هدایت شده از اخبار فرهنگیان و استخدام
اگر می خواهید از هیچ دوره ضمن خدمت جا نمانید
در کانال ضمن خدمت عضو شوید
🔘 اعلام زمان ثبت نام دوره ها
🔘 سوالات آزمون ها
🔘 محتوا دوره ها
@ltemss
نمونه سوالات تمامی دوره ها اینجاست👇
@ltemss
@ltemss
https://eitaa.com/joinchat/1174405123C85918d0daf
هدایت شده از اخبار فرهنگیان و استخدام
🟠چگونه طرح درس روزانه بنویسیم ؟
10 گام اساسی برای نوشتن طرح درس روزانه
1️⃣گام اول؛ تعیین مشخصات کلی
در طرح درس روزانه ابتدا باید نام درس، موضوع درس، مدت جلسهها، شماره طرح درس، نام مدرسه، تعداد دانشآموزان، کلاس و دوره تحصیلی، نام معلم و تاریخ در بالای صفحه کاربرگ طرح درس نوشته شود.
2️⃣گام دوم؛ مشخص کردن اهداف کلی، جزئی و رفتاری
یک معلم آگاه هدفهای کلی و رفتاری موضوعی که قصد تدریس آن را دارد، مشخص مینماید.
🟥اهداف کلی: هدف کلی در روند آموزش روزانه وضعیت فراگیر دانشآموزان را پس از دریافت یک عمل آموزشی توصیف میکند. به عبارت دیگر، هدفهای کلی آموزش روزانه حاوی نتایجی هستند که معلم در نتیجه ارائه آموزشی به دانشآموزان و انجام فعالیتهای مورد نیاز جهت درک بهتر مطالب، از آنها انتظار دارد.
🟪اهداف جزئی: هدفهای جزئی شامل تعیین اهداف سطح پایینتر و جزئیتری در رابطه با قابلیتهایی هستند که فراگیران پس از گذراندن مجموعهای از تجارب یادگیری کسب میکنند. در واقع، توضیح و تقسیم مراحل رسیدن به نتایج اهداف کلی، شامل اهداف جزئی میشوند.
🟩اهداف رفتاری: پس از مشخص نمودن اهداف کلی و تجزیه آن به اهداف جزئی، اهداف رفتاری مطرح میشوند. هدفهای رفتاری عبارتند از اعمال، رفتارها، حرکات و آثاری که قابل مشاهده، شنیدن، لمس و سنجش هستند. این قبیل اهداف مشخص میسازند که دانشآموزان به هدفهای کلی رسیدهاند. برای طرح هدفهای رفتاری رعایت چهار ویژگی مخاطب شامل افعال رفتاری، شرایط و معیار و کشش آنان ضروری میباشد.
3️⃣گام سوم؛ تعیین و تأمین ابزارهای آموزشی مورد نیاز
انتخاب منابع آموزشی مناسب منجر به آموزش مؤثرتر دانشآموزان میشود. به علاوه، باید توجه داشته باشید که از یک ابزار آموزشی نمیتوان در همه موقعیتهای تدریس استفاده کرد. به عبارت دیگر، هر موقعیت آموزشی ابزار و منابع خاص خود را طلب میکند. بدون توجه به قابلیتهای ابزارهای آموزشی در موقعیتهای مختلف نیز نمیتوان از آنها استفاده مناسبی به عمل آورد.
🔶بنابراین برای شناسایی یک ابزار مناسب، ابتدا باید به چند پرسش پاسخ دهید. این پرسشها عبارتند از:
🟢هدف از ایجاد ارتباط چیست؟
چه کسی میخواهد ارتباط برقرار کند و چه ویژگیهایی دارد؟
مخاطب ارتباط کیست؟
چه میزان پذیرش دارد؟
ویژگیهای او چیست؟
شرایط زمانی و مکانی برقراری ارتباط چیست؟
برای انجام این کار چه امکاناتی وجود دارد؟
به طور کلی، عوامل مؤثر در انتخاب منابع و ابزارهای آموزشی مناسب عبارتند از نوع هدفهای آموزشی، ویژگیهای مخاطبان، روشهای فنون آموزشی، قابلیت رسانه برای انتقال پیام مورد نظر، جذابیت رسانه، کیفیت فنی هنری، اقتصادی بودن، عملی بودن و سهولت کاربرد ابزار مورد نظر.
