✝️🕎🔯✡️☯️☦️فرآیند شست و شوی مغزی در فرقه ها: رهبران فرقهها برای داشتنِ پیروان کاملا مطیع و وفادار که هر فرمانی را با آغوش باز بدون ذرهای شک و تردید یا سوال انجام دهند، به شست و شوی مغزی ایشان میپردازند.ایشان به جهت دستیابی به موجودی بدون اراده، افرادی که بتوانند حتی در دنیای بیرون زندگی کرده و با مردم عادی معاشرت نموده، تظاهر به عادی بودن نمایند و حتی از خود عواطف و احساسات طبیعی و معمولی را نشان داده و در عین حال ذرهای در درون تغییر نکرده و لغزشی نسبت به حالات سخت فرقهای از خود نشان ندهند، احتیاج دارند که شخصیت و کاراکتر اعضا را برای همیشه تغییر دهند، یا حداقل بخشی از شخصیت افراد که پس از بلوغ فکری شکل گرفته است را هدف نگیرند؛ چرا که شخصیتِ پایهای افراد که تحت تاثیر ژن و تربیت اولیه و نوزاد فرد توسط اولیای وی شکل گرفته، به سختی قابل تغییر است، روشهای آنان برای انجام این امر عمدتاً بر پایه ایجاد عواطف شدید، سریع یا ضربهای و هر چه طولانیتر کردن آنها استوار گشته است.
این رَوند را شستشوی مغزی مینامند.
در این فرقهها قبل از شروع شستشوی مغزی، مرید یا قربانی با به کارگیری شیوههای مختلفِ کنترل ذهن و تاثیرگذاری، به نقطهای رسیده که قبول کرده است، شخصیت و ویژگیهای فردیِ او بد، ناپسند و حتی شیطانی هستند و باید به شخصیتی خوب از جنس پرولتاریا، مجاهدگونه یا خداگونه تبدیل شوند.
تا این نقطه وی قدم به قدم و ذره به ذره بدون آنکه متوجه باشد که چه اتفاقی در حال رخ دادن است و او به چه کسی تبدیل میشود، تغییر کرده است.
وقتی قربانیان به این مرحلهی شستشوی مغزی میرسند، بسیاری از عقاید شخصیتی و هویت ایشان به مرور تغییر کردهاند و آنها قبول کردهاند که در گذشته به وسیله جامعه فاسد، شیطان و... شستشوی مغزی شده و باید تغییر شخصیت دهند و در این تغییر به موجودی بیاراده و مطیع محض تبدیل خواهند شد.
💥میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی کشورهای دیگر چقدر است؟💥 امروزه مشارکت در انتخاباتهای ملی در کشورهای مختلف را معیاری از علاقه مردم به ساختار حکومتی یا میزان مشروعیت حکومت تلقی میکنند. البته عوامل مختلفی بر میزان مشارکت یک ملت در یک انتخابات تأثیرگذار هستند که برداشت دقیق از این رقم را دشوار میکند. در حال حاضر ناظران سیاسی، ارقام مشارکت در کشورهای مختلف را به اشکال متفاوتی تحلیل میکنند. در ادامه این گزارش، ابتدا نگاهی به تحلیلپذیری یا تحلیلناپذیری ارقام مشارکت در انتخابات میکنیم و سپس برخی ارقام مربوط به مشارکت مردمی در انتخاباتهای پارلمانی کشورهای مهم اروپایی را بررسی خواهیم کرد.
💥میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی کشورهای دیگر چقدر است؟💥ویلیام رایکر» و «پیتر اردشوک» دانشمندان سیاسی آمریکایی، سال ۱۹۶۸ فرمول زیر را برای پیشبینی احتمال مشارکت «افرادِ کاملاً منطقی» در یک انتخابات معرفی کردند [۱] :
PB+D>C
در این فرمول،
P یعنی احتمال تأثیرگذاری رأی یک رأیدهنده در نتیجه انتخابات؛
B یعنی فایدهای که رأیدهنده تصور میکند در صورت پیروزی فرد منتخبش در انتخابات، نصیبش خواهد شد؛
D یعنی اهمیتی که فرد برای دموکراسی یا عمل به وظیفه مدنی خود میدهد و به خاطر آن در انتخابات شرکت میکند؛
C یعنی زمان، زحمت یا هزینه احتمالی شرکت در انتخابات.
رایکر و اردشوک بر اساس مدل ریاضی خود به این نتیجه رسیدند: از آنجایی که P در انتخاباتهای بزرگ تقریباً صفر است، حاصل عبارت PB تقریباً صفر خواهد شد. این یعنی تنها در صورتی مشارکت یک رأیدهنده در انتخابات ممکن خواهد بود که حس وظیفه مدنی فرد از زحمت یا هزینه رأی دادن بیشتر باشد. اگر این مدل ریاضی را بپذیریم، باید بپذیریم که احتمال حضور یک فردِ مطلقاً منطقی [بدون در نظر گرفتن احساس تعلق فرد به کشور یا وظایف مدنیاش] در انتخابات، نزدیک به صفر است، چراکه ضریب احتمال تأثیرگذاری تکرأی او در نتیجه انتخابات نزدیک به صفر است.به عبارت دیگر، اگر در یک جمع مثلاً ۱۰ نفره برای تصمیمگیری درباره یک مسئله رأیگیری انجام شود، احتمال زیادی دارد که هر ۱۰ نفر نظر خود را اعلام کنند، چون میبینند که رأیشان چه اندازه در تعیین نتیجه، نقش مستقیم دارد. اما وقتی تعداد رأیدهندگان به چندده میلیون نفر میرسد، هر نفر ممکن است احساس کند که حضور یا عدم حضور او در انتخابات، تأثیر ناچیزی در نتیجه انتخابات دارد. البته این احساس درباره افرادی مانند شرکتکنندگان در انتخابات ریاستجمهوری آمریکا که بر اساس نظام الکتورال انجام میشود، قطعاً چندین برابر است. اما آیا تمام واقعیت همین است؟
آمار مشارکت چه معنایی دارد؟
کارشناسان مدنی در دنیا دلایل مختلفی را برای تصمیم مردم به عدم دادن رأی قائل شدهاند. برخی معتقدند سرخوردگی، بیتفاوتی یا حس پوچی (عقیده فرد به اینکه رأی او تأثیری بر اوضاع کشور ندارد) موجب کاهش مشارکت مردم یک کشور در انتخابات میشود. این در حالی است که قطعاً عوامل دیگری مانند دخالت و تبلیغات خارجی، تحریم انتخابات یا حتی عوامل بسیار سادهتر نیز ممکن است منجر به تصمیم مردم به حضور یا عدم حضور در یک انتخابات شوند. گاهی عوامل تأثیرگذار بر آمار مشارکت بسیار پیشپاافتاده هستند؛ آنقدر که روزنامه واشینگتنپست آمریکا سال ۲۰۱۸ در آستانه برگزاری انتخابات ریاستجمهوری در این کشور که با حضور دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون پیشبینی میشد فوقالعاده جنجالی و احتمالاً با مشارکت بالا باشد، یادداشتی منتشر کرد که عنوانش این بود: «میخواهید آمریکاییها رأی بدهند؟ روز انتخابات را تعطیل کنید .» البته واقعیت این است که تشویق مردم به حضور در انتخابات، اغلب بسیار دشوارتر از منصرف کردن آنها از شرکت در انتخابات است. چنانکه در فرمول ابتدای گزارش دیدیم، امروزه حس مسئولیتپذیری رأیدهندگان است که بیشترین سهم را در تعیین آمار مشارکت دارد. بنابراین از لحاظ ریاضی، نمیتوان مشارکت پایین یک ملت در انتخابات را مطلقاً به معنای اعتراض آنها به حکومت دانست یا مشارکت بالای مردم را نشانه موافقت کامل آنها با شیوه حکومت در کشورشان تلقی کرد. در بسیاری از کشورها مردم با وجود مشکلاتی که دارند، در انتخابات شرکت میکنند و در بسیاری از کشورهای دیگر هم مردم بهرغم برخورداری از رفاه نسبی علاقهای به شرکت در انتخابات از خود نشان نمیدهند.
