olom1n1-1.pdf
1.28M
پرسش و پاسخ علوم تا فصل پنج
1⃣
👇
@hamyari_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍زیبانویسی نشانه ر / #نگارش کلمات نشانه ر / آموزش نشانه ر
🙏 وحیده شنبدی
👇
@hamyari_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 فیلم تدریس نشانه ت ت فارسی اول ابتدایی
🔹 #درس4 : توت [نشانه ت ت ]
◀️ تدریس و آموزش درس چهارم فارسی اول ابتدایی
👩🏻🏫👈 مدرس : سرکار خانم روحی
🔸 هشتگ ها : #اول_ابتدایی , #فارسی , #درس4فارسی , #نشانه_ت
👇
@hamyari_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍#نگارش فارسی کلاس اول دبستان صفحه ۵۰
🙏 وحیده شنبدی
👇
@hamyari_1
@MoallemYariR1 کاربرگ درس 4 نشانه (ت) (05).pdf
657.1K
🔺 کاربرگ نشانه ت فارسی اول ابتدایی
🔸 #درس4 : تاب [نشانه ت ت]
🔸 درس چهارم فارسی
🔸 درس 4 فارسی
👈 #سری5
🔸 هشتگ ها : #فارسی , #درس4فارسی , #نشانه_ت
👇
@hamyari_1
@MoallemYariR1 کاربرگ درس 4 نشانه (ت) (06).pdf
1.08M
🔺 کاربرگ نشانه ت فارسی اول ابتدایی
🔸 #درس4 : تاب [نشانه ت ت]
🔸 درس چهارم فارسی
🔸 درس 4 فارسی
👈 #سری6
🔸 هشتگ ها : #فارسی , #درس4فارسی , #نشانه_ت
👇
@hamyari_1
@MoallemYariR1 کاربرگ درس 4 نشانه (ت) (03).pdf
483.7K
🔺 کاربرگ نشانه ت فارسی اول ابتدایی
🔸 #درس4 : تاب [نشانه ت ت]
🔸 درس چهارم فارسی
🔸 درس 4 فارسی
👈 #سری3
🔸 هشتگ ها : #فارسی , #درس4فارسی , #نشانه_ت
👇
@hamyari_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 فیلم تدریس نشانه ت ت فارسی اول ابتدایی
🔹 #درس4 : توت [نشانه ت ت ]
🔸 #قسمت2
◀️ فیلم تدریس درس چهارم فارسی اول ابتدایی
👩🏻🏫👈 مدرس : سرکار خانم نوشین تیزکار
🔸 هشتگ ها : #اول_ابتدایی , #فارسی , #درس4فارسی , #نشانه_ت
👇
@hamyari_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍صفحه ۵۱ #نگارش فارسی کلاس اول دبستان
🙏 وحیده شنبدی
👇
@hamyari_1
هدایت شده از 🌹کانال تبادلات ایتا📌
❌❌❌❌❌❌❌❌
#لینک_کامل_کانال_های آموزشی در ایتا
🇮🇷کانال تخصصی اول ابتدایی در #ایتا 👇
🔴
https://eitaa.com/joinchat/3149201624Cce215bc789
🇮🇷کانال تخصصی دوم ابتدایی در #ایتا 👇
🔴 https://eitaa.com/joinchat/3154772184C934e6b7aa8
🇮🇷کانال تخصصی سوم ابتدایی #ایتا 👇
🔴
https://eitaa.com/joinchat/3169976536C6d875826d9
🇮🇷کانال تخصصی چهارم ابتدایی در #ایتا 👇
🔴
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
🇮🇷کانال تخصصی پنجم ابتدایی در #ایتا 👇
🔴
https://eitaa.com/joinchat/3252617432C587e30e3dc
🇮🇷کانال تخصصی ششم ابتدایی در #ایتا 👇
🔴
https://eitaa.com/joinchat/3257204952C1ae8c65302
🇮🇷❌کانال #قصه_گویی۱ در ایتا👇🏿
https://eitaa.com/joinchat/3185311974C6427a744f0
🇮🇷کانال تخصصی هفتم در #ایتا👇
🔴
https://eitaa.com/joinchat/1108279514C5625bba9ac
🇮🇷 کانال تخصصی پایه هشتم در#ایتا👇
🔴
https://eitaa.com/joinchat/1125187802C17506cecef
🇮🇷کانال تخصصی پایه نهم در #ایتا👇
🔴
https://eitaa.com/joinchat/1409745114C649b086bdf
💢کانال اطلاع رسانی دورهای ضمن خدمت👇🏾
✅
https://eitaa.com/joinchat/1174405123C85918d0daf
🇮🇷👈کانال اخبار فرهنگیان👉👇🏾
✅
https://eitaa.com/joinchat/111214776Cb1a390228d
به همکاران معرفی کنید
لینک کانال هارو برای همه ی دوستان و آشنایان فوروارد کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازی با کارتهای ترکیب تنها راهکار تقویت املا و روخوانی
👇
@hamyari_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با اموزش هر نشانه ساختن کلمه های جدید با کارتهای کلمه ساز به تثبیت نشانه ی جدید در ذهن بچه ها کمک می کند
👇
@hamyari_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش مفهوم اولیه ی #جمع
👇
@hamyari_1
4_5872990219589912220.pdf
1.01M
#شعر_الفبا
دو بیت شعر برای هر نشانه
👇
@hamyari_1
قطار نشانه ها.pdf
4.13M
نام پست:قطار نشانه ها
می توانید بر روی بنر یا کاغذA3پرینت گرفته وبه عنوان جدول الفبا در کلاس درس استفاده کنید
👇
@hamyari_1
#ــِ_ربط
نوشتن ( -ِ )ربط یا نشانه ی اضافی( ترکیبی یا وصفی) به صورت(ﻪ - ه):
اکثر دانش آموزان نه تنها در کلاس اوّل بلکه پایه های بالاتر نیز (-ِ )نشانه ی اضافه را به صورت(ﻪ - ه)می گذارند. (-ِ)اضافه نشانه ای است که در زیر حرف آخر اسم جهت ربط یااضافه نمودن اسم به اسم یا صفت بعدی گذاشته می شود وجزءاصلی کلمه نیست (ترکیب مضاف ومضاف الیه- موصوف وصفت) .در صورتی که مصوت « ﻪ - ه » در پایان کلمات جزء اصلی کلمه است وبا حذف آن کلمه آسیب می بیندو شکل ومعنای خود راازدست می دهد.برای دانش آموزان توضیح دهید( ﻪ آخر چسبان و ه آخر تنها) صدای آخر کلمه است که اگر آن رابرداریم کلمه غلط می شود. ببینید:
دانه ← داﻨ
نَرده ← نَرد
سِتاره ← ستار
📌بنابراین توصیه می شود،در هنگام گفتن املا کلماتی که با(-ِ)ربط می آیند ؛ حتماًبا هم گفته شوند .چون اگرشما کلمه ی اوّل راگفتید وتأخیر کردید ،دانش آموزدر پایان کلمه به محض شنیدن (-ِ)آن رامی خواهدبه شکل ﻪ - ه بنویسد.
#نشانه_اِ_ــِ_ـہ_ه
اِ 👉👉ربط یا اضافه یا دوستی
بچه ها ببینید ، من برای شما کلماتی را نام می برم : بعضی از این کلمه ها طوریست که وقتی من بیان کردم شما منتظر کلمه ی دیگری نِمی مانید مثلاً وقتی می گویم ( خانه، نامه، شانه، خامه و....) شما متوجه می شوید که اسامی چیزهایی را گفتم که منتظرِ کلمه ی بعدی نَخواهید بود.. اما گاهی نیز کلماتی را می گویم که شما منتظر می مانید که ادامه دهم ، زیرا آن کلمه به تنهایی ، مقصود مرا نِمی رساند مثلاً (کلاسِ ،مدادِ ، قندانِ ، کفشِ ، دانش آموزِ، آموزگارِ، و.... ) در این گونه کلمات شما منتظرید که من ادامه دهم . مثلاَ بگویم ( کلاسِ اول ، مدادِ امین ، قندان ِسفید ، کفشِ قرمز، دانش آموزِ خوب ، آموزگارِ مهربان و .... )
حالا بیایید یک بازی انجام دهیم :
حالا این دسته از کلمات را مخلوط به کار می برم، هر وقت بعد از گفتن کلمه ام منتظر کلمه ی دیگری بودید دستهایتان را بالا ببرید واگر نیازی نبود که منتظر کلمه ی دیگری بمانید دستهایتان پایین باشد .
خوب حالا کلمات را می گویم (کلاس ِ ، معلّمِ، مدیرِ، مردِ، ساده ، خامه ، دانه ، کتابِ ، رنگِ، چاله و ....
#نحوه_تشخیص ( ـــــــِــــ ربط) یا ( #ـہ_ه )
توجه :
این مطلب فقط جهت اطلاع وهماهنگی اولیاء محترم تهیه گردیده است .
کدام ( اِ ) در پایان کلمات به کار می رود ؟ « ـــِــــ ربط » یا « ه »
ـــِــ ربط یا مالکیت (ـــِــ منتظر) مانند : دست ِ ............، دندانِ ........... است که در هر صورت منتظر کلمه ی بعدی هستیم .
بسیاری از دانش آموزان در نوشتن صدای «اِ » در انتهای کلمه دچار مشکل می شوند یعنی واژه های (اصحابِ ، دیدن ِ ، دوست ِ ، برای ِ، کیفِ و ....) را اشتباهاً به صورت (اصحابه ، دیدنه، دوسته، برایه، کیفه، و.... ) می نویسند و برعکس واژه های (بنده، خسته، آماده، رفته ،دانه و ...) را به صورت (بندِ ، خستِ ، رفتِ، دانِ و ...) می نویسند.
نحوه ی تشخیص ( ـــــِـ ربط)با (ـه ه)در پایان کلمات
بچه ها ببینید ، من برای شما کلماتی را نام می برم : بعضی از این کلمه ها طوریست که وقتی من بیان کردم شما منتظر کلمه ی دیگری نِمی مانید مثلاً وقتی می گویم ( خانه، نامه، شانه، خامه و....) شما متوجه می شوید که اسامی چیزهایی را گفتم که منتظرِ کلمه ی بعدی نَخواهید بود.. اما گاهی نیز کلماتی را می گویم که شما منتظر می مانید که ادامه دهم ، زیرا آن کلمه به تنهایی ، مقصود مرا نِمی رساند مثلاً (کلاسِ ،مدادِ ، قندانِ ، کفشِ ، دانش آموزِ، آموزگارِ، و.... ) در این گونه کلمات شما منتظرید که من ادامه دهم . مثلاَ بگویم ( کلاسِ اول ، مدادِ امین ، قندان ِسفید ، کفشِ قرمز، دانش آموزِ خوب ، آموزگارِ مهربان و .... )
حالا بیایید یک بازی انجام دهیم :
حالا این دسته از کلمات را مخلوط به کار می برم، هر وقت بعد از گفتن کلمه ام منتظر کلمه ی دیگری بودید دستهایتان را بالا ببرید واگر نیازی نبود که منتظر کلمه ی دیگری بمانید دستهایتان پایین باشد .
خوب حالا کلمات را می گویم (کلاس ِ ، معلّمِ، مدیرِ، مردِ، ساده ، خامه ، دانه ، کتابِ ، رنگِ، چاله و ....)
#نشانه_اِ_ــِ_ـہ_ه
👇
@hamyari_1