eitaa logo
| اندکی اندیشه |
344 دنبال‌کننده
701 عکس
202 ویدیو
15 فایل
💠💠خُرده تاملات حسینعلی رحمتی در اخلاق فناوری اطلاعات، فلسفه اخلاق ، و برخی موضوعات دیگر. 📌سایت رسمی: www.harahmati.ir 📌آدرس در همه شبکه های اجتماعی: @harahmati 📌 ارتباط با بنده در ایتا: @harahmati2
مشاهده در ایتا
دانلود
🖍ویرایش پیام ها در شبکه های اجتماعی اخلاقا درست است؟ گاه بعد از انتشار یک پست در شبکه های اجتماعی مجبور می شویم تغییراتی در آن اِعمال کنیم. این کار به ظاهر ساده می تواند از نظر اخلاقی درست یا نادرست باشد؛ بنابراین نباید آن را ساده گرفت. اگر متن یا تصویر برای اصلاح یک خطا، جبران حق الناس و پیش گیری از کارهایی چون توهین و تمسخر دیگران و نقض حریم خصوصی باشد اخلاقا قابل دفاع است. اما اگر برای کارهایی باشد که نوعی فریب مخاطب محسوب می شود (مانند مخفی کردن ضعف علمی خود)غیراخلاقی محسوب می شود. 📌اما...در هرصورت، چنانچه ویرایش، تاثیر جدی در تغییر محتوا و مقصود داشته باشد، حتما باید به مخاطب داده شود؛ چه توسط خود فرد چه توسط پیام رسان. حسینعلی رحمتی ۴ تیر ۱۴۰۳ 💥اندکی اندیشه ضرر ندارد
🌺 عید غدیر، عید امامت اخلاق بر آنان که هم‌چون ابوتراب(ع) سیاست‌ورزی‌شان در راستای اهداف اخلاقی است و در عرصه سیاست نیز اخلاق را پاس می‌دارند مبارک 🔹امام‌علی(ع): «فَإن کانَ لا بُدَّ مِنَ العَصَبِیه.. فَلیکُن تعصُّبُکم لِمَکارمِ الْخِصالِ و مَحامِدِ الأفعالِ و مَحاسِنِ الأمورِ» «اگر قرار است تعصّبى صورت گيرد بايد تعصّب شما براى اخلاق پسنديده، کارهاى نيک و امور خوب و شايسته باشد. (نهج البلاغه) حسینعلی رحمتی ۵ تیر ۱۴۰۳ 💥اندکی اندیشه ضرر ندارد
💢 نامه ای به رئیس جمهور عصرِ هوش مصنوعی ✍🏼حسینعلی رحمتی تا چند روز دیگر رئیس جمهور بعدی ایران انتخاب خواهد شد. از این رو ضمن تبریک پیشاپیش به ایشان، چند نکته را از منظر ارتباط با فناوری اطلاعات و سویه های اخلاقی آن در قالب یک نامه به ایشان تقدیم می کنم: قسمت اول قسم دوم 🌀 متن کامل 6 تیر 1403
💢 نامه ای به رئیس جمهور عصرِ هوش مصنوعی (قسمت ۱ از ۲) ✍🏼حسینعلی رحمتی تا چند روز دیگر رئیس جمهور بعدی ایران انتخاب خواهد شد. از این رو ضمن تبریک پیشاپیش به ایشان، چند نکته را از منظر ارتباط با فناوری اطلاعات و سویه های اخلاقی آن در قالب یک نامه به ایشان تقدیم می کنم: 🔹رئیس جمهور محترم باسلام، انتخاب شما را تبریک گفته و به عنوان کسی که چندین سال است در زمینه مسائل و موضوعات اخلاقی فناوری اطلاعات به تدریس و تحقیق و تامل اشتغال داشته و طبیعتا جامعه امروز ایران را از این منظر مورد مطالعه و توجه قرار داده، نکات زیر را به محضرتان تقدیم می¬کنم. امیدوارم مفید واقع شود. 🔻1. جامعه امروز ایران، به ویژه نسل جوان (و حتی نوجوان) آن مثل دیگر جوامع، شدیدا وابسته و دل بسته فضای مجازی و اخیرا هوش مصنوعی شده است، به گونه ای که اگر این نسل را «نسلِ شبکه مند» بنامیم اغراق نکرده ایم. نگاهی به دو سه دهه گذشته نشان می دهد که هر چه جلوتر آمده ایم ژرفا و پهنای این وابستگی بیشتر شده؛ و طبیعتا در سال های ریاست جمهوری حضرتعالی بیشتر هم خواهد شد. برای این نسل (شاید برخلاف نسل بزرگترهای شان) این فناوری ها صرفا «ابزار»ی برای ارتباط نیست، بلکه فراتر از آن، «فضا»یی است برای زندگی، کسب و کار، شکل دادن نظام مراوداتی و ارتباطاتی، هویت یابی، آگاهی از / و دلبستگی به هنجارهای جدید و به چالش کشیدن هنجارهایی که نهادهای سنتی مثل دولت و خانواده ترویج می کنند. شما به عنوان بالاترین مدیر اجرایی کشور اگر ابعاد، زوایا، مبانی و منطق و علل و زمینه های گرایش روزافزون این نسل به فضای مجازی را به درستی فهم نکنید طبیعتا در ایجاد ارتباط و همدلی و همگامی با نسل جوان که بخش قابل ملاحظه ای از شهروندان هستند با چالش مواجه خواهید شد. 🔻2. از آن جا که نسل جدید، فضای مجازی را به عنوان زیست جهان و «خانه وجود» ‌خود انتخاب کرده طبیعتا نسبت به سیاست ها و برنامه های مربوط به این فضا که حضرتعالی در تدوین یا اجرای آن نقش دارید، به ویژه مواردی که مربوط به دسترسی یا عدم دسترسی به این فضاست، حساسیت مضاعفی دارد. در نتیجه حتی اگر همه برنامه ها و سیاستگذاری های شما در این زمینه کاملا هم درست باشد تا وقتی که با این نسل به یک «زبان و فهم مشترک» نرسید نباید انتظار پذیرش از سوی آنها را داشته باشید. میزان وقت و سرمایه ای که این نسل برای دور زدن سیاست های مربوط به فیلترینگ هزینه می کند گواهی بر این مدعاست. بنابراین، در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های خود درباره فضای مجازی سعی کنید موضوع را «از چشم این نسل» هم ببینید و آنها را در هر مرحله مشارکت دهید. 🔻3. تجربه چند دهه گذشته نشان داده تا وقتی مسئله «اقناع»‌ و «اعتماد» بین شهروند-کاربران فضای مجازی با نهادهای حاکمیتیِ مرتبط با این فضا حل نشود، هرگونه سیاست گذاری و برنامه ریزی در این زمینه نه تنها به نتیجه مطلوب نمی رسد، که حتی ممکن است موجب افزایش بدبینی و اصطکاک بین طرفین شود. طبیعی است که نتیجه چنین وضعیتی عدم رضایت طرفین، متضرر شدن کل جامعه، و ناتوانی دولت در رسیدن به اهداف خود است. 🔻4. بدیهی است که فضای مجازی و هوش مصنوعی درکنار مزایای فراوان و غیرقابل انکار خود، بستری برای چالش های اخلاقی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی نیز هست. شیفتگی به یکی و چشم بستن از دیگری، چه از سوی کاربران باشد چه از سوی مدیران، مانع از یک نگاه «منصفانه» و «واقع بینانه» و در نتیجه، سیاستگذاری درست و برنامه ریزیِ قابل اجرا می شود. طبیعتا ممکن است جامعه مدیران، که عمدتا جزو نسل بزرگترها هستند، و جامعه کاربران، که بخش عمده ای از آنان جوانان و نوجوانان هستند، درباره اصل این کارکرد دوگانه اخلاقی یا مفاهیم و مصادیق آن، همچنین روش مواجهه با آنها با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشند. پیشنهاد می شود حضرتعالی نگذارید این اختلافات تبدیل به استخوان لای زخم شود، بلکه پا پیش بگذارید و با راه اندازی یک «گفت وگو»ی دوطرفه که مبتنی بر ادراک و احترام و اعتماد متقابل باشد به حل یا کاهش شکاف ایجاد شده مدد رسانید. در این زمینه بهره گرفتن از گروه های مرجع و واسطه که مورد پذیرش طرفین باشد می تواند به شما کمک فراوان نماید. رسانه های رسمی و غیررسمی و از جمله خود فضای مجازی هم می توانند بستر شکل گیری و اطلاع رسانی در این زمینه باشند. 6 تیر 1403 ادامه دارد... قسمت دوم
💢 نامه ای به رئیس جمهور عصرِ هوش مصنوعی (قسمت ۲ از ۲) قسمت اول ✍🏼حسینعلی رحمتی رئیس جمهور محترم! 🔻5. هرچند تغییر و تحولات بین نسلی همواره وجود داشته ولی امروزه به مدد عواملی از جمله فضای مجازی هم فاصله زمانی آن کاهش یافته هم عمق و نفوذ آن بیشتر شده است. با نگاهی به اطراف مان متوجه می شویم که بچه های امروز حتی با بچه های پنج یا هفت سال قبل هم تفاوت کرده اند. این تفاوت فقط در ظواهری چون شیوه حرف زدن و خوراک و پوشاک نیست. تفاوت نگرش نسل پدران (که مدیران جامعه هم جزو آنان هستند) و نسل فرزندان (که کاربران عمده فضای مجازی هستند) نسبت به فناوری اطلاعات منجر به نوعی «شکاف دیجیتالی بین نسلی» می شود و اگر برایش چاره اندیشی نشود به فاصله ارزشی و اخلاقی بین نسلی هم منجر می شود (که تا اندازه ای هم شده است). این وضعیت می تواند برنامه های شما را در حوزه فاوا به چالش بکشد. از این رو بهتر است به عنوان رئیس قوه مجریه از امکانات و موقعیت هایی که دارید (و البته با کمک دیگر قوا و نهادها) برای ترمیم این شکاف اقدام کنید. لازمه این کار آن است که اولا این فاصله نسلی و فناورانه و تحولات فرهنگی و هنجاری و اجتماعی ناشی از آن را به عنوان یک واقعیت بپذیرید و سپس با بهره گیری از افراد صاحب نظر و دل سوز و زمان شناس برای تحلیل و یافتن راهکار برای آنها قدم بردارید. در جامعه ای با مختصات دینی، فرهنگی و اجتماعی کشور عزیزمان ایران، این موضوع ابعاد و زوایای گوناگون و به تبع آن پیامدهای فراوانی دارد که توجه به آن را ضروری می نماید. 🔻6. تربیت اخلاقی جامعه شاید وظیفه اولیه و ذاتی قوه مجریه نباشد ولی عمکرد کلی این قوه و حتی گفتار و رفتار مدیران آن تاثیرات اخلاقی خوب یا بد خود را در جامعه خواهد داشت (به ویژه که در ذیل یک جامعه دینی و نظام اسلامی تعریف می شود). از این رو پیشنهاد می شود هنگام تدوین هرگونه سیاست و برنامه در ارتباط با فضای مجازی و فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی حتما یک «پیوست اخلاقی» برای آن تعریف کنید و پیامدهای خوب و بد اخلاقی آن را از هر جهت مورد مداقه و بررسی قرار دهید. 🔻7. جامعه امروز ما، به تبع جامعه جهانی، کم وبیش در حال گذر از دوران فضای مجازی به معنای متعارف آن، و ورود به «عصر هوش مصنوعی» است. همان طور که تجربه دو سه سال اخیر نشان داده استفاده از فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی به سرعت در کشورمان در حال گسترش است و بی تردید در دوره ریاست جمهوری شما هم این روند ادامه خواهد یافت. کشورهای دیگر با فهم این عصر جدید، در زمینه هوش مصنوعی سرمایه گذاری های مادی و معنوی فراوانی کرده اند. در کشور ما هم خوشبختانه کارهای ارزشمندی شروع شده است ولی کافی نیست. از این رو از حضرتعالی انتظار می رود ضمن تفطن به شروع این دوران جدید و با عطف توجه به چند دهه آینده، متناسب با اهمیت و ضرورت آن سیاست گذاری ها، برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری های لازم را داشته باشید و افراد و نهادهای دولتی و غیردولتی فعال در این عرصه را یاری کنید. بخشی از این کار باید ناظر به زمینه سازی برای تحقیق و پژوهش درباره چالش های اخلاقی هوش مصنوعی و چگونگی آموزش و ایمن سازی جامعه در برابر آن باشد. 🟢8. در پایان برای شما در مسوولیت خطیری که بر عهده گرفته اید آرزوی توفیق می کنم و امید چنان دارم که جامعه ما از نظر فعالیت های نظری و تقیدات عملی به اخلاق فناوری اطلاعات سرآمد و الگوی دیگر کشورها شود. 6 تیر 1403
‼️انتخابات و خطر خودفریبی ذهنی ذهن معمولا خبرهایی را که خوشایند انسان است تلقی به قبول می کند و حتی بی دلیل آن را می پذیرد، و خبرهایی که باب طبعش نیست اصل را بر خطا و نادرستی اش می گذارد و در برابر پذیرشش مقاومت می کند؛ در حالی که در هر دو مورد ممکن است واقعیت چیز دیگری باشد. 👈 بنابراین در پذیرش یا رد اخباری که درباره خودمان یا دیگران منتشر می شود مواظب این باشیم و هر خبر را ابتدا کنیم. حسینعلی رحمتی ۸ تیر ۱۴۰۳ 💥اندکی اندیشه ضرر ندارد
👣تفاوت دو نسل تفاوت نگرش نسل پدران (که مدیران جامعه هم جزو آنان هستند) و نسل فرزندان (که کاربران عمده فضای مجازی هستند) نسبت به فناوری اطلاعات منجر به نوعی بین نسلی شده که اگر برایش چاره اندیشی نشود به و اخلاقی بین نسلی هم منجر می‌شود. این وضعیت می‌تواند برنامه های شما را در حوزه به چالش بکشد. از این رو بهتر است به عنوان رئیس قوه مجریه از امکانات و موقعیت هایی که دارید (و البته با کمک دیگر قوا و نهادها) و استفاده از صاحبنظران باصلاحیت برای ترمیم این شکاف اقدام کنید. حسینعلی رحمتی ۹ تیر ۱۴۰۳ 💥اندکی اندیشه ضرر ندارد
🌀 الزامات اخلاقی ورود به عصر هوش مصنوعی جناب رئیس جمهور، ازحضرتعالی انتظار میرود ضمن تفطن به اهمیت هوش مصنوعی در زندگی انسان امروز، و جامعه امروز ایران، در این زمینه سیاستگذاری وبرنامه ریزی های لازم را داشته باشید. بخشی از این کار باید ناظر به تحقیق وپژوهش درباره هوش مصنوعی وچگونگی آموزش و ایمن سازی جامعه در عین استفاده از مزیتهای آن باشد. حسینعلی رحمتی ۱۰ تیر ۱۴۰۳ 💥اندکی اندیشه ضرر ندارد
💢نامزدان انتخابات و چراغ خاموش رابطه از این به بعد در هر انتخاباتی مثل ریاست جمهوری و مجلس، همه نامزدان و طرفداران شان اگر بخواهند بدنه جامعه،‌ بویژه نسل جوان، را جذب کنند چاره ای جز این ندارند که هنجاری، فرهنگی واجتماعی جامعه و عوامل آن از جمله را به درستی بشناسند.در غیر این صورت، همچنان زبان گفتگو اَلکَن، و چراغ رابطه خاموش خواهد ماند. حسینعلی رحمتی ۱۳ تیر ۱۴۰۳ 💥اندکی اندیشه ضرر ندارد
♨️کاندیداهای ریاست جمهوری و غفلت از ساکنان «سِکِند لایف» برخی از جوانان امروزه در بستر شبکه های اجتماعی برای خود یک زندگی خاص و زیست-جهانی را تعریف کرده اند که اصول و ارزش های اخلاقی و هنجارهای فرهنگی آن با آنچه توسط نهادهایی چون دولت و خانواده و آموزش و پرورش و رسانه های رسمی ترویج می شود از نظر مفهوم یا مصداق تا اندازه زیادی فرق می کند. 🔻 از این رو همه افراد و نهادهایی که می خواهند در جامعه امروز ایران و به ویژه در ارتباط با نسل جوان کار کنند، یا در بزنگاه هایی چون به رای و همراهی آنها نیاز دارند حتما باید علایق و اولویت ها و ارزش های حاکم بر ساکنان زیست بوم فضای مجازی را به درستی بشناسند (حتی اگر با همه یا بخشی از آن موافق )‌ و متناسب با آن برای این نسل برنامه ریزی کنند و با زبان قابل فهم آنها با ایشان به گفت و گو بپردازند. حسینعلی رحمتی ۱۴ تیر ۱۴۰۳ 💥اندکی اندیشه ضرر ندارد
♨️ پیروزان اخلاقی انتخابات کسانی که «اخلاق پذیرش پیروزی یا شکست» را داشته باشند پیروز انتخابات هستند؛ چه کاندیدای شان رای آوده باشد، چه نه. حسینعلی رحمتی ۱6 تیر ۱۴۰۳ (ساعاتی قبل از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری) 💥اندکی اندیشه ضرر ندارد
💢آیینه های آیین را نشکنید سخنی با بلاگرهای فضای مجازی، به مناسبت فرارسیدن محرم 🔵آیین های مذهبی از قبیل و در جامعه ما افزون بر این که یکی از عوامل هویت بخش و موجب تاب آوری اجتماعی است، یک دستگاه نیز است. از این رو حفظ و حراست از آنها نیز یک وظیفه اخلاقی است. متاسفانه چندسالی است برخی از در شبکه های اجتماعی ، مراسم عزاداری و مداحی مردم را دست مایه شوخی و ساخت ویدیوهای تمسخر آمیز می کنند. این کار علاوه بر حرمت شکنی نسبت به این آیین ها، رنجش خاطر علاقه مندان به مکتب حسینی را نیز در پی دارد. جدای از آن، در جامعه ای چون ایران که هنوز یک جامعه نسبتا شدید مذهبی است سنگ انداختن به آیینه های تابان اعتقادی، نه تنها را از کارکردهای سازنده آنها محروم می کند، که بهانه را برای ایجاد محدودیت بیشتر نسبت به فراهم می سازد. حسینعلی رحمتی ۱۷ تیر ۱۴۰۳ 💥اندکی اندیشه ضرر ندارد
💢 به من چه که در دنیای تو ساعت چند است؟ 🌀این مطلب را فقط فعالان سیاسی و طرفداران شان بخوانند: در این مدت که ما درگیر رقابت های انتخاباتی بودیم، فکر می کنید دغدغه بخشی از جوانان فعال در شبکه های اجتماعی چه بود؟ خودکشی دختر بلاگری به نام «ویدا». حداقل هشتادهزار پست در اینستاگرام در این زمینه گذاشتند ولی دریغ از یک پست درباره انتخابات. قصدم خدای ناکرده تحقیر و تمسخر اینان نیست، بلکه روی سخنم با فعالان سیاسی از هر طیف و جناح است: ▪️1. فکر نمی کنید ما و این جوانان در دو دنیای جدا از هم زندگی می کنیم و هیچکدام درکی از یکدیگر نداریم؟ ▪️2. گمان نمی کنید عدم شناخت ما نسبت به دغدغه ها و اولویت های این نسل موجب شده نتوانیم زبان مشترکی با آنها پیدا کنیم و حرف یکدیگر را بفهمیم؟ ▪️3. احتمال نمی دهید بخشی از آن شصت درصدی که در انتخابات شرکت نکردند همین جوان ها باشند؟ جالب این که حتی در آسیب شناسی نتایج انتخابات هم ما اصلا به این نسل توجه نکردیم. 🔻اگر پاسخ تان به پرسش های بالا مثبت است پس از هم اکنون در صدد بررسی علل و عوامل و زمینه ها و پیامدهای «تحولات فرهنگی، اجتماعی، و هنجاری» این نسل برآیید، و به دنبال شکل دادن یک «گفت و گوی محترمانه ولی انتقادی» با آنان باشید؛ و گرنه در هیچ یک از عرصه های سیاسی و اجتماعی انتظار همدلی و همراهی را از آنان نداشته باشید. حسینعلی رحمتی 18 تیر ۱۴۰۳ 💥اندکی اندیشه ضرر ندارد
🌀تصویر ناقص حقیقت در آینه شکسته رسانه بررسی سایت «لایف وب» درباره میزان تطابق نظرات کاربران در شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی با نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال 1403 نشان می دهد که تلگرام بیشترین و ایتا کمترین نزدیکی را با واقعیت جامعه داشته است. این همان تله حباب اطلاعات است که انحصار در استفاده از یک شبکه و بی اطلاعی از آنچه در شبکه های دیگر می گذرد افراد را به دام آن می اندازد و موجب شناخت ناقص از واقعیت های جامعه می شود. پیامد این شناخت غیرواقع بینانه، ارزیابی های نادرست و قضاوت های غیرمنصفانه نسبت به دیگران است. بعلاوه که فرد را از شناخت نقاط ضعف خود و اصلاح آنها محروم می کند. 💢 بنابراین، به همه کسانی که فقط از یک پیام رسان (خواه داخلی خواه خارجی) استفاده می کنند باید سفارش کرد اگر به هر دلیل موجه یا ناموجه از پیام رسان های دیگر استفاده نمی کنید، دست کم در واقع نمایی پیام رسان خود همواره احتمال خطا را جدی بدانید و در تعمیم آن به دیگر شبکه ها و به ویژه به فضای فیزیکی بیرونی بسیار احتیاط کنید. حسینعلی رحمتی ۱۹ تیر ۱۴۰۳ 💥اندکی اندیشه ضرر ندارد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عطش بارونه، دل این صحرا بهارانم کو؟ در این تنهایی، در این غربت ها بهارانم کو؟
🌀فضای مجازی و فاجعه زیبایی‌زدایی از زبان زبان در هر جامعه‌ای یکی از عوامل هویت‌بخش، انسجام‌آفرین، و ابزار ارتباط و تعامل و تفاهم انسانی است. بسیاری از تراث اخلاقی ما هم به نوشته شده است. از این رو پاسداری از آن یک وظیفه اخلاقی است. ولی امروزه متاسفانه بسیاری از افراد (به‌ویژه نوجوانان و جوانان) در فضای مجازی حساسیت لازم را در این زمینه ندارند. استفاده بیش از اندازه از ، و جملات و کلمات فارسی (مثلا «راجب» به جای «راجع») نمونه هایی از این بی مسوولیتی است، که باید برای آن چاره‌ای اندیشید. این را هم بدانیم که چت‌بات‌های معمولا دیتای خود را از همین واژگان موجود در فضای مجازی می‌گیرند و در نتیجه امکان تسری خطاهای زبانی ما به آنها نیز وجود دارد. حسینعلی رحمتی ۲۰ تیر ۱۴۰۳ 💥اندکی اندیشه ضرر ندارد
💢 آیا استفاده تبلیغاتی از «اِبرام» اخلاقا درست است؟ «اِبرام» (ابراهیم در گویش محلی) پیرمردی مهربان، خوش مشرب و ساده دل است که تقریبا همه مردم شهرضا او را می شناسند و تکیه کلام هایش معروف است. آدمی بی آزار که کارش قدم زدن در خیابان و سر زدن به مجالس فاتحه و روضه است و سال هاست با کمک مردم زندگی را به سر می کند. البته مدتی است به مدد فضای مجازی شهرتی هم به دست آورده است؛ هرچند بعید است خودش خبر داشته باشد. 🔹اخیرا متوجه شدم یکی از همشهریان از او در یک کلیپ تبلیغاتی برای معرفی مغازه اش استفاده کرده است. به نظرم چنین کاری از نظر اخلاقی درست نیست؛ چرا که: ▪️ اولا نسبت به استفاده تبلیغاتی که از او می شود آگاهی ندارد و نمی تواند تبعاتش را مدیریت کند، ▪️ثانیا ممکن است از این بعد دیگران هم در صدد استفاده ابزاری از او برآیند و از سادگی اش سوءاستفاده کنند، ▪️ ثالثا و از همه مهم تر ممکن است مردم گمان کنند او از این طریق کسب درآمد دارد و دیگر به او کمک نکنند. و به این ترتیب نظام معیشت و زندگی معمول او که سالهاست به آن خو کرده است مختل شود. حسینعلی رحمتی ۲۱ تیر ۱۴۰۳ 💥اندکی اندیشه ضرر ندارد
♨️ از تتلو قدیس نسازید ظاهراً خود تتلو هم بخواهد دست از حاشیه سازی بردارد عده ای نمی گذارند. وکیل ایشان گفته تتلو در زندان نذر کرده وقتی آزاد شد پیاده به کربلا برود. اخیرا هم آهنگی درباره برخی ائمه(ع) خوانده است. طبیعتا کسی از این که وی مسیر اشتباه خود را تصحیح کند ناراحت نیست، ولی به برخی اطرافیان ایشان باید گفت: اجازه دهید ایشان مسیر معمول و طبیعی زندگی اش را بگذراند چه در زندان چه بیرون آن. هروقت هم آزاد شد به مرور تحولات فکری و شخصیتی خود را نشان دهد تا برای مردم هم باورپذیر باشد و مشکلات و حواشی جدیدی برایش درست نکند. یکی از عوامل موثر بر رفتارهای نادرست برخی سلبریتی ها، علاقه مندان و فالوورها و حتی گاهی خانواده و نزدیکان خودشان هستند. 🔹کسی با آن سابقه وقتی هنوز در زندان است مشخص نمی شود چه اندازه در ادعای تغییر کردنش صادق است (که ان شاءالله هست) ولی اجازه دهید این نشانه های تغییر وقتی از زندان بیرون آمد خود را نشان دهد تا دست کم برای طرفداران جوان و نوجوانش قابل پذیرش باشد. 📌برخی هم گفته اند شاید او «حُرّ خوانندگان» ایران شود. دوست عزیز. عجله نکنید. از او قدیس نسازید. ... این کار موجب می شود اگر واقعا هم قصد اصلاح رفتار و تغییر مسیر را داشته باشد باز دومرتبه درگیر حواشی شود و از مسیر منحرف گردد. ... امان از افراط و تفریط. حسینعلی رحمتی ۲۲ تیر ۱۴۰۳ (عکس: کاور آهنگ جدید تتلو) پ ن: قوه قضائیه اعلام کرد تتلو در زندان است و آهنگ جدیدی بیرون نداده (البته این نکته ناقض مدعای یادداشت حاضر نیست) 💥اندکی اندیشه ضرر ندارد
🌺حرکت تحسین‌برانگیز یک نمایشگاه‌دار کاشانی برای رفاه مردم از خود بپرسیم: من تا به حال چنین کارهایی کرده ام؟ تو مگو همه به جنگ اند و ز صلح من چه آید تو یکی نه ای؛ هزاری. تو چراغ خود بیافروز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درمراسم مذهبی، به ویژه محرم و عاشورا ، موضوع را جدی بگیریم و نوجوانان و جوانان را در همه برنامه ها مشارکت دهیم تا آنان مسیری که با رنج و هزینه فراوان در طول تاریخ به امروز رسیده است را ادامه دهند.