eitaa logo
حرم
2.6هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
6.5هزار ویدیو
629 فایل
❤﷽❤️ 💚کانال حرم 🎀دلیلی برای حال خوب معنوی شما🎀 @haram110 ✅️لینک کانال جذاب حرم https://eitaa.com/joinchat/2765357057Cd81688d018 👨‍💻ارتباط با ادمین @haram1
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5920258366201923361.mp3
2.14M
⭐️معنای نام خدیجه 💐💐💐💐 ماجرای ازدواج حضرت خدیجه با اقا رسول الله صلی الله علیه و اله 🎙عالم ربانی استاد حاج شیخ عبد الحسین حفظه الله کانال معرفتی " حرم
❌حدیث روز ❌ 👈چه کسی برادر (دینی) ماست؟!! 🔵 ️امام حسن عسکری علیه السلام به نقل از رسول خدا صلی الله علیه و آله میفرماید: من قويت بصيرته وحسنت بالولاية لأوليائه والبراءة من أعدائه معرفته فذلك أخوكم في الدين ، أمسّ بكم رحماً من الآباء والاُمّهات. کسی که بصیرت قوی و معرفت نیکو به ولایت اهل بیت علیهم السلام و " برائت از دشمنان " آنها داشته باشد، چنین کسی برادر دینی شماست و از پدران و مادرانتان، به شما نزدیک تر است...! تفسیر امام حسن عسکری علیه السلام، صفحه ۹۰، حدیث ۴۰ وسائل الشیعه، جلد ۹، صفحه ۲۲۹، حدیث ۱۱۹۰۴
❌حدیث روز ❌ 👈چه کسی برادر (دینی) ماست؟!! 🔵 ️امام حسن عسکری علیه السلام به نقل از رسول خدا صلی الله علیه و آله میفرماید: من قويت بصيرته وحسنت بالولاية لأوليائه والبراءة من أعدائه معرفته فذلك أخوكم في الدين ، أمسّ بكم رحماً من الآباء والاُمّهات. کسی که بصیرت قوی و معرفت نیکو به ولایت اهل بیت علیهم السلام و " برائت از دشمنان " آنها داشته باشد، چنین کسی برادر دینی شماست و از پدران و مادرانتان، به شما نزدیک تر است...! تفسیر امام حسن عسکری علیه السلام، صفحه ۹۰، حدیث ۴۰ وسائل الشیعه، جلد ۹، صفحه ۲۲۹، حدیث ۱۱۹۰۴
❌حدیث روز ❌ 👈چه کسی برادر (دینی) ماست؟!! 🔵 ️امام حسن عسکری علیه السلام به نقل از رسول خدا صلی الله علیه و آله میفرماید: من قويت بصيرته وحسنت بالولاية لأوليائه والبراءة من أعدائه معرفته فذلك أخوكم في الدين ، أمسّ بكم رحماً من الآباء والاُمّهات. کسی که بصیرت قوی و معرفت نیکو به ولایت اهل بیت علیهم السلام و " برائت از دشمنان " آنها داشته باشد، چنین کسی برادر دینی شماست و از پدران و مادرانتان، به شما نزدیک تر است...! تفسیر امام حسن عسکری علیه السلام، صفحه ۹۰، حدیث ۴۰ وسائل الشیعه، جلد ۹، صفحه ۲۲۹، حدیث ۱۱۹۰۴
❌حدیث روز ❌ 👈چه کسی برادر (دینی) ماست؟!! 🔵 ️امام حسن عسکری علیه السلام به نقل از رسول خدا صلی الله علیه و آله میفرماید: من قويت بصيرته وحسنت بالولاية لأوليائه والبراءة من أعدائه معرفته فذلك أخوكم في الدين ، أمسّ بكم رحماً من الآباء والاُمّهات. کسی که بصیرت قوی و معرفت نیکو به ولایت اهل بیت علیهم السلام و " برائت از دشمنان " آنها داشته باشد، چنین کسی برادر دینی شماست و از پدران و مادرانتان، به شما نزدیک تر است...! تفسیر امام حسن عسکری علیه السلام، صفحه ۹۰، حدیث ۴۰ وسائل الشیعه، جلد ۹، صفحه ۲۲۹، حدیث ۱۱۹۰۴
❌حدیث روز ❌ 👈چه کسی برادر (دینی) ماست؟!! 🔵 ️امام حسن عسکری علیه السلام به نقل از رسول خدا صلی الله علیه و آله میفرماید: من قويت بصيرته وحسنت بالولاية لأوليائه والبراءة من أعدائه معرفته فذلك أخوكم في الدين ، أمسّ بكم رحماً من الآباء والاُمّهات. کسی که بصیرت قوی و معرفت نیکو به ولایت اهل بیت علیهم السلام و " برائت از دشمنان " آنها داشته باشد، چنین کسی برادر دینی شماست و از پدران و مادرانتان، به شما نزدیک تر است...! تفسیر امام حسن عسکری علیه السلام، صفحه ۹۰، حدیث ۴۰ وسائل الشیعه، جلد ۹، صفحه ۲۲۹، حدیث ۱۱۹۰۴
❌حدیث روز ❌ 👈چه کسی برادر (دینی) ماست؟!! 🔵 ️امام حسن عسکری علیه السلام به نقل از رسول خدا صلی الله علیه و آله میفرماید: من قويت بصيرته وحسنت بالولاية لأوليائه والبراءة من أعدائه معرفته فذلك أخوكم في الدين ، أمسّ بكم رحماً من الآباء والاُمّهات. کسی که بصیرت قوی و معرفت نیکو به ولایت اهل بیت علیهم السلام و " برائت از دشمنان " آنها داشته باشد، چنین کسی برادر دینی شماست و از پدران و مادرانتان، به شما نزدیک تر است...! تفسیر امام حسن عسکری علیه السلام، صفحه ۹۰، حدیث ۴۰ وسائل الشیعه، جلد ۹، صفحه ۲۲۹، حدیث ۱۱۹۰۴
❌حدیث روز ❌ 👈چه کسی برادر (دینی) ماست؟!! 🔵 ️امام حسن عسکری علیه السلام به نقل از رسول خدا صلی الله علیه و آله میفرماید: من قويت بصيرته وحسنت بالولاية لأوليائه والبراءة من أعدائه معرفته فذلك أخوكم في الدين ، أمسّ بكم رحماً من الآباء والاُمّهات. کسی که بصیرت قوی و معرفت نیکو به ولایت اهل بیت علیهم السلام و " برائت از دشمنان " آنها داشته باشد، چنین کسی برادر دینی شماست و از پدران و مادرانتان، به شما نزدیک تر است...! تفسیر امام حسن عسکری علیه السلام، صفحه ۹۰، حدیث ۴۰ وسائل الشیعه، جلد ۹، صفحه ۲۲۹، حدیث ۱۱۹۰۴
❌حدیث روز ❌ 👈چه کسی برادر (دینی) ماست؟!! 🔵 ️امام حسن عسکری علیه السلام به نقل از رسول خدا صلی الله علیه و آله میفرماید: من قويت بصيرته وحسنت بالولاية لأوليائه والبراءة من أعدائه معرفته فذلك أخوكم في الدين ، أمسّ بكم رحماً من الآباء والاُمّهات. کسی که بصیرت قوی و معرفت نیکو به ولایت اهل بیت علیهم السلام و " برائت از دشمنان " آنها داشته باشد، چنین کسی برادر دینی شماست و از پدران و مادرانتان، به شما نزدیک تر است...! تفسیر امام حسن عسکری علیه السلام، صفحه ۹۰، حدیث ۴۰ وسائل الشیعه، جلد ۹، صفحه ۲۲۹، حدیث ۱۱۹۰۴
