avini1.mp3
1.84M
صدای آسمانی
🎙ما وارث انبیاء هستیم ...
👤سید مرتضی آوینی
#شهدا
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
💢 شهید سلیمانی برای احیای جبهه مقاومت تلاش بسیاری کرد و این کار را با همان اخلاص و با تدبیر و عقل و اخلاق به پیش برد.
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
❓چرا معنویت های نوظهور، پرجاذبه هستند؟
☯️هجمه شبهعرفان های شرقی و غربی و انزوای عرفان اسلامی
دهه ۷۰ شمسی، مصادف بود با سیل ترجمه و ورود معنویت های وارداتی نوظهور به کشور. این برهه زمانی را باید دوران اقبال جهانی و رونق این گونه جریان های معنوی کاذب در سراسر جهان به شمار آورد که کشور ما نیز از سایرین مستثنی نبود و خیلی زود اسامی چون «کارلوس کاستاندا، دون خوان، پائولو کوئیلو، اشو، پال توئیچل و به دنبال آن، برایان تریسی و ویندایر و...» بر سر زبان ها افتاد و ردپای آثار آن ها در بازار نشر پیدا شد.
☮️برخی از این عرفان واره های نوپدید، منشأ جریان هایی نیز شدند و بعضی فرصتطلبان با دستمایه قرار دادن مبانی فکری و تعالیم آن ها، جریان هایی –به ظاهر- معنوی و انحرافی بنیان نهادند و گروهی را نیز همراه با خود به انحراف کشاندند؛ جریان هایی چون «راه معرفت»، «رام ا...» و «عرفان کیهانی یا حلقه» که آثار برخی هنوز هم از دامان جامعه، زدوده نشدهاست. به هر حال با گذشت یه دهه و عیان شدن آسیب های این فرق و کتب، روشنگری هایی صورت گرفت و چاپ و نشر این قبیل آثار انحرافی در کشور ممنوع شد. اما امروز با گذشت بیش از دو دهه، با واقعیتی تلخ مواجه هستیم و آن اقبال برخی مخاطبان به این گونه معنویت های کاذب است. هنوز هم آثار اشو و پال توئیچل در بازار زیرزمینی رونق دارد، کتاب های کوئیلو و تریسی هم که نقل هر محفل است!
⁉️پرسش این است که چرا با وجود عیان شدن باطن انحرافی و باطل این جریان ها و آسیبهای آن ها، هنوز هم شاهد گرایش و جذب افراد بدان هستیم؟ شاید وقت آن رسیده که یکبار برای همیشه نقطه ضعف خود را عدم ارائه عرفان اسلامی به صورت کاربردی و جذاب، پذیرفته و برای مرتع ساختن این ضعف، آگاهانه و با تمام توان اقدام نماییم. حقیقت آن است که تا زمانی که ما –اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی- نتوانیم عرفان اسلامی و معنویت را آنگونه که الگوهای راستینش عرضه داشتند، برای جامعه امروزی و متناسب با نیازهای آن ارائه دهیم، «پائولوکوئیلو و اشو و تریسی»ها همچنان میان جوانان تشنه معنویت دست به دست می شوند(فقط قالب ها متفاوت است؛ گاهی مکتوب و زمانی در فضای مجازی).
#نقد_عرفان_های_کاذب
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
📽 صدای "ریحانه" در حال خواندن وصیتنامه حاج قاسم
▫️«ریحانه سلطانینژاد»
کوچکترین شهید حادثه تروریستی کرمان است
که عکسش با کاپشن صورتی
و گوشواره قلبی
در فضای مجازی منتشر شده است.
#شهدا
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
💢 صاحبنظران و رهبران دینی و آزادیخواهان دنیا دربارۀ شهید سلیمانی چه گفتند؟
🧑💼ولادیمر پوتین
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
💠 شعر در مورد شهدای کرمان
غم و اندوه سنگین است در شعرم نمی گنجد
چقدر این واژه غمگین است در شعرم نمی گنجد
هوای شهر طوفانی است همه مبهوت و حیرانند
همه اخبار این کشتار را با گریه می خوانند
چه کودک های معصومی که چون گلبرگ پاشیدند
و خود را دور از غصه در آغوش خدا دیدند
دوباره شاد گشت ابلیس از ابلیسکان خویش
همان صهیون آواره که با او گشته اند هم کیش
سلام ای حاج قاسم،مردمان شهر بی تاب اند
همه امشب به یاد کودکان کشته می خوابند
دلم تنگ است شعر من دوباره رنگ خون دارد
ز مصرع مصرع شعرم غم و اندوه می بارد
هزاران تسلیت کرمان که شد گلگون زمین تو
ز خون پاک این مردم شده گلگون جبین تو
بگیرد انتقام سخت، از این جانیان ایزد
برای طفل معصومی که در خون دست و پا می زد
شده کرمان مان غزه و دشمن هم همان دشمن
همانی که شکار بی شمارش کودک است یا زن
نه می ترسیم از مردن که ما بر مرگ می خندیم
برای حذف اسرائیل با هم عهد می بندیم
برای مرگ کودک کش کجایی وعده صادق
دوباره بر وطن رویید یک صد لاله عاشق
همه دستمان در هم همه در اوج می میرم
ولی هیهات از ذلت همه مانند زنجیریم
✍️#محمدصادق_خرسند
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
🩸 مهمتر از انتقام
📝محسن مهدیان
🔻مطالبهٔ انتقام، حق است و مگر غیر این قابل تصور است؟ خون بهترینهای این مردم را بر زمین ریختند. اما از انتقام مهمتر، فهم درست از انتقام است؛ چه چیز را میخواهیم مطالبه کنیم؟
🔻دو اصل مهم برای مطالبهٔ انتقام:
1️⃣یکم. میدان مبارزه
میدان مبارزه را گم نکنیم. جنگ ما جنگ در ساحت قدرت نرم است. قدرت سخت نیز در خدمت همان است. قدرت نرم یعنی قدرت مردم، یعنی قدرت ذهنها و ارادهها.
دشمن نیز همین را فهمیده است. لذا امروز نمادهای این قدرت را میزند. یعنی فراتر از خونهای پاکی که بر زمین ریخته را هدف گرفته است. هدف نهایی، تضعیف ارادهٔ یک ملت است. لذا نمادهای هویتی او را میزند تا تحقیرش کند...
🔻ثمرهٔ بند اول چیست؟
مراقبت کنیم با طعنه و کنایه به نظام، هدف نهایی دشمن را محقق نکنیم. خونها ریختند تا ملتی را تحقیر کنند. قرار نیست با خودتحقیری، پروژهٔ تحقیر ملی را تکمیل کنیم؛ که این از ریختن خون شهید سهمگینتر است. انشاءالله روشن است.
2️⃣دوم. شناخت دشمن
دشمنی ما با دشمن، برای امروز و دیروز نیست. دشمن یکباره بیدار نشده است تا تصمیم به ترور بگیرد. این دشمن، تحقیر و ذلیل شده و رفتار او واکنشی است به آنچه از کف داده است. برای سایهانداختن بر بیحیثیتیاش عربده میکشد و جنونوار زن و کودک میکشد. همهٔ حیثیت و هویت دشمن را هدف گرفتهاید و او حیاتش به این اقدامات مذبوحانه است. اگر درست نبینیم، باز هم به خودتحقیری میرسیم؛ شبیه همانها که هنوز متوجه نشدند برندهٔ نهایی غزه، حماس است یا رژیم صهیونیستی.
🔻ثمرهٔ بند دوم چیست؟
ادعای اینکه انتقام منجر به بازدارندگی میشود حرف ناتمامی است. ما و دشمن همواره در جنگیم. اینطور نیست که اگر چه میکردیم ترور انجام نمیشد. این دشمنیها هست تا جمهوری اسلامی هست. مهم، برآیند این نزاع تاریخی است که کفهٔ قدرتش به کدام سمت است.
🩸در نهایت اینکه؛
انتقام، یک اقدام قطعی است در تمام سطوح دشمنی، اما هدف نهاییاش پیشبرد نقشهٔ کلان جبههٔ حق است، نه خنککردن دلها. لذا طبیعی است که بر مدار عقلانیت باشد، نه هیجان.
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center