💢 آمریکا ارزش لبخندهای ملت ایران را ندارد؛ چراکه او #شیطان_بزرگ است و امروز که به جای اوباما و کری، #ترامپ در رأس قرار گرفته است، همواره بر مواضع خود علیه ایران در منطقه پافشاری دارد و هر روز بر واژهی رژیم چنج (تغییر رژیم) مباحثه میکنند؛ لذا همواره درصدد تغییرات حکومتی در ایران هستند.
✴️ همه رؤسای جمهور آمریکا در این ۴۰ سال به دنبال این هدف بودند که خوشبختانه به خواستهی شوم خود نرسیدند و هرگز نخواهند رسید.
👈 ۹۷/۲/۸ - 📌 دانشگاه بوعلی همدان
💬 @hasanabbasi_quote
📚 وظیفه جوانان این مرز و بوم، ایجاد تحول در #علوم_انسانی است؛
💫 هرکدام از شما دانشجویان میتوانید ژنرالهای انقلابِ علمی باشید.
👈 ۹۴/۹/۲۳ - 📌 دانشگاه ایلام
💬 @Hasanabbasi_quote
📲 نقش رسانه ها در عصر حاضر یک پدیده عارضی، حاشیه ای و روبنایی نیست بلکه نقشی زیربنایی است، یعنی در سیر تطور اجتماعی آنچه که امروز موجب انتقال جامعه از وضعی به وضعیت دیگری می شود، #رسانه است.
👈 خرداد ۱۳۹۳ - 📌 مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما
💬 @Hasanabbasi_quote
📖 حیاتِ انسانِ مسلمانِ شیعه، حیاتی است که ۱۴ دفتر و فصل دارد که سازوکار آن، زندگی چهارده معصومی است که ما مفتخر به تبعیت و پیروی از آنان هستیم.
👈 ۹۲/۹/۵ - 📌 ایلام
💬 @Hasanabbasi_quote
💚 برای رسیدن به #سبک_زندگی_اسلامی لازم است تمام ارکان و ساختار جامعه، اسلامی شود و #اقتصاد از مهمترین و اولویتدارترین آنها است که باید با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و همچنین علما، رسیدن به سازوکار و چهارچوب #اقتصاد_اسلامی در دستور کار تمام افراد جامعه قرار گیرد.
🔰 تمام تلاشها در مقوله سبک زندگی بدون رسیدن به اقتصاد اسلامی بی نتیجه خواهد ماند.
👈 ۹۲/۸/۱۱ - 📌 تهران، مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب (سرچشمه)
💬 @Hasanabbasi_quote
❌در نظامسرمایهداری همه چیز کالاست
✴️ #کاپیتالیسم یا نظام سرمایهداری که منطق یهودیان است همه پدیدههای مادی و معنوی را با نگاه اقتصادی میسنجد و عزت و شرف آدمی را نیز #کالا میداند.
✴️ در نگاه سرمایهداری همه چیز کالاست و هر کالایی قیمتی دارد. هر کسی نگاه میکند چه چیزی به عنوان کالا برای عرضه دارد: یک ورزشکار بابت زور و عضلهاش، یک هنرپیشه بابت زیباییاش، یک خواننده بابت صدایش، یک دانشمند بابت فکرش. هر کسی یک کالا برای فروختن دارد.
✴️ کاپیتالیسم و سرمایهداری یعنی کالایی شدن مناسبات و پدیدهها. امروز در جوامع بشری همه پدیدهها کالا انگاشته میشوند و این خیانت کاپیتالیسم به دنیا است.
✅ #بهامندی باید جایگزین #قیمت_مندی شود؛ چراکه روی خیلی از پدیدههای عالم نمیتوان قیمت گذاشت و این پدیدهها در دیدگاه اسلامی نزد خداوند، بهاء دارند.
✅ وقتی پدیدههایی مانند محبت، علم، تربیت، عشق و ... را از حالت کالا بودن خارج کردید، جامعهی مهدوی شکل میگیرد. جامعهی مورد نظر #قرآن چنین جامعهای است.
💬 @Hasanabbasi_quote
🔰 ضرورت تولید علوم انسانی، متناسب با اصول اسلامی
💢 خطر و تهدید اصلی برای نظام جمهوری اسلامیدر غفلت از علوم انسانی است که در دانشگاهها تدریس میشود.
📖 مقام معظم رهبری میفرمایند، «مبنای علوم انسانی غرب، غیر الهی، مادی و غیر توحیدی است».
💠 در این میان مدرسان بسیجی به عنوان فرماندهان جنگ نرم نقش مهمی را دارند که باید به وظیفه خود در گسترش «معرفت توحیدی» به نحو احسن عمل کنند.
👈 ۱۰ آذر ۹۳ - 📌 دانشگاه ایلام
💬 @hasanabbasi_quote
✅ کثرت جمعیت؛ مؤلفه قدرت ملی
🔰 جمعیت در #منابع_انسانی دارای متغیرهایی است که به تبع آن تعریف میشود و به شرط آن که جمعیت سالم، عالم و برخوردار از فرهنگ، هنر و تفریح باشد، #کثرت_جمعیت بهعنوان مؤلفه قدرت ملی ارزیابی میشود.
❌ در کشور هند جمعیت زیاد وجود دارد اما این جمعیت فاقد مولفههای فوق است بنابراین جمعیت زیادی که گرسنه و فاقد آموزش عالی، تفریح و سلامت باشد، هیچ گونه فایدهای ندارد.
🔰 تنها در صورت برخورداری جمعیت از سایر مؤلفهها، نیروی انسانی میتواند به عنوان شاخص #قدرت_ملی محسوب شود.
👈 ۹۲/۴/۲۳ - 📌 گفتگو با باشگاه خبرنگاران
💬 @Hasanabbasi_quote
🔺 محور اصلی فرهنگ در کشور ما، حیا است و تهدید اصلی از جانب ناتوی فرهنگی نیز حیازدایی است که زمینه برای نابودی کشور در همه عرصه ها را فراهم میکند.
🔹 بر اساس آیات قرآنی، رسیدن به #حیات_طیبه؛ به ایمان، یقین، تقوا و حیا نیاز دارد. در واقع آن کسی که حیا ندارد، حیات ندارد.
🔺خط قرمز جامعه ما مسئله "حیا" است. ناتوی فرهنگی در جهان اسلام عموماً و در ایران بصورت خاص به دنبال حیازدایی است.
🔹باید مراقب و مترصد نابودی حیا باشیم که نقش خانمها در این بخش ویژه است.
👈 ۸۷/۸/۱۵ - 📌 دانشگاه ملایر
💬 @Hasanabbasi_quote
💬 استاد حسن عباسی:
در دنیای امروز، سهم بیشتری از اثرگذاری به حوزه عمومی رسیده است. امروزه نهادهای رسمی و دولتی در #اثرگذاری و حل مشکلات ناتوان شده اند و این مجموعه های مردمی #خودجوش در جهان هستند که تعیین کننده مناسبات شده اند.
در عرصه #فرهنگ، ما چند زیرنظام اساسی داریم که شامل «رسانه»، «هنر»، «تعلیم و تربیت»، «علم و آموزش عالی» و «دین و معارف» می شود
در بخش #رسانه، امروز مخاطب تلویزیون رسمی ما نزدیک 33% مردم جامعه هستند. عمده تغذیه رسانه ای مردم از طریق شبکههای اجتماعی و اینترنت صورت میگیرد. هر کس بخواهد پیامی به دنیا بفرستد با یک گوشی موبایل و یک صفحه مجازی پیام خود را به میلیون ها نفر می رساند. اکثر سیاستمداران هم از رسانه های رسمی در حال کوچ کردن به شبکه های اجتماعی هستند. یعنی اثر یک جمله در توئیتر را بیشتر از روزنامه ای می داند که زیرمجموعه خودش اداره می شود.
در بخش #هنر هم اثرگذاری ما کمتر از 20% است. اما در بخش مردمی شما جشنواره عمار را ببینید که از سال 89 با 13 اثر آغاز شد و امروز بیش از 2000 اثر در آن شرکت می کند. این یعنی بخش خودجوش و مردمی از بخش دولتی سبقت گرفته و منتظر دولت نمی ماند.
در بخش #تعلیم_و_تربیت وضع به مراتب بدتر است. ما در این حوزه تاثیر گذاری زیر 5% داریم! دانش آموز امروز از مدرسه که می آید تا فردا که باز به مدرسه برود، با مجموعه ای از اطلاعات در قالب انیمیشن و بازی و ... سر و کار دارد. دیگر اصلا نقش معلم نزدیک صفر رسیده است.
در بخش #آموزش_عالی، امروز یک مستند علمی سه ساعته به راحتی جایگزین دو واحد درسی می شود. دیگر اصلا اساتید نقش علمی و ترجمه ای خود را از دست خواهند داد. ما یک تحقیقی کردیم و دیدیم که مجموع دوره های آموزش عالی در سالهای آتی به شش سال خواهد رسید. یعنی با شش سال یک دکترا می توانید بگیرید. الان 85% مقالات ما هیچ استنادی بهشان نمی شود ولی مجموعه های علمی دانشجویی داریم که به راحتی مشکلات مردم و کشور را حل می کنند.
در بخش #معارف_و_دین هم همینطور است. الان یک بچه کلاس ششم اطلاعات دینی و فلسفی و شبهاتی که در ذهنش هست، قبلا در ذهن یک لیسانسه ی این کشور هم نبود.
این #وضعیت_فعلی ماست. حال در این وضعیت #نقش مجموعه های خودجوش چقدر است؟ بنده می گویم آنقدر #زیاد است که #رهبر_انقلاب برای #پیشبرد #اهداف انقلاب اسلامی فقط به اینها #امید دارد نه به #دستگاههای_رسمی.
📖 #طلوع_حق
#دکتر_حسن_عباسی
#گزیده_ای_از_درس_گفتار
#نقش_مجموعه_های_خودجوش_فرهنگی
🗓 پاییز ۹۵
💬 @Hasanabbasi_quote
◽️ در طنین بیانات رهبرمعظمانقلاب در طول پنج سال گذشته، بیشترین مفهومی که تکرار شده است، مفهوم #توحید بوده است. علیرغم اینکه صورت ظاهر فهم توحیدی، سهلالوصول مینماید اما متاسفانه امروز در جهان عموما با بحران توحید، روبرو هستیم.
◽️ واژهی #یکتاپرستی نمیتواند ما را به این سازوکار اصلی برای فهم توحید رهنمون شود.
◽️ در سال ۱۳۹۳ هنگامی که مهاجهای بین رئیسجمهور و رهبر معظم انقلاب صورت گرفت، ۱۶۰ استاد لیبرال علومسیاسی دانشگاههای تهران و شهرستانها، نامهای به رئیسجمهور زدند که جلوی تحول در علوم انسانی را بگیرید که اینها در حال ایدئولوژیک کردن علوم انسانی هستند بویژه علوم سیاسی.
◽️ کیست که نداند علوم انسانی بویژه علوم سیاسی، ایدئولوژیک است اما به هرجهت متعرض این نکته شدند و رئیس جمهور در بزرگداشت معلمین این موضوع را شفاف کرد که کجای علوم انسانی باید متحول بشود؟ مگر علوم انسانی؛ تفکیکِ اسلامی، مسیحی، یهودی دارد؟
◽️ حضرت آقا چند هفته بعد در دیدار استادان دانشگاهها در ماه رمضان ۹۳ پاسخ دادند که بله، علوم انسانی غربیها، #غیرتوحیدی است و با مبانی ما سازگار نیست. علوم انسانی آنگاه تربیت کنندهی انسان خواهد بود که بر مبنای الهی و توحیدی باشد.
👈 ۹۸/۴/۷ - 📌 گیلان، مسجد جامع لنگرود
💬 @Hasanabbasi_quote
🔺 حضرت آقا در طول سی سالهی زعامتشان روی مسئلهی #معرفت_توحیدی تأکید جدی داشتند و اخیرا این موضوع خیلی جدیتر شده است.
🔺 هفت سرفصل اساسی در #گام_دوم آمده است. این سرفصلها عبارتند از: علم و پژوهش، معنویّت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزّت ملّی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن، سبک زندگی.
🔺 روح توحیدی در توصیهی اول که #علم_و_پژوهش است چیست؟ در یک جملهی ساده، آنچه رهبری فرمود معنایش این است که علومی که امروز در دانشگاههای ما تدریس میشود توحیدی نیست. سند این حرف این است که هر رشتهای که تحصیل میکنید اعم از فلسفه، جامعهشناسی، حقوق، روانشناسی، اقتصاد و ... براساس #تثلیث است.
👈 ۹۸/۴/۷ - 📌 گیلان، مسجد جامع لنگرود
💬 @Hasanabbasi_quote