری در پژوهشها متفاوت است.تمامی پژوهشها را میتوان به دو نوع تقسیم کرد.
1️⃣ پژوهشهای تبیینی (Explanatory Research )
2️⃣ پژوهشهای اکتشافی ( Exploratory Research )
◀️ پژوهشهای تبیینی: پژوهشی که نتایج قابل انتظاری(expectable) داشته باشد یعنی هنوز مطمئن نیستیم که چنین نتیجهای را از این پژوهش خواهیم گرفت یا نه اما میتوانیم حدس بزنیم پژوهشی با این موضوع به این پرسشها و با این روشها به دنبال اثبات چه خواهد بود و در نهایت احتمالاً چه چیزی را اثبات خواهد کرد یک پژوهش تبیینی است. در این نوع پژوهش نو آوریها «قابل پیشبینی» هستند. مثلاً در طرح یک پایان نامه فرضیاتی نوشته میشود که میگوید در نهایت به دنبال اثبات چه چیزی هستیم. با وجود اینکه قرار است مطلبی در این پایان نامه اثبات شود و یک #نوآوری صورت گیرد اثبات شود اما آنچه قرار است ثابت شود خیلی دور از ذهن نیست و می توان حدس زد که قرار است چه چیزی ثابت شود. درست مانند هواشناسی که با توجه به ملاکهای خود مثلاً با توجه به فصل پاییز، درجه هوا و وزش باد پیش بینی بارش باران میکند این یک نتیجه قابل پیش بینی است.
◀️ پژوهشهای اکتشافی: در مثال بالا اگر فردای آن روز، برف ببارد یک نتیجه قابل پیشبینی نیست و ما انتظار آن را نداشتیم بنابراین نتایج یک پژوهش گاهی قابل پیشبینی نبوده و حالت اکتشافی دارند وقتی کریستوف کلمب در اقیانوس اطلس سیر میکرد اصلاً اتفاقات پیش روی خود را نمیدانست و تصور نمیکرد قاره جدیدی را کشف و پیدا کند.
↙️ تفاوت مهم راهبردی دو گونه پژوهش
از نظر راهبردی تفاوت زیادی بین پژوهشهای تبیینی و پژوهشهای اکتشافی وجود دارد.
🔻 در «پژوهشهای اکتشافی» تمام وزن پژوهش بر روی «روش» است و نهایت تلاش انجام میشود تا روش در نهایت دقت انتخاب گردد. در حالی که ممکن است هنوز مسئلهها به خوبی طرح نشده باشند و فرضیهای هم در کار نیست؛ در حالی که در پژوهشهای تبیینی سرمایهگذاری زیادی روی مسئلهها صورت گرفته و تا حد ممکن تبیین میشوند فرضیهها پیشبینی شده و کمک زیادی به انجام پژوهش میکنند.
🔻 در پژوهشهای تبیینی طراحی سرفصلهای کار و روش جز برنامه هستند اما اینطور نیست که تمام کار بر روی روش باشد بلکه کار میان بخشهای مختلف کار پژوهشی تقسیم میگردد دقیقاً به همین دلیل افراد تازه کار(Amateur) «پژوهش اکتشافی» انجام نمیدهند. معمولاً کسی پژوهش اکتشافی را انجام میدهد که سابقه پژوهش کافی داشته و به اندازه کافی با روشها و شیوه کار پژوهشی آشنایی داشته باشد. به همین دلیل از کسانی که پایاننامه مینویسند یا اولین کارهای پژوهشی خود را انجام میدهند انتظار «پژوهش تبیینی» میرود. البته این به معنای کم اهمیتی پژوهش اکتشافی نیست بلکه اتفاقاً ارزشمندترین پژوهشها که میتوانند بسیاری از امور مجهول را برای ما معلوم کنند همین پژوهشهای اکتشافی هستند ولی این پژوهشها کاملاً حرفهای(professional) هستند.
