هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
✅ برخورد مؤمنانه در ماجرای آقای صدیقی
🔻فرض کنیم در ماجرای آقای صدیقی تخلفی صورت گرفته است. واکنش مؤمنانه به این ماجرا چیست؟ اصلا مهم است؟ آیا قرار است به اسم عدالتخواهی ظلم کنیم؟
🔹پس اولا با هیاهوی ضدانقلاب منفعل نشویم و جزء تکمیلی پروژهٔ رسانهای آنها نباشیم.
🔹دوم برخوردهای کودکانه در فضای مجازی را هم وقعی ننهیم. هیجان دارند تا بیشتر دیده شوند. مراقبت کنیم برای عقب نماندن از قافله به خطا و گناه نیفتیم.
🔹سوم هم زمین بازی "پروژهبگیران مجازی" و "دکانداران سیاسی" و "دلالان افشاگری" و "کاسبان عدالتخواهی" نشویم.
🔻 ازاینرو برای مخاطبی که درد اخلاق و شرع و قانون دارد و دغدغهٔ مطالبهٔ مؤمنانه دارد، چند نکته ضروری است.
✅مقدمهٔ کلیدی:
عدالتخواهی به تعبیر رهبر انقلاب بدون معنویت و عقلانیت ظلم است. معنویت یعنی تقوا و رعایت قانون الهی و شرع. تهمت و آبرو ریختن و هتک حیثیت و فحاشی و غیره نامش هرچه هست عدالتخواهی نیست.
عقلانیت نیز قدرت محاسبه است. منطق و استدلال است. رفتار خوارجگونه و ظاهرگرایانه و قضاوتهای یکجانبه باعث میشود فرد در قضاوت نهایی دچار خطای فاحش شود.
رفتار مؤمنانه در عدالتخواهی یعنی رعایت تقوا و عقلانیت. این دو نباشند، عدالتخواهی نیست و توهم مطالبه و دادخواهی خیالانگیز است.
🔻با این مقدمه ماجرا را مرور کنیم.
1⃣یکم. چه کسی خبر را آورد؟
نگاه کنید ببینید چه کسانی دست به افشاگری میزنند و اینها چه سابقهای داشتهاند. نیت از چه جهت مهم است؟ قرار نیست با شناخت فرد، از محتوا عبور کنیم. اما با شناخت فرد متوجه میشویم که واکنشمان هدف نهایی او را تکمیل نکند. با شناخت فرد متوجه میشویم این پروژه، هدف نهایی او نیست. مثلا هدفش تخریب شخصیتها و بزرگانی است که برای مردم ارج و قربی دارند. همین امروز را نگاه کنید. به واسطهٔ رفتار این دست جریانات تقریبا احدی در نظام نیست که سلم و پاکیزه مانده باشد. یا هدف نهاییشان تلقی فساد سیستمی و ابرپروژهشان ناامیدسازی است. شناخت فاعل مطالبهگری کمک میکند در نهایت بازی او را کامل نکنیم
2⃣دوم. حالا با محتوا چه کنیم؟
بعد از بررسی اسناد و مدارک متقن، مهمترین مسأله این است که ما چه میزان حق قضاوت داریم؟ ما حق داریم ورود بههنگام محکمه را مطالبه کنیم. اما قضاوت و مجازات کار ما نیست. آیا همهٔ آنچه قاضی باید ببیند و حکم کند در اختیار ماست؟ آیا میتوان به فرض وجود تخلف، پی به سوء نیت افراد برد؟ آیا شرعا و اخلاقا و قانونا حق قضاوت و بدتر از آن اجرای حکم و مجازت داریم؟ مجازات مگر چیست؟ همین ریختن آبروی افراد بدترین مجازاتهاست؛ آنهم افراد با آبرو. قرار نیست سوابق افراد مانع قضاوت آنها شود، اما اتفاقا سابقهٔ افراد در بزنگاههای مهم اخلاقی و سیاسی در گذشته یک ملاک عقلایی و منطقی است که بیمحابا آدمها را متهم و سرزنش نکنیم و اجازه دهیم محکمه با رعایت حقوق طرفین حکم کند.
3⃣سوم. برنده و بازندهٔ نهایی کیست؟
به ثمرهٔ مطالبه و حرف و کامنت و لایکمان توجه کنیم. ببینیم وقتی نقطهٔ نهایی را گذاشتیم، برنده و بازندهٔ نهایی چه کسی است؟ عدالتخواهیای که منجر به تخریب و بیآبرو کردن سرمایههای معنوی و اخلاقی و سیاسی مردم شود، ظلم است. ظلم اصلی هم به اعتقادات مردم است؛ نه فقط این و آن.
اگر مطالبهگری منجر به تلقی فساد سیستمی شود، ظلم اکبر است. اگر عدالتخواهی در نهایت به ناامیدی از آینده شود تبدیل شود، ابرفساد و بیعدالتی محض است. دادخواهی اگر منجر به رونق پروژهبگیران مجازی و دلالان افشاگری و کاسبان عدالتخواهی شود، حماقت تمام است. افشاگری اگر باعث تلقی ناکارآمدی عدلیه و رونق سوپرمنهای عروسکی و بتمنهای دستساز شود، دادگری توهمی و خیالی است.
در نهایت مراقبت کنیم به اسم عدالتخواهی جای اصل و فرع را برایمان عوض نکنند.
✅خلاصه و ساده؛ اگر نقطهٔ پایانی مطالبهمان را گذاشتیم، چه در نوشتن و چه تأیید کردن و چه حرف زدن، اگر ثمرهاش در خود و مخاطبمان ناامیدی از انقلاب و حاکمیت و آینده بود، بدانید و بدانیم که گرفتار فسادی تودرتو و ظلمی بزرگیم؛ مطالبهٔ مؤمنانه که هیچ...
همشهری
@mahdian_mohsen
11.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚡️جکسون هینکل: کاری که اسرائیل علیه مردم غزه انجام می دهد، ارتش روسیه را دسته ای از قدیسان نشان می دهد..
#رژیم_کودک_کش_اسرائیل
🇮🇷 حرف اولی
صاحب این عکس معروف در زمان دفاع مقدس کیست؟
ماجرا چه بود؟
معاون فرمانده گردان میثم لشکر محمد رسول الله بود که سال قبل از شهادت پای راستش بر اثر ترکش خمپاره از ران قطع و حتی امکان استفاده از پای مصنوعی هم برایش فراهم نشد اما دوباره به منطقه بازگشت و در تمام عملیاتها شرکت کرد و حتی در کوهستان های غرب نیز پا به پای دیگر رزمندگان از کوه بالا میرفت و می جنگید!
در عملیات خیبر قصد داشت به خط مقدم طلائیه برود اما فرماندهان شهید جزمانی و نوزاد از او خواستند که عقب بماند. دلش شکست و با بغض گفت: «حالا ما شدیم وبال گردن گردان؟»
فردا صبح درحالی که عصا زنان تلاش میکرد که خود را به خط برساند، عکاس قصد عکس گرفتن از او را داشت که با عصا وی را دور کرد و گفت: «من سوژه نیستم، بروید از رزمندگان عکس بگیرید!»
با فاصله گرفتنش از دوربین، این عکس به عنوان آخرین تصویر زندگی اش ثبت شد. دقایقی بعد هواپیماهای دشمن خط را بمباران کردند و او نیز نیز به کاروان عاشورا پیوست.
صاحب این عکس شهید ابراهیم حسامی است.
شهید آوینی: «انسان کافر روح را در خدمت اهوای تن می خواهد، اما مؤمن تن خویش را به مثابه مرکَبی برای تعالی روح می بیند و اینچنین، با پاهای بریده نیز از راه باز نمی ماند؛ می رود و پاهای بریدهاش را نیز عصاکشان به دنبال خود تا قلههای فتح می کشاند.
ای کاش می شد تا تو را در مأمن گمنامی ات رها کنیم و بگذریم، که تو اینچنین می خواستی. اما ای عزیز، اجر تو در کتمان کردن است و اجر ما در افشا کردن، تا تاریخ در افق وجود تو قلههای بلند تکامل انسانی را ببیند.»
🇮🇷 حرف اولی
14.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از قیام
18.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴توضیح جدید آیتالله صدیقی و عذرخواهی
خدا همه ما را ببخشد که تهمت سنگینی به یک عالم متقی زدیم.
این گناهی نیست که خدا به آسانی از آن بگذرد.
🙏لطفاً برای تبیین و رفع شبهه برای همه اشخاص و گروهها ارسال کنید.🙏
#شایعه #تبیین #آیت_الله_صدیقی
هدایت شده از همنو | همراهان نوجوان
📣 اینم عیدی تیم #همنو خدمت شما همراهان عزیز 🌷🌺
✅ مجموعه کلیپهای 50 قسمتی با موضوع فرزندپروری و تدریس استاد #ابراهیم_اخوی 👌
جلسه اول: والدین غایب
جلسه دوم: وفای به عهد
جلسه سوم: بازی با کودکان
جلسه چهارم: زبان تربیت
جلسه پنجم: آموزش والدین
جلسه ششم: ایجاد انگیزه درونی
جلسه هفتم: دعا برای فرزندان
جلسه هشتم: الگو سازی
جلسه نهم: مجادله و جر و بحث با فرزند
جلسه دهم: ایجاد خودمهارگری در فرزند
جلسه یازدهم: وجود قانون در خانه
جلسه دوازدهم: بینش الهی نسبت به فرزند
جلسه سیزدهم: آیا تربیت فرزند اولویت داره؟
جلسه چهاردهم: نقش مادرها در تربیت فرزند
جلسه پانزدهم: نقش پدرها در تربیت فرزند
جلسه شانزدهم: بردباری در رسیدن به لذت ها
جلسه هفدهم: اختلاف نظر والدین در تربیت فرزندان
جلسه هجدهم: آسیب های فرزند کمتر
جلسه نوزدهم: مدیریت فضای مجازی در منزل
جلسه بیستم: تکنیک های کاهش آسیب فضای مجازی
جلسه 21: دانستن کافی است یا مهارت لازمه؟
جلسه 22: تله های تربیتی
جلسه 23: فرزندپروری در آپارتمان
جلسه 24: انتقاد از فرزند
جلسه 25: تعادل در تربیت
جلسه 26: بهترین سبک تربیت فرزند
جلسه 27: رابطه معیوب در فرزندپروری
جلسه 28: جابجایی نقش های والدین
جلسه 29: والدین نابالغ
جلسه 30: آسیب های تربیتی والدین ناسازگار
جلسه 31: تاثیر بهداشت روان در فرزندپروری
جلسه 32: آیا اختلال شخصیت والدین در فرزندان اختلال ایجاد می کند؟
جلسه 33: تاثیر رفتارهای والدین در تصور کودکان از خدا
جلسه 34: برای اینکه بچه هامون دیندار شوند چکار کنیم؟
جلسه 35: چطور عشق خدا رو در دل بچه ها جای بدهیم؟
جلسه 36: محبت کردن به فرزندان
جلسه 37: ضرورت و آثار گفتگو با فرزندان
جلسه 38: برنامه والدین برای سرگرمی بچه ها
جلسه 39: اقتدار همراه با محبت در تربیت فرزندان
جلسه 40: اعتدال در امر و نهی در فرزندان
جلسه 41: در نظر گرفتن ظرفیت و توانایی کودکان
جلسه 42: نمایان ساختن رفتارهای مثبت در فرزندان
جلسه 43: نحوه برخورد با درخواست های کودک
جلسه 44: تکنیک زمان سکوت
جلسه 45: تکنیک بی توجهی برنامه ریزی شده
جلسه 46: درمان ناسازگاری بچهها با یکدیگر
جلسه 47: بدگویی از اقوام در حضور بچهها
جلسه 48: ابراز خستگی از کار و تلاش
جلسه 49: بچه ها را قضاوت نکنیم.
جلسه 50: تنبیه بچه ها
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻دستورالعمل استاد فاطمینیا ( رحمة الله علیه ) برای شب های قدر. خواندن
سوره واقعه.
قرائت سوره توحید
و گفتن ۷ مرتبه یا الله.
در شب های قدر زیارت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام نیز سفارش شده است.
دو رکعت نماز
در هر رکعت بعد از حمد ۷ بار سوره توحید و پس از نماز ۷۰ بار استغفرالله و اتوب الیه.
در این شب ها عظیم فرشتگان به اذن خدا به زمین می آیند. دعاهای مان را روی بال فرشته ها بگذاریم و به آسمان بفرستیم ! برای همه دعا کنیم، آن گونه که امام معصوم دعا می کرد. دل ها را از کینه ها خالی کنیم تا نور خدا بر آن بتابد.
🇮🇷 حرف اولی
15.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آدمھا بہ دشواری شاد می شوند
چونکه این داشتههای با نیاز فطری انسان نسبتی ندارد.
انسان دنبال گمشده دیگری است
8.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ثمرات غزه مسلمان شدن دست جمعی
طلوع خورشید اسلام در آخرالزمان از غرب_ از علامت های قیامت است.
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
❇️ده ویژگی کاسبان عدالتخواهی
این روزها با پدیده جدیدی به نام "کاسبان عدالتخواهی" مواجهیم. "سوپرمن های دست ساز" و "بتمن های تخیلی" که تلاش می کنند قهرمان مبارزه با فساد باشند و از این دکان کاسبی کنند.
هرکس تخلف کرده است طبیعی است که باید در عدلیه پاسخگو باشد و البته نقش ما #مطالبه_مومنانه است. لذا سوال اصلی اینست که ما حق داریم افراد را بدون محاکمه وشنیدن ودیدن همه مستندات قضاوت کنیم و بدتر از آن حکم صادر کنیم و آبرو ببریم؟
با این مقدمه کوتاه لازمست مختصری درباره کاسبان اینروزهای عدالتخواهی بدانیم.
شناخت کاسبان عدالتخواهی کمک می کند مطالبه گری مومنانه را فدای خدعه خناسان نکنیم و زمین بازی آنها نشویم.
🔻کاسبان عدالتخواهی چند دسته اند.
1⃣گروه اول پروژه بگیرهای افشاگری اند که برای دادزن از دست کارفرما صله می گیرند.
🔸نحوه شناسایی اینها چیست؟ این افراد اساسا هیچ معیار و مبنای مشخصی ندارند و اگر سابقه اینها را چک کنید مملو از رفتارهای متناقض است.
2⃣دسته دوم کاسبان لایک و فالور و دیده شدن هستند. اینها پول نمی گیرند اما گدایی توجه می کنند.
🔸نحوه شناسایی اینها چیست؟ تولیدات اینها بدون هرگونه محتوای عمیق است. اغلب احساسی و هیجان زده اند. بیش از دو خط توئیت نمی توانند بنویسند و برای خط سوم دچار لکنت می شوند.
3⃣دسته سوم کاسبان سیاسی اند که دو دسته اول را به خدمت می گیرند تا به قدرت و مکنت برسند.
🔸نحوه شناسایی اینها چیست؟ شناسائی این افراد مشکل تر از بقیه است. اما اجمالا این افراد را بیشتر در ایام انتخابات و بزنگاه های سیاسی بشناسید.
✅اما کاسبان عدالتخواهی چه ویژگی هایی دارند؟
شاخص کلان همان است که رهبری انقلاب درباره مطالبه گری فرمودند؛ اینکه مطالبه گری مذموم آنست که با دشمن مخرج مشترک پیدا کند.
🔻با این اصل کلیدی چند مورد قابل فهرست است:
1⃣یکم. عدالتخواهی غیر اخلاقی:
این جریان برای کاسبی در عدالتخواهی هیچ حد و مرزی نمی شناسند. آبروی افراد برای آنها از بی ارزش ترین هاست و هیچ مرزی برای حریم شخصی و عمومی افراد قائل نیستند. هتک و تهمت و دروغ و غیره بماند.
2⃣دوم. عدالتخواهی شتابزده:
هر چه دیدند و دست شان رسید، بدون تحقیق و بررسی به سرعت منتشر می کنند و به همین دلیل در اغلب موارد مورد سوء استفاده کارفرماهای سیاسی و ابرپروژه بگیرها قرار می گیرند.
3⃣سوم. عدالتخواهی سوپرمنی:
عدالتخواهی این افراد اغلب برای ایجاد قهرمان های دست ساز است. برای همین مهمترین هدف شان دیده شدن است و جائیکه عدلیه ورود کند و بخواهد عالمانه و منصفانه قضاوت کند، زیست عدالتخواهی آنها نیست و نابود می شود.
4⃣چهارم. عدالتخواهی فریبنده:
در این سبک عدالتخواهی یک مصداق را در فرد یا نهاد پیدا می کنند و آن مصداق را به کل تعمیم می دهند. این خطای شیطانی مهمترین ابزار برای تخطئه و حذف کامل افراد و بدتر از آن ایجاد تلقی فساد سیستمی است.
5⃣پنجم. عدالتخواهی کاریکاتوری:
مهمترین ویژگی این گروه جابجا کردن اصل و فرع است. یک حاشیه را تبدیل به اصل می کنند تا مخاطب از ظاهر فرعیات منکر اصول شود.
6⃣ششم. عدالتخواهی در بن بست:
پروژه نهایی این افراد القای بن بست است. اینکه عدلیه تعطیل است و نهادهای نظارتی خوابند و هیچ اراده ای برای مبارزه با فساد نیست، جز همین افشاگری های توئیتری.
7⃣ هفتم عدالتخواهی تخیلی:
این جریان هیچ اعتنایی به واقعیت های زمانه ندارد و در یک رویای خیالی و توهمی هر نوع عقلانیتی را مصلحت اندیشی می دانند. برای این جریان، آرمان ابزار ظاهرسازی در عدالتخواهی کاسبکارانه است.
8⃣هشتم. عدالتخواهی کور:
این جریان اساسا به ثمره اقدامش در مخاطب توجه ندارد. اینکه مخاطب دچار تلقی فساد سیستمی شود یا از اصلاح ناامید شود اصلا و ابدا برایش مهم نیست. این جریان کور است چون حتی برایش مهم نیست با دشمن مخرج مشترک پیدا می کند و ابزار دشمنی می شود.
9⃣نهم: عدالتخواهی متناقض:
این جریان را باید در فرآیندها و در طول زمان تحلیل کرد نه در یک مصداق مشخص. این جریان اغلب نسبت به کارفرمای خود ساکت اند و هیچ سطحی از مطالبه را نمی پذیرند. بدتر اینکه درباره خودشان نیز حاضر نیستند پاسخگو باشند. از سوابق عدالتخواهی شان و دروغ ها و تهمت هایی که زدند تا سوابق کیفری و محکومیت هایی که داشتند و تا سوال هایی که اول از همه خودشان باید پاسخگو باشند.
🔟دهم. عدالت خواهی فصلی:
این گروه ها اغلب در بزنگاه ها فعال می شوند. حالا این بزنگاه یا زمان انتخابات است یا زمانیکه یک مجموعه خوب می درخشد و باید تخطئه شود یا شرایطی که فرد باید تمام و کمال حذف شود تا پروژه ای که دست گرفته است ناتمام بماند یا چه و چه. خلاصه اینکه برای اینها عدالتخواهی پوسته ای برای پروژه های مهمتر است.
این ده ویژگی باعث میشود بیشترین خوراک دشمنی ضدانقلاب را فراهم کنند و عملا آلت دست دشمن شوند.
همشهری
@mahdian_mohsen