eitaa logo
کانال همیاری پایه اول (کشوری)
20.2هزار دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
6.5هزار ویدیو
5.4هزار فایل
لینک کانال همیاری پایه اول 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3149201624Cce215bc789
مشاهده در ایتا
دانلود
کتابچه نگاره ها.pdf
5.9M
کل کاربرگهای ها کاربرگ نگاره . 📌 ب گام اول دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam1
1_2254921928.pdf
28.63M
نمونه تکلیف منظم شده ریاضی برای طول سال پایه اول . 📌 ب گام اول دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam1
1_1655959444.pdf
26.57M
نمونه تکلیف منظم شده فارسی برای کل سال تحصیلی پایه اول . 📌 ب گام اول دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam1
-357687549_-301702233.pdf
24.86M
درس کل نشانه ها پایه اول . 📌 ب گام اول دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam1
4_6026133596425683594.pdf
667.6K
کل نشانه ها پایه اول . 📌 ب گام اول دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam1
... 👇👇🏽 @hamyari_1
💥نکات مهم در مورد تدریس کتاب فارسی پایه اول ابتدایی 👇👇👇👇👇👇 1- در کتاب بخوانیم مطلقا از نوشت افزار استفاده نمی شود . 2 -  در کتاب بخوانیم بخش کردن و صدا کشی نداریم و از بخش کردن و صدا کشی به عنوان یک ابزار استفاده می شود . 3 – در تدریس نگاره ها بیشتر به تصویر خوانی و کلمات هم آغاز و هم پایان  توجه شود . 4 – در تدریس نگاره ها یادگیری کلمات موجود در زیر تصاویر لازم نیست ولی تصویر برداری ذهنی از شکل خطی کلید واژه ها از  اهداف مهم نگاره هاست . 5 – در هر هفته 2 یا3نگاره تدریس می شود بنابراین بهتر است در مهر ماه تمامی 10نگاره تدریس شده باشد . 6– شعر های موجود در کتاب جنبه التذاذی دارد وحفظ کردن آن ها ضروری نیست . 7 -  در آموزش نشانه های قسمت اول ، متن درس طوری انتخاب شده است که اگر بصورت آهنگین و موزون وسطر به سطر خوانده شود دانش آموزان خوب یاد می گیرند . 8 – در هنگام نوشتن زیر نویس ها در کتاب بنویسیم دانش آموزان اول بخوانند و سپس بنویسند چون خواندن مقدمه و پیش نیاز نوشتن است . 9 – در کتاب بنویسیم حتما ازخط نوشتاری موجود در کتاب بنویسیم (نستعلیق تحریری) استفاده شود . 10- در نوشتن نشانه ابتدا معلم باید با گچ خوب روی تخته بنویسدسپس دانش آموزان روی تخته بنویسند و تمرین کنند آنگاه از روی کتاب بنویسیم تمرینات را بنویسند.  (دقیقا مانند نوشته کتاب) 11 – در نوشتن وترکیب حروف بهتر است تمام کلمه ویا حروفی که به هم چسبیده اند با یک حرکت دست نوشته شود . 12 – در تدریس کتاب بخوانیم در مورد تصویر عنوان با استفاده از شیوه داستان گویی و کمک گرفتن از دانش آموزان به تقویت مهارت سخن گفتن بپردازید. 13 – به نحوه اتصال حروف به هم بیشتر دقت کنید تا در مراحل بعدی ، روان بنویسند . 14 – اگر دانش آموزی در خواندن کلمه ای مشکل داشت راهنمایی کنید تا از تصاویری که کلمه مورد نظر در زیر آن نوشته شده است برای خواندن کمک بگیرد . 