✡️🕎راز هتل بیلدربرگ یک سازمان جهانی سیاستگذاری ماسونی است که با دو شاخه فرعی لژ نیویورک و لژ منچستر (و لژ برخی کشور های دیگر)، فعالیت می کند و ابزار های قدرتمند مالی، نظامی و نفوذ لازم را برای رسیدن به اهداف خود در مدیریت اقتصاد و سیاست جهان در اختیار دارد. هدف اصلی این گروه، تشکیل یک دولت جهانی است که تحت سیطره یک طبقه ممتاز باشد. در مجمع بیلدربرگ، لژ نیویورک، روابط اروپا و آمریکا و مسائل آمریکای شمالی مدیریت می شود و در لژ منچستر هم بخش اروپایی روابط با آمریکا کنترل می شود.
شکل گیری این محفل توسط دیوید راکفلر پایه گذاری شد. این مجمع فوق سری از سال 1954 تا 2018، هر سال در گوشه ای از جهان برگزار شده است. 130 شرکت کننده این مجمع، اعضای دائم (انتصابی) و غیر دائم (دعوت شده) و از میان قدرتمند ترین و با نفوذ ترین افراد در زمینه های سیاست و اقتصاد و رسانه و اغلب از کشور های آمریکای شمالی و اروپای غربی برگزیده و توسط تامین کنندگان مالی بیلدربرگ، دعوت می شوند.
تفکرات جهانی سازی این مجمع به جهت دهی قدرت های سیاسی، اقتصادی، بانکداران، دانشمندان و افکار عمومی و رسانه، نیاز مبرم دارد که این محفل توانسته در این زمینه بسیار مؤثر ایفای نقش کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ پشت پرده کرونا
✡️ بیلدربرگ و بیرون زدن نظم نوین جهانی از دل کرونا
👤 افشاگری مهندس شکوهیان راد درباره آینده جهان و بیلدربرگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نطق تکاندهندهای از کلر دلی، یکی از نمایندگان ایرلند در اتحادیهی اروپا.
او در این خطابهی کوتاه، تبعیض در پرداختن به بحرانهای بشری را با بیانی شیوا به پرسش میکشد.#غرب_بدون_روتوش
✡️ قومکشی یهود (۵)
🌍 سال ١٩۴٣
1⃣ #ایزاک_گرینباوم صهیونیست، رئیس «کمیته نجات آژانس یهود»، در هجدهم فوریه، طی سخنرانی در جمع شورای اجرایی #صهیونیسم میگوید:
2⃣ «اگر از من بپرسند که آیا از وجوه تشکیلات «فراخوان متحد یهودی» (UJA) برای نجات #یهودیان استفاده خواهم کرد، من پاسخ میدهم نه و دوباره میگویم نه!»
3⃣ او در ادامه میگوید:
«یک ماده گاو در فلسطین ارزشش از تمام یهودیان لهستان بیشتر است!»
4⃣ تعجبی ندارد #صهیونیسم و #نازیسم اهداف مشابهی داشته باشند. آنان هر دو به دنبال بیرون کردن یهودیان از آلمان بودند.
5⃣ با این حال صهیونیستها به یهودیانی که تمایل رفتن به #فلسطین را نداشتند، علاقهمند نبودند و تصور میکردند بهتر است این یهودیان در اردوگاههای کار اجباری به بیگاری گماشته شوند تا یهودیان سراسر جهان به خاطر این کار به وحشت بیفتند و مجبور به فرار به فلسطین شوند؛ سرزمینی که صهیونیستها آن را به عنوان تنها مأمن یهودیان تبلیغ میکردند.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
✡️ قومکشی یهود (۶)
🌍 سال ١٩۵٢
1⃣ نخستوزیر اسرائیل #دیوید_بن_گوریون بر طرحی نظارت دارد که بر اساس آن نسلی از یهودیان #سفاردی در اسرائیل، از همقطاران #اشکنازی خود در مدارس کنار گذاشته میشوند.
2⃣ برای این که در این خصوص مانع از ایجاد سوءظن در بین والدین شوند، این کودکان سفاردی را به اردو میبرند.
3⃣ در این به ظاهر اردوها، گویا این کودکان به خاطر ابتلا به کچلی، تحت درمان اشعه قرار میگیرند.
4⃣ در این زمان بیشترین مقدار مجاز اشعهی ایکس ٠/۵ راد (Rad) بود؛ با این حال این کودکان از ناحیهی سر و به طور مستقیم، ٣۵٠ راد دریافت میکنند.
5⃣ در نتیجه پس از مدت کوتاهی، دست کم شش هزار نفر از آنان میمیرند و آنهایی هم که زنده میمانند، به بیماریهای سختی مثل سرطان، صرع و روانپریشی دچار میشوند.
6⃣ آنهایی هم که تا امروز زنده ماندند، بسیاری از فرزندان و نوههایشان مبتلا به بیماریهای ژنتیکی و تومورهای بدخیم هستند.
7⃣ این اقدام تلاشی است در جهت نسلکشی #یهودیان_سفاردی که طبقهای پایین در #اسرائیل به شمار میآیند و حتی بسیاری از #یهودیان_اشکنازی آنان را «کاکاسیاه» خطاب میکنند.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
✡️ ایزاک گرینباوم: یک ماده گاو در فلسطین ارزشش از تمام یهودیان لهستان بیشتر است!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
✡️ دیوید بن گوریون بر طرحی در جهت نسلکشی یهودیان سفاردی که طبقهای پایین در اسرائیل به شمار میآیند، نظارت داشت!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
✡️ متن کامل مقالهٔ «قومکشی یهود» در سایت اندیشکده:
👉 https://jscenter.ir/jewish-methods/jews-and-politics/6807/?noamp=mobile
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
✡️ قومکشی یهود (٧)
🌍 سال ١٩٧٨
1⃣ در ماه مارس و در نتیجهی حمله به #اسرائیل و کشته شدن سی مسافر یک اتوبوس، نیروهای اسرائیلی وارد #جنوب_لبنان میشوند و نوار ده کیلومتری اراضی واقع در مرز شمالی خود با لبنان را اشغال و از آنجا به وسیلهی بمبهای خوشهای اقدام به بمباران کورکورانهی لبنان میکنند. در نتیجهی این تهاجم، بیش از ١۵٠٠ لبنانی و فلسطینی کشته میشوند که بیشترشان غیرنظامی بودند.
2⃣ آنان تنها زمانی دست از اشغال غیرقانونی خود کشیدند که رئیس جمهور #کارتر آنان را تهدید کرد که در صورت ادامهی این اشغال، ایالات متحد تمام کمکهای خود به اسرائیل را قطع خواهد کرد.
3⃣ جالب اینکه سالهای بعد آشکار میشود که #اسرائیل دستکم از دو سال پیش این تهاجم را طرحریزی کرده بود و حملهی به اصطلاح تروریستی به اتوبوس که عامل این تجاوز به حساب میآمد، در واقع عملیاتی اسرائیلی «با هویت جعلی» بود.
4⃣ نقشهی پنهانی این تجاوز، به دست گرفتن کنترل #رودخانه_لیتانی بود. اسرائیل پس از عقبنشینی از جنوب لبنان، بهطور شگفتآوری به واسطهی حضور نیروهای امنیتی سازمان ملل، اجازهی دسترسی به آن رودخانه را پیدا میکند.
5⃣ به این ترتیب، اسرائیلیها برای #سرقت_ذخایر_آب لبنان دست به این نبرد نامشروع زدند. آنان عقبنشینی کردند، ولی به لطف #سازمان_ملل، آنچه را که میخواستند، به دست آوردند.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
🏴 مراسم بزرگداشت حضرتآیتالله علوی گرگانی از جانب رهبر معظم انقلاب
◻️ مراسم ترحیم و بزرگداشت حضرت آیت الله علوی گرگانی از جانب رهبر معظم انقلاب روز پنجشنبه ١۴٠٠/١٢/٢۶ بعد از نماز عشاء در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم برگزار خواهد شد.
◼️بر اساس این گزارش: همچنین مراسم تشییع و تدفین آن عالم ربانی، روز پنجشنبه ١۴٠٠/١٢/٢۶ ساعت ١٠ صبح از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار می شود .
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
خطر تبشیر: کلیسای صهیونیستی کماکان فعال است: محبت نیوز:ژوزف شهبازیان شهروند ارمنی ۵۷ ساله و عضو پیشین کلیسای جماعت ربانی تهران دهم تیرماه ۱۳۹۹ در یک مراسم عبادتی در منطقه یافت آباد تهران بازداشت شد. به جز آقای شهبازیان، حدود ۳۰ تن از نوکیشان مسیحی دیگر نیز در این جلسه حضور داشتند. نوکیش مسیحی «مینا خواجوی قمی» نیز در بین بازداشت شدگان بود.
سمیه صادق (سونیا) نیز روز ۱۹ تیرماه ۱۳۹۹ توسط اطلاعات سپاه بازداشت شد. او از ایمانداران مسیحی عضو «کلیسای زنانه یکدلان» تهران است.
دادگاه برای آزادی موقت شهبازیان وثیقه ۳ میلیارد تومانی صادر کرده بود. وثیقه خانم خواجوی قومی نیز یک میلیارد و دویست میلیون تومان بود. خانم صادق نیز برای آزادی وثیقه ملکی به ارز ۵۰۰ میلیون تومان سپرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلم علیک یا حجه ابن الحسن علیه س
السلام، میلاد با سعادت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف مبارک باد.
کتاب جدید #فصلنامه_انتقادی منتشر شد
هر کسی خواست، در شخصی اطلاع دهد
🔰 @Rajateisa 🔰
✅ @Khodakarami313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب سال ۱۴۰۱ را «تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرین» نامگذاری کردند
رهبر انقلاب در پیام نوروزی:
🔹یکی از شیرینیهای بزرگ ۱۴۰۰، مسئلهی انتخابات بود. در عین شدّت بیماریِ همهگیر کرونا، مردم آمدند پای صندوقهای رأی، و رأی دادند.
🔹یکی از مهمترین حوادث شیرین سال ۱۴۰۰ این بود که آمریکاییها، در همین اواخر البته، آمدند اعتراف کردند که ما در فشار حداکثری علیه ایران شکست خفّتبار خوردیم.
🔹از بین همهی تلخیهای سال ۱۴۰۰ آنی که از همه به نظر من سختتر و مهمتر است، تنگی معیشت مردم، مسئلهی گرانیها و تورّم و این چیزها بود که خب باید حتماً علاج بشود.
🔹امسال من تولید را میخواهم مطرح کنم. منتها یک لایهِی جدید، یک چهرهی جدید از تولید را میخواهم مطرح کنم و آن عبارت است از تولیدی که دارای دو خصوصیت باشد: یکی اینکه اشتغالآفرین باشد، یکی اینکه دانشبنیان باشد.
🔹مسئلهی اشتغالآفرینی هم همین جور. بنابراین امسال ما شعارمان عبارت شد از این: «تولید؛ دانشبنیان، اشتغالآفرین». این تولید است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کریسمس یا نوروز؟؟
✝️ @n_masihiat
ماه آدار [تقریباً مطابق با ماه اسفند] که در چهاردهم آن جشن پوریم قرار میگیرد پرشور و شادیترین ماهِ سال یهودی است. آنچنان که تلمود میگوید:
«وقتی که ادار فرا میرسد باید بسیار شادمانی کرد». (1)
[تولد و رحلت حضرت موسی]
بنا به سنّت یهود، تولد و نیز مرگ [حضرت] موسی در هفتم ماه ادار واقع شده است. (2) رسم است که افراد یهودی دستاندرکار امور کفن و دفن که به آنها حِبرا قَدیشا (3) میگویند در طیّ آن روز روزه میگیرند و با فرارسیدن شب، روزهی خود را با سوری پر تشریفات به پایان میرسانند. از آنجا که مطابق تفسیر یهودیِ گزارش کتاب مقدس از مرگ [حضرت] موسی، خدا خود به دفن موسی اقدام کرده [!!] و «کسی محل دفن او را نمیداند» (4) برپایی مراسمی نیز به یادبود سربازان یهودیای که قبرشان ناشناخته است در این روز رسم شده است.
جشن پوریم چیست؟ آیا پوریم با سیزده بدر ایرانیان مرتبط است؟
در بیشتر جاها جشن پوریم در چهاردهم آدار انجام میشود، اما در شهرهایی که دارای سابقهای مرتبط با دوران یهوشوع [یوشع بن نون، جانشین حضرت موسی] هستند و در پیشینهی آنها یاد شده است که دارای دیوار بودهاند، پوریم را در پانزدهم آدار جشن میگیرند.
دلیل این امر آن است که، همچنانکه در «کتاب استر» (5) آمده است، یهودیان شوش، پایتخت پارس، در روز پانزدهم جشن میگرفتند؛ ساکنان شهرهای یادشده نیز همینگونه عمل میکنند تا شهرهای قدیم اسرائیل کوچک شمرده نشوند. احتساب تاریخ شهرهای دیواردار از زمان یهوشوع را بدین دلیل دانستهاند که در واقع در روزگار اسارت بابلی، که زمان وقوع داستان پوریم است، شهرهای اسرائیل در حال ویرانی به سر میبردهاند. (6)
[تعنیت استر]
روز پیش از پوریم روزهای میگیرند معروف به تعنیت استر، یعنی روزهی استر، که در همهجا در روز سیزدهم آدار و به یادبود روزهای انجام میگیرد که پیش از زمان ملاقات استر با پادشاه (7) از سوی خود استر و دیگر یهودیان به مدت سه روز بهجا آورده شده بود (8).
این روزهی خاص در تلمود ذکر نشده است و پیش از دوران گائونها [9] نشانی از آن در دست نیست.

[احکام پوریم]
پوریم، مانند حنوکا، یک عید اصیل یا یوم طوو [10] نیست و اگرچه معمولاً از کار کردن در این روز نهی میشود، اما کار کردن مجاز است. (11)
امور عمدهی این روز عبارتاند از:
* خواندن مگیلا (12) یکبار در شامگاه و یکبار نیز در طول روز؛
* اضافهکردن دعایی خاصِ پوریم در نماز؛
* خیراتکردن به محتاجان؛
* فرستادن هدایای خوراکی برای [خویشان،] دوستان یا همسایگان؛
* و غذای عید که باید آن را در عصر صرف کرد.
همچنین به یهودیان توصیه شده است که آنقدر مشروبات الکلی مصرف کنند که دیگر برایشان تمایزی میان «درود بر مردخای» (قهرمان داستان پوریم) و «مرگ بر هامان» (نقش منفی آن داستان) باقی نماند!!
↑ شرابخواری و بدمستی یهودیان در جشن پوریم ↓

برخی از مراجع، این خواسته را به معنای لفظی حقیقی آن تفسیر نمیکنند، بلکه میگویند کافی است اندکی بیش از معمول نوشیده شود و سپس باید خوابید تا بدینترتیب نتوان تمایز میان مردخای و هامان را درک کرد. این مسأله که یهودیتی که در عموم موارد، در آیینها و مناسک خود از لحنی متین برخوردار است [!!] چرا باید مشتمل بر چنین توصیهای باشد که قوهی تشخیص آدمی را کور میکند، در مکتوبات هلاخایی [15] و کابالایی به تفصیل شرح داده شده است.
به نظر برخی، مصرف نوشابههای الکلی به نشانهی آزادی یهودیان در داستان پوریم است، [!!] آنچنان که در جشنهای نوشانوش مختلفی که پادشاه پارس نیز در آنها شرکت داشته است، حکایت از همین قرار بوده است.
اما کسانی دیگر، بر جنبهی عرفانیتری تأکید میورزند. یعنی: از میان رفتن تمایزی که در جهان عادی روزمره میان خیر و شرّ، و مثلاً مردخای و هامان برقرار است و رسیدن به مرحلهای که ناسازها با هم متحد میشوند. [!!]
جشن واره پوریم.گرداگرد این خواستههای هلاخایی مجموعهای از آداب رشد کرده است که حال و هوایی بسیار کارناوالگونه به پوریم داده است.
یهودیان، نقاب و لباس مبدّل میپوشند، و مردان و زنان، با آنکه در حالت عادی ممنوع است، جامههای یکدیگر را بر تن میکنند. بچهها با لباسهای مبدّل و در حالیکه به اجرای نقشهایی معمولاً متناسب با محتوای داستان استر میپردازند، از خانهای به خانهی دیگر میروند و برای امور خیریه پول جمع میکنند. این کار به نمایش پوریم (16) معروف شده است.

دانشآموزان برای معلمان خویش هجویه مینویسند و از تعالیم یهودی تفسیرهای خنک و خندهداری ارائه میدهند. هرگاه در خواندن مگیلا از هامان یاد میشود جمعیت حاضر به سر و صدا و پایکوبی پرداخته، برای تحقیر نام هامان تا آنجا که میتوانند شلوغ میکنند. معمولاً در این روز کلوچههایی سهگوش و پر از خشخاش که بین مردم به «گوش هامان» (یا در زبان بودایی به هامانتاش (17)) معروفاند صرف میشود.
پوریم؛ جشنی عامیانه و غیردینی]
در میان جشنهای یهودی، پوریم ذاتاً از همه غیردینیتر است، زیرا در کتاب استر اشارهی مستقیمی به خدا دیده نمیشود. همچنین پوریم جشنی بسیار عامیانه و مردمی است. در [سرزمینهای اشغالیِ موسوم به] اسرائیل جدید، پوریم به شکل کارناوالی ملّی جشن گرفته میشود که در آن سکّوهای نمایشی بزرگی بهدنبال هم در خیابانهای تلآویو بهراه میافتند.
[پوریم در سالهای کبیسه]
در سال کبیسه یهودی، یک ماه اضافی پس از آدار در تقویم گنجانده میشود که به آدار شِنی (18) (یعنی: آدار دوم) معروف است. در چنین وضعیتی، در واقع همین ماه اضافی ماه آدار شمرده میشود و پوریم را در طیّ آن جشن میگیرند.
منبع: کتاب «باورها و آیینهای یهودی»، نوشته: «اَلن آنترمن»، ترجمه: «رضا فرزین»، انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب، چاپ پنجم، پاییز 1398، ص285-287. با توضیحات اندیشکده مطالعات یهود.