5.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⬅️ افسار پاره کردن رژیم صهیونیستی حتی در برابر شریک دیرینه و استراتژیک خود!
🔹آمریکا در جریان اخیری که در خاورمیانه اتفاق افتاد، عملا شکست خورده است!
🟣🟣🟣
پورمسعود همچنان با حاشیه سازی دنبال جلب توجهه !!
آهنگ تتلو رو گذاشته روی ویدئوی ورزش کردنش!!
کدوم تتلو؟ همونی که به حضرت زهرا (س) ، به حضرت زینب (س) ، به امام حسین (ع) انواع توهین های رکیک رو کرده!!
دلم نیومد جسارتهاشو براتون بذارم!!
آقای پورمسعود غیرتت کجا رفته؟!
دو تا فالوئر گرفتن ارزششو داره؟!
پستمو پاک نمیکنم تو هم میتونی بدویی بری به حقوقی موسسه تون بگی شکایت کنه. 👍
آقای رائفی پور تحویل بگیر رفیقتو!
آنکه چون پسته دیدمش همه مغز
پوست بر پوست بود همچو پیاز!!
✍ #سعیدیسم
🔹🔹🔹
💠💠💠
🔷 صدا و سیما و گناه نابخشودنیِ "مرجعیتبخشی" به بازیگران
🔹چرا بازیگران سینما و تلویزیون، به اندازهای مرجعیت اجتماعی یافتهاند که در بزنگاههای مهم سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقشهای اساسی و بعضا تعیین کننده ایفا میکنند؟ آیا آنان شایستگی چنین جایگاهی را در جامعه دارند؟
🔹پیش از پاسخ به این سوال، باید در شخصیت بازیگران دقیق شویم. بازیگر کیست؟ بازیگر در واقع هنرمندی است که میتواند ذهن خود را در اختیار نویسنده و جوارح خود را در اختیار کارگردان بگذارد تا به دستور آنها بگوید و بجنبد. بازیگر به اختیار خود نه سخنی میتواند بگوید و نه حرکتی میتواند بکند.
🔹اواخر سال ۱۳۹۷ اتفاقی افتاد که اشاره به آن، در لمس بیشتر این معنی به ما کمک میکند. وقتی خشایار الوند، نویسنده سریال پایختت چهره در نقاب خاک کشید، دیدیم که کل پروژه متوقف شد؛ نقی معمولی با رفتن خشایار الوند دچار مرگ مغزی شد و از سیروس مقدم که مسئول تنظیم حرکات جوارح او بود نیز، کاری برای احیایش برنیامد. آقای مقدم حرف جالبی در تلویزیون زد و گفت من تجربه از دست دادن عوامل را در میانه کار دارم و پس از فوت خانم پوپک گلدره، بازیگر دیگری را جایگزین کردم. اما نویسنده را نمیتوان جایگزین کرد و آقای مقدم هم نتوانست. نویسنده خالق همه شخصیتهای فیلم و داستان فیلم است و جایگزین ندارد.
🔹حال پرسش اینجاست که چرا علاقه مردم به شخصیت نقی معمولی-که مخلوق ذهن خشایار الوند است- آقای محسن تنابنده را تبدیل به سلبریتی میکند و او در مسائل گوناگون از موضع و جایگاه نقی معمولی اظهار نظر میکند؟ آیا او این حق را دارد؟ آیا تبدیل شدن بازیگران به صاحبنظران اجتماعی، سوء استفاده و سرقت شخصیت محبوبی نیست که نویسنده خلق کرده است؟
🔹پاسخ این سوالات البته روشن است. اما چه چیزی باعث شده است که بازیگران، به چنین جایگاهی در اجتماع برسند؟ به نظر میرسد مقصر اصلی در این سرقت شخصیتی، سیاستگذاران و تصمیمگیران سازمان صدا و سیما هستند. سازمان صدا و سیما به جای اینکه بیینده را از این وهم در بیاورد که آنچه دیده است، فیلم است و آنکه بازی میکند، در حال اجرای دستورات نویسنده و کارگردان است، در فضای خارج از فیلم بیشتر به وهم اینهمانی معمولی-تنابنده دامن میزند.
🔹 وقتی گاه و بیگاه، در برنامههای مناسبتی، بازیگر میهمان است و مجری از علائق و سلایقش تا نظراتش درباره مسائل گوناگون از او سوال میکند، روشن است که این بازیگر دچار توهم صاحبنظر بودن در امور گوناگون جامعه خواهد شد. درباره خوانندگان محترم نیز مسئله همین است. حنجره خوبی دارند و توانستهاند مفهومی که شاعر میسراید و با وزنی که او ساخته، صدایی بسازند، اما گاه شخصیت شاعر را به سرقت میبرند و چنان رفتار میکنند که گویی آنچه خواندهاند، سخن خود آنهاست.
🔹وقتی این توهم، هم در بازیگر و هم در مردم، ایجاد شد، بازیگران یا به استخدام سیاسی درمیآیند و در بزنگاههای سیاسی مورد بهرهبرداری قرار میگیرند، یا اینکه دوز این توهم در جامعه چنان بالا میزند که بازیگران سیاستمدار میشوند.
🔹این وضعیت متوهمانه، حاصل نگاه تفرجگاهی به جای نگاه دانشگاهی به صدا و سیماست. هدف صدا و سیما نباید سرگرم کردن مردم و گذراندن وقت آنها باشد، بلکه هدف باید اعتلای سواد و فهم و درک و آگاهی مردم باشد. سلبریتیپروری و مرجعیتبخشی به آنها، با این اهداف متعالی در تضاد و تناقض است.
🔹خوب است دوستان تصمیمگیر در صدا و سیما، اگر هم بنا دارند به جای دانشمندان و صاحبنظران، عوامل فیلم و سریال را به برنامهها دعوت کرده و از علایق و سلایقشان سوال کنند، به جای بازیگران نویسندگان فیلمنامهها، و به جای خوانندگان، شاعران را دعوت کنند تا درباره آنچه خلق کردهاند با مردم سخن بگویند.
🔹جبرائیلی.
🔹پ.ن- ارسطو میگوید: اگر دیدید در مملکتی از نوازندگان و آوازه خوانان؛ بیشتر از کارگران و پیشه وران تقدیر می کنند؛ بدانید دستهای خیانت در فرهنگ ان مملکت کار میکنند.
🔹البته ما به متدین و ولائی بودن آقایان اسماعیلی و جبلی ایمان داریم ولی این عدم تعادل همچنان جامعه را رنج میدهد؛ که چرا باید اعتبار اجتماعی یک رقاص یا نوازنده یا خواننده هرزه امثال شروین از یک مبتکر و نابغه علمی بیشتر باشد.
💠💠💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 دعا کنیم دین را خوب بفهمیم.
🔹پاسخ شنیدنی حاجآقا قرائتی به جوانی که دین را بد فهمیده بود
🔹کشورهای دیگه رفتن فضا ما نشستیم دعا میخونیم؟!
🍎🍎🍎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 کبوترها می فهمند.....
🍎🍎🍎
14.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❎ انیمیشن در موضوع حجاب.
دوباره ببینید. فوق العاده جذاب و اثر گذار است.
💠 پیشنهاد پخش در جلسات و همایشها.
https://eitaa.com/harffe_hesab
🦋🌸🦋🌸🦋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ازدحام جمعیت در مرز زمینی ایران ترکیه و چند نکته در این باره:
🔹اکثر اینا وضعشون اون قدر خوبه که با قیمتهای سرسام آور اقلام خوراکی و اسکان در ترکیه توان مالی یک مسافرت لاکچری را دارن.
🔹 اکثر همین تیپ آدمها از جمله کسانی هستند که همیشه غر میزنند و می نالند که وضع خرابه و نداریم و چه و چه....
🔹بیماری ناشکری کار را بجایی رسونده که این عده گمان میکنند اگر مرز ترکیه درست عمل نکنه؛ بازم جمهوری اسلامی مقصره.
https://eitaa.com/harffe_hesab
🟣🟣🟣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘بازداشت عامل ضرب و شتم
یک خانم در ساری
🔹فراجا: در پی انتشار فیلمی کوتاه در فضای مجازی با محتوای درگیری و ضرب و شتم یک زن توسط فردی در خیابان بازار ساری، متهم و عامل این درگیری در اقدام اطلاعاتی و عملیاتی پلیس دستگیر شد.
🔹️متهم که به دلیل تصادف جزئی خودروی زن موصوف با خودروی وی دست به چنین اقدامی زده بود پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.
🚨دو نکته مهم در مورد این حادثه.
۱- چرا برخی از این نسل به همین راحتی دست روی یک زن غریبه بلند میکنند؟
۲- آفرین به غیرت جوانان ساری که در کسری از ثانیه به کمک آن زن شتافتند تا کتک نخورد. هر دو قابل تامل و بررسی است.
https://eitaa.com/harffe_hesab
🔴🟣🟢🔵