⇩⇩⇩ داسـتـــ📚ــــان⇩⇩⇩
°❀°▪️°❀°▪️°❀°▪️°❀°
مرحوم حاج شيخ رمضان على قوچانى از علماى معروف و ائمه جماعت، موصوف به زهد و ورع و تقواى مسجد گوهرشاد بودند
ايشان بيمار و مشرف به مرگ شدند و اقوام و ارحام و دوستان آمده بودن كه او را تشييع كنند،
ناگهان مشاهده كردند كه ايشان حركت كرده و بار ديگر چشم به جهان گشود و با صداى ضعيف همه را دور خود فراخوانده و گفت:
بيائيد برايتان روضه بخوانم!
همه تعجب كردند چون ايشان منبرى و روضهخوان نبودند!
فرمودند: الان صحراى محشر را ديدم و هاتف به صداى بلند اعلام كرد كه حاج شيخ رمضان على قوچانى اهل بهشت است به سوى بهشت برود
پس من درى ديدم به سوى بهشت باز است و جماعتى بسيار در صف طولانى ايستاده كه به نوبت بروند
گفتند اين صف علما میباشد
من در اواخر صف بودم تا نوبت به من برسد هلاك میشوم به عقب نگاه كردم و در ديگرى را ديدم به سوى بهشت باز است ولى اين در خلوت است
با خود گفتم: من كه اهل بهشتم
از اين در نشد از آن در میروم
پس به سوى آن در آمدم نزديك شدم، ديدم دربان جلوى من را گرفت و گفت: نمیشود!
اين در مخصوص اهل منبر و روضهخوانهاى حضرت حسين علیهالسلام است
تو كه روضهخوان نيستى!
پس متحير بودم، ديدم حاج ميرزا عربى خوان، معروف به ناظم، سوار اسب از بهشت بيرون آمد رفتم جلو سلام كردم گفتم:
من را كمك كن و به بهشت ببر
گفت: نمیتوانم چون اين در مخصوص روضهخوان هاست
اصرار كردم گفت: يك راه دارد من از اسب پياده میشوم و مینشينم و تو روضه بخوان و من مستمع میشوم و شايد بتوان به اين وسيله تو را ببرم
آنگاه پياده شد و نشست و من براى او روضه خواندم پس براى شما هم روضه میخوانم
سپس بعد از چند كلمه روضه خواندن از دنيا رفت.
〰️❁🍃❁🌸❁🍃❁〰️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
يَا أَنِيسَ الْقُلُوبِ✨❣🙏
ما را آنچنان قرار ده🙏
که یادت دردل❣
نامت برلب🌺
مهرت درجان❣
وعشقت برحیاتمان 😇
روشنایی وگرما ببخشد ✨🙏
💗آمیـــن یا رَبَّ 🙏
#شبتون_آروم ✨
✴️ دوشنبه 👈1 مهر 98
👈23 سپتامبر 2019👈23 محرم 1441
🕌مناسبت های اسلامی.
🏴تخریب حرم عسکریین علیهماالسلام با بمب توسط ایادی استکبار (1427 هجری).
⏺بیداری اصحاب کهف بعد از خواب 309 ساله.
📛صدقه صبحگاهی رفع نحوست کند.
👶 نوزاد امروز مبارک و شایسته و خوب تربیت شود و زندگی خوب و پاکی خواهد داشت.ان شاءالله.
🤒بیمار امروز شفا یابد ان شاءالله.
🛫 مسافرت همراه صدقه باشد.
👩❤️👩حکم مباشرت امشب.
فرزند حاصل از مباشرت امشب دستانی سخاوتمند دهانی خوشبو و مهربان و نرم دل است و مباشرت برای سلامتی نیز مفید است.
🔭 احکام نجوم
🌓انجام اموری از قبیل:
🔘کندن چاه و قنات و ابراه.
🔘انجام امور کشاورزی کاشت و برداشت.
💇♂ طبق روایات، #اصلاح_مو (سر و صورت) در این روز از ماه قمری ، خوب و باعث رو به راه شدن امور است.
🔴 #خون_دادن یا #حجامت در این روز از ماه قمری،خوب است و باعث نشاط و سرور دل است.
🔵 دوشنبه برای #گرفتن_ناخن، روز مناسبی است و برکات خوبی از جمله قاری و حافظ قران گردد.
👕 دوشنبه برای بریدن و دوختن #لباس_نو روز بسیار مناسبی است و آن لباس موجب برکت میشود.
✴️️ وقت #استخاره در روز دوشنبه: از طلوع فجر تا طلوع آفتاب و بعداز ساعت ۱۰ تا ساعت ۱۲ ظهر و از ساعت ۱۶ عصر تا عشای آخر( وقت خوابیدن)
❇️️ ذکر روز دوشنبه : یا قاضی الحاجات ۱۰۰ مرتبه
✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۱۲۹ مرتبه #یا لطیف که موجب یافتن مال کثیر میگردد
💠 ️روز دوشنبه طبق روایات متعلق است به #حضرت_امام_حسن_علیه_السلام و #امام_حسین_علیه_السلام . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.
😴تتعبیر خواب
شب سه شنبه اگر کسی خواب ببیند
تعبیرش از ایه 24 سوره مبارکه نور
یوم تشهد علیهم السنتهم و ایدیهم و ارجلهم بما کانوا یعملون.
و از معنای ان استفاده می شود که خواب بیننده با شخصی دعوا و خصومتی پیدا کند و بر او غلبه پیدا کند و یا شاهد و دلیل بیاورد و بر خصم خویش غالب اید. ان شاءالله. و شما مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید.
🌸زندگیتون مهدوی🌸
🍀🍁 *مناظره شیخ مفید رضوان الله علیه با با قاضی عبد الجبار بر سر حدیث غدیر و اثبات حقانیت امیر المومنین علیهالسلام*
👈🏼 آیت الله نمازی شاهرودی قدس سره مینویسد:
وقال القاضي في المجالس نقلا عن مصابيح القلوب قال: بينما القاضي عبد الجبار ذات يوم في مجلسه في بغداد ومجلسه مملو من علماء الفريقين، إذ حضر الشيخ وجلس في صف النعال.
ثم قال للقاضي: إن لي سؤالا فإن أجزت بحضور هؤلاء الأئمة. فقال له القاضي: سل. فقال: ما تقول في هذا الخبر الذي ترويه طائفة من الشيعة: " من كنت مولاه فعلي مولاه " أهو مسلم صحيح عن النبي (صلى الله عليه وآله) يوم الغدير ؟
فقال: نعم خبر صحيح. فقال الشيخ: ما المراد بلفظ المولى في الخبر ؟
فقال: هو بمعنى خبر صحيح. فقال الشيخ: ما المراد بلفظ المولى في الخبر ؟
فقال: هو بمعنى أولى.
فقال الشيخ: فما هذا الخلاف والخصومة بين الشيعة والسنة ؟
فقال الشيخ: أيها الأخ هذه رواية وخلافة أبي بكر دراية، والعادل لا يعادل الرواية بالدراية.
فقال الشيخ: ما تقول في قول النبي (صلى الله عليه وآله) لعلي (عليه السلام): حربك حربي وسلمك سلمي.
قال القاضي: الحديث صحيح. فقال: ما تقول في أصحاب الجمل ؟
فقال القاضي: أيها الأخ إنهم تابوا.
فقال الشيخ: أيها القاضي الحرب دراية والتوبة رواية، وأنت قررت في حديث الغدير أن الرواية لا تعارض الدراية.
فبهت الشيخ القاضي ولم يحر جوابا، ووضع رأسه ساعة ثم رفع رأسه وقال: من أنت؟ فقال خادمك محمد بن محمد بن النعمان الحارثي.
فقام القاضي من مقامه وأخذ بيد الشيخ وأجلسه على مسنده، وقال: أنت المفيد حقا.
فتغيرت وجوه علماء المجلس فلما أبصر القاضي ذلك منهم، قال: أيها الفضلاء إن هذا الرجل ألزمني وأنا عجزت عن جوابه. فإن كان أحد منكم عنده جواب عما ذكره فليذكر، ليقوم الرجل ويرجع مكانه الأول.
🔸 قاضی نور الله شوشتری رضوان الله علیه در کتاب مجالس المومنین از کتاب مصابیح القلوب نقل کرده است که روزی قاضی عبد الجبار (از علمای بزرگ اهل سنت عمری) در بغداد در مجلس خود بود و بسیاری از علمای بزرگ شیعه و سنی در آن مجلس حضور داشتند، در این هنگام شیخ مفید وارد مجلس شد و در پایین مجلس نشست و پس از مدتی به قاضی رو کرد و گفت: من از تو در حضور علما سوالی دارم. قاضی گفت بپرس.
شیخ مفید فرمود: شما در مورد این حدیث چه میگویید که حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله در غدیر فرمودند: «هر کس من مولای اویم پس علی مولای اوست». آیا این حدیث، مسلم و صحیح است که پیامبر صلی الله علیه و آله در روز غدیر فرموده است؟
قاضی گفت آری، حدیث صحیح میباشد. شیخ مفید فرمود: منظور از کلمه مولی چیست؟
قاضی گفت: مولی به معنی اولی و بهتر است.
شیخ مفید فرمود: پس این اختلاف و خصومت بین شیعه و سنی چیست؟ (با اینکه پیامبر صلی الله علیه و آله امیر المومنین علیه السلام را بهتر از دیگران معرفی نموده است).
قاضی گفت: این حدیث، روایت است، ولی خلافت ابو بکر درایت (و از روی اجتهاد و درک) میباشد، و انسان عادل روایت را همتای درایت قرار نمیدهد (یعنی درایت مقدم است). شیخ مفید فرمود: شما در باره این فرمایشات حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله چه میگویید که به امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: «جنگ با تو، جنگ با من است؛ و صلح با تو، صلح با من است».
قاضی گفت: این گفتار براساس حدیث صحیح است. شیخ مفید فرمود: نظر شما درباره اصحاب جمل (که به جنگ با امیرالمومنین علیه السلام آمدند یعنی عایشه و طلحه و زبیر و اصحابشان) چیست؟ قاضی گفت: ای برادر آنها توبه کردند. شیخ مفید فرمود: ای قاضی جنگ آنها درایت و (حتمی) بوده است ولی توبه کردن آنها روایت شده است و تو در مورد حدیث غدیر گفتی روایت معادل درایت نیست (و درایت مقدم میباشد).
قاضی از پاسخ به شیخ مفید عاجز و درمانده شد، سر در گریبان فرو برد و سپس گفت تو کیستی؟ شیخ مفید جواب داد من خدمتگذار تو محمد بن محمد بن نعمان حارثی هستم.
قاضی از مسند قضاوت برخاست و دست شیخ مفید را گرفت و بر آن مسند نشانید و گفت: حقا براستی که تو انسانی مفید [و سودبخش] هستی. چهرههای علمای بزرگ (اهل سنت عمری) مجلس در هم کشیده شد.
وقتی قاضی ناراحتی آنها را دریافت به آنها رو کرد و گفت: ای علما این مرد (شیخ مفید) مرا مجاب کرد و در پاسخ او عاجز شدم، اگر کسی از شما قادر به جواب او هست، اعلام کند تا او را بر مسند بنشانم و شیخ مفید به جای خود بنشیند، هیچ کس جواب نداد و این موضوع شایع گردید و علت نامگذاری او به مفید از همین جا سرچشمه گرفت.
📚 مستدرک سفینة البحار، تالیف سبخ علی نمازی شاهرودی، ج۸، ص۳۴۹-۳۵۰، چاپ موسسه النشر الاسلامی
پیامبر اکرم(صلی الله علیه واله وسلم):
هرکس از لعن نمودن کسی که خداوند او را لعنت نموده خودداری نماید؛ لعنت خداوند بر او باد
بحارالانوار ج2 ص202
امام علی(علیه السلام):
خدا رحمت کند سلمان و اباذر و مقداد را؛ هیچ کس به اندازه ایشان آن دو (عمر و ابابکر)را نشناخت و از آنان بیزاری نجست و آنان را لعنت ننمود
سلیم بن قیس ص921ح67
امام علی(علیه السلام):
شگفتا چگونه این امت دلباخته خلفا(عمر و ابابکر)شده اند؟ چه محبتی از آنها و معتقدین آنها به دل دارند ؟
سلیم بن قیس ص207
بحارالانوار 30/326
امام علی(علیه السلام):
والله اگر اين امت با پاي برهنه در حالي كه بر سر خود خاكستر ريخته باشند و گريه كنند و بر كساني كه آنها را گمراه كردهاند لعنت كنند باز اين امت در لعنت كم كاري كردهاند
بحار الانوار ج30 ص 126
در دعای صنمی قریش که علی (علیه السلام)بدان مواظبت می فرمودند، ميفرمايند:
خداوندا لعـنت کند دو بـت قریش(ابوبکر و عمر)و دو مشرک آنرا، و دو سرکرده ضلالت را
و آن دو دروغ پرداز را، دختر آنان (عایشه و حفصه)را، آن دو نفری که فرمانت را زیر پا نـهادند
و وحی تو را نپذیرفتند، و نعمت رسولت را انکار کردند، و نافرمانی پیامبرت را کردند
بحارالانوار 85/240
حضرت زهرا(سلام الله علیها):
به خدا قسم در هر نمازم بر تو(ابوبکر)نفرین میکنم
لامامة و السیاسة 1/20
امام سجاد(علیه السلام):
آن دو(عمر و ابابکر)کافرند و هر کس محبت آنها را داشته باشد کافر است
بحارالانوار ج72 ص 137 ح25
امام سجاد(علیه السلام):
آن دو کافرند و هر کس دوستدار آنها باشد هم کافر است
بحارالانوار ج72 ص128
امام سجاد(علیه السلام):
هر دو (ابابکر وعمر)کافرند و هر کس نیز آن دو رادوست بدارد کافر است
بحارالانوار ج69ص128
امام باقر(علیه السلام):
مثال ابوبکر و پیروانش مثال فرعون و فرعونیان است و مثال امام علی (علیه السلام)و شیعیانش مثال موسی و پیروانش است
بحارالانوار ج30 ص383
امام باقر(علیه السلا):
هر کس بداند خداوند حکیم عادل است؛ از آن دو بیزاری می جوید
و هیچ خونی نیست که ریخته شود مگر آنکه به گردن آن دو نفر باشد
بحارالانوار 30/383
امام باقر(علیه السلام):
همانا آن دو شیخ(عمر و ابابکر)از دنیا رفتند وتوبه نکردند و به یاد نیاوردند آن ظلمهایی که در حق امیرالمومنین(علیه السلام)روا داشتند پس لعنت خدا و فرشتگان و همه مردم بر آن دو باد
اصول کافی ج8 ص 246 ح343
امام باقر(علیه السلام):
به خدا قسم هیچ از یک ما از دنیا نرود مگر غضبناک باشد از آن دو
و هیچ روزی بر ما نمی گذرد مگر این که نسبت به آن دو خشمگین هستیم
و بزرگانمان به کوچکترها به این امر سفارش می کنند
لعنت خدا و ملائکه و تمامی مردم بر آن دو نفر باد
اصول کافی 8/245 ح340
امام صادق(علیه السلام):
کسی که ذره ای از محبت اولی و دومی را به دل داشته باشد استحقاق بهشت ندارد
تفسیر عیاشی ج1ص156
بحارالانوار ج30ص215
امام صادق (علیه السلام):
سوگند به خدا اگر درقلب جبرئيل و میکائیل ذره اي از محبت آن دو نفر(ابو بكر و عمر)بود خداوند آنها را با صورت در آتش جهنم مي انداخت
بحار الانوار ج45 ص 339
امام صادق(علیه السلام):
ما اهل بیت (ع)کوچک و بزرگ خود را به سب و لعن و بیزاری جستن از آن دو(عمر و ابابکر)امر می نمائیم
معجم رجال الحدیث ج15 ص129
امام صادق(علیه السلام):
هنگامی که حضرت قائم عج ظهور فرماید آن دو (عمر و ابوبکر)را لعنت نموده و از آنها برائت می جوید
بحارالانوار 52/386 ح201
امام صادق(علیه السلام):
هر ظلمی که تا روز قیامت اتفاق افتد و هر خونی که تا روز قیامت به حرام بر زمین بریزد و هر عمل منکر و
ناشایستی که تا روز قیامت اتفاق افتد همانا وزر و وبال آن به گردن آن دو (عمر و ابابکر)و پیروان آن دو نوشته خواهد شد
مجمع النورین ص124
امام صادق (علیه السلام):
هر كسي در كفر دشمنان و ظالمين به حق اهل بيت شك كند كافر است
وسائلالشيعة ج:28 ص:345
بحارالأنوار ج :8 ص :366
بحارالأنوار ج :27 ص :62
امام صادق (علیه السلام):
دروغ ميگويد کسي که گمان مي کند دوستدار ماست اما از دشمنان ما برائت نمي جويد
بحارالانوار ج27ص 57