eitaa logo
کانال همیاری پایه اول (کشوری)
20.2هزار دنبال‌کننده
7.6هزار عکس
6.6هزار ویدیو
5.4هزار فایل
لینک کانال همیاری پایه اول 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3149201624Cce215bc789
مشاهده در ایتا
دانلود
کلمات درس 1 تا 4 فارسی اول ابتدایی.pdf
102.7K
کلمات درس ۱ تا ۴ فارسی اول ابتدایی . 👇👇🏽 @hamyari_1
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 راهبردهای تقویت خواندن در دانش آموزان اختلال یادگیری - وصل نقطه چین (دقت ، هماهنگی چشم و دست ، تقویت دستخط و خوشنویسی) - استفاده از روش چند حسی فرنالد - کامل کردن کلمات ناقص (دقت ، ادراک) - کار با ماز(دقت ، ادراک ، هماهنگی چشم و دست) - پرتاب حلقه (دقت ، هماهنگی چشم و دست) - کپی کردن و نقاشی کردن کلمات وحروف و...(دقت ، ادراک) - تشخیص شکل از زمینه (ادراک) - ترسیم کلمات در فضا (تقویت تجسم فضایی) - پیدا کردن تفاوت در یک سری از کلمات (دقت) - تشخیص شکل از زمینه (ادراک ، دقت) - داستان خوانی (تقویت املا و خواندن ، تقویت درک مطلب) - رمز گردانی(دقت ، هماهنگی چشم و دست) - آموزش مطالب درسی - پیدا کردن کلمات حروف هم صدا با شکل متفاوت (تقویت املا و خواندن ، دقت ، ادراک) - بازی های فکری پومین - پیدا کردن تفاوت ها وتشابهات (دقت) - بازی با دارت (دقت) - پیدا کردن کلمه مورد نظر در متن (دقت) - استفاده از وسایل آموزشی - تمرین روخوانی - جمله سازی با کلمات مشکل (تقویت خواندن ، درک مطلب ، املا ، ادراک) - مینی بسکتبال (هماهنگی چشم و دست ، دقت) - استفاده از حروف مغناطیسی جهت ساختن کلمه (دقت ، ادراک) - خواندن روزنامه (تقویت املا و خواندن ، دقت ، ادراک) - خواندن شعر(حافظه شنوایی) - تمرینات توالی شنیداری (تقویت توالی و حافظه شنوایی) - تمرینات حساسیت شنیداری (دقت و حساسیت  شنیداری ، تقویت املا و خواندن) - تلفظ غلط کلمات توسط کارشناس یا معلم واصلاح تلفظ آن کلمه توسط دانش آموز - استفاده از کارتهای تصویری مختلف (تقویت حافظه دیداری) - تمرین حفظ کردن حروف الفبا(دقت ، حافظه ، توالی ) - ترکیب صدا ها توسط دانش آموز(ساز= س – ا – ز)( تقویت ادراک) - کامل کردن تصویر وبریدن وچسباندن تصاویر(ادراک ، دقت ، هماهنگی چشم و دست) 🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀 . 👇👇🏽 @hamyari_1
💥🌿💥🌿💥🌿💥🌿💥🌿💥🌿 ❎ مشکلات املا در پایه ی اوّل ابتدایی ❎                                                                                                                                                                                                      ⭕️ ۱. اضطراب دانش آموز قبل از املا ⭕️ ۲. نشناختن حروف و صداها ⭕️ ۳. جا گذاشتن کلمه که ممکن است ناشی از علل مختلفی باشد. ⭕️ ۴. جا گذاشتن حروف که با تلفّظ صحیح معلّم و تاکید بر روی صدای جا گذاشته شده قابل حل است. ⭕️ ۵. بچّه ها چیزی را که تلفّظ می کنند می نویسند به همین دلیل توصیه می شود هنگام نوشتن به لب های معلّم نگاه کنند. ⭕️ ۶. جابه جایی حروفی مانند (ص) به جای (س) (ث) در کلمه ها با اجرای مسابقه بین دانش آموزان و به صورت گروهی و پرسش این که  مثلاً در کلمه ی کثیف  اگر چه شکل صدای (ص) یا (س) می دهد ولی با استفاده از بازی های متنوّع می توان این مشکل را کاهش داد. ⭕️ ۷. رعایت نکردن صامت ها و مصوّت ها. در این رابطه با تاکید در بخش کردن و با فاصله خواندن بخش ها کاهش داده می شود. . 👇👇🏽 @hamyari_1
هدایت شده از 🌹کانال تبادلات ایتا📌
👇👇 💢 (کشوری) 👇🏿👇🏼👇👇🏾 🌼 گروه همیاری پایه اول (کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1020461274Cf1e357e899 🌼🌼 لینک گروه همیاری پایه دوم (کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1077805274C349bf8a307 🌼🌼🌼 لینک گروه همیاری پایه سوم(کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1082065114C4618656f32 🌼🌼🌼🌼 گروه همیاری پایه چهارم(کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1085276378C08cd45f795 🌼🌼🌼🌼🌼 گروه همیاری پایه پنجم(کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1089732826Cf7f494cd0b 🌼🌼🌼🌼🌼🌼 گروه همیاری پایه ششم(کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1091240154C985a8969a4 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 همیاری پایه هفتم(کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1108279514C5625bba9ac 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 همیاری پایه هشتم(کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1125187802C17506cecef 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 همیاری پایه نهم(کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1409745114C649b086bdf 🌼🌷🌼🌷 گروه همیاری چند پایه ها(کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1121255642C4ebf336d45 🌷🌼🌷🌼🌷🌼
⏰👈 داستان نشانه و فارسی اول ابتدایی ☑️👈 : ورزش [ نشانه و ] 👩🏻‍🏫👈 : ❓ ❎👈 🔖👈 یک مادری دو بچه به اسم او اول و او غیر اول داشت. یک روز مادر داشت تو بازار خرید می‌کرد که یکدفعه خشکش زد و تعجب کرد چون پسرشو و و غیر اول دید با یک لباس ورزشی شیک کنارش ایستاده بود و داشت میوه میخرید مادرش گفت:” ای وای مادر آخه منم دارم میوه می‌گیرم، تو کی اومدی؟ شما که خوابیده بودی! این لباسهای ورزشی رو از کجا اوردی”؟ اما و بهش گفت: ” مادر اشتباه گرفتی من پسر شما نیستم، خیلی‌ها بهم گفتن که شما شبیه و غیر اول هستین اما من صدام با صدای پسر شما فرق میکنه شغلم داور و معلم ورزش هم هستم”. مادر و غیر اول از آقای و خواهش کرد که به خانه‌ی آنها برود تا با پسراش آشنا بشه، وقتی رسیدن خونه دو برادر که قبلا آوازه‌ی آقای و رو شنیده بودن از دیدنش خوشحال شدن و ازش خواستن که علاوه براینکه به شغلش میرسه تو شهرک الفبا بیاد بهشون کمک کنه و بعضی از کلمات که با صدای آقای و قشنگتره، تلفظ شونو بعهده بگیره. اینطور شد که بعضی ازکلمات مثل ورزش، داور، گاو، سماور، میوه…. که تلفظش برای او اول وغیر اول سخت بود رو به عهده‌ی آقای و قرار دادن و اینجوری شد که پای آقای و به شهرک الفبا باز شد. . 👇👇🏽 @hamyari_1
ماده درسی: فارسی بخوانیم دوره: ابتدایی پایه: اول عنوان درس: نشانه ی واو مدت تدریس: 20 دقیقه اهداف کلی: • دانش آموزان در پایان این درس:آشنایی با نشانه (و) و اهمیت ورزش اهداف جزئی و رفتاری: • حیطه ی شناختی دانش آموز: - با صدا ونشانه (و)آشنا شود. • -حوزه ی واژگان با آشنایی كلمات كلید درس گسترش یابد. - صدای (و) را از صدای (او) در كلمات مختلف تشخیص دهد - از ورزش ورشته های مختلف آن شناخت پیدا كند. - با فواید ورزش وتاثیر آن در سلامت آشنا شود • حیطه ی نگرشی ،عاطفی - در گروه نسبت به ایفای نقش وهمكاری رغبت نشان دهد. - با احساس وعلاقه بیشتر به مفاهیم مربوط به ورزش گوش كند. - برای زیبا نوشتن ودرست نوشتن دقت كافی نماید. - از انجام فعالیت ها و نرمش ها وموسیقی لذت ببرد. - جهت بالا بردن واژگان كلمات علاقمند گردد. • حیطه ی روانی حركتی - در درست كردن پازل توانایی داشته باشد. - مهارت نوشتن خود را تقویت كند. - در كاربرد درست كلمات در جمله توانایی داشته باشد. - در گروه برای ابراز عقیده توانا باشد. - مهارت انجام حركات ورزشی را تقویت نماید. روش تدریس: مشاركتی-همیاری-ایفای نقش-گروهی-پرسش و پاسخ وسایل مورد نیاز: كتاب درسی ( بخوانیم )-تخته سیاه-گچ رنگی و سفید-تخته پاك كن-توپ از بزرگ به كوچك-پازل ورزشی-پوستر ورزشی-سی دی-ویدئو سی دی-سوت-لباس ورزشی-خمیر بازی مدل كلاسی: با توجه به كار گروهی به صورت U تا دانش آموزان رو در رو باشند وحركت در كلاس راحت وتسلط به فعالیت ها بیشتر باشد.وفر گیران نسبت به تابلودید كافی داشته باشند. مراحل تدریس: قبل از شروع درس: شروع با نام خدا-سلام و احوالپرسی از دانش آموزان – حضور و غیاب - دقت در وضع جسمانی ، روحی و روانی دانش آموزان - رسیدگی به تكالیف دانش آموزان(1 دقیقه) ارزشیابی ورودی(تشخیصی): پرسش از فراگیران از درس قبل تا اینكه اطمینان پیدا كنیم فراگیران مفاهیم و مطالب درس قبلی را به خوبی یاد گرفته اند و آمادگی كافی برای یادگیری درس جدید دارند بطور مثال :استفاده از كارتهای تند خوانی وكلمات خوانده شده مانند مدیر –دبستان –كبوتر –توت-ورسیدگی به تكالیف(3 دقیقه) آماده سازی و ایجاد انگیزه: ایجاد انگیزه در فراگیران از طریق فعالیت های زیر:نشان دادن فیلم ورزش –وپوشیدن لباس ورزشی وصحبت درباره انواع ورزش ونشان دادن كلیپ ورزشی وپرسش از دانش آموزان درباره علا یق ورزشی ونشان دادن نمایش ورزشی وتصاویر(3 دقیقه) ارائه درس جدید: رئوس مطالب: شكل حرف « و» - ورزش كلمه های جدید (سوار كار –وزنه بردار- دونده- داور – ورزش كار) تقسیم بندی دانش آموزان به صورت گروهی با توجه به علایق دانش آموزان به نوع ورزش نمایش فیلم ورزشی وآشنایی دانش آموزان با انواع ورزش ها نشان دادن انواع توپ وصحبت درباره انواع ورزشها وانجام حركات ورزشی ونمایش به صورت پانتومیم كامل كردن جورچین تصاویر ورزشی بیان اهمیت ورزش به صورت نمایشی ونقش آن در سلامتی انسان بخش كردن كلمات جدید وروخوانی از متن درس توسط خود دانش آموزان وخواندن شعر در مورد ورزش انجام حركات ورزشی توسط دانش آموزان به صورت نمایشی وبیان علاقه به ورزشها توسط خود دانش آموزان كامل كردن جور چین نگاه كردن به نمایش وبیان نوع ورزش كامل كردن نقاشی ورنگ كردن آن نگاه كردن به تصاویر ورزشی وبیان اهمیت ورزش نوشتن كلمات جدید وروخوانی از روی متن درس وخواندن دسته جمعی شعر(10 دقیقه) ارزشیابی تكوینی: پرسش از دانش آموز در مورد درس جدید:1- كلمه ی « ورزش » را بخش كرده ، صدایش را كشیده و بنویسند.2- كلمه ورزشكار واسب سوار ودونده وكلمات جدید را بخوانند وبنویسند.3- درس را روخوانی كند.(2 دقیقه) جمع بندی: با اشاره به تصاویر وكلمات كلید وبحث درباره اهمیت ورزش به انجام فعالیت ها در گروهمی پر دازند كلمات خارج از درس وكتاب كه نشانه( و )دارند نیز آورده می شوند وتوسط بچه ها گفته می شودمانند:گاو –میوه(2 دقیقه) ارزشیابی تكمیلی: رفع اشكال دانش آموزانی كه در خواندن اشكال دارند.- دقت در رفتارهایی كه نشانه علاقه مندی و عدم علاقه ی دانش آموزان می باشد.نشانه (و) را با مصوت ها می خوانیم. تعیین تكلیف: فعایت مكمل وفوق برنامه كه بازیها یا ورزش های را كه در خانه یا مخصوص روستای خودشان است را در جلسه آینده به صورت نمایشی نشان دهند یا دوست دارند با كمك اولیا نقاشی یا تصویر آن را بكشند وپیدا كردن نشانه (و) از مجلات یا روز نامه هارا پیدا كرده وبه كلاس بیاورند. ختم جلسه با ذكر صلوات . 👇👇🏽 @hamyari_1