31.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۱۳- چگونه یک معلم با اقتدار باشیم ۱
🌼🍃჻
🌸🦋﷽꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻ 🌼🍃
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
🌼🍃჻
🌸🦋꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻🌼🍃
33.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۱۴.چگونه یک معلم با اقتدار باشیم ۲
🌼🍃჻
🌸🦋﷽꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻ 🌼🍃
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
🌼🍃჻
🌸🦋꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻🌼🍃
45.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۱۵.چگونه یک معلم با اقتدار باشیم ۳
🌼🍃჻
🌸🦋﷽꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻ 🌼🍃
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
🌼🍃჻
🌸🦋꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻🌼🍃
#محتویات پوشه کار معلّم
كار پوشه معلم در برگيرندهی موارد زير است:
طرح درس روزانه درس به درس + تمامي مراحل اجراي كار + تمامي مراحلي كه در يك درس بايد به اجرا در آيد،كه بايد شامل روش تدريس به طور كامل باشد كه از جمله آن ميتوان به موارد زير اشاره کرد:
1- روشهاي ايجاد انگيزه مانند ذكر يك ضربالمثل يا يك دعاي زيبا يا شعر يا حديث، طرح شكلهاي مختلف مرتبط با مطالب متنوع درس همان روز
2- ذكر نكات كليدي درس
3-تقسيمبندي دانشآموزان به گروههاي مختلف و نامگذاري هر يك به يك نام
4- ذكر مطالب پيشنياز كه طرح مجدد آنها ذهن مخاطب را جهت پذيرش مباحث نو مهيا ميسازد .
5-ارزشيابي
- انجام ارزشيابي ابتدايي درس به صورت يك تست يا يك جمله
- آمادهسازي پيشاپيش مثالها، چارت آموزشي، يك وسيله كمك آموزشي، پوستر، فيلم، نرمافزار آموزشي (كليه اين وسايل مورد نياز در كلاس مي بايست قبلاً در داخل كار پوشه قرار دادهشود.
6- ارزشيابي مستمر: انجام مستمر ارزشيابي در حين تدريس با توجه به مطالب جديد طرح سوالات مناسب به صورت چها ر جوابي يا پاسخ كوتاه و مرتبط با مبحث جديد و تدوين آن در كارپوشه.
7- ارزشيابي پاياني: تدوين سؤالات از متن درس و مرتبط با مطالب نو اما با كمي تغييرات جزيي
8- تمرين و حل مسئله و پاسخگويي به سؤالات:
در طراحي تمرينهايي كه به دانشآموز داده ميشود بايد اين مسئله مد نظر قرار گيرد که كدام مبحث مورد توجه معلم است و قبلاً روي آن دقت شود و بر اساس نياز و به صورت هدفمند تمرينهايي طراحي گردد.
9- تجزيه و تحليل آزمونها:
بررسي هر يك از آزمونها با يكديگر و مقايسه ميزان پاسخگويي به هر يك از سؤالات و مقايسه دانشآموزان با يكديگر و نتايج كسبشده يك دانشآموز در آزمونهاي مختلف با خود او و بازبيني و تجديد نظر در تدريس باتوجه به نتايج تحليل.
10 طراحي تكليف خانه: طراحي شيوههاي مختلف براي واداشتن دانشآموز به درگير شدن با مطلب در طول روزهاي هفته و طي ساعات خارج از كلاس درس. مانند انجام كاردستي و تدوين آن در كار پوشه
🌼🍃჻
🌸🦋﷽꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻ 🌼🍃
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
🌼🍃჻
🌸🦋꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻🌼🍃
✅✅محتویات پوشه ی کار معلم
✳️آزمون ورودی و ماهانه و عملکردی
✳️تکالیف آدینه و تابستان(پیک و کاربرگ و...)
✳️بودجه بندی
✳️طرح سالانه
✳️طرح درس روزانه
✳️برنامه ی کلاسی و...
🌼🍃჻
🌸🦋﷽꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻ 🌼🍃
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
🌼🍃჻
🌸🦋꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻🌼🍃
برنامه سالانه ی آموزگاران ابتدایی :
با توکل به خدای تبارک وتعالی وبا آرزوی توفیق وموفقیت در سال تحصیلی جدید برنامه ی سالانه به شرح ذیل تنظیم می گردد:
1-شرکت در مراسم بازگشایی مدارس در اوّل مهر، معارفه با دانش آموزان
2-تنظیم برنامه هفتگی کلاسی
3-تنظیم برنامه ملاقات با اولیای دانش آموزان
4-دیدار با اولیا در هرماه (درصورت نیاز دعوت از آن ها در طول هفته)
5-شناخت کامل دانش آموزان از نظر جسمی، روحی، اخلاقی، درسی سال قبل، نکات ضعف ، قوت به کمک اولیا وپرونده تحصیلی
6-تدریس به موقع دروس طبق بودجه بندی سالانه ووضعیت یادگیری دانش آموزان و با توجه به شیوه های نوین یاددهی ویادگیری
7- تلفیق دروس با یکدیگر جهت تثبیت یادگیری (جغرافی با هنر ، جغرافی با ریاضی ، تمامی دروس با هنر ، علوم با ریاضی و...)
8 -توجه به کتاب آسمانی مسلمانان وتدریس با علاقه مندی بیشتر ، تهیه نوار یا سی دی مربوطه به دانش آموزان، تشویق به حفظ آیات، ترتیل خوانی، تشویق به حفظ پیام های قرآنی ، خواندن پیامها قبل از درس
9-شرکت در طرح های ارسالی اداره آموزش وپرورش مربوط به پایه تدریس
10-تعیین نماینده اولیا جهت ارتباط هماهنگ با اولیا برای پیشرفت در کارهای آموزشی وفرهنگی
11-برگزاری جشن با همکاری دانش آموزان واولیا آن ها در درس هدیه های آسمان (جشن مبعث، نیمه شعبان، میلاد امامان )
12 -برگزاری جشن با همکاری وهماهنگی مدیر و معاون پرورشی و دانش آموزان واولیا آن ها ( ملی و مذهبی)
13-برگزاری اردو های علمی و فرهنگی وتفریحی تشویقی با هماهنگی مدیر و معاون پرورشی (مثل دیدار از موزه ها ، مکانهای تاریخی ، امام زاده ها و...)
14-توجه به تفاوتهای فردی دانش آموزان
15-رسیدگی به دانش آموزان ضعیف وسعی در رفع مشکل آنها
16-برگزاری آزمون های ماهانه ،میان ترم ،پایان ترم ،علمی وارائه بازخوردهای لازم
17-تشویق دانش آموزان تلاشگر در هر ماه نسبت به ماه قبل (ویژه دانش آموزان متوسط به پایین )
18-توجه به نکات انضباطی وبهداشتی دانش آموزان
19-فعال نمودن کتابخانه ی کلاس وتعیین مسئول کتابخانه ازبین دانش آموزان
20-تشویق به موقع دانش آموزان با کارت های امتیاز یا جوایز
21-تنظیم طرح تشویقی ایستگاه شادی جهت ایجاد انگیزه برای انجام فعالیت های خارج از کلاس و پیشرفت تحصیلی
22-توجه به پوشه کار دانش آموزان وارائه عملکرد و بازخورد مناسب
23 -توجه به خط دانش آموزان و تشویق به خوش خطی (هنر)
24 -دادن مسئولیت های مختلف به دانش آموزان ازقبیل: همیار معلم ، نماینده کلاس، بهداشتیار، نماینده پرورشی، مسئول کمد کلاس، مسئول کتابخانه کلاس و...
25 -تشویق دانش آموزان در اهدای کتاب داستان به کتابخانه
26-برپایی نمایشگاه از دست ساخته های دانش آموزان
27 -تنظیم دفترانضباطی
28-اجرای طرح گروه بندی دانش آموزان
🌼🍃჻
🌸🦋﷽꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻ 🌼🍃
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
🌼🍃჻
🌸🦋꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻🌼🍃