87-12-beheshti shahid shakhes.mp3
14.93M
#سخنرانی_کامل با عنوان "بهشتی، شهید شاخص" گفتاری از استاد حسن رحیم پور ازغدی به مناسبت سالگرد شهادت شهید مظلوم دکتر بهشتی
@hasan_rahimpour
⚫️ سالگرد درگذشت علامه امینی
آنجور كه من شنيدهام ، علامه امينى، ده شب آمده بودند به مشهد و در مدرسه نواب ، منبر رفتند. آنجا نماز جماعت مغرب و عشاء را ميخواندند و بعد صحبت ميكردند، صحبت ها بسيار پرسوز و علاوه بر آن دقيق و مستند بود. جمع سوز و شور و عشق، با استناد و استدلال. يكى از بستگان ما كه در جلسات حضور داشت، ضمنا هم پدرم و هم پدربزرگ من جزء برگزار كنندگان يا حاضران در آن جلسه بودند ،فكر ميكنم سال سى و هشت بوده كه من هفت هشت سال پيش نوارهاى آن جلسات را چندين بار گوش كردم.نقل ميكردند كه علامه قبل از شروع جلسه يك سكوت طولانى كرد، سپس آه بلندى كشيد و زد زير گريه و هق هق جلوى همه گريه ميكرد. ميگفتند ما همه متعجب شديم كه چرا حال ايشان منقلب شد؟! با همان لهجه خاص خودش گفت : مدتى است از على دور افتاده ام...و زد زير گريه...و آن زمانى بود كه فكر ميكنم مدتى بخاطر سفر هند و مراجعه به كتابخانه هاى مختلف از نجف دور افتاده بود و گويى اين بزرگترين غم زندگى اش بود.
در سوز و درد انقلابى و درك انقلابى اش همين بس كه در سالهاى ٤٠ و ٤١ كه سالهاى آخر عمر ايشان و اوائل نهضت امام بود و هيچكس تصورى از اينكه نهضت امام به كجا منتهى خواهد شد نداشت، در آن شرايط امينى جمله " خمينى ذخيره خدا براى شيعه است " را گفت. اين جمله اگر در سال پنجاه و هفت يا حالا گفته شود، به راحتى قابل تصديق است ، اما سال چهل و يك گفتن اين حرف غير عادى بوده!
شهيد نواب صفوى هم كه از نجف براى مبارزه با جريان كسروى به تهران ميايد، از جمله كسانى كه او را هم به لحاظ معنوى و هم صدور فتوى و هم به جهت امكانات ، تدارك و تشويق كردند و پشت سر او ايستادند، مرحوم علامه امينى بوده است. نواب مظهر غيرت بود، نه مجتهد بود، نه فيلسوف بود و نه فقيه ، يك فاضل جوانى بود كه مظهر غيرت علوى و انقلابى بود و اگر يك حوزه ، سراسر پر از مجتهد و خالى از غيرت باشد، فايده اش براى اسلام بسيار بسيار كمتر است از يك طلبه فاضل و با غيرتى كه نمى ايستد تا به مرزهاى حقيقت و مكتب اهانت شود و او بگويد به من ربطى ندارد. نواب از جمله ، تحت تاثير روح خروشان امينى است. حتى من در جايى خواندم ، سلاحى را كه نواب تهيه ميكند براى زدن كسروى ، مرحوم امينى از جمله كسانى بودند كه هزينه آنرا تامين كردند يا فتوى دادند بر انجام آن
يكى از آثار علامه امينى ، شهداء الفضيله است كه فكر ميكنم جلال الدين فارسى با نام مستعار آنرا ترجمه كرده است. اين كتاب وقتى منتشر شد، برخى از بزرگان شيعه گفتند ،ما تصور نميكرديم كه ما اين تعداد عالم شهيد داريم. ضمن اينكه مرحوم علامه، شهداى سه قرن اول هجرى را در اين كتاب نياورده و از شهداى قرن چهارم شروع ميكند و صد و سى عالم بزرگ شيعه را نام ميبرد كه چطور در راه دفاع از كلمه حق شهيد شده اند.
اين يعنى تحقيق با هدف، يك درس ديگرى كه بايد از علامه آموخت همين است. تحقيق و تلاش بى هدف يا با هدف؟ اين يكى از مشكلات ماست كه من بارها در حوزه و دانشگاه ديده ام. بى هدف و بى درد تحقيق ميكنيم، تحقيق براى تحقيق، خود تحقيق شده است يك شغل، تحقيق براى ساعت نفر پر كردن و كارت زدن! راجع به چه تحقيق كردى؟ اصلاً اصل موضوع چقدر مهم است؟ براى چه تحقيق كردى؟ چه چيزى را اثبات كردى؟ نتيجه اش چه شد؟ اگر اين تحقيق درست باشد به چه درد دنيا و آخرت مردم ميخورد؟ يك بخشى از پژوهش هاى رسمى در كشور ما ، از سر بى دردى است. امام كه گفت مرفهين بى درد، ما يكسرى پژوهشگران بى درد هم داريم. پژوهش امينى وار و غير امينى وار، تفاوت درد و بى دردى است.
"الغدير، شيعه سنى ترين است، درسهايى كه از امينى بايد آموخت" سال١٣٩١
@hasan_rahimpour
47f96845f41b8ff8fa555ee317ca7a89d0f8ae77.mp3
14.53M
سخنرانی استاد رحیمپور با عنوان "الغدير، شيعه سنى ترين است، درسهايى كه از امينى بايد آموخت" سال١٣٩١
به مناسبت سالگرد رحلت علامه امینی
@hasan_rahimpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیدن کلیپ ما ایستادهایم2 یه مناسبت سالگرد انهدام هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی وینسس خالی از لطف نیست!
@hasan_rahimpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اردشیر زاهدی فرزند سپهبد زاهدی(عامل اسرائیل) و داماد محمدرضا شاه که سمت وزیرامورخارجه او را داشت اعتراف به موفقیت جمهوری اسلامی و سیاست منطقهای نظام کرد.
@hasan_rahimpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بالاخره تکلیف اون سه هزار میلیارد چه شد؟
@hasan_rahimpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مشکل کمبود دکتر و آیت الله مان حل شده، اما کمبود متفکر داریم.
@hasan_rahimpour
28.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فرق ازدواج موقت با زنا چیست؟
چرا مردان از ازدواج موقت سو استفاده میکنند؟
و....
👫 هر آنچه که باید در مورد ازدواج موقت یا همان صیغه مشروط بدانید.
@hasan_rahimpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای هر انسان الویت هویت انسانی است، سپس هویت جنسی....
#حجاب تایید این جمله است که قبل از زن بودن، انسان هستم.
@hasan_rahimpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هیچگاه #پیشرفت با فساد حاصل نشده است، برخی میخواهند این اصل را وارون جلوه دهند.
@hasan_rahimpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از گذشتگان عبرت بگیرید تا به مشکلاتشان دچار نشوید. مطالعه نقاط مثبت و منفی آنها باعث میشود که دوباره اشتباه آنان را تکرار نکنید.
@hasan_rahimpour
📣 امام رضا با مخالفين خود چگونه بحث ميكردند؟
✳️ مساله ايشان در مناظرات فقط پيروزى و شكست نبود، در روايات هست كه ايشان براى پيروزى وارد بحث نميشدند. هدفشان جدل و غلبه نبود. صريح ميفرمايند كه اگر كسى در يك مباحثه اى با مخالفش شركت كند ، براى زمين زدن او، نقشه بكشد براى خراب كردن او، اين كار مورد قبول ما اهل بيت نيست، طبق منطق ما نيست. فرمودند جلسه اى كه در آن مجادله ميشود، يعنى هدف ، كشف حقيقت نيست و صحبت از نجات و هدايت و رشد نيست، صحبت از اين است كه چه كسى برد و چه كسى باخت، صحبت از اين است كه چه كسى تحقير و چه كسى تعظيم شد، اين جدل است و به لحاظ اخلاقى مورد قبول ما نيست.
✳️ در احتجاجات و مناظراتى كه از حضرت ثبت شده، دارد كه وقتى امام ميديدند طرف بحث ، دارد در بحث شكست ميخورد و در ميان جمع دارد تحقير ميشود، سر وته بحث را جمع ميكردند و فقط تا حدى بحث را ادامه ميدادند كه حضار بفهمند اسلام آسيب پذير نيست، حق است و قابل دفاع است. از آن حد به بعد كه مساله روشن شده و ادامه بحث نوعى تير خلاص زدن به طرف مقابل و تحقير اوست، امام رضا بحث را قيچى ميكردند. اينكه دارم عرض ميكنم، حداقل دو سه جا در سيره مناظراتى حضرت بيان شده است.
✳️ مثلا در يك جا وقتى طرف مقابل در بحث با ايشان در بن بست گير افتاده، امام به اباصلت ميفرمايند كه "خلّنى و اياه" من را با ايشان تنها بگذاريد. اينجا درست همان جايى است كه در بحث ها، ما در دلمان به طرف مقابل ميگوييم، حالا گيرت آوردم! درست در همانجا امام رضا ميفرمايند جلسه را ختم ميكنيم و ميخواهم با ايشان در خلوت صحبت كنم كه تحقير نشود.
در كجاى دنيا و در كدام مناظره چنين روشى را ديده ايم؟
اخلاق، منطق و آزادى ، سه عنصرى است كه به وضوح در مناظرات حضرت رضا ديده ميشود.
💢 منبع: سخنرانی استاد رحیمپور با عنوان "تشيع رضوى، تفكر تمدن ساز،يا تعصب خانمان برانداز" سال١٣٨٨
@hasan_rahimpour
محتوای دومین سخنرانی وزیر امور خارجه امریکا در جمع سلطنتطلبان و منافقین از مهندسی خاصی برخوردار بود که فراتر از متن باید مورد توجه قرار گیرد. هدفگذاری، روح حاکم، جهتگیری، مقتضیات افراد مورد مشورت و جامعه هدف از جمله مواردی است که باید در تحلیل کلیت محتوا مدنظر قرار گیرد. اولین ویژگی حاکم بر سخنان وی ریز شدن بر مسائل جزئی - شخصی در ایران است. نام بردن از افراد و اعلام عدد و رقم فساد نشان میدهد که جامعه هدف وی عوام جامعه هستند و هدفگذاری «تحریک اجتماعی» با هدف به میدان آمدن فرودستان است. سخنان وی هیچ قرابتی با روشنفکران و طبقات برتر اجتماعی – تحصیلی ندارد.
دوم، مدل مفهومی سخنان وی است که متمرکز به دوگانه معیشت – فساد است، بدین معنی که مشکلات معیشتی در ایران ریشه در فساد حاکمان دارد که برای معتبرسازی آن به ارقام اشاره میکنند و اشخاص را مثال میزنند.
گذاره سوم، ایجاد پیوند بین مذهبیها و فساد است. متهم کردن روحانیت تراز اول انقلاب همچون آیتالله مکارم، امامی کاشانی و رئیس قوه قضائیه به فساد با هدف بیاعتبارسازی مذهبیون است، به عبارت بهتر علاقهمند هستند مردم مذهبی را که حامیان اصلی نظام هستند، نسبت به ماهیت حقیقی نظام بدبین نمایند یا ماهیت اعتقادی نظام را ابزاری برای ثروتاندوزی روحانیت معرفی نمایند که البته باورپذیری آن بسیار پایین است. تمرکز بر «مذهبیون»، «معیشت» و «فساد» نشان میدهد گزینه نظامی دورترین گزاره است و تحریک به آشوب هدف و اولویت اولیه امریکا از تحریم و خروج از برجام است.
روح حاکم بر سخنان پمپئو تلفیقی از راهبرد «تغییر ساختار»، «تغییر رفتار» و «گفتوگو» است. هر سه سطح ممکن برای مواجهه در یک سخنرانی گنجانیده شده است که این نشان میدهد در مؤثر بودن راهبرد خود مبنی بر تأثیر تحریم و نتیجهگیری دلخواه تردید دارند و همه گزینهها را طرح میکنند تا شاید ایران دست به انتخاب بین تب و مرگ بزند و زودتر تن به گفتوگو دهد. اعلام آمادگی ایران برای گفتوگو پیروزی اصلی آنان است نه دو گزینه دیگر. رد نظریه میانهرو بودن ظریف و روحانی و متهم کردن آنان به انقلابیگری نشان میدهد اصلاحطلبان ساکن امریکا - اروپا محور مشاوره آنان نیستند بلکه ساختارشکنان حداکثری مانند منافقین یا سلطنتطلبان در پختوپز و ارائه اطلاعات به دولتمردان فعلی امریکا در اولویت قرار دارند.
چفت و بست منافقین و دولتمردان امریکا بهترین گزینه برای جمهوری اسلامی ایران است و ماحصل آن یکپارچه دیدن فضای درون حاکمیت از سوی امریکا و در نتیجه تقویت وحدت ملی ایرانیان و ناامیدشدن اصلاحطلبان از راهبرد ۲۰ ساله گفتوگو با امریکا است. یکپارچه دیدن حاکمیت در ایران نشان از تمایل به براندازی با هدف آلترناتیو بیرونی است و این رهیافت هم دست منافقین را رو میکند و هم نیروهای سیاسی دو جناح کشور را سوار یک کشتی میکنند. چنین مواضعی نشان از نبود اتاق فکر جدی در درون جمهوریخواهان فعلی امریکا است.
دروغهای آشکار پمپئو فرصت ذیقیمتی برای رسانههای ایران است که باید آن را برجسته نمایند. دروغ و اغراق دو کلید اصلی برای تحریک اجتماعی هستند، به طور مثال معرفی محصولی به عنوان یک «افسر ندار» سپاه که از راه قرارداد با سپاه و نفت سرمایهدار شده است دروغ مطلق است یا ثروت آیتالله مکارم شیرازی یا آیتالله امامی کاشانی که نفر دوم رأی مردم تهران در خبرگان است از دروغهایی است که ایرانیان به خوبی تشخیص میدهند. اینها دروغهایی است که منافقین در پاچه پمپئو گذاشتهاند. اگر رسانههای ایران عین سخنرانی وی را بدون کم و کاست و حتی بدون تحلیل در اختیار نخبگان قرار دهند بهترین بهرهبرداری از آن به نفع جمهوری اسلامی صورت خواهد گرفت. سخیفگویی، دروغگویی، حرفهای چاله میدانی و توسل به هر چیز برای رسیدن به اهداف وجه مشترک فهم نخبگان ایران و امریکا از این سخنرانی است. باید از بقیه سخنرانیهای وی نیز استقبال کرد....عبدالله گنجی...
@hasan_rahimpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 یکی از مسائلی که باعث شد برخی مسئولین با امام و انقلاب درگیر بشوند این بود که توهم پیدا کردند ما زحمت کشیدیم و طلبکاریم!!
@hasan_rahimpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عباس امیر انتظام تازه فوت شده ، در اسناد لانه جاسوسی
@hasan_rahimpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این روزها برای مردم مستضعف و ندار روزهای خیلی سختیه، به فکر دور و بری ها مون باشیم...تک خوری ممنوع!
@hasan_rahimpour
پدر این دختر خانم 13 ساله این موضوع را در فضای مجازی عنوان میکند، یکی از دوستان این خانواده هم در دفاع از رفتار زشتی که با این دختربچه شده است، موضوع را در صفحه اینستاگرام خود مطرح میکند که «امید سلاجه»، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان ذیل این پست کامنتی با مضمون «ممانعت از ورود دختران چادری به جلسه آزمون تیزهوشان در کرمان صحت ندارد مینویسد: «در پی انتشار مطلبی در فضای مجازی تحت عنوان «در استان کرمان از ورود دختران چادری به جلسه آزمون تیزهوشان جلوگیری شد»، اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان با صدور اطلاعیهای این مطلب را تکذیب کرد.
طبق بررسیهای انجام شده و توضیحات ارسالی حراست اداره آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان، ممانعت از ورود دانشآموزان چادری به جلسه امتحان تیزهوشان به هیچ عنوان صحت ندارد و بهرغم آنکه جلسه آزمون خاص دانشآموزان دختر بوده و تمام عوامل برگزاری آزمون نیز همکاران خانم بودهاند و هیچ مردی در جلسه حضور نداشته است، فقط جهت تطبیق عکس دانشآموزان و برای یک لحظه و در ابتدای جلسه از آنان خواسته شده چادر خود را بردارند و پس از تطبیق عکس و در ادامه آزمون هیچ منعی برای پوشیدن چادر توسط دانشآموزان ایجاد نشده است.آموزش و پرورش استان کرمان همواره بر رعایت حجاب برتر در مدارس توسط دانشآموزان و همکاران عزیز فرهنگی تأکید دارد.
بر اساس اصل بیطرفی رسانه سعی کردم تا با آموزش و پروش استان کرمان ارتباط بگیرم و موضوع را از زبان آنها هم بشنوم ولی متاسفانه موفق به برقراری ارتباط با آنها نشدم، حتی در دایرکت اکانتی که متعلق به مدیر روابط عمومی هم بودم رفتم و به او پیام دادم تا شاید در آنجا پاسخگو باشد اما همچنان بیپاسخ ماندم.
دستور رئیس دادگستری استان کرمان برای پیگیری موضوع
رئیس دادگستری استان کرمان نیز در تاریخ ٦/٥/٩٧، نامه شکایتی که این خانواده برای او برده بودند را قرائت میکند و ذیل نامه خطاب به دادستانی دستور میدهد تا با متخلفان این امر برخورد شود، متنی که رئیس دادگستری خطاب به دادستان در ذیل نامه پاراف کرده است بدین شرح است:« جناب آقای سالاری دادستان محترم عمومی و انقلاب کرمان ملاحظه و لازم است رفتارهای انتسابی بررسی و چنانچه برابر ماده ٥١٣ قانون مجازات اسلامی «اهانت به مقدسات اسلام» یا سایر مقررات کیفری گردیدند موافق مقررات اقدام فرمایید.»
لزوم برخورد با مقصران
امید است که در این هیاهویی که ضدانقلاب به دنبال این است تا زنان و دختران این سرزمین را از داشتن حجاب نا امید کند و به آنها القا کند حجاب محدودیت میآورد و با حجاب نمیتوان به جایی دست یافت با این قبیل رفتارها برخورد شود تا هم شأن این دخترخانم 13 ساله و چادرش حفظ شود و هم احدی در کشور جمهوری اسلامی به خود اجازه این توهینها را به اعتقادات مردم ندهد.
یکی از دوستان خبرنگار در استوری خود متنی منتشر کرد با این عنوان: «امروز آزمون تیزهوشان بود و در کرمان از ورود دختران چادری به جلسه امتحان جلوگیری شد. دخترم که چادری است و لباس بلند زیر چادرش نداشته چادر خود را در نمیآورد و وارد جلسه امتحان میشود اما مسئولان حوزه امتحانی میآیند بالای سرش و چادر را به اجبار از سرش برمیدارند و پشت صندلی میگذارند. در جلسهای که مردان حضور داشتهاند و دخترم با هزار استرس امتحان داده، مدیون خون شهدا هستیم اگر فریادمان را بلند نکنیم و به گوش مسئولان نرسانیم».
پیگیر این موضوع شدم و بعد از چت کردن با فردی که این پیام را برای همکارم ارسال کرده بود، متوجه شدم موضوع تنها مربوط به دختر این آقا نمیشود و در شهرستانهای دیگر استان کرمان از جمله رفسنجان نیز اتفاقی مشابه افتاده است.
این پدر شماره همسر خود را برای توضیحات بیشتر در رابطه با این موضوع برای من ارسال کرد؛ با او تماس گرفتم، مادر دختر خانم 13 ساله اهل کرمان که مسئولان امتحانی به اجبار چادر از سرش برمیدارند، ماجرای روز امتحان را اینگونه تعریف کرد: «امتحان ورودی مدارس تیزهوشان در کرمان بود، دخترم را به مدرسه رساندم و به خانه برگشتم، هنگامی که دخترم به خانه آمد آشفته بود و با ناراحتی گفت: وقتی میخواستم وارد جلسه امتحان شوم به من گفتند که باید چادرت را دربیاوری ولی من این کار را نکردم به سختی وارد جلسه امتحانی شدم، قبل از اینکه آزمون شروع شود چندباری هم گفتند که باید چادرت را دربیاری و در نهایت یکی از مراقبان به سمتم آمد و چادر را از سرم برداشت و بر روی تکیهگاه صندلیم گذاشت، حتی هنگامی که بازرسان مرد هم به داخل جلسه آمدند و خواستم برای چند لحظه چادرم را بپوشم به من اجازه این کار را ندادند. »
این مادر افزود: «دختر من از سالی که به سن تکلیف رسیده است با پوشش چادر در محافل حاضر شده است و اینکه افرادی بخواهند چادر او را به اجبار از سرش بردارند هم در روحیه او قطعا تاثیر میگذارد و هم در آن لحظه حالش را بد کرده و نمیدانیم که امتحانش را چگونه داده است، اما ما به عنوان والدین «نرگس» بیخیال این موضوع نمیشویم چراکه توهین به مقدسات و اعتقادات ما شده است، نامه را خطاب به مقامات استان نوشتهایم و پیگیر این ماجرا هستیم».
از او خواستم تا متن نامه را برایم ارسال کند، متن نامه را بلافاصله برایم ارسال کرد و تاکید کرد: که قرار است نزد رئیس دادگستری استان کرمان هم برویم.
متن نامه بدین شرح است:
« حراست محترم اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان
با سلام و تحیت
احتراما به استحضار میرساند در سالروز عملیات پرافتخار مرصاد، در جنگ نرم فرهنگی در بزرگترین مرکز فرهنگی کشور شکست خوردیم! در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان روز جمعه مورخ 5 مردادماه 1397، در حوزه هنرستان حکمت واقع در کوچه شماره 36 خیابان جهاد، مسئولین حوزه امتحانی مانع از ورود دختران با حجاب چادر شدند تا جایی که حتی دختر اینجانب که در برابر مسئول ورودی مقاومت کرده بود و با چادر بر روی صندلی خود نشسته بود توسط فرد دیگری حتی با وجود توضیحات دخترم مبنی بر نامناسب بودن پوشش زیر چادرش در مقابل نامحرم، هیچ اهمیتی نداده و بیان کرده که میبایست لباس مناسب میپوشیدی! و با اجبار و به دست خودش چادر دخترم را از سرش درآورده و پشت صندلی قرار داده و حتی با ورود بازرسین مرد هم اجازه پوشیدن چادر به وی داده نشده و با استرس فراوان و عدم تمرکز به واسطه پوشش و به هم ریختگی زیاد آزمون را به پایان رسانده است.
آیا در کشور جمهوری اسلامی ایران که برای حفظ دین، ناموس و حجاب، بهترین فرزندان این مملکت جان خود را فدا کردند باید شاهد این باشیم که از حضور حداقلی و انگشتشمار دختران چادری در حوزه امتحان ممانعت شود؟
به چه حقی به خودشان اجازه دادند که با برخورد به واسطه داشتن چادر و ممانعت از نشستن با چادر بر روی صندلی باعث شوند، بچهها با نگاههای تمسخرآمیز سایر دانشآموزان حاضر در جلسه روبهرو شوند و تمرکز و آرامش آنها گرفته شود؟! در حالی که انتظار میرفت این حداقل دانشآموزان محجبه چادری به واسطه پوشش مناسبشان که حتی در این هوای گرم تابستان هم از آن دست برنداشتهاند مورد تشویق قرار گیرند نه اینکه انگشتنما شوند و مورد تحقیر واقع شوند. آیا این همان مصداق تعرض و هتک حرمت حجاب به یک خانم مسلمان نیست؟!
با توجه به موارد مطرح شده و جهت جلوگیری از تکرار این چنین موارد غیراخلاقی و غیردینی و از باب امر به معروف و نهی از منکر، خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمایید تا با هر فرد ازجمله کسانی که دستور این کار را دادهاند و کسانی که مرتکب این عمل شدهاند برخورد جدی و سریع صورت گیرد.
لازم به ذکر است متاسفانه در سایر شهرستانهای استان نیز مشابه همین رفتار دیده شده است.»
🔹 برخورد امام علی علیه السلام با اخلالگران اقتصادی
امام على عليه السلام ـ هنگامى كه آن حضرت ، خيانت ابن هَرمَه ، مأمور بازار اهواز را دريافت ، به رفاعه چنين نوشت ـ : هنگامى كه نامه ام را خواندى ، ابن هرمه را از بازار ، بركنار كن و او را به خاطر [ حقوق ]مردم از كار ، باز دار و سپس زندانى نما و خبر آن را اعلان عمومى كن و به كارگزارانت بنويس و نظرم را به آنان ابلاغ نما . درباره ابن هرمه ، غفلت يا كوتاهى نكنى كه نزد خداوند ، هلاك شوى و من هم به بدترين شيوه بركنارت خواهم كرد كه از اين كار ، تو را به خدا پناه مى دهم . هنگامى كه جمعه شد ، او را از زندان بيرون آر و 35 تازيانه بر او بزن و در بازارها بچرخان . اگر كسى از او شكايت كرد و شاهد آورد ، او را به همراه شاهدش سوگند ده و از درآمد ابن هرمه ، طلبى را كه شاهد آورده ، به او بپرداز . فرمان ده تا او را با خوارى و زشتى و فرياد كشيدن بر سرش ، به زندان ببرند ، با طنابى پاهايش را ببند و وقت نماز او را بيرون آور . اگر كسى برايش غذا ، آشاميدنى ، لباس و زير اندازى آورد ، مانع مشو . مگذار كسى بر او وارد شود تا به او چاره اى تلقين كند يا به آزادى اميدوارش سازد . اگر برايت روشن شد كه كسى مطلبى را به او القا كرده كه به مسلمانى زيان مى رساند ، او را با تازيانه تأديب نما و زندانى كن تا توبه نمايد . و دستور بده كه شب ها زندانيان را براى هواخورى به حياط زندان بياورند ، جز ابن هرمه را ، مگر اين كه ترس از تلف شدنش داشته باشى ، كه او را نيز شب ها همراه با زندانيان به حياط زندان بياور . اگر در او طاقت و توان ديدى ، پس از سى روز ، 35 تازيانه ديگر ، افزون بر 35 تازيانه قبلى ، بر او بزن . براى من گزارش كارَت در بازار را بنويس و اين كه چه كسى را پس از آن خائن برگزيدى . حقوق ابن هرمه خائن را هم قطع كن
📗 دعائم الإسلام ج 2 ص 532
منبع: حدیث گراف
🆔 @hadisgraph
@hasan_rahimpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بلایی که بر سر انقلاب مشروطه آمد و خطری که در کمین ماست...
@hasan_rahimpour
چهارم- اروپاییها طی ۲ روز گذشته در بیانیههایی گفتهاند با تحریمهای جدید آمریکا مخالفند و قصد دارند قوانینی را اجرا کنند که از شرکتهای اروپایی در مقابل تحریمهای آمریکا محافظت خواهد کرد. مجموعه مقررات موسوم به «مسدودکننده» که اروپا میخواهد در این حوزه اجرا کند، هیچ زمان دیگری در گذشته تست نشده، بنابراین هیچ قضاوت روشنی در این باره که آیا این قوانین میتواند به طور موثر با تحریمهای ثانویه آمریکا مقابله کند، وجود ندارد. اکنون آزمون مهمی برای اروپا ایجاد شده و باید دید اروپاییها در عمل چه میزان حاضر به ایستادگی و پرداخت هزینه خواهند بود. تست این موضوع قبل از فرارسیدن تحریمهای ۱۳ آبان، تکلیف ایران را در این باره که آیا واقعا برجام ارزش ادامه دادن با اروپا را دارد یا نه، بخوبی روشن میکند.
پنجم- روشن است هدف آمریکا از بازیای که راه انداخته، تغییر سیاستهای ایران در برخی حوزههای خاص بویژه در منطقه است. موثرترین پاسخ به آمریکا این است که آمریکا در عمل ببیند این فشارها نهتنها سیاست ایران در منطقه را تغییر نمیدهد و آن را تهاجمیتر و رادیکالتر خواهد کرد، بلکه حتی ممکن است سیاستهای هستهای ایران را هم که فعلا در چارچوب برجام قرار دارد، تغییر دهد. به میزانی که محاسبات آمریکا در این حوزه کنترل شود، رفتار تحریمی آن هم کنترل خواهد شد.
«مهدی محمدی» در یادداشت روزنامه «وطن امروز» نوشت:
یکم- آمریکا اعمال تحریمهای خود علیه ایران را رسما از بامداد روز ۱۶ مرداد آغاز کرده است. هدف اصلی ترامپ این است که به ایران بگوید کاملا جدی است اما آمریکاییها خوب میدانند برنامه تحریمی آنها علیه ایران در بلندمدت دچار ۲ چالش عمده عدم اجماع جهانی و سازگاریپذیری ایران با تحریمهاست، بنابراین احتمالا تصمیم خواهند گرفت در کوتاهمدت حداکثر مقدار فشار را به ایران وارد کنند.
در واقع در یک جمله، کاری که آمریکا قصد دارد بکند وارد کردن حداکثر مقدار فشار به ایران در حداقل مقدار زمان است، طوری که اگر ایران بتواند مقطع چند ماهه فشار را پاس کند – که کار دشواری نیست- پروژهای که آمریکا برای تغییر رفتار موشکی و منطقهای ایران حساب جدی روی آن کرده، عملا منتفی خواهد شد.
دوم- در کوتاهمدت، مهمترین برنامه آمریکا وارد کردن فشار روانی به ایران و به هم زدن تعادل روانی جامعه است. همه گزینههایی که اکنون به کار گرفته شده- یا از این به بعد به کار گرفته خواهد شد- در واقع گزینههای عملیات روانی است ولو اینکه ظاهر اقتصادی، امنیتی، سایبری، سیاسی یا دیپلماتیک داشته باشد. اساسا مدتهاست آمریکا هدف اصلی خود در ایران را «کنترل افکار عمومی» قرار داده و به جنبه روانی گزینههای خود اهمیت بیشتری میدهد تا جنبههای عینی و فیزیکی آن.
به عنوان نمونه تحریمها را در نظر بگیرید. هدف از گزینه تحریم ایجاد یک چالش اقتصادی بسیار بزرگ به گونهای که ایران قادر به مدیریت آن نباشد نیست، چرا که آمریکاییها میدانند – و تجربه هم در گذشته نشان داده - هیچ نوعی از تحریم قادر به ایجاد آن مقدار از مشکل برای کشوری مانند ایران نیست که اساسا قادر به کنترل آن نباشد. همین حالا آمریکاییها فشار فراوانی روی خریداران نفت ایران وارد کردهاند تا واردات خود از ایران را قطع کنند ولی لابد خود خوب میدانند که نفت ایران در هر حال فروخته میشود، بنابراین اثر فیزیکی روی اقتصاد نمیتواند هدف اصلی تحریمها باشد، بلکه هدف اصلی وارد کردن فشار روانی به جامعه و خارج کردن رفتار اقتصادی آن از وضعیت نرمال است که میتواند به بحرانهایی مانند گرانی ارز و سکه و حتی پدیدهای مانند احتکار خانگی کالا بینجامد.
درباره سایر گزینهها هم همین اصل صادق است. به عنوان یک مثال دیگر، هم آمریکا و هم اسرائیل بخوبی میدانند حملات فیک و بیارزش به مکانهای سوخته و از قبل تخلیه شده در سوریه برای تحقق ماموریتی که آن را «اخراج ایران از سوریه» مینامند، فقط یک شوخی بیمزه است، با این حال میبینیم عملیات روانی و رسانهای روی این حملات با جدیت تعقیب میشود تا افکار عمومی در داخل ایران تصور کند دستاوردهای میدانی ایران در سوریه به سرعت در حال از دست رفتن است! از این جنبه، کنترل فضای روانی جامعه، سخن گفتن مرتب و صادقانه با مردم، جلوگیری از شکلگیری شایعات و پاسخهای آنلاین رسانهای به برنامه روانی دشمن اصلیترین کاری است که باید در ماههای آینده در دستور کار باشد.
سوم- تیم فعلی در آمریکا بسیار عجول است و با نگاهی ساده به سیاست تصور میکند میتواند در زمانی کوتاه و با ابزارهایی ساده، دستاوردهایی بزرگ خلق کند. نمونه کرهشمالی مصداق تام و تمام این سادهاندیشی است. از آن بدتر، مذاکرهای است که ترامپ با پوتین کرده و سادهدلانه تصور میکند میتواند ایران و روسیه را در منطقه روبهروی هم بگذارد. همین عجله، خود به نقطه ضعف اصلی پروژه تحریمی آمریکا علیه ایران تبدیل شده است. آمریکا به دلیل عجلهای که دارد عملا فشار روانی تحریم روی جامعه ایرانی را پیشاپیش تخلیه کرده، بنابراین در موعد اجرای تحریم قادر به وارد کردن هیچ شوک روانی جدیدی به اقتصاد ایران نبوده است (قیمت دلار در روز ۱۶ مرداد به جای افزایش افت کرد). مردم ایران - دقیقا بر خلاف آنچه آمریکا میخواهد - روز به روز بیشتر در حال پی بردن به این موضوع هستند که مسائل اقتصادی ایران ریشه در شیوه مدیریتی و کیفیت تصمیمات مسؤولان داخلی دارد و مرتبط کردن آن به سیاست خارجی بیشتر عملیات روانی یک طرف ذینفع خارجی است تا اینکه واقعا از یک حقیقت در اقتصاد ایران خبر دهد. هر چه زمان بگذرد و تصمیمهای بیشتر و دقیقتری گرفته شود، بیارتباط بودن نوسانات اقتصادی به سیاست دفاعی و منطقهای ایران بیشتر خود را نشان خواهد داد و این امر از حیث راهبردی زیرپای راهبرد تحریمی آمریکا را خالی میکند.
✅علت گرانی در بیان امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیهالسلام:
📝ای مالک!
مردم زمانی تنگدست میگردند كه همت واليان ، گردآوردن مال اندوزی بُوَد.و همانا ويراني زمين به جهت تنگدستی كشاورزان است؛
و تنگدستی كشاورزان به جهت غارت اموال از طرف زمامداران است؛
چرا كه به آينده حكومتشان، اعتقاد ندارند؛
و از تاريخ گذشتگان عبرت نمیگيرند.😔
📖 نهج البلاغه نامه ٥۳
📌 استاد رحیمپور: اگر میخواهیم تمدن اسلامی را بسازیم باید راز شکست و پیروزی گذشتگان را به صورت عبرت آموزانه بشناسیم.
@hasan_rahimpour
امام جواد(ع) به شهادت رسيده اند و حاكميت ميخواهد كنترل ويژه داشته باشد روى امام هادى(ع) ، ميدانيد كه قبلاً شخص مامون با ازدواجى كه به امام جواد تحميل كرد ، سعى كرد عملاً يك وصلت سياسى -خانوادگى بين بنى عباس و فرزندان پيامبر ايجاد كند و بگويند بالاخره قائله ختم شد و يك نژاد دو رگه سياسى ايجاد خواهدشد و رهبران سياسى اهل بيت عملا دورگه خواهند شد و مسأله اختلافات حل خواهد شد. امام جواد سلام الله عليه با آن ازدواج سياسى برخورد كرد، همانطور كه حاكميت برخورد سياسى كرده بود و از آن ازدواج فرزندى به دنيا نيامد و ايشان بعد از اينكه برگشتند به مدينه با يك كنيز كه نه به اصطلاح از نژادهاى برتر عرب بود و نه متعلق به دستگاه حاكميت و اشراف ، ازدواج كردند. از ايشان خواستگارى و ازدواج كردند و اين خانم بين زنان و دختران اهل بيت تربيت شد و امام هادى عليه السلام از ايشان بدنيا آمد. مبارزه با تفاخرهاى نژادى و اينكه امام و رهبر پيروان مكتب اهل بيت بنا نيست يك شاهزاده باشد، يك كنيز زاده است، فرزند يك كنيز متعالى و پاكيزه
منبع: سخنرانی استاد رحیمپور با عنوان "الهادى عليه السلام" ١٣٩١
@hasan_rahimpour