eitaa logo
حرف حساب
7.2هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
44 ویدیو
15 فایل
برش‌هایی از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم | گروه مطالعاتی هیئت امام جعفر صادق علیه السلام ارتباط با مدیر: @Einizadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
انسان در مکتب انبیا به ایثار در دنیا می‌رسد 🔻 به‌راستی اخلاقِ کدام مکتب می‌تواند جامعه‌ی متمدن برپا سازد؟ مکتبی که بشر را به «دنیاپرستی»، «سودجویی» و «رفاه‌طلبی» می‌خواند یا مکتبی که انسان‌ها را بزرگ‌تر از «دنیا» می‌شناسد و همدلی، همفکری و همکاری آن‌ها را بر محور «عبودیت» سامان می‌دهد؟ انسان در مکتب «انبیا»، انسانِ «ماکیاولی» نیست بلکه انسانی است که بیش از دنیا می‌اندیشد و به «ایثار» در دنیا می‌رسد تا جز خدا در وجود او نباشد. 👤 📚 برگرفته از کتاب «نسبت اخلاق و فناوری اطلاعات» 📖 ص ۲۶ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
حرف حساب
✳️ انسان با قلبش به قيامت می‌رود، نه با علمش! 🔻 انسان با قلبش به قيامت می‌رود، نه با علوم حصولی‌ای
✳️ راه حضور قلب دائمی 🔻 يكی از راه‌های مفيد برای «حضور قلب دائمی» اين است كه انسان خود را بالاتر از «دنيا» بداند. حضرت امام کاظم(ع) در همین رابطه به هشام می‌فرمایند: ای هشام... گران‌قدرترين مردم كسی است كه «دنياداری» را برای خود قدر و منزلتی نداند. به‌راستی که بهای پيكرهای شما جز «بهشت» نیست پس آن‌ها را به چيز ديگری نفروشيد. در «مناجات شعبانيه» خطاب به حضرت رب العالمین اظهار می‌دارید: «فَقَد هَرَبْتُ اِلَيْكَ»: من از دنيا فرار كردم و به سوی تو آمدم. پس هركس برای حضور قلب، بايد خود را از دنيا بالاتر بداند و با این رویکرد به سراغ خدا برود. لازم به تذكر هم نيست كه دنيا يعنی «تعلقات اعتباری» که ما در اطراف خود به وجود آورده‌ایم. 👤 📚 از کتاب «فرزندم اینچنین باید بود» ج۱ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ حیات حقیقی انسان به وجود امام زمان است 🔻 خداوند در سورهٔ مُلک آیه ۳۰ می‌فرماید: «قُلْ أَرَأَيْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ مَاؤُكُمْ غَوْرًا فَمَن يَأْتِيكُم بِمَاءٍ مَّعِينٍ» بگو ای رسول ما به من خبر دهید، اگر آب‌های شما به زمین فرو رود (و ناپدید شود) پس کیست که برای شما آب گوارا بیاورد؟ 🔸 ظاهر آیه این است که می‌خواهد انسان را متذکر به نعمت‌های پروردگار نماید؛ آن هم یکی از نعمت‌های حیاتی و بااهمیت. اما در تأویل این آیه شریفه ر‌وایات معتبری از ائمه علیهم‌السلام وارد شده است که مراد از «ماء معین و آب خوشگوار»، وجود اقدس حضرت صاحب‌الامر می‌باشد. مناسبت بین آب و وجود مبارک امام (عج) چیست؟ 🔺 بدون وجود آب در طبیعت، هیچ گیاهی سبز نمی‌شود و هیچ جانداری نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد. در عالم باطن هم بدون هدایت امام، همه مُرده‌اند. حیات حقیقی انسان، به وجود مبارک امام زمان (عج) است. الان ما مصداق آیه شریفه هستیم که ماء معین را از دست داده‌ایم و امام ما غایب می‌باشد اما از نظر معنوی، حیات واقعی و معنوی ما به‌وسیلهٔ تعالیم ائمه است. اگر تعالیم آنان نباشد، ما مُرده‌ایم. 👤 📚 از کتاب «نکته‌ها از گفته‌ها»| ج۱ 📖 صفحات ۲۲۷ تا ۲۳۱ 🙏 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
حرف حساب
✳️ به ایمانتان می‌رسید؟! 🔻 ایمان به خدا و حفظ مراتب گوناگون ایمان چیزی نیست که به خودیِ خود و بدون
✳️ ای ترمیم‌کنندهٔ شکستگی‌ها... 🔻 ...صفت دیگر خدا «جبّار» است. جبار را دو معنا کرده‌اند. یکی اینکه جبرِ شکسته‌ها می‌کند؛ جبر یعنی شکسته‌بندی، جابر یعنی شکسته‌بند. آن‌قدر خدای متعال این شکستگی‌های وجود انسان و ذهن انسان و دل انسان را ترمیم می‌کند که نامش جبار است؛ جبار یعنی این. هر شکستگی‌ای که در شما به‌وجود بیاید -در دل شما، در روح شما، در وجود شما، در زندگی شما، در مشی شما و در عمل شما- خدا آن را ترمیم می‌کند. البته ترمیم خدا هم بی‌حساب نیست؛ طبق یک قانون و قاعده‌ای ترمیم می‌کند. 👤 📚 از کتاب 📖 صفحه ۲۳۰ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
✳️ ایمان به خدا مستلزم پذیرفتن مسئولیت‌های اجتماعی است 🔻 «ایمان به خدا» مستلزم پذیرفتن «مسئولیت‌های اجتماعی» است و این از ژرفای ایمان است. تنها کافی نیست که بگوییم الحمدلله من ملتزم به واجبات هستم و نمازم را می‌خوانم، روزه‌ام را می‌گیرم اما در عین حال همه‌ی آنچه را در پیرامونم می‌گذرد و بر مردم می‌رود نادیده بگیرم. بی‌احترامی به یتیم و رسیدگی نکردن به او و راندنش و بی‌توجهی به مسکین، انکار دین است. 🔸 مؤمن به خدا، مسئولیت‌های اجتماعی‌اش را برعهده می‌گیرد و ایمانش مستلزم توجه به جامعه است. بسیارند کسانی که تلاش می‌کنند میان این مفاهیم پیوند برقرار سازند و آن‌ها را از انسان دور سازند. این افراد می‌گویند که دین رابطه‌ی قلبی با خداوند است و آن را با زندگی عادی ما کاری نیست. هرگز چنین نیست بلکه ایمان ما با زندگی عادی ما کاملا در پیوند است. فعالیت‌های اجتماعی ما از ایمان به خدا ریشه می‌گیرد. این است ایمانِ درست، ایمان زنده، ایمان تپنده و غیر از این، ایمانِ مُرده است، ایمان فاسد، ایمان خواب، و این‌ها اصلا ایمان نیست. 👤 📚 از کتاب 📖 صفحات ۹۳ تا ۹۵ #⃣ 📌 ۱۴ اسفند روز احسان و نیکوکاری ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب (بانوانه)
🔆 راه حریص نشدن فرزند 🔻 بچه‌ها حتماً باید از همدیگر پذیرایی کنند، با دست خودشان به هم خوراکی بدهند، این دادن خوراکی به دیگران را بچه باید تمرین کند‌. این کار او را به آن کوثریت، رحمت للعالمین بودن نزدیک می‌کند، سخاوت می‌بخشد. 🔻 دوره سیادت(هفت سال اول) دوره‌ای است که نباید بچه در آن بشود. چه کار کنیم که این بچه حریص نشود؟ اولین توصیه به که زایمان کرده است این است که شیر و آب بچه را به موقع بدهد. زمان داشته باشد... اگر سر ساعت بچه را بیدار کردید و شیرش را دادید، این بچه یاد می‌گیرد که هیچ‌وقت برای شکمش نباید گریه کند... می‌فهمد دلیل ندارد من برای شکمم زار بزنم. خواب هم باشم، سهمم را می‌دهند. من کوچه هم که باشم، وقتی برگردم، سهم بستنی‌ام در یخچال هست... در خانه به بچه‌ها همیشه بگویید: این سهم برادرت، این سهم پدرت. خراب هم که شد دست نزنید‌. نیازمند هم شدیم، برویم بخریم ولی این چیز را که سهم کسی است دست نزنیم. 📕 برگرفته از کتاب «از سیادت تا وزارت» 👤 محمد جعفر غفرانی 📖 ص ۷۱ ❤ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌های مربوط به حوزه خانواده و تربیت فرزند) https://eitaa.com/joinchat/1740308544Cd389dd4353
✳️ مناجات عاشقانه 🔻 رهبر انقلاب: بایستی آحاد مردم، ارتباطات و اُنس فردی و صحبت و مناجات با خدا را در خود تقویت کنند. این، راه امام است و هدایت الهی به‌دنبال این ارتباط و تماس با خدا میسر می‌شود. 🔸 یک بار از ایشان (امام خمینی) سؤال کردم که در میان دعاهای معروف، به کدامیک از آن‌ها بیشتر اُنس یا اعتقاد دارید؟ ایشان بعد از تأملی فرمودند: «دعای کمیل و مناجات شعبانیه». 🔺 وقتی که شما به این دو دعا مراجعه می‌کنید، با این‌که دعاهای دیگر هم -مثل ابوحمزه‌ی ثمالی و یا دعای امام حسین در روز عرفه و دعاهای فراوان دیگر- برقراری رابطه با خداست؛ اما در این دو دعا و مناجات، حالت استغفار و انابه و استغاثه و تضرع به پروردگار را به‌شکل عاشقانه‌ی آن مشاهده می‌کنید. دعای کمیل هم مناجاتی با خدای متعال است و رابطه‌ی محبت و عشق میان بنده و معبود را ترسیم می‌کند و این همان چیزی بود که امام بزرگوار ما، روح و دل خود را از آن روشن و منوّر می‌داشت. 📚 از کتاب | ۲۱۵ خاطره و حکایت از زبان رهبر معظم انقلاب اسلامی 📖 ص ۳۲۱ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
✳️ امام زمان منتظر آمادگی ماست 🔻 (عج) منتظر ما هستند، منتظر اين كه دل‌های ما از پرده‌ی غيب در آيد. اين نكته‌ی بسيار مهمی است که در عين ، زمان ظهور بستگی به شخصيت افراد جامعه‌ی اسلامی دارد. همين‌طور که در عين حتمی‌بودن اجل مُسمّی، امکان تقدم و تأخر آن به ما بستگی دارد، هر اندازه انسان‌ها به نزديک شوند و نظرها به آن معطوف گردد، امکان تسريع در ظهور بيشتر می‌شود. 🔸 اگر سطح را پایين بياوريم و انتظارِ خود را از باطنی‌ترين بُعد هستی به چراغانی و شربت و شيرينی تقليل دهيم، ظهور حضرت را عقب می‌اندازيم. با انتظار عملاً از حضرت می‌خواهيم تشريف بياورند و همين كارهايی را که ما می‌کنيم بپذيرند و اين موجب می‌شود جلوی ظهور گرفته شود. 👤 📚 برگرفته از کتاب «آخرالزمان؛ شرایط ظهور باطنی‌ترین بُعد هستی» #⃣ 🙏 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
faraj.pdf
1.58M
📒 مروری بر بیانات و تحلیل‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی از غیبت و انتظار که می‌تواند پاسخگوی بسیاری از مسائل و مرتبط با انقلاب اسلامی، نظریه انتظار و عقاید شیعه نسبت به امام زمان باشد. ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ چقدر این مناجات شعبانیه شیرین و دل‌نشینه... من به‌شخصه با این فرازهای مناجات خیلی کیف می‌کنم. شما هم فرازهایی از این مناجات رو که بیشتر باهاش ارتباط می‌گیرید به آیدی زیر ارسال کنید تا در کانال کار کنیم. این روزها برای همدیگه دعا کنیم 🌹 التماس دعا 🙏 @Einizadeh
حرف حساب
✳️ آزادی انسان در آزادی شهوات خلاصه نمی‌شود! 🔻 اگر «تمایلات انسان» را ریشه و منشأ «آزادی» و «دموکرا
✳️ تمدنِ غرب، تمدنی نیازآفرین! 🔻 شهید آوینی از قول روژه گارودی در کتاب «هشدار به زندگان» این نکته را آورده که: «اقتصادِ آزاد، به شیوهٔ غربی، برای رفع احتیاج بازار نیست بلکه برای ایجاد بازارِ احتیاج است»! 🔸 آوینی می‌گوید: مصرف بیشتر برای تولید بیشتر، ضرورت حتمی اقتصاد امروز است، چرا که اگر کالاهای تولیدشده مصرف نشوند امکان توسعهٔ تولید، یعنی امکان توسعهٔ اقتصادی، وجود نخواهد داشت. بنابراین، برای تولید بیشتر که ضرورت توسعهٔ اقتصادی است باید مردم را به مصرف هرچه بیشتر ترغیب کرد و بدین علت است که تبلیغات یکی از ارکان اساسی توسعه به شیوهٔ غربی است. 🔺 روژه گارودی نیز همین مسئله را با بیانی دیگر مورد توجه قرار داده است و می‌گوید: تبلیغات تجاری، به شیوهٔ غربی، بیش از آن که مایهٔ تباهی طبیعت باشد موجب هلاکت انسان است. تصور این که مردم دنیا حتی برای لحظه‌ای به نیازهای حقیقیِ خویش و الگویی متناسب با حوائج واقعی انسان بازگردند، برای یک اقتصاددان وحشتناک‌ترین چیزی است که ممکن است اتفاق بیفتد. اگر حتی برای یک لحظه چنین اتفاقی در دنیا بیفتد و مردم فقط برای یک لحظه، درست به اندازهٔ نیاز واقعی خویش مصرف کنند، ادامهٔ روند کنونیِ توسعهٔ صنعتی دچار مخاطرات و بحران‌هایی خواهد شد که تصور آن بسیار دشوار است. 👤 📚 از کتاب «فرزندم اینچنین باید بود» ج۱ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
«به من چه» نداریم! 🔻 یک نفر در «جامعه» مشغول «فساد» می‌شود. مرتکب «منکرات» می‌شود. یکی نگاه می‌کند و می‌گوید به من چه! دیگری می‌گوید من و او را که در یک قبر دفن نمی‌کنند! فکر نمی‌کند که مَثَل جامعه، مَثَل کشتی است. اگر در یک کشتی آب وارد بشود، ولو از جایگاه یک «فرد» وارد شود، تنها آن فرد را غرق نمی‌کند؛ بلکه همه‌ٔ مسافرین را یک‌جا غرق می‌کند. 👤 📚 📖 ص ۲۷۸ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ «دنیای غفلت‌زا» جای جدی و شوخی را عوض کرده است 🔻 شما نگاه کنید در کتاب‌های روان‌شناسی که در رابطه با روان انسان است، یک‌صدم آن مقداری که در رابطه با غریزهٔ جنسی یا هوش صحبت شده، از «مرگ» سخنی به میان نیامده است. می‌گویند به بچه‌ها در این رابطه چیزی نگویید. در کتاب‌ها ننویسید. قبرستان‌ها هم که در فضایی خارج از شهر است و سعی می‌کنند آن را به فضای سبز و پارک تبدیل کنند که اگر کسی به آنجا رفت، تفریح کند. این‌ها باعث می‌شود که انسان از این فضا دور شود. 🔸 عرفای بزرگ ما همیشه به شاگردان خود توصیه می‌کردند که به قبرستان بروید. گفته شده که «آیت‌الله قاضی» زیاد «وادی السلام» می‌رفتند. زمانی هم که می‌رفتند، یک یا دو ساعت می‌نشستند. حتی برخی از افراد اعتراض می‌کردند که مگر شما کار دیگری ندارید که اینجا می‌نشینید؟ مشخص است که این‌ها این مسئله را جدی گرفته بودند. متأسفانه از خواص «دنیای غفلت‌زا» این است که جای جدی و شوخی را عوض کرده است. ما حاضر هستیم برای یک فیلم یا یک بازی وقت زیادی بگذاریم ولی حاضر نیستیم برای جدی‌ترین مسئلهٔ زندگی خود، یعنی «ابدیت» آن‌قدر وقت بگذاریم. 👤 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ بالاترین تکریم انسان توسط خداوند 🔻 از موارد تکریم انسان توسط خداوند این است که به‌اندازهٔ یک قرآن با ما حرف زده است. این بالاترین تکریم است. شما با ذرّه حرف می‌زنید؟! خدا با ما حرف زده است. هرچقدر به کُنه ماجرا فکر بکنید نمی‌توانید به جایی برسید که انسانی که ممکن الوجود است، خدای تعالی به‌اندازهٔ یک قرآن، و نه کمتر، با او حرف زده است. عاجزیم و لفظ پیدا نمی‌کنیم که کُنه این تکریم را بیان کنیم که چه موجودی بوده است این انسان! معلوم می‌شود که انسان، یک مشت گوشت و پوست و استخوان نبوده است و یک چیز دیگری است. 👤 📺 | ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ اساسِ حرکت، امید به خداست 🔻 در مناجات شعبانيه داريم: «اِلهي! لَوْ اَرَدْتَ هَواني، لَمْ تَهْدِني، وَلَوْ اَرَدْتَ فَضيحَتي، لَمْ تُعافِني» خدايا اگر خواری مرا می‌خواستی، هدايتم نمی‌كردی، و اگر رسوايی مرا می‌خواستی، مرا نمی‌بخشيدی. از اين طريق، خطر بی‌معنا بودن در زندگی برطرف می‌شود و امكان رسيدن به ساحل معانی و روحانيت مورد نظر انسان، ظهور می‌كند و انگيزه‌ای برای عملِ برتر پيش می‌آيد. در رابطه با آشتی با خدا اساس حرکت بر مبنای اميدی است که هر کس در رابطه با خدا در خود ايجاد می‌کند و متوجه است خداوند هر کس را که عزم رجوع به او کرده در هر شرايطی می‌پذيرد و در اين رابطه می‌فرمايد: «لاَ يَيْأَسُ مِن رَّوْحِ اللّهِ إِلاَّ الْقَوْمُ الْكَافِرُونَ» هيچ کس جز کافران از رحمت و لطف خدا مأيوس نيستند. 👤 📚 از کتاب «انسان؛ از تنگنای بدن تا فراخنای قرب الهی» #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
✳ از ماه شعبان غافل نشویم 🔻 هر مومن عاقلی باید غفلت نورزد و در این ماه، خودش را برای آماده کند؛ به اینکه از ، خودش را پاک کند و از مافات کند. «فیتضرع الی‌الله عز‌وجل فی ‌شهر ان الله تبارک و تعالی یعرفک عیوب نفسک». وقتی که در این ماه آمادگی پیدا کردی، پروردگار مربی تو خواهد شد، موانع را از جلوی تو بر می‌دارد. دنیا خشت و گل که نیست، دنیا است، تعلقات را باید بزنیم: چون به دست خویشتن بستی تو پای خویش را هم به دست خویشتن وا کُن کمال این است و بس 👤 📚 برگرفته از کتاب ، ج۲ 📖 صص ۴۲ و ۴۳ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
حرف حساب
✳️ «دنیای غفلت‌زا» جای جدی و شوخی را عوض کرده است 🔻 شما نگاه کنید در کتاب‌های روان‌شناسی که در رابط
وقتی انسان‌تریم که باورمان به قیامت بیشتر باشد 🔻 انسان وقتی انسان‌تر است که باورش به «قیامت» بیشتر است. یعنی میزان انسانیت انسان و به فعلیت رسیدن توانایی‌های انسان وقتی است که باورش به قیامت بیشتر باشد و این خیلی زیباست. اگر انسان از قیامت غافل است، انسانیت او زیر پا لگدمال می‌شود و تمام افعالی که انجام می‌دهد به جهت گرایش‌های بدنی اوست؛ نه به لحاظ انسانی. 🔸 کسی که از قیامت غافل است، حقیر است. اگر انسان می‌خواهد عظیم شود، هرچقدر باورش به «معاد» و توجه‌اش به معاد و قیامت بیشتر باشد، ماهیت انسان تغییر می‌کند. یعنی کسی که باور کرد همه‌ی عمرش هشتاد، نود سال است، یک‌طور زندگی می‌کند؛ ارزش‌هایش یک‌طور است و کسی که باور کرد ابدیتی دارد، ارزش‌ها و تصمیم‌گیری‌هایش خیلی متفاوت می‌شود. 👤 📝 #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ سیم از آن طرف وصل می‌شود، نه از این طرف! 🔻 [جناب مجاهدی نقل می‌کنند:] روزی در خدمت آقای مجتهدی صحبت از این بود که گاهی سیم انسان وصل می‌شود و گاهی نه! ایشان فرمودند: ما غالباً تصور می‌کنیم که این ماییم که سیم خود را با عوالم ماورایی وصل می‌کنیم! ابداً این‌طور نیست! مثل این می‌ماند که یک سیمِ موییِ ضعیفی مستقیماً به ژنراتور مولد برق وصل شود! که در این صورت شاهد ذوب شدن آن خواهیم بود. سیم از آن طرف وصل می‌شود و جریان برقی که متناسب با «ظرفیت وجودی» ما باشد از آن عبور می‌کند و به ما منتقل می‌شود. این‌ها تمثیل است، و الّا سخن گفتن از سیم و جریان برق در تبیین ارتباطات معنوی درست نیست. 🔸 بعد فرمودند: آقاجان! در «مبدأ فیض» هیچ بخلی نیست. فیاض علی الاطلاق، علی الدوام فیض خود را بر عوالم هستی می‌بارد و هر موجودی به اندازهٔ سعهٔ وجودی و استعداد فطری‌ای که دارد از آن بهره‌مند می‌شود. باران که در لطافت طبعش خلاف نیست در باغ، لاله روید و در شوره‌زار، خَس 📚 از کتاب | زندگینامه عارف بصیر، جعفر آقای مجتهدی 📖 ص ۱۹۸ 👤 (پروانه) #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f