eitaa logo
کانال همیاری پایه دوم(کشوری)
20.4هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
4.6هزار ویدیو
5هزار فایل
لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/3154772184C934e6b7aa8 🔴لینک گروه همیاری پایه دوم
مشاهده در ایتا
دانلود
مفیدکده دوم (ایتا) ، تکالیف هفته اول اسفند.pdf
4.31M
📝 تکالیف هفتگی 👈 هفته اول اسفندماه 📌 ۳۱ صفحه . 📌 ب گام دوم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam2 📲 لینک کانال رو به دوستانت هدیه بده 🙏 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💕 ✍️ تکالیف امروز ۱۴۰۲/۱۲/۹ 📖 🔮〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 👈 شروع فصل ۷ 🔰به سوال های زیر پاسخ بده. ☘️عدد ۵۷ را می توان به صورت ..... ده تایی و ..... قسمت از ۱۰ بیان کرد. ☘️عدد ۸۳ را می توان به صورت ..... ده تایی و ..... قسمت از ۱۰ بیان کرد. ☘️عدد ۱۹ را می توان به صورت ..... ده تایی و ..... قسمت از ۱۰ بیان کرد. 🔰شکل های زیر را در دفترت بکش و هر شکل را به مقدار خواسته شده تقسیم کن. مثلث 👈 ۲ قسمت مساوی مستطیل 👈 ۸ قسمت مساوی دایره 👈 ۴ قسمت مساوی مربع 👈 ۳ قسمت مساوی 🔰 پرچم ایران به چند قسمت مساوی تقسیم شده است؟ رنگ سبز پرچم ...... قسمت از ۳ قسمت پرچم است. رنگ قرمز و سفید پرچم ....... قسمت از ۳ قسمت پرچم هستند. 🔰حاصل جمع و تفریق های زیر را به هر روشی که دوست داری بدست بیاور. ۶ ۲ ۳ ۸ ۰ ۰ ۱ ۹ ۹ ۴ ۵ ۵ - ۲ ۸ ۴ - ۳ ۱ ۲ + ۴ ۹ ۹ + ۳ ۵ ۵ ——— ——— ——— ——— 🔮〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🔰 جاهای خالی را کامل کن. ✏️به کسی که اهل اهواز است..... می گویند. ✏️به لیوانی که از جنس شیشه است...... می گویند. ✏️به کسی که اهل شیراز است ..... می گویند. ✏️به خانه ای که از گل ساخته شده است ..... می گویند. ✏️به قلعه ای که از شن ساخته شده است ..... می گویند. 🔰شعر زیر را کامل کن. خوب و عزیزی ....... زیبا ..... باشی ای ...... ما من دوست هستم با......... با ........ و .......... با .......... در هر کجایت خون............ پیوسته ........ است ای ............... 🔰با هر یک از کلمه های زیر دو جمله متفاوت بنویس. باز:................ باز:.................. پارک:................ پارک:................ 🔰درس پرچم را بخوان و کلماتی که نشانه های زیر را دارند پیدا کن و بنویس. 🔸کلمات دارای نشانه(ذ) 🔹کلمات دارای نشانه (ط) 🔸کلمات بدون نقطه 🔮〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🔰به سوالات زیر پاسخ بده. ▪️اکنون چند ساله هستی❓ ▪️در کدام دوره زندگی ات هستی❓ ▪️آیا رشد همه افراد یکسان است❓چرا❓ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📲 بازارسال در سایر کانالها همراه با لینک مجاز می باشد. . 📌 ب گام دوم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam2 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🏖تدریس درس ۱۱ علوم👇 🔰اهداف درس : ۱ . دانش آموزان باید بتوانند بعضی از تغییرات بدن خود را بیان کنند . ۲ . توانایی های حاصل از رشد و نیاز های مربوط به آن را از تولد تا ۸ سالگی خود بیان کنند . ۳ . برخی از ویژگی های خود و هم کلاسی هایشان را از تولد تا ۸ سالگی مقایسه کرده و گژارش کنند . ۴ . تغییرات حاصل از رشد بدن و توانایی های جدید خود را در آینده پیش بینی کنند . ۵ . راه های موثر برای رسیدن به رشد مطلوب را گزارش کنند . 🔰مواد و وسایل آموزشی : فیلم های آموزشی ، کارت مراقبت کودک ، عکس های دوران نوزادی و کودکی ، متر و سانتیمتر ، ترازو ، آینه ، ماکت دهان دندان و مسواک 🔰ایجاد انگیزه : توجه دانش اموزان رابه آنچه که در سال قبل در این باره آموخته اند ،می نماییم . بچه‌های گلم در کلاس اول ما مطالبی در باره اینکه چه کارهایی کنیم تا بدن ما سالم ، تندرست و شاداب باشد یاد گرفتیم . زهرا :بله خانم نام درس هم سالم باش شاداب باش بود . مریم : خانم ما یاد گرفتیم غذا خوردن ورزش و بازی کردن ، برای سلامتی ما مهم است . اتریسا : هم چنینن فهمیدیم که رعایت بهداشت فردی ، خواب و استراحت هم برای سلامتی ما مهم است . کاملا درست گفتید دخترای گلم معلومه که درس را خوب یاد گرفتید . برای اینکه ما بدنی سالم و قوی داشته باشیم ،باید به این موارد دقت کنیم .
🔰ارائه درس : تدریس صفحه ۷۶ و ۷۷ : توجه بچه‌ها را به تصویر ص ۷۶ می کنیم واز آنها می خواهیم تصاویر را با دقت مشاهده کنند .در ادامه می پرسیم بچه‌ها، این تصاویر این بچهایی را که می بینید به نظر شما در چه دوره ای از زندگی هستند ؟ به نظرات آنها خوب گوش می دهیم . شما خودتان در چه دوره ای هستید ؟ حالا اجازه می دهیم عکسهاییاز دوران نوزادی و کودکیشان بیاورند ، روی میز قرار دهند. دانش آموزان پرتلاشم همه ی عکس های خود را بادقت نگاه کنید در باره هر کدام برای من توضیح دهید . لازم به ذکر است که بچه‌ها با ذوق و شوق عکس های مختلف خود را که آورده اند نگاه می کنند هر کدام از خاطرات و دوران بچگی خود را با دیدن عکس ها بیان می کنند و دوران شیرین گذشته را مرور می کنند . حالا با توجه به سوالات ص ۷۷ از آنها می پرسیم شما اکنون چند سال دارید ؟ کدام دوره از زندگی را پشت سر گذاشته اید و چه دوره هایی هم در آینده خواهید گذراند ؟ اکنون چه کارهایی را می توانید انجام دهید در حالی که در دوران نوزادی نمی توانستید ؟ باید به صحبت های تک تک دانش آموزان گوش دهیم . بچه‌ها با دیدن عکس ها ومقایسه آن با دوستان ، متوجه می شوند که رشد اغلب بچه‌ها شبیه هم است .
در مرحله بعد از آنها می خواهیم از میان افرادی که می شناسند و در مراحل مختلف زندگی هستند ، برای دوستان تعریف کنند وکارهایی که این افراد می توانند انجام دهند و کار هایی که نمی توانند انجام دهند را تعریف کنند . مارینا : برادر من ۵ ماهه است او نمی تواند راه برود و حرف هم نمی زند .او بیشتر شیر می خورد .اگر دفتر مشقم را مواظب نشوم پاره می کند چون هنوز نمی داند مهم است. تینا : خانم مادر بزرگ من ۷۰ ساله است او پاهایش کمی درد می کند گاهی با عصا راه می رود و پیر شده است . فاطمه :عموی من ۲۱ سالش هست او جوان هست ورزش را دوست دارد وبه باشگاه می رود ..... آفرین بچه‌های گلم درست گفتید . عزیزانم ما انسانها از تولد تا پایان عمر خود هر سری در دوران های خاصی زندگی می کنیم که عبارتند از : نوزادی ، کودکی ، نوجوانی ، جوانی ، بزرگ سالی ، میان سالی وپیری . برای پرورش روحیه قدرشناسی ، از بچه‌ها می خواهیم خودشان را جای افرادی که برایشان زحمت کشیده اند ، مثل پدر ، مادر و معلم قرار دهند و انتظارات خود را بیان کنند .
تدریس صفحه ۷۸: از گروه ها می خواهیم کارت های مراقبت از کودک را که آورده اند خوب دقت کنند وبا دوستان خود مقایسه کنند برای انها توضیح می دهیم که هر کودک ایرانی ، از هنگام تولد کارتی مخصوص به نام " کارت مراقبت کودک " دارد که در آن جدول راهنما ، تقویم واکسیناسیون ، تغذیه و رشد آنها آورده شده است . این کارت برای دختران صورتی وبرای پسران آبی می باشد که به تدریج تکمیل می شود . بچه‌ها کارت های واکسیناسیون خود را در گروه بررسی می کنند وبا همدیگر مقایسه می کنند. وزن ،قد ،دور سر و.... در این کارت علاوه بر منحنی وزن، منحنی قد و اندازه دور سر نیز رسم می شود وبه پزشک کمک می کند تا سوء تغذیه های احتمالی کودکان را شناسایی و درمان کنند. در انتهای آموزش این صفحه فیلم آموزشی مربوط به رشد بدن را برای بچه‌ها نمایش می دهیم .وبا آنها در این باره گفتگو می کنیم .
تدریس صفحه ۷۹: متر را در دیوار کلاس نصب کرده و ترازو را هم در مقابل ان قرار می دهیم . بچه‌ها را گروه گروه میاریم تا قد و وزن همدیگر را اندازه بگیرند . هم گروهی ها عددها را می خوانند و با هم مقایسه می کنند .ما هم بررسی و نظارت می کنیم . هم چنین از اندازه های قد بچه‌ها در درس ریاضی هم که قبلا انجام داده اند ،استفاده می کنیم . سعی می کنیم بچه‌ها اندازه گیری را به درستی انجام دهند تا خطای آنها زیاد نباشد . در این قسمت از مربی بهداشت مدرسه هم می توانیم استفاده کنیم به کلاس دعوت کرده و کمک بگیریم . با مقایسه اندازه قده و وزن ها ، بچه‌ها در می یابند با اینکه سن اغلب آنها یکسان است ولی در قد و وزن تفاوت دارند به بچه‌ها متذکر می شویم که این تفاوت ها ژنتیکی است ونیز عواملی مانند تغذیه مناسب و ورزش کردن در افزایش قد موثر است .
تدریس صفحه ۸۰ و ۸۱: فیلم آموزشی مربوط به دندان های شیری و همیشگی را به بچه‌ها نشان می دهیم و در باره ی آنها گفتگو می کنیم وسپس توجه آنها را به دندان های خود ودوستانشان می کنیم. هنگام مشاهده دندان ها لازم نیست که بچه‌ها به طور دقیق دندان های شیری را از همیشگی تشخیص دهند بچه‌ها خودشان متوجه می شوند که کدام دندانها یشان افتاده است واین دندان ها شیری بوده اند و دندان هایی که جای آنها در آمده اند همیشگی هستند . در این قسمت از مبحث با استفاده از از ماکت دندان و مسواک می توانیم روش درست مسواک زدن را آموزش دهیم و نیز استفاده از نخ دندان برای تمیز کردن سطح بین بین دندانها اشاره کرده و آموزش دهیم . همچنین از مربی بهداشت مدرسه هم در این خصوص کمک بگیریم . در صورت امکان از یک دندان پزشک هم دعوت کنیم تا از بیانات آن استفاده کنیم. توجه دانش آموزان را به ص ۸۱ کتاب درسی می نماییم ودر باره تغذیه درست با بچه‌ها گفت و گو می کنیم . از دانش آموزان می پرسیم بچه‌ها ی گلم ایا به نظر شما هر چیزی که خوشمزه باشد برای بدن مفید است ؟ پس از شنیدن نظرات دانش آموزان توضیح می دهیم که بچه‌های خوبم ، لبنیات برای بدن ما اهمیت زیادی دارد اما همیشه باید به تاریخ تولید و مصرف آنها که روی پاکت آنها درج شده است، دقت کنیم و آنها را در یخچال نگهداری کنیم. اغلب بچه‌ها به خوردن شیرینی جات و بستنی و .... اشاره می کنند. به انها توصیه می کنیم که این نوع خوراکی ها به علت داشتن چربی و شکر برای بدن ما مضر است پس در مصرف انها باید زیاده روی نکنیم . لازم به ذکر است که در دیدار اولیا به اولیای بچه‌ها توصیه می کنیم که که فیلم مربوط به دندانها و تغذیه سالم را در منزل دیده ودر باره آنبا فرزند خو گفتکو کنند .
ثبت نام و انجام دوره های ضمن خدمت💯تا سقف ۲۰۰ ساعت باثبت مستقیم در ltms هفتم اردیبهشت ماه 🔷برون سازمانی ثبت نام از موسسات 🔶ثبت نام و آزمون دوره ی الزامی روخوانی قرآن کریم 🔷ثبت نام و گواهینامه مهارت های هفتگانه (icdl) ثبت ltms نمیشه 💢 برای سفارش انجام دوره به زیر پیام دهید. 👇 @lte_ms
آخرین مهلت برای رتبه بندی 👆🏽 گواهی های مهارتی برای رتبه بندی 👇🏽 1⃣ اینشات 2⃣ کامتوزیا 3⃣ استوری لاین 4⃣ اتو کد 5⃣ کانوا ❌در قسمت ثبت میشود 25 امتیاز ❌ در ltms ثبت این دورها در صورت تمایل به آیدی زیر پیام دهید ❇️تاریخ گواهی های مهارتی است ❌ یکروزه آماده می‌شود 👇🏽 @lte_ms
. 🔻اطلاعیه فوری🔻. 🔴 بالاخره با رییس سازمان برنامه و بودجه نگارش دریافت شد و صدور احکام جدید از امروز آغاز شد. 🔻تمامی فرهنگیان جهت مشاهده احکام جدید به میزان ۱تا۵ میلیون تومان روی لینک زیر کلیک کنند معلمان کادر اداری دانشجومعلمان بازنشستگان حق التدریس
بهترین سن استعداد یابی را میتوان سنین 3 تا 6 سالگی دانست.چرا که از 3 تا 4 سالگی استعداد های کودکان بروز پیدا میکند و شما میتوانید با بررسی و کشف آنها،کودکانتان را در مسیر استعدادهایشان قرار دهید تا در آینده به موفقیت های بیشتری دست پیدا بکنند.
ثبت نام و انجام دوره های ضمن خدمت💯تا سقف ۲۰۰ ساعت باثبت مستقیم در ltms هفتم اردیبهشت ماه 🔷برون سازمانی ثبت نام از موسسات 🔶ثبت نام و آزمون دوره ی الزامی روخوانی قرآن کریم 🔷ثبت نام و گواهینامه مهارت های هفتگانه (icdl) ثبت ltms نمیشه 💢 برای سفارش انجام دوره به زیر پیام دهید. 👇 @lte_ms
آخرین مهلت برای رتبه بندی 👆🏽 گواهی های مهارتی برای رتبه بندی 👇🏽 1⃣ اینشات 2⃣ کامتوزیا 3⃣ استوری لاین 4⃣ اتو کد 5⃣ کانوا ❌در قسمت ثبت میشود 25 امتیاز ❌ در ltms ثبت این دورها در صورت تمایل به آیدی زیر پیام دهید ❇️تاریخ گواهی های مهارتی است ❌ یکروزه آماده می‌شود 👇🏽 @lte_ms
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅️راهکارهای زندگی موفق در قرآن کریم
🏖آزمون درس ۱۳ و ۱۴ فارسی 👆 📌پاسخنامه دارد✅ . 📌 پایه دوم 👇👇👇🏿 @hamyari_2