🟠تعیین مخاطب هدف
4️⃣گام چهارم؛ انتخاب روش تدریس مناسب
گام بعدی برای نوشتن طرح درس روزانه انتخاب روش تدریس مناسب است. با پیشرفت علوم و فنون و پیچیده شدن جوامع بشری، نیازهای فردی و اجتماعی بشر نیز پیچیدهتر میشود و برای ارضای نیازهای پیچیده احتیاج به علوم و فنون پیچیدهتر میباشد. کسب علم نیز در سایه بهکارگیری روشهای مفید، مؤثر، جدید و کارآمد در آموزش امکانپذیر است. به همین دلیل به منظور نیل به اهداف آموزشی تعیین شده، بهرهگیری از روشهای تدریس، الگوهای تدریس متناسب با هدفهای درس و نوع مطالب، نوع کلاس، تعداد دانشآموزان و غیره روشها و الگوهای خاصی مورد استفاده قرار میگیرد.
5️⃣گام پنجم؛ بررسی نکاتی پیش از شروع درس
هر معلمی قبل از شروع درس باید از حضور دانشآموزان آگاهی حاصل کند. همچنین مطمئن شود که آنان از سلامت روحی و جسمی برای شروع درس برخوردار هستند؛ زیرا دانشآموزان باید در آغاز درس احساس آرامش نمایند و مشتاقانه منتظر یاد گرفتن درس جدید باشند. به علاوه، پیش از شروع درس جدید، اگر از قبل تکلیفی برای دانشآموزان تعیین کردهاید، آنها را بررسی کرده و برنامههای دیگر را متناسب با کشش دانشآموزان انجام دهید.
البته باید توجه داشته باشید که کارهای قبل از شروع درس نباید زیاد طول بکشد؛ زیرا طولانی شدن این مرحله از شور و شوق اولیه فراگیران میکاهد.
این کاربرگ های جمع وتفریق فوق العاده هستند. حتما پرینت بگیرید
مطمئنم بچه ها هم عاشقش میشن👌
#بازی
🔻بازیهای مناسب برای #کودکان_بیش_فعال
🔵 بازی با لیوان آب
یک لیوان آب سرخالی به کودک می دهیم و از او می خواهیم مسافت حدود یک متر را با این لیوان برود و برگردد و مواظب باشد که آب از لیوان نریزد. این بازی #تمرکز و برقراری، #حفظ_تعادل بین دست و پا و چشم کودک مان را قوی می کند و باعث می شود که #نوشتن از روی کتاب برای کودک آسان شود. بعد از چند روز، به یک مرحله سخت تر می رویم و از کودک می خواهیم که با همان لیوان آب از سه یا چهار پله بالا و پایین برود.
🔵 بازی با برگ کاغذ
برای #افزایش_تمرکز در خوب گوش دادن و نوشتن #دیکته، در کودکانی که این اختلال را دارند، می توانیم از یک بازی استفاده کنیم؛ به این ترتیب که یک برگه کاغذ جلوی دهان مان می گیریم و کلمه ای را به آرامی می گوییم و از کودک بخواهیم آن کلمه را به ما بگوید. دلیل کاغذ گرفتن جلوی دهان، جلوگیری از لب خوانی کودک است. اگر لب خوانی کند، دیگر توجه و دقتی به خوب گوش دادن نمی کند.
کودک باید از ساختار شنیداری خود کمک بگیرد و توجه کند تا بتواند کلمه شما را تشخیص دهد. اگر تا چند بار نتوانست کلمه را تکرار کند، کمی تُن صدای خود را بالاتر ببرید. پس از گذشت چند روز از بازی، می توانید تعداد کلمات را بیشتر کنید و تا پنج کلمه برسانید.
مرحله بعدی این است که از کودک بخواهید که کلمات را به طور منظم به شما بگوید. (برای نمونه، شما می گویید میز و بعد از گفتن کودک می گویید دیوار و کودک باید بگوید میز، دیوار و همینطور تا کلمه پنجم.)
بچه های #بیش_فعال در خوب گوش دادن و نوشتن دیکته مشکل دارند.
🔵 راه رفتن روی جدول
با کودک خود به کوچه بروید و از او بخواهید مسافتی را روی جدول کنار کوچه یا خیابان راه برود و دست های خود را باز نگه دارد؛ این بازی کمک زیادی به حفظ تعادل بدن و تمرکز او دارد.
🔵 بازی فوت کردن شمع
از کودک می خواهیم شمعی را که روشن کرده ایم فوت کند، بدون خاموش شدن شعله، یعنی فقط شعله شمع حرکت کند ولی خاموش نشود. این بازی هم ممکن است مثل بازی های دیگر برای بچه ها سخت باشد ولی کودک شما با تمرین و تشویق موفق به انجامش می شود.
🔵 بازی با توپ تخم مرغی
یک توپ تخم مرغی را روی میزی به طول تقریبا یک متر بگذارید. خود شما در یک طرف میز و کودک تان سمت دیگر میز بنشینید و این توپ را با کمک فوت کردن به سمت مقابل هدایت کنید؛ طوری که توپ به جای دیگری نرود و اگر هم رفت، با کمک فوت آن را به مسیر درستش برگردانید.
این بازی ها برخلاف ظاهر ساده ای که دارند، برای بچه هایی که دچار #بیش_فعالی - نقص توجه اند، خیلی سخت هستند، چرا که این بازی ها تاثیر مستقیمی روی مغز بچه ها می گذارند و باعث ایجاد تمرکز و تقویت حافظه و دقت آنها می شوند.
معمولا بچه های خیلی زود از انجام این بازی ها خسته می شوند که این #خستگی را می توانیم با شاد کردن محیط بازی و فشار نیاوردن به کودک کمتر کنیم. ممکن است کودک وقتی می خواهد برای اولین بار این بازی ها را انجام دهد، متوجه توضیحات شما نشود و حوصله اش برود و اشتیاقی به بازی پیدا نکند.
در این شرایط بهتر است شما اول این بازی را انجام دهید تا برای کودک قابل فهم شود.
#ناتوانی_در_خواندن
مشکلات خواندن از اساسی ترین مشکلاتی است که کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری با آن مواجه هستند ، زیرا کودکی که نمی تواند بخواند شانس بسیار کمی برای موفقیت در مدرسه دارد . علاوه بر آن گاهی دشواریهای خواندن این کودکان با مشکل هجی کردن نیز همراه است . ناتوانی در خواندن ، اختلالی است که به رغم تجارب کلاسی متعارف ، شخص در کسب مهارتهای زبانی خواندن و هجی کردن که متناسب با توانایی هوشی اش باشد، عاجز است
#ناتوانی_در_ریاضیات :
ناتوانی در ریاضیات عبارت است از اختلال در توانائیهای ریاضیات که در اثر آسیب ارثی، فرایندهای رشدی مراکز مغز که زمینه رشد تواناییهای ریاضی است ، به وجود می آید . کودکان مبتلا به ناتوانی در ریاضیات در زمینه درك مفاهيم رياضي، محاسبات، خواندن يا نوشتن اعداد، حل مسئله و درک روابط فضایی دچار مشکل شدیدند .
_ناتوانی_در_بیان_کتبی_یا_نوشتن :
فرایند نوشتن پیچیده است و به مهارتها و تواناییهای مختلفی بستگی دارد و مستلزم درک صحیحی از الگوهای نمادین نوشتاری است . مهارت نوشتن با کارکرد حرکتی چشم و هماهنگی حرکات ارتباط دارد ، همچنین مستلزم هماهنگی حرکتی چشم و دست ، کنترل بازو ، دست و عضلات انگشت است . مشکلات نوشتن اکثرا ًدر بین کودکان دارای صدمات مغزی ، آسیبهای خفیف مغزی و کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری دیده می شود .
#ناتوانی_در_نوشتن
ناتوانی در املاء نویسی ، دستخط و انشا نویسی می شود .
#مهارت_املا_نویسی_
یکی از مهارتهای مهم زبان نوشتاری است. املای یک کلمه پیچیده تر و دشوارتر از خواندن آن است چرا که در خواندن ، نشانه ها و حروف الفبا در بازشناسی کلمه وی را یاری می کنند اما در نوشتن دانش آموز باید بر روابط آواها و نشانه ها ، تجزیه واژه ها و نحوه ترکیب عناصر متشکله آن آگاهی و مهارت کامل داشته باشد .
🔺بهترین توصیه به والدینی که کودکان دارای اختلال یادگیری دارند این است که بهسادگی فرزندان خود را دوست بدارند و از آنها حمایت کنند.
هدایت شده از اخبار فرهنگیان و استخدام
🔰 #اطلاعیه_مهم
🔶 طبق دستورالعمل شماره ۲۰۰/۱/۳۰۴۳۲ و شماره ۸۲۹۹۹_۱۴/۵/۹۴ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و بخشنامه ۴۳۲۶۳_۲۲/۳/۹۵ وزارت آموزش و پرورش، #کلیه_دانشجو_معلمان و نیروهای #جدیدالاستخدام #ملزم به گذراندن #دوره_روخوانی_و_روانخوانی_قرآن_کریم و #مهارتهای_هفتگانه_کامپیوتر_icdl می باشند و #شرط_استخدام_رسمی آنها خواهد بود.
🔻براساس بخشنامه های فوق الذکر، #کلیه_نیروهای_استخدام_شده #آزمایشی_پیمانی_رسمی چنانچه تا کنون مدرک دورهای الزامی را اخذ نکرده اند #ملزم به شرکت در دو دوره بالا می باشند.
🔹متقاضیانی که در آستانه ورود به آموزش و پرورش هستند #پرسنل_مدارس_غیردولتی #پرسنل_وظیفه و شرکت کنندگان #آزمونهای_استخدامی، توصیه می شود در دوره ها شرکت نمایند.
✅ در پایان دوره ها بعداز کسب نمره قبولی به داوطلبان #گواهینامه معتبر و رسمی بصورت الکترونیکی اعطاء خواهد شد همچنین دوره روخوانی و روانخوانی قرآن کریم #بصورت_مستقیم_در_سامانه_ltms پرسنل ثبت می شود.
❇️ تاریخ ثبت نام از ۱۴۰۲/۰۳/۱۹ لغایت ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
📣 نکات مهم در سامانه را حتما مطالعه بفرمایید.
✳️ تمام فرآیند این دوره بصورت مجازی و در تمام طول ۲۴ ساعت شبانه روز میسر می باشد.
💢برای انجام دورها به آیدی زیر پیام دهید
👇🏾
@lte_ms
@lte_ms
هدایت شده از اخبار فرهنگیان و استخدام
✅ تمدید شد 👆🏽
برای استخدامی های جدیدبرای آخرین بار
🎨 #رنگ_آمیزی #نقاشی👆👆
🎉🎈ویژه #عید_غدیر
🌸 امامت و ولایت حضرت علی(ع)
✅ #تبلیغ_غدیر_وظیفه_شیعه_است
#غدیر
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#نقاشی
نقاشی مرحله به مرحله🎨
🎨 #رنگ_آمیزی #نقاشی👆👆
🎉🎈ویژه #عید_غدیر
🌸 امامت و ولایت حضرت علی(ع)
✅ #تبلیغ_غدیر_وظیفه_شیعه_است
#غدیر
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#نقاشی
نقاشی مرحله به مرحله🎨
🎨 #رنگ_آمیزی #نقاشی👆👆
🎉🎈ویژه #عید_غدیر
🌸 امامت و ولایت حضرت علی(ع)
✅ #تبلیغ_غدیر_وظیفه_شیعه_است
#غدیر
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#نقاشی
نقاشی مرحله به مرحله🎨
🎨 #رنگ_آمیزی #نقاشی👆👆
🎉🎈ویژه #عید_غدیر
🌸 امامت و ولایت حضرت علی(ع)
✅ #تبلیغ_غدیر_وظیفه_شیعه_است
#غدیر
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#نقاشی
نقاشی مرحله به مرحله🎨
•
🎨 #رنگ_آمیزی #نقاشی👆👆
🎉🎈ویژه #عید_غدیر
🌸 امامت و ولایت حضرت علی(ع)
✅ #تبلیغ_غدیر_وظیفه_شیعه_است
#غدیر
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#نقاشی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دهه ی ولایت و امامت امام علی ع بر همگان مبارک 🎊🎉🎊🎉🎊🎉🎊
#مناسبت_مذهبی
#عید_غدیر_خم
4_5936119414138079798.pdf
426.7K
طرح درس خوانا پایه دوم درس دوستان ما
🔗کانال تخصصی کلاس دوم در #ایتا 👇
.
📌 #کانال_گام ب گام دوم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam2
4_6037308757732492433.pdf
197K
#ارزشیابی_نگارش
#کل_کتاب
#دوم_ابتدایی
🔗کانال تخصصی کلاس دوم در #ایتا
.
📌 #کانال_گام ب گام دوم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam2