eitaa logo
کانال همیاری پایه اول (کشوری)
21هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
6.9هزار ویدیو
5.7هزار فایل
لینک کانال همیاری پایه اول 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3149201624Cce215bc789
مشاهده در ایتا
دانلود
کلمات درس 1 تا 4 فارسی اول ابتدایی.pdf
102.7K
کلمات درس ۱ تا ۴ فارسی اول ابتدایی . 👇👇🏽 @hamyari_1
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 راهبردهای تقویت خواندن در دانش آموزان اختلال یادگیری - وصل نقطه چین (دقت ، هماهنگی چشم و دست ، تقویت دستخط و خوشنویسی) - استفاده از روش چند حسی فرنالد - کامل کردن کلمات ناقص (دقت ، ادراک) - کار با ماز(دقت ، ادراک ، هماهنگی چشم و دست) - پرتاب حلقه (دقت ، هماهنگی چشم و دست) - کپی کردن و نقاشی کردن کلمات وحروف و...(دقت ، ادراک) - تشخیص شکل از زمینه (ادراک) - ترسیم کلمات در فضا (تقویت تجسم فضایی) - پیدا کردن تفاوت در یک سری از کلمات (دقت) - تشخیص شکل از زمینه (ادراک ، دقت) - داستان خوانی (تقویت املا و خواندن ، تقویت درک مطلب) - رمز گردانی(دقت ، هماهنگی چشم و دست) - آموزش مطالب درسی - پیدا کردن کلمات حروف هم صدا با شکل متفاوت (تقویت املا و خواندن ، دقت ، ادراک) - بازی های فکری پومین - پیدا کردن تفاوت ها وتشابهات (دقت) - بازی با دارت (دقت) - پیدا کردن کلمه مورد نظر در متن (دقت) - استفاده از وسایل آموزشی - تمرین روخوانی - جمله سازی با کلمات مشکل (تقویت خواندن ، درک مطلب ، املا ، ادراک) - مینی بسکتبال (هماهنگی چشم و دست ، دقت) - استفاده از حروف مغناطیسی جهت ساختن کلمه (دقت ، ادراک) - خواندن روزنامه (تقویت املا و خواندن ، دقت ، ادراک) - خواندن شعر(حافظه شنوایی) - تمرینات توالی شنیداری (تقویت توالی و حافظه شنوایی) - تمرینات حساسیت شنیداری (دقت و حساسیت  شنیداری ، تقویت املا و خواندن) - تلفظ غلط کلمات توسط کارشناس یا معلم واصلاح تلفظ آن کلمه توسط دانش آموز - استفاده از کارتهای تصویری مختلف (تقویت حافظه دیداری) - تمرین حفظ کردن حروف الفبا(دقت ، حافظه ، توالی ) - ترکیب صدا ها توسط دانش آموز(ساز= س – ا – ز)( تقویت ادراک) - کامل کردن تصویر وبریدن وچسباندن تصاویر(ادراک ، دقت ، هماهنگی چشم و دست) 🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀 . 👇👇🏽 @hamyari_1
💥🌿💥🌿💥🌿💥🌿💥🌿💥🌿 ❎ مشکلات املا در پایه ی اوّل ابتدایی ❎                                                                                                                                                                                                      ⭕️ ۱. اضطراب دانش آموز قبل از املا ⭕️ ۲. نشناختن حروف و صداها ⭕️ ۳. جا گذاشتن کلمه که ممکن است ناشی از علل مختلفی باشد. ⭕️ ۴. جا گذاشتن حروف که با تلفّظ صحیح معلّم و تاکید بر روی صدای جا گذاشته شده قابل حل است. ⭕️ ۵. بچّه ها چیزی را که تلفّظ می کنند می نویسند به همین دلیل توصیه می شود هنگام نوشتن به لب های معلّم نگاه کنند. ⭕️ ۶. جابه جایی حروفی مانند (ص) به جای (س) (ث) در کلمه ها با اجرای مسابقه بین دانش آموزان و به صورت گروهی و پرسش این که  مثلاً در کلمه ی کثیف  اگر چه شکل صدای (ص) یا (س) می دهد ولی با استفاده از بازی های متنوّع می توان این مشکل را کاهش داد. ⭕️ ۷. رعایت نکردن صامت ها و مصوّت ها. در این رابطه با تاکید در بخش کردن و با فاصله خواندن بخش ها کاهش داده می شود. . 👇👇🏽 @hamyari_1