انواع املا👇👇👇
🌾👈املای مشورتی : در مواقعی که شاگردی ضعیف است و در املا پیشرفت چندانی ندارد ، میتوان در هنگام دیکته ، دانشآموز ضعیف را کنار دانشآموز قوی نشاند تا بعضی از لغات را که برایش مشکل است ، با مشورت بنویسد. در نتیجه دانشآموز ضعیف ، هم آن لغت را به خوبی به ذهن میسپارد و هم با افت نمره به طور مکرر مواجه نمیشود. البته این روش نباید به طور مکرر یا همیشگی باشد.
✏️املای ویرایشی : در هنگام تصحیح کردن املا ، معلم ، صحیح لغات را نمینویسد تا دانشآموزان خودشان درست لغات را از کتاب پیدا کنند و بعد ما به آن املا نمره میدهیم. یعنی ، ابتدا دور کلمات اشتباه خط میکشیم و صحیح آن را بچهها مینویسند و ما به صحیح نوشتن آنها نمره میدهیم.
✒️املای کل خوانی : معلم بهتر است متن دیکته را قبل از املا برای بچهها بخواند ، ولی بچهها چیزی ننویسند و تنها گوش دهند. بعد از املا هم باید متن مجدداً خوانده شود ، یعنی در هر املا ، کل متن باید سه بار خوانده شود.
✏️املای هوایی : میتوان دیکته را به صورت شفاهی خواند و بچهها لغات مهم آن را در هوا انگشت نویسی کنند.
✏️املای لمسی – حدسی : نوع دیگر املا ، بازی و املا است بدین صورت که شاگرد پشت سری ، کلمات را با انگشت روی پشت فرد جلویی می نویسد تا شاگرد جلویی از روش حرکت انگشت فرد عقبی بتواند لغات را حدس بزند و بنویسد.
✏️املای روزنامه ای : بچهها می بایست روزنامه با خود به کلاس بیاورند و لغات را ببرند و از لغات بریده شده یک بند املا برای ما درست کنند و بر روی ورقه بچسبانند. این روش میتواند به صورت گروهی هم در خانه انجام گیرد.
✏️املای تکمیلی : میتوان املای را بدون نقطه ، بدون تشدید و یا به صورت لغات ناقص تایپ کرده و به دانشآموزان داد تا آنها در جای مناسب نقطه بگذارند و یا تشدید قرار دهند یا لغات ناقص را کامل کنند
✏️املای غلط یابی : میتوان دیکته را به صورت لغات صحیح و غلط (ناقص) در کنار هم قرار داد تا بچهها کلمه غلط یاناقص را خط بزنند .
✏️املای تصویری : بدین صورت که چندین شکل را به دانشآموزان بدهیم تا آنها املای صحیح نام آن شکل ها را بنویسند.
✏️املای گروهی : به این شکل که بچهها را به گروههای ۵ یا ۶ نفره تقسیم میکنیم و در هر گروه ، هر خط را یک نفر از گروه مینویسد و در انتها نمره گروهی میدهیم و آن املا در پوشه کار گروهها قرار میگیرد.
📕املای انتخابی : هر گروه یک متن املا با کمک تمام اعضای گروه خود مینویسد و ما املای همه گروهها را جمعآوری کرده و میخوانیم و سپس یا بهترین متن را به کل کلاس ، دیکته میگوییم و یا از هر گروه یک پاراگراف انتخاب کرده و دیکته تلفیقی تهیه کرده و به کل کلاس ، دیکته میگوییم.
املای گروه به گروه : بچهها را گروهبندی میکنیم و سپس هر گروه متن دیکتهای را مینویسد و برای گروه دیگر میخواند تا آن گروه بنویسند.
📜املای متن نویسی : بچهها به گروههای ۵ یا ۶ نفره تقسیم میشوند. ۱۰ کلمه مهم از درس انتخاب میکنیم و از بچهها در گروهها میخواهیم که هر کدام جملهای را در ارتباط با درس بنویسند و از کلمات مهم مورد نظر استفاده کنند و هر گروه جملات خود را کنار هم گذاشته و یک متن کوتاه و زیبا بسازد.
🙇املای تقویت حافظه : بدین صورت که معلم متنی را روی تابلو مینویسد .بعد متن را برای دانشآموزان میخواند و سپس روی نوشتههایش روی تابلو پرده میکشد و بچهها باید هر آنچه از متن فهمیدهاند را بنویسند. سپس معلم پرده را از روی نوشته ها برمیدارد و بچهها متن خود را با متن تابلو مقایسه کرده و به خود امتیاز میدهند.
🎑املای آینهای : میتواند استفاده از آینه باشد بدین صورت که کلمات را بر عکس روی تابلو بنویسیم و بچهها با نگاه کردن به آینه درست آن را بنویسند و یا صحیح آن را بخوانند.
🚿املای آبکی : استفاده از آب و محیط حیاط مدرسه است. بدین ترتیب که بچهها به صورت انفرادی و یا گروهی با خود آبپاش به مدرسه میآورند و با آب ، دیکته را روی زمین مینویسند و گروهی نوشتههای هم را می خوانند
انجام املای ببین و به خاطر بسپار
در این املا تعداد مشخصی کلمه توسط دانش آموزان گفته می شود و در تابلوی کلاس در زمان معینی نمایش داده می شود و دانش آموزان باید کلمات را به خاطر بسپارند و بعد از محو کلمات هر تعداد از آنها را که می توانند بنویسند .
هر چه تعداد کلمات درست نوشته شده بیشتر باشد امتیاز بیشتری کسب می کنند .
املای نشانه گیری
در این نوع املا ابتدا هر دانش آموز یک کلمه از کتاب فارسی پیدا کرده پای تخته نوشته می شود .
در مرحله بعد هر دانش آموز توسط توپ چسبونک یک کلمه را نشانه می گیرد و هدف قرار می دهد و بقیه بچه ها نیز آن کلمه را می نویسند .
در آخر هم کلمات با توجه به تعداد هدف قرار گرفتن امتیاز بندی می شوند و دانش آموزی که آن کلمه را انتخاب کرده به عنوان برنده معرفی می گردد .
املای رای گیری
در این نوع املا هر دانش آموز یک کلمه که ارزش املایی دارد از درس انتخاب می کند تا پای تخته نوشته شود و بقیه از روی آن رونویسی می کنند.
در مرحله بعد هر دانش آموز تعداد پنج کلمه به دلخواه از کلمات را انتخاب می کند و در دفتر خودش می نویسد بعد تعداد رای هایی که هر کلمه به خودش اختصاص داده جلوی هر کدام نوشته می شود.
در پایان هر فرد امتیازات کسب شده ی پنج کلمه خودش را حساب می کند و بالاترین امتیازات به عنوان نفرات برتر معرفی می شوند .
املای ترکیبی
با ترکیب حروف داده شده(ع، ج، گ، ل، و، م، ه، ش،) تا می توانند کلمات معنادار بنویسند.
هدایت شده از اخبار فرهنگیان و استخدام
.❌❌
#مهم_فوری👇🏽
💢بالاخره #افتتاح شد
❇️کانال های آموزشی #گام_ب_گام اول تا ششم ابتدایی در #ایتا
#فیلم و #عکس و #توضیحات کامل دروس
🇮🇷لینک کانال گام ب گام اول دبستان 👇🏽
https://eitaa.com/joinchat/2562916661Cec35da0cf9
🇮🇷لینک کانال گام ب گام دوم دبستان 👇🏽
https://eitaa.com/joinchat/2563703093C73bf84069a
🇮🇷لینک کانال گام ب گام سوم دبستان👇🏽
https://eitaa.com/joinchat/2564817205C0998995d25
🇮🇷لینک کانال گام ب گام چهارم دبستان 👇🏽
https://eitaa.com/joinchat/2565210421C51eafdfa4f
🇮🇷لینک کانال گام ب گام پنجم دبستان 👇🏽
https://eitaa.com/joinchat/2565931317C29846b2335
🇮🇷لینک کانال گام ب گام ششم دبستان 👇🏽
https://eitaa.com/joinchat/2566586677Ce270a8af6a
✅روی پایه کلاسی 👆🏽خودتون بزنید و عضو شوید
💢برای همکاران خود ارسال کنید 👆🏿 تا استفاده کنند
❤️#گروهها_اینترنت_رایگان_شاد
هدایت شده از 🌹کانال تبادلات ایتا📌
#اگرمیخواهیدتدریس خلاق و با نشاط داشته باشی حتما عضو این کانال شو 👇🏽👇🏽
https://eitaa.com/joinchat/1174405123C85918d0daf
📌همراه با چالش های جذاب👆🏾
هدایت شده از اخبار فرهنگیان و استخدام
.❌❌
#مهم_فوری👇🏽
💢بالاخره #افتتاح شد
❇️کانال های آموزشی #گام_ب_گام اول تا ششم ابتدایی در #ایتا
#فیلم و #عکس و #توضیحات کامل دروس
🇮🇷لینک کانال گام ب گام اول دبستان 👇🏽
https://eitaa.com/joinchat/2562916661Cec35da0cf9
🇮🇷لینک کانال گام ب گام دوم دبستان 👇🏽
https://eitaa.com/joinchat/2563703093C73bf84069a
🇮🇷لینک کانال گام ب گام سوم دبستان👇🏽
https://eitaa.com/joinchat/2564817205C0998995d25
🇮🇷لینک کانال گام ب گام چهارم دبستان 👇🏽
https://eitaa.com/joinchat/2565210421C51eafdfa4f
🇮🇷لینک کانال گام ب گام پنجم دبستان 👇🏽
https://eitaa.com/joinchat/2565931317C29846b2335
🇮🇷لینک کانال گام ب گام ششم دبستان 👇🏽
https://eitaa.com/joinchat/2566586677Ce270a8af6a
✅روی پایه کلاسی 👆🏽خودتون بزنید و عضو شوید
💢برای همکاران خود ارسال کنید 👆🏿 تا استفاده کنند
❤️#گروهها_اینترنت_رایگان_شاد
4_5868692460565169140.pdf
3.42M
محتویات_پوشه_کار_دانش آموز
طرح درس ابتدایی_v4.0.apk
13.84M
#نرم افزار طرح درس ابتدایی✓
4_6051016893181986142.docx
13.1K
🔷فرم طرح درس سالانه
🏷بر اساس طرح ملی
📊همه پایه ها
اول-تا-ششم-میلاد-امیری-نسب (1).pdf
4.15M
بودجه بندی تمام پایه ها
هدایت شده از 🌹کانال تبادلات ایتا📌
#اگرمیخواهیدتدریس خلاق و با نشاط داشته باشی حتما عضو این کانال شو 👇🏽👇🏽
https://eitaa.com/joinchat/1174405123C85918d0daf
📌همراه با چالش های جذاب👆🏾
48806828977534 (5).pdf
485.1K
تغییرات کتب درسی همه پایه ها
https://eitaa.com/joinchat/3154772184C934e6b7aa8
4_360453274890928877.pdf
2.31M
کتاب اختلالات دیکته نویسی
مصطفی تبریزی
https://eitaa.com/joinchat/3154772184C934e6b7aa8
4_5983340084181599238.pdf
2.58M
نمونه سوالات چکیده
https://eitaa.com/joinchat/3154772184C934e6b7aa8
هدایت شده از کانال دورههای ضمن خدمت
✅یه معلم خلاق حتماااا باید این کانال ✨✨✨ رو داشته باشه
✨✨ #معلم_برتر
👇🏾👇🏾
https://eitaa.com/joinchat/111214776Cb1a390228d
توسط :
✅معلمان نمونه اداره میشود😍
در این کانال
🌿مدیریت کلاس🌿تکالیف خلاق
🌿نکات تربیتی🌿 آموزش انواع روش تدریس🌿خلاقیت در تدریس 🌿بازی های کمک آموزشی🌿معرفی کتاب و فیلم و..... گذاشته میشود
🌸🌿❤️🌸🌿❤️
https://eitaa.com/joinchat/111214776Cb1a390228d
به شددددددت توصیه می کنم حتما حتما عضو شوید👆👆💥
بسیار سرنوشت ساز
بسیااااااار بسیاااااار مهممم و....
هدایت شده از 🌹کانال تبادلات ایتا📌
46.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
راهنمای تکمیل دفتر مدیریت کلاسی قسمت اول
هدایت شده از 🌹کانال تبادلات ایتا📌
41.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
راهنمای تکمیل دفتر مدیریت کلاسی قسمت سوم
هدایت شده از 🌹کانال تبادلات ایتا📌
نکاتی که در جلسه با اولیا باید عنوان ڪرد :
👇👇👇
1-✅اولین برخورد و دیدار با روی گشاده و لبخند همراه با معرفی خود اما فقط در حیطه اموزشی نه مسایل خصوصی و شخصی .
2-✅بیان چکیده ای از سیستم توصیفی آ پ .(اینکه کاملا توصیفی با در نظر گرفتن تمام موارد جهت ارزیابی ،عدم وجود نمره ).
3-✅قاطع و محکم و با اعتماد،به نفس صحبت کنید هرگونه رفتار و حرکات شما کاملا زیر ذره بین نگاه والدین هست .
4-✅بیان شیوه تدریس هرکتاب و انتطارات شما از شاگردان .
5-✅عنوان وسایل و لوازم مورد نیاز برای سال تحصیلی و توضیح مختصر درباره ڪاربرد انها .
6-✅وجود پوشه ڪار یا کلربوک و قرار دادن تمام انچه که باید قرار دهد طبق هر درس و با ترتیب جهش سنجش و ارزیابی بهتر و رهنمود دقیق تر .
7-✅ تذکر به فرزندان برای رعایت قوانین درون کلاسی و برون کلاسی در سطح مدرسه (چرا که رعایت ان یعنی اموزگار با خیال اسوده میتواند تدریس همراه با برنامه داشته باشد و گرنه هر گونه عدم رعایت باعث اتلاف وقت میشود و عقب ماندن از برنامه و بودجه بندی ).
8-✅طرح مسایل اخلاقی ،اموزشی و ...در یک برگه هر یک از والدین اطلاعات کامل و جامعی درباره ی :
تعداد افرادخانواده،فرزند چندم ،وضع اقتصادی و مالی ،ملیت ،وضع اعتقادی و فرهنگی ،بیماری جسمی یا روحی،هرگونه اتفاق خانوادگی از جمله طلاق و فوت و ...).
9-✅ نشان دادن دفتر اموزشی خود،به اولیا جهت اطلاع کامل از روند اموزش و اهداف و انتظارات تا سندی برای ارزشیابی ها و ...باشد(هر دانش اموز ۵صفحه اختصاصی دارد از جمله پرسش و پاسخ کلاسی ،انجام تکالیف ،شرکت در کار گروهی ،ازمون ها،غیبت و تاخیر و انضباط،شناسایی استعداد).
10-✅حتما صبحانه به فرزند خود بدهند تا صبح اول وقت بعنواین دل درد و ...وقت کلاس گرفته نشود،و از درس عقب نماند.
11-✅حتما بهداشت فردی را رعایت کنند(حمام ،لباس تمییز ،استفاده از خوش بو کنتده بدن ،لیوان و یه شیشه اب اشامیدنی ).
12-✅روزهایی که در برنامه ورزش دارند لباس ورزشی بیاورند.
13-✅نظارت بر انجام تکالیف فرزندان خود طبق برنامه بهمراه بازخورد .
پرسش و پاسخ در منزل ،راهنمایی و هدایت در انجام تحقیق های کتاب و ...
14-✅درس قران و املا هرشب در برنامه داشته باشند و بازخورد بزنند .
15-✅عدم نوشتن تکالیف فرزندان خود.
16-✅در صورت وجود غیبت حتما به مدرسه اطلاع بدهند، گواهی پزشک جهت موجه کردن .
17-✅همکاری با اموزگار و عدم دخالت در روند اموزشی ،از اموزش به سبک خود پرهیز کنند چون صرفا باعث دوگانگی اموزشی و اتلاف وقت خواهند شد .
18-✅از مراجعه به مدرسه ،تماس و حضور هر روز اکیدا پرهیز کنند.
19-✅هنگام تدریس از در زدن کلاس به هر عنوان خودداری کنند،چون مطلقا جوابگو نخواهیم بود. اگر خوراکی یا کتاب یا هر دلیلی دیگری دارند فقط به دفتر مدرسه و نزد معاونین بروند .
20-✅اینکه اموزش و تدریس شما طبق بودجه بندی و برنامه هست لطفا ارائه نظر ندید که چرا کم یا زیاد تدریس میشود.
از دخالت در شیوه و نحوه ی تدریس اکیدا خوددداریرکنیذ
اولیا بهتر هست حق را به اموزگار بدهند و به او اعتماد کنند چرا که اموزگار اهدافی والاتر،و فراتر از انچه که در ذهن شما میگذرد برای فرزندان کلاسش تدبیر اندیشیده .
21-✅فراهم کردن محیط امن و ارام در خانواده برای فرزند خود.
22-✅لطفا از تفحص و کنجکاوی بی مورد،درباره حریم کلاس پرهیز کنید .
شما تنها موظف هستید از فرزند خود درباره انچه بر علمش افزوده شده و یا تا چه اندازه محیط،کلاس را برای فعالیت و ...فراهم کرده سوال کنید و راهنمایی کنید.
23-✅زمان مشخصی را اختصاص به مهمانی ها و مسافرت ها بدهید.
برای نوشتن و خواندن دروس فرزند خود زمانبندی کنید.
24-✅موبایل و ...تا زمانیکه طبق برنامه هفتگی خود عمل نکرده در اختیار فرزند خود ندهید.چنانچه تشخیص میدهید،حتی اسیب به درس فرزند خود میزند از او بگیرید.
25-✅چنانچه طبق اسناد و شواهد با اولیا تماس گرفته میشود مبنی بر رسیدگی وضعیت فرزندشان (ارجاع به مرکز اختلالات درمانی و پزشک بیماری های مختلف شنوایی وبینایی و .. ) لطفا تعصب بی جا از خود نشان ندهند و به فکر اینده ی فرزند خود در جامعه باشند.
࿐჻ᭂ⸙🍃🌼🍃⸙჻ᭂ࿐
#دیداربااولیاء👆
۱.چینش کلاسی
در این مدل افراد در ردیف ها و ستون های منظم پشت سر هم قرار می گیرند .
بسته به فضای کلاس ممکنه سه یا دو ستون از نیمکت ها را داشته باشیم.
مزایا 👇
🔸توی این روش توجه همه به رو به رو و تخته خواهد بود .
🔸فضای پِرت کمی وجود خواهد داشت.
معایب👇
🔸امکان تعامل دانش آموزان با هم کم هست.
🔸عده ای در کلاس احساس دور ماندن از فضای کانونی کلاس را خواهند داشت .
...
👇👇🏽
@hamyari_2