هدایت شده از 🌹کانال تبادلات ایتا📌
❌👇🏼
#مهم_فوری👇
#وزارتی
☑️خبرهای جدید و موثق از اضافه کاری و واریز حقوق
☑️آخرین خبرهای استخدام
☑️تازه های بیمه و حسابداری
آخرین خبرها را در لینک زیر بخوانید:
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1174405123C85918d0daf
34.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آموزش تخته نرد برای مبتدیان
47.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آموزش کامل تخته نرد (از مبتدی تا حرفه ای )
هدایت شده از 🌹کانال تبادلات ایتا📌
رفع مشکل فعال نبودن گزینه ثبت نام دوره ها
باسلام.
همکاران محترم در صورتی که پس از ورود به سایت ضمن خدمت، گزینه (ثبت نام در دوره ها) برای شما فعال نیست. طبق مراحل زیر ثبت نام کنید.
ابتدا وارد سایت ضمن خدمت شوید
https://ltms.medu.ir/
قسمت فراگیران، نام کاربری و رمز را وارد کنید. سپس بر روی لینک زیر ضربه زده یا در مرورگر خود کپی کنید
https://ltms.medu.ir/AdminFaragir.aspx?mod=RegisterInDoreh
.
❇️ #سوالات_درکانال_زیر👇
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
💢کانال دورهای ضمن خدمت
⬇️ ⏬
@ltemss @ltemss
❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️
انواع اشتباهات در دیکته
شما والدین و آموزگاران عزیز با مشاهده چند نمونه دیکته دانش آموز ،می توانید به راحتی نوع اشتباهات دیکته دانش آموز را مشخص کرده و تمرینات لازم را انجام داده و دیکته دانش آموزان خود را بهبود بخشید.🔴
لطفا با دقت مطالعه نمایید.
👇👇👇👇👇
🔶ضعف حافظه دیداری: نوشتن "من زور "به جای منظور / سابون به جای صابون
🔶دقت دیداری :نوشتن" ننهفته" به جای...." نهفته "/ زود.... دوز/ دوش ..... دوس
🔶توالی دیداری :به جای" دارد" می نویسد....دادر / آرزو..... آزرو
🔶حساسیت شنوایی :نوشتن " مسباک" به جای مسواک / ببینم به جای ببیند.
🔶ضعف حافظه شنوایی : جا انداختن کلمه در جملاتی که شنیده و باید دیکته آن را بنویسد.
🔶وارونه نویسی : بابا.... را وارونه بنویسد.(مثل توی اینه به ان نگاه می کنید)
🔶آموزشی : نوشتن "می گوفت " به جای می گفت /"تجربها به جای تجربه ها.
آموزشی،منطور این است که دانش آموز در کلاس به خوبی آموزش ندیده یا خوب یاد نگرفته است و احتیاج به آموزش مجدد کلمات و دستور کلمات و... دارد.
🔶قرینه نویسی : به جای " راضی" ..... یضار می نویسد.
هرکدام از این اختلالات نیاز به تمرین ویژه ای دارند تادرمان شوند.
C203 (1).pdf
7.89M
کتاب درسی
فارسی دوم دبستان
چاپ 1402
👆👆👆👆👆
❌ ۷ جمله سمی که والدین نباید به فرزندان خود بگویند
از بچه مردم یادبگیر
تو دلیلی برای ناراحتی نداری،مگه ما چی برات کم گذاشتیم؟
اگه کارایی که میگم رو نکنی دیگه دوستت ندارم
توهیچ کاری رو نمیتونی درست انجام بدی، بده به من انجامش بدم
اینجا خونه منه باید هر چی من میگم رو گوش بدی
دست از سرم بردار مگه نمیبینی کار دارم؟
با این کارات آبروی ما رومیبری
چطور به بچه ها توکل کردن به خداوند در کارها را یاد بدهیم؟
🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
اگر والدین هنگام برخورد با مشکلات اقتصادی و روحی عبارتهایی مثل: «خدا بزرگ است»، «حتماً خدا خیری در این اتفاق قرار داده»، «تَوَکَلتُ عَلی الله» و یا «وَ عَلَى اللهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ» بر زبانشان جاری کنند؛ از وضعیت پیش آمده به پروردگار شکایتی نکنند، همه چیز را به او سپرده و امید به رحمتش داشته باشند. یا هنگام خروج از خانه آیة الکرسی خوانده و «وَ اللهُ عَلى کُلِّ شَیْءٍ وَکِیلٌ» بگویند. یا در زمان شروع کار مهمی آیۀ «وَ تَوَکَّلْ عَلَى اللهِ وَ کَفى بِاللهِ وَکِیلاً». را قرائت کنند و...
کودک نیز، با مشاهدۀ این سلسله اعمال، متوجه میشود نیرویی ما فوق طبیعت وجود دارد که پدر و مادرش در هنگام مشکلات به او وابستهاند و آن، همان خالق کل شیء، حضرت رب العالمین است.
منابع: آقا میری؛ فاطمه سادات (1395)، عطیه الهی، انتشارات بوستان کتاب، قم، چاپ اول
کانال همیاری پایه دوم(کشوری):
آموزش خط1
آموزش آغازین حرف الف
#خط
...
👇👇🏽
@hamyari_2
⛔️چند اشتباه تحصیلی آسیب زننده والدین به فرزندان:
➖تلاش برای جهشی خواندن دانش آموز.
➖تلاش برای شناسنامه گرفتن در نیمه اول سال.
➖رقابت برای ثبت نام کودک در چندین کلاس فوق برنامه.
➖تلاش برای ثبت نام دانش آموز در مدارس خاص و کلاس های تقویتی خاص.
➖تلاش برای ساختن کودکی که به جرم دانش آموز بودن، کودکی نکند.
🔺و این آغاز نابودی انگیزه یادگیری در فرزندان شماست.🔺
✅ دانش آموز كلماتي را كه داراي نشانه ي ( خا) يا ( خوا استثناء ) هستند را اشتباه مي نويسد.
علت:
✅1 - ضعف در حافظه ديداري
✅ 2 - عدم وجود وقت و تمركز كافي
✅3- مشكل آموزشي
پيشنهاد روشي جهت درمان و رفع مشكل:
كودك بايستي بياموزدكه برخي كلمات مانند :خواهر– خواب – خواستن – خواندن، خواندن و نوشتن يكساني ندارند و بياموزد بايستي اين كلمات استثناء را به خاطر بسپارد و هر گاه اين كلمات را شنيد با املاي صحيح بنويسد. براي اين منظور نخست بايستي خواندن اين نوع كلمات را با كودك تمرين نمود و سپس از او خواسته شود كه اين كلمات را به خاطر بسپارند تا بتوانند به طور صحيح بنويسند.
گاهي كودك به دليل ضعف در حافظه ي ديداري و كمبود دقت و توجه قادر به خاطر سپاري اين كلمات نيست كه مربي يا والدين با انجام تمرينات مناسب مي توانند مشكل وي در اين زمينه را برطرف نمايند.
1- استفاده از كارت هاي ديداري كلمات 10× 7 كلماتي را كه داراي نشانه ي ( خوا ) هستند را روي كارت بنويسد (خوا به رنگ قرمز نوشته شود ) با توجه به حافظه ي ديداري كودك ، تعداد كارت ها را مشخص كرده به كودك تك تك نشان دهيد. از او بخواهيد كلمات روي كارت ها را بخواند و كارت ها را پنهان كنيد و از او بخواهيد به ترتيب كلمات خوانده شده را نام ببرد و در دفتر كار خود بنويسد. مثال: خاله – خواهش – خوابيد – خانه – خواهر سپس همين كلمات را با جاي خالي در نشانه ي ( خا يا خوا ) دارد و از كودك بخواهيد بدون نگاه به متن خوانده شده جاي خالي را با نشانه ي مناسب كامل كند. ..... هر .... بيد .... نه ..... نه سپس نوشته ي خود را با متن اوليه مقايسه نموده و اشكالات احتمالي خود را رفع كنيد. 2- ليست كلمات هم خانواده ي ( خواب- خواستن – خواندن ) و صرف افعال مربوط به آن ها مي تواند در تشخيص كلماتي كه با (خوا ) استثنا هستند كليد مؤثري باشد. خواب ⇦ خوابيدم – خوابيدي – خوابيد – خوابيدم – خوابيديد – خوابيدند- تخت خواب – مي خوابم و ........... خواستن⇦ خواهم - خواهي – خواهد – خواهيم – خواهيد - خواهند-خواهش – مي خواهم و ................ خواندن⇦ مي خواندم و............. 3- چند كلمه كه با ( خوا ) استثنا نوشته مي شوند درشت بنويسيد ، (خوا) را با رنگ قرمز مشخص كنيد ، روي يك جعبه ي مكعبي ( جعبه ي دارو يا ...) بچسبانيد و از كودك بخواهيد آ ن را مانند تاس بياندازد و سپس كلمه را بخواند و براي هر كلمه امتياز خاصي در نظر بگيريد . از طريق بازي دقت و حافظه ي ديداري كودك امكان ياد سپاري بهتري را خواهد داشت.