eitaa logo
کانال همیاری پایه دوم(کشوری)
20.5هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
4.6هزار ویدیو
5هزار فایل
لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/3154772184C934e6b7aa8 🔴لینک گروه همیاری پایه دوم
مشاهده در ایتا
دانلود
48.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تدریس هدیه های آسمان 🔻درس ۱۳ سیزدهم خانم گیوکی . 📌 ب گام دوم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam2
39.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدیه های آسمان درس سیزدهم بهترین دوست 👩‍🏫الهام سامع . 📌 ب گام دوم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پایه دوم| داستان زندگانی امام حسن مجتبی(ع) ،تقدیر و تشکر از معلمان به عنوان شغل انبیا مرتبط با درس سیزدهم هدیه های آسمان ؛ بهترین دوست . 📌 ب گام دوم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داستان زندگانی امام حسن مجتبی(ع) مرتبط با درس سیزدهم هدیه های آسمان ؛ بهترین دوست . 📌 ب گام دوم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam2
38.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
های آسمان (بهترین دوست) الهام قاسمی . 📌 ب گام دوم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam2
⛔️خشونت‌های عاطفی با کودک عبارتند از ؛ - قهر کردن - طرد کردن - محبت مشروط - نمی‌خوام ببینمت - دیگه مامانت نمیشم - اصلا با من حرف نزن - برو دیگه دوستت ندارم - میبرم میذارمت سر راه - برو از جلوی چشمم دور شو همگی خشونت عاطفی هستند و باعث ناامنی کودک میشوند . 📌 ب گام دوم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam2
240_56210230186875.pdf
180.9K
💥آزمون ریاضی ،دی ماه ۱۴۰۲ 💥طراح:خانم سینایی فرد،ناحیه یک اهواز . 📌 ب گام دوم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam2
✅انواع  اختلالات دیکته نویسی ⁉️مشکلات املایی دانش آموزان چیست ؟؟؟ در مقابله با این مشکلات چکار کنیم ؟؟؟ 🟣دانش اموزی که کلمه را جا می اندازد👇 ✅ راهکار 1: به او کمک کنید تا حافظه شنیداری خود را تقویت کند. ❌پس با نوشتن دقت کن, نیاز به تلاش, حواست را جمع کن, بیشتر دقت کن و...... بیخودی اورا عذاب ندهید. ✅راهکار 2: کمک کنید تا او به خود کمک کند. چگونه ⁉️ چهار کلمه بی ربط بگویید و از او بخواهید که بعدِ شما تکرار کند و بعد پنج کلمه. او باید بتواند تا پنج کلمه را بعد از شما به ترتیب گفتن شما تکرار کند. ✅راهکار 3: با ضربه زدن به یک وسیله، ریتم ایجاد کنید و او با دست زدن یا یک ریتمی که با دهانش ایجاد میکند ، ریتم شمارا تکرار کند  . 〰〰〰〰〰〰〰 🔵دانش اموزی که آخر کلمه ها را نمینویسد👇 ✅راهکار 1: باید با او صدای آخر را زیاد کار کنید و همیشه بخواهید کلمه را کامل و واضح تلفظ کند و مشخص کند صدای اخرش چیست؟ 🟣این تمرین کمک میکند او حواسش به صدای آخر باشد. چگونه ⁉️ 🟡یک مدت بخواهید تکلیف که مینویسد دورِ صدای آخر خط بکشد یا صدای آخر را با رنگ دیگر مشخص کند. ✅راهکار 2: جدول صدا کشی هم خوب است تا توجه او را به صداها جلب کند ❇️تقویت قدرت شنیداری هم با گذاشتن نوار صدا و یا نوار داستان هم ، میتواند او را کمک کند 〰〰〰〰〰〰〰 💙دانش آموزی که هنوز قادر به نوشتن جملات به طور کامل در املا نیست و از هر جمله تنها چند کلمه یا حتی یک کلمه را می نویسد👇 ✅راهکار 1:در مرحله اول اورا چک میکنید که تمام حروف را یاد گرفته یا نه. 🔶زیرا گاهی اوقات بچه ها تا یک حرف را بلد نیستند، از نوشتن کلمه و حتی بقیه جمله باز می مانند. 🔶همچنین گاهی اوقات، آنها قادر به نگهداری ذهنی نیستند, این مورد را در املای فردی که از او میگیرید متوجه میشوید؛ او به صورت فردی خوب مینویسد. 🔶اما گاهی اوقات او هنوز مفهوم جمله را درک نکرده و نمیتواند جملات شمارا بنویسد ولی هرچه کلمه میگویید مینویسد. ✅تمام این موارد به هنگام املای فردی از او مشخص میشود.    ❌❌ اما برخی از بچه ها استرس زیادی دارند و ممکن هست آن استرس از طرف اولیا یا آموزگار به او وارد شده باشد که تا اورا ارام نکنید و همراهی نکنید مشکل او حل نخواهد شد. 💢در این مواقع چکار کنیم ⁉️ 🟠 در این مواقع، هم معلم و هم والدین دانش آموز باید هردو همگام به او کمک کنند تا اعتماد به نفس او برگردد. 🔷برای این منظور : 🟢 از جملات مثبت کمک بگیرید و اورا تشویق کنید که میتواند. 🟢بعد هر چند جلسه یک املای ساده بگویید تا او کاملا موفق باشد و حس خوب را تجربه کند. توبیخ و سرزنش اورا مضطرب تر و کار را مشکلتر میکند. 〰〰〰〰〰〰〰 🟡دانش اموزی که مفهوم جمله را نمیفهمد👇 ✅راهکار 1: در مرحله اول با او جملات شفاهی کار کنید. شما برای یک کلمه ، جمله بگویید و بعد بخواهید او یک جمله بگوید. 🎗وقتی خوب جمله ساختن را تمرین کرد، بخواهید جملات ساده را تبدیل به نوشتار کند. 🎗سپس شما جمله بگویید و بخواهید بنویسد. اگر حروف را خوب بلد نبود ، ابتدا حروف را به کمک خودش رمز گذاری کنید. سپس بوسیله بازی و اسم رمز ،در ابتدا از او بخواهید تا نوشتن کلمه را تمرین کند؛ سپس جملات ساده بگویید و در پایان از او املا بگیری ✅اگر حین کار متوجه شدید  که ترکیبات را باهم قاطی میکند ، آنها را روی کارت نوشته و با بازی بخواهید هر کدام را که شما گفتید، پیدا کند. مسلما او با تمرین و تکرار ، یاد خواهد گرفت.      🔑🟣نکته مهم : حال شما تمام این کارها را انجام دادید و بازهم او پیشرفتی نکرد و همچنان مشکل داشت، اینجا دیگر نیاز به مشاور هست تا با او مشورت کنید و راهکار بگیرید!!!! 〰〰〰〰〰〰〰 📝️دانش آموزتان مشکل قرینه نویسی دارد یا اصطلاحا آینه وار است👇 ✅راهکار 1: باید به او کمک کنید تا اولا اعضای بدن خود را خوب بشناسد⤵️ دست راست ، پای راست ، بازو ، ساعد، ساق ، شانه ، کتف ، ران ، مچ ، کف دست ،کف پا و .... 🎗بعد با بازی به او کمک کنید تا دست راست خود را سریع تشخیص بدهد مثلا وقتی وارد کلاس میشوید به او بگویید که دست راست خود را بالا ببرد ، روی سرش بگذارد ، روی صورت خود بکشد و ... این تمرین را یک مدت پشت سرهم تکرار کنید(والدین هم در منزل انجام دهند) تا او خوب سمت راست خود را بشناسد و هر بار که میخواهید نوشتن را شروع کنید بگویید خب از کدام سمت فارسی را بنویسم؟ بله راست و بعد بنویسید تا او دیگر اشتباه نکند. 🟢حتما بعد از گذشت ده روز و با تمرینات مکرر، تغییر را مشاهده خواهید کرد. . 📌 ب گام دوم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعداد_سه رقمی دوم  شهرستان گتوند آموزگار : فاطمه آل جمالی . 📌 ب گام دوم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam2
181_56231251352083.pdf
43.9K
طراح : فاطمه آل جمالی شهرستان گتوند . 📌 ب گام دوم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam2
✍تکالیف پیشنهادی امروز ۹بهمن ماه✍ دختر دلبندم؛ ✅به کلمات زیر "گر" اضافه کن و با آن ها جمله بساز. سفال+گر⬅️سفالگر: بازی+...... آرایش+..... کار+....... ✅جمله های زیر را کامل کن . من به مدرسه خواهم رفت. تو به مدرسه ........ . .....به مدرسه خواهد رفت. .....به مدرسه خواهیم رفتیم. شما به مدرسه ........ . آن ها.................... . ✅جمله های زیر را مانند نمونه تغییر بده. من بازی می کنم.⬅️من بازی خواهم کرد. ما مسواک می زنیم.⬅️........... شما کتاب خواندید.⬅️............. رایان مداد خرید.⬅️......... تو املا می نویسی.⬅️......... آن ها نشستند.⬅️............. ✅با استفاده از راهبرد حل مسئله حدس و آزمایش برای دایره ها عدد مناسب بنویس. ۳۲+⭕️=۵۹ ۴۷+⭕️=۶۵ ⭕️+۲۹=۴۶ ۷۵-⭕️=۳۹ ۶۳-⭕️=۲۸ ۵۸-⭕️=۲۴ . 📌 ب گام دوم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam2
ثبت نام و انجام دوره های ضمن خدمت💯تا سقف ۲۰۰ ساعت باثبت مستقیم در ltms هفتم اردیبهشت ماه 🔷برون سازمانی ثبت نام از موسسات 🔶ثبت نام و آزمون دوره ی الزامی روخوانی قرآن کریم 🔷ثبت نام و گواهینامه مهارت های هفتگانه (icdl) ثبت ltms نمیشه 💢 برای سفارش انجام دوره به زیر پیام دهید. 👇 @lte_ms
آخرین مهلت برای رتبه بندی 👆🏽 گواهی های مهارتی برای رتبه بندی 👇🏽 1⃣ اینشات 2⃣ کامتوزیا 3⃣ استوری لاین 4⃣ اتو کد 5⃣ کانوا ❌در قسمت ثبت میشود 25 امتیاز ❌ در ltms ثبت این دورها در صورت تمایل به آیدی زیر پیام دهید ❇️تاریخ گواهی های مهارتی است ❌ یکروزه آماده می‌شود 👇🏽 @lte_ms
. 🔻اطلاعیه فوری🔻. 🔴 بالاخره با رییس سازمان برنامه و بودجه نگارش دریافت شد و صدور احکام جدید از امروز آغاز شد. 🔻تمامی فرهنگیان جهت مشاهده احکام جدید به میزان ۱تا۵ میلیون تومان روی لینک زیر کلیک کنند معلمان کادر اداری دانشجومعلمان بازنشستگان حق التدریس
💠 احترام به انتخاب بچه ها 📌 باید به انتخاب همه انسان ها، مخصوصاً بچه ها احترام گذاشت. گاهی ممکن است والدین هزینه زیادی برای خرید یک اسباب بازی کرده باشند، اما در حال حاضر بازی کردن با یک جعبه کفش برای او جذاب تر باشد. از اینکه چنین انتخابی را دارند نباید ناراحت شد و باید اجازه داد با هرچه بیشتر لذت می برند با همان بازی کنند.
. 🔻اطلاعیه فوری🔻. 🔴 بالاخره با رییس سازمان برنامه و بودجه نگارش دریافت شد و صدور احکام جدید از امروز آغاز شد. 🔻تمامی فرهنگیان جهت مشاهده احکام جدید به میزان ۱تا۵ میلیون تومان روی لینک زیر کلیک کنند معلمان کادر اداری دانشجومعلمان بازنشستگان حق التدریس
ثبت نام و انجام دوره های ضمن خدمت💯تا سقف ۲۰۰ ساعت باثبت مستقیم در ltms هفتم اردیبهشت ماه 🔷برون سازمانی ثبت نام از موسسات 🔶ثبت نام و آزمون دوره ی الزامی روخوانی قرآن کریم 🔷ثبت نام و گواهینامه مهارت های هفتگانه (icdl) ثبت ltms نمیشه 💢 برای سفارش انجام دوره به زیر پیام دهید. 👇 @lte_ms
توجه : مستندات به صورت فشرده در قالب فایل زیپ و رار ارسال گردد . 📬 در بخش تک تجربه ها: گام اول : انتخاب محور و موضوعات تجربه گام دوم : توصیف تجربه و تکمیل فرم ثبت تجربه گام سوم : بارگزاری مستندات شامل یک ویدئو یا صوت ۵ دقیقه ای برای توضیح و شرح تجربیات خود . توجه : محدودیتی در ارسال اثر توسط هر هر فرد وجود ندارد . 📬  در بخش روش های نوین تدریس گام اول : انتخاب مقطع و دوره تحصیلی : ۱.الفبای یاددهی و یادگیری (ویژه معلمان دوره اول و دوم ابتدایی ) ۲. نو آوری در فرایند آموزش و یادگیری (ویژه معلمان دوره اول متوسطه ) ۳. الگوهای برتر تدریس (ویژه معلمان دوره دوم متوسط نظری ) گام دوم : تکمیل فرم ثبت اثر گام سوم : بارگزاری فیلم تدریس محورهای رویداد نیز به صورت عکس خدمتتون ارسال می شود در ادامه . در پایان امیدوارم همکاران از این فرصت پیش آمده که برای اولین بار در کشور به آموزش و پرورش کشور همچین فرصتی در بالاترین سطح حاکمیتی داده شده است و البته اولین رویداد قوی و معتبر بین المللی آموزش و پرورش استفاده کنند . در ایام عید نسبت به پرورش ایده های خودتان اقدام کنید و در این رویداد بین المللی ثبت نام کنید تا ان شالله از استان آذربایجان غربی شاهد حضور فرهنگیان بزرگوار در بخش نمایشگاه ، غرفه ها ، همایش تک تجربه های کشوری و بخش روش های نوین تدریس باشیم . و ان شالله کسب نشان ملی کشوری الف تا . ایده های خودتان را نیز در این موارد برایم ارسال کنید تا در نمایشگاه هفته معلم از حضورتان استفاده کنیم . این نمایشگاه نیز در استان در بالاترین سطح با حضور مقامات استانی برگزار خواهد شد . ان شالله 🌺🌺🌺🌺🌺 مهدی نمکین مشاور راهبری تحول مدیر کل آموزش و پرورش استان - حوزه ریاست و دفتر مدیر کل و دبیر ستاد استانی رویداد بین‌المللی الف تا
🔴 در مورد رویداد الف تا 🎙 مهدی نمکین مشاور مدیرکل توضیح می دهد: 👇🏼👇🏼👇🏿 📝 الف تا به مانند ( برنامه عصر جدید که به معرفی نوابغ در عرصه های مختلف می پرداخت) رویدادی است که با شناسایی و با اشتراک گذاری تجربیات خلاقانه و الهام‌بخش به دنبال : 1️⃣ زمینه سازی تعامل و هم افزایی میان معلمان ، مدیران و عوامل تربیتی و آموزشی مدارس سراسر کشور است . 2️⃣ قله سازی. سالیان سال است زحمات و تلاش های فرهنگیان بزرگوار آن طور که باید و شاید دیده نشده است این رویداد بین المللی بوده و نمایندگان آموزش و پرورش سراسر کشور ها در این همایش شرکت خواهند داشت. تکثیر تجربیات برتر و تعامل و هم افزایی معلمان سراسر کشور و تشکیل شبکه معلمین تحول خواه و ارتباط گیری بین المللی در این همایش از اهداف بعدی رویداد می باشد. الف‌تا در تلاش است فرهنگیان سرآمد را سلبریتی کند و فضایی ایجاد کند که این زحمات دیده شود. اولین دوره رویداد بین المللی الف تا ؛ تابستان ۱۴۰۲ برگزار شد نواقص بسیاری وجود داشت در سراسر استان ها اعم از اینکه فرهنگیان ثبت نام کننده در این رویداد و راه یافته به مرحله کشوری با هزینه های خودشان اعزام شدند به این رویداد و سرجمع بی نظمی زیادی در استان ها وجود داشت از هماهنگی اعزام این بزرگواران تا موارد دیگر .. که حقیقتا در شان و منزلت همکاران بزرگوار نبود . اما امسال با تاکید مقام معظم رهبری و مقام عالی وزارت این موارد برطرف شده و هر استان مسئول خاص خودش در این رویداد را خواهد داشت که وظیفه اش تسهیل برگزاری این رویداد و هماهنگی های لازم در ستاد خواهد بود و با توجه به حضور مسئولین ارشد کشوری و لشگری در همایش نظم و انضباط امسال رویداد سرلوحه کارها قرار می باشد. از ۲۲ فروردین ماه تا  ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ فرصت برای شرکت در این رویداد وجود دارد که احتمال زیاد تمدید نیز بشود ... از ویژگی های شرکت در این رویداد علاوه بر منفعت مادی آن و تقدیر نامه های وزارتی و استانی و البته در راس آن کسب نشان ملی《الف‌تا》برای راه یافتگان به مرحله کشوری از استان ها زحمات و تجارب شما بزرگواران قرار است