کتاب معلم فارسی اول بخش سه.pdf
354.4K
(🎬📀)
#کتاب_معلم_فارسی اول
________
👇👇
@hamyari_1
راهکارهای عملی
تقویت مهارت خواندن:
🍭 روخوانی متون درسی با لحن دلپذیر و خوشایند ( آهنگین ) برای دانش آموزان و ترغیب کودکان در رعایت این حالت در هنگام خواندن
🍭فرصت هایی فراهم شود تا شاگردان به صورت گروهی کتاب بخوانند ، اعضای گروه می توانند کتاب خود را برای دیگران بلند بخوانند و یا خواب و رؤیاهای خود را تعریف کنند.
🍭 اختصاص زمان هایی در کلاس جهت گفت و گوی شفاهی با بیان خاطرات ، تعریف داستان ها و برنامه های تلویزیونی و کارتونی
🍭توصیه و تأکید بر خواندن تابلوها در هنگام رفت و آمد در خیابان ها و کوچه ها
🍭ساختن متن های ساده ی خارج از کتاب به تناسب حروف و صداهای جدیدی که می آموزند و ارائه به شاگردان جهت استفاده به عنوان متن املا یا متن روانخوانی
🍭کتابچه های روانخوانی با استفاده از کلمات ساده و قابل فهم به مرور تهیه شود و در اختیار شاگردان قرار گیرد .
🍭تدارک فعالیت های لذت بخش حاشیه ای و فوق برنامه برای خواندن مثل هدایت شاگردان به رفتن به کتابخانه و استفاده از منابع خواندنی
🍭تقویت جنبه های مثبت خواندن و عدم تأکید بر نقاط ضعف آنان
🍭اجازه ی فرضیه آزمایی به دانش آموز
🍭 تجهیز کتابخانه ی کلاس به کتاب های ساده و مورد علاقه ی کودکان
🍭استفاده از مجلات رشد در جهت تقویت روخوانی شاگردان
🍭 فعالیت خواندن در خانه نیز ادامه یابد و جلساتی نیز در این خصوص با والدین برگزار گردد تا رسالت کتابخوانی را برای کودکان خود نیز به عهده بگیرند تا اشتیاق کودکان در امر خواندن نیز افزایش یابد .
🍭 استفاده از فیلم هایی که زیر نویس ساده ی فارسی دارند جهت بالا بردن سرعت عمل و سرعت انتقال در دانش آموزان
🍭 استفاده از دفتر روانخوانی برای دانش آموزان که هر بار متنی توسط معلم یا خود دانش آموز ارائه شود و برای دیگر دانش آموزان خوانده شود .
🍭 تمرین صامت خوانی در کلاس
🍭 خواندن شعر یا مطالب ساده توسط دانش آموزان در مراسم صبحگاه
🍭قصه گویی و قصه خوانی در کلاس
🍭 از دانش آموزان خواسته شود در رابطه با درسی که امروز در کلاس داده شده است نقاشی بکشند و در رابطه با آن نقاشی چند جمله ای بنویسند و برای بچه ها بخوانند.
🍭تمرین تندخوانی از طریق زمان سنجی خواندن متن و سعی در کسب رکوردهای جدید توسط شاگردان
🍭از شاگردان خواسته شود اخبار یا قصه ای را از رادیو یا تلویزیون بشنوند و خلاصه ی آن را در کلاس برای دوستانشان تعریف کنند .
________
👇👇
@hamyari_1
✨چکار کنیم بچه ها کلماتی که حروف #همصدا مانند : ص ض ط ظ ع غ دارند را #بهتر به خاطر بسپارند و گیج نشوند که با کدام ح ه ، یا کدام ص س ث و... بنویسند؟؟!
💥 ۱_ این کلمات هر سال در حد #کتاب فقط با بچه ها کار شوند. یعنی مثلا اگر ده کلمه با #صاد (ص) در کتابشان هست ,فقط همان ها را تأکید داشته باشیم و چند مثال اندک و مشابه و با کتاب های کمک درسی و لغات خارج از کتاب آنها را گیج نکنید.
۲_ برای #تثبیت این لغات تنها به رونویسی اکتفا نکنید و به شیوه های مختلف این کلمات را #تکرار کنند. در جمله , با #نقاشی برای هر کلمه ,درست کردن کلمه با #خمیر بازی , درست کردن کلمه با #حبوبات , #پوستر درست کردن از کلمه ها و..... تمام این کارها باعث تقویت دید #بصری او خواهد شد و #یاد_سپاری او را تقویت می کند.
ارسالی از خانم زینب بابایی
________
👇👇
@hamyari_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاردستی مناسب تبریک روزهای معلم مادر پدر دانش آموز طبیعت و ....😍
کاردستی روز معلم
________
👇👇
@hamyari_1
کاربرگ تصویری اعداد.pdf
1.1M
کارت تصویری اعداد
________
👇👇
@hamyari_1
16.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ریاضی (فعالیت)
تدریس صفحه ی 42
مدرس:#معصومه_ اشرفی
آموزگار پایه اول ابتدایی🌸
________
👇👇
@hamyari_1
قبل ازانجام صفحه ی 28 کتاب #ریاضی بچهها این فعالیتها را تکمیل کنند🌸
@hamyari_1
5.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تیزر شروع سریال ماجراهای الفبایی
@hamyari_1
38.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قسمت اول سریال ماجراهای الفبایی
ورود نشانه آ به شهر الفبا
عاطفه چهاردولی
________
👇👇
@hamyari_1