هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
🔻تفاوت حجاب اجباری با حجاب قانونی
🔻چرا آمار 70 درصد کذب بود؟
مهدی نصیری در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد 70 درصد مردم مطابق پیمایش ملی ایرانیان مخالف الزام قانونی حجاب هستند. وزارت ارشاد اما به عنوان متولی این پیمایش این ادعا را تکذیب کرد. بر اساس شناختی که از آقای نصیری داشتیم انتظار بود تصحیح و عذرخواهی کنند. اما چنین نکردند.
آقای نصیری دچار چند ادعای کذب شدند. اول اینکه آمار مخالفان حجاب اجباری را با آمار افراد بی طرف جمع زدند و جای مخالف اعلام کردند. و از همه مهمتر اینکه بجای حجاب اجباری از حجاب قانونی و الزامی نام بردند.
اما ایندو چه تفاوتی دارند؟
به همین پیمایش رجوع کنیم. 53 درصد مردم معتقدند حتا اگر کسی اعتقاد به حجاب ندارد باید در عموم باحجاب باشد و تنها 22 درصد مخالف این گزاره اند. جمع ایندو چگونه است؟ چطور مردم معتقد به الزام عمومی حجاب اند اما با حجاب اجباری هم مخالفند؟
بین حجاب اجباری با حجاب قانونی تفاوت است. اجبار مترادف با عملی از سر اکراه است و مقابل آزادی است. فرض کنید به کشوری سفر می کنید و آنجا به شما بگویند باید لائیک شوید. حتما واکنش نشان می دهید. اما اگر بگویند در این کشور اجرای قوانین یک حکومت لائیک الزام آور است آنرا منطقی می دانید.
اساسا اجبار در حوزه احکام فردی است. افراد مختارند هر دینی خواستند انتخاب کنند. حتا دینی که انتخاب کردند را در حوزه امور فردی عمل نکنند. مثلا نماز نخوانند. البته گرفتار عقوبت اخروی می شوند که محل بحث ما نیست. اما الزام برای احکام اجتماعی است. وقتی که بین آزادی فرد با آزادی جامعه تعارض ایجاد شود.اینجاست که قانون الزام آورست به نفع حق اکثریت.
بنابرین در الزام قانونی، شما ممکن است به قانون اعتقاد نداشته باشید اما به قاعده بازی حقوق اکثریت تن دهید. این نیز قاعده ای همه زمانی و همه مکانی است. در آزاد ترین کشورها نیز به نفع اکثریت قانون دارند؛ حالا یا به نفع عفاف یا به نفع برهنگی.
اما امروز اکثریت جامعه ایران چه می خواهند؟ اسلام. حجاب نیز مثل خمس و زکات و نماز جزئی از اسلام است. دین بدون احکامش که دین نیست.
با این حال ممکن است خیلی ها بگویند این الزام موثر نبوده است. این حرف در مخالفت با الزام نیست، بلکه دغدغه کارامدی است.
اما ایندست افراد باید چند سوال را جواب دهند.
یکم. آیا قانون اشکال داشته است یا روش اجرا؟ مثلا در کنار الزام حجاب 26 نهاد مسوولیت دارند که به وظیفه شان عمل نکردند.
دوم. رشد بدحجابی ناشی از چیست؟ ناشی از الزام است یا هجمه های بی امان فرهنگی و تمدنی ناشی از غربزدگی؟
سوم هدف از الزام حجاب چه بوده است؟ الزام حجاب برخلاف تصور رایج برای باحجاب کردن نبوده و نیست که با بی حجابی متر شود بلکه برای حفظ حدود شرعی و صیانت از خواست اکثریت مسلمانان است.
چهارم اینکه آیا رشد بی حجابی به معنای بی اعتقادی است؟ مثلا اگر کسی دروغ گفت یعنی بی اعتقاد به صداقت است؟
پنجم و مهمتر اینکه اگر الزام حجاب نبود آیا وضع بهتر بود؟ حتا یک نمونه در دنیا نداریم که چنین ادعایی را ثابت کند. به همین جهت بسیاری از کشورها در حوزه اعتقادی و گرایشی خود محدودیت در حوزه برهنگی دارند؛ هرچند ممکن است این محدودیت متفاوت از محدودیت دینی باشد.اما اصل محدودیت را پذیرفتند. اگر هم جائی از رشد حجاب خواندید ناشی از رشد معنویت ودین گرائی در غرب است نه برداشتن محدودیت.
@mahdian_mohsen
هدایت شده از محمد ایمانی l مصاف عقل و جهل
خط دشمن علیه حجاب؛
بیانات سال ۹۶ رهبر انقلاب
🔹من می خواهم مسئله حجاب را ذکر کنم و اشاره کنم: پولهای زیادی خرج میکنند، فعّالیّت زیادی میکنند، صدها رسانه را -از انواع و اقسام رسانهها- به کار می گیرند برای اینکه بتوانند روی این نقطه حسّاس، نقطه هویّت مستقلّ فرهنگیِ زنِ مسلمان، اثر گذاری کنند؛ دشمنان ما واقعاً خودشان را در خارج از کشور می کشند؛
♦️از طُرق مختلف؛ حالا چقدر پول خرج میشود برای اینکه بتوانند این تلویزیون ها و این رادیو ها و این فضای مجازی و این سایتهای اینترنتی را به کار بیندازند -مدام تبلیغ بکن، بگو، بگو، صد بار- که چه بشود؟ که نتیجهاش بالاخره این بشود که مثلاً فرض کنید چهار دختر فریب بخورند و در خیابان حجابشان را بردارند.
🔹این همه خرج، این همه زحمت، این همه فکر، پشت سر این کار است، دارند تلاش می کنند، [امّا] تلاششان عقیم است؛ نتیجهاش این است که چهار نفر -حالا چهار دختر در گوشه کناری- فریب بخورند یا انگیزههای گوناگونی پیدا کنند؛ بعضیشان هم ممکن است پول بگیرند -حالا من نمی دانم، نمی توانم قطعاً بگویم- و این روسری را از سرشان بردارند یعنی مثلاً ما چه شدیم! نتیجه همهی آن تلاش، خلاصه می شود در این نتیجهی کوچکِ حقیر.
♦️خب، تا اینجا مسئله ای نیست؛ [امّا] آنچه بنده را حسّاس میکند، این است که ناگهان شما میبینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب میشوند، مسئله «حجاب اجباری» مطرح می شود؛ معنایش این است که یک عدّه ای نادانسته -حالا من می گویم نادانسته؛ ان شاء الله نادانسته است- همان خطّی را دنبال می کنند که دشمن با آن همه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند؛ همان خط را دارند دنبال میکنند؛
🔹در بین اینها روزنامهنگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها آخوند و معمّم هست. [می گویند] «امام که فرمودند باید زنها با حجاب باشند، همه زنها را نگفتند»! حرف بیخود! ما بودیم آنوقت، ما خبر داریم؛ چطور این جور است؟
♦️امام در مقابل یک منکر واضحی که بهوسیلهی پهلوی و دنبالههای پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد. در مقابل همه منکرات، امام همینجور محکم ایستاد.
🔹همان وقت بحث تجارت مشروبات الکلی بود؛ ما در شورای انقلاب بودیم، جلسات مشترکی با دولت داشتیم، همان وقت کسانی بودند که معتقد بودند تجارت مشروبات الکلی برای کشور فایده دارد، ما از این فایده چطور صرفنظر کنیم؛ مایل بودند این تجارت ادامه پیدا بکند، از بیرون شراب بیاورند.
♦️امام قرص و محکم ایستاد؛ در مقابل حرام الهی، امام بزرگوار میایستاد و ایستاد؛ این حرام الهی بود. حالا آقا از آن طرف درآمده [میگوید] که «آقا! این گناه که مثلاً از غیبت بزرگ تر نیست؛ چرا شما در مقابل غیبت کسی را تعقیب نمی کنید، در مقابل این [کار] که مثلاً روسری را بردارد یا بیحجاب باشد، تعقیب می کنید».
🔹ببینید چه [خطایی]؟ عدم تشخیص؛ آنچه انسان [از آن] رنج میبرد، این است که تشخیص نیست. ما که نگفتیم اگر کسی در خانه خودش در مقابل نامحرم روسری اش را برداشت، ما او را تعقیب میکنیم؛ [خیر] ما او را تعقیب نمی کنیم، در خانه خودش است، کار شخصی می کند.
♦️آن کاری که در ملأ انجام می گیرد، در خیابان انجام میگ یرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد می کند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی بهصورت آشکار در کشور انجام بگیرد.۱۳۹۶/۱۲/۱۷
@IMANI_mohammad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهر دیربورن ایالت میشگان #آمریکا
#لبیک_یا_حسین
👌مردم #دیندار تر شده اند.
👌👌بیمار گونه بر طبل #بی_دینی مردم نکوبید.
9.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺رئیس جمهورمجارستان اورپای غربی رابخاطربی بندوباری تهدیدبه قطع رابطه کرد.
🔺غرب هنوز موفق به جذب همه کشورهای اروپایی هم برای برنامه آموزشی #2030 نشده.
🔺با #سند۲۰۳۰ شعاری برخورد نکنیم, مطالعه کنیم .
پن:
۱- آموزش جنسی لازم است و در سند تحول آموزش و پرورش آموزش هم در نظر گرفته شده.
۲- مشکلات سند #2030 صرفا آموزش جنسی نیست.
۳- در 2030 آموزش #اقتصاد هم وجود دارد تا #جنگ_اقتصادی دشمن راحت به نتیجه برسد.
با 2030 قرار است برای دشمن #سرباز تربیت شود. همین
#خودکم_بینی
#خودتحقیری
#غرب_باوری
#جنگ_فرهنگی
#جنگ_رسانه_ای
#امیددانا
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
این فضا را خط کشی کنید
🔹پوستر جدید سایت رهبر انقلاب از جدیدترین بیانات امام خامنهای درباره فضای مجازی
@TasnimNews
27.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
باور نکردنیه!
کلیپ ارسالی از مخاطبان رودست.
اگر دستت شکسته باشه بهت خبر میدهیم!!
باورتون میشه 9 روز بعد بهش گفتند دستت شکسته حالا خودت برو آتل بخر و وقت عمل برای بیمارستان بگیر!!
(یادمه 20 سال پیش در ایران دستم شکست ساعت 3 نصفه شب گچ گرفتند یادش بخیر)
#غرب_باوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انا لله و انا الیه راجعون
#آموزش_تفکرمحور
برشی از صحبتهای ارزشمند، خانم دکتر #طوبی_کرمانی ، #فیلسوف بزرگوار، ارزشمندی و دانشمندی که از دستش دادیم. که جایگزین به واقع ندارد.
#دکتر_طوبی_کرمانی
#طوبی_کرمانی
#فکرپروری
#فلسفه
#فلسفه_برای_کودکان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ووواقعا یارو جک هست
واکنش کاربران عربی به امضاتفاهم نامه عادی سازی روابط میان #اسرائیل توسط وزیرامورخارجه #امارات
بعید نیست که این یارو وزیره نمیدونه چی راداشته امضا میکرده
اینها دشمنان منطقه ای ایران اند.
#خودتحقیری
#غرب_باوری #صدای_آمریکا_صدای_شیطان
#دشمنان_ایران
.
مراقب باشیم دادن یک #دنابلاس به نمایندگان #مجلس مارا مشغول نکند. الان خطرات بزرگتری در کمین نمایندگان مجلس است.
🔺احساس دین نسبت به اقشاری از همشهریها یا #صاحبان_ثروت.
🔺پرداختن به #مسائل_شهری حوزه انتخابیه بجای وظیفه اصلی نمایندگی که باید نماینده کل کشور باشد.
🔺 پرداختن به #حاشیه که واقعاً معضلی در کشور است و مطالبات افراد قشری یا بیمار پر سر و صدا معمولا آن را از آنان مطالبه میکند.
پن: متأسفانه مجلس هنوز وارد فاز اصلی خود در بحث #اقتصاد و #فرهنگ نشده است.
.
هدایت شده از قیام
🔻 بی غیرتی اقتصادی یعنی اینکه در شرایط جنگ اقتصادی، کالای دشمن را تبلیغ کنی
🔻 تبلیغ محصولات شرکت معروف آمریکایی توسط روزنامه دنیای اقتصاد
اعتراض به روزنامه در روزهای کاری ◀️ 02142710202
#جنگ_اقتصادی
#حمایت_از_کالای_ایرانی
⚜قرارگاه یاوران اقتصاد مقاومتی⚜
🔸🔸قیام🔹🔹
🆔 @Qiam_ir
حرف اولی
🔻 بی غیرتی اقتصادی یعنی اینکه در شرایط جنگ اقتصادی، کالای دشمن را تبلیغ کنی 🔻 تبلیغ محصولات شرکت م
🔹روایت مخاطبین:
باروابط عمومی #دنیای_اقتصاد تماس گرفتم .
گفت:
1⃣ باتوجه به اینکه قرار واردات گوشی آمریکایی اپل ممنوع بشه ما خبر رو زدیم!!!
پن: رهبری از واردات گوشی آمریکایی انتقاد کرده بود.
2⃣ماتبلیغ نکردیم خبر زدیم! گفتم کاش پول میگرفتی تبلیغ میکردی دلمون نمیسوخت
پن: اینقدر جوگیر #غرب_باوری ند مفت مفت با ولع دارید یک مطلب بالاتر از تبلیغ رو به اسم خبر تمام صفحه زدند!!!
🔴 دولت هیچ ، #مجلس هم خوابه یا مشغول #حاشیه است. یعنی اصلا احساس وظیفه نمیکنند با پیج اعضاء کیسیون فرهنگی سر بزنید... تنها جایی که کاری باهاش ندارند #فرهنگ است !!! از آب زایندرود (!؟) گرفته تا آسفالت شهرشون ...!!! به آنان گفتیم چرا طرح نمیدهید ؟ اگر ندارید ما طرح آماده داریم. اما درد فرهنگ وسخن رهبر در آنان نیست.
🔴 دانشجویان، طلاب و جمعهای مدعی حزباللهی هم که هیچ #مطالبه_ای نسبت به موضوع مورد درخواست صریح رهبری ندارند...
✳ به امید گروهها نباشیم، هرکدام وظیفه مان راانجام دهیم.
📞 روزنامه
02142710481
ایمیل: md@den.ir
مشکل گرانی را در جای دیگر جستجو نکنید.
فرار بخشی از پول از #بورس به #بازار_خودرو، دلیل آشفتگی در بازار است.
#خودرو در تمام دنیا یک کالای مصرفی است اما در ایران به دلیل ضعف ساختار مدیریت و برنامه نقدینگی ، به یک دارایی تبدیل شده است..
🔴مشکل عدم مدیریت نقدینگی است
نه دولت برای نقدینگی برنامه ای دارد و نه مجلس تاکنون طرحی و برنامه ای برای آن ارائه نموده . مجلس هنوز گیجه #حاشیه ها و موضوعات #غیرالولویت ی است.
.