👥🍀 توسّل به حضرت جوادالائمّة علیه السلام جهت وسعت روزی
با عنایت به مجموعه ای از روایات و سخن بزرگان، توسّل به حضرت جوادالائمّۀ علیه السلام در جهت رفع تنگدستی و وسعت روزی بسیار نافع است. بعضی از روایاتی که بر این امر دلالت می کنند عبارتند از:
1) عَنِ ابْنِ أَبِي نَصْرٍ قَالَ: قَرَأْتُ فِي كِتَابِ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا إِلَى أَبِي جَعْفَرٍ علیهماالسلام: يَا أَبَا جَعْفَرٍ! بَلَغَنِي أَنَّ الْمَوَالِيَ إِذَا رَكِبْتَ أَخْرَجُوكَ مِنَ الْبَابِ الصَّغِيرِ، فَإِنَّمَا ذَلِكَ مِنْ بُخْلٍ مِنْهُمْ لِئَلَّا يَنَالَ مِنْكَ أَحَدٌ خَيْراً، وَ أَسْأَلُكَ بِحَقِّي عَلَيْكَ لَا يَكُنْ مَدْخَلُكَ وَ مَخْرَجُكَ إِلَّا مِنَ الْبَابِ الْكَبِيرِ، فَإِذَا رَكِبْتَ فَلْيَكُنْ مَعَكَ ذَهَبٌ وَ فِضَّةٌ، ثُمَّ لَا يَسْأَلُكَ أَحَدٌ شَيْئاً إِلَّا أَعْطَيْتَهُ، وَ مَنْ سَأَلَكَ مِنْ عُمُومَتِكَ أَنْ تَبَرَّهُ فَلَا تُعْطِهِ أَقَلَّ مِنْ خَمْسِينَ دِينَاراً وَ الْكَثِيرُ إِلَيْكَ، وَ مَنْ سَأَلَكَ مِنْ عَمَّاتِكَ فَلَا تُعْطِهَا أَقَلَّ مِنْ خَمْسَةٍ وَ عِشْرِينَ دِينَاراً وَ الْكَثِيرُ إِلَيْكَ، إِنِّي إِنَّمَا أُرِيدُ بِذَلِكَ أَنْ يَرْفَعَكَ اللَّهُ، فَأَنْفِقْ وَ لَا تَخْشَ مِنْ ذِي الْعَرْشِ إِقْتَارا. (الکافی، ج4، ص43/بحارالانوار،ج50، ص102 به نقل از عیون اخبارالرضا و کافی)
ابونصر بزنطی نقل می کند که نامه ابو الحسن الرضا علیه السلام به فرزندش ابو جعفر امام جواد علیه السلام را دیدم. در آن نامه چنین آمده بود: فرزندم ابو جعفر! شنیده ام كه هنگام خروج از منزل، غلامان و خدمتكارانت تو را از درب كوچك منزل بیرون می برند تا از تو به کسی خیری نرسد. اين كار به خاطر پستى و تنگ چشمى آنان است. از تو درخواست مى كنم و تو را به آن حقّى كه بر گردنت دارم سوگند مى دهم كه ورود و خروج تو، هميشه از درب بزرگ باشد. و چون خواستی بر مركب سوار شوى همراه خود مقدارى طلا و نقره بردار و هر كس دست مسألت دراز کرد، او را از عطاى خود بهرهمند ساز. اگر از عموهايت كسى درخواست احسان کرد، كمتر از پنجاه دينار طلا عطا مكن، و بيشتر از اين مبلغ به اراده و ميل تو است. اگر از عمّه هايت كسى درخواست احسان کرد، كمتر از بيست و پنج دينار طلا تقديم مكن، و بيشتر از اين مبلغ به اراده و ميل تو است. من با اين توصيه و سفارش مىخواهم كه خداوند عزّ و جلّ قدر و منزلت تو را رفيع سازد. در راه خدا انفاق كن و مبادا از تنگدستي ترس داشته باشى.
2) عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ عَبَّاسٍ الْهَاشِمِيِّ قَالَ: جِئْتُ إِلَى أَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام يَوْمَ عِيدٍ فَشَكَوْتُ إِلَيْهِ ضِيقَ الْمَعَاشِ، فَرَفَعَ الْمُصَلَّى وَ أَخَذَ مِنَ التُّرَابِ سَبِيكَةً مِنْ ذَهَبٍ، فَأَعْطَانِيهَا فَخَرَجْتُ بِهَا إِلَى السُّوقِ فَكَانَتْ سِتَّةَ عَشَرَ مِثْقَالا. (الخرائج، ج1،ص383)
اسماعيل بن عباس هاشمى گفت : روز عيدى خدمت حضرت جواد عليه السلام رفتم و به آن جناب از تنگى معاش شکایت کردم. آن حضرت مصلاى خود را بلند کرد و از خاك آنجا مشتی برداشت و به صورت طلا به من داد (يعنى خاك به بركت دست آن حضرت طلا شد). آن را به بازار بردم، شـانـزده مثقال بود.
3) ابوالوفای شیرازی گفت: در خواب رسول خدا صلّی الله علیه وآله را دیدم که در مورد حضرت جوادالائمّه علیه السلام فرمود:
وَ أَمَّا مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ فَاسْتَنْزِلْ بِهِ الرِّزْقَ مِنَ اللَّهِ تَعَالَى. (- بحارالأنوار، ج 94،ص32- 33 به نقل از قَبَس المصباح)
در مورد محمّد بن على عليهما السلام، به سبب او نزول رزق را از خداى تعالى در خواست کن.
4) مرحوم شیخ سلیمان صهرشتی در کتاب «قَبَس المصباح»، دعایی را جهت توسّل به ائمّه اطهار علیهم السلام نقل می کند که در بخشی از آن چنین آمده است:
«اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحَقِّ وَلِيِّكَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ إِلاّ جُدْتَ بِهِ عَلَيَّ مِنْ فَضْلِكَ، وَ تَفَضَّلْتَ بِهِ عَلَىَّ مِنْ وُسْعِكَ، وَ وَسَّعْتَ عَلَيَّ رِزْقَكَ، وَ أَغْنَيْتَنِي عَمَّنْ سِوَاكَ، وَ جَعَلْتَ حَاجَتِي إِلَيْكَ وَ قَضَاهَا عَلَيْكَ، إِنَّكَ لِمَا تَشَاءُ قَدِيرٌ.» (بحارالأنوار، ج94، ص34 به نقل از قبس المصباح)
5) مرحوم محدّث قمی در «منتهی الآمال»، دعای فوق را نقل کرده، می نویسد:
«علما روزها را دوازده ساعت بخش كرده اند و هر ساعتى را به امامى نسبت داده اند و ساعت نهم روزها متعلق به حضرت جواد عليه السلام است ... و توسل به آن حضرت در این ساعت برای وسعت رزق نافع است، و شایسته است که در توسّل به آن حضرت این دعا را بخوانید، و بعضى گفته اند اين دعا بعد از هر نماز به جهت اداء دين مجرّب است.» (منتهی الآمال، ج2، باب11، فصل2، ص372-373)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🙏😥یا شبیهَ صاحبِ فطرس أدرکنا!
عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ قَالَ: شَكَوْتُ إِلَى الرِّضَا علیه السلام وَجَعَ الْعَيْنِ. فَأَخَذَ قِرْطَاساً فَكَتَبَ إِلَى أَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام وَ هُوَ أَقَلُّ مِنْ يَدِي، وَ دَفَعَ الْكِتَابَ إِلَى الْخَادِمِ وَ أَمَرَنِي أَنْ أَذْهَبَ مَعَهُ، وَ قَالَ: اكْتُمْ. فَأَتَيْنَاهُ وَ خَادِمٌ قَدْ حَمَلَهُ، قَالَ: فَفَتَحَ الْخَادِمُ الْكِتَابَ بَيْنَ يَدَيْ أَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام، قَالَ: فَجَعَلَ أَبُوجَعْفَرٍ علیه السلام يَنْظُرُ فِي الْكِتَابِ وَ يَرْفَعُ رَأْسَهُ إِلَى السَّمَاءِ وَ يَقُولُ نَاجٍ، فَفَعَلَ ذَلِكَ مِرَاراً، فَذَهَبَ كُلُّ وَجَعٍ فِي عَيْنِي، وَ أَبْصَرْتُ بَصَراً لَا يُبْصِرُهُ أَحَدٌ. فَقَالَ: قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام: جَعَلَكَ اللَّهُ شَيْخاً عَلَى هَذِهِ الْأُمَّةِ كَمَا جَعَلَ عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ شَيْخاً عَلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ. قَالَ: ثُمَّ قُلْتُ لَهُ: يَا شَبِيهَ صَاحِبِ فُطْرُسَ! قَالَ فَانْصَرَفْتُ وَ قَدْ أَمَرَنِي الرِّضَا علیه السلام أَنْ أَكْتُمَ؛ فَمَا زِلْتُ صَحِيحَ النَّظَرِ حَتَّى أَذَعْتُ مَا كَانَ مِنْ أَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام فِي أَمْرِ عَيْنِي فَعَاوَدَنِي الْوَجَعُ. قَالَ: فَقُلْتُ لِمُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ: مَا عَنَيْتَ بِقَوْلِكَ يَا شَبِيهَ صَاحِبِ فُطْرُسَ؟ قَالَ: فَقَالَ: إِنَّ اللَّهَ غَضِبَ عَلَى مَلَكٍ مِنَ الْمَلَائِكَةِ يُدْعَى فُطْرُسَ، فَدَقَّ جَنَاحَهُ وَ رَمَى بِهِ فِي جَزِيرَةٍ مِنْ جَزَائِرِ الْبَحْرِ، فَلَمَّا وُلِدَ الْحُسَيْنُ علیه السلام بَعَثَ اللَّهُ إِلَى مُحَمَّدٍ صلّی الله علیه و آله لِيُهَنِّئَهُ بِوِلَادَةِ الْحُسَيْنِ، وَ كَانَ جَبْرَئِيلُ صَدِيقاً لِفُطْرُسَ، فَمَرَّ وَ هُوَ فِي الْجَزِيرَةِ مَطْرُوحٌ. فَخَبَّرَهُ بِوِلَادَةِ الْحُسَيْنِ علیه السلام وَ مَا أَمَرَ اللَّهُ بِهِ وَ قَالَ: هَلْ لَكَ أَنْ أَحْمِلَكَ عَلَى جَنَاحٍ مِنْ أَجْنِحَتِي، وَ أَمْضِيَ بِكَ إِلَى مُحَمَّدٍ صلّی الله علیه و آله يَشْفَعَ لَكَ؟ قَالَ: فَقَالَ لَهُ فُطْرُسُ: نَعَمْ. فَحَمَلَهُ عَلَى جَنَاحٍ مِنْ أَجْنِحَتِهِ حَتَّى أَتَى بِهِ مُحَمَّداً صلّی الله علیه و آله فَبَلَّغَهُ تَهْنِئَةَ رَبِّهِ تَعَالَى، ثُمَّ حَدَّثَهُ بِقِصَّةِ فُطْرُسَ. فَقَالَ مُحَمَّدٌ صلّی الله علیه و آله لِفُطْرُسَ: امْسَحْ جَنَاحَكَ عَلَى مَهْدِ الْحُسَيْنِ وَ تَمَسَّحْ بِهِ، فَفَعَلَ ذَلِكَ فُطْرُسُ، فَجَبَرَ اللَّهُ جَنَاحَهُ وَ رَدَّهُ إِلَى مَنْزِلِهِ مَعَ الْمَلَائِكَةِ. (بحار الأنوار، ج50، ص66-67 به نقل از رجال کشی)
محمّد بن سنان گفت: به حضرت رضا عليه السّلام از درد چشم شكايت كردم. آن حضرت نامهاى براى حضرت جواد نوشت كه كوچك تر از كف دست بود و آن نامه را به خادم سپرد و به من دستور داد تا با او بروم و فرمود: اين مطلب را كتمان كن. پس نزد حضرت جواد علیه السلام رفتیم و آن خادم، ايشان را در آغوش داشت. پس نامه را براي آن حضرت گشود. حضرت جواد علیه السلام به نامه نگاهی نمود و سر به آسمان بلند كرد و چندین بار فرمود: خوب شدی، پس چشم دردم خوب شد و به گونه ای می دیدم که کسی نمی دید.
راوی نقل می کند: محمد بن سنان گفت: به حضرت جواد علیه السلام گفتم: خدا تو را بزرگ اين امت قرار دهد، همان گونه كه عيسى بن مريم را بزرگ بنى اسرائيل قرار داد. سپس گفتم: اى شبيه صاحب فطرس!
محمد بن سنان گفت: مراجعت كردم درحالی که حضرت رضا علیه السلام به من فرموده بود این مطلب را پنهان بدارم. چشمم مدتها خوب بود تا این جریان را برای ديگران بازگو کردم و مجدّدا به چشم درد مبتلا شدم.
راوى گفت به محمّد بن سنان گفتم: منظورت از اين كه به حضرت جواد گفتى: «اى شبيه صاحب فطرس!» چه بود؟ محمد بن سنان گفت: خداوند به فرشتهاى به نام فطرس خشم گرفت. پر و بالش ريخت و او را در يكي از جزائر دریاها انداخت. وقتى حسين بن علی عليه السّلام متولد شد، خداوند جبرئيل را مبعوث کرد تا نزد حضرت محمّد صلّى اللَّه عليه و اله برود و تبریک بگوید. جبرئيل دوست فطرس بود. در انجام این مأموریت، جبرئیل از همان جزيره ای عبور كرد كه فطرس در آنجا افتاده بود. پس جريان ولادت حسین بن علی عليه السّلام را برای فطرس نقل کرد و مأموريتش را نيز گوشزد كرد. سپس گفت: اگر مايل هستی، من تو را بر يكى از بال هاى خود سوار كنم و پيش رسول خدا صلّى اللَّه عليه و اله ببرم تا دربارهات شفاعت كند. فطرس قبول کرد و جبرئيل او را بر بال خود گرفت و خدمت رسول خدا صلّی الله علیه و آله آورد تا از جانب خدا به آن حضرت تبریک بگوید. سپس جریان فطرس را نقل کرد. رسول خدا صلّی الله علیه و آله به فطرس فرمود: پر و بال خود را به گهواره حسين بمال. فطرس نیز چنین کرد و خداوند پر و بالش را به او برگرداند و او را به مقام اولش در ميان ملائكه باز گردانيد.
🗣👁 صلوات بر حضرت جوادالأئمّة علیه السلام، منقول از حضرت عسکری علیه السلام
توصیه می شود این صلوات را در روز شهادت حضرت جواد الأئمه علیه السلام، به نیابت از مولایمان حضرت صاحب الزّمان علیه السلام بخوانیم:
«اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى، عَلَمِ التُّقَى، وَ نُورِ الْهُدَى، وَ مَعْدِنِ الْوَفَاءِ، وَ فَرْعِ الْأَزْكِيَاءِ، وَ خَلِيفَةِ الْأَوْصِيَاءِ، وَ أَمِينِكَ عَلَى وَحْيِكَ.
اللَّهُمَّ فَكَمَا هَدَيْتَ بِهِ مِنَ الضَّلالَةِ، وَ اسْتَنْقَذْتَ بِهِ مِنَ الْحَيْرَةِ، وَ أَرْشَدْتَ بِهِ مَنِ اهْتَدَى، وَ زَكَّيْتَ بِهِ مَنْ تَزَكَّى، فَصَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ وَ بَقِيَّةِ أَوْصِيَائِكَ، إِنَّكَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ.» (جمال الاسبوع، ص491)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🗣💎بر خواندن دعای حضرت جوادالأئمّه علیه السلام مداومت نماییم
علىّ بن عاصم از حضرت جواد عليه السّلام و آن حضرت نيز به واسطه پدران بزرگوار خود از امام حسين عليهم السّلام چنين نقل كردند كه گفت: جدّم رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله فرمود:
محمّد بن علیّ الجواد علیه السلام در دعايش چنين مىگويد:
«يَا مَنْ لَا شَبِيهَ لَهُ وَ لَا مِثَالَ! أَنْتَ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ، وَ لَا خَالِقَ إِلَّا أَنْتَ، تُفْنِي الْمَخْلُوقِينَ وَ تَبْقَى أَنْتَ، حَلُمْتَ عَمَّنْ عَصَاكَ، وَ فِي الْمَغْفِرَةِ رِضَاكَ»
مَنْ دَعَا بِهَذَا الدُّعَاءِ كَانَ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ شَفِيعَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ. (کمال الدین، ج1، ص267)
هر كس كه اين دعا را بخواند، روز قیامت، محمّد بن علیّ عليهما السّلام شفيع او خواهد بود.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🗣👁 زیارت حضرت جواد علیه السلام در روز شهادت ایشان
مرحوم علامه مجلسی زیارت شریفی را به نقل از مرحوم سید بن طاووس برای حضرت جواد علیه السلام نقل می کند که خواندن این زیارت به نیابت از مولایمان حضرت مهدی علیه السلام در روز شهادت حضرت جواد علیه السلام توصیه می شود:
«السَّلَامُ عَلَى الْإِمَامِ ابْنِ الْإِمَامِ، وَ ابْنِ سَيِّدِ الْأَنَامِ، هَادِي الْعِبَادِ، وَ شَافِعِ يَوْمِ التَّنَادِ، مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الْجَوَادِ.
السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ سَيِّدِ الْمُرْسَلِينَ، وَ ابْنَ خَيْرِ الْوَصِيِّينَ، وَ سَمِيَّ نَبِيِّ رَبِّ الْعَالَمِينَ، وَ الْإِمَامَ الْمُجْتَبَى، وَ ابْنَ الْخَلِيفَةِ الرِّضَا.
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَيْهِ فِي الْمَلَإِ الْأَعْلَى، وَ بَلِّغْهُ الدَّرَجَاتِ الْعُلَى، وَ اجْزِهِ عَنَّا خَيْرَ جَزَاءِ الْمُحْسِنِينَ، وَ شَفِّعْهُ فِينَا يَوْمَ الدِّينِ، وَ أَبْلِغْهُ مِنَّا التَّحِيَّةَ وَ السَّلَامَ، وَ ارْدُدْ عَلَيْنَا مِنْهُ التَّحِيَّةَ وَ السَّلَامَ، وَ السَّلَامُ عَلَيْهِ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ بَرَكَاتُهُ. (بحارالأنوار، ج102، ص226 به نقل از فلاح السائل)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🙏💎🙏 نماز هدیه به حضرت جوادالأئمّه علیه السلام به نیابت از مولایمان، حضرت صاحب الزّمان علیه السلام
مرحوم سیّد بن طاووس در کتاب «جمال الاسبوع»، از یکی از معصومین علیهم السلام روایت می کند که فرمود:
کسی که ثواب نماز خود را برای رسول خدا صلّی الله علیه و آله، و امیرالمؤمنین علیه السلام و اوصیاء بعد از او علیهم السلام قرار دهد، خداوند ثواب نماز او را بسیار بسیار می گرداند تا نفسش قطع شود. در آن حال(یعنی قبل از جان دادن) به او می گویند: ای فلانی! الطاف تو و هدیه تو به ما، هم اکنون برای تو مفید خواهد بود. امروز، روز جبران کردن و پاداش دادن به توست. دلت خوش، و چشمت روشن باد برای آنچه خداوند برای تو آماده نموده است، و گوارایت باد آنچه به آن رسیدی.
راوی سؤال می کند: انسان چگونه می تواند، نمازش را هدیه نماید؟ حضرت می فرمایند: نیّت کند که ثواب نمازش برای رسول خدا صلّی الله علیه و آله باشد، و اگر امکان داشت علاوه بر 50 رکعت نماز(یعنی نمازهای واجب و نافله آنها)، یک نماز دو رکعتی بخواند و هر روز به یکی از این بزرگواران هدیه نماید.
طریق خواندن نماز هدیه:
2 رکعت نماز بخوان و هر رکعت را با یک یا سه یا هفت تکبیر شروع کن.
در همه رکوع ها و سجده ها، بعد از ذکر تسبیح، 3 بار بگو: «صَلَّى اللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ»
اگر نماز را به حضرت جواد علیه السلام هدیه می کنی، بعد از سلام نماز چنین بگو:
«اللَّهُمَّ أَنْتَ السَّلَامُ، وَ مِنْكَ السَّلَامُ، يَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِكْرَامِ! صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ الْأَخْيَارِ، وَ أَبْلِغْهُمْ مِنِّي أَفْضَلَ التَّحِيَّةِ وَ السَّلَامِ. اللَّهُمَّ إِنَّ هَاتَيْنِ الرَّكْعَتَيْنِ هَدِيَّةٌ مِنِّي إِلَى عَبْدِكَ وَ ابْنِ عَبْدِكَ، وَ وَلِيِّكَ وَ ابْنِ وَلِيِّكَ، سِبْطِ نَبِيِّكَ، مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ ابْنِ الْمَرْضِيِّينَ علیهم السلام. اللَّهُمَّ فَتَقَبَّلْهُمَا مِنِّي، وَ أَبْلِغْهُ إِيَّاهُمَا، وَ أَثِبْنِي عَلَيْهِمَا أَفْضَلَ أَمَلِي وَ رَجَائِي فِيكَ وَ فِي نَبِيِّكَ وَ وَلِيِّكَ وَ ابْنِ وَلِيِّكَ، يَا وَلِيَّ الْمُؤْمِنِينَ! يَا وَلِيَّ الْمُؤْمِنِينَ! يَا وَلِيَّ الْمُؤْمِنِين!». (جمال الاسبوع، ص15-16 و 20)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🙏نماز والدین در روز دوشنبه بعد از بالا آمدن آفتاب
قَالَ النَّبِيُّ صلّی الله علیه و آله: مَنْ صَلَّى يَوْمَ الْإِثْنَيْنِ عِنْدَ ارْتِفَاعِ النَّهَارِ أَرْبَعَ رَكَعَاتٍ يَقْرَأُ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ الْحَمْدَ وَ آيَةَ الْكُرْسِيِّ مَرَّةً مَرَّةً، وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ، وَ وَهَبَ ثَوَابَهَا لِوَالِدَيْهِ، أَعْطَاهُ اللَّهُ قَصْراً كَأَوْسَعِ مَدِينَةٍ فِي الدُّنْيَا.(جمال الأسبوع، ص70)
رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: هرکس روز دوشنبه، بعد از آن که خورشید بالا آمد، 4 رکعت نماز بخواند(دو نماز 2 رکعتی)، در هر رکعت یک بار سوره حمد، یک بار آیة الکرسی، و سه بار سوره توحید؛ و ثواب آن را به پدر و مادرش هدیه کند، خداوند به وی کاخی می بخشد که مانند وسیع ترین شهر در دنیاست.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🙏👌نمازهای روز دوشنبه
حضرت عسکری علیه السلام فرمود: هرکس روز دوشنبه ده رکعت نماز بخواند، در هر رکعت، یک بار سوره حمد و ده بار سوره توحید، خداوند در روز قیامت برای او از آن نماز نوری قرار می دهد که از آن نور، موقف (قیامت) روشن می شود به گونه ای که همه کسانی که خداوند خلق کرده است، در آن روز به واسطه آن نماز به او غبطه می خورند. (جمال الأسبوع، ص41)
رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: هرکس روز دوشنبه، وقتی روز بلند شد، چهار رکعت نماز بخواند، در رکعت اول سوره حمد و آیةالکرسی، در رکعت دوم سوره حمد و سوره توحید، در رکعت سوم سوره حمد و سوره فلق و در رکعت چهارم سوره حمد و سوره ناس، و بعد از نماز ده بار استغفار کند، خداوند همه گناهانش را می آمرزد و به او قصری در بهشت فردوس عطا می کند که ویژگی آنچنانی دارد که در روایت بیان شده است. (جمال الاسبوع، ص68)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
👌🟢می خواهیم در دنیا و آخرت با حضرت جوادالأئمه علیه السلام باشیم
عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ سَهْلٍ قَالَ: كَتَبْتُ إِلَى أَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام: عَلِّمْنِي شَيْئاً إِذَا أَنَا قُلْتُهُ كُنْتُ مَعَكُمْ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ. قَالَ: فَكَتَبَ بِخَطٍّ أَعْرِفُهُ: أَكْثِرْ مِنْ تِلَاوَةِ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ وَ رَطِّبْ شَفَتَيْكَ بِالاسْتِغْفَار. (ثواب الأعمال، ص165)
اسماعيل بن سهل گفت: به حضرت جواد الائمه عليه السّلام نامه اى نوشتم كه چيزى به من بياموز كه اگر آن را بگویم، در دنيا و آخرت با شما باشم. پس حضرت با دستخط مبارك خود- كه با آن آشنا بودم- مرقوم فرمود:
سوره إِنَّا أَنْزَلْناهُ را بسيار تلاوت كن، و لب هاى خود را به ذكر استغفار طراوت بخش.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄
⚠️ پاسخ به شبهه عمریه پیرامون روايت : « لست بمنكر فضل أبي بكر » از قول حضرت امام جوادالائمه علیه السلام
❌روایت مورد استناد عمریه:
حضرت باقر رضی الله عنه و تعریف از سیدنا ابوبکر
و عن الباقر (ع) قال " و لست بمنكر فضل أبي بكر ، ولست بمنكر فضل عمر ، و لكن أبابكر أفضل من عمر "الاحتجاج للطبرسي تحت عنوان - احتجاج أبي جعفر بن علي الثاني في الأنواع الشتي من العلوم الدينية -
از امام باقر(ع) نقل است كه فرمود: منكر برتري ابوبكرو عمر نيستم ولي ابوبكر بر عمر برتري دارد
منبع: احتجاج طبرسی ❌
✅ پاسخ شیعه:↓↓↓
1⃣ اولا: لعنت خدا بر دروغگویان،
عمریه آمده ابتدای روایت و انتهای روایت رو قیچی✂️ کرده با این کار قبر خودتان را کندید
2⃣ ثانيا : اين روایت از حضرت امام جواد علیه السلام در پاسخ يحيي بن اكثم است ، و عمریه بين حضرت امام محمد الباقر علیه السلام و حضرت امام جوادالائمه علیه السلام كه ملقّب به ابوجعفر هستند آشنايي ندارد، و لذا فرق نگذاشته است!!!!
3⃣ثالثا: اين روايت در كتاب الإجتجاج طبرسي و هيچ سندي برایش ذکر نشده طبرسي مي نويسد :👈 وروي👉 و هيچ سندي ذكر نمي كنه
🔴 👈🏻و روی👉🏻 ان المامون بعد ما زوج ابنته ام الفضل اباجعفر علیه السلام کان فی مجلس و عنده ابوجعفر علیه السلام و یحیی بن اکثم و جماعه کثیره…..
فقال يحيى: 👈🏽وقد روي: (أن السكينة تنطق على لسان عمر) .
فقال عليه السلام: لست بمنكر فضل عمر، ولكن أبا بكر أفضل من عمر… ..
📗📔الاحتجاج نویسنده : الطبرسي جلد : 2 صفحه : 247
http://lib.eshia.ir/15016/2/247
4⃣ رابعا: حضرت امام جواد عليه السلام اين مطلب را در برابر طرفداران ابوبكر زندیق و عمربن زنا فرموده اند و طبيعي است كه وقتي كسي مي خواهد با مخالفين خودش مناظره كنه ، نمي تواند مخالفت علني خود را با تمام عقايد آن ها اعلام كند ؛ چون در اين صورت هيچ تأثيري بر آن ها نخواهد داشت
🔴 همانند داستان حضرت ابراهيم عليه السلام .
خداوند كريم داستان را اين گونه نقل مي كند :
فَلَمَّا جَنَّ عَلَيْهِ اللَّيْلُ رَأَي كَوْكَبًا قَالَ هَذَا رَبِّي فَلَمَّا أَفَلَ قَالَ لَا أُحِبُّ الْآَفِلِينَ .
فَلَمَّا رَأَي الْقَمَرَ بَازِغًا قَالَ هَذَا رَبِّي فَلَمَّا أَفَلَ قَالَ لَئِنْ لَمْ يَهْدِنِي رَبِّي لَأَكُونَنَّ مِنَ الْقَوْمِ الضَّالِّينَ .
فَلَمَّا رَأَي الشَّمْسَ بَازِغَةً قَالَ هَذَا رَبِّي هَذَا أَكْبَرُ فَلَمَّا أَفَلَتْ قَالَ يَا قَوْمِ إِنِّي بَرِيءٌ مِمَّا تُشْرِكُونَ .
قطعاً وقتي حضرت ابراهيم مي گويد كه ستاره و ماه و خورشيد خداي من هستند ، به اين خاطر نيست كه حقيقتا اين مطلب را قبول داشته است .
5⃣ اما قضیه از چه قراره که عمریه ابتدای روایت و انتهای روایت رو قیچی زده اتفاقا این روایت به ضرر عمریه هست چرا چون این روایت طولانی مناظرهای بین امام جواد علیهالسلام ک یحیی بن اکثم [ عالم عمری و قاضی القضات مامون عباسی] است امام جواد علیه السلام هر روایتی را که یحیی بن اکثم برای اثبات فضیلت ابوبکرزندیق و عمربن زنا بدان استناد میکند امام جواد علیهالسلام بلافاصله جعلی و ساختگی بودن آن را با عرضه نمودن بر آیات قرآن،اثبات و آشکار میسازد
امام جواد عليه السلام در اول مناظره از فضيلت ابوبكرزنذیق و عمربن زنا كه مورد قبول خصم او بوده سخن مي گويد و بعد با يك جملهء ديگر تمام آن را باطل مي كند :
🔴 فقال علي رأس المنبر : إنّ لي شيطاناً يعتريني، فإذا ملتُ فسدّدوني .
🔵 ابوبكرزنذیق بالاي منبر گفت: شيطاني بر من مسلّط است كه مرا وسوسه مي كند .
📚الاحتجاج نویسنده : الطبرسي جلد : 2 صفحه : 247
http://lib.eshia.ir/15016/2/247
اما عمریه ادامه روایت رو ارائه نداده در واقع امام علیه السلام تمام فضائل جعلی ابوبکرزندیق و عمربن زنا رو در این روایت پودر و رسوا میکنه
پس مشخص شد اين روايت نه تنها سند ندارد بلكه دلالت بر هيچ فضيلتي براي آن دو حرامزاده نمي كند زيرا كسي كه اعتراف به تسلط شيطان بر خود ميكند،
چه افضليتي دارد ؟!
⚫️ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است⚫️
الهی بِحَقِ السّیدة زِینَب ْسَلٰام ُاَللّهْ عَلَیْها َّعَجّل لِوَلیکَ الغَریبِ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻
‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️
ید الله فـــــوق ایدیهم
#علـــــی یــــــد الله است..
بمیرد دشمن حیــــــدر
#علــــــی ولــــــی الله است..
🌑💎عزیزان و سروران گرامی!
به اطلاع می رساند که سایت حرم حضرت اباالفضل علیه السلام (سایت الکفیل) برای زیارت حضرت جوادالأئمه علیه السلام در ایام شهادت این بزرگوار، ثبت نام می کند.
از طرف سایت، یک نفر در کنار قبر مطهّر آن حضرت، زیارت می کند و نماز می خواند و سپس برای کسانی که ثبت نام کرده اند، اتمام زیارت اعلام می شود.
توصیه می شود به نیابت از مولایمان، حضرت صاحب الزمان علیه السلام، آن حضرت را زیارت کنیم:
http://alkafeel.net/zyara/
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»