eitaa logo
کانال همیاری پایه اول (کشوری)
20.6هزار دنبال‌کننده
7.6هزار عکس
6.6هزار ویدیو
5.5هزار فایل
لینک کانال همیاری پایه اول 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3149201624Cce215bc789
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️❇️📣📣 قابل توجه افراد جدید الاستخدام - _١۴٠۲_۱۴۰۴ افرادی که تا کنون برای دریافت گواهینامه ICDL و روخوانی قرآن آموزش و پرورش اقدام نکرده اند، جهت دریافت گواهینامه عکس دار و نمره 20 در کمترین زمان ممکن؛ با آیدی زیر هماهنگ نمایید👇👇 @lte_ms ❌👆🏾❌👆🏾
🌺🌺🌺 درمان کُند نویسی : علت این دو مشکل، ضعیف بودن عضلات انگشتان دست است که باید با راهکارهای بالا تقویت شود👆
. 👈🏾مهم فوری وزارتی 👉 اطلاعیه شماره 15 استخدام معلم ابتدایی ، راهنمایی ، دبیرستان با هر مدرکی 👇🏽👇🏾 https://eitaa.com/joinchat/1921319557C9f5330333b ❇️ جزییات بیشتردرکانال👆اموراداری ❌👆🏾❌👆🏾❌👆🏾
👇👇 💢 (کشوری) 👇🏿👇🏼👇👇🏾 🌼 گروه همیاری پایه اول (کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1020461274C212c7e1066 🌼🌼 گروه همیاری پایه دوم (کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1077805274C17123502da 🌼🌼🌼 گروه همیاری پایه سوم(کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1082065114C65f9dd2e8c 🌼🌼🌼🌼 گروه همیاری پایه چهارم(کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1085276378Cb670043e1e 🌼🌼🌼🌼🌼 گروه همیاری پایه پنجم(کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1089732826C447903cb43 🌼🌼🌼🌼🌼🌼 گروه همیاری پایه ششم(کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1091240154C488002f069 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 گروه همیاری چند پایه ها (کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1121255642C3a6db8e76e 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 گروه همیاری پایه هفتم(کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1108279514C182d23e462 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 گروه همیاری پایه هشتم(کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1125187802Ceda9246d0f 🌼🌷🌼🌷 گروه همیاری نهم(کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1409745114Cdac05163a6 🌷🌼🌷🌼🌷🌼 گروه همیاری معلمان https://eitaa.com/joinchat/4195615577C3cf114638e 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 گروه همیاری گان دانشگاه فرهنگیان https://eitaa.com/joinchat/2116485983C681e1685ae 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 گروه همیاری دانشگا https://eitaa.com/joinchat/2405696351Cdc84b0faa5 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 💢 کانال ضمن خدمت (LTMS)👇🏿👇🏾 https://eitaa.com/joinchat/1174405123C85918d0daf ✅کانال اخبار فرهنگیان 👇🏾👇🏿 https://eitaa.com/joinchat/111214776Cb1a390228d 🟣 کانال کارگزینی و امور اداری 👇🏽👇🏽 https://eitaa.com/joinchat/1921319557C9f5330333b
همکارانی ک امسال 👆🏽کلاسشون کرده یا ک فرزندشون کلاس رفته داخل گروه کلاسی خودشون عضو شوند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴اطلاع رسانی دوره های ضمن خدمت فرهنگیان کلیک کنید @LTEMSS @LTEMSS ❌👆🏾
💎 📝 📚 ❤️این کاربرگ فقط سرکلاس با هدف یادگیری صدای آغازین کلمات و همچنین تقوی ت مهارت های دست ورزی بچه ها… 🔔این کاربرگ برای نگاره ی اول و دوم هست یعنی این هفته… طراح: جواد یوزی ➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
کاربرگ الگو جهت تمرین در منزل👌🏻👆🏻 ➖➖➖➖➖ 📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
کاربرگ صدا آموزی ➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
کاربرگ جدول شگفت انگیز ➖➖➖➖➖ 📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
سوال❓ بعد از آموزش هر نگاره چند صفحه از کتاب کار باید انجام بشه؟ ✔️ برای هر نگاره به طور معمول ۲ صفحه لوحه در کتاب نگارش در نظر گرفته شده که باز بستگی به سطح کلاس و توانایی دانش آموزان شما داره. در صورت توانمندی دانش آموزان در نوشتن؛ میتونیم گاهی برای یک نگاره؛ ۳ لوحه را که راحت تر هست به بچه ها یاد بدیم. ➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
آیا لازمه در بخش ها کلمات را کنیم؟ ❓ ✅ بخش و صداکشی جزء اهداف نگاره ها و حتی کل کتاب نیست بلکه وسیله ای ست برای کمک به دانش آموزان در خواندن و نوشتن. در بخش نگاره ها بیشتر تاکید بر کلمات هم آغاز و هم پایان هست. الزام و اصراری به بخش و صداکشی در نگاره ها نیست. صدا نویسی بطور رسمی از نشانه ها آن هم با دیدن و تشخیص صداهای کلمات انجام میشه. چنانچه اصرار به این کار دارید؛ میتونید کلید واژه های هر نگاره را بگید بچه ها به هر روش دلخواه بخش کنند. بعنوان یک بازی..... چنانچه مایل به تفکیک صدا ها در نگاره ها هستید؛ فقط کلمات ساده و یک بخشی را صداکشی کنید. مثل: آب کیف میز دست و ...... ➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
4_6028492873500987652.mp3
571.5K
و صدای اول وآخر کلمات زیر نگاره ی یک تا پنج با صدای خانم رحمت عزیزانی که سال اول کاریشون هست و روی و مشکل دارن گوش بدن ➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
4_6028492873500987647.mp3
443.3K
بخش کردن با قصه 👩🏻‍🏫 خانم رحمت ➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
4_6028492873500987648.mp3
1.51M
توضیحات خانم رحمت درباره صدا کشی آیا باید انجام شود؟ ➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
4_6028492873500987637.mp3
211.5K
قصه هم آغاز خانم رحمت ➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
نگاره ۷ اگر شرایط مهیا بود بهتر است که تدریس در محیط روستا انجام شود. بچه ها را به روستا می بریم ، گردشی در بین خانه های روستا ، مزارع و باغات و گفتگویی با مردم و سپس تدریس را شروع می کنیم. که البته برای همکاران شاغل در روستا امکان پذیر می باشد. ارائه ی این نگاره و تفهیم آن به دانش آموزان سهل تر خواهد بود . باید تاکید کنم که تدریس چه در کلاس یا چه در روستا برگزار شود موارد ذیل را برای رسیدن به اهداف و مفاهیم درس پی می گیریم. در کار گروهی : - هریک از دانش آموزان دربارهٔ آنچه در تصویریا روستا می بینند، فکر می کنند. - دانش آموزان هر گروه دربارهٔ آنچه در تصویر یا روستا می بینند، با هم گفت وگو می کنند. - با توجه به نظر معلم، نماینده ای از گروه یا همهٔ اعضای گروه هرچه را در تصویر یا روستا می بینند، بیان می کنند. - معلم با توجه به اهداف این نگاره، دانش آموزان را هدایت کرده و اشکالات تلفظی آنها رابرطرف می کند. تصویر نگاره ی ۷ را مقابل دیدگان کودک قرار می دهیم یا اگر بازدید از روستا داشته ایم در گوشه ای از باغات سرسبز دور هم جمع شده و پرسش ها را مطرح می کنیم. سوالات باید ما را به اهداف و مفاهیم بالا نزدیک کند . ۱ – تصویر چه جایی را نشان می دهد؟ ( یا بازدید ما از چه مکانی بود؟) روستا ( دِه ) ۲ – در روستا چه چیزهایی دیده می شود ؟ خانه ، درخت ، باغ ، گوسفند ، گاو ، رود خانه ، مزرعه ، خروس ، اُردک و... ۳ – شغل اصلی مردم روستا چیست؟ شغل اصلی مردم روستا کشاورزی و دامپروری است. ➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
۴ – دامپروری در روستا چگونه انجام می شود ؟ آن ها گله های گوسفند را به چرا می برند . از گله های گاو در طویله یا مزارع نگه داری می کنند . برخی از مردم به پرورش مرغ ، بوقلمون و پیله ی کرم ابریشم مشغولند . البته می توان به زنبور داری برای تولید عسل و نگه داری برخی پرندگان اشاره کرد. ۵ – کشاورزان چه محصولاتی را برداشت می کنند؟ گندم ، جو ، انار ، بادام ، انگور ، برنج و... ۶ – در تولید محصولات کشاورزی چه کسانی همکاری می کنند ؟ مردم روستا بایکدیگر همکاری می کنند . فرزندان کشاورز در انجام کارها به او کمک می کنند . زنان علاوه بر خانه داری در کار کشاورزی تلاش می کنند. کودکان نیز با انجام کارهای ساده به دیگر اعضا یاری می رسانند. ۷ – تولیدات دامپروری روستا کدام است ؟ گوشت ، لبنیات ، تخم مرغ ؛ عسل و... ۸ – به کدام مواد غذایی لبنیات می گوییم ؟ شیر ، ماست ، کره ، پنیر ، دوغ ، قره قروت ، کشک . ۹ – کدام حیوانات در خانه های روستایی نگه داری می شوند ؟ گوسفند ، گاو ، مرغ ، جوجه ، اُردک و... به تعداد کم در خانه نگه داری می شود . ۱۰ – حیوانات خانگی کدام احتیاجات خانواده را برآورده می کند ؟ تخم مرغ ، گوشت ، شیر و ماست ، پنیر ، کره و ... ۱۱ – از کدام حیوانات برای باربری و سواری در روستا استفاده می شود ؟ از اسب و الاغ و قاطر به این منظور استفاده می شود. ۱۲ – چه وسایلی در تولید محصولات کشاوری استفاده می شود ؟ تراکتور ، تیلر ، خرمن کوب ( کمباین ) ، بیل ، چهارشاخ و ... ۱۳ –علت سلامتی و شادابی مردم روستا چیست ؟ انجام کار در مزرعه ، استفاده از هوای پاک ، مواد غذایی سالم و مقوی ۱۴ – مردم در روستا چه ویژگی هایی دارند ؟ آنان بسیار مردمی باخدا ، مهربان و به یکدیگر در کار ها کمک می کنند . ۱۵ – علاوه بر کشاورزی و دامپروری چه کارهای دیگری در روستا انجام می شود ؟ قالی بافی ، آجر پزی ، سفالگری و ... ۱۶ ساخت خانه های روستایی بیشتر از چه مصالحی است ؟ بیش تر خانه ها از گل و با سقف های از چوب است . اما اخیرا خانه ها با مصالح جدید به صورت اسکلت آهن ساخته می شود. ➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
نگاره ۷ تدریس کلید واژه ها هدف اصلی این قسمت مطابقت تصویر با واژه به طور غیر مستقیم، رفع اشکالات تلفظی،تقویت بیان شفاهی و تصویری است. بنابراین آموزگار باید دقت کند که هرگز به واژهٔ زیر تصویرهای کوچک تأکید نکند. هرچند دانش آموز ناخودآگاه میان تصویر و شکل خطی، ارتباط ایجاد می کند. تصاویر موجود در زیر نگاره: اتاق، اردک، گاو، گوسفند، رودخانه، پل، برف، علف، سرو کدام تصاویرها هم پایانند ( صدای آخرشون مثل هم است ) ؟{ سَرو و گاو ، خب صدای آخرشون چیست؟ ( و)} { برف و علف ، خب صدای آخرشون چیست؟ ( فـ)} کدام تصاویر هم آغازند ( صدای اولشون مانند هم است ) ؟ {<< اُردک و اُتاق>> ، خب صدای اولشان چیست؟ ( ـُ ) } {<< گوسفند و گاو >> ، خب صدای اولشان چیست؟ ( گـ ) } صدای اول ( رودخانه ) چیست ؟ (ر) چند کلمه بگو که صدای اولشون ( ر ) باشه ؟ راه ، روستا ، راننده و... صدای اول کلمه ی پُل چیست ؟ (پـ ) چند کلمه بگو صدای اولشون ( پـ ) باشد ؟ پاکت ، پرده ، پاکن و ... صدای آخر کلمه ی اُتاق چیست؟ ( قـ ) چند کلمه بگو که صدای آخرشون ( قـ ) باشد ؟ اُجاق ، ساق ، بوق و... اگر کلماتی مانند داغ، باغ ،کلاغ و... را گفتند قبول می کنیم. بخش کن و صداکشی را انجام بده ؟ اُردک ــــــــــــــــــــ» اُردک * صداکشی { اُر ـــــ» ـُ + ر } { دَک ـــــ» د + ـَ + ک } رودخانه ــــــــــــــــــــ» رود + خا + نه * صداکشی { رود ـــــ» ر + و + د } { خا ـــــ» خ + ا } { نه ـــــ» نـ + ـه } ➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
نگاره ۷ ببین و بگو هدف از این بخش، تصویرخوانی، بیان شفاهی، جمله سازی و درک ارتباط تصاویر است. (فعّالیّت گروهی) . - دانش آموزان در هر گروه ابتدا تصویر را بررسی کنند وراجع به آن فکر کرده و گفت و گو کنند. - سپس معلم به صورت گروهی یا فردی راجع به آن تصویر سؤال کند. - بین تصاویر رابطه ی مفهومی وجود ندارد. مفهوم هر تصویر جدای از تصاویر دیگر است . - سعی شود بچه ها با جمله های کامل به سؤالات پاسخ دهند ودر برابر جمله های کامل تر، تشویق شوند. حرکت چشم از راست به چپ مورد توجه قرار گیرد. تصویر۱ پدر در مزرعه کار می کند. ( آشنایی با مزرعه، کشاورزی، وسایل کشاورزی و... ) تصویر۲ بچّه ها در کار مزرعه به پدر کمک می کنند : (آموزش همکاری و همیاری) تصویر۳ موقع ظهر است، پدر با بچّه ها مشغول خواندن نماز است. (تربیت دینی و مذهبی) تصویر۴ زیر سایهٔ درخت در مزرعه همگی مشغول صرف ناهار هستند. (آموزش تغذیهٔ مناسب) جمع بندی: دانش آموزان دربارهٔ تصویرها در گروه بحث و گفت وگو می کنند و داستان کوتاهی می سازند و نمایندهٔ هر گروه داستان را در چهار مرحله بیان می کند.