هدایت شده از حرم
13 ماه رمضان
1 ـ مرگ حجّاج ثقفی
در سال 95 هـ در چنین روزی ظالم سفّاک پلید حجّاج بن یوسف ثقفی به هلاکت رسید.
او در زمان ولید بن عبدالملک در شهر واسط ـ که خودش بنا کرده بود ـ با مرض آکله در شکمش به درک واصل شد. (1) اقوال دیگر در روز مرگ او 21، 23، 25، 27 ماه رمضان است.
مادر او فارعه (قارعه) نامی بود که قبل از همسری با یوسف بن عقیل پدر حجّاج، در منزل حارث بن کلده ی طبیب بود. هنگامی که حجّاج به دنیا آمد سوراخ مقعد نداشت، و طبیب برای او سوراخی قرار داد.
همچنین او شیر نمی خورد تا اینکه بُز سیاهی کشتند و از خونش بر پستان مادر و به صورت حجّاج مالیدند و او از روز چهارم پستان قبول کرد. به این سبب حجّاج خونخوار شد و می گفت :
بیشترین لذّت من در ریختن خون است. (2)
این صفت از کسی که مدّت حمل او دو سال و نیم بوده و بیش از دو سال و نیم پس از مرگ پدرش به دنیا آمده بعید نیست !!؟ (3)
تعداد کشته شدگان به دست او را بجز جنگ ها، یکصد و بیست هزار نفر نوشته اند.
هنگامی که هلاک شد، در زندان او پنجاه هزار مرد و سی هزار زن بودند که 16 هزار از آن ها برهنه و عریان بودند، و قاعده ی آن ملعون این بود که زن و مرد و اطفال را با هم زندانی می کرد و زندان او سقف نداشت. (4)
عدّه ی زیادی از دوستان و شیعیان امیر المؤمنین علیه السلام را شهید کرد، از جمله کمیل بن زیاد نخعی رَحِمَهُ الله، قنبر غلام امیر المؤمنین علیه السلام، عبد الرّحمن بن ابی لیلی انصاری رَحِمَهَما الله، که آن قدر او را تازیانه زد که امیر المؤمنین علیه السلام را سبّ کند و او مناقب آن حضرت را می گفت، تا حجّاج دستور داد او را شهید کردند.
دست و پای یکی از حواریّین امام زین العابدین علیه السلام به نام یحیی بن امّ طویل رَحِمَهُ الله را بُرید تا شهید شد. همچنین سعید بن جبیر رَحِمَهُ الله را به شهادت رسانید که 15 روز بعد از قتل او، حجّاج به درک واصل شد. (5)
حجّاج به مرض آکله مبتلا شد. طبیب، تکّه گوشتی را به نخی بست تا آن ملعون بلعید. طبیب آخر نخ را نگه داشت، و بعد از لحظه ای نخ را کشید و دید چیزی نمانده است، و معلوم شد که به زودی جان به مالک جهنّم خواهد سپرد. (6)
قبر او را در شهر واسط مخفی کردند و آب روی آن رها کردند ولی در زمان سفّاح قبر او را پیدا کردند، آنچه مانده بود سوزانده و بر باد دادند. (7) او بیست سال در عراق حکومت کرد، و عمر نحسش 53 یا 73 سال بود. (8)
📚 منابع :
1. توضیح المقاصد : ص22. و ... .
2. اربعین قُمی : ص 346. و ... .
3. روضات الجنات : ج 7، ص 259. و ... .
4. اربعین قُمی : ص 347 ـ 346. و ... .
5. بحار الأنوار : ج 39، ص 324، ج 42، ص 126، 149، ج 71، ص 220. و ... .
6. تتمّة المنتهی : ص 108 ـ 96. و ... .
7. الوقایع و الحوادث : ج 1، ص 156.
8. توضیح المقاصد : ص 22. الوقایع و الحوادث :ج 1، ص 157.
هدایت شده از حرم
😞😓 ما در مقابل پدر حقیقی خود هیچ وظیفه ای نداریم؟
مرحوم آیت الله تولایی خراسانی در سخنرانی خود در مسجد امام صادق (آریاشهر)، در سال 1396 قمری می فرمود:
امام عصر ارواحنا فداه، حضرت بقیة الله ارواحنا فداه، از چندین جهت به ما حق بزرگواری دارند:
امام ولیّالله است، یدالله است، اذن الله است، عین الله است، هر فیضی که از خدا به ما میرسد از مجرای این حضرت میرسد، پس این حضرت، واسطه فیض است، مجرای فیض خدا به ماست. هستی، زندگی، عزّت، آسایش، دانایی، توانایی، هر کمالی که به ما می رسد، از مجرای ایشان می رسد. واسطه فیض که شد بر گردن ما ذی حقّ می شود.
امام زمان پدر ماست، پدر روحانی ماست که میلیاردها درجه از پدر جسمانی عظمتش بیشتر، اهمیتش بیشتر، احترامش واجب تر و لازم تر است. در روایت است که « مَن عَلّمني حَرفاً، فقد صَيَّرني عبداً»، هرکس یک جمله علمی به من بیاموزد من را بنده خودش کرده است. این طوری نیست؟ این آقا به تعلیم خدا معلّم ماست، علمی که به ما می رسد از مجرای او می رسد. حق مولویّت بر گردن ما دارد.
شاهنشاه واقعی ما امام زمان است، معلم ما و استاد کرسی ما امام زمان است، پدر روحانی ما امام زمان است، ولیّ نعمت ما به امر خدا و به فرمان و خواست خدا، امام زمان است: « بِيُمْنِهِ رُزِقَ الْوَرَى، وَ بِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الْأَرْضُ وَ السَّمَاءُ»، به برکت او روزی به ما می رسد، «بِهِمْ سَكَنَتِ السَّوَاكِنُ وَ تَحَرَّكَتِ الْمُتَحَرِّكَات»، به آن بزرگوار، جنبش کنندگان جنبش میکنند و آرامش دارندگان آرامش دارند.
البته هرچه امام زمان علیه السلام دارد، مال خداست. یک سر سوزن در مقابل خدا ندارد. همه چیز را به عطاء خدا، به لطف خدا، به عنایت خدا دارد. بدون خواست خدا و منقطع از خدا، به خودیِ خودش هیچی نیست. نه فقط او، یازده امام دیگر هم همینطور هستند. نه دوازده امام، پیغمبر هم همینطور هستند. به هر حال، امام زمان علیه السلام به عطاء خدا، به خواست خدا، همه کاره عالم است. این، معرفت صحیحی است که باید پیدا کنید.
حال، ما در مقابل این همه نعمت ها، نعمت تعلیم، نعمت اُبوّت، نعمت ولایت، نعمت سلطنت واقعیّه، در مقابل این همه نعمت ها ما هیچی وظیفه نداریم؟ هیچی؟
به برکت او داریم روزی می خوریم. اگر او نباشد، هیچ چیز به ما نمی دهند. اگر برای یک فرد مهمّی، سفره پهن کنی، به برکت او، راننده او، همراهان او هم می خورند. گربههای منزل هم همان روز و آن شب سبیل هایشان چرب می شود، و می خورند، سگ های سر کوچه هم، آن روز و آن شب استخوان های پر گوشت بدست می آورند و می خورند. زنبورها، پشه ها و مگس ها هم می آیند و همه می خورند. اینها به میمنت آن کسی است او را دعوت کرده اید. امروز در این عالم که خدا سفره انعامش را برای امام زمان علیه السلام پهن کرده است. به برکت او شیعهاش هم می خورد، به برکت او مسلمانها هم می خورند، به برکت او مادیین و طبیعیین و ماتریالیستها هم می خورند.
ما در مقابل پدرمان که احسان مادی به ما کرده است، بچه بودیم، بزرگمان کرده است، در مقابل او هزار وظیفه داریم، « وَ قَضى رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ وَ بِالْوالِدَيْنِ إِحْسانا»، در مقابل مادرمان که شیر به ما داده است و چهار صباحی پرستاری ما را کرده است، هزار جور وظیفه کوچکی داریم، « الْجَنَّةُ تَحْتَ أَقْدَامِ الْأُمَّهَات»، بهشت زیر پای مادران است، باید پای مادران را بوسید و از آن راه بهشت رفت. آنوقت در مقابل این پدر حقیقی هیچ وظیفه ای نداریم؟
(سخنرانی های مسجد امام صادق در آریاشهر تهران، شب 20 محرّم 1396 قمری)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
هدایت شده از حرم
🌺😝🌺 روز سیزدهم ماه رمضان، روز هلاکت حجّاج بن یوسف ثقفی، مبارک باد
از همه شیعیان امیرالمؤمنین علیه السلام تقاضا می شود، پس از خواندن متن زیر، به نیابت از مولایمان، حضرت صاحب الزّمان علیه السلام، حجّاج را لعنت کنیم.
مسعودی در «التنبیه و الإشراف»، مرگ حجّاج را در ماه رمضان سال 95 هجری می داند. (التنبيه و الإشراف ،ص296)
به نقل از مرحوم محدّث قمی در «وقایع الایام»، در روز سیزدهم ماه رمضان، حجاج بن یوسف ثقفی به هلاکت رسیده است. (وقایع الایام ، ص32)
پنجمین خلیفه بنی امیه، عبدالملک بن مروان(۲۶-۸۶هجری) خونخوارترین خلیفه اموی بود. وقتیکه عبدالله بن زبیر حاضر به بیعت با عبدالملک بن مروان نشد، عبدالملک فرمان کشتن او را داد، ولی وی برای نجات جان خود به خانه کعبه پناه برد و در آنجا بست نشست. با اطلاع بر این موضوع، عبدالملک، حجاج ابن یوسف ثقفی والی بصره را برگزید و از او خواست که به هر صورت که مقتضی بداند عبدالله را بکشد و سرش را برای او به شام بفرستد و برای انجام این مأموریت سپاه کارآمدی را نیز در اختیار او قرار داد. با دریافت این فرمان حجّاج مردم بصره را برای برگزاری نماز جمعه به مسجد بزرگ شهر فرا خواند، و در خطبه نماز، گفت: دانسته باشید که خلیفه، سفاک ترین والی خودش را برای انجام ماموریتی بزرگ برگزیده است و این برگزیده او منم. هم اکنون میان شما سرهای بسیاری را می بینم که آماده بریده شدنند، اگر نخواهید از جمله آنها باشید، باید بی چون و چرا آماده همکاری با سپاه خلیفه باشید و در غیاب من نیز هوس سرکشی نکنید. چند روز بعد عازم مکه شد و خانه کعبه را به محاصره گرفت، و آن را به منجنیق بست تا سپاهیانش وارد شوند. چند روزِ تمام، دیوار کعبه با منجنیق کوبیده شد تا سرانجام حصار شکست و سپاهیان حجّاج وارد آن شدند و عبدالله بن زبیر را در آنجا سر بریدند؛ و در آنجا تمامی خدّام مسجدالحرام را کشتند و حجرالاسود معروف را چهار پاره کردند و مسجدالحرام را آتش زدند. سپس دامنه کشتارها را به داخل شهر کشاندند و درهای خانه قریشیان را سوزاندند و نقاب از صورت زنان قریش کشیدند و به آنان تجاوز کردند و هرچه را که آنان داشتند به غارت گرفتند؛ و چون کار مکه به پایان رسید به مدینه تاختند و همه غارتگری ها و آتش افروزی ها و کشتارها را در آنجا تکرار کردند. به پاداش این خدمتگزاری، عبدالملک حکومت مکه و مدینه و طائف را به حجّاج داد و عراق را نیز که در آن شورش برخاسته بود، ضمیمه قلمرو حکومتی او کرد.
حجاج به دستور عبدالملک بن مروان، برای ایجاد خفقان و ساکت کردن معترضان، همراه چند جلاد وارد کوفه شد مستقیماً به مسجد شهر رفت و مردم را دعوت کرد و به آنها گفت:
«ای مردم! نه به کودکانتان رحم میکنم و نه به پیرانتان! بیگناهانتان را به جای گناهکار مواخذه خواهم کرد وکافی است به کسی ظنین شوم. تحویل جلادانش خواهم داد، همه اینها از اختیارات من است و هر چه من مصلحت بدانم عین شرع است.»
حجاج به کوچکترین ظنّ و تهمتی، شیعیان را بازداشت میکرد. وی، پیرمرد و بچه و بزرگ و کوچک را به اتهام شیعه بودن میکشت. به فرموده حضرت باقر علیه السلام، در عصر حجاج اگر به کسی کافر و زندیق میگفتند ، بیشتر راضی بود تا اینکه به او شیعه بگویند. در لیست افراد فراوانی که در حکومت حجاج، بی گناه کشته شدند، قنبر، غلام امیرالمؤمنین علیه السلام، کمیل بن زیاد و سعید بن جبیر به چشم میخورد.
حجاج این موارد را از فضائل خود بر می شمرد:
«در مجالس ما هیچگاه از عثمان بدگویی نشده است.
هفتاد نفر از بستگان ما در جنگ صفین به نفع معاویه کشته شدند؛
از طائفه ما هیچکس با زنی که دوستدار علی باشد، ازدواج نکرده است؛
زنان ما نذر کردند اگر حسین علیه السلام کشته شود ده شتر بکشند؛
هر کس از خاندان ما نام علی را بشنود به او و حسن و حسین و مادرشان نیز بد میگوید.»
حجاج پس از عمری جنایت در ۵۴ سالگی مبتلا به دل درد شدیدی شد و پس از پانزده روز دست و پنجه نرم کردن با بیماری و مبتلا شدن به مرض لرزه و سردی اندام _ که هر چه آتش در اطرافش برمی افروختند باز گرم نمی شد - سرانجام به هلاکت رسید. او را در «واسط» (میان راه بصره و کوفه) دفن کردند و بر قبرش آب بستند و آن را از چشم دشمنانش مخفی کردند تا کسی جای قبر او را نداند و نبش قبر نکند. ولید، پسر عبدالملک بن مروان، برایش مجلس عزا به پا کرد.
حجاج ۱۲۰ هزار نفر را در بیرون از میدان جنگ قتل عام کرد. وقتى وی به درک واصل شد، پنجاه هزار مرد و سى هزار زن در زندان او بودند، زندان او سقف نداشت و چيزى نبود كه زندانیان را از گرما و سرما محفوظ دارد. به آن زندانیان، آب آلوده به خاكستر مي دادند. خوراک زندانیان نانی بود از جو که با خاکستر و نمک مخلوط بود و پس از مدت کوتاهی، هر زندانی که از آن می خورد رنگ چهرهاش سیاه می شد.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
هدایت شده از حرم
🙏🏼 نماز شب چهاردهم ماه رمضان
قال امیرُالمؤمنین علیه السلام: مَنْ صَلَّى لَيْلَةَ أَرْبَعَ عَشْرَةَ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ سِتَّ رَكَعَاتٍ، يَقْرَأُ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ الْحَمْدَ مَرَّةً وَ إِذَا زُلْزِلَتْ ثَلَاثِينَ مَرَّةً، هَوَّنَ اللَّهُ عَلَيْهِ سَكَرَاتِ الْمَوْتِ وَ مُنْكَراً وَ نَكِيراً. (بحارالأنوار، ج97، ص383 به نقل از اربعین شهید)
امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: هرکس در شب چهاردهم ماه رمضان 6 رکعت نماز بخواند، در هر رکعت یک حمد و سی بار سوره زلزال، خداوند سکرات موت و حضور نکیر و منکر را بر او آسان می سازد.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
هدایت شده از حرم
🙏🏼🗣 دعای شب چهاردهم ماه رمضان منقول از رسول خدا صلّی الله علیه و آله
دعای پیامبر صلّی الله علیه وآله در شب چهاردهم ماه رمضان عبارت است از:
يَا أَوَّلَ الْأَوَّلِينَ وَ آخِرَ الْآخِرِينَ، وَ يَا جَبَّارَ الْجَبَابِرَةِ وَ يَا إلَهَ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ، أَنْتَ خَلَقْتَنِي وَ لَمْ أَكُ شَيْئاً مَذْكُوراً، وَ أَنْتَ أَمَرْتَنِي بِالطَّاعَةِ فَأَطَعْتُ سَيِّدِي جُهْدِي، وَ إنْ كُنْتُ تَوَانَيْتُ أَوْ أَخْطَأْتُ أَوْ نَسِيتُ، فَتَفَضَّلْ عَلَيَّ يَا سَيِّدِي، وَ لَا تَقْطَعْ رَجَائِي، وَ امْنُنْ عَلَيَّ بِالْجَنَّةِ، وَ اجْمَعْ بَيْنِي وَ بَيْنَ نَبِيِّ الرَّحْمَةِ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ صلّی الله علیه وآله وَ اغْفِرْ لِي إنَّكَ أَنْتَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ. (بحارالأنوار، ج98، ص77 به نقل از البلدالامین)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
هدایت شده از حرم
2_5391282329941448634.mp3
635.6K
#کلیپ_صوتی
#رمضان
#مجیر
🔸 توصیه به خواندن دعای شریف و پرفیض مجیر در ایام البیض (روز های ۱۳ ، ۱۴ و ۱۵) ماه مبارک رمضان جهت رفع گرفتاری
🌸 به نیت سلامتی و تعجیل در فرج مولا صاحب الزمان بخوانیم.
📿 دانلود با ۵ صلوات جهت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان صلوات الله و سلامه علیه
🍃 اللهُمَ عَجِّل لِولیّکَ الفَرَج 🍃
🔻اللهُمَ العَنِ الجِبتَ وَالطاغوت🔻
🔸 استاد گرانقدر
🔸 سید حسن احمدی اصفهانی
⭕️اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج⭕
هدایت شده از حرم
❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄
✅ اعتراف دشمنان حضرت امام حسن المجتبی علیهالسلام به فضیلت ایشان
🔶 امویان ، عباسیان و ... در طول تاریخ سعی داشتند شخصیت واقعی حضرت امام حسن المجتبی علیه السلام را با تهمت های مختلف پنهان کنند.
انگیزه دشمنی امویان لعین با آن حضرت کریم آل الله امام حسن المجتبی علیه السلام روشن است و عباسیان لعین نیز به علت درگیری با طیفی از سادات حسنی و همچنین احساس خطری که از ترویج مکتب اهل بیت علیهمالسلام داشتند ، بسیاری اوقات سعی در تخریب چهره آن حضرت داشتند. اما با این وجود ، گزارش های تاریخی متعددی درباره فضایل و عظمت آن حضرت از دوست و دشمن و جریانات متعددی نقل شده است.
که به یک نمونه اشاره می شود.
🔚در کتاب تاریخ مدینه دمشق ، اثر ابن عساکر ، ج ۱۳ ، ص ۲۵۲ ، چنین میخوانیم که بعد از شهادت حضرت امام حسن المجتبی علیه السلام ، #مروان_بن_حکم اموی حرامزاده که دشمنی او با اهل بیت علیهم السلام بر کسی پوشیده نیست؛ به گریه افتاد. از او پرسیده شد :
آیا اکنون برای او گریه میکنی در حالی که تا زنده بود پیوسته او را آزار میدادی؟
مروان حرامزاده پاسخ داد : من این آزار و اذیت ها را در حق کسی روا میداشتم که شکیبایی او از این کوه بیشتر بود .
👥👥 مورخین دیگر نیز این ماجرا را نقل کرده اند.
از جمله رجوع شود به تاریخ الخلفاء ، اثر سیوطی ، ص ۱۴۶
همچنین در شرح نهج البلاغه ، اثر ابن ابی الحدید ، ج ۱۶ ، صفحه ۱۳ و همچنین در صفحه ۵۱ نیز شبیه همین مطلب نقل شده است.
🟢ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است🟢
الهی بِحَقِ السّیدة زِینَب ْسَلٰام ُاَللّهْ عَلَیْها َّعَجّل لِوَلیکَ الغَریبِ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻
‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️
ید الله فـــــوق ایدیهم
#علـــــی یــــــد الله است..
بمیرد دشمن حیــــــدر
#علــــــی ولــــــی الله است..
| #ولادت
هدایت شده از حرم
◻️◽️#کلام_خدا_مدح_حضرت_امیرالمومنین_علیبنابیطالب علیه السلام
#شهر_الله شماره سیزدهم
فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ مِنِّي هُدىً فَمَنْ تَبِعَ هُدايَ فَلا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُون.
✨چون از سوی من هدایتی کامل برای شما آمد [بدانید] آنان که از هدایتم پیروی کنند نه بیمی بر آنان است، و نه اندوهگین شوند.
📖سوره البقرة، آیه:38
✨در تفسیر البرهان در ذیل آیه شریفه از جابر روایت کرده است که وی گفت: از حضرت امام محمّدالباقر عليه السلام در باره تفسیر این آیه در باطن قرآن پرسیدم: فَإِمَّا یَأْتِیَنَّکُم مِّنِّی هُدًی ... ایشان فرمود: تفسیر هدایت، امیرالمومنین عليه السلام است، خداوند در باره اش فرمود: فَمَن تَبِعَ هُدَایَ فَلاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ
«هرکس از هدایت من پیروی کند او را نه ترسی است نه اندوهی»
🟢 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🟢
| #رمضان
#دشمن_شناسے
⭕️از متون روایات و فعل و سیره اهل بیت بدست میاد که خباثت ثانی خیلی بیشتر بوده ..
اما نفاق اولی بسیاااار بیشتر از ثانی بوده
در نقل ها داریم مکرر ابوبکر گریه کرده وابراز پشیمونی و نا رضایتی و امثالهم ک از ادله قطعی و اقوال معتبر بدست میاد این کارها بخاطر نفاق زیاد و عجیبش بوده
لذا
بعید نیست در این فرمایش اشاره حضرت به نفاق او بوده باشه
یعنی ثانی ، شاگردی در برابر اولی در زمینه نفاق است ...
والله العالم
🔻#ابوبکر مؤسس اساس ظلم و جور است و گناهان امت بر دوش اوست:
امام صادقﷻ: #عُمَر یک گناه از گناهان ابوبکر بود❗️
🔺بیان: ابوبکر #غاصب خلافت أميرالمؤمنين و میراث فاطمه علیهما السلام اولین بنیانگذار ظلم وجور برعلیه اهل بیت علیهم السلام است❗️به امر او خانه نبوت آتش گرفت و منجر به قتل اهل بیت یعنی فاطمه و محسن علیهم السلام شد!👈این هتک حرمت او راه هتک حرمت بقیه امت بر علیه امام های زمانشان را باز کرد!
❗️اوبعد از خود عُمَر🔥 رابر منصب ریاست امت نشاند!👈عُمَر🔥 نیز عایشه را به جای حضرت زهرا علیها السلام مفتیه امت، و معاویه را امیر شام، و عثمان را بر تخت ریاست امت نشانید❗️
🔻لذا ابوبکر👈 مؤسس اساس ظلم بر ضد اهل بیت و حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف است👉
✍️آقا امام صادق علیه السلام فرمودند: در قیامت گناهان امت بر دوش ابوبکر و عمر است -إلا ذاك في أعناقهما-!
و در زمان ظهور، حضرت آندو را از قبر بیرون آورده و میسوزاند❗️
📌كافي،ج:8،ص:102
شفا الصدور،ج:2،ص:330
#تبرے 🔥
#برابوبکرلعنت 🔥
#اللهمالعنجبتوالطاغوت 🔥
@haram110
مروان حکم و پدرش را بشناسید
⚡️او و پدرش مورد لعن پيامبر صلی الله عليه و آله واقع شدند حتي عايشه لعنت الله علیها به مروان ملعون گفت: «شهادت ميدهم كه پيامبر صلی الله عليه و آله پدرت را لعن كرد در حاليكه تو در صلب او بودي.»
💠مروان ملعون در عداوت با خدا و پيامبر صلی الله عليه و آله و اهل بيت عليهم السلام خصوصا أميرالمؤمنين عليهالسلام از زمان عثمان ملعون تا آخر ايام خود بسيار كوشيد.
🔸بعد از آنكه عثمان ملعون، او و پدرش حكم را از طائف بر خلاف امر پيامبر صلی الله عليه و آله به مدينه باز گردانيد، خمس افريقيه را به مروان ملعون داد و فدك را هم به او واگذار كرد و او را وزير و كاتب خود قرار داد.
🔺او در ايام خلافت عثمان ملعون فتنه ها بپا كرد. در جنگ جمل تيري زد و طلحه را كشت و بعد از فتح هنگامي كه اسير شد حسنين عليهماالسلام را شفيع قرار داد و أميرالمؤمنين عليه السلام او را رها كرد. به حضرت عرض كردند: از او بيعت بگير. فرمود:
«همانا دست او دست يهودي است، چه اينكه يهود به مكر و حيله معروفند.»
🔹بعد از آن كه مروان به معاويه ملعون پيوست هر گاه حكومت شهري به او داده مي شد، در ترويج سب أميرالمؤمنين عليهالسلام اصرار می ورزید.
📍او در مدينه هر جمعه بر منبر پيامبر صلی الله عليه و آله بالا مي رفت و در حضور مهاجرين و انصار أميرالمؤمنين عليه السلام را سب ميكرد.
💫مروان بعد از هلاك شدن يزيد ملعون به جاي وي نشست، و همسر او را به عقد خود در آورد و نه ماه خلافت كرد. همسر يزيد زهري در غذای او ريخت كه لال شد و آخر الامر متكا بر دهان او گذاشت، و با كنيزان روي آن نشستند تا اينكه در اول ماه رمضان به درك واصل شد.
اللهم العن مروان حکم
@haram110
🌴حضرت آیت الله العظمی مولانا و مقتدانا امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله علیهما فرمودند:
🔥هیچ یکی از این #سه نفر[ ابوبکر و عمر و عثمان لعنت الله علیهم اجمعین] سابقه ای با رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) نداشته، و در رنج و سختی هایش #شریک نبوده و در خلوت و جلوتش #حضور نداشته اند؛ هیچ یک از این سه، در طول نهضت و مبارزه از شدت #ترس و فلاکت روحی و شوق زنده ماندن، #تیری نینداخته و نیزه ای نپرانده و #شمشیری نزده است!🔥
📚سلیم بن قیس الهلالی،ج۲، ص۶۹۶
#دشمن_شناسی
🕊🕊🕊🌸🌸🌸🕊🕊🕊
@haram110
مرحوم «محدّث نوری» در کتاب خویش «جنة المأوی» از برخی علمای بزرگ حوزه علمیه نجف آورده است که: در آنجا یک طلبه ای بود، بنام «شیخ محمّد حسن سریره» که از سه مشکل بزرگ رنج می برد. این سه مشکل عبارت بودند از:
١ - دچار درد سینه وبیماری سختی بود که خون از سینه اش می آمد.
٢ - به آفت فقر وتهیدستی گرفتار بود.
٣ - دل در گرو مهر دختری نهاده بود، امّا خانواده دختر، به دلیل فقر وبیماریش با ازدواج او موافقت نمی کردند.
هنگامی که از همه جا مأیوس ونومید گردید با خود عهد بست که چهل شب چهارشنبه به مسجد کوفه برای عبادت ونیایش برود چراکه میان مؤمنان مشهور بود که اگر کسی چنین کند، به خواست خدا به دیدار امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف مفتخر خواهد شد.
براین اساس بود که این مرد، بدین برنامه همّت گماشت بدان امید که به دیدار حضرت مهدی صلوات الله و سلامه علیه نایل آید وسه مشکل خویشتن را با آن مشکل گشا وچاره ساز در میان بگذارد.
آخرین شب چهارشنبه بود، شبی بسیار تیره وتار وسرد وطوفانی. باد تندی می وزید واو بر سکوی مسجد کوفه نشسته وغرق در غم واندوه بود، چراکه به خاطر جریان خون از سینه اش به هنگام سرفه، نمی توانست در داخل مسجد توقّف کند واحترام طهارت مسجد وآن مکان مقدّس را می نمود ونیز در این اندیشه بود که آخرین چهارشنبه که چهلمین هفته بود فرا رسید واو نتوانسته به دیدار آن کعبه مقصود نایل آید واین محرومیت نیز غمی بزرگ بر غمهایش می افزود.
او به نوشیدن قهوه عادت داشت به همین دلیل آتشی برافروخت تا قهوه را ردیف کند که بناگاه در آن شب تاریک وخلوت، مردی را دید که بسوی او می آید، از این رخداد، آزرده خاطر شد وبا خود گفت: «اندکی قهوه به همراه دارم آن را هم این بنده خدا خواهد نوشید وبرایم چیزی نخواهد ماند.»
خودش می گوید: در این فکر بودم که آن مرد رسید ومرا با نام ونشان صدا زد وبه من سلام گفت، از شناخت او که مرا با نام صدا زد تعجّب کردم وگفتم: «شما از کدام قبیله می باشید؟ از قبیله فلان هستید؟»
گفت: «خیر!»
ومن نام بسیاری از قبایل را آوردم واو مرتب گفت: «خیر!» واز هیچ یک از این عشیره ها نبود.
آنگاه او پرسید: «چه مشکل وخواسته ای تو را به اینجا آورده است؟»
گفتم: «شما چرا از من در این مورد می پرسی؟»
گفت: «اگر به من بگویی چه زیانی به تو خواهد رسید؟»
فنجانی پر از قهوه کردم وبه او تقدیم داشتم واو کمی از آن نوشید،
سپس فنجان را بازگردانید وگفت: «شما بنوشید.»
فنجان را گرفتم وتا آخرین قطره آن را نوشیدم، آنگاه گفتم:
«حقیقت این است که من دچار فقر وتنگدستی بسیار سختی هستم، از سوی دیگر به بیماری علاج ناپذیری گرفتارم که به هنگام سرفه، خون از سینه ام می آید ودیگر اینکه به بانویی دل بسته ام ومی خواهم با او پیمان زندگی مشترک ببندم،
امّا بخاطر دو مشکلم خانواده اش موافقت نمی کنند.
برخی از روحانیون مرا سرگرم ساختند وگفتند: اگر چهل هفته وهر هفته شب چهارشنبه به مسجد کوفه بیایم وخواسته هایم را به بارگاه خدا برم ودست توسّل به دامان پر برکت امام عصر (علیه السلام) بزنم،
خواسته هایم برآورده شده ومشکلات سخت زندگیم،
حلّ خواهد شد. من نیز رنج وخستگی این چهل شب را به جان خریدم واینک آخرین شب فرا رسیده است، امّا نه آن گرامی را دیده ام ونه به خواسته های خود رسیده ام.»
من گله می کردم ودر اوج بی توجّهی به آن بزرگوار بودم که رو به من کرد وفرمود: «أمّا صدرک فقد برأ، وأمّا المرأة فستتزوّج بها قریبا، وأمّا الفقر فلا یفارقک حتّی الموت.»
یعنی: شیخ محمّد! اینک سینه ات خوب شده ودیگر از بیماریت اثری نخواهی یافت
و آن بانوی مورد علاقه ات نیز،
بزودی به وصالش خواهی رسید،
امّا فقر وتهیدستی همراهت خواهد بود.
شگفتا! وقتی به خود آمدم دیدم سینه ام شفا یافته
وپس از یک هفته با بانوی مورد علاقه ام ازدواج کردم،
امّا همانگونه که فرمود، تهیدستی هنوز همراه من است،
مصلحت آن را نمی دانم.
📚 امام مهدی (علیه السلام) از ولادت تا ظهور، ص ۴٢١
📚 به نقل از جنة المأوی، (بحار الانوار، ج ۵٣، ص ٢۴٠ .
#داستان_و_عبرت
اللّهم عجّل لولیک الفرج
اللهم العن الجبت و الطاغوت و ابنتیهما
✨ما را دنبال کنید👇
@haram110
وحدت مشیت
1️⃣ امام مهدی :
قلوبنا أوعية لمشية اللّٰه فاذا شاء الله شئنا .
قلب ما ظرف اراده خداست ، پس هرگاه خدا چیزی را میخواهد ، ما نیز همان چیز را میخواهیم .
مصادر : تفسير صافی ، جلد ۵ ، صفحه ۲۶۶ _ صراط مستقیم ، جلد ۲ ، صفحه ۲۱۰ _ مدينة المعاجز ، جلد ۸ ، صفحه ۴۳ _ الغیبة ، شیخ طوسی ، صفحه ۲۴۶ _ بحارالأنوار ، جلد ۵۲ ، صفحه ۵۰ _ تفسیر نورالثقلین ، جلد ۵ ، صفحه ۴۸۶ _ اثبات الهداة ، جلد ۵ ، صفحه ۳۱۱ _ کشف الغمه ، جلد ۲ ، صفحه ۴۹۹
2️⃣ امام صادق :
ان الامام وکر لارادة الله ، لا یشاء الا من یشاء الله .
امام ، آشیانه اراده خداست . چیزی را نمیخواهد مگر اینکه همان چیز را خدا میخواهد .
مصدر : بحارالأنوار ، جلد ۲۵ ، صفحه ۳۸۵
3️⃣ پیامبر :
ان الله جعل قلب ولیه وکرا لارادته فاذا شاء الله شئنا .
خدا دل ولى خود را (ائمه) آشيانه اراده خويش قرار داد . پس هرگاه او بخواهد ، ما نيز میخواهيم .
مصادر : بحارالأنوار ، جلد ۲۶ ، صفحه ۲۵۶ _ تفسیر فرات کوفی ، صفحه ۵۲۹
✨﷽✨
#قطره_ای_از_دریا 🔖 (13)
💎#فضائل_مولا_أميرالمؤمنين ﴿؏َـلَیْه السَّلامْ﴾
💢محبت دوست داشتن مولا #امیرالمؤمنین صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ نشان #حلال زادگی.. 💢
✅ ... عَنْ أَنَسٍ , قَالَ: كَانَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِذَا أَرَادَ أَنْ يَشْهَر عَلِيًّا فِي مَوْطِنٍ أَوْ مشهد، علا عَلَى رَاحِلَتِهِ وأَمَرَ النَّاسَ أَنْ يَنْخَفِضُوا دُونَهُ , وَأَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ شهر عَلِيًّا رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ يَوْمَ خَيْبَرَ، فَقَالَ: «يَا أَيُّهَا النَّاسُ مَنْ أَحَبَّ أَنْ يَنْظُرَ إِلَى آدَمَ فِي خَلْقِهِ، وَأَنَا فِي خُلْقِي، وَإِلَى إِبْرَاهِيمَ فِي خَلّتهِ، وَإِلَى مُوسَى فِي مُنَاجَاتِهِ وَإِلَى يَحْيَى فِي زُهْدِهِ، وَإِلَى عِيسَى فِي سُنَنِهِ فَلْيَنْظُرْ إِلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ، إِذَا خَطَرَ مِثْلَ الصَّقْرِ كَأَنَّمَا يَنْقَلِعُ مِنْ صَخْر أَوْ يَنْحَدِرُ مِنْ صَبَبٍ، يَا أَيُّهَا النَّاسُ امْتَحِنُوا بِحُبِّهِ أوْلادَكُمْ؛ فَإِنَّ عَلِيًّا لا يَدْعُو إِلَى ضَلالَةٍ , وَلا يَبْعُدُ عَنْ هُدًى، فَمَنْ أَحَبَّهُ فَهُوَ مِنْكُمْ , وَمِنْ أَبْغَضَهُ فَلَيْسَ مِنْكُمْ» .
قَالَ أَنَسُ بْنُ مَالِكٍ: فَكَانَ الرَّجُلُ مِنْ بَعْدِ يَوْمِ خَيْبَرَ يَحْمِلُ وَلَدَهُ عَلَى عَاتِقِهِ، ثُمَّ يَقِفُ عَلَى طَرِيقِ عَلِيٍّ , فَإِذَا نَظَرَ إِلَيْهِ تَوَجَّهَ بِوَجْهِهِ تِلْقَاءَهُ , وَأَوْمَأَ بِإِصْبَعِهِ أيْ بُنَيَّ تُحِبُّ هَذَا الرَّجُلَ الْمُقْبِلَ؟ فَإِنْ قَالَ الْغُلامُ: نَعَمْ، قَبَّلَهُ
وَإِنْ قَالَ: لا، خَرَقَ بِهِ الأَرْضَ
وَقَالَ لَهُ: الْحَقْ بِأُمِّكَ، وَلْتَلْحَقْ أُمُّكَ بِأَهْلِهَا، وَلا حَاجَةَ لِي فِيمَنْ لا يُحِبُّ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ.
💠«اسماعيل بن قاسم بن اسماعيل ابوالقاسم حلبي» از #محدثان اهل سنّت در قرن چهارم هجری قمری به اسناد خود از #انس بن مالک چنین نقل میکند:
☑️هرگاه #رسول خدا صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ میخواست #علی بن ابیطالب صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ را معرّفی کند و #جایگاه او را به مردم بشناساند، او را روی شتر خود بالا میبرد و به مردم دستور می داد که در جایگاهی پایینتر از وی قرار بگیرند، ایشان در روز #خیبر علی صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ را این چنین توصیف فرمودند:
↩️ ای مردم! کسی که میخواهد به #خلقت آدم، #خلق و خوی من، #مقام خلیل اللهی ابراهیم، #مناجات موسی، #زهد یحیی و #سیره و منش عیسی عَلَيْهِم السَّلاَمُ بنگرد، پس به #علی بن ابیطالب صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ نگاه کند.💯💯
او کسی است که در مواقع حساس و پرمخاطره بسان #بازِ شکاری حاضر میشود.
ای مردم! فرزندانتان را با #محبّت علی صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ بیازمایید؛ چرا که علی صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ دعوت به #گمراهی نمیکند و هیچگاه از #هدایت دور نمیشود.
✅پس هر کس او را #دوست بدارد، از شما [فرزند شماست] و هر که #بغض او در سینه داشته باشد، از شما [فرزند شما] نیست.. 💯💯
انس بن مالک میگوید:
پس از این کلام #رسول خدا صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ در روز خیبر، اوضاع به گونه ای بود که پدر فرزندش را روی دوش خود مینشاند و سر راه #علی صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ می ایستاد، زمانی که #علی صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ را میدید، صورت فرزندش را به سمت #علی صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ میگرداند و با انگشت او را به فرزندش نشان میداد و میپرسید:
👈 فرزندم این شخصی که در حال آمدن است را دوست میداری⁉️
اگر پاسخ مثبت میداد، او را میبوسید. ولی اگر میگفت: نه، او را روی زمین میانداخت و به او میگفت: برو به مادرت ملحق شو.. مادرت نیز باید به اهلش ملحق شود
مرا با کسی که #علی بن ابی طالب صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ را دوست نمیدارد، کاری نیست.
📚 مشخصات نسخه خطی:
الجزء فيه من حديث أبي القاسم الحلبي تأليف: إسماعيل بن القاسم بن إسماعيل أبوالقاسم الحلبي الخياط المؤدب(قرن ٤)، کتابت شده در قرن ششم هجری به خط حافظ ابن عساکر، نگهداری شده در کتابخانهی ظاهریه_ دمشق، مجموعه شماره ۲۴ ورق ۱۰۸ _ ۱۱۵
#مطاعن_عایشه🔥
📎 عایشه و حفصه(لعنت الله علیهما 🔥) طبق آیه 10 سوره تحریم #کافر و #جهنمی هستند
🔻 شَرَفُ الدِّينِ النَّجَفِيُّ،قَالَ:رُوِيَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ(عَلَيْهِ السَّلاَمُ)أَنَّهُ قَالَ: «قَوْلُهُ تَعَالَى: ضَرَبَ اللّٰهُ مَثَلاً لِلَّذِينَ كَفَرُوا امْرَأَتَ نُوحٍ وَ امْرَأَتَ لُوطٍ الْآيَةِ،مَثَلٌ ضَرَبَهُ اللَّهُ سُبْحَانَهُ لِعَائِشَةَ وَ حَفْصَةَ إِذْ تَظَاهَرَتَا عَلَى رَسُولِ اللَّهِ(صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ)وَ ،أَفْشَتَا سِرَّهُ».
🔺از امام صادق صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ روایت شده که او فرمود: کلام خداوند متعال:
ضَرَبَ اللّٰهُ مَثَلاً لِلَّذِينَ كَفَرُوا امْرَأَتَ نُوحٍ وَ امْرَأَتَ لُوطٍ (تحریم 10)
یعنی: خدا برای کسانی که کفر ورزیده اند، زن #نوح و زن #لوط را مثال زده
مثالی است که خداوند سبحان برای #عایشه و #حفصه لعنت الله علیهما 🔥زده؛ زمانی که بر 👈علیه رسول خدا (صلی الله علیه و آله) همدست شدند و راز او را فاش کردند.✅💯💯
📚تفسیر البرهان/ج5/ص430
📚تاویل الآیات/ج1/ص676
#اللّهُمَّعجِّللِوَلیِّکَالفَـــرَج 🤲
#اَللّهُمَّ الْعَنْ #اَلجِبتْ وَالطاغُوتْ #وَالنَعْثَل وَالحُمِیراء..