#نوآوری
#پژوهش_اکتشافی
#پژوهش_تبیینی
📚روش تحقیق با تاکید بر حوزه علوم قرآن و حدیث، احمد پاکتچی
📚اصول و فنون پژوهش در گستره دین پژوهی احد فرامرز قراملکی
@hamshenasi
با حکم رهبر انقلاب؛
امام جمعه جدید زنجان و نماینده ولی فقیه در استان منصوب شد
🔹حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجتالاسلام آقای سیدمصطفی حسینی را به امامت جمعه شهر زنجان و نماینده ولی فقیه در استان منصوب کردند.
متن حکم رهبر انقلاب به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب حجةالاسلام آقای سید مصطفی حسینی دامت افاضاته
با کنارهگیری جناب حجةالاسلام آقای علی خاتمی دامتوفیقه جناب عالی را که دارای شایستگیهای لازم و سوابق مدیریتی و خدماتی بویژه در عرصهی خدمات قرآنی میباشید به امامت جمعهی شهر زنجان و نمایندگی خود در آن استان منصوب میکنم. مردم عزیز زنجان که به ولایتمداری و محبت اهل بیت علیهمالسلام شهرهاند، در حوادث گوناگون دوران انقلاب و پس از آن تا امروز، با صداقت و شجاعت، راه روشن آن بزرگواران را پیگرفتهاند. انتظار از جایگاه امامت جمعهی آن منطقه که خاستگاه بزرگان علمی و دینی است، تلاش برای پرورش استعدادها و ارتقاء فکری و علمی و عملی در عرصهی دین و سیاست و شناختها و معنویتها است. جوانان پاکنهاد را گرامی بدارید؛ با متن مردم از همهی طبقات نشست و برخاست کنید؛ به تبلیغ عملی دین اهتمام بورزید؛ و محتوای خطبهها و بیانات را به نصاب غنای لازم برسانید. توفیقات شما را از خداوند مسألت میکنم.
سیدعلی خامنهای
24 مهر 1403
@IRNA_1313
بسمه تعالی
برادر بزرگوار جناب حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای حاج سید مصطفی حسینی دامت برکاته
سلام علیکم
با احترام و ارادت، حسن اعتماد رهبر معظم انقلاب حضرت آیتالله العظمی امام خامنهای در انتخاب شایسته جنابعالی به نمایندگی ولی فقیه در استان و امامت جمعه زنجان موجب مسرت مردم ولایتمداراستان و به ویژه جوانان پاک نهاد زنجانی شد. موفقیت روحانی جوان و فاضلی چون شما در جلب اعتماد رهبری حکیم انقلاب قطعا به جهت برخورداری جناب عالی ازشایستگی های لازم علمی و اخلاقی در کنار بصیرت انقلابی، زمانه شناسی و کنشگری سیاسی و فرهنگی و سوابق مدیریتی و خدماتی بویژه در عرصهی خدمات قرآنی است. ضمن عرض تبریک و تهنیت امیدوارم در جایگاه نمایندگی آن ولی حکیم فقیه و امامت جمعه به خوبی نقش آفرین باشید.
علی اصغر اسلامی تنها
1403/7/26
🌸🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یحیی سنوار :
🔹 من این جمله از امام علی را خوب به خاطرم سپرده ام که گفت: دو روز در زندگی انسان هست، روزی که در آن مرگ سرنوشت تو نیست، و روزی که مرگ سرنوشت تو ست.
🔹 من از روز اول نمیترسم چون مرگ سرنوشتم نیست پس کسی نمی تواند به من آسیبی برساند.
🔹 از روز دوم هم نمیترسم چون اگر تقدیرم باشد نمی توانم از آن جلوگیری کنم.
