📚✍دانش آموزان عزیز برای انجام کار در کلاس بالا باید به نکات زیر در حل تمرینات دقت کنید .
✅ گام اول :
در ضرب کسر ی باید همیشه عامل ها کسر باشند .یعنی اگر عدد مخلوط بودند باید در اولین قدم عدد مخلوط را به کسر تبدیل کنید .
✅ گام دوم ؛
به عدد هر کسر خوب توجه می کنیم که ببینیم ایا صورت کسر ی وجود دارد که بر مخرج خودش یا مخرج کسر دیگر بخشپذیری باشد .یا به بیانی دیگر صورت بر مخرج ساده می شود یا نه .؟ اگر ساده می شدند تا جایی که ممکن است صورتها و مخرج ها را با هم ساده می کنیم .
✅گام سوم :
در این مرحله صورت ها را با هم و مخرج ها را هم
با هم ضرب می کنیم.
**📚✍عزیزان در جمع و تفریق کسرها یادگرفتید که حتما باید مخرج ها مساوی باشند .سپس صورتها را با هم جمع کرده و مخرج خودش را می نویسیم .
همچنین یاد گرفتید که برای راحتی انجام عملیات در جمع و تفریق کسرها بهتر است از کوچکترین مخرج مشترک استفاده کنید .
❌روش محاسبه کوچکترین مخرج مشترک را دوباره بیان می کنم جهت یاد آوری
📚با توجه به اعداد مخرج آن عددی که بزرگتر است را انتخاب می کنیم و مضربهای آنها را بیان می کنیم تا به حاصلضربی برسیم که مضرب آن یکی مخرج هم باشد .
سپس آن را به عنوان کوچکترین مخرج انتخاب می کنیم .
مانند مخرج هشت و شش
که هشت را انتخاب کرده .در دو
در سه ضرب می کنیم .می بینیم هشت سه تا میشود۲۴ تا .
۲۴مضرب شش هم هست .
پس ۲۴ را به عنوان کوچکترین مخرج مشترک انتخاب می کنیم.
15.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽#فیلم_آموزشی_فصل_دوم
🎞#درس_دوم_کسرها
📚✍#اعدادمعکوس
✍#مفهوم حاصلضرب اعداد معکوس
📚✍#کاردرکلاس دوم ص ۲۹
16.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شروع تدریس تقسیم کسرها
16.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شروع تدریس تقسیم کسرها
13.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽#فیلم_آموزشی_فصل_دوم
🎞#درس_سوم_کسرها
📚✍# فعالیت_ص۳۴
🍂🌼مفهوم سازی عملیات
تقسیم از راه ضرب
11.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽#فیلم_آموزشی_فصل_دوم
🎞#درس_سوم_کسرها
📚✍# فعالیت_اول_ص۳۳