انواع املا
۱. املای مشورتی:
در مواقعی که شاگردی ضعیف است و در املا پیشرفت چندانی ندارد، میتوان در هنگام دیکته، دانشآموز ضعیف را کنار دانشآموز قوی نشاند تا بعضی از لغات را که برایش مشکل است، با مشورت بنویسد. در نتیجه دانشآموز ضعیف، هم آن لغت را به خوبی به ذهن میسپارد و هم با افت درست نویسی به طور مکرر مواجه نمیشود. البته این روش نباید به طور مکرر یا همیشگی باشد.
۲. املای ویرایشی:
در هنگام تصحیح کردن املا، معلم شکل صحیح لغات را نمینویسد تا دانشآموزان خودشان شکل درست لغات را از کتاب پیدا کنند و بعد ما به آن املا بازخورد میدهیم. یعنی، ابتدا دور کلمات اشتباه خط میکشیم و صحیح آن را بچهها مینویسند و ما به صحیح نوشتن آنها بازخورد میدهیم.
۳. املای کل خوانی:
معلم بهتر است متن دیکته را قبل از املا برای بچهها بخواند، ولی بچهها چیزی ننویسند و تنها گوش دهند. بعد از املا هم باید متن مجدداً خوانده شود، یعنی در هر املا، کل متن باید سه بار خوانده شود.
۴. املای هوایی:
میتوان دیکته را به صورت شفاهی خواند و بچهها لغات مهم آن را در هوا انگشت نویسی کنند.
۵. املای لمسی – حدسی:
نوع دیگر املا، بازی و املا است بدین صورت که شاگرد پشت سری، کلمات را با انگشت روی پشت فرد جلویی می نویسد تا شاگرد جلویی از روش حرکت انگشت فرد عقبی بتواند لغات را حدس بزند و بنویسد.
۶. املای روزنامه ای:
بچهها می بایست روزنامه با خود به کلاس بیاورند و لغات را ببرند و از لغات بریده شده یک بند املا برای ما درست کنند و بر روی ورقه بچسبانند. این روش میتواند به صورت گروهی هم انجام گیرد.
۷. املای تکمیلی:
میتوان املای را بدون نقطه، بدون تشدید و یا به صورت لغات ناقص تایپ کرده و به دانشآموزان داد تا آنها در جای مناسب نقطه بگذارند و یا تشدید قرار دهند یا لغات ناقص را کامل کنند.
۸. املای غلط یابی:
میتوان دیکته را به صورت لغات صحیح و غلط در کنار هم قرار داد تا بچهها کلمه غلط را خط بزنند.
۹. املای تصویری:
بدین صورت که چندین شکل را به دانشآموزان بدهیم تا آنها املای صحیح نام آن شکل ها را بنویسند.
۱۰. املای گروهی:
به این شکل که بچهها را به گروههای ۵ یا ۶ نفره تقسیم میکنیم و در هر گروه، هر خط را یک نفر از گروه مینویسد و در انتها بازخورد گروهی میدهیم و آن املا در پوشه ی کار گروهها قرار میگیرد.
۱۱. املای انتخابی:
هر گروه یک متن املا با کمک تمام اعضای گروه خود مینویسد و ما املای همه گروهها را جمعآوری کرده و میخوانیم و سپس یا بهترین متن را به کل کلاس، دیکته میگوییم و یا از هر گروه یک پاراگراف انتخاب کرده و دیکته تلفیقی تهیه کرده و به کل کلاس، دیکته میگوییم.
۱۲. املای گروه به گروه:
بچهها را گروهبندی میکنیم و سپس هر گروه متن دیکتهای را مینویسد و برای گروه دیگر میخواند تا آن گروه بنویسند.
۱۴. املای متن نویسی:
بچهها به گروههای ۵ یا ۶ نفره تقسیم میشوند. ۱۰ کلمه ی مهم از درس انتخاب میکنیم و از بچهها در گروهها میخواهیم که هر کدام جملهای را در ارتباط با درس بنویسند و از کلمات مهم مورد نظر استفاده کنند و هر گروه جملات خود را کنار هم گذاشته و یک متن کوتاه و زیبا بسازد.
۱۴. املای تقویت حافظه:
بدین صورت که معلم متنی را روی تابلو مینویسد. بعد متن را برای دانشآموزان میخواند و سپس روی نوشتههایش روی تابلو پرده میکشد و بچهها باید هر آنچه از متن فهمیدهاند را بنویسند. سپس معلم پرده را از روی نوشته ها برمیدارد و بچهها متن خود را با متن تابلو مقایسه کرده و به خود بازخورد میدهند.
۱۵. املای آینهای:
میتواند استفاده از آینه باشد بدین صورت که کلمات را بر عکس روی تابلو بنویسیم و بچهها با نگاه کردن به آینه درست آن را بنویسند و یا صحیح آن را بخوانند.
۱۶. املای آبکی:
استفاده از آب و محیط حیاط مدرسه است. بدین ترتیب که بچهها به صورت انفرادی و یا گروهی با خود آبپاش به مدرسه میآورند و با آب، دیکته را روی زمین مینویسند و گروهی نوشتههای خود را تصحیح کنند.
۱۷. املای لاک پشتی:
در این روش روی کاغذ چندتا تصویر لاک پشت هست به عنوان مثال در یک قسمت لاکش صدای ش را می نویسیم و از دانش آموزان می خواهیم کلماتی که در درس صدای ش دارند پیدا کنند و در قسمت های خالی لاک پشت بنویسند. یا حتی کلمه ای را می نویسیم و از بچه ها می خواهیم هم خانواده ی آنها را پیدا کنند و در جاهای خالی بنویسند.
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
آزمون-مداد-کاغذی-نوبت-اول-مطالعات-اجتماعی-با-پاسخ-(سری8)-چهارم-دبستان_Biamoz.com.pdf
295.9K
آزمون نوبت اول مطالعات اجتماعی
پایه #چهارم
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
هدایت شده از 🌹کانال تبادلات ایتا📌
#مهم_فوری👇👇
💢 #مجموعه_گروههای_همیاری (کشوری)
👇🏿👇🏼👇👇🏾
🌼
گروه همیاری پایه اول (کشوری)
https://eitaa.com/joinchat/1020461274Cf1e357e899
🌼🌼
لینک گروه همیاری پایه دوم (کشوری)
https://eitaa.com/joinchat/1077805274C349bf8a307
🌼🌼🌼
لینک گروه همیاری پایه سوم(کشوری)
https://eitaa.com/joinchat/1082065114C4618656f32
🌼🌼🌼🌼
گروه همیاری پایه چهارم(کشوری)
https://eitaa.com/joinchat/1085276378C08cd45f795
🌼🌼🌼🌼🌼
گروه همیاری پایه پنجم(کشوری)
https://eitaa.com/joinchat/1089732826Cf7f494cd0b
🌼🌼🌼🌼🌼🌼
گروه همیاری پایه ششم(کشوری)
https://eitaa.com/joinchat/1091240154C985a8969a4
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
همیاری پایه هفتم(کشوری)
https://eitaa.com/joinchat/1108279514C5625bba9ac
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
همیاری پایه هشتم(کشوری)
https://eitaa.com/joinchat/1125187802C17506cecef
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
همیاری پایه نهم(کشوری)
https://eitaa.com/joinchat/1409745114C649b086bdf
🌼🌷🌼🌷
گروه همیاری چند پایه ها(کشوری)
https://eitaa.com/joinchat/1121255642C4ebf336d45
🌷🌼🌷🌼🌷🌼
27.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📝تدریس ریاضی کلاس چهارم
📒 #فصل_سوم (ضرب و تقسیم)
📌صفحه 48( ضرب دو عدد دو رقمی))
👨🏫 مدرس : میلاد دریانورد
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
26.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📝تدریس ریاضی کلاس چهارم
📒فصل سوم (ضرب و تقسیم)
📌صفحه 49( فعالیت)
👨🏫 مدرس : میلاد دریانورد
📌
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
19.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📝تدریس ریاضی کلاس چهارم
📒 #فصل_سوم (ضرب و تقسیم)
📌صفحه 47( الگوسازی، حذف حالت های نامطلوب)
👨🏫 مدرس : میلاد دریانورد
📌
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
انواع املا
۱. املای مشورتی:
در مواقعی که شاگردی ضعیف است و در املا پیشرفت چندانی ندارد، میتوان در هنگام دیکته، دانشآموز ضعیف را کنار دانشآموز قوی نشاند تا بعضی از لغات را که برایش مشکل است، با مشورت بنویسد. در نتیجه دانشآموز ضعیف، هم آن لغت را به خوبی به ذهن میسپارد و هم با افت درست نویسی به طور مکرر مواجه نمیشود. البته این روش نباید به طور مکرر یا همیشگی باشد.
۲. املای ویرایشی:
در هنگام تصحیح کردن املا، معلم شکل صحیح لغات را نمینویسد تا دانشآموزان خودشان شکل درست لغات را از کتاب پیدا کنند و بعد ما به آن املا بازخورد میدهیم. یعنی، ابتدا دور کلمات اشتباه خط میکشیم و صحیح آن را بچهها مینویسند و ما به صحیح نوشتن آنها بازخورد میدهیم.
۳. املای کل خوانی:
معلم بهتر است متن دیکته را قبل از املا برای بچهها بخواند، ولی بچهها چیزی ننویسند و تنها گوش دهند. بعد از املا هم باید متن مجدداً خوانده شود، یعنی در هر املا، کل متن باید سه بار خوانده شود.
۴. املای هوایی:
میتوان دیکته را به صورت شفاهی خواند و بچهها لغات مهم آن را در هوا انگشت نویسی کنند.
۵. املای لمسی – حدسی:
نوع دیگر املا، بازی و املا است بدین صورت که شاگرد پشت سری، کلمات را با انگشت روی پشت فرد جلویی می نویسد تا شاگرد جلویی از روش حرکت انگشت فرد عقبی بتواند لغات را حدس بزند و بنویسد.
۶. املای روزنامه ای:
بچهها می بایست روزنامه با خود به کلاس بیاورند و لغات را ببرند و از لغات بریده شده یک بند املا برای ما درست کنند و بر روی ورقه بچسبانند. این روش میتواند به صورت گروهی هم انجام گیرد.
۷. املای تکمیلی:
میتوان املای را بدون نقطه، بدون تشدید و یا به صورت لغات ناقص تایپ کرده و به دانشآموزان داد تا آنها در جای مناسب نقطه بگذارند و یا تشدید قرار دهند یا لغات ناقص را کامل کنند.
۸. املای غلط یابی:
میتوان دیکته را به صورت لغات صحیح و غلط در کنار هم قرار داد تا بچهها کلمه غلط را خط بزنند.
۹. املای تصویری:
بدین صورت که چندین شکل را به دانشآموزان بدهیم تا آنها املای صحیح نام آن شکل ها را بنویسند.
۱۰. املای گروهی:
به این شکل که بچهها را به گروههای ۵ یا ۶ نفره تقسیم میکنیم و در هر گروه، هر خط را یک نفر از گروه مینویسد و در انتها بازخورد گروهی میدهیم و آن املا در پوشه ی کار گروهها قرار میگیرد.
۱۱. املای انتخابی:
هر گروه یک متن املا با کمک تمام اعضای گروه خود مینویسد و ما املای همه گروهها را جمعآوری کرده و میخوانیم و سپس یا بهترین متن را به کل کلاس، دیکته میگوییم و یا از هر گروه یک پاراگراف انتخاب کرده و دیکته تلفیقی تهیه کرده و به کل کلاس، دیکته میگوییم.
۱۲. املای گروه به گروه:
بچهها را گروهبندی میکنیم و سپس هر گروه متن دیکتهای را مینویسد و برای گروه دیگر میخواند تا آن گروه بنویسند.
۱۴. املای متن نویسی:
بچهها به گروههای ۵ یا ۶ نفره تقسیم میشوند. ۱۰ کلمه ی مهم از درس انتخاب میکنیم و از بچهها در گروهها میخواهیم که هر کدام جملهای را در ارتباط با درس بنویسند و از کلمات مهم مورد نظر استفاده کنند و هر گروه جملات خود را کنار هم گذاشته و یک متن کوتاه و زیبا بسازد.
۱۴. املای تقویت حافظه:
بدین صورت که معلم متنی را روی تابلو مینویسد. بعد متن را برای دانشآموزان میخواند و سپس روی نوشتههایش روی تابلو پرده میکشد و بچهها باید هر آنچه از متن فهمیدهاند را بنویسند. سپس معلم پرده را از روی نوشته ها برمیدارد و بچهها متن خود را با متن تابلو مقایسه کرده و به خود بازخورد میدهند.
۱۵. املای آینهای:
میتواند استفاده از آینه باشد بدین صورت که کلمات را بر عکس روی تابلو بنویسیم و بچهها با نگاه کردن به آینه درست آن را بنویسند و یا صحیح آن را بخوانند.
۱۶. املای آبکی:
استفاده از آب و محیط حیاط مدرسه است. بدین ترتیب که بچهها به صورت انفرادی و یا گروهی با خود آبپاش به مدرسه میآورند و با آب، دیکته را روی زمین مینویسند و گروهی نوشتههای خود را تصحیح کنند.
۱۷. املای لاک پشتی:
در این روش روی کاغذ چندتا تصویر لاک پشت هست به عنوان مثال در یک قسمت لاکش صدای ش را می نویسیم و از دانش آموزان می خواهیم کلماتی که در درس صدای ش دارند پیدا کنند و در قسمت های خالی لاک پشت بنویسند. یا حتی کلمه ای را می نویسیم و از بچه ها می خواهیم هم خانواده ی آنها را پیدا کنند و در جاهای خالی بنویسند.
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
✅ اشتباهات رایج هنگام درس خواندن
قسمت هشتم
7- توجه بیش از حد به مسایل و اخبار بیرونی
بچه ها شما 99% از اخباری که می شنوید احتیاجی ندارید تازه اون 1% رو هم که ممکنه به شما مربوط باشه مطمعنا از طریق پدر ومادر و اطرافیان متوجهش میشوید اما با این اوصاف این یه واقعیته که نه تنها دانش آموزا بلکه اکثر اقشار جامعه نیازی به این حجم از اطلاعات و اخبار برای داشتن زندگی روزمره بهتر ندارند. من واقعا دانش آموزای امروز رو که میبینم متوجه این میشم که علاوه بر درسشون دارن آرامش خودشون رو قربانی میکنند و به شکل مداوم پیگیر مسائلی مثل قیمت دلار وسکه و طلا هستند یا یه عده دیگه که معمولا بیشتر هم هستند درگیر بازی رسانه ای سلبریتی ها میشوند و فقط کافیه که بشنون بازیگر X به خواننده Y تیکه ای انداخته یا نقدش کرده این برای سوژه اون روزشون کافیه ولی واقعیت اینه که خیلی از این افراد حتی خودشون پیگیری نمیکنند بلکه از طریق افراد مخصوص که از طرف خودشون یا رسانه ها مسئول بررسی حواشی و نظرات هستند متوجه عملکرشون میشوند و برای گام بعدی از مشاورین رسانه ای خودشون مشورت میگیرند که چجوری حاشیه بیشتری ایجاد کنند صرف نظر از اینکه که نوع دیده شدنشون خیلی مهم نیست پس ما متوجه میشیم که این بازی برای ما فقط باخت داره و تنها دست آوردش به جز سرگرمی مقطعی و فرار از درس پشیمونی و ناراحتی از خود و همچنین عذاب وجدان هستش ضمن این که ما به تنها اخباری که نیاز داریم اخبار کنکور و یا تعطیلی مدارس هستش و نه چیز دیگری!
ادامه دارد....
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
پرسش و پاسخ درس ۹
مامون وقتی جواب شجاعانه امام جواد را شنید با خود چه گفت ؟
جواب» فقط علی بن موسی الرضا است که می تواند چنین فرزندی تربیت کند
4 -از رفتار شجاعانه امام جواد در برابر مامون چه می آموزیم ؟
جواب» از کسی به جز خدا نترسیم – اگر خطایی نکردیم شجاع باشیم و حرف خود را بزنیم
5 -القاب امام نهم مثال بزنید ؟
جواب» جواد – تقی
6 -جواد به چه معناست ؟
جواب» بخشند و سخاوتمند
7 -تقی به چه معناست ؟
جواب» پاک
8 -امام جواد در مدینه به دنیا آمد . در هشت سالگی به امامت رسید .
9 -امامت امام جواد در کودکی چگونه بود ؟
جواب» با آنکه کودک بود دانش فراوانی داشت و پاسخ هر سوالی را می دانست . بزرگترین دانشمندان از آن همه علم و دانش امام شگفت زده شده بودند
10-چرا حاکم عباسی امام جواد را به اجبار از مدینه به بغداد آورد ؟
جواب» حاکمان عباسی از رابطه امام جواد با مردم می ترسیدند و امام را به اجبار از مدینه به بغداد آورد اما امام از راهنمایی مردم و مبارزه با ظلم دست بر نداشت
11-امام جواد در چند سالگی شهید شد و آرامگاه ایشان کجاست ؟
جواب» در 25 سالگی شهید شد و در شهر کاظمین کنار پدر بزرگش امام موسی کاظم به خاک سپرده شد
12-سخن امام محمد تقی درباره خوش اخلاقی چه بود؟
جواب» همنشینی با خوبان موجب خوش اخلاقی می شود
13-لن تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون
جواب» نیکوکار کسی است که از آنچه دوست دارد به نیازمندان می بخشد سوره آل عمران – آیه
#پیام_های_اسمان
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
✅ اشتباهات رایج هنگام درس خواندن
قسمت نهم
بخش اول
8- وسواس در مطالعه
معمولا وقتی که اسم وسواس میاد اکثر آدما ذهنشون میره به سمت یه آدمی که دائم داره از صبح تا شب همه جا رو میشوره و میسابه و اکثرا هم عصبانی ولی خب واقعیت با چیزی که تو ذهن ماست متفاوت هست. به طور کلی وسواس به دو دسته فکری و عملی تقسیم میشه و تصوری هم که ما از افراد وسواسی دارم در واقع در حوزه وسواس عملی اما موضوع بحث الان ما وسواس مطالعاتی این وسواس به نوعی آمیزه ای از هر دو نوع وسواس هستش و به شدت مسئله طاقت فرسا و خسته کننده ای هست چونکه باعث میشه که شما یه متن رو چندین بار بخونید و خب طبیعتاً این شیوه مطالعه باعث خستگی زودرس میشه و شما رو کلافه میکند که این خودش تبعات بدتری دارد مثل اینکه یواش یواش امید و انگیزه شما رو کاهش میدهد به مرور زمان و نزدیک شدن به آزمون ها استرس و اظطراب ناشی از نرسیدن به خواندن همه مطالب شما رو فرا میگیره اما خب راه حل چیه؟
ادامه دارد....
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
نمونه سوال درس ۸
– نخستین روستاها چگونه به وجود آمدند؟
انسان ها می دانستند که آنچه در زمین های کشاورزی کاشته اند، به مراقبت نیاز دارد.
پس، به تدریج در کنار زمین هایشان ساکن شدند. امّا مراقبت از کشتزارها و انجام دادن کار کشاورزی به تنهایی ممکن نبود.
در نتیجه، خانه هایشان را در کنار یکدیگر ساختند و زندگی یک جانشینی را آغاز کردند. به این ترتیب، اوّلین روستاها به وجود آمدند.
۲۳ – خداوند چه نعمت هایی را به انسان برای غلبه بر مشکلاتش داد؟
او به انسان ها عقل داده است تا بتوانند
راه حل هایی برای مشکلات خود پیدا کنند.
خداوند انسان ها را با دست هایی توانا آفریده است. هم چنین پیامبران را فرستاده است تا راه و رسم زندگی بهتر را به آن ها بیاموزند.
۲۴ – چگونه می توان فهمید که شکار در تأمین غذای انسان های اولیه نقش مهمی داشته است؟
از نقّاشی های به جا مانده روی دیوار غارها
۲۵ – انسان های گذشته چگونه آتش را کشف کردند؟
شاید در گذشته های دور، انسان ها متوجّه آتشی که دراثر رعد و برق به وجود می آمد، شدند
و بعدها پی بردند که با به هم زدن بعضی سنگ ها می توانند آتش درست کنند.
کشف آتش تغییرات زیادی در زندگی انسان به وجود آورد.
۲۶ – انسان های گذشته چگونه کشاورزی را آموختند؟
آن ها می دیدند که وقتی دانه ای در جایی به زمین می افتد، پس از مدّتی در آنجا گیاهی سبز می شود.
بنابراین، دانه هایی چون گندم و جو را کاشتند و به تدریج،کشاورزی را آموختند.
۲۷ – کشاورزی چه تغییراتی در زندگی انسان ها به وجود آورد؟
کشاورزی تغییر بزرگی در زندگی انسان ایجادکرد.
با رواج کار کشاورزی، موادّ غذایی به اندازه ی کافی تولید و حتّی ذخیره می شد.
در نتیجه، دیگر همه ی افراد مجبور به کار کشاورزی نبودند. پس عدّه ای از مردم به کارهای دیگر مثل ساختن ابزارهای کشاورزی و قایق و نیز داد و ستد مشغول شدند.
#مطالعات_اجتماعی
پایه #چهارم
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
🔅 #پندانه
✍ بدیها را به باد بسپار و خوبیها را روی سنگ حک کن
🔹دو رفیق در دل کویری راه میرفتند. در میانه سفر بر سر موضوعی جدالی میانشان در گرفت و یکی از آن دو سیلی محکمی بر صورت دیگری زد.
🔸رفیقی که سیلی خورده بود، بیهیچ حرفی بر روی ریگهای روان نوشت:
«امروز بهترین دوستم سیلی محکمی به من زد.»
🔹آن دو به راهشان ادامه دادند تا به واحهای در دل کویر رسیدند و تصمیم گرفتند تا در آن آبادی شستوشو کنند تا سرحال شوند.
🔸رفیقی که سیلی خورده بود، در میان باتلاقی گرفتار شد و در حال غرقشدن بود که دیگری به کمکش آمد و او را نجات داد.
🔹رفیق سیلیخورده بر روی تختهسنگی نوشت:
«امروز بهترین دوستم مرا از مرگ نجات داد.»
🔸رفیقش با تعجب پرسید:
چرا وقتی تو را زدم و آزردم بر روی ریگهای روان نوشتی و حال که نجاتت دادم بر روی تختهسنگ؟
🔹او پاسخ داد:
وقتی کسی ما را میآزارد باید آن را بر روی ریگهای روان بنویسیم تا بادهای فراموشی بتوانند آن را با خود ببرند و از یادمان دور سازند، اما وقتی کسی کار نیکی برایمان انجام میدهد باید آن را بر روی تختهسنگی حک کنیم تا از یادمان نرود.
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
آزمون-درس-7-آهن-ربا-در-زندگی-(سری1)-چهارم-دبستان_Biamoz.com.pdf
120.2K
آزمون درس ۷ آهن ربا در زندگی
#علوم
پایه #چهارم
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
1607628743859farsi4-dey97-m.avini.pdf
941.9K
آزمون نوبت اول
#فارسی
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
28.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📝تدریس و حل ریاضی کلاس چهارم
🔴همراه با پاسخ کامل هر سوال
📒فصل چهارم (اندازه گیری )
📌صفحه 79
📃 زاویه
👨🏫 مدرس : سرکار خانم شمسی پور موسایی
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
22.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📝تدریس و حل ریاضی کلاس چهارم
🔴همراه با پاسخ کامل هر سوال
📒فصل چهارم (اندازه گیری )
📌صفحه 78
📃 زاویه
👨🏫 مدرس : میلاد دریانورد
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
28.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📝تدریس ریاضی کلاس چهارم
📒#فصل_سوم (ضرب و تقسیم)
📌صفحه 46( حل مساله)
👨🏫 مدرس : میلاد دریانورد
📌
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
26.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📝تدریس ریاضی کلاس چهارم
📒فصل سوم (ضرب و تقسیم)
📌صفحه 49( فعالیت)
👨🏫 مدرس : میلاد دریانورد
📌
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
19.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📝تدریس ریاضی کلاس چهارم
📒 #فصل_سوم (ضرب و تقسیم)
📌صفحه 47( الگوسازی، حذف حالت های نامطلوب)
👨🏫 مدرس : میلاد دریانورد
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
27.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📝تدریس ریاضی کلاس چهارم
📒 #فصل_سوم (ضرب و تقسیم)
📌صفحه 48( ضرب دو عدد دو رقمی))
👨🏫 مدرس : میلاد دریانورد
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
28.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📝تدریس ریاضی کلاس چهارم
📒 #فصل_سوم (ضرب و تقسیم)
🖍 پارت دوم
📌ادامه صفحه 50( فعالیت)
👨🏫 مدرس : میلاد دریانورد
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
18.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📝تدریس ریاضی کلاس چهارم
📒#فصل_سوم (ضرب و تقسیم)
📌صفحه 53( فعالیت و کار درکلاس)
🖍 پارت دوم
👨🏫 مدرس : میلاد دریانورد
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
30.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📝تدریس ریاضی کلاس چهارم
📒 #فصل_سوم (ضرب و تقسیم)
📌صفحه 52( محاسبه حاصل ضرب)
👨🏫 مدرس : میلاد دریانورد
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
23.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📝تدریس و حل ریاضی کلاس چهارم
🔴همراه با پاسخ کامل هر سوال
📒#فصل_سوم (ضرب و تقسیم)
📌صفحه 70 قسمت اول( کار در کلاس)
📃تقسیم بر اعداد دو رقمی
👨🏫 مدرس : میلاد دریانورد
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
38.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📝تدریس و حل ریاضی کلاس چهارم
🔴همراه با پاسخ کامل هر سوال
📒فصل سوم (ضرب و تقسیم)
📌صفحه 71
📕( کار در کلاس و تمرین)
🖍پارت دوم
📃تقسیم بر اعداد دو رقمی
👨🏫 مدرس : میلاد دریانورد
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴لینک کانال همیاری چهارم کشوری
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783