@hamshenasi
هدایت شده از جامعه شناسی مردم
🔻رقص اندر خونِ خود مردان کنند؛ سنوار احیای یک افسانه
✍ بهراد رشوند
▫️حیرت آور! شبیه یکی از سکانسهای فیلمهای حماسی هالیوود بود،ریز پرندهای وارد ساختمان نیمه ویران میشود، قهرمان قصه، بی آنکه رمقی داشته باشد،به دوربین پهپاد خیره می شود، نه خودش را به مردن زد و نه تسلیم شد.
دست راستش از ساعد شکاف بزرگی خورده بود اما یک تکه چوب در دست چپش داشت هنوز.
مرد می دانست آخرین ثانیههای زندگی اش است و خودش پایان بدن خاکی اش را انتخاب کرد.
اگر شالی که به صورت بسته بود باز میکرد و به دوربین آن ریزپرنده خیره میشد، احتمالا اپراتور از شوق پیدا کردن زنده یحیی، به او شلیک نمی کرد. اما سنوار انتخابش را کرده بود .
دیگر نایی در بدن نداشت اما آخرین پیامش را برای کودکانی که در آن سرزمین به دنیا نیامده اند و یا در گهواره اند ارسال کرد؛یحیی سنوار هیچ سلاحی در دست نداشت اما همان یک تکه چوب را به نمایندگی همه نداشته هایشان در یک جنگ نا برابر ، پرتاب کرد و احتمالا چند ثانیه بعدش هم کار تمام شد.
آنکه انسوی دوربین نشسته بود نمی دانست به سر چه کسی شلیک کرد اما سنوار می دانست آخرین لحظان زندگی اش در حال ثبت و ضبط است.
دیگر هیج توانی برای بلند شدن نداشت اما چوب را پرتاب کرد تا به پسران سرزمین های غصب شده پیامش را برساند ؛ ما چاره ای نداریم جز جنگیدن ولو چوب خشک برابر پهپاد مسلح!
او در یک ساختمان نیمه ویران، با انتخاب نوع شهادتش ، آخرین پیام را به عنوان فرمانده به بچه های سرزمینش مخابره کرد؛ تا لحظه آخر تسلیم نشوید .
یحیی سنوار با انتخاب نوع شهادتش ،خودش را هزاران هزار بار در اذهان همه آزادی خواهان تاریخ احیا کرد. نه تولد در اردوگاه و نه سالهای سال اسارت در زندان.
هیچکدام اینها موجب نشد که او آرام شود ، رام وضعیت نابرابر شود،تسلیم شود و همانند عرفات یک روز بگوید؛ خسته شدیم، جنگ دیگر بس است.برای او پایان جنگ روزی بود که زمین از دست رفته به ساکنان اصلی آن سرزمین برگردد.
سنوار از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تا ۱۷ اکتبر ۲۰۲۴ در غزه ماند. پا پس نکشید. فرار نکرد. فرماندهی کرد و لحظه پایان را هم خودش به انتخاب خویشتن برگزید.
یحیی سنوار را تاریخ به خاطر خواهد سپرد با دست قطع شده اش. با نگاه خیره و شجاعانه اش به ریز پرنده قاتل، با تکه چوبی که آخرین سلاحش بود، با آخرین حرکت بدنش که با همه توان چوب را به سمت پهپاد پرتاب کرد.
با گلوله ای که به شقیقه اش شلیک شد و تصویری جاودانه از او ساخت.
او با این پایان ، راه آغاز را به کودکان فلسطینی یاد داد. نترسید، تسلیم نشوید و تا آخرین قطره توانتان بجنگید.شاید برای بعضی از ما این واژهها از فرط تکرار تهی از معنی اولیه و ارمانیاش شده باشد اما برای آنان که در خون خود غلتی زدند نه .
یحیی سنوار تمام نشد، ارتش غاصب با پخش آن ویدئو بزرگترین خدمت را به کودکان فلسطینی کرد. آنها حالا می دانند وقتی از افسانه سنوار برایشان میگویند دقیقا از چه چیزی حرف می زنند؛مردی که یک رسانه اسراییلی با نشان دادن این فیلم برایش نوشت؛ تا لحظه آخر جنگید.
شبیه دو امدادی بود، سنوار «چوب» را به نفر بعدی داد، اما حرملههای تل السلطان رفح نفهمیدند و فاتحانه این فیلم را منتشر کردند
تاریخ با همین فیلم چندثانیه ای بیاد خواهد آورد و شهادت میدهد؛ چگونه فرزندان فلسطین با یک تکه چوب، برابر ریزپرنده قاتل، ایستادگی کردند و جنگیدند. این سند بماند برای روزی که قدس آزاد شد. روزی که تاریخ به یاد بیاورد چه کسانی همه آسایش و ۶۰ سال زندگی خویش را به پای این آزادی ریختند و شاید مولانا این صحنه را دیده بود که ۱۰ قرن پیش گفت ؛
رقص و جولان بر سرِ میدان کنند
رقص اندر خونِ خود مردان کنند
چون رهند از دستِ خود دستی زنند
چون جهند از نقصِ خود رقصی کنند
شبیه یک فیلم هالیوودی بود. حیرت آور و باور نکردنی و این کمترین مزد مجاهدت های مرد جنگی اعراب بود؛ یحیی سنوار.
#مقاومت
📖 جامعهشناسی مردم
✅ @Popular_Sociology
هدایت شده از ققنوس
«سیدمصطفای دوستداشتنی...»
(چندخطی برای اولین نماینده ولیفقیه دههشصتی کشور!)
چهقدر نوشتهها، که این روزها ناتمام میمانند...
تا میآیی اتفاق خوبی را روایت کنی، خبر تلخی میآید و میشوید و میبرد...
چه لبخندها که بر لبها خشک شدند،
چه خندهها که در چشمها اشک شدند...
این روزها سرعت گردش ایام از سرعت گردش قلم ما بسیار بیشتر شده... بهویژه که در گزینش واژگان، وسواس هم داشته باشی...
اینطور نمیشود... باید قواعد دیگری برای نوشتن دستوپا کنیم... باید رها نوشت، رها از بند هر قاعدهای که سرعت قلمت را بگیرد... آزاد از تمام قیود ویرایشی و نگارشی... اما مگر میشود؟ نمیشود... سالیانی خون دل خوردهاند تا این قیود و قواعد را برپا کنند... اصلاً جنگ امروز برای ازبینبردن همین چارچوبها و قواعد است...
نمیشود... ما باید قویتر شویم... باید یاد گرفت دروسطنبردنوشتن را! باید یاد گرفت سوارمرکبنمازخواندن را... دردلآتشودودوخونعبادتکردن را... درمیانهمیدانچنانرقصیدن را...
▫️▫️▫️
چندروز بود که واژگان این سیاهه را در صفحه ریخته بودم، اما دمبهدم اخبار مختلف، رجکردن واژگان را به تأخیر میانداخت... مانند روایت جلسه شورانگیز دفاع رساله دکتری برادر عزیزم #محمدهادی_شریعتی... مثل اجابت دعوت برادر عزیز دیگرم دکتر #سید_ابوالحسن_حسینی برای دعوت به «همایش علمی هیأت و آیینهای مذهبی» و دهها متن و نوشته دیگر...
▫️▫️▫️
از هفته پیش که این شایعه مسرتبخش به گوشمان رسید و جمعهاش که لبخند را بر لبانمان خشکاند تا پایان این هفته و جمعه عصری که منتظرش بودیم و عاقبت رسید، این کلمات در صفحه ذهن و گوشی بالاوپایین میشوند... دیدم دیدتر شود، نماز جمعه عصرم قضا خواهد شد...
▫️▫️▫️
#آقاسیدمصطفی، سیدمصطفای نازنین و دوستداشتنی، سیدمصطفای جان...
ردای امامت بر دوشتان مبارک... مدال افتخار نمایندگی ولایت بر سینهتان مبارک...
اولین نماینده ولیفقیه دههشصتی کشور!
یاد امام جمعه جوان تهران در سال ۵۸ افتادیم...
امام جمعه ۴۰ساله آنروزهای تهران، حالا امام جوان دیگری را بر منبر خطابه جمعه نشانده است...
اصلاً با این حکم، حالوهوای جوانی به سر زد...
▫️▫️▫️
بعد از رفتن دکتر #خواجه_پیری، از دبیری جامعه قرآنی عصر، فکر نمیکردم خلأ پیشآمده به این راحتی جبران شود و جایگزین مناسبی حالاحالاها پیدا شود، اما وقتی با سیدمصطفی مواجه شدم، خدا را شکر کردم که خزانه الهی دُرّ و گوهر فراوان دارد...
طلبه فاضل و موقّر، سید متخلق و خوشخلق...
حافظ کل قرآن، قاری درجه یک، شخصیت ذوابعاد و استاد ذوفنون قرآنی، که تقریباً در تمام نهادهای قرآنی کشور به نوعی خاطره خدمت و سابقه همکاری دارد...
از قائم مقامی و دبیری شورایتوسعهفرهنگقرآنیکشور تا ریاست مرکزامورقرآنی سازماناوقافوامورخیریه
از مدیرکلی اخلاق مرکزمدیریت حوزههایعلمیه
تا معاونت فرهنگی آستانمقدس حضرتمعصومه
از مسئولیت میزقرآن شورایسیاستگذاری ائمهجمعهکشور، تا تأسیس و مدیریت مرکزقرآنوحدیث آستانمقدس حضرتمعصومه و نیز مرکزقرآنوعترت حوزههایعلمیه تا عضویت در هیئتمدیره و هیئتامنای سازماندارالقرآنالکریم و از همه مهمتر، دبیری جامعه قرآنی عصر...
حضور سید در مجموعههای مختلف قرآنی، از سازمانهای دولتی و نهادهای حاکمیتی تا مجموعههای مردمی باعث شده بود از او شخصیتی جامع و کمنظیر در حوزه مدیریت و سیاستگذاری قرآنی در کشور ساخته شود...
همه این تجربیات مدیریتی در کنار فضایل علمی و اخلاقی همراه با روح لطیف و شوخطبعیهای ظریفش، سیدمصطفای دوستداشتنی را برای ما ساخته است...
▫️▫️▫️
حالا این سید عزیز، با حکم آن سید حکیم، به امامت استانی انتخاب شده که خود زاده همانجاست... پایتخت شور و شعور حسینی... زنجان... زنجانی که «مردم عزیزش به ولایتمداری و محبت اهلبیت(ع) شهرهاند»... «منطقهای که خاستگاه بزرگان علمی و دینی است»...
امام جوان جمعههای زنجان... نه، امام تکتک روزها و امام هفته و ماه و سالهای باشکوه زنجان خواهد بود، انشاءالله...
امامتی که «انتظار میرود استعدادها را پرورش دهد و مایه ارتقاء فکری و علمی و عملی مردم آن خطه در عرصه دین و سیاست و شناختها و معنویتها گردد»...
امامی که «جوانان پاکنهاد را گرامی بدارد؛
با متن مردم از همه طبقات نشستوبرخاست کند؛
به تبلیغ عملی دین اهتمام ورزد؛
محتوای خطبهها و بیانات را به نصاب غنای لازم رساند»...
سیدِ خوشتوفیق!
خوشابهحالت که دعای مستقیم امام جمعه بدرقه راهت شده...
والعصر... قسم به «عصر»...
بعد از جمعه نصر در تهران، امام جامعه قرآنی عصر، جمعههای عصر را در زنجان به پا خواهد کرد... و «تواصی بالحق» و «تواصی بالصبر» را مشق شب مردمانی خواهد کرد که منتظر آمدن صاحب عصر به انتظار قیام کردهاند...
انشاءالله...
✍️ #رحیم_آبفروش
@qoqnoos2
هدایت شده از حسین سوزنچی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 إنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُون 🏴
رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ ... قَضى نَحْبَه
#یحیی_سنوار هم از میانمان رفت
اگرچه از رفتن او دلها خون است
اما سزاوار است که چنین پر کشیدن عزتمندانه و افتخارآمیزی که اوج شجاعت و صداقت وی را در کنار شدت مظلومیت وی به تصویر میکشید به خود او و به مقتدایش تبریک بگوییم.
یحیی سنوار:
مرگ در راه خدا برترینِ آرزوهای من است و من کلامی را از امام علی ع رضی الله عنه و کرم الله وجهه حفظ کردهام که:
«أَيَّ يَوْمَيَّ مِنَ الْمَوْتِ أَفِرُّ؟ يَوْمَ لَا يُقْدَرُ أَمْ يَوْمَ قُدِرَ؟»
یعنی همیشه یکی از این دو روز است: روزی که در آن مرگ مقدر شده است؛ و روزی هم که در آن مرگ برایم مقدر نشده است؛
«يَوْمَ لَا يُقْدَرُ لَا أَرهبه» [روزی که مکتوب نشده است نمیترسم]
ولو که تمام دنیا علیه من دست به دست هم بدهند، چون در آن روز مرگ من مقدر نشده است؛
«وَ مِنَ المَقدورِ لَا يَنْجُو الْحَذَر»
روزی که مکتوب شده باشد احتیاط هیچ فایدهای ندارد؛ ولو هزار متر زیر زمین پناه بگیرم؛ «وَ لَوْ كُنْتُمْ في بُرُوجٍ مُشَيَّدَة: ولو در برجهای استوار و برافراشته باشید» (سوره نساء؛ آیه ۷۸).
من میدانم زندگی به دست خداوند سبحان و متعال است، و تهدیدات و تلاشهای شما یک روز هم از عمر من نخواهد کاست.
@souzanchi
هدایت شده از حسین سوزنچی
متن کامل حدیث امیرالمومنین ع که در کلیپ بالا مورد استناد سنوار بود چنین است:
☀️از امام صادق ع از پدرشان از جدشان روایت شده که امام حسین ع بر معاویه وارد شد. معاویه به وی گفت: چه چیزی پدرت را به چنین رفتاری کشاند که با اهل بصره [در جنگ جمل] جنگید سپس شبانه در کوچه و خیابان آنها با پیراهن [یعنی بدون زره] تردد میکرد؟
فرمود: به خاطر اینکه میدانست آنچه قرار است به او برخورد کند خطا نخواهد کرد و آنچه قرار است به خطا برود به او برخورد نخواهد کرد.
معاویه گفت: راست گفتی.
فرمود: و به امیرالمومنین ع وقتی میخواست به جنگ با خوارج برود، گفته شد: یا امیرالمومنین! کاش خودتان احتیاط کنید [= وارد معرکه نشوید].
فرمودند: «کدام یک از این دو روز از مرگ فرار کنم؟ آیا روزی که مقدر نشده است یا روزی که مقدر شده؟ آن روزی که مقدر نشده است که من از کشته شدن نمیترسم؛ و هنگامی هم که مقدر شد احتیاط کردن فایدهای ندارد.»
📚التوحيد (للصدوق)، ص375
حَدَّثَنَا حَمْزَةُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ زَيْدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ع وَ أَحْمَدُ بْنُ الْحَسَنِ الْقَطَّانُ وَ مُحَمَّدُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ بْنِ أَحْمَدَ الْمُعَاذِيُّ قَالُوا حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِيدٍ الْهَمْدَانِيُّ مَوْلَى بَنِي هَاشِمٍ قَالَ حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ إِسْمَاعِيلَ الْجَرِيرِيُ قِرَاءَةً قَالَ حَدَّثَنَا الْحُسَيْنُ بْنُ إِسْمَاعِيلَ قَالَ حَدَّثَنَا عَمْرُو بْنُ جُمَيْعٍ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ قَالَ حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ ع قَالَ:
دَخَلَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ ع عَلَى مُعَاوِيَةَ فَقَالَ لَهُ: مَا حَمَلَ أَبَاكَ عَلَى أَنْ قَتَلَ أَهْلَ الْبَصْرَةِ ثُمَّ دَارَ عَشِيّاً فِي طُرُقِهِمْ فِي ثَوْبَيْنِ؟
فَقَالَ ع: حَمَلَهُ عَلَى ذَلِكَ عِلْمُهُ أَنَّ مَا أَصَابَهُ لَمْ يَكُنْ لِيُخْطِئَهُ وَ أَنَّ مَا أَخْطَأَهُ لَمْ يَكُنْ لِيُصِيبَهُ.
قَالَ: صَدَقْتَ.
قَالَ: وَ قِيلَ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع لَمَّا أَرَادَ قِتَالَ الْخَوَارِجِ: لَوِ احْتَرَزْتَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ؛ فَقَالَ ع:
أَيَّ يَوْمَيَّ مِنَ الْمَوْتِ أَفِرُّ
أَ يَوْمَ لَمْ يُقْدَرْ أَمْ يَوْمَ قُدِرَ
يَوْمَ مَا قُدِّرَ لَا أَخْشَى الرَّدَى
وَ إِذَا قُدِّرَ لَمْ يُغْنِ الْحَذَر
@souzanchi
🌷 یحییٰ
✏️ رهبر انقلاب: کسی چون او که عمری را به مبارزه با دشمن غاصب و ظالم گذرانده است، سرانجامی جز شهادت شایستهی او نیست. فقدان او برای جبههی مقاومت البتّه دردناک است، ولی این جبهه با شهادت برجستگانی چون شیخ احمد یاسین، فتحی شقاقی، رنتیسی و اسماعیل هنیّه از پیشروی باز نماند، و با شهادت سنوار هم کمترین توقّفی نخواهد داشت؛ باذن الله. حماس زنده است و زنده خواهد ماند.
🔹پیام رهبر انقلاب اسلامی در پی شهادت مجاهد قهرمان فرمانده یحیی السنوار. ۱۴۰۳/۷/۲۸
📥 نسخه قابل چاپ
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔹پیام رهبر انقلاب اسلامی در پی شهادت مجاهد قهرمان، فرمانده «یحیی السنوار»
📣 حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به ملتهای مسلمان و جوانان غیور منطقه با تجلیل از مجاهد قهرمان، فرمانده «یحیی السنوار» تأکید کردند: جبهه مقاومت همانگونه که قبلاً با شهادت برجستگان خود از پیشروی باز نماند، با شهادت سنوار هم کمترین توقفی نخواهد داشت باذنالله. حماس زنده است و زنده خواهد ماند.
👇متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
🔹️بسم الله الرّحمن الرّحیم
✏️ ملّتهای مسلمان! جوانان غیور منطقه!
مجاهد قهرمان، فرمانده یحیی السّنوار، به یاران شهیدش پیوست.
✏️ او چهرهی درخشان مقاومت و مجاهدت بود؛ با عزم پولادین در برابر دشمن ظالم و متجاوز ایستاد؛ با تدبیر و شجاعت به او سیلی زد؛ ضربهی جبرانناپذیر هفتم اکتبر را در تاریخ این منطقه به یادگار گذاشت؛ و آنگاه با عزّت و سربلندی به معراج شهیدان پرواز کرد..
✏️ کسی چون او که عمری را به مبارزه با دشمن غاصب و ظالم گذرانده است، سرانجامی جز شهادت شایستهی او نیست. فقدان او برای جبههی مقاومت البتّه دردناک است، ولی این جبهه با شهادت برجستگانی چون شیخ احمد یاسین، فتحی شقاقی، رنتیسی و اسماعیل هنیّه از پیشروی باز نماند، و با شهادت سنوار هم کمترین توقّفی نخواهد داشت؛ باذن الله. حماس زنده است و زنده خواهد ماند.
✏️ ما چون همیشه، در کنار مجاهدان و مبارزان بااخلاص خواهیم ماند؛ بتوفیق من الله و عونه.
✏️ اینجانب شهادت برادرمان یحیی السّنوار را به خاندانش، به همرزمانش، و به همهی دلبستگان جهاد فیسبیلالله تبریک، و فقدانش را تسلیت میگویم.
✏️ والسّلام علی عباد الله الصّالحین
✍ سیّدعلی خامنهای؛ ۱۴۰۳/۷/۲۸
khl.ink/f/57913
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر هشت ساعت یک بار بشنوید...
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
💠 @hamshenasi
عمل تعارفی(کنش همشناسی) یمنی ها با انسان فلسطینی
v
عمل تناکری(کنش ناهمشناسی) مصری ها با انسان فلسطینی
💠 @hamshenasi
هدایت شده از وحید یامین پور
🔆 چیزی در مورد یحیی سنوار که مرا رها نمیکند... که مرا در درون به یک ورشکستگی کامل کشانده است.
این روزها پس از آن تصاویر تاریخ ساز از شهادت قهرمانانهاش به یک چیز فکر میکنم؛ او میتوانست فقط با باز کردن چفیه از سر و صورتش، زنده بماند. فقط کافی بود کمی چفیه را پایین بیاورد. همانقدر که دوربینهای ترسو چهره او را ببینند و هوش مصنوعی روی میز افسران ارشد اطلاعاتی جیغ بکشند که "نزنید... نزنید... او یحیی سنوار است... اورا زنده میخواهیم."
یحیی میدانست زندهی او چه اندازه برای اسرائیل ارزشمند است. او را میبردند و در بهترین بیمارستان تلآویو زیر نظر متخصصان، درمان میکردند. او میتوانست بزرگترین شکار تاریخ تشکیل رژیم صهیونیستی باشد. آنقدر مهم که نتانیاهو اعلام کند جنگ را بُرده و غزه را به زانو درآورده و حالا گروگانها و دهها امتیاز دیگر را در ازای یحیی معامله میکند.
یحیی همه اینها را میدانست ولی چفیه را تا زیر چشمهایش بالا کشید. من به آن لحظهی لاهوتی میاندیشم که یک انسان چگونه میتواند مرگ را به خود دعوت کند. یحیی حتی اگر بدون چفیه دستگیر میشد باز هم در قهرمانی او شعرها میسرودند. او نه در تونلهای زیر زمینی که در نقطهی صفر تماس در جنگ رو در رو تا آخر مبارزه کرده بود و با یک دست قطع شده و دهها جراحت دیگر به اسارت رفته بود. اما یحیی چفیه را تا زیر چشمها بالا کشید و فقط با چشمهایی شبیه همهی چشمهای به خون نشسته فلسطینی به شیطان معلق در سنگرش زل زد. تا او را نشناسند. تا با او همان کنند که با هر مبارز ناشناس دیگری...
➕️ @yaminpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بسیار_مهم🔻
🟠 دکتر محسن میلانی، استاد علوم سیاسی دانشگاه فلوریدای آمریکا
🔵 #ایران بعد از انقلاب طلوع کرد
🔺ایران اکنون بالانس قدرت را در منطقه تغییر داده و این بینظیر است؛ قدرت ایران باعث بازدارندگی حمله به آن شده.
🔻ایران تنها بعد از انقلاب است که خاکش را از دست نداده؛ ایران اکنون استقلال سیاسی دارد و قدرت منطقهای است، چیزی که حتی در زمان شاه هم نداشتیم.