eitaa logo
اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
13.1هزار دنبال‌کننده
20.6هزار عکس
9.5هزار ویدیو
204 فایل
کانال رسمی اندیشه جویان استاد حسن عباسی Instagram.com/Hasanabbasi.students_ t.me/hasanabbasi_students حمایت مالی از اندیشکده یقین: publication.andishkadeh.ir/بایگانی/2513
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ #مثل_حسین علیه‌السلام 🔸دست‌نوشته سردار قاسم سلیمانی به‌مناسبت فرارسیدن ماه محرم: 🌷 کشوری که در قلب، اسمِ حسین را دارد، فرهنگِ عاشورا را دارد، باید در زیست و فرهنگ الگوی جهان شود. 🚩 #ما_ملت_امام_حسینیم ▫️ @Soleimany_ir 👈پیش به سوی ایران ۱۴۴۴ 🇮🇷 @iran1444_ir
🔰 تقدیر امام خامنه‌ای رهبر انقلاب از شعر افشین اعلا علیه توافق حاکمان عرب با رژیم صهیونیستی 💌 امام خامنه‌ای: 💬 شعری که خطاب به حاکمان عرب سرودید، بسیار بجا و به موقع بود. دست شما درد نکند. 💠 سروده‌ی افشین اعلا: که برازنده فخر است و مباهات سید حسن است آیا یا شیخ امارات؟ این داده چو قواده به عشرت‌کده، رونق آن گشته ولی قائد احرار به شامات آن پخته سخن گوید با تکیه به قرآن این خام ولی چون شتران، حامل تورات آن لرزه درافکنده به ارکان تل‌آویو این با تن لرزان شده پنهان به عمارات ای شیخ! کنی تکیه به قومی که خداوند از دوستی‌اش کرده تو را نهی به آیات؟ این نهی، ندیدی و نخواندی تو به قرآن؟ یا خوانده‌ای از وحی، فقط لفظ و عبارات؟ هش‌دار و بپرهیز، از این غده‌ی بدخیم جز ننگ چه بخشید مناخیم به سادات؟ سید حسن از چیست که بی سلطنت و کاخ خورشید عرب گشته و حکام چو ذرات زیر قدمش له شده است ارتش صهیون با آن همه جنگنده و آلات و مهمات آیا نکنی شرم ز لبنان و فلسطین؟ آیا نشنیدی تو ز آیات و روایات؟ ایران چه بدی کرد به اعراب و به اسلام؟ کز کینه او کور شدی، کور به کرات! بحرین و عراق و یمن و شام چرا سوخت؟ در آتش بدخواهی‌ات ای شیخک بدذات! آیا نرهاندند نوامیس عرب را سید حسن و قاسم و یاران ز بلیات؟ خنجر زدی از پشت به اعراب و نشستی با مرتکب آن همه کشتار و جنایات با قاتل کودک کش صبرا و شتیلا با جانی نفرین شده در ارض و سماوات یکباره عقال از سر بی‌عