🌹 تکالیف خلاق به جای رونویسی
◇ از داخل درس بگردو کلماتی که نشانه های ط، ظ، ص، ضو ...و خوا و او استثنا یا تشدید دارند پیداکن و در یک جدولبنویس. سپس با ۵ تای آنهایک جملہ خلاقانه بنویس.
◇دو بند اول درس را با دقت بخوان و کتاب را ببند. سپس هرکلمہ کہ یادت مانده در دفتر فارسی تمیز و خوش خط بنویس.
◇ یکبار از روی بند سوم و چهارم درس بدون نقطه رونویسی کن. کتاب را ببندونقطہ ها را با رنگ قرمز بگذار.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
. اگر امروز تو مسئول املا به بچه ها باشی چه جمله هایی ازدرس را انتخاب میکنی؟ ۱۰جملہ انتخاب کن و بنویس.
• ۱۵ کلمہ مشکل املایی را از درس پیدا کن و در دفتر املا بنویس. اما حرفی که در آن کلمہ مشکل و جزو حروف چندشکلی است راننویس و خالی بگذار. سپس کتاب راببند وحالا با مدادرنگی حروفی که نوشته نشده را بنویس.
• از ۵ خط از درس کہ بیشتر دوست داشتی و خوشت آمده از روی کتاب نگاه کن ودر دفترت بنویس. (۵ خط پراکنده باشد)
🌸🌸🌸🌸🌸
◇۱۰ تا از کلماتی که داخل درس به نظر تو از نظر املایی مشکلهستند را روی کارت بنویس. حالا ۴ تا از این کارت ها را روی زمین ردیف کن و با دقت به آن ها نگاه کن. از مادر بخواه دو کارت را جابه جا کند. چشمانت را باز کن و سعی کن بگویی کدام دو کارت جابه جا شده اند. یا اینکه یکی از کارت ها برداشته شود و توبگویی کدام کارت برداشتہ شده. یا یک کارت بیرون گذاشته شود و به جای آن کارت دیگری از بیرون جایگزین شود.
ياكل کارت ها روی زمین پخش شود و کلمه ای را که می گویند پیداکنی.
🌼🌼🌼🌼🌼
• از داخل درس کلماتی که بی نقطہ هستند، یک نقطہ، ۲ نقطہ و ۲ نقطہ و ۴ نقطہ و ۵ نقطہ دارند پیداکن و در جدولی تمیز و مرتب بنویس.
• امشب توبہ پدر یا مادرت املا بگو و املای آن ها را صحیح کن.
• با ۱۵ تا از کلمات مشكل درس کارت کلمہ درست کن و آن ها را در یک جعبہ بنداز. حالا هم بزن و پنج کارت را بیرون آور و باصدای بلند بخوان.
کتاب را باز کن و جملاتی که این ۵ کلمه در آن هاهست تمیز و مرتب در دفتر بنویس.
💐💐💐💐💐
. یک جدول شگفت انگیز یا سودوکو درست کنید و از کلماتمشکل درس به بچه ها بدهید تا جدول را کامل کنند.
♤ ۵جمله از جملات درس را نیمہ بدهید تا از روی کتاب کاملکنند.
۵ کلمہ از درس بدهید تا دانش آموزان با آن ها یک داستانبنویسند و با توجه به بیاموز و بگوی هر درس از بچه ها بخواهید جملاتمربوط به آن بیاموز و بگو را از داخل درس پیداکنند. مثلا ۵ تا از جمله هایی که زمان گذشته دارد.
🌷🌷🌷🌷🌷
• به دانش آموزان یک کلمه از درس بدهید تا قطار كلماتبسازند. به این صورت که کلمه ای از درس پیدا کنند که حرف اول آن، حرف آخر کلمہ شما باشد. مثلا ۲۰كلمه داشته باشد.
مثال :منتظر راهنمایی
. به دانش آموزان جملات نامرتب از درس بدهید تا مرتب کنند.
• به دانش آموزان حروف بہ هم ريختہ بدهید تا کلمہ بسازند.
• این دو تکلیف را می توانید به خودشان هم واگذار کنید. یعنیخودشان جملہ و حروف نامرتب بسازند و خودشان هم مرتب کنند.
🍁🍁🍁🍁🍁
. جدولی از حروف طراحی کنید تا دانش آموز از داخل آن کلماتدرس را پیدا کند و رنگ بزند و بيرون جدول بنویسد.
• كلمات مهم از جمله های درس را پاک کنید و بگویید از داخل کتاب کلمات را پیدا کند و در جمله ها بنویسد. یا کلمات را همبدهید تا هر کلمه را در جمله ی مناسب بگذارد. . مثلا:
دانش آموزان ............. مربی بهداشت بودند.
• درس را با دقت بخوانند و هر چه از درس فهمیدند به زبانخودشان خلاصه در چند خط بنویسند.
🌺🌺🌺🌺🌺
. اگر تو بہ جای نویسنده بودی داستان درس را چطور به پایانمی بردی؟
. فرض کن قرار است ادامه داستان درس را تو بنویسی، درحدیک بند داستان را ادامه بده.
• باکلمات داده شده از درس یک جمله خلاق بنویس.
• جملہ ناتمام بدهید تا کامل کنند
• برای درس یک کتابچہ تصویری درست کند و زیر هر تصویرخلاصه ای از درس بنویسد.
🌼🍃჻
🌸🦋﷽꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻ 🌼🍃
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
🌼🍃჻
🌸🦋꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻🌼🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طریقه استفاده از رمزینه خوان در شاد
🌼🍃჻
🌸🦋﷽꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻ 🌼🍃
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
🌼🍃჻
🌸🦋꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻🌼🍃
کوئیزنر رنگی.pdf
299.5K
#کوئزنر رنگی
🌼🍃჻
🌸🦋﷽꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻ 🌼🍃
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
🌼🍃჻
🌸🦋꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻🌼🍃
آزمون علوم
🌼🍃჻
🌸🦋﷽꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻ 🌼🍃
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
🌼🍃჻
🌸🦋꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻🌼🍃
ادامه آزمون علوم
🌼🍃჻
🌸🦋﷽꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻ 🌼🍃
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
🌼🍃჻
🌸🦋꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻🌼🍃
#عملکردی_علوم
🌼🍃჻
🌸🦋﷽꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻ 🌼🍃
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
🌼🍃჻
🌸🦋꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻🌼🍃
#عملکردی_علوم
🌼🍃჻
🌸🦋﷽꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻ 🌼🍃
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
🌼🍃჻
🌸🦋꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻🌼🍃
#عملکردی_علوم
🌼🍃჻
🌸🦋﷽꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻ 🌼🍃
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
🌼🍃჻
🌸🦋꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻🌼🍃
#عملکردی_علوم
🌼🍃჻
🌸🦋﷽꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻ 🌼🍃
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
🌼🍃჻
🌸🦋꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻🌼🍃
#عملکردی_علوم
🌼🍃჻
🌸🦋﷽꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻ 🌼🍃
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
🌼🍃჻
🌸🦋꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻🌼🍃
📆 زمانبندی دروس آذر ماه تمامی پایه ها
🔴 بودجه آذر پایه اول
🕌 قرآن درس ۳
🔢 ریاضی تم های ۸ و ۹ و ۱۰ و ۱۱
🗞 فارسی درس های ۵ و ۶ و ۷ و ۸
🌡علوم درس ۵ و ۶
🔴 بودجه آذر پایه دوم
🔍علوم و 🕌 قرآن درس ۵ و ۶
🔢 ریاضی فصل ۳: درس یک و دو و حل مسئله و درس های ۳ و ۴ و فصل ۴: درس های ۱ و ۲
🌈 هدیه های آسمان درس های ۷ و ۸ و ۹
🗞 فارسی درس های ۴ و ۵ و ۶
🔴 بودجه آذر پایه سوم
🕌 قران طرح ۳۳ روزه: روز ۲۰ تا ۳۳ و انس با قرآن کریم ۱ و ۲
🔢 ریاضی فصل ۳: حل مسئله و درس های ۱ و ۲ و ۳ و ۴ و فصل ۴؛ حل مسئله و درس ۱
🌈 هدیه های آسمان درس های ۷ و ۸ و ۹
🌎 مطالعات اجتماعی درس های ۷ و ۸ و ۹
🔭 علوم تجربی درس های ۵ و ۶
🗞فارسی درس های ۶ و ۷ و ۸
🔴 بودجه آذر پایه چهارم
🕌 قرآن درس های ۵ و ۶
🔢 ریاضی فصل ۳: حل مسئله و درس های ۱ و ۲ و ۳ و ۴
🌈 هدیه های آسمان درس های ۷ و ۸ و ۹
🌡علوم تجربی درس ۵ و ۶
🌎 مطالعات اجتماعی درس ۷ و ۸ و ۹
🗞فارسی درس های ۶ و ۷ و ۸
🔴 بودجه آذر پایه پنجم
🕌 قرآن و 🌡علوم درس های ۵ و ۶
🌈 هدیه و 🗞فارسی درس های ۶ و ۷ و ۸
🌍 مطالعات درس های ۷ و ۸ و ۹
🔢 ریاضی فصل ۲ ( درس ۵) و فصل ۳ ( درس های ۱ و ۲ و ۳)
🔴 بودجه آذر پایه ششم
🕌 قران و 🔍 علوم درس های ۵ و ۶
🔢 ریاضی فصل ۳
🌈 هدیه و 🖋 فارسی درس ۶ و ۷ و ۸
🌎 مطالعات درس های ۸ و ۹ و ۱۰ و ۱۱
🧐 تفکر و پژوهش روش گردآوری اطلاعات، طرح پرسش پژوهشی، مردم پسند ها + فعالیت انتخابی فصل دوم
💻 کار و فناوری درس ۳
🌼🍃჻
🌸🦋﷽꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻ 🌼🍃
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
🌼🍃჻
🌸🦋꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻🌼🍃
#قصه سنگ کوچولو
یک سنگ کوچولو وسط کوچه ای افتاده بود. هرکسی از کوچه رد ميشد، لگدی به سنگ میزد و پرتش میکرد یک گوشه ی ديگر. سنگ کوچولو خيلي غمگین بود. تمام بدنش درد میکرد. هرروز از گوشه ای به گوشه ای می افتاد و تکه هایی از بدنش کنده ميشد. سنگ کوچولو اصلا حوصله نداشت. دلش می خواست از سر راه مردم کنار برود و در گوشه ای مخفی شود تا کسی او را نبیند و به او لگد نزند.
یک روز مردی با یک وانت پر از هندوانه از راه رسید. وانت را کنار کوچه گذاشت و توی بلندگوی دستیش داد زد: « هندونه ی قرمز و شیرین دارم. هندونه به شرط کارد. ببین و ببر.» مردم هم آمدند و هندوانه ها راخریدند و بردند. مرد تمام هندوانه ها را فروخت. فقط یک هندوانه کوچک براي خود باقی ماند. مرد نگاهی به روی زمین و زیر پایش انداخت. چشمش به سنگ کوچولو افتاد. آنرا برداشت و طوری کنار هندوانه گذاشت که موقع حرکت، هندوانه حرکت نکند و قل نخورد. بعد هم با ماشین بسوی رودخانه ای بیرون شهر رفت. کنار رودخانه ایستاد، سنگ کوچولو را برداشت و درون آب رودخانه انداخت. بعد هم هندوانه را پاره کرد و کنار رودخانه نشست و آنرا خورد و سوار وانت شد و حرکت کرد و رفت. سنگ کوچولوی قصه ی ما توی رودخانه بود و از اینکه ديگر توی آن کوچه ی پرسروصدا نیست و کسی لگدش نمی زند، شادمان بود و خدا را شکر میکرد .
روزها گذشت. فصل تابستان رفت و پائیز و بعد هم زمستان آمدند و رفتند. سنگ کوچولو همان جا کف رودخانه افتاده بود. گاهی جریان آب وی را اندکی جا به جا میکرد و این جابجایی تن کوچک وی را به حرکت وامی داشت. او روی سنگ های ديگر می غلتید و ناهمواری های روی بدنش از بین میرفتند . وی آرام آرام به یک سنگ صاف و صیقلی تبدیل شد.
یک روز تعدادی پسر بچه همراه معلمشان به کنار رودخانه آمدند تا سنگها را ببینند. آن ها می خواستند بدانند به چه دلیل سنگ های کف رودخانه صاف هستند. یکی از آن ها سنگ کوچولوی قصه ی ما را مشاهده کرد. آنرا برداشت و به منزل برد. آنرا رنگ زد و برایش صورت و زلف و لباس کشید. سنگ کوچولو به صورت یک آدمک بامزه در آمد. پسرک سنگ را که اکنون شکل جدیدی پیدا کرده بود به مادرش نشان داد. مامان از آن خوشش آمد. یک تکه روبان قرمز به سنگ کوچولو بست و آنرا به دیوار اتاق خواب پسرک آویزان کرد. اکنون سنگ کوچولوی داستان ی ما روی دیوار اتاق پسرک آویزان است و ديگر نگران لگد خوردن و پرتاب شدن به بین کوچه نیست. پسری هم که او را به صورت عروسک درآورده، هرروز نگاهش ميکند و او را خيلي دوست دارد.
داستان #رمزینه صفحه ۱۴۰
🌼🍃჻
🌸🦋﷽꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻ 🌼🍃
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
🌼🍃჻
🌸🦋꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺
🍃჻🌼🍃
17.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌈نکاتی در مورد پوشه کار دانش آموزان👌
❤️معلمان و نومعلمان عزیز حتما ببینید
.
📌 #کانال_گام ب گام چهارم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam4
34.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تدریس مطالعات اجتماعی
💥درس نهم
💥نخستین شهرها چگونه به وجود آمدند؟
📚تک قسمت
🎆همراه با تصاویر ی زیبا و جذاب برای دانش آموزان
💿همراه با مستند آشنایی با معبد چغازنبیل
.
📌 #کانال_گام ب گام چهارم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥کلیپ(سیر پیدایش تمدن ها در جهان)
💥درس نهم :مطالعات چهارم
💥نخستین شهرها چگونه به وجود آمدند؟
.
📌 #کانال_گام ب گام چهارم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam4
13.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥کلیپ (مبادله کالا به کالا)
💥درس.نهم :مطالعات چهارم
💥نخستین شهرها چگونه به وجود آمدند؟
.
📌 #کانال_گام ب گام چهارم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam4
43.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ کمک آموزشی
مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی
(درس نهم)
.
📌 #کانال_گام ب گام چهارم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam4
نکات درس نهم مطالعات اجتماعی✔️
.
📌 #کانال_گام ب گام چهارم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam4
@MoallemYariR4 گام به گام درس 9 مطالعات.pdf
420.1K
🔺 گام به گام درس 9 مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی
🔸 #درس9 : نخستین شهرها
🔸 جواب تمرینات درس نهم مطالعات
.
📌 #کانال_گام ب گام چهارم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam4
@MoallemYariR4 درسنامه درس 9 مطالعات.pdf
963.8K
🔺 درسنامه درس 9 مطالعات چهارم ابتدایی
🔸 #درس9 : نخستین شهرها
🔸 پرسش و پاسخ های متن درس نهم اجتماعی
.
📌 #کانال_گام ب گام چهارم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam4
دست ورزی جمع و تفریق کسرها با بطری آب و روغن
تلفیق ریاضی و علوم
آموزگار :خانم جباری
دبستان پسرانه شاهد امام صادق
.
📌 #کانال_گام ب گام چهارم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam4
املا سفره ای
آموزگار :خانم جباری
دبستان پسرانه شاهد امام صادق
.
📌 #کانال_گام ب گام چهارم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam4
نمایش درس ۵ فارسی
آموزگار : خانم جباری
دبستان پسزانه شاهد امام صادق
.
📌 #کانال_گام ب گام چهارم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam4
املا بادکنکی
آموزگار خانم جباری
دبستان پسرانه شاهد امام صادق
.
📌 #کانال_گام ب گام چهارم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam4
نقاشی روز جهانی کودک
آموزگار خانم جباری
دبستان پسرانه شاهد امام صادق
.
📌 #کانال_گام ب گام چهارم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam4
ماکت محله درس مطالعات
آموزگار خانم جباری
دبستان پسرانه شاهد امام صادق
.
📌 #کانال_گام ب گام چهارم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam4
املاپاکتی
دراین روش ابتدا تعدادی پاکت انتخاب کرده ودرهرپاکت چند نفرازدانش آموزان دوخط ازکتاب فارسی رامی نویسند سپس کارتهاروی میز قرارداده می شود یک دانش آموزانتخاب می شود که یکی ازپاکتهارابر دارد ویک نفرراصدابزند تا به او جملات داخل پاکت رابگوید تاروی تابلو بنویسد دراین بازی سه گروه بچه ها درگیر املا می شوند گروه اول که جملات رامینویسند ،گروه دوم که املا راازداخل پاکت می خوانند ،وگروه سوم که املاراپای تابلو می نویسند بنابراین مشارکت همه کلاس دراملا بسیارستودنی است .
دبستان عصرانقلاب
.
📌 #کانال_گام ب گام چهارم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam4
21.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تدریس فارسی
💥درس هفتم
💥مهمان شهر ما، قسمت سوم
🔮بخوان و بیندیش (انتظار)
🔮درک و دریافت
.
📌 #کانال_گام ب گام چهارم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam4
21.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تدریس نگارش فارسی
💥درس هفتم
💥مهمان شهر ما
.
📌 #کانال_گام ب گام چهارم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam4
28.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ پرسش درس هفتم
پایه چهارم
درس مهمان شهر ما
.
📌 #کانال_گام ب گام چهارم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam4