eitaa logo
کانال همیاری پایه اول (کشوری)
20.3هزار دنبال‌کننده
7.6هزار عکس
6.6هزار ویدیو
5.4هزار فایل
لینک کانال همیاری پایه اول 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3149201624Cce215bc789
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍زیبانویسی نشانه ر / کلمات نشانه ر / آموزش نشانه ر 🙏 وحیده شنبدی 👇 @hamyari_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 فیلم تدریس نشانه ت ت فارسی اول ابتدایی 🔹 : توت [نشانه ت ت ] ◀️ تدریس و آموزش درس چهارم فارسی اول ابتدایی 👩🏻‍🏫👈 مدرس : سرکار خانم روحی 🔸 هشتگ ها : , , , 👇 @hamyari_1
@MoallemYariR1 کاربرگ درس 4 نشانه (ت) (05).pdf
657.1K
🔺 کاربرگ نشانه ت فارسی اول ابتدایی 🔸 : تاب [نشانه ت ت] 🔸 درس چهارم فارسی 🔸 درس 4 فارسی 👈 🔸 هشتگ ها : , , 👇 @hamyari_1
@MoallemYariR1 کاربرگ درس 4 نشانه (ت) (06).pdf
1.08M
🔺 کاربرگ نشانه ت فارسی اول ابتدایی 🔸 : تاب [نشانه ت ت] 🔸 درس چهارم فارسی 🔸 درس 4 فارسی 👈 🔸 هشتگ ها : , , 👇 @hamyari_1
@MoallemYariR1 کاربرگ درس 4 نشانه (ت) (03).pdf
483.7K
🔺 کاربرگ نشانه ت فارسی اول ابتدایی 🔸 : تاب [نشانه ت ت] 🔸 درس چهارم فارسی 🔸 درس 4 فارسی 👈 🔸 هشتگ ها : , , 👇 @hamyari_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 فیلم تدریس نشانه ت ت فارسی اول ابتدایی 🔹 : توت [نشانه ت ت ] 🔸 ◀️ فیلم تدریس درس چهارم فارسی اول ابتدایی 👩🏻‍🏫👈 مدرس : سرکار خانم نوشین تیزکار 🔸 هشتگ ها : , , , 👇 @hamyari_1
هدایت شده از 🌹کانال تبادلات ایتا📌
❌❌❌❌❌❌❌❌ آموزشی در ایتا 🇮🇷کانال تخصصی اول ابتدایی در 👇 🔴 https://eitaa.com/joinchat/3149201624Cce215bc789 🇮🇷کانال تخصصی دوم ابتدایی در 👇 🔴 https://eitaa.com/joinchat/3154772184C934e6b7aa8 🇮🇷کانال تخصصی سوم ابتدایی 👇 🔴 https://eitaa.com/joinchat/3169976536C6d875826d9 🇮🇷کانال تخصصی چهارم ابتدایی در 👇 🔴 https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783 🇮🇷کانال تخصصی پنجم ابتدایی در 👇 🔴 https://eitaa.com/joinchat/3252617432C587e30e3dc 🇮🇷کانال تخصصی ششم ابتدایی در 👇 🔴 https://eitaa.com/joinchat/3257204952C1ae8c65302 🇮🇷❌کانال در ایتا👇🏿 https://eitaa.com/joinchat/3185311974C6427a744f0 🇮🇷کانال تخصصی هفتم در 👇 🔴 https://eitaa.com/joinchat/1108279514C5625bba9ac 🇮🇷 کانال تخصصی پایه هشتم در👇 🔴 https://eitaa.com/joinchat/1125187802C17506cecef 🇮🇷کانال تخصصی پایه نهم در 👇 🔴 https://eitaa.com/joinchat/1409745114C649b086bdf 💢کانال اطلاع رسانی دورهای ضمن خدمت👇🏾 ✅ https://eitaa.com/joinchat/1174405123C85918d0daf 🇮🇷👈کانال اخبار فرهنگیان👉👇🏾 ✅ https://eitaa.com/joinchat/111214776Cb1a390228d به همکاران معرفی کنید لینک کانال هارو برای همه ی دوستان و آشنایان فوروارد کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازی با کارتهای ترکیب تنها راهکار تقویت املا و روخوانی 👇 @hamyari_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با اموزش هر نشانه ساختن کلمه های جدید با کارتهای کلمه ساز به تثبیت نشانه ی جدید در ذهن بچه ها کمک می کند 👇 @hamyari_1
الفبا.pdf
3.83M
جزوه حروف الفبا با نقاشی پایه 👇 @hamyari_1
قطار نشانه ها.pdf
4.13M
نام پست:قطار نشانه ها می توانید بر روی بنر یا کاغذA3پرینت گرفته وبه عنوان جدول الفبا در کلاس درس استفاده کنید 👇 @hamyari_1
نوشتن ( -ِ )ربط یا نشانه ی اضافی( ترکیبی یا وصفی) به صورت(ﻪ - ه): اکثر دانش آموزان نه تنها در کلاس اوّل بلکه پایه های بالاتر نیز (-ِ )نشانه ی اضافه را به صورت(ﻪ - ه)می گذارند. (-ِ)اضافه نشانه ای است که در زیر حرف آخر اسم جهت ربط یااضافه نمودن اسم به اسم یا صفت بعدی گذاشته می شود وجزءاصلی کلمه نیست (ترکیب مضاف ومضاف الیه- موصوف وصفت) .در صورتی که مصوت « ﻪ - ه » در پایان کلمات جزء اصلی کلمه است وبا حذف آن کلمه آسیب می بیندو شکل ومعنای خود راازدست می دهد.برای دانش آموزان توضیح دهید( ﻪ آخر چسبان و ه آخر تنها) صدای آخر کلمه است که اگر آن رابرداریم کلمه غلط می شود. ببینید: دانه ← داﻨ نَرده ← نَرد سِتاره ← ستار 📌بنابراین توصیه می شود،در هنگام گفتن املا کلماتی که با(-ِ)ربط می آیند ؛ حتماًبا هم گفته شوند .چون اگرشما کلمه ی اوّل راگفتید وتأخیر کردید ،دانش آموزدر پایان کلمه به محض شنیدن (-ِ)آن رامی خواهدبه شکل ﻪ - ه بنویسد. اِ 👉👉ربط یا اضافه یا دوستی بچه ها ببینید ، من برای شما کلماتی را نام می برم : بعضی از این کلمه ها طوریست که وقتی من بیان کردم شما منتظر کلمه ی دیگری نِمی مانید مثلاً وقتی می گویم ( خانه، نامه، شانه، خامه و....) شما متوجه می شوید که اسامی چیزهایی را گفتم که منتظرِ کلمه ی بعدی نَخواهید بود.. اما گاهی نیز کلماتی را می گویم که شما منتظر می مانید که ادامه دهم ، زیرا آن کلمه به تنهایی ، مقصود مرا نِمی رساند مثلاً (کلاسِ ،مدادِ ، قندانِ ، کفشِ ، دانش آموزِ، آموزگارِ، و.... ) در این گونه کلمات شما منتظرید که من ادامه دهم . مثلاَ بگویم ( کلاسِ اول ، مدادِ امین ، قندان ِسفید ، کفشِ قرمز، دانش آموزِ خوب ، آموزگارِ مهربان و .... ) حالا بیایید یک بازی انجام دهیم : حالا این دسته از کلمات را مخلوط به کار می برم، هر وقت بعد از گفتن کلمه ام منتظر کلمه ی دیگری بودید دستهایتان را بالا ببرید واگر نیازی نبود که منتظر کلمه ی دیگری بمانید دستهایتان پایین باشد . خوب حالا کلمات را می گویم (کلاس ِ ، معلّمِ، مدیرِ، مردِ، ساده ، خامه ، دانه ، کتابِ ، رنگِ، چاله و .... ( ـــــــِــــ ربط) یا ( ) توجه : این مطلب فقط جهت اطلاع وهماهنگی اولیاء محترم تهیه گردیده است . کدام ( اِ ) در پایان کلمات به کار می رود ؟ « ـــِــــ ربط » یا « ه » ـــِــ ربط یا مالکیت (ـــِــ منتظر) مانند : دست ِ ............، دندانِ ........... است که در هر صورت منتظر کلمه ی بعدی هستیم . بسیاری از دانش آموزان در نوشتن صدای «اِ » در انتهای کلمه دچار مشکل می شوند یعنی واژه های (اصحابِ ، دیدن ِ ، دوست ِ ، برای ِ، کیفِ و ....) را اشتباهاً به صورت (اصحابه ، دیدنه، دوسته، برایه، کیفه، و.... ) می نویسند و برعکس واژه های (بنده، خسته، آماده، رفته ،دانه و ...) را به صورت (بندِ ، خستِ ، رفتِ، دانِ و ...) می نویسند. نحوه ی تشخیص ( ـــــِـ ربط)با (ـه ه)در پایان کلمات بچه ها ببینید ، من برای شما کلماتی را نام می برم : بعضی از این کلمه ها طوریست که وقتی من بیان کردم شما منتظر کلمه ی دیگری نِمی مانید مثلاً وقتی می گویم ( خانه، نامه، شانه، خامه و....) شما متوجه می شوید که اسامی چیزهایی را گفتم که منتظرِ کلمه ی بعدی نَخواهید بود.. اما گاهی نیز کلماتی را می گویم که شما منتظر می مانید که ادامه دهم ، زیرا آن کلمه به تنهایی ، مقصود مرا نِمی رساند مثلاً (کلاسِ ،مدادِ ، قندانِ ، کفشِ ، دانش آموزِ، آموزگارِ، و.... ) در این گونه کلمات شما منتظرید که من ادامه دهم . مثلاَ بگویم ( کلاسِ اول ، مدادِ امین ، قندان ِسفید ، کفشِ قرمز، دانش آموزِ خوب ، آموزگارِ مهربان و .... ) حالا بیایید یک بازی انجام دهیم : حالا این دسته از کلمات را مخلوط به کار می برم، هر وقت بعد از گفتن کلمه ام منتظر کلمه ی دیگری بودید دستهایتان را بالا ببرید واگر نیازی نبود که منتظر کلمه ی دیگری بمانید دستهایتان پایین باشد . خوب حالا کلمات را می گویم (کلاس ِ ، معلّمِ، مدیرِ، مردِ، ساده ، خامه ، دانه ، کتابِ ، رنگِ، چاله و ....) 👇 @hamyari_1
8.Azar1.PDF
1.29M
کاربرگهای عالی مشق اولی 👇 @hamyari_1
تکلیف-درس-4-نشانه-تـ-ت-فارسی-(سری1)-اول-دبستان_Biamoz.com.pdf
413.1K
❤️نمونه 🌺 ت ❌حتما بررسی و استفاده گردد۴ ❤️ آذر ماه ❤️ 👇 @hamyari_1