یکی دیگر از انگیزههایی که ممکن است مردم یک کشور را به مشارکت در انتخابات تشویق کند، اعلام حمایت از یک جناح سیاسی است. به عبارت دیگر، گاهی شهروندان نه برای تعیین سرنوشت یا اعلام وفاداری به حکومت، بلکه صرفاً با انگیزه رقابت سیاسی اقدام به دادن رأی میکنند. مشارکت بالا یا پایین در انتخابات میتواند دلایل دیگری هم داشته باشد که از جمله آنها اهمیت موضوع انتخاب برای مردم است. به عنوان نمونه، در کشورهایی که هم انتخابات ریاستجمهوری در آنها برگزار میشود و هم انتخابات پارلمانی، معمولاً مشارکت عمومی در انتخابات ریاستجمهوری بالاتر است، مگر در مواردی که سِمت ریاستجمهوری بیشتر جنبه نمادین دارد و رئیسجمهور در امور اجرایی کشور دخالت زیادی نمیکند. در سوی دیگر، در کشورهایی که پارلمان نقش مستقیمی در تعیین مقام غیرمنتخب در رأس کشور (معمولاً رئیسجمهور یا نخستوزیر) ایفا میکند، انتخاباتهای پارلمانی معمولاً شاهد آمار مشارکت بالایی هستند.
دموکراسی اجباری؛ از حق دادن رأی تا وظیفه رأی دادن
فارغ از آنچه که توضیح داده شد، ناظران اجتماعی همچنان مشارکت در انتخابات را روی هم رفته یکی از سنجههای مشروعیت حکومتها میدانند و از این جهت به مطالعه روندهای کاهشی یا افزایش این مشارکت علاقه دارند. عقیده تصمیمگیران به ضرورت مشارکت بالای مردمی در انتخاباتها در برخی کشورها تا جایی است که نتایج خارج از عرفی را داشته است. به عنوان نمونه، برخی کشورها مانند بلژیک، یونان، استرالیا، ترکیه، آرژانتین، برزیل، مکزیک و پاراگوئه به جای «حق دادن رأی» اعتقاد به «وظیفه رأی دادن» دارند و شهروندان خود را قانوناً به حضور در پایگاههای رأیگیری ملزم میکنند. اگرچه بعضی از این کشورها در اجرای قانون رأیدهی الزامی سختگیری نمیکنند، اما در برخی از آنها از جمله بلژیک و استرالیا مردم در صورت حضور پیدا نکردن پای صندوقهای رأی با جریمه، پیگرد قانونی و محرومیت از برخی امکانات یا فرصتهای شغلی مواجه میشوند، مگر آنکه گواهی معتبری مبنی بر سفر خارجی یا بیماری در روز انتخابات ارائه کنند.موارد عجیبتری از اعلام آمار مشارکت نمایشی هم وجود دارد. به عنوان مثال، سال ۲۰۰۲ و پس از آنکه دولت وقت آمریکا اعلام کرد قصد دارد صدام را در عراق از قدرت برکنار کند، دیکتاتور عراق اقدام به برگزاری یک «همهپرسی» در کشورش کرد. طبق نتایجی که حکومت وقت عراق اعلام کرد، تکتک ۱۱,۴۴۵,۶۳۸ نفر واجد شرایط شرکت در همهپرسی در این کشور، در این همهپرسی حضور پیدا کردند و ۱۰۰ درصد آنها نیز به یک دوره هفتساله دیگر ریاستجمهوری صدام رأی مثبت دادند [۵] . به خاطر تهدیدهای آمریکا علیه حکومت صدام، این آمار حتی از همهپرسی سال ۱۹۹۵ هم بیشتر شده بود؛ آن سال ۹۹/۹۶ درصد از شرکتکنندگان در همهپرسی به صدام رأی «آری» داده بودند!
اگرچه اتفاقنظر در میان دانشمندان سیاسی درباره دلایل قطعی کاهش یا افزایش مشارکت در انتخاباتهای بینالمللی وجود ندارد، اما شواهد تاریخی نشان میدهد در اکثر نظامهای دموکراتیک و باسابقه جهان، آمار مشارکت مردمی در انتخابات پس از چندین دهه افزایش، از دهه ۱۹۸۰ به این سو عموماً روندی کاهشی را دنبال کرده است . کارشناسان مدنی درباره دلایل این کاهشِ هماهنگ، عقیده مشترکی ندارند، اما به عنوان نمونه، درباره کاهش مشارکت انتخاباتی در آمریکا گسترش استفاده از رسانههای جدید و شیوع حملات سیاسی جناحی به جای تبلیغات مثبت را برخی از عوامل دلسرد شدن رأیدهندگان و دید منفی آنها نسبت به کل روند انتخابات میدانند.
آمار مشارکت انتخاباتی در برخی کشورهای اروپایی و آمریکا
بهرغم اختلافنظرها درباره عوامل کاهش یا افزایش مشارکت انتخاباتی، کارشناسان مدنی و اجتماعی متفقالقول هستند که افزایش مشارکت مردمی در انتخابات به تقویت دموکراسی در یک کشور کمک میکند. بنابراین بسیاری از دولتها در سراسر جهان تلاش میکنند تا با ارائه انگیزه به مردم، درصد مشارکت در انتخاباتهای خود را بالا ببرند. با این وجود، روند کاهش شرکت در انتخابات در بسیاری از کشورهای جهان، به خصوص کشورهای اروپایی عموماً مشاهده میشود. برخی از این آمارها درباره انتخاباتهای پارلمانی و ریاستجمهوری با توجه به ارقام موجود، به شرح زیر هستند:
◄ اتریش: حضور مردم اتریش در انتخابات پارلمانی سال ۱۹۴۹ به اوج خود یعنی ۹۶/۷۸ درصد رسید، اما از آن پس رو به کاهش گذاشت و سال ۲۰۱۹ رقم ۷۵/۵۹ درصد را ثبت کرد. انتخابات ریاستجمهوری در این کشور سال ۱۹۵۷ با ثبت ۹۶/۸۹ درصد مشارکت بیشترین حضور مردمی را رقم زد، اما سال ۲۰۱۶ این رقم به ۷۲/۲۱ درصد رسید.
◄ اسپانیا: در انتخابات پارلمانی سال ۱۹۸۲ در اسپانیا ۷۹/۸۳ درصد از واجدان شرایط شرکت داشتند که بیشترین آمار مشارکت برای این انتخابات به حساب میآید. سال ۲۰۱۹ این آمار مشارکت به ۷۱/۷۶ درصد کاهش یافت. مردم اسپانیا در انتخاب نخستوزیر کشورشان نقش مستقیم ندارند، بلکه پادشاه یا ملکه یک نفر را به عنوان نخستوزیر پیشنهاد میدهد و پارلمان به آن فرد رأی اعتماد یا عدم اعتماد میدهد.
◄ آلمان: انتخابات پارلمانی در آلمان سال ۱۹۷۲ شاهد اوج مشارکت مردمی با ۹۱/۱۱ درصد بود. با این حال، انتخابات سال ۲۰۱۷ پارلمان در آلمان با مشارکت ۷۶/۱۵ درصد از واجدان شرایط همراه بود. مردم آلمان رئیسجمهور خود را به طور مستقیم انتخاب نمیکنند، بلکه هیأتی متشکل از پارلمان فدرال و پارلمانهای ایالتی در یک «انتخابات ریاستجمهوری» شرکت میکنند و رئیسجمهور آلمان را انتخاب مینمایند.
◄ انگلستان (بریتانیا) : سال ۱۹۵۰ در انتخابات پارلمانی انگلستان ۸۳/۶۱ درصد مشارکت کردند، اما این رقم دیگر هیچگاه تکرار نشد. انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۹ در این کشور شاهد حضور ۶۷/۵۵ درصد واجدان شرایط بود. مردم انگلستان به طور مستقیم نخستوزیر را انتخاب نمیکنند، بلکه ملکه یا پادشاه این کشور معمولاً رهبر اکثریت در مجلس عوام را مسئول تشکیل کابینه میکند.
◄ ایتالیا: در انتخابات پارلمانی سال ۱۹۵۳ ایتالیا ۹۳/۸۷ درصد از واجدان شرایط شرکت کردند و بیشترین آمار مشارکت در این انتخابات را رقم زدند. ایتالیا تا سال ۱۹۷۶ هم چندین بار آمار مشارکت بالای ۹۳ درصد را در انتخابات پارلمانی ثبت کرد، اما این آمار سپس روی به کاهش گذاشت و سال ۲۰۱۸ به ۷۲/۹۳ درصد رسید. مردم ایتالیا رئیسجمهور خود را مستقیماً انتخاب نمیکنند، بلکه نمایندگان پارلمان ایتالیا به همراه شماری از نمایندگان شوراهای منطقهای برای انتخاب رئیسجمهور رأی میدهند.
◄ بلژیک: چنانکه پیشتر اشاره شد، مشارکت در انتخابات در بلژیک الزامی است. با این وجود، این کشور سال ۱۹۷۷ با ثبت ۹۵/۰۷ درصد مشارکت در انتخابات پارلمانی، شاهد اوج مشارکت مردمی بود. در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۹ این کشور ۸۸/۳۸ درصد واجدان شرایط شرکت داشتند. بلژیک برای سِمتهای اجرایی انتخابات برگزار نمیکند و افراد در رأس امور اجرایی این کشور توسط نمایندگان پارلمان انتخاب میشوند.
◄ پرتغال: انتخابات پارلمانی سال ۱۹۷۵ برای پرتغال با ثبت ۹۱/۷۳ درصد آمار مشارکت یک انتخابات رؤیایی بود. این کشور سال ۲۰۱۹ شاهد حضور تنها ۴۸/۵۷ درصد از واجدان شرایط در انتخابات پارلمانی بود. انتخابات ریاستجمهوری در پرتغال نیز سال ۱۹۸۶ با ثبت ۷۸/۱۵ درصد مشارکت تکرارنشدنی به نظر میآید. سال ۲۰۱۶ تنها ۴۸/۷۰ درصد از واجدان شرایط در پرتغال در انتخابات ریاستجمهوری این کشور شرکت کردند.
آمار مشارکت انتخاباتی در برخی کشورهای اروپایی و آمریکا
بهرغم اختلافنظرها درباره عوامل کاهش یا افزایش مشارکت انتخاباتی، کارشناسان مدنی و اجتماعی متفقالقول هستند که افزایش مشارکت مردمی در انتخابات به تقویت دموکراسی در یک کشور کمک میکند. بنابراین بسیاری از دولتها در سراسر جهان تلاش میکنند تا با ارائه انگیزه به مردم، درصد مشارکت در انتخاباتهای خود را بالا ببرند. با این وجود، روند کاهش شرکت در انتخابات در بسیاری از کشورهای جهان، به خصوص کشورهای اروپایی عموماً مشاهده میشود. برخی از این آمارها درباره انتخاباتهای پارلمانی و ریاستجمهوری با توجه به ارقام موجود، به شرح زیر هستند:
◄ اتریش: حضور مردم اتریش در انتخابات پارلمانی سال ۱۹۴۹ به اوج خود یعنی ۹۶/۷۸ درصد رسید، اما از آن پس رو به کاهش گذاشت و سال ۲۰۱۹ رقم ۷۵/۵۹ درصد را ثبت کرد. انتخابات ریاستجمهوری در این کشور سال ۱۹۵۷ با ثبت ۹۶/۸۹ درصد مشارکت بیشترین حضور مردمی را رقم زد، اما سال ۲۰۱۶ این رقم به ۷۲/۲۱ درصد رسید.
◄ اسپانیا: در انتخابات پارلمانی سال ۱۹۸۲ در اسپانیا ۷۹/۸۳ درصد از واجدان شرایط شرکت داشتند که بیشترین آمار مشارکت برای این انتخابات به حساب میآید. سال ۲۰۱۹ این آمار مشارکت به ۷۱/۷۶ درصد کاهش یافت. مردم اسپانیا در انتخاب نخستوزیر کشورشان نقش مستقیم ندارند، بلکه پادشاه یا ملکه یک نفر را به عنوان نخستوزیر پیشنهاد میدهد و پارلمان به آن فرد رأی اعتماد یا عدم اعتماد میدهد.
◄ آلمان: انتخابات پارلمانی در آلمان سال ۱۹۷۲ شاهد اوج مشارکت مردمی با ۹۱/۱۱ درصد بود. با این حال، انتخابات سال ۲۰۱۷ پارلمان در آلمان با مشارکت ۷۶/۱۵ درصد از واجدان شرایط همراه بود. مردم آلمان رئیسجمهور خود را به طور مستقیم انتخاب نمیکنند، بلکه هیأتی متشکل از پارلمان فدرال و پارلمانهای ایالتی در یک «انتخابات ریاستجمهوری» شرکت میکنند و رئیسجمهور آلمان را انتخاب مینمایند.
◄ انگلستان (بریتانیا) : سال ۱۹۵۰ در انتخابات پارلمانی انگلستان ۸۳/۶۱ درصد مشارکت کردند، اما این رقم دیگر هیچگاه تکرار نشد. انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۹ در این کشور شاهد حضور ۶۷/۵۵ درصد واجدان شرایط بود. مردم انگلستان به طور مستقیم نخستوزیر را انتخاب نمیکنند، بلکه ملکه یا پادشاه این کشور معمولاً رهبر اکثریت در مجلس عوام را مسئول تشکیل کابینه می کند. پرتغال: انتخابات پارلمانی سال ۱۹۷۵ برای پرتغال با ثبت ۹۱/۷۳ درصد آمار مشارکت یک انتخابات رؤیایی بود. این کشور سال ۲۰۱۹ شاهد حضور تنها ۴۸/۵۷ درصد از واجدان شرایط در انتخابات پارلمانی بود. انتخابات ریاستجمهوری در پرتغال نیز سال ۱۹۸۶ با ثبت ۷۸/۱۵ درصد مشارکت تکرارنشدنی به نظر میآید. سال ۲۰۱۶ تنها ۴۸/۷۰ درصد از واجدان شرایط در پرتغال در انتخابات ریاستجمهوری این کشور شرکت کردند. ◄ سوئیس: انتخابات پارلمانی در سوئیس در سال ۱۹۴۷ با ۷۲/۴۴ درصد بیشترین آمار مشارکت مردمی را ثبت کرد و از آن سال تا کنون تقریباً هر سال آمار مشارکت در این انتخابات کاهش پیدا کرده است. این کشور از سال ۱۹۷۹ تا کنون آمار مشارکت زیر ۵۰ درصد را داشته و سال ۲۰۱۹ آمار مشارکت در انتخابات پارلمانی این کشور ۴۵/۱۲ درصد بوده است. مردم سوئیس رئیسجمهور خود را انتخاب نمیکنند، بلکه پارلمان این کشور رئیسجمهور را از جمع هفت نفرهای تحت عنوان «هیأت مجریه» انتخاب میکند. رئیسجمهور در رأس قوه مجریه قرار دارد، اما در رأس کشور نیست، چراکه سوئیس تحت یک «هیأت» اداره میشود نه یک «شخص».
◄ فرانسه: فرانسه سال ۱۹۵۶ با مشارکت ۸۲/۶۹ درصدی مردم در انتخابات پارلمانی شاهد اوج مشارکت عمومی در این انتخابات بود. از آن سال تا کنون این آمار به شدت کاهش پیدا کرده و سال ۲۰۱۷ تنها ۴۲/۶۴ درصد از واجدان شرایط در فرانسه پای صندوقهای رأی انتخابات پارلمان رفتند. ایالات متحده آمریکا: در یک قرن اخیردر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، همیشه نیمی از جمعیت ایالات متحده شرکت نکردهاند. درصد مشارکت مردم برای انتخاب اعضای کنگره نیز همیشه بین ۳۰ تا ۴۰ درصد در نوسان بوده است. میزان مشارکت مردم در انتخابات پارلمانی فرانسه نیز بین ۴۰ تا ۶۰ درصد میباشد. مشارکت مردم در انتخابات در بعضی از دورهها به زیر ۵۰ درصد نیز رسیده است.
آمارهای میزان مشارکت مردم در انتخابات پارلمانی و رئیس جمهوری کشورهای مختلف از پایگاه اینترنتی International Idea (مخفف موسسه بینالمللی دموکراسی و کمک به انتخابات) استخراج شدهاند که موسسهای معتبر در استکهلم با آمارهای دقیق درباره انتخابات کشورهای مختلف است. منبع مقاله:https://www.mashreghnews.ir/
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
📸 توصیههای مهم سازمان بهداشت جهانی درباره مقابله با استرس در هنگام شیوع کرونا
. @TasnimNews
هدایت شده از افسران جوان جنگ نرم
⭕️جدی شدن شیوع کرونا در آمریکا
♦️سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که دولت آمریکا قصد دارد در راستای مبارزه به شیوع ویروس کرونا، از کنگره این کشور درخواست بودجه اضطراری کند.
🔹گفتنیاست که این ویروسِ فراگیر، با سرعت بالا در حالِ سفر به ایالات مختلفِ این کشور قرار دارد!
@Afsaran_ir
هدایت شده از ابدالی
📌 رسانه های آمریکا به دنبال بزرگنمایی #کرونا در ایران، کره و سایر کشورها هستند در حالیکه سال گذشته در آمریکا ۲۸ میلیون نفر به بیماری آنفلوآنزا H۱ مبتلا شدند که از این میزان ۲۹۰ هزار نفر بستری و ۱۶ هزار نفر فوت شدند، اما با مدیریت رسانه ها فضای رعب و وحشت در آمریکا بوجود نیامد!!!
👈روزنامه #نیویورک_تایمز آمریکا در حال القای #قرنطینه کردن شهرهای کشورهای درگیر کروناست. چرا در آمریکا هیچ شهری قرنطینه نشد؟
🆔 @mashgh626
هدایت شده از حمیدرضا غریب رضا
رُوي أنَّ النبي (صلى الله عليه و آله) كان إذا رأى هلال رجب قال: "اللّهُمَّ بارِكْ لَنا فِي رَجَبٍ وَ شَعْبانَ، وَ بَلِّغْنا شَهْرَ رَمَضانَ، وَ أَعِنَّا عَلَى الصِّيامِ وَ الْقِيامِ، وَ حِفْظِ اللِّسانِ، وَ غَضِّ الْبَصَرِ، وَ لا تَجْعَلْ حَظّنا مِنْهُ الْجُوعَ وَ الْعَطَشَ"
روايت شده هنگامی که پیامبر اعظم محمد (که درود خدا بر او و اهل بیتش باد) هلال ماه رجب را میدید میفرمود:
«خدایا رجب و شعبان را برای ما با برکت بگردان و ما را به ماه رمضان برسان و در روزه گرفتن و اقامه نماز شب و حفظ زبان و نگهداری چشم از نگاه حرام، ما را یاری فرما و بهره ما را از ماه رمضان گرسنگی و تشنگی قرار مده »
المصدر: إقبال الأعمال (الإقبال بالأعمال الحسنة): 3 / 173، للسيد رضي الدين بن طاووس ، المولود بالحلة / العراق في 15 / محرم / 589 هجرية ، و المتوفى ببغداد سنة: 664 هجرية، طبعة دار الكتب الإسلامية، طهران / إيران ، سنة: 1367 هجرية شمسية.
@gharibreza1