15 –  توصیه می شود در اوایل آموزش نوشتن باتوجه به انعطاف پذیری دست دانش آموزان  حتما از گچ و تخته سیاه که دارای خط زمینه می باشد استفاده شود . 16- در هنگام املا گفتن بهتر است از صدا کشی کمتر و یا استفاده نشود وشکل کلی کلمه توسط دانش آموزان نوشته شود . 17 – ازگفتن مشق جدا خودداری شود وتمرینات کتاب بنویسیم در مدرسه و با نظارت معلم توسط دانش آموزان انجام شود . 18 – به والدین توصیه شود قبل از آموزش درس در منزل به کودکان خود آموزش ندهند و هر تمرینی در منزل با راهنمایی آموزگار صورت گیرد . 19 – در بخش روان خوانی آخر کتاب هدف اصلی تقویت مهارت خواندن و پی بردن به معنا ومفهوم آن است . 20 – در اواخر آموزش نشانه ها بهتر است اسم حروف را نیز به دانش آموزان یاد دهیم . 21- اگر تمرینات بنویسیم دقیق و با نظارت معلم توسط دانش آموزان انجام شود املا وجمله نویسی دانش آموزان نیز تقویت خواهد شد . 22 – در بودجه بندی کتاب فارسی طوری عمل کنید که در اردیبهشت ماه فرصت کافی برای روان خوانی داشته باشید. @gambgam1
یه معلم خلاق حتماااا باید این کانال ✨✨✨ رو داشته باشه ✨✨ 👇🏾👇🏾 https://eitaa.com/joinchat/111214776Cb1a390228d توسط : ✅معلمان نمونه اداره میشود😍 در این کانال 🌿مدیریت کلاس🌿تکالیف خلاق 🌿نکات تربیتی🌿 آموزش انواع روش تدریس🌿خلاقیت در تدریس 🌿بازی های کمک آموزشی🌿معرفی کتاب و فیلم و..... گذاشته میشود 🌸🌿❤️🌸🌿❤️ https://eitaa.com/joinchat/111214776Cb1a390228d به شددددددت توصیه می کنم حتما حتما عضو شوید👆👆💥 بسیار سرنوشت ساز بسیااااااار بسیاااااار مهممم و....
هدایت شده از 🌹کانال تبادلات ایتا📌
2_144121785193602351.pdf
2.21M
✨درمان اختلالات ریاضی
هدایت شده از 🌹کانال تبادلات ایتا📌
46.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
راهنمای تکمیل دفتر مدیریت کلاسی قسمت اول
هدایت شده از 🌹کانال تبادلات ایتا📌
41.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
راهنمای تکمیل دفتر مدیریت کلاسی قسمت سوم
هدایت شده از 🌹کانال تبادلات ایتا📌
نکاتی که در جلسه با اولیا باید عنوان ڪرد : 👇👇👇 1-✅اولین برخورد و دیدار با روی گشاده و لبخند همراه با معرفی خود اما فقط در حیطه اموزشی نه مسایل خصوصی و شخصی . 2-✅بیان چکیده ای از سیستم توصیفی آ پ .(اینکه کاملا توصیفی با در نظر گرفتن تمام موارد جهت ارزیابی ،عدم وجود نمره ). 3-✅قاطع و محکم و با اعتماد،به نفس صحبت کنید هرگونه رفتار و حرکات شما کاملا زیر ذره بین نگاه والدین هست . 4-✅بیان شیوه تدریس هرکتاب و انتطارات شما از شاگردان . 5-✅عنوان وسایل و لوازم مورد نیاز برای سال تحصیلی و توضیح مختصر درباره ڪاربرد انها . 6-✅وجود پوشه ڪار یا کلربوک و قرار دادن تمام انچه که باید قرار دهد طبق هر درس و با ترتیب جهش سنجش و ارزیابی بهتر و رهنمود دقیق تر . 7-✅ تذکر به فرزندان برای رعایت قوانین درون کلاسی و برون کلاسی در سطح مدرسه (چرا که رعایت ان یعنی اموزگار با خیال اسوده میتواند تدریس همراه با برنامه داشته باشد و گرنه هر گونه عدم رعایت باعث اتلاف وقت میشود و عقب ماندن از برنامه و بودجه بندی ). 8-✅طرح مسایل اخلاقی ،اموزشی و ...در یک برگه هر یک از والدین اطلاعات کامل و جامعی درباره ی : تعداد افرادخانواده،فرزند چندم ،وضع اقتصادی و مالی ،ملیت ،وضع اعتقادی و فرهنگی ،بیماری جسمی یا روحی،هرگونه اتفاق خانوادگی از جمله طلاق و فوت و ...). 9-✅ نشان دادن دفتر اموزشی خود،به اولیا جهت اطلاع کامل از روند اموزش و اهداف و انتظارات تا سندی برای ارزشیابی ها و ...باشد(هر دانش اموز ۵صفحه اختصاصی دارد از جمله پرسش و پاسخ کلاسی ،انجام تکالیف ،شرکت در کار گروهی ،ازمون ها،غیبت و تاخیر و انضباط،شناسایی استعداد). 10-✅حتما صبحانه به فرزند خود بدهند تا صبح اول وقت بعنواین دل درد و ...وقت کلاس گرفته نشود،و از درس عقب نماند. 11-✅حتما بهداشت فردی را رعایت کنند(حمام ،لباس تمییز ،استفاده از خوش بو کنتده بدن ،لیوان و یه شیشه اب اشامیدنی ). 12-✅روزهایی که در برنامه ورزش دارند لباس ورزشی بیاورند. 13-✅نظارت بر انجام تکالیف فرزندان خود طبق برنامه بهمراه بازخورد . پرسش و پاسخ در منزل ،راهنمایی و هدایت در انجام تحقیق های کتاب و ... 14-✅درس قران و املا هرشب در برنامه داشته باشند و بازخورد بزنند . 15-✅عدم نوشتن تکالیف فرزندان خود. 16-✅در صورت وجود غیبت حتما به مدرسه اطلاع بدهند، گواهی پزشک جهت موجه کردن . 17-✅همکاری با اموزگار و عدم دخالت در روند اموزشی ،از اموزش به سبک خود پرهیز کنند چون صرفا باعث دوگانگی اموزشی و اتلاف وقت خواهند شد . 18-✅از مراجعه به مدرسه ،تماس و حضور هر روز اکیدا پرهیز کنند. 19-✅هنگام تدریس از در زدن کلاس به هر عنوان خودداری کنند،چون مطلقا جوابگو نخواهیم بود. اگر خوراکی یا کتاب یا هر دلیلی دیگری دارند فقط به دفتر مدرسه و نزد معاونین بروند . 20-✅اینکه اموزش و تدریس شما طبق بودجه بندی و برنامه هست لطفا ارائه نظر ندید که چرا کم یا زیاد تدریس میشود. از دخالت در شیوه و نحوه ی تدریس اکیدا خوددداریرکنیذ اولیا بهتر هست حق را به اموزگار بدهند و به او اعتماد کنند چرا که اموزگار اهدافی والاتر،و فراتر از انچه که در ذهن شما میگذرد برای فرزندان کلاسش تدبیر اندیشیده . 21-✅فراهم کردن محیط امن و ارام در خانواده برای فرزند خود. 22-✅لطفا از تفحص و کنجکاوی بی مورد،درباره حریم کلاس پرهیز کنید . شما تنها موظف هستید از فرزند خود درباره انچه بر علمش افزوده شده و یا تا چه اندازه محیط،کلاس را برای فعالیت و ...فراهم کرده سوال کنید و راهنمایی کنید. 23-✅زمان مشخصی را اختصاص به مهمانی ها و مسافرت ها بدهید. برای نوشتن و خواندن دروس فرزند خود زمانبندی کنید. 24-✅موبایل و ...تا زمانیکه طبق برنامه هفتگی خود عمل نکرده در اختیار فرزند خود ندهید.چنانچه تشخیص میدهید،حتی اسیب به درس فرزند خود میزند از او بگیرید. 25-✅چنانچه طبق اسناد و شواهد با اولیا تماس گرفته میشود مبنی بر رسیدگی وضعیت فرزندشان (ارجاع به مرکز اختلالات درمانی و پزشک بیماری های مختلف شنوایی وبینایی و .. ) لطفا تعصب بی جا از خود نشان ندهند و به فکر اینده ی فرزند خود در جامعه باشند. ࿐჻ᭂ⸙🍃🌼🍃⸙჻ᭂ࿐ 👆
۱.چینش کلاسی در این مدل افراد در ردیف ها و ستون های منظم پشت سر هم قرار می گیرند . بسته به فضای کلاس ممکنه سه یا دو ستون از نیمکت ها را داشته باشیم. مزایا 👇 🔸توی این روش توجه همه به رو به رو و تخته خواهد بود . 🔸فضای پِرت کمی وجود خواهد داشت. معایب👇 🔸امکان تعامل دانش آموزان با هم کم هست. 🔸عده ای در کلاس احساس دور ماندن از فضای کانونی کلاس را خواهند داشت . ... 👇👇🏽 @hamyari_1
۲. چینش رو در رو در این مدل بچه ها در گروه های چند نفره رو به روی هم قرار می گیرند و بین گروه ها فاصله هست. مزایا👇 🔸تعامل جهت فعالیت های گروهی خیلی مناسب است 🔸معلم فضای چرخش بین گروه ها و بررسی فعالیت آنها را دارد معایب 👇 🔸فضای بزرگی نیاز دارد . 🔸در صورت عدم مدیریت ، می تواند منجر به بی نظمی و شلوغی زیاد بشود . ... 👇👇🏽 @hamyari_1
۳. چینش نعل اسبی توی این مدل چینش میزها حذف میشوند و فقط از صندلی ها استفاده میشه و خمیدگی چینش زیاده. این مدل بیشتر برای بازی های آموزشی و یا ساعت های قصه گویی و نمایش مناسب هست. مزایا👇 🔸انتهای باز ، نقطه کانونی خوبی جهت ارائه ی مطلب ایجاد می کنه . 🔸معلم می تونه خیلی راحت با همه تعامل داشته باشه . معایب👇 🔸نبودن میز امکان استفاده از وسایل و ابزار را سخت می‌کنه 🔸فضای پِرت زیادی دارد. ... 👇👇🏽 @hamyari_1
۴. چینش دایره ای توی این مدل هم ترجیحا میزها حذف میشن و فقط از صندلی ها استفاده میشه . این مدل هم مثل مدل نعل اسبی مناسب فعالیت هایی هست که نیاز به ابزار ندارن و میزکار ندارند و تعامل بالایی لازم داره. مزایا👇 🔸تعامل بالاست و مناسب بحث و گفتگو و بارش فکری هست 🔸برای نمایش دادن آزمایش یا ... نقطه کانونی مناسبی ایجاد می کنه معایب👇 🔸فضای زیادی می گیره 🔸نبود میز ، استفاده از ابزار رو سخت می‌کنه ... 👇👇🏽 @hamyari_1
۵. چینش U تفاوت این چینش با مدل نعل اسبی اینه که میزها حضور دارند و گوشه های فضا هم استفاده میشه البته می تونید بین میزها مقداری فاصله جهت سهولت رفت و آمد ایجاد کنید و همینطور دو لایه U بچینید مزایا👇 🔸ایجاد نقطه کانونی مناسب جهت ارائه ی درس 🔸ایجاد فضای باز در وسط کلاس جهت بازی ها 🔸رو در رو قرار گرفتن بچه ها و امکان تعامل 🔸امکانش چرخش معلم بین گروه ها معایب 👇 🔸چینش های تعاملی نیاز به مدیریت کلاسی قوی دارند تا نظم کلاس مختل نشود ... 👇👇🏽 @hamyari_1
@kelaspanj کانال (1).zip
26.7M
کلاس بسته بی نظیر شامل دهها مورد تصویر آماده ... 👇👇🏽 @hamyari_1
@kelaspanj کانال (2).zip
9.65M
‌ ‌ کلاس بسته بی نظیر شامل دهها مورد تصویر آماده ... 👇👇🏽 @hamyari_1
@kelaspanj کانال.zip
13.71M
کلاس بسته بی نظیر شامل دهها مورد تصویر آماده ... 👇👇🏽 @hamyari_1
... 👇👇🏽 @hamyari_1
👆👆👆👆👆 لیست لوازم مورد نیاز کلاس اولی‌ها👆👌 صفحه‌ی 1⃣ . 📌 ب گام اول دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam1
👆👆👆👆👆 لیست لوازم مورد نیاز کلاس اولی‌ها👆👌 صفحه‌ی 2⃣ . 📌 ب گام اول دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam1
👆👆👆👆👆 لیست لوازم مورد نیاز کلاس اولی‌ها👆👌 صفحه‌ی 3⃣ . 📌 ب گام اول دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam1