eitaa logo
حمزه علی پور
565 دنبال‌کننده
606 عکس
358 ویدیو
15 فایل
✅ کانال رسمی حمزه علی پور (تنها کانال رسمی در ایتا) 📢اطلاع رسانی جلسات📢 ادمین کانال👇 @mohamdreza153
مشاهده در ایتا
دانلود
قال الامام باقر علیه السلام : الشِّيعَةُ ثلاثةُ أصنافٍ صِنفٌ يَتَزَيَّنُونَ بنا و صِنفٌ يَستَأكِلُونَ بنا و صِنفٌ مِنّا و إلَينا 💐امام باقر عليه السلام 💐 شيعيان سه دسته اند : دسته اى به وسيله ما خود را مى آرايند و دسته اى از طریق ما نان مى خورند و دسته اى از ما و با ما هستند. مشكاة الأنوار: ص۱۲۷ @hamzehalipoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 (علیه‌السلام) «اَلتَّوَاضُعُ أَنْ تُعْطِيَ النَّاسَ مَا تُحِبُّ أَنْ تُعْطَاهُ» فروتنی در آن است که با مردم چنان باشی که دوست داری با تو چنان باشند. 📗 الكافی، ج۲، ص۱۲۴ 🔹فروتنی🔹 جانا! به فروتنی، گر ایمان داری یا میل به رفتار کریمان داری با مردم روزگار خود همدل باش آن‌گونه که انتظار از آنان داری 📝
19.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بی‌شک همه‌تون شعر معروف «مکن ای صبح طلوع» رو شنیدید: امشبی را شه دین در حرمش مهمان است مکن ای صبح طلوع ظهر فردا بدنش زیر سُم اسبان است مکن ای صبح طلوع اما نمی‌دونید شاعرش کیه. این کلیپو ببینید، مطمئنم شگفت‌زده می‌شید🌹 ۱ بهمن سالروز وفات اوست. کلیپو تا آخر ببینید. @hamzehalipoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوال : آیا شبی به نام لیلة الرغائب در روایات شیعی آمده است ؟ لیله الرغائب” که برخی آن را شب برآوره شدن آرزوهای بلند، شب بردن ثواب بسیار، معرفی کرده اند اولین شب جمعه ماه رجب است. اما علت نامگذاری اولین شب جمعه ماه رجب، روایتی است که در برخی از کتب دعا و حدیث از پیامبر اکرم ص نقل شده است انجام اعمال لیله الرغائب در بین عوام اهل سنت و شیعه رواج دارد. و در سال های اخیر، نیز در رسانه ها تحت عنوان شب آرزوها بدان پرداخته می شود. حدیث لیله الرغائب را از دو جهت مورد خدشه قرار گرفته است که جهت اول از حیث سند و جهت دوم از حیث محتوای آن است . اما در بررسی سند حدیث گفته اند که  اصل این حدیث در منابع روایی اهل سنت است. و در کتب شیعه تا قبل از اقبال الاعمال سید بن طاووس آورده نشده است و اولین بار ایشان، این حدیث رادر کتاب خود نقل کرده است.   و طبق گفته سید، ایشان این حدیث را از برخی کتب خاصه نقل کرده است ولی به این کتاب ها اشاره ای نمی کند. ولی برخی احتمال می دهند که این حدیث از منابع اهل سنت در کتب شیعه وارد شده و سپس سید بن طاووس این حدیث را از آن کتب نقل کرده باشد. به هر حال  اغلب محدثین و فقهای شیعه، این روایت را ضعیف و غیر قابل اعتماد دانسته اند و حتی برخی آن را به حسب محتوای آن، جعلی شمرده اند. علامه مجلسی در زاد المعاد در اعمال ماه رجب می نویسد: «و قد ذکروا فی کتب الأدعیه صلاه خاصه لکل لیله من هذا الشهر، و حیث لم أجد لها سندا معتبرا لم أحب أن أوردها، و حیث کانت مشهوره جدا فقد أوردتها علی سبیل الإجمال» ( زاد المعاد،ص۴۰) «در کتب ادعیه برای هر شب از ماه رجب نماز مخصوصی را ذکر کرده اند و چون سند معتبری ندارد دوست ندارم آنها را ذکر کنم اما به جهت آن که جدا مشهور است اجمالا آنها را ذکر می کنم». می بینیم که علامه مجلسی صرفا به جهت شهرت این نمازهایی که در ماه رجب وارد شده آن ها را ذکر می کند ولی ان ها را فاقد سند معتبر می داند. وی همچنین بعد از اینکه اجمالا نماز هر شب ماه رجب را بیان می کند می گوید: «و ذکر لکل من هذه الصلوات ثواب کثیر لم نذکره بناء علی عدم الاعتماد علی السند، …… و بعضها الطویل منها و التی تقع بین صلاتی المغرب و العشاء و یجب أن تقع بعد دخول وقت العشاء لا یخلو أداؤها من إشکال، و لهذا لم نورد فی هذه الرساله صلاه لیله الرغائب المشهوره مع أنها منقوله عن طرق العامه” (همان ص 42)
💠 امام علی علیه‌السّلام: 🔹 جمَاعُ اَلشَّرِّ فِي مُقَارَنَةِ قَرِينِ اَلسُّوءِ 🔸 همه‌ی بدی‌ها در مجالست با همنشينِ بد است. 📗 غرر الحكم، ح 4774
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا