⚫️مولا علی علیهالسّلام:
اَبخَلُ النّاسِ مَن بَخِلَ عَلَى نَفسِهِ بِمَالِهِ وَ خُلّفَهُ لِوُرّاثِهِ
بخيلترين مردم كسى است كه مال خويش را از خود دريغ دارد، و براى وارثانش بگذارد!
📚غررالحكم ح۳۲۵۳
«اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
⚫️امام حسین علیهالسّلام:
خَسِرَتْ صَفْقَةُ عَبْدٍ لَمْ تَجْعَلْ لَهُ مِنْ حُبّکَ نَصِیباََ
(پروردگارا،) کسی که از محبّت خود بهرهمندش نکردی، زیان کرده است.
📚بحارالانوار ج۹۵ ص۲۲۶
«اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
⚫️مولا علی علیهالسّلام:
وَ مَنْ لَهِجَ قَلْبُهُ بِحُبِّ الدُّنْيَا الْتَاطَ قَلْبُهُ مِنْهَا بِثَلَاثٍ هَمٍّ لَا يُغِبُّهُ وَ حِرْصٍ لَا يَتْرُكُهُ وَ أَمَلٍ لَا يُدْرِكُهُ
آن کس که قلب او با دنياپرستی پيوند خورد، همواره جانش گرفتار سه مشکل است: اندوهی رها نشدنی، حرص جدا نشدنی، و آرزويی دست نيافتنی.
📚نهجالبلاغه حکمت ۲۲۸
«اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
{مهدویّت در قرآن مجید}
⚫️وجود نازنین امام باقر علیه السّلام در تفسیر آیهٔ شریفهٔ
الَّذِیْنَ یُؤْمِنُوْنَ بِالْغَیْبِ
(بقره، ۳)
کسانی که به غیب ایمان میآورند،
فرمودند:
غیب، زنده شدن پس از مرگ، روز قیامت، قیام قائم و رجعت است.
📚بحارالانوار ج۲۴ ص۳۵۱
«اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
🌼🍃🌼
🍃🌼
🌼
#معرفی_یاران_امام_حسین (ع)📜
#یار_چهاردهم💕
💜 #جوینبنمالک💜
🌹جوین بن مالك: او شیعه و در میان قبیله بنى تمیم بوده است، و با آنان براى جنگ با امام حسین (ع) بیرون آمد! و چون ابن سعد شرط هاى امام را نپذیرفت، او نیز همانند گروه دیگرى دست از سپاهیان كوفه كشیده و شب هنگام به سوى اردوى امام كوچ كرد.
💫[تعدادى از سپاه عمر بن سعد كه در حدود سى نفر بودند شب عاشورا به امام حسین (ع)پیوستند.]💫
#ادامه_دارد.....
📗ابصار العین، 113
🌸
🍃🌸
🌸🍃🌸
4_6050728640746882902.mp3
6.01M
🎙 حجت الاسلام معاونیان
🎵 ماجرای پیرمرد کارگری که ...
◾️ 🌿 ◾️ 🌿 ◾️ 🌿 ◾️
✨﷽✨
💠ملاقات با ملک الموت چگونه است؟💠
✍یکی از حالات میّت، چه مؤمن و چه کافر، روبرو شدن با فرشته مرگ است. اما این ملاقات به صورت یکسان صورت نمیگیرد. کافر ملک الموت را به صورت مرد سیاهی که موهایش سیخ شده و با بویی بسیار بد و با لباسهایی تیره میبیند، در حالیکه از دهان و بینی او آتش و دود بیرون میآید به گونهای که حضرت ابراهیم(ع) با دیدن این حالت فرشته مرگ (که به درخواست خود ایشان این جریان اتفاق افتاد) به او گفت: «اگر گناهکار فقط همین صحنه را ببیند برای جزای اعمالش کافی است». اما انسان مؤمن ملک الموت را به شکل جوان زیبارویی که لباسهای زیبا پوشیده و هیئت زیبایی دارد میبیند، در حالیکه بویی خوش از او به مشامش میرسد. این منظره آنقدر خوش آیند مؤمن است که حضرت ابراهیم به فرشته مرگ گفت: «اگر مؤمن فقط این چهره نیکوی تو را به عنوان پاداش نیکیهایش ببیند، برایش کافی است».
📚 ابن ابی جمهور، محمد بن زین الدین،
محقق و مصحح: عراقی، مجتبی، ج ۱، ص۲۴۷
4_5963125601559644085.mp3
3.44M
#منبر_صوتی
سخنران : حجتالاسلام #قاسمی_اصفهانی
چرانام حضرت ابوالفضل(ع)ومقام ایشان درزیارت عاشورا نیامده است؟...
〽️آیا مي دانید نقش نگین انگشتری
امام حسین علیه السلام چه بود ❓
♻️روایت است که در دست امام صادق علیه السّلام
انگشتر جدّش حسین بن علی علیه السّلام بود
و بر نگین آن نوشته بود: «لا إلهَ إلاّ الله، عُدَّةُ لِلِقاءِ الله»
♻️ائمه علیهم السّلام هر کدام شعار و جمله ای را بر نگین انگشتر خود حک می کردند. نقش نگین انگشتر سیدالشهداء علیه السّلام عبارت بود از «اِنَّ اللهَ بالغُ اَمرِهِ» و به نقلی دو انگشتر داشتند. بر نگین یکی «لا إلهَ إلاّ الله، عُدَّةُ لِلِقاءِ الله»
و بر دیگری «اِنَّ اللهَ بالغُ اَمرِهِ» بود.(1)
♻️هر دو تعبیر، گویای روح شهادت طلب آن حضرت و مقام رضا و تسلیم او به دیدار خدا و پروردگار است. روایت است که در دست امام صادق علیه السّلام انگشتر جدّش حسین بن علی علیه السّلام بود و بر نگین آن نوشته بود:
«لا إلهَ إلاّ الله، عُدَّةُ لِلِقاءِ الله»(2)
و این نیز که توحید، سرمایه لقای الهی است،
نشان دهنده روح خداجویی و شهادت طلبی اوست♻️
✍پی نوشت:
1- سفینه البحار،ج1،ص377.
2 - امالی صدوق،ص124.
✨﷽✨
💠ملاقات با ملک الموت چگونه است؟💠
✍یکی از حالات میّت، چه مؤمن و چه کافر، روبرو شدن با فرشته مرگ است. اما این ملاقات به صورت یکسان صورت نمیگیرد. کافر ملک الموت را به صورت مرد سیاهی که موهایش سیخ شده و با بویی بسیار بد و با لباسهایی تیره میبیند، در حالیکه از دهان و بینی او آتش و دود بیرون میآید به گونهای که حضرت ابراهیم(ع) با دیدن این حالت فرشته مرگ (که به درخواست خود ایشان این جریان اتفاق افتاد) به او گفت: «اگر گناهکار فقط همین صحنه را ببیند برای جزای اعمالش کافی است». اما انسان مؤمن ملک الموت را به شکل جوان زیبارویی که لباسهای زیبا پوشیده و هیئت زیبایی دارد میبیند، در حالیکه بویی خوش از او به مشامش میرسد. این منظره آنقدر خوش آیند مؤمن است که حضرت ابراهیم به فرشته مرگ گفت: «اگر مؤمن فقط این چهره نیکوی تو را به عنوان پاداش نیکیهایش ببیند، برایش کافی است».
📚 ابن ابی جمهور، محمد بن زین الدین،
محقق و مصحح: عراقی، مجتبی، ج ۱، ص۲۴۷
😡👊 قبائلی از شام که به فعل کثیف پدرانشان در واقعه عاشورا افتخار می کنند
مرحوم کراجکی(م499 هجری) در کتاب « التعجّب من أغلاط العامة في مسألة الإمامة» می نویسد:
تعجب از عدّه ای است که به کارهایی که پدرانشان با حسین بن علی علیه السلام انجام دادند، شاد شدند و آنها را به واسطه کار و اثری که در قتل آن حضرت داشتند، بزرگ داشتند و به آن افتخار کردند، و به همین جهت در سرزمین شام به این القاب مشهور و شناخته شدند. این عده عبارتند از:
1)«و أمّا بنو السراويل: فأولاد الذي سلب سراويل الحسين عليه السّلام»
بنو سراويل: اولاد كسى بودند كه پيراهن حسين بن علی علیه السلام را روز عاشورا از تن مباركش در آورد و برد.
2)«و أمّا بنو السرج: فأولاد الذين أسرجت خيله لدوس جسد الحسين عليه السّلام، و وصل بعض هذه الخيل إلى مصر، فقلعت نعالها من حوافرها و سمّرت على أبواب الدور ليتبرّك بها، و جرت بذلك السنّة عندهم حتّى صاروا يتعمّدون عمل نظيرها على أبواب دور أكثرهم»
بنو سرج: اولاد کسی هستند که اسبانش را زين کرد تا جسد حسين بن علی علیه السلام را لگدمال کند. بعضي از اين اسب ها به مصر رسید، پس نعل آن اسب ها را جدا کردند و از باب تبرّک بر سر خانه هایشان آويختند، و اين کار نزدشان رسم و سنّت گشت.
3)«و أمّا بنو سنان: فأولاد الذي حمل الرمح الذي على سنانه رأس الحسين عليه السّلام»
بَنُو سِنان: اولاد کسی هستند که نيزه اى را حمل می کرد كه سر حسين بن علی علیه السلام بر آن بود.
4)«و أمّا بنو المكبّري: فأولاد الذي كان يكبّر خلف رأس الحسين عليه السّلام»
بنو المُكَبِّرِى: اولاد کسی هستند که پشت سر بریده حسین بن علی علیه السلام تکبیر می گفت.
5)«و أمّا بنو الطشتي: فأولاد الذي حمل الطشت الذي ترك فيه رأس الحسين عليه السّلام، و هم بدمشق معروفون»
بَنُو الطَّشتى: اولاد کسی هستند كه سر حسین بن علی علیه السلام را در طشت حمل می کرد، و آنان در دمشق معروفند.
6)«و أمّا بنو القضيبي: فأولاد الذي أحضر القضيب إلى يزيد لعنه اللّه لنكت ثنايا الحسين عليه السّلام»
بَنُو القَضِيبى: اولاد كسی هستند كه برای یزید ملعون، آن تکه چوب را آورد و یزید ملعون با آن چوب، به دندان های حسین بن علی علیه السلام می زد.
7)«و أمّا بنو الدرجي: فأولاد الذي ترك الرأس في درج جيرون
بنو الدَّرَجى: اولاد كسى كه سر حسین بن علی علیه السلام را بر پله هاى باب جيرون(در دمشق) نهاد.
(التعجّب من أغلاط العامة في مسألة الإمامة، ص116-117)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
👌🗣 نماز بسیار ساده برای اوّل هر ماه (برای روز اوّل صفر)
مرحوم سید بن طاوس می گوید: به ما روایت رسیده است که نماز اوّل هر ماه دو رکعت است، در رکعت اول یک بار سوره حمد و یک بار سوره توحید، و در رکعت دوم یک بار سوره حمد و یک بار سوره قدر. (مستدرك الوسائل، ج6 ، ص349)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🌚 نحوست ماه صفر
مرحوم علامه مجلسی در زادالمعاد می نویسد:
این ماه صفر، مشهور به نحوست است، و این دو وجه می تواند داشت: اوّل آنکه موافق قول علمای شیعه، وفات حضرت رسالت پناه در این ماه واقع شده است، دوم آنکه در سه ماه متوالی که اشهر حرم اند، چون عرب قتال نمی کرده اند و در این ماه شروع به قتال می کرده اند، لهذا نحس شمرده اند. و در احادیث شیعه ندیده ام چیزی که دلالت بر نحوست کند، و در روایات غیر معتبره وارد شده است. (زادالمعاد، ص397)
مرحوم میرزا جوادآغا ملکی تبریزی در المراقبات می نویسد:
معروف است كه ماه صفر به خصوص چهار شنبه آخر آن نحس می باشد، اما در اين مورد روايتى نداريم. شايد اين نحوست به دلیل رحلت پيامبر اكرم صلّى اللّه عليه و آله و سلّم در اين ماه و نيز اين سخن پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم باشد كه فرمود: «مَن بَشَّرَنِي بِخُرُوجِ صَفَر بَشَّرتُهُ بِالجَنَّةِ»«كسى كه مرا به تمام شدن ماه صفر مژده بدهد، او را به بهشت بشارت می دهم» كه به اين ترتيب می توان اين مطلب را ثابت كرد. (المراقبات، ص37)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🌚🌝⚡️ مقابله با نحوست ماه صفر یا نحوست روزها
مرحوم محدّث قمی در موضوع برطرف کردن نحوست ماه صفر چنین می گوید:
«بدان كه ماه صفر، معروف به نحوست است، و براى رفع نحوست هيچ چيز بهتر از تصدّق و ادعيه و استعاذات وارده نيست.» (مفاتیح الجنان، اعمال ماه صفر)
راه های مقابله با نحوست ایّام عبارتند از:
1)صدقه دادن
عَنْ مِسْمَعِ بْنِ عَبْدِ الْمَلِكِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: مَنْ تَصَدَّقَ بِصَدَقَةٍ حِينَ يُصْبِحُ أَذْهَبَ اللَّهُ عَنْهُ نَحْسَ ذَلِكَ الْيَوْمِ. (الكافي، ج 4، ص6)
حضرت صادق علیه السلام فرمود: هرکس هنگامیکه صبح می کند، صدقه بدهد، خداوند نحسی آن روز را از وی برمی دارد.
عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَسْبَاطٍ عَمَّنْ رَوَاهُ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: حَدَّثَنِي أَبِي علیه السلام: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه وآله: مَنْ سَرَّهُ أَنْ يَدْفَعَ اللَّهُ عَنْهُ نَحْسَ يَوْمِهِ فَلْيَفْتَتِحْ يَوْمَهُ بِصَدَقَةٍ يُذْهِبُ اللَّهُ بِهَا عَنْهُ نَحْسَ يَوْمِهِ، وَ مَنْ أَحَبَّ أَنْ يُذْهِبَ اللَّهُ عَنْهُ نَحْسَ لَيْلَتِهِ فَلْيَفْتَتِحْ لَيْلَتَهُ بِصَدَقَةٍ يَدْفَعُ اللَّهُ عَنْهُ نَحْسَ لَيْلَتِهِ. (الكافي، ج 4، ص6- 7)
حضرت صادق از پدر گرامی خویش علیهماالسلام از رسول خدا صلّی الله علیه وآله نقل می کند که فرمود: هرکس دوست دارد خداوند نحسی روزش را از وی بردارد، روزش را با دادن صدقه آغاز نماید، زیرا خداوند به واسطه صدقه، نحسی آن روز را از وی برمی دارد. و هرکس دوست دارد خداوند نحسی شبش را از وی بردارد، شبش را با دادن صدقه آغاز نماید، زیرا خداوند به واسطه صدقه، نحسی آن شب را از وی برمی دارد.
2)روزه و انجام عبادت الهی
عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ الْعَسْكَرِيِّ علیه السلام قال: إنَّ فِي كُلِّ شَهْرٍ مِنَ الشُّهُورِ الْعَرَبِيَّةِ يَوْمُ نَحْسٍ، لَا يَصْلُحُ ارْتِكَابُ شَيْءٍ مِنَ الْأَعْمَالِ فِيهِ سِوَى الْخَلْوَةِ وَ الْعِبَادَةِ وَ الصَّوْمِ. (بحارالأنوار، ج59،ص54 به نقل از مکارم الاخلاق)
حضرت عسکری علیه السلام فرمود: در هر ماه از ماه های عربی، یک روز نحس وجود دارد. در این روز جز خلوت گزیدن و عبادت و روزه، انجام کاری صلاح نیست.
3)خواندن دعا و تعویذات سفارش شده
در بعضی از روایاتی که در موضوع ادعیه سرّ می باشد، خداوند عزّوجلّ می فرماید: ای محمّد، هرکس از امّت تو در یک روز نحس خواست که توجّهی به خداوند نماید، و از نحوست آن روز می ترسید، چنین عمل کند: سوره فاتحه، سوره فلق، سوره ناس، آیة الکرسی، سوره قدر و آخر سوره آل عمران را بخواند، و سپس اینچنین دعا کند:
«اللَّهُمَّ بِكَ يَصُولُ الصَّائِلُ، وَ بِقُدْرَتِكَ يَطُولُ الطَّائِلُ، وَ لَا حَوْلَ لِكُلِّ ذِي حَوْلٍ إِلَّا بِكَ، وَ لَا قُوَّةَ يَمْتَازُ بِهَا ذُو قُوَّةٍ إِلَّا مِنْكَ، أَسْأَلُكَ بِصَفْوَتِكَ مِنْ خَلْقِكَ وَ خِيَرَتِكَ مِنْ بَرِيَّتِكَ مُحَمَّدٍ نَبِيِّكَ وَ عِتْرَتِهِ وَ سُلَالَتِهِ عَلَيْهِ و عَلَيْهِمُ السَّلَامُ، صَلِّ عَلَيْهِمْ وَ اكْفِنِي شَرَّ هَذَا الْيَوْمِ وَ ضَرَّهُ، وَ ارْزُقْنِي خَيْرَهُ وَأَمْنَهُ، وَ اقْضِ لِي فِي مُتَصَرَّفَاتِي بِحُسْنِ الْعَاقِبَةِ وَ بُلُوغِ الْمَحَبَّةِ، وَ الظَّفَرِ بِالْأُمْنِيَّةِ، وَ كِفَايَةِ الطَّاغِيَةِ الْغَوِيَّةِ وَ كُلِّ ذِي قُدْرَةٍ لِي عَلَى أَذِيَّةٍ حَتَّى أَكُونَ فِي جُنَّةٍ، وَ عِصْمَةٍ مِنْ كُلِّ بَلَاءٍ وَ نِقْمَةٍ، وَ أَبْدِلْنِي مِنَ الْمَخَاوِفِ فِيهِ أَمْناً، وَ مِنَ الْعَوَائِقِ فِيهِ يُسْراً حَتَّى لَا يَصُدَّنِي صَادٌّ عَنِ الْمُرَادِ، وَ لَا يَحُلَّ بِي طَارِقٌ مِنْ أَذَى الْعِبَادِ، إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ، وَ الْأُمُورُ إِلَيْكَ تَصِيرُ، يَا مَنْ لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ، وَ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ»
پس اگر چنین بگوید، از بدی و نحوست آن روز ان شاءالله در امان خواهد بود. (مستدرك الوسائل، ج 8، ص142- 143)
مرحوم محدّث قمی در مفاتیح الجنان می نویسد: اگر كسى می خواهد از بلاهاى نازله در ماه صفر محفوظ بماند، همانگونه که محدّث فيض و غيره فرموده اند در هر روز ده مرتبه این ذکر را بخواند:
«يَا شَدِيدَ الْقُوَى، وَ يَا شَدِيدَ الْمِحَالِ، يَا عَزِيزُ يَا عَزِيزُ يَا عَزِيزُ، ذَلَّتْ بِعَظَمَتِكَ جَمِيعُ خَلْقِكَ، فَاكْفِنِي شَرَّ خَلْقِكَ، يَا مُحْسِنُ يَا مُجْمِلُ يَا مُنْعِمُ يَا مُفْضِلُ، يَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ، سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ، فَاسْتَجَبْنَا لَهُ وَ نَجَّيْنَاهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذَلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ، وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ». (مفاتیح الجنان، اعمال ماه صفر)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
✅ به دستور بزرگان، به هنگام زلزله، بمباران و خطرات زمینی و آسمانی دعای احتجاب را بخوانید تا حفظ شوید
«اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ يَا مَنِ احْتَجَبَ بِشُعَاعِ نُورِهِ عَنْ نَوَاظِرِ خَلْقِهِ، يَا مَنْ تَسَرْبَلَ بِالْجَلَالِ وَ الْعَظَمَةِ، وَ اشْتَهَرَ بِالتَّجَبُّرِ فِي قُدْسِهِ، يَا مَنْ تَعَالَى بِالْجَلَالِ وَ الْكِبْرِيَاءِ فِي تَفَرُّدِ مَجْدِهِ، يَا مَنِ انْقَادَتِ الْأُمُورُ بِأَزِمَّتِهَا طَوْعاً لِأَمْرِهِ، يَا مَنْ قَامَتِ السَّمَاوَاتُ وَ الْأَرَضُونَ مُجِيبَاتٍ لِدَعْوَتِهِ، يَا مَنْ زَيَّنَ السَّمَاءَ بِالنُّجُومِ الطَّالِعَةِ وَ جَعَلَهَا هَادِيَةً لِخَلْقِهِ، يَا مَنْ أَنَارَ الْقَمَرَ الْمُنِيرَ فِي سَوَادِ اللَّيْلِ الْمُظْلِمِ بِلُطْفِهِ، يَا مَنْ أَنَارَ الشَّمْسَ الْمُنِيرَةَ وَ جَعَلَهَا مَعَاشاً لِخَلْقِهِ، وَ جَعَلَهَا مُفَرِّقَةً بَيْنَ اللَّيْلِ وَ النَّهَارِ بِعَظَمَتِهِ. يَا مَنِ اسْتَوْجَبَ الشُّكْرَ بِنَشْرِ سَحَائِبِ نِعَمِهِ، أَسْأَلُكَ بِمَعَاقِدِ الْعِزِّ مِنْ عَرْشِكَ وَ مُنْتَهَى الرَّحْمَةِ مِنْ كِتَابِكَ، وَ بِكُلِّ اسْمٍ هُوَ لَكَ سَمَّيْتَ بِهِ نَفْسَكَ أَوِ اسْتَأْثَرْتَ بِهِ فِي عِلْمِ الْغَيْبِ عِنْدَكَ، وَ بِكُلِّ اسْمٍ هُوَ لَكَ أَنْزَلْتَهُ فِي كِتَابِكَ أَوْ أَثْبَتَّهُ فِي قُلُوبِ الصَّافِّينَ الْحَافِّينَ حَوْلَ عَرْشِكَ، فَتَرَاجَعَتِ الْقُلُوبُ إِلَى الصُّدُورِ عَنِ الْبَيَانِ بِإِخْلَاصِ الْوَحْدَانِيَّةِ وَ تَحْقِيقِ الْفَرْدَانِيَّةِ، مُقِرَّةً لَكَ بِالْمَعْبُودِيَّةِ، وَ إِنَّكَ أَنْتَ اللَّهُ أَنْتَ اللَّهُ أَنْتَ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ، وَ أَسْأَلُكَ بِالْأَسْمَاءِ الَّتِي تَجَلَّيْتَ بِهَا لِلْكَلِيمِ عَلَى الْجَبَلِ الْعَظِيمِ، فَلَمَّا بَدَا شُعَاعُ نُورِ الْحُجُبِ مِنْ بَهَاءِ الْعَظَمَةِ خَرَّتِ الْجِبَالُ مُتَدَكْدِكَةً لِعَظَمَتِكَ وَ جَلَالِكَ وَ هَيْبَتِكَ، وَ خَوْفاً مِنْ سَطْوَتِكَ، رَاهِبَةً مِنْكَ، فَلَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ فَلَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ فَلَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ، وَ أَسْأَلُكَ بِالاسْمِ الَّذِي فَتَقْتَ بِهِ رَتْقَ عَظِيمِ جُفُونِ عُيُونِ النَّاظِرِينَ، الَّذِي بِهِ تَدْبِيرُ حِكْمَتِكَ وَ شَوَاهِدُ حُجَجِ أَنْبِيَائِكَ، يَعْرِفُونَكَ بِفِطَنِ الْقُلُوبِ وَ أَنْتَ فِي غَوَامِضِ مُسَرَّاتِ سَرِيرَاتِ الْغُيُوبِ. أَسْأَلُكَ بِعِزَّةِ ذَلِكَ الِاسْمِ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَصْرِفَ عَنِّي وَ عَنْ أَهْلِ حُزَانَتِي وَ جَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ جَمِيعَ الْآفَاتِ وَ الْعَاهَاتِ وَ الْأَعْرَاضِ وَ الْأَمْرَاضِ وَ الْخَطَايَا وَ الذُّنُوبِ وَ الشَّكِّ وَ الشِّرْكِ وَ الْكُفْرِ وَ الشِّقَاقِ وَ النِّفَاقِ وَ الضَّلَالَةِ وَ الْجَهْلِ وَ الْمَقْتِ وَ الْغَضَبِ وَ الْعُسْرِ وَ الضِّيقِ وَ فَسَادِ الضَّمِيرِ وَ حُلُولِ النَّقِمَةِ وَ شَمَاتَةِ الْأَعْدَاءِ وَ غَلَبَةِ الرِّجَالِ، إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعاءِ، لَطِيفٌ لِمَا تَشَاءُ، وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيم».
(مهج الدعوات، ص76-77)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
💎دستورالعمل رفع بحران ها و مشکلات اجتماعی
از بزرگان مکتب تشیّع نقل شده است که اگر این آیه از سوره دخان، در یک مجلس، به تعداد 40 هزار مرتبه خوانده شود، خداوند متعال آن بحران و مشکل اجتماعی را رفع می فرماید:
رَبَّنَا اکْشِفْ عَنَّا الْعَذابَ إِنَّا مُؤْمِنُونَ
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🌑😥🌑 روز اول ماه صفر، روز ورود سر مقدّس سیدالشهدا علیه السلام به دمشق
مرحوم شیخ ابراهیم کفعمی در «مصباح» ، و مرحوم شیخ بهایی در «توضیح المقاصد» می نویسند:
روز اول ماه صفر ، روزی است که سر حضرت سیّدالشهدا علیه السلام به دمشق وارد شد، و بنی امیّة، آن روز را عید قرار دادند. (المصباح للكفعمي، ص510/ توضیح المقاصد، ص5)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
😓😥با این حالت، اسرا وارد شهر شام شدند
مرحوم آیت الله تولایی خراسانی، در سخنرانی خود در مدرسه مجتهدی تهران در دهه اوّل صفر سال1396 قمری، خطاب به طلاّب علوم دینی می فرمود:
بچّه های فاطمه زهرا علیهاالسلام را وارد شهر شام کردند، همچون اسیران زنگبار و یهودی و نصرانی و مجوس...
خدا نکند زن و بچّه شما، اوّلاً بی لباس باشند، و پول نداشته باشی لباس بخری، و یک چادر پاره ای، یک مقنعه پاره کهنه بر سرشان باشد. از اینکه دوستان، آنها را می بینند، متأثر می شوی، چه رسد به این که دشمنان، آنها را ببینند. اگر این اتّفاق در خانه ات باشد، متأثر می شوی تا چه برسد به کوچه. اگر فکر کنی کباب می شوی. این دختران امیرالمؤمنین علیه السلام، یک چادر حسابی نداشتند، یک لباس حسابی بر تن نداشتند. در کوفه چنین بودند.
«دَخَلَتْ زَینَبُ عَلَی ابنِ زِیادٍ، وَ عَلَیها اَرْذَلُ ثِیابِها وَ هِی مُتَنَکِّرَةٌ.» (منهاجالبراعة في شرح نهجالبلاغة، ج15، ص39)
هرچه لباس خوب داشتند، همه را برده بودند. یک دانه چادر پاره به سرشان بود و یک پیراهن به تنشان. با اذن از سیّدها میگویم. آن چادر و آن پیراهن خیال می کنید سالم مانده بود؟ آنها پاره پاره شده بود. آن قدر روی چوب جهاز شترها و...
ای کاش همین بود. سیّدها بر سرتان بزنید. با همین چادرها و پیراهنها بودند که آنقدر شلاق به آنها زدند، آنقدر تازیانه زدند. ای وای!
با این حالت، با این لباس و وضعیت، دختر علی و زهرا سلام الله علیهما را وارد شهر شام کردند. تماشاچی ها تماشا می کنند، رقاصها می رقصند، طبّال ها طبل می زنند. از همه بدتر، مردم به یکدیگر می رسند و مبارک باد می گویند. از این ها بالاتر بگویم، ناله شما به آسمان برود. در مقابل چشم زنها، آن مردم خدانشناس می آیند پایین نیزه، همان نیزهای که سر اباعبدالله علیه السلام بر آن است، با انگشتهایشان اشاره میکنند و میگویند: «هذا رَأسُ الخارِجی...»
بحقّ مولانا الحسین المظلوم و بأهل بیته المظلومین، با حال ناله و تضرّع، به منظور فرج صاحبتان، ده نوبت: یا الله ...
به دل سوخته آل محمّد علیهم السلام، دل ما را به فرج امام زمانمان خرسند فرما. به چشمان گریانشان، چشم ما را به جمال صاحبمان روشن فرما.
(سخنرانی های مدرسه مجتهدی، دوشنبه، شب دوم صفر 1396 قمری)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
😓😓😓 خدا هیچ عزیزی را ذلیل و خوار نکند!
مرحوم آیت الله تولاّیی خراسانی در سخنرانی خود در مسجد سیّد اصفهان در ماه رمضان 1392 هجری و مسجد ملک تهران، در ماه رمضان 1383 قمری می فرمود:
وقتی حسین بن علی علیه السلام از بالای نیزه نگاه می کند، خواهرش زینب علیهاالسلام را میان محملِ بی روپوش می بیند. در مجلس ابن زیاد تا نگاه می کند، خواهرش زینب را با لباس های مندرس می ببیند. ای وای! یک کلمه بگویم. علما مخصوصاً سادات بنی فاطمه علیهاالسلام، بلند بلند بنالند. عین عبارت مقتل است:
وَ أُدْخِلَ عِیالُ الْحُسَینِ بْنِ عَلِی علیه السلام عَلَى ابْنِ زِیادٍ، فَدَخَلَتْ زَینَبُ أُخْتُ الْحُسَینِ علیه السلام فِی جُمْلَتِهِمْ مُتَنَکِّرَةً وَ عَلَیهَا أَرْذَلُ ثِیابِهَا فَمَضَتْ حَتَّى جَلَسَتْ نَاحِيَةً مِنَ الْقَصْرِ وَ حَفَّتْ بِهَا إِمَاؤُهَا. (الإرشاد، ج2، ص115)
افّ بر تو اى روزگار! چه كار كردى؟ اين خانمى كه شاهدخت كوفه بوده، اين خانمى كه زن هاى بزرگ كوفه آرزومندى شرفيابى خدمتش را داشته اند، اين دخترِ ملك عراق که دختر اميرالمؤمنين علیه السلام است. از شما سادات عذر مي خواهم. اين مخدّره اى كه اينچنين مقامى داشت حالا در همين شهر او را به صورت اسيرى آورده اند. خدا هیچ عزیزی را ذلیل و خوار نکند! هیچ بزرگ زادهای را گرفتار نکند! زینب علیهاالسلام وارد مجلس ابنزیاد شد ولی با لباس های پاره پاره و لباس های مندرس. «وَ عَلَیهَا أَرْذَلُ ثِیابِهَا». اي واى! ای سادات! به جان شما! عمّه شما غير از يك پيراهن چيز دیگری ندارد. بيش از اين نمي گويم. امّا پيرهن طورى نبود كه بى بى خجالت نكشد. بى بى از لباس خودش خجل بود. يك وقت ديدند با آستين خود صورتش را گرفته. خودش را به یک گوشه مجلس رساند. كنيزها دورش را گرفتهاند مبادا کسی زینب علیهاالسلام را بشناسد، مبادا کسی متوجّه بی بی شود.
فَقَالَ ابْنُ زِيَادٍ: مَنْ هَذِهِ الَّتِي انْحَازَتْ نَاحِيَةً وَ مَعَهَا نِسَاؤُهَا؟ فَلَمْ تُجِبْهُ زَيْنَبُ. فَأَعَادَ ثَانِيَةً وَ ثَالِثَةً يَسْأَلُ عَنْهَا.
آن لامذهب حرام زاده، ابنزیاد از بالای تخت دید و فهمید این زن، یک مقامی دارد و این زن، بزرگ آنهاست. لابدّ يا عيال امام حسين علیه السلام است يا خواهر امام حسين علیه السلام است يا دختر امام حسين علیه السلام. حالا بايد نيشتر زد. حالا بايد نمك روى جراحت او ريخت. خواست او را رسوا کند. فریاد زد: «من هذه المتنکّرة او المتکبّرة؟» اين زنى كه خودش را به ناشناسى زد و رفت كنج مجلس نشست كيست؟ «این زنی که خودش را پنهان کرده و تکبّر به خرج میدهد، کیست؟!» کسی جوابش را نداد. فهميد مطلب مهمّ است. دوباره پرسيد. باز هم كسى جواب نداد. مرتبه سوم در غضب شد. از غضبش ترسيدند كه مبادا اين لامذهب اسائه ادبى كند. براى زن باعفّت خيلى سخت است مقابل نامحرمان اسمش را ببرند، آن هم اينطور شاهزاده اى را.
ای سیدها! ناگهان كنيزى از جا بلند شد و کلمه ای گفت که دل همه شما را می سوزاند! گفت: «هَذِهِ زَینَبُ بِنْتُ فَاطِمَةَ بِنْتِ رَسُولِ اللهِ صلّی الله علیه و آله». آی! اينجاست كه نيشتر را به قلب زينب علیهاالسلام زد. پيغمبر ما ميگويد: «ارْحَمُوا عَزِيزَ قَوْمٍ ذَلَّ وَ غَنِيَّ قَوْمٍ افْتَقَرَ وَ عَالِماً تَتَلَاعَبُ بِهِ الْجُهَّالُ»
بر سه كس رحم كنيد. يكى به عزيزى است كه خوار شده است. اين شاهزاده اى كه حالا اسيرش كرده اند عوض اينكه بر او رحم كنند، به او جسارت شد.
همین که این لامذهب، حضرت زینب علیهاالسلام را شناخت، شما تصوّر می کنید آیا عذرخواهی کرد؟ آیا تسلیتی داد؟ نه! یک مشت نمک روی جراحت دل زینب علیهاالسلام پاشید؛ یک کلمه ای گفت که اثرش از هزار خنجر به قلب این خانم بیش تر بود. بگویم و شما زنها بر این کلمه بلند بنالید. همین که شناخت، صدا زد: زینب! «الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی فَضَحَکمْ وَ قَتَلَکمْ وَ أَکذَبَ أُحْدُوثَتَکمْ.»
معنا کنم؛ صدا زد: «زینب! شكر خدایى را كه برادرت را كشت و شما را رسوا كرد!»
بحقّ مولانا امیرالمؤمنین علیه السلام و بابنائه المعصومین: و بحقّ مولانا و سیدنا المنتظر و امامنا الثانیعشر علیه السلام، ده مرتبه بلند: یا الله، یا الله، یا الله، ...
بارالها! به حقّ آن لحظات حضرت زینب علیهاالسلام فرج امام زمانمان را برسان.
(مسجد سیّد اصفهان، ماه رمضان1392 قمری، مجلس بیست و سوم/ مسجد ملک، ماه رمضان1383 قمری، مجلس چهاردهم)
✅ «اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙دعــاۍهــرروزمـاهصـــفر🌙
🌹دعای هر روز ماه صفر برای دفع بلاها. هر روز ده مرتبه بخوانید.🌹
🍀✨🏴🍀✨🏴
🌎🌺🍃
🌺
❇️ تقویم نجومی
🗓 سه شنبه
🔸 ۱۶ مرداد/ اسد ۱۴۰۳
🔸 ۱ صفر المظفر ۱۴۴۶
🔸 ۶ اوت ۲۰۲۴
🌎🔭👀
🌓 امروز قمر در «برج سنبله» است.
✔️ برای امور زیر خوب است:
امور تجاری
امور زراعی
خرید وسیله سواری
امور آموزشی
مقدمات ازدواج
دیدار با امیران، مقامات، قضات
بنایی
ارسال کالا
امور مربوط به حرز
🌎🔭👀
🚖 مسافرت
خوب ایست.
👶 زایمان
نوزاد شاد، مبارک و دوستداشتنی است.
👨👩👧👦 انعقاد نطفه
🔹 امشب (شب سه شنبه)
ممکن است فرزند جنزده گردد.
💇 اصلاح سر و صورت
باعث کوتاهی عمر میشود.
🩸حجامت، خوندادن، فصد
برای رگها ضرر دارد.
✂️ ناخن گرفتن
روز مناسبی نیست.
باید بر هلاکت خود بترسد.
👕 دوخت و دوز
روز مناسبی نیست.
شخص، از آن لباس خیری نخواهد دید
به روایتی آن لباس یا در آتش میسوزد یا سرقت شود و یا شخص، در آن لباس مرگش فرا رسد.
خرید لباس اشکال ندارد.
کسانی که شغلشان خیاطی است میتوانند در روزهای خوب بُرش بزنند و در روزهای دیگر، آن را تکمیل کنند.
🌎🔭👀
😴 تعبیر خواب
رویایی که امشب (شب سهشنبه) دیده شود، تعبیرش از آیه ۱ سوره مبارکه "حمد" است.
﴿﷽ الحمدالله رب العالمین﴾
از مفهوم آن استفاده میشود که نامه یا حکمی از جانب بزرگی به خواب بیننده برسد و سبب خوشحالی او میگردد.
مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید.
🌎🔭👀
📿 وقت استخاره
از ساعت ۱۰ تا ساعت ۱۲
از ساعت ۱۶ تا عشای آخر (وقت خوابیدن)
📿 ذکر روز سه شنبه
«یا ارحم الراحمین» ۱۰۰ مرتبه
📿 ذکر بعد از نماز صبح
۹۰۳ مرتبه «یا قابض» موجب رسیدن به آرزوها میگردد.
☀️ ️روز سهشنبه متعلق است به:
💞 #امام_سجاد علیهالسلام
💞 #امام_باقر علیهالسلام
💞 #امام_صادق علیهالسلام
اعمال نیک خود را به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.
🌎🔭👀
⏳ مدت زمان اعتبار این تقویم
از اذان مغرب آغاز و اذان مغرب روز سهشنبه پایان مییابد.
🌺
🌎🌺🍃
یاثارالله(ع)🖤
خدا کند که یکی هم ز جمع کم نشود!
دعاکنید همه «اربعین حرم» باشیم🤲🏻
✋🏻هر روز یک سلام تا اربعین:
السلام علی الحسین
و علی علی بن الحسین
و علی اولاد الحسین
و علی اصحاب الحسین علیه السلام
الوداع ماه محرم.mp3
6.72M
🎧 الوِداع ماهِ مُــحَرّم مـاهِ گِــریِه مـاهِ ماتَــم
حَسـرَتِش رویِ دِلَـم موند کِه شَـباش بِمـیرَم از غَـم
کـاش میـشُد بَرات بِـمیرَم... 😭
🎙کربلایی #سید_امیر_حسینی
#الوداع_ماه_محرم
#پیشنهاد_دانلود 👌
ـــ ـــ ـــ ـــ ـــ ـــ ـــ ـــ ـــ ـــ
🔳