173_60949980199094.mp3
4.29M
#انگیزشی
از زندگی، با تمام توان لذت ببرید.
انسانها، به سمت کسانی بیشتر جذب میشوند که میدانند چطور از زندگی لذت ببرند و شاد باشند.
به جای آنکه ایدهآلگرایی کنید، شروع کنید به لذت بردن از چیزهایی که همین الان در دسترستان هست.
دوست داشتنی بودن در واقع ارتباط مستقیمی با گشوده بودن، دارد...
با لذت بردن از چیزهای کوچک و بزرگِ زندگی، بجای متمرکز شدن برای بهتر کردن هر چیزی، خواهید دید که تا چه حد همه چیز تغییر می کند.
هر روز چندین بار با خودتان تکرار کنید:
هر آن چه برای من اتفاق می افتد همیشه، خیری نهفته است و مطمئن باشید بهترین ها برایتان اتفاق میافتد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انیمیشن مهارتهای زندگی سوم
موضوع :امانتداری
☘☘☘☘☘☘☘
1_2160250261.mp3
14.93M
فرزندم تو انجام تکالیفش خیییلی ب من وابسته ست چیکار کنم؟
اصلا انگار تنهایی نمیتونه مشقاشو بنویسه چیکار کنم ؟
همکلاسیهاش همه از اون بهترن چیکارکنم؟
این پادکست خیلی میتونه کمکتون کنه
☘☘☘☘☘☘☘
تمریناتی برای تقویت و هماهنگی نیمکره های مغز
فعالیت های حرکتی دست ها ، خصوصا انگشتان دست ، ارتباط مستقیم با تقویت عملکرد مغز دارد . به ویژه وقتی هر دو دست به طور همزمان درگیر باشند ، دو نیمکره با هم هماهنگ شده و به همکاری با هم عادت می کنند.
فعالیت هایی مانند رسم خطوط ، رنگ آمیزی ، جدا کردن حبوبات و بازی هماهنگ انگشتان از این جمله اند.
ضعف هماهنگی دو نیمکره مغز ، نقش مهمی در بروز مشکلات یادگیری بویژه مشکلات نوشتن و ریاضی دارد
☘
نکاتی برای درمان نارساخوانی:
۱- تاکید به از راست به چپ خواندن
۲- کشیدن خط زیر کلمه
۳- کلمه را درشت روی کارتی بنویسید وجلوی کودک قراردهید ، قسمتی ازکلمه را مخفی کنید و از اوبخواهید کلمه رابا توجه به قسمت دیده شده تشخیص بدهد.
۴- درموقع خواندن انگشت را زیر کلمه قراربدهید
۵- کلمه راروی تخته بنویسید واز او بخواهید همزمان با تعقیب حروف باانگشت صدای آن ها را بلند بخواند
۶- برای کلمه ای که قادر به خواندن آن نیست یک جمله یا داستان و یا مطلب کوتاهی بگوید
۷- یک توپ کوچک آویزان که درحال حرکت است باچشم تعقیب کند، بدون تکان دادن سر دریک زمان محدود
۸- استفاده از روش چندحسی فرنالد
۹- روش گلینگهام- استیلمن، که دراین روش حرف را ببیند، باصدای بلند بخواند، صدارا بشنود، بعد کلمه را بنویسد(دیداری- شنیداری- شنیداری- جنبشی)
☘
چه نقطه ضعف هایی باعث اختلال_یادگیری_ریاضی میشوند
به طور کلی تخریب چهار گروه از مهارتها در اختلال ریاضیات مشخص شده است.
1. مشکلاتی در مهارتهای زبانی (مثل فهمیدن و نام بردن اصطلاحات ریاضی، فهمیدن و نام بردن اعمال و مفاهیم ریاضی و تبدیل آنها به نمادها)
2. مشکلاتی در مهارتهای ادراکی ( مثل شناخت و خواندن نمادهای عددی یا نشانه های حسابی و گروه بندی ارقام)
3. عدم فهم مهارتهای ریاضی (مثل رعایت مراحل ریاضی، شمارش و یادگیری جدول ضرب)
4. مهارتهای مربوط به توجه (مثل کپی کردن درست ارقام، به خاطر سپردن ارقام انتقال داده شده )
☘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش_کامل_الگوها_و_دنباله_ها_ری.pdf
9.01M
✅ مرور درسی تابستانه
آموزش کامل الگوها
پایه ششم
☘☘☘☘☘☘
@Fasle6om.rar
5.21M
#_آزمون_های_شهریور_ماه ریاضی
کلیه دروس
#ششم
☘☘☘☘☘☘
darsname6-1.pptx
11.43M
پایه ششم|
📗پاورپوینت ریاضی ششم
📕فصل اول
📙قسمت اول : الگویابی
✍سرکار خانم مهسا حسینی
☘☘☘☘☘☘