تحت عنوان یک نمایشگاه و همایش های یک هفته ای در استان (احتمالا برگزار شود در استان ما در هفته معلم در سالن وحدت و یا محل دیگری ) و کشوری طی تابستان ۱۴۰۳ ( اواخر تیرماه ) به نمایش مقامات کشوری و استانی و بین المللی برسد. عالی ترین مقامات کشور در این رویداد شرکت خواهند کرد و از غرفه های استانی بازدید خواهند داشت . در کنار غرفه های نمایشگاه .. مجموعه همایش های الف تا در محل برگزاری رویداد کمک خواهد کرد برای شناخته تر شدن شما برای قله سازی اقدامات ارزشمند شما همکاران بزرگوار . ادامه توضیحات در پیام بعدی ... 🔴 و اما نحوه شرکت در الف تا : 🧕👨‍🎓 مخاطبین رویداد : تمامی معلمان ، مربیان ، مدیران مدارس ، معاونین آموزشی و پرورشی و هنر آموزان (اعم از رسمی یا غیر رسمی ) و حتی همکاران مراکز آموزشی غیر دولتی . ✅ بخش های رویداد 1️⃣ مدارس پیشتاز تحول در این بخش، تجارب و اقدامات تحول آفرینی ثبت می شوند که از سوی مجموعه مدیر و معلمان و مربیان و کادر آموزشی و تربیتی یک مدرسه انجام و موجب ایجاد تحول در 《کل مدرسه 》شده است. و در سایت رویداد نسبت به تکمیل بوم مدرسه اقدام خواهید کرد . شایان ذکر است که مدارس پیشتاز تحول، خود دو دسته اند . یک دسته ، دارای الگوی آموزشی ، پرورشی و مدیریتی اختصاصی هستند که خود ابداع نموده اند و یک دسته نیز دارای الگوی آموزشی، پرورشی و مدیریتی الهام بخش هستند که خود ابداع نکرده اند و از دیگر مدارس اخذ نموده اند . هر دو گروه می توانند در بخش مدارس پیشتاز تحول شرکت کنند . 2️⃣ تک تجربه ها در این بخش ، تک تجربه ها و تک اقدامات تحول آفرینی ثبت می شوند که از سوی معلمان ، مربیان ، مدیران ، معاونین آموزشی و پرورشی، هنرآموزان و کادر آموزشی و تربیتی یک مدرسه انجام و موجب ایجاد تحول در بخشی از مدرسه شده است . به نحوی که می تواند برای کادر مدیریتی، آموزشی و پرورشی سایر مدارس کشور نیز الهام بخش باشد . محدودیتی برای تعداد تجارب ثبت شده در این بخش وجود ندارد. 3️⃣ بخش ویژه روش های نوین تدریس این بخش با هدف ترویج و تشویق معلمان به استفاده از روش های نوین تدریس طراحی شده است. در این بخش معلمان دوره های تحصیلی می توانند فیلم تدریس خود را همراه با مستندات لازم به سایت ارسال نمایند . تذکر : آن دسته از تجارب خلاقانه ای که در روند آموزش و تربیت صورت گرفته است و در بخش روش های نوین تدریس نمی باشد باید در بخش تک تجربه ها ارسال شود. 📮 شیوه ارسال تجربیات 📬 در بخش مدارس پیشتاز تحول: گام اول : تکمیل اطلاعات مدرسه گام دوم : تکمیل بوم مدرسه گام سوم : بارگزاری مستندات شامل یک ویدئو یا صوت ۵ دقیقه ای برای توضیح به همراه مستنداتی مانند عکس
197_58469502598195.mp3
28.58M
فایل صوتی جلسه ی توجیهی رویداد الف تا مدرس: جناب آقای دکتر نظریان ۱۹ فروردین۱۴۰۳
26.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✔️فارسی_درس_نوروز ایجاد انگیزه وروانخوانی آموزگار خانم پولادی دبستان توانا . 📌 پایه دوم 👇👇👇🏿 @hamyari_2
33.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✔️حاجی فیروز و عمو نوروز در حال خانه تکانی مربوط به درس پانزدهم فارسی . 📌 پایه دوم 👇👇👇🏿 @hamyari_2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️روخوانی بخوان و حفظ کن "با پرستوهای شاد" فائزه رسولی مهربانی دبستان دخترانه نیکان۲ ناحیه۲ شهر ری . 📌 پایه دوم 👇👇👇🏿 @hamyari_2