.🥀اتش به اشیانه ی مرغی نمیزنند! ▪️نقل است : روزی علامه امینی (قدس سره) صاحب کتاب الغدیر، باجمعی نشسته بودند که عده ای از علمای اهل سنت اجازه ورود خواستند تا سوالی مطرح کنند. . پس از اینکه به حضور آمدند عرض کردند: جناب شیخ ما معتقدیم امیرالمومنین خلیفه چهارم راشدین است و شما معتقدید اولی ، مگر نه اینکه امیرالمؤمنین مسلمان و پیرو رسولخدا (صلی الله علیه واله وسلم) بوده است پس اصرار شما به ارجحیت او نسبت به سه خلیفه قبلی چیست؟ علامه جواب داد: مگر امیرالمؤمنین ( علیه السلام ) هم مسلمان بود؟ همه سکوت کردند، عالم سنی گفت: یعنی چه؟ خب معلوم است که مسلمان بود. علامه گفت: نه من فکر میکنم که احتمالا امیرالمؤمنین ( علیه السلام ) اصلا مسلمان نبود! مجددا عالم سنی گفت: چه میگویی شیخ؟ منظورت چیست؟ علامه گفت: مگر نه اینکه در قرآن آمده است: و ان قیل لکم ارجعوا فارجعوا؛ اگر درب خانه مسلمانی را زدید و باز نکرد برگردید ولی تا آنجا که من میدانم ( عمر) با لگد درب خانه را شکست و پهلوی دختر رسولخدا (صلی الله علیه واله) را که پشت در بود شکست. آیا به نظر شما امیرالمؤمنین ( علیه السلام ) و فاطمه زهرا ( علیها السلام ) و اهل بیت رسول خدا مسلمان بودند؟ . در این هنگام عالم سنی سر به زیر افکند و بی‌هیچ صحبتی مجلس را ترک کرد. 🙏اللهم عجل لولیک الفرج و النصر و العافیه...
🌎🌺🍃 🌺 ❇️ تقویم نجومی 🗓 شنبه 🔹 ۸ مهر / میزان ۱۴۰۲ 🔹 ۱۴ ربیع الاول ۱۴۴۵ 🔹 ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ 🌎🔭👀 💠 مناسبت‌های دینی 🔥 مرگ یزید بن معاویه 🔥 مرگ هادی عباسی 🚙 مسافرت خیلی خوب است. 👶 زایمان نوزاد علاقه‌مند به علم، دانش و نویسندگی باشد. 🌎🔭👀 🌓 امروز قمر در برج «حمل» است. ✔️ مناسب برای امور زیر است: تجارت خرید لوازم طلب علم امور مشارکتی دیدار با بزرگان و اهل علم و رؤسا ختنه نوزاد ارسال کالا آغاز درمان آغاز به کار و افتتاح شغل صید 🌎🔭👀 👩‍❤️‍👨 انعقاد نطفه اجتناب شود. 💇💇‍♂ اصلاح سر و صورت موجب شادی می‌شود. 🩸 حجامت، خون دادن، فصد و زالو انداختن موجب سلامتی می‌شود. 💅 ناخن گرفتن روز مناسبی نیست و طبق روایات ممکن است موجب بیماری در انگشتان دست گردد. 👚👕دوخت و دوز روز مناسبی نیست آن لباس تا زمانی که بر تن آن شخص باشد موجب مریضی و بیماری اوست. این حکم شامل خرید لباس و پوشیدن نمی‌شود. 🌎🔭👀 😴 تعبیر خواب رویایی که امشب (شب شنبه) دیده شود، تعبیرش طبق آیه ۱۴ سوره مبارکه « ابراهیم علیه‌السلام» است. ﷽ و لنسکننکم الارض من بعدهم از دوست یا دشمن خواب بیینده، چیزی به او برسد. مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید. 📿 وقت استخاره از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۰ بعداز اذان ظهر تا ساعت ۱۶ 📿 ذکر روز شنبه یارب العالمین ۱۰۰ مرتبه 📿 ذکر بعد از نماز صبح ۱۰۶۰ مرتبه «یا غنی» که موجب غنی و بی‌نیاز شدن می‌گردد. ☀️ ️روز شنبه متعلق است به صلی‌الله‌علیه‌وآله اعمال نیک خود را به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد. 🌎🌺🍃 🌺 🌎🌺🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در این کلیپ استاد عالی برای بچه دار شدن بیان می فرمایند : یه کسی خدمت امام باقر علیه السلام رسید گفت آقا من ثروت فراوانی دارم ولی بچه ندارم چند ساله ما ازدواج کردیم ، من فرزندی ندارم ، امام باقر علیه سلام فرمود : یه کاری بهت بگم انجام بده تا یک سال هرشب 100 مرتبه استغفار کن…. شب یادت رفت روز قضاش به جا بیار…. از امام باقر علیه سلام عرض می‌کنم هم برای فرزنددار شدن هم برای برکت مال…… -----------*✨🌹✨*----------        
❣️أعوذ بالله مِن (عُمَر) الشيطان الرجيم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم❣️ 🗯 نسب عُمربن زنا قسمت • سوم پایانی ✌🏻 الصراط المستقیم ۳: ۲۸: گوید: گروهی از عمربن زنا روایت کرده اند که گفت: نسبهای خود را بشناسید تا بواسطه آن با خویشانتان رفت و آمد پیدا کنید و کسی حق ندارد از من بپرسد، پیش از خطاب که بود! و از البخاری و احیاء العلوم نقل است که أحمد بن موسی به ذکر سند روایت کرد که مردی به حضرت رسول خدا محمد مصطفی صلی الله علیه و آله گفت: پدر من کیست؟ گفت: حذافة. دیگری پرسید: پدر من کیست: گفت: سالم. پس عمر بروی زانوهایش افتاد و پس از سخنی گفت: ننگهای ما را به رویمان نیاور و از ما درگذر. و اینرا أبو یعلی الموصلی نیز در المسند از أنس روایت کرده است. - و ابن ابی الحدید در شرح خود می‌گوید: این سخن حضرت علیه السلام که هیچ زناکاری در وی شریک نبوده و هیچ فاجری در آن دخالتی نداشته..، در این سخن رمز و اشاره است به گروهی از صحابه که در نسب ایشان خدشه و ایرادهایی هست، چنانکه گفته می‌شود خاندان سعد بن ابی وقاص از قبیله بنی زهرة بن کلاب نیستند، بلکه از بنی عذره از قحطان هستند و چنانکه گفته می‌شود آل زبیر بن عوام از سرزمین مصر، از قبطیان هستند و از قبیله بنی اسد بن عبدالعزی نمی باشند. سپس گفت ابن أبی الحدید در شرح ۱۱: ۶۸- ۶۹ : شیخ ما ابو عثمان در کتاب افتخارات قریش -. مفاخرات قریش اثر الجاحظ، نسخه ای چاپی از آن نیافتیم. - نوشته است: به گوش عمر بن خطاب رسید که برخی از راویان اشعار و حافظان آثار قدیمیان توهینهایی را به مردم روا داشته و از گذشتگان ایشان بدگویی می‌کنند، پس بر منبر رفت و گفت: مباد که عیب مردمان گویید و به دنبال نسب مردمان بیفتید و اگر من اکنون بگویم که هیچ مردی از این در خارج نشود مگر کسی که هیچ عیبی در وجودش نیست، هیچیک از شما بیرون نخواهد رفت. پس مردی از قریش که روا نمی داریم نام او را ذکر کنیم، برخاست و گفت اگر من و تو ای امیر مومنان در کنار هم باشیم، از این در بیرون خواهیم رفت. پس عمر گفت: دروغ گفتی که به تو می‌گفتند ای آهنگر آهنگرزاده، سرجایت بنشین. می گویم: مردی که برخاست مهاجر بن خالد بن ولید بن مغیرة مخزومی بود و عمر بخاطر کینه ای که از پدر او داشت، از وی نیز بیزار بود و هم از اینرو که مهاجر به شدت عقیده علوی داشت و برادرش عبدالرحمن مخالف او بود. مهاجر به همراه علی علیه السلام در جنگ صفین حاضر شد و عبدالرحمن به همراه معاویه در جنگ شرکت نمود و مهاجر در جنگ جمل نیز همراه علی علیه السلام بود و چشمش در آن جنگ در آمد و نیز هم از اینرو که خبری که به عمر رسیده بود درباره مهاجر بود و ولید بن مغیرة با وجود شکوهش در میان قریشیان و اینکه ریحانه قریش نامیده می‌شد و عدل نامیده می‌شد و وحید نامیده می‌شد یعنی آهنگری که با دست جوشنهایی می‌ساخت و این سخنان را ابن قتیبه در کتاب المعارف -. المعارف: ۲۵۰ - ذکر کرده است. ابوالحسنی المدائنی این خیر را در کتاب امهات الخلفاء روایت کرده و گفته است: این خبر نزد جعفر بن محمد علیهما السلام در مدینه روایت شده و وی فرمودند؛ ای پسر برادرم وی را سرزنش مکن، وی نگران آن بوده که به قصه نفیل بن عبدالعزی و صهاک کنیز زبیر بن عبدالمطلب متهم گردد. سپس گفت: خدا عمر را بیامرزد، چرا که وی از سنت تعدی ننمود و این ایه را تلاوت نمود: (إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ الْفاحِشَةُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِیمٌ -: کسانی که دوست دارند زشتی‌ها در میان مؤمنین شیوع یابد برای آنان در دنیا و آخرت عذاب دردناکی است و خداوند می‌داند و شما نمی دانید -. 📖النّور/ ۱۹ -.   📚بحارالانوار-جلد۳۱ صفحه ۹۱ من نمیگم روایته 🫰🏼 🔴ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است🔴 الهی ‌بِحَقِ ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌ لِوَلیکَ‌ الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻 ‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️ ید الله فـــــوق ایدیهم یــــــد الله است.. بمیرد دشمن حیــــــدر ولــــــی الله است.. |
🚩🌹🚩🌹🚩🌹🚩🌹🚩🌹🚩 🟥 *لا تأثم من لعن من لعنه الله* 🌹 قال الإمام الصادق عليه الصلاة والسلام: *لاَ تَتَحَرَّجَنَّ مِنْ لَعْنِهِمْ لَعَنَهُمُ اَللَّهُ؛ فَإِنَّ اَللَّهَ قَدْ لَعَنَهُمْ.* ثم قال: *قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: مَنْ يَأْجِمْ(یأثم) أَنْ يَلْعَنَ مَنْ لَعَنَهُ اَللَّهُ فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اَللَّهِ* ⭕ مبادا سخت‌گيرى كنى بر كسى كه آنها را لعنت ميكند خدا آنها را لعنت كند خدا هم آنها را لعنت كرده، سپس فرمود: پيامبر اكرم فرمود: هر كس خوشش نيايد از لعنت كردن كسى كه خدا او را لعنت كرده بر چنين كسى لعنت خدا باد. 📚 بحار الأنوار: ج٢٥ ص٣١٨؛ عن رجال الكشي: ص٥٢٨. 🚩🌹 🚩🌹🚩🌹🚩🌹🚩🌹🚩
❣️أعوذ بالله مِن (عُمَر) الشيطان الرجيم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم❣️ چه حکمتی است که اول روز و آخر روز باید ابوبکرزندیق و عمربن زنا را لعن کنیم؟ 🔻عَنْ فُرَاتِ بْنِ الْأَحْنَفِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (صلوات الله علیه) قَالَ: مَهْمَا تَرَكْتَ مِنْ شَيْ‌ءٍ فَلَا تَتْرُكْ أَنْ تَقُولَ فِي كُلِّ صَبَاحٍ وَ مَسَاءٍ- اللَّهُمَّ إِنِّي أَصْبَحْتُ أَسْتَغْفِرُكَ فِي هَذَا الصَّبَاحِ وَ فِي هَذَا الْيَوْمِ لِأَهْلِ رَحْمَتِكَ وَ أَبْرَأُ إِلَيْكَ مِنْ أَهْلِ لَعْنَتِكَ اللَّهُمَّ إِنِّي أَصْبَحْتُ أَبْرَأُ إِلَيْكَ فِي هَذَا الْيَوْمِ وَ فِي هَذَا الصَّبَاحِ مِمَّنْ نَحْنُ بَيْنَ ظَهْرَانَيْهِمْ مِنَ الْمُشْرِكِينَ وَ مِمَّا كَانُوا يَعْبُدُونَ‌ إِنَّهُمْ‌ كانُوا قَوْمَ سَوْءٍ فاسِقِينَ‌ اللَّهُمَّ اجْعَلْ مَا أَنْزَلْتَ مِنَ السَّمَاءِ إِلَى الْأَرْضِ فِي هَذَا الصَّبَاحِ وَ فِي هَذَا الْيَوْمِ بَرَكَةً عَلَى أَوْلِيَائِكَ وَ عِقَاباً عَلَى أَعْدَائِكَ اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاكَ وَ عَادِ مَنْ عَادَاكَ..............اللَّهُمَّ الْعَنْ فُلَاناً وَ فُلَاناً وَ الْفِرَقَ الْمُخْتَلِفَةَ عَلَى رَسُولِكَ وَ وُلَاةِ الْأَمْرِ بَعْدَ رَسُولِكَ وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ بَعْدِهِ وَ شِيعَتِهِمْ... ♦️فرات احنف روایت کرده که حضرت امام جعفر الصادق صلوات الله علیه فرمودند : هرچه را ترک می کنی بکن ولی این سخن را در هنگام صبح و شب ترک مکن: «خدایا شب را به صبح رساندم تا در این صبح و در این روز برای هرکس که سزاوار رحمت تو است آمرزش بخواهم و از هرکس که سزاوار لعنت تو است بیزاری بجویم. خدایا من شب را به صبح رساندم، تا در این روز و در این صبح از مشرکین که در میان آنان زندگی می کنم و از آنچه می پرستند، بیزاری بجویم؛ زیرا آنان بد مردمانی نابکارند. خدایا هر آنچه در این صبح و در این روز از آسمان به زمین فرو می فرستی برای دوستانت برکت و برای دشمنانت عذاب قرار ده. خدایا با دوستانت دوستی و با دشمنانت دشمنی کن........خداوندا فلانی و فلانی (عمربن زنا و ابو بکر زندیق) و گروه های مختلفی را که با فرستادۀ تو و صاحبان امر و امامان علیهم السلام پس از فرستاده ات و شیعیانشان مخالفت کردند، لعنت کن... 📚الكافي- ط الاسلامية جلد 2 صفحه 529 و 530 🔴ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است🔴 الهی ‌بِحَقِ ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌ لِوَلیکَ‌ الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻 ‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️ ید الله فـــــوق ایدیهم یــــــد الله است.. بمیرد دشمن حیــــــدر ولــــــی الله است..
‍❣️أعوذ بالله مِن (عُمَر) الشيطان الرجيم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم❣️ 💠 بهترین مکان برای لعن 😬 🔹 شیخ محمد نبی تویسرکانی (رضوان الله علیه) از علمای بزرگ معاصر شیعه امامیه در کتاب لئالی الاخبار در مورد لعن ظالمین اهل بیت علیهم السلام اینگونه نوشته است :: 🔸 بدانید شریف‌ترین مکا‌نها و اوقات و حالت‌ها و جایگاه‌هایی که لعن آن جماعت را می‌شود انجام داد زمانی است که در داخل هستید😄 پس هر زمانی که برای 🤧 و 🤢 و پاکی به آنجا رفتید بگویید و تکرار کنید تا آسوده خاطر شوید که :😴 پروردگارا کن عُمر را😜 سپس ابوبکر را و عُمر را👻 سپس عثمان و باز عُمر را🤗 و معاویه و باز هم عُمر را🤠 سپس یزید و عُمر را🤓 و ابن زیاد و عُمر را😝 و ابن سعد و عُمر را🤣 سپس شمر و عُمر را😉 و سربازانشان را و باز هم عُمر را لعن کن.😅😆 پروردگارا لعن کن عایشه و حفصه و هند و ام حکم را و تا روز قیامت لعنت بر کسانی که از کارهای آنها راضی هستند ... 📚 لئالی الاخبار، تالیف شیخ محمد نبی تویسرکانی، جلد ۴، صفحه ۹۲ 📃 اسکن کتاب: 🌐 http://bit.ly/2iecfMC 🔴ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است🔴 الهی ‌بِحَقِ ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌ لِوَلیکَ‌ الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻 ‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️ ید الله فـــــوق ایدیهم یــــــد الله است.. بمیرد دشمن حیــــــدر ولــــــی الله است..
🌎🌺🍃 🌺 ❇️ تقویم نجومی 🗓 یکشنبه 🔹 ۹ مهر / میزان ۱۴۰۲ 🔹 ۱۵ ربیع الاول ۱۴۴۵ 🔹 اول اکتبر ۲۰۲۳ 🌎🔭👀 💠 مناسبت های ملی 🤝روز همبستگی و همدردی با کودکان و‌ نوجوانان فلسطین 🌎🔭👀 🌖 امروز قمر در برج «ثور» است. ✔️ برای امور زیر نیک است: امور ازدواجی تجارت صید دیدار با بزرگان و مسئولین و درخواست از آنها نویسندگی خرید جواهرات جابجایی خرید ملک ارسال کالا مکاتبات امور مشارکتی 👼 زایمان خوب نیست. 🚙 مسافرت خوب است. 🌎🔭👀 👩‍❤️‍👨 انعقاد نطفه امشب، (شب یکشنبه) برای سلامتی مفید و فرزند حافظ قرآن گردد. 💇‍♀ اصلاح سر و صورت سبب سرور و شادی می‌شود. 🩸 حجامت خون دادن فصد و زالو انداختن سلامت آفرین می‌باشد. 💅 ناخن گرفتن روز مناسبی نیست و طبق روایات ممکن است موجب بی‌برکتی در زندگی گردد. 👕 دوخت و دوز روز مناسبی نیست. طبق روایات موجب غم و اندوه و حزن شده و برای شخص، مبارک نخواهد بود‌ (این حکم شامل خرید لباس نیست) 🌎🔭👀 😴 تعبیر خواب رویایی که امشب (شب یکشنبه) دیده شود، تعبیرش در آیه ۱۵ سوره مبارکه « حجر » است. ﷽ لقالوا انما سکرت ابصارنا شخصی بی حد و حساب، با خواب بیننده گفتگوی باطل کند ولی به جایی نرسد و کار خواب بیننده روبراه شود. ان شاءالله چیزی همانند ان قیاس گردد. 📿 وقت استخاره از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۲ از ساعت ۱۶ تا مغرب 📿 ذکر روز یکشنبه یا ذالجلال و الاکرام  ۱۰۰ مرتبه 📿 ذکر بعد از نماز صبح ۴۸۹ مرتبه «یا فتاح»، موجب فتح و نصرت یافتن می‌گردد. 🌎🔭👀 ☀️ ️امروز متعلق است به علیه‌السلام سلام‌الله‌علیها سفارش شده تا اعمال نیک خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد. 🌎🔭👀 ⏳ 🌺 🌎🌺🍃
❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄ 🗯 مکالمه حضرت سیدالشهدا حسین بن علی علیه السلام با عبدالله بن عمر زنازاده آنگاه عبدالله بن عمر بن الخطاب لعنت الله علیه در آمد و عرض کرد. با ابن رسول الله! ثواب آنستکه با اهل ضلال طریق مصالحت و مسالمت سپاری و از قتل و قتال دست باز داری يَا أَبَا عَبْدِ اَلرَّحْمَنِ أَمَا عَلِمْتَ أَنَّ مِنْ هَوَانِ الدُّنْيَا عَلَى اَللَّهِ تَعَالَى أَنَّ رَأْسَ يَحْيَى بْنِ زَكَرِيَّا أُهْدِيَ إِلَى بَغِي مِنْ بَغَايَا بَنِي إِسْرَائِيلَ أَمَا عَلِمْتَ أَنَّ بَنِي إِسْرَائِيلَ كَانُوا يَقْتُلُونَ مَا بَيْنَ طُلُوعِ اَلْفَجْرِ إِلَى طُلُوعِ اَلشَّمْسِ سَبْعِينَ نَبِيّاً ثُمَّ يَجْلِسُونَ فِي أَسْوَاقِهِمْ يَبِيعُونَ ويَشْتَرُونَ كَأَنْ لَمْ يَصْنَعُوا شَيْئاً فَلَم يُعَجِّلِ اللَّهُ عَلَيْهِم بَلِ امْهِلْهُم وأَخَذَهُم بَعدَ ذَلِكَ أَخْذَ عَزِيزٍ مُقْتَدِرٍ إِتْقَ اللَّهَ يا أبَا عَبْدِالرَّحْمَنِ ولا تَدَعَنَّ نُصْرَتِي ▪️حضرت سیدالشهدا حسین بن علی علیه السلام فرمودند: ای ابو عبدالرحمن! مگر پستی و خواري دنيا را نزد خداوند ندانستی؟ مگر نشنیدی سر یحیی بن زکریا را از برای زنی زانیه بهديه بردند و و بروایتی: وَ سَيُهْدی رَأْسي إِلى ابْن الزّانِيَةِ َيزيدَ. و زود باشد که سر مرا بنزد یزید که پسر زانیه است هدیه برند، مگر نشیندی از سفیده دم تا دمیدن خورشید، هفتاد تن از پیغمبران بنی اسرائیل را سر بریدند و و و در بازار بنشستند و بيع وشری در پیوستند و چنان دانستند که خدای را لحظة واحدة بی فرمانی نکرده اند و خدای در کیفر ایشان تعجيل نفرمود، لكن آنگاه که آغاز انتقام کرد، انتقام عزيز مقتدر بود. 🔻هان ای ابو عبدالرحمن ؛ از خدای بترس و از نصرت من خویشتن داری مکن فرستادن ابن سعید جماعتی را بنزد حسين عليه السلام. اینوقت عمرو بن سعید، که عامل يزيد بن زنا بود، نپسندید که حضرت سیدالشهدا حسين بن علی علیه السلام سفر عراق کند، مبادا بامردم اتفاق کند، پس رزم آغازد و خلل در ملك يزيدبن زنا اندازد، لاجرم برادر خود یحیی بن سعید بن العاص را با جماعتی بنزد آنحضرت فرستاد، ایشان برسیدند و بعرض رسانیدند که: بکجا میشوی؟ مراجعت فرمای ودر جاي خویش اقامت نما و در میان فریقین سخن بلا و نعم [۱] افتاد. عوانان جانبين يك دیگر را بتازیانه زحمت کردند و آسیب زدند. حضرت سیدالشهدا حسين بن علی علیه السلام به آنجماعت را اجابت نفرمود، ایشان را باز فرستاد و طریق عراق پیش داد. مردم عمرو بن سعيد بانگ در دادند: وقالُوا يَا حُسَيْنُ أَلاَّ تَتَّقِي اَللَّهَ تَخْرُجُ مِنَ اَلْجَمَاعَةِ وَ تُفَرِّقُ بَيْنَ هَذِهِ اَلْأُمَّةِ؟ گفتند: ای حسين! از خدای نمیترسی؟ بیکسوی میشوی جماعت را و متفرق میکنی امت را؟ فَقالَ لي عَمَلِي وَ لَكُمْ عَمَلُكُمْ أنْتُمْ بَرِيئُونَ مِمَّا أعْمَلُ وأنَا بَرِيٌ مَا تَعْمَلُونَ [۱] » فرمود: مرا کاری است و شما را کرداری، شما نکوهیده میدانید کار مرا و من بیزارم از کردارشما. این بگفت و روان گشت. ---------- [۱]: لا و نعم: نه و بلی (کنایه از اختلاف آراء است) 📖 1 قر آن کریم (۱۰، ۴۲)   📚ناسخ التواریخ، جلد ۲، صفحه ۱۲۴ 🔴ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است🔴 الهی ‌بِحَقِ ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌ لِوَلیکَ‌ الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻 ‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️ ید الله فـــــوق ایدیهم یــــــد الله است.. بمیرد دشمن حیــــــدر ولــــــی الله است..
❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄ جر واجر شدن یزید تخم زنا ❣️::::: ✍قال أبو مخنف رضي الله عنه ، وأما ما كان من أمر يزيد بن معاوية فإنه ركب في بعض الأيام في خاصته في عشر آلاف فارس يريد الصيد والقنص فسار حتى بعد من دمشق مسير يومين فلاحت له ظبية فقال : لأصحابه لا يتبعني منك أحد ثم إنه إنطلق جواده في طلبها وجعل يطاردها من واد إلى واد ، حتى انتهت إلى واد مهول مخوف فأسرع فيه طلبها فلما توسط الوادي لم ير لها خبرا ولم يعرف لها أثرا وكضه العطش فلم يجد هناك شيئا من الماء وإذا برجل معه صحن ماء فقال يا هذا إسقني قليلا من الماء فلما سقاه قال لو عرفت من انا لازددت من كرامتي ، فقال له : ومن تكون . قال : أنا أمير المؤمنين يزيد بن معاوية . فقال الرجل : أنت والله قاتل الحسين بن علي بن أبي طالب عليهما السلام يا عدو الله ثم نهض ليلزمه فنفر من تحته فرمى به عن مستتر فعلقت رجله بالركاب فجعل الفرس كلما رآه خلفه نفر فلم يزل كذلك إلى أن مزقه وعجل الله بروحه إلى النار يزيد زنازاده ، سرمست از پيروزيها وموفقيت ها ، روزى با جمعى از لشكريان و هواداران خود ، به قصد شكار ، عازم صحرا گرديد . آنان به مساحت دو روز راه را طى كرده و از دمشق فاصله گرفته بودند كه ناگهان آهويى ظاهر گرديد . يزيد زنازاده جهت نشان دادن شجاعت ودلاورى خويش ، به ياران وسپاهيان خود گفت : " كسى از شما همراه و پشت سر من نيايد ، من خودم اين آهو را شكار خواهم نمود . " سپس اسب خود را دنبال آهو به حركت در آورد وبه سرعت از سپاهيان فاصله گرفت . آهو از اين بيابان به آن بيابان واز اين قطعه به آن قطعه ره مى سپرد ، تا به يك وادى هولناك ودره مخوف قدم گذاشت ، در حالى كه هم چنان به گريز وسير خود ادامه مى داد و يزيد زنازاده او را تعقيب مى كرد وبيابان هاى مخوف و دره هاى هولناك را پشت سر مى نهاد و فاصله زيادى بين او و سپاهيان پديد آمده بود . ناگهان عطش شديدى بر او غلبه نمود و چيزى از آب و غذا همراه نداشت در اين هنگام چشمش به فردى افتاد كه كوزه آبى در دست دارد از آب او مطالبه نمود او پس از دادن مقدارى آب ، از شخصيت وهويتش پرسيد . او در پاسخ گفت : " من أمير المؤمنين ، يزيد بن معاويه « زنا بن زنا » هستم . " آن مرد اظهار نمود : " آيا تويى كه قاتل حضرت حسين بن على ( علیهما السلام ) هستى ؟ و تويى كه كشنده فرزند حضرت رسول خدا محمد مصطفی صلی الله علیه و آله ؟ " و از جاى خود برخاست تا يزيد زنازاده را بكشد . يزيد زنازاده به سرعت رو پا به فرار گذاشت ، ولى ناگهان پاى او در ركاب اسب گير كرد و اسب به سرعت رو به دويدن نهاد و هر چه سرعت داشت ، از آن مرد فاصله گرفت . 🔴 سر و صورت او در اثر كوبيده شدن وساييده شدن ، خون آلود گرديد و به قعر جهنم ، جايگاه اصلى ومقر ابدى خويش واصل شد . تعقيب كنندگان به يزيد زنازاده رسيدند ، در حالى كه او از ركاب اسب خود آويزان بود و روح پليدش از قفس بدن مفارقت و به سوى آتش عذاب الهى رهسپار گرديده بود . صداى شيون از سپاه او بلند شد و آنان بدون يزيد زنازاده به دمشق مراجعت نمودند . به اين ترتيب ، او به سزاى عمل ظالمانه اش گرفتار آمد . 📚اللهوف جلد 1 صفحه 151 http://lib.eshia.ir/15097/1/151 🔴ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است🔴 الهی ‌بِحَقِ ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌ لِوَلیکَ‌ الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻 ‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️ ید الله فـــــوق ایدیهم یــــــد الله است.. بمیرد دشمن حیــــــدر ولــــــی الله است.. |
⚠️👌بنی امیّه، هیچ نسبت خویشاوندی با پیامبر و اهل بیت صلوات الله علیهم ندارند (1) ابوالقاسم علی بن احمد بن موسی بن الامام الجواد علیه السلام در کتاب «الإسْتِغاثَة فی بِدَعِ الثَّلاثَة» می نویسد: از طریق عالمان اهل بیت علیهم السلام اسرار علوم ایشان به علمای شیعه رسیده است که یکی از این اسرار اینچنین برای ما روایت شده است: اقوامی هستند که به قریش منتسب هستند، اما در واقع، نسب حقیقی آنها به قریش نمی رسد، مثل بنی امیه. گفته اندکه بنی امیه از قریش هستند، اما این گونه نیست و اصل آنها از روم است و تأویل و باطن این آیه: «غُلِبَتِ الرُّومُ فی اَدْنَی الارْضِ، وَ هُمْ مِنْ بَعْدِ غَلَبِهِمْ سَیَغْلِبُونَ» بدین گونه است که بنی امیه بر پادشاهی غلبه می کنند و سپس بنی عبّاس بر آنها غلبه خواهند کرد. این حقیقت به این دلیل است که میان عرب ها در جاهلیت، وقتی کسی بنده ای داشت و می خواست که او و نسبش را به خودش منسوب کند، چنین می کرد و نزد عرب ها جائز بود و ما این فعل را از کرامت های عرب ها یافتیم که بنده به نَسَب مولایش منتسب شود. رسول خدا صلّی الله علیه و آله نیز در مورد زید بن حارثه نیز چنین کرد و وی را از بازار عُکاظ با استفاده از اموال خدیجه خریداری کرد. عبدشمس فرزند عبدمناف- برادر هاشم بن عبدمناف- نیز بنده ای داشت رومی که به او امیّه می گفتند و عبدشمس وی را به خودش منتسب کرد، لذا اصل بنی امیّه از روم است، در حالی که نسب آنها در قریش بیان شده است. (الاستغاثة فی بدع الثلاثة، ص121-123) مرحوم عمادالدین طبری(م698 ق) در «کامل بهایی» می نویسد: بدان كه اميه غلامى بود رومى از آنِ عبد الشمس. چون زيرك بود و عبد الشمس او را آزاد كرد، و به فرزندى قبول كرد و از او فرزندان به وجود آمدند و اكثر علما برآنند كه شجره خبيثه بنو اميه ‏اند... عرب را عادت است كه چون غلامى را آزاد كنند و به فرزندى قبول كنند نسب عتيق يا معتق برند. مثالِ اين، چون رسول صلّی الله علیه و آله زيد بن حارثه را آزاد كرد و به مثابه فرزند می ‏داشت و جمله عرب او را زيد بن محمد می ‏خواندند. ... اميه به ابن عبدالشمس مشهور شد و اهل تواريخ ظاهر را گرفتند و اين تحقيق را نيز اهل ظاهر و محققان اهل تواريخ ذكر كردند و از ايشان به ما رسيد. (کامل بهایی، ج2، ص180-181) مرحوم مقدس اردبیلی در «حدیقة الشیعة» می نویسد: مشهور است که امیّة غلامی بود از آن عبدالشمس،‌ و او رومی بوده إلاّ آنکه چون زیرک و فهیم بوده عبدالشمس او را آزاد کرده و به فرزندی برداشت. ... عادت عرب بود که چون غلامی را آزاد کنند، آن غلام را به نام آن شخص خوانند که او را آزاد کرده باشد، چنانکه رسول خدا صلّی الله علیه وآله زید بن حارث را آزاد کرد و عرب او را زید بن محمّد می خواندند. (حدیقة الشیعة، ج1، ص475-476) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
⚠️👌بنی امیّه، هیچ نسبت خویشاوندی با پیامبر و اهل بیت صلوات الله علیهم ندارند (2) مرحوم علامه مجلسی در «بحارالانوار» می نویسد: وَ قَدْ ذَكَرَ بَعْضُ عُلَمائِنا فِي رِسالَةٍ فِي الإمامَةِ أنَّ أمَيَّةَ لَمْ يَكُنْ مِنْ صُلْبِ عَبْدِ شَمْسٍ، وَ إنَّما هُوَ عَبْدٌ مِنَ الرُّومِ، فَاسْتَلْحَقَهُ عَبْدُ شَمْسٍ وَ نَسَبَهُ إلَى نَفْسِهِ، وَ كانَتِ الْعَرَبُ فِي الْجاهِلِيَّةِ إذا كانَ لِأحَدِهِمْ عَبْدٌ وَ أرادَ أنْ يَنْسِبَهُ إلَى نَفْسِهِ أعْتَقَهُ وَ زَوَّجَهُ كَريمَةً مِنَ الْعَرَبِ فَيَلْحَقُ بِنَسَبِهِ. قالَ: وَ بِمِثْلِ ذلِكَ نُسِبَ الْعَوَّامُ أبُو الزُّبَيْرِ إلَى خُوَيْلِد،  فَبَنُو أمَيَّةَ قاطِبَةً لَيْسُوا مِنْ قُرَيْشٍ وَ إنّما لُحِقُوا وَ لُصِقُوا بِهِمْ. قالَ: وَ يُصَدِّقُ ذلِكَ قَوْلُ أميرِ الْمُؤْمِنينَ علیه السلام جَواباً عَنْ كِتابِهِ وَ ادِّعائِهِ إنّا بَنُو عَبْدِ مَنافٍ لَيْسَ الْمُهاجِرُ كَالطَّليقِ وَ لَا الصَّريحُ كَاللَّصيقِ، وَ لَمْ يَسْتَطِعْ مُعاوِيَةُ إنْكارَ ذلِكَ. (بحارالأنوار، ج33، ص107) بعضی از علمای ما در رساله ای در امامت گفته اند که امیّه فرزند عبدشمس نبوده است، بلکه او بنده ای رومی بوده است که عبدشمس او را نزد خود آورد و به خودش منسوب کرد. میان عرب ها در جاهلیت رسم بوده که اگر کسی بنده ای داشت و می خواست او را به خودش ملحق کند، نخست او را آزاد می کرد و زنِ با کرامتی از عرب را برای او می گرفت و او را به نسب خود ملحق می کرد. عوّام، پدر زبیر، نیز به همین گونه به خویلد منتسب شد. پس بنی امیّه از قریش نیستند و به قریش ملحق شده و به آنها چسبیده شده اند. پاسخ امیرالمؤمنین علیه السلام به معاویه که خود را فرزند عبدمناف خوانده بود، مؤید همین موضوع است. آن حضرت فرمود: «هجرت کننده مانند آزاد شده نیست، و پاکیزه مانند چسبیده شده نیست»، و معاویه نتوانست این سخن را منکر شود.  مرحوم شیخ محمدحسین کاشف الغطاء در «جنّة المأوی» می نویسد: پدر امیّة و هاشم یکی نبوده است، زیرا امیّة فرزند صلبی عبدشمس نبود، ‌بلکه بچه سر راهی بود که عبدشمس او را به فرزندی گرفت. (جنّة المأوی، ص 253) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🙏👊🏾 نفرین و لعن دشمنان پیامبر و اهل بیت صلوات الله علیهم اجمعین در قنوت های نماز، یکی از سنّت های رسول خدا(1) ابواسحاق ابراهیم نَظّام (م 221ق) یکی از بزرگان نامدار معتزله است و جاحظ از شاگردان وی محسوب می شود.  مرحوم شیخ مفید در «الفصول المختارة» می نویسد: ثم طعن على أمير المؤمنين علیه السلام أيضا إبراهيم (نظّام) بأن قال: و خالف الجماعةَ كلَّها في جهره بتسمية الرجال‏ في قنوت الغداة. (الفصول المختارة، ص219) نظّام، امیرالمؤمنین را نکوهش کرده است که وی با نام بردن بعضی از مردان و لعن آنها در قنوت نماز، خلاف جماعت مسلمین عمل نموده است. سپس شیخ مفید در پاسخ به نظّام می نویسد: و أما تشنيعه على أمير المؤمنين ع في القنوت في الغداة و الجهر فيه بتسمية الرجال فيه، فهذا أدل دليل على جهله و قلة فهمه و أوضح برهان على إلحاده و إرادته الطعن على رسول الله ص و ذلك أنه لا خلاف بين الفقهاء و حملة الآثار أن رسول الله ص كان يقنت في صلاة الغداة و يجهر بتسمية الرجال فيه. و قد نقل الناس ذلك و استفاض حتى ليس يخالف في لفظه من أهل العلم اثنان. كَانَ قُنُوتُهُ بَعْدَ حَمْدِ اللَّهِ تَعَالَى وَ الثَّنَاءِ عَلَيْهِ اللَّهُمَّ الْعَنْ رِعْلًا وَ ذَكْوَانَ وَ الْعَنِ الْمُلْحِدِينَ مِنْ أَسَدٍ وَ غَطَفَانَ وَ الْعَنْ أَبَا سُفْيَانَ وَ الْعَنْ سُهَيْلًا ذَا الْأَسْنَانِ وَ الْعَنِ الْعُصَاةَ الَّذِينَ عَادُوا دِينَكَ وَ قَاتَلُوا نَبِيَّكَ. فَجَعَلَ يَلْعَنُهُمْ بِهَذَا الَّذِي ذَكَرْنَاهُ أَرْبَعِينَ صَبَاحاً. وَ قَدْ رَوَتِ الرُّوَاةُ عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص قَنَتَ فِي الصُّبْحِ فَقَالَ اللَّهُمَّ أَنْجِ الْوَلِيدَ بْنَ الْوَلِيدِ وَ سَلَمَةَ بْنَ هِشَامٍ وَ عَيَّاشَ‏ بْنَ أَبِي رَبِيعَةَ وَ الْمُسْتَضْعَفِينَ بِمَكَّةَ اللَّهُمَّ اشْدُدْ وَطْأَتَكَ عَلَى مُضَرَ وَ رِعْلٍ وَ ذَكْوَانَ وَ اجْعَلْ عَلَيْهِمْ سِنِينَ كَسِنِيِ يُوسُفَ‏. فإن كان على أمير المؤمنين ع في ذلك عار أو نقص في الدين‏ و حاشاه من ذلك بما ذكره إبراهيم في قنوته و جهره بتسمية الرجال فذلك بعينه عيب على رسول الله ص و عار عليه. (الفصول المختارة، ص225-226) این که نظّام، از امیرالمؤمنین علیه السلام بدگویی کرده است که آن حضرت، در قنوت نماز با صدای بلند اسامی بعضی از مردان را می برده و آنها را لعن می کرده است، دلیل نادانی و کم فهمی نظّام است و نشان دهنده الحاد و بی دینی اوست و در واقع او می خواهد رسول خدا صلّی الله علیه و آله را نکوهش کند، زیرا هیچ اختلافی بین فقها و راویان روایات نیست که رسول خدا صلّی الله علیه و آله در قنوت نماز صبح، با صدای بلند نام آن مردان را می برده است. و اهل سنّت نیز این موضوع را نقل کرده اند و آنقدر نقل شده است که دو نفر از اهل علم در این موضوع اختلاف نکرده اند. رسول خدا صلّی الله علیه و آله در قنوت نمازش، بعد از حمد و ثنای خدا، تا چهل صبح چنین دعا می کرد: «اللَّهُمَّ الْعَنْ رِعْلًا وَ ذَكْوَانَ، وَ الْعَنِ الْمُلْحِدِينَ مِنْ أَسَدٍ وَ غَطَفَانَ، وَ الْعَنْ أَبَا سُفْيَانَ، وَ الْعَنْ سُهَيْلًا ذَا الْأَسْنَانِ، وَ الْعَنِ الْعُصَاةَ الَّذِينَ عَادُوا دِينَكَ وَ قَاتَلُوا نَبِيَّكَ» و روات هم از ابوهریره نقل کرده اند که رسول خدا صلّی الله علیه و آله در قنوت نماز صبح چنین دعا می کرد: «اللَّهُمَّ أَنْجِ الْوَلِيدَ بْنَ الْوَلِيدِ وَ سَلَمَةَ بْنَ هِشَامٍ وَ عَيَّاشَ‏ بْنَ أَبِي رَبِيعَةَ وَ الْمُسْتَضْعَفِينَ بِمَكَّةَ. اللَّهُمَّ اشْدُدْ وَطْأَتَكَ عَلَى مُضَرَ، وَ رِعْلٍ، وَ ذَكْوَانَ، وَ اجْعَلْ عَلَيْهِمْ سِنِينَ كَسِنِيِ يُوسُفَ‏.» پس بر اساس گفته ابراهیم نظام،  اگر این کار امیرالمؤمنین علیه السلام ، زشت و نقص در دین محسوب شود، برای رسول خدا صلّی الله علیه و آله نیز عیب تلقّی می گردد. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🙏👊🏾 نفرین و لعن دشمنان پیامبر و اهل بیت صلوات الله علیهم اجمعین در قنوت های نماز، یکی از سنّت های رسول خدا(2) عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ هِلَالٍ عَنْ أَبِي عَبْدِاللَّهِ علیه السلام قَالَ‏: إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله قَدْ قَنَتَ وَ دَعَا عَلَى‏ قَوْمٍ‏ بِأَسْمَائِهِمْ وَ أَسْمَاءِ آبَائِهِمْ وَ عَشَائِرِهِمْ وَ فَعَلَهُ عَلِيٌّ علیه السلام مِنْ بَعْدِهِ‏. (السرائر الحاوي لتحرير الفتاوي، ج‏3، ص605) حضرت صادق علیه السلام فرمود: همانا رسول خدا صلّی الله علیه و آله در قنوت نمازش، افرادی را به نامشان و نام پدران و قبیله شان لعن می فرمود و بعد از رسول خدا صلّی الله علیه و آله، این کار را امیرالمؤمنین علیه السلام ادامه دادند. مرحوم ابن ادریس حلّی در «سرائر» می نویسد: ينبغي أن يكون في القنوت على الجملة حمدا للَّه، و الثناء عليه، و الصلاة على نبيه و آله، و هو مخيّر بعد ذلك في ضروب الأدعية، و روي أنّ أفضل ذلك كلمات الفرج‏ و يجوز للقانت أن يدعو لنفسه، و يسأل حاجته في قنوته، و يدعو على أعداء الدين، و الظلمة، و الكافرين، و يسميهم بأسمائهم، فإنّ الرسول صلّى اللَّه عليه و آله، قنت و دعا على‏ قوم‏ من الكافرين، و سمّاهم بأسمائهم، فروي أنّه قال: اللهم انج الوليد بن الوليد، و سلمة بن هشام، (و عياش بن أبي ربيعة) و المستضعفين من المؤمنين، و في بعضها و المستضعفين بمكة، و اشدد وطأتك على مضر، و رعل، و ذكوان‏. (السرائر الحاوي لتحرير الفتاوي، ج‏1، ص228) شایسته است که در قنوت نماز، به طور کلی حمد و ثنای خدا شود، بر پیامبر و خاندانش صلوات فرستاده شود، و انواع دعاها خوانده شود که روایت شده است از برترین آنها کلمات فرج است. همچنین فرد در قنوت برای خودش دعا کند و حاجتش را در قنوتش درخواست کند و دشمنان دین و ظالمین و کافرین را نام برده و آنها را لعنت کند، چرا که رسول خدا صلّی الله علیه و آله در قنوت نماز، کافرین را نام می برد و آنها را لعنت می کرد. روایت شده است که آن حضرت چنین نفرین می کرد: اللهم انج الوليد بن الوليد، و سلمة بن هشام، (و عياش بن أبي ربيعة) و المستضعفين من المؤمنين، (و في بعضها) و المستضعفين بمكة، و اشدد وطأتك على مضر، و رعل، و ذكوان‏. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🙏👊🏾 نفرین و لعن دشمنان پیامبر و اهل بیت صلوات الله علیهم اجمعین در قنوت های نماز، یکی از سنّت های رسول خدا(3) امیرالمؤمنین علیه السلام در قنوت دو نماز صبح و مغرب، و در بعد از این دو نماز، چه کسانی را لعن می فرمود؟ 1) ابن ابی الحدید معتزلی، از علمای اهل سنت، در «شرح نهج البلاغه» می نویسد: علی بن ابی طالب، بعد از ماجرای حکمیّت، بعد از دو نماز صبح و مغرب چنین دعا می کرد: «اللَّهُمَّ الْعَنْ مُعَاوِيَةَ، وَ عَمرواً، وَ أَبَا مُوسَى، وَ حَبِيبَ بْنَ مَسْلَمَةَ، وَ عَبْدَ الرَّحْمَنِ بْنَ خَالِدٍ، وَ الضَّحَّاكَ بْنَ قَيْسٍ وَ الْوَلِيدَ بْنَ عُقْبَةَ».(شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد، ج‏2، ص260)‏ 2) عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَعْقِلٍ، عَنْ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلَامُ: أَنَّهُ قَنَتَ فِي الصُّبْحِ فَلَعَنَ‏ مُعَاوِيَةَ وَ عَمْرَو بْنَ الْعَاصِ وَ أَبَا مُوسَى وَ أَبَا الْأَعْوَرِ وَ أَصْحَابَهُمْ. (فضائل أمير المؤمنين عليه السلام از ابن عقده کوفی- م332 هجری- ص98/امالی طوسی، ص725) عبدالله بن مَعقِل گفت: امیرالمؤمنین علیه السلام در قنوت نماز صبح، معاویه، عمرو عاص، ابا موسی اشعری، ابا اعور اسملی و یاران ایشان را لعنت می فرمود. 3) عَنْ ذَرِيحٍ الْمُحَارِبِيِّ قَالَ: قَالَ لَهُ الْحَارِثُ بْنُ الْمُغِيرَةِ النَّصْرِيُ‏ أَيْ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ  علیه السلام: إِنَّ أَبَا مَعْقِلٍ الْمُزَنِيَّ حَدَّثَنِي عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام أَنَّهُ صَلَّى بِالنَّاسِ الْمَغْرِبَ، فَقَنَتَ فِي الرَّكْعَةِ الثَّانِيَةِ، فَلَعَنَ‏ مُعَاوِيَةَ وَ عَمْرَو بْنَ الْعَاصِ وَ أَبَا مُوسَى الْأَشْعَرِيَّ وَ أَبَا الْأَعْوَرِ السُّلَمِيَّ. قَالَ الشَّيْخُ علیه السلام: صَدَقَ، فَالْعَنْهُم‏. (الاصول السّتّة عشر، اصل محمّد بن المثنی الحضرمی، ص88/ مستدرك الوسائل، ج‏4، ص410) حارث بن مغیره گفت: به حضرت صادق علیه السلام عرض کردم: روایت شده است که ابا مَعقِل مُزَنی نقل می کند که امیرالؤمنین علیه السلام در قنوت نماز مغرب، معاویه، عمرو عاص، اباموسی اشعری، ابا اعور سُلَمی را لعنت می کرده است. حضرت صادق علیه السلام فرمود: راست گفته است، پس تو هم ایشان را لعنت کن. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🌎🌺🍃 🌺 ❇️ تقویم نجومی 🗓 دوشنبه 🔹 ۱۰ مهر / میزان ۱۴۰۲ 🔹 ۱۶ ربیع الاول ۱۴۴۵ 🔹 ۲ اکتبر ۲۰۲۳ 🌓 امروز قمر در برج «ثور» است. ✔️ مناسب برای امور زیر است: دیدار با رؤسا و‌ بزرگان نامه نگاری رفتن به تفریحات سالم آغاز بنایی ⛔️ ممنوعات امور مربوط به حرز 🌎🔭👀 🚘 مسافرت امکان حادثه دارد. 🤕 مریض مراقبت بیشتری نیاز دارد. منظور مریضی است که امروز مریضیش شروع شود. 👶 زایمان نوزاد عاقل، عابد و عامل باشد. ان‌شاءالله 🌎🔭👀 👩‍❤️‍👨 مباشرت و انعقاد نطفه مباشرت برای سلامتی مفید و فرزند حاصل از آن، دهانی خوشبو و دلی مهربان دارد. 💇‍♂ اصلاح سر و صورت باعث حزن و اندوه می‌شود. 🔴 حجامت، خون دادن باعث نشاط می‌شود. 🔵 ناخن گرفتن روز مناسبی است و برکات خوبی از جمله قاری و حافظ قرآن گردد. 👕 بریدن پارچه روز بسیار مناسبی است و آن لباس موجب برکت می‌شود. 🌎🔭👀 😴 تعبیر خواب خوابی که امشب (شب دوشنبه) دیده شود، تعبیرش طبق آیه ۱۶ سوره مبارکه "نحل" است. ﷽ و علامات و بالنجم هم یهتدون برای خواب بیننده حالتی غیر از آن حالتی که داشت روی دهد و از جانب شخص خوب و بزرگی به عظمت و بزرگی برسد. ان شاءالله به این صورت مطلب خود رو قیاس کنید. 📿 وقت استخاره از طلوع فجر تا طلوع آفتاب از ساعت ۱۰ تا ساعت ۱۲ ظهر از ساعت ۱۶ عصر تا عشای آخر( وقت خوابیدن) 📿 ذکر روز دوشنبه یا قاضی الحاجات ۱۰۰ مرتبه. 📿 ذکر بعد از نماز صبح ۱۲۹ مرتبه «یا لطیف» که موجب یافتن مال کثیر می‌گردد. 🌎🔭👀 ☀️ ️روز دوشنبه متعلق است به علیه‌السلام علیه‌السلام اعمال نیک خود را به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد. 🌺 🌎🌺🍃