چرخ وفلک تندخوانی.pdf
100.6K
#چرخ_فلک_تندخوانی
📚کلمات هم آغاز
.
👇👇🏽
@hamyari_1
کلمات درس 1 تا 4 فارسی اول ابتدایی.pdf
102.7K
کلمات درس ۱ تا ۴ فارسی اول ابتدایی
.
👇👇🏽
@hamyari_1
جدول های شگفت انگیزرا کامل کن1.pdf
267.5K
🔺جدول شگفت انگیز
.
👇👇🏽
@hamyari_1
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
راهبردهای تقویت خواندن در دانش آموزان اختلال یادگیری
- وصل نقطه چین (دقت ، هماهنگی چشم و دست ، تقویت دستخط و خوشنویسی)
- استفاده از روش چند حسی فرنالد
- کامل کردن کلمات ناقص (دقت ، ادراک)
- کار با ماز(دقت ، ادراک ، هماهنگی چشم و دست)
- پرتاب حلقه (دقت ، هماهنگی چشم و دست)
- کپی کردن و نقاشی کردن کلمات وحروف و...(دقت ، ادراک)
- تشخیص شکل از زمینه (ادراک)
- ترسیم کلمات در فضا (تقویت تجسم فضایی)
- پیدا کردن تفاوت در یک سری از کلمات (دقت)
- تشخیص شکل از زمینه (ادراک ، دقت)
- داستان خوانی (تقویت املا و خواندن ، تقویت درک مطلب)
- رمز گردانی(دقت ، هماهنگی چشم و دست)
- آموزش مطالب درسی
- پیدا کردن کلمات حروف هم صدا با شکل متفاوت (تقویت املا و خواندن ، دقت ، ادراک)
- بازی های فکری پومین
- پیدا کردن تفاوت ها وتشابهات (دقت)
- بازی با دارت (دقت)
- پیدا کردن کلمه مورد نظر در متن (دقت)
- استفاده از وسایل آموزشی
- تمرین روخوانی
- جمله سازی با کلمات مشکل (تقویت خواندن ، درک مطلب ، املا ، ادراک)
- مینی بسکتبال (هماهنگی چشم و دست ، دقت)
- استفاده از حروف مغناطیسی جهت ساختن کلمه (دقت ، ادراک)
- خواندن روزنامه (تقویت املا و خواندن ، دقت ، ادراک)
- خواندن شعر(حافظه شنوایی)
- تمرینات توالی شنیداری (تقویت توالی و حافظه شنوایی)
- تمرینات حساسیت شنیداری (دقت و حساسیت شنیداری ، تقویت املا و خواندن)
- تلفظ غلط کلمات توسط کارشناس یا معلم واصلاح تلفظ آن کلمه توسط دانش آموز
- استفاده از کارتهای تصویری مختلف (تقویت حافظه دیداری)
- تمرین حفظ کردن حروف الفبا(دقت ، حافظه ، توالی )
- ترکیب صدا ها توسط دانش آموز(ساز= س – ا – ز)( تقویت ادراک)
- کامل کردن تصویر وبریدن وچسباندن تصاویر(ادراک ، دقت ، هماهنگی چشم و دست)
🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀
.
👇👇🏽
@hamyari_1
💥🌿💥🌿💥🌿💥🌿💥🌿💥🌿
❎ مشکلات املا در پایه ی اوّل ابتدایی ❎
⭕️ ۱. اضطراب دانش آموز قبل از املا
⭕️ ۲. نشناختن حروف و صداها
⭕️ ۳. جا گذاشتن کلمه که ممکن است ناشی از علل مختلفی باشد.
⭕️ ۴. جا گذاشتن حروف که با تلفّظ صحیح معلّم و تاکید بر روی صدای جا گذاشته شده قابل حل است.
⭕️ ۵. بچّه ها چیزی را که تلفّظ می کنند می نویسند به همین دلیل توصیه می شود هنگام نوشتن به لب های معلّم نگاه کنند.
⭕️ ۶. جابه جایی حروفی مانند (ص) به جای (س) (ث) در کلمه ها با اجرای مسابقه بین دانش آموزان و به صورت گروهی و پرسش این که مثلاً در کلمه ی کثیف اگر چه شکل صدای (ص) یا (س) می دهد ولی با استفاده از بازی های متنوّع می توان این مشکل را کاهش داد.
⭕️ ۷. رعایت نکردن صامت ها و مصوّت ها. در این رابطه با تاکید در بخش کردن و با فاصله خواندن بخش ها کاهش داده می شود.
.
👇👇🏽
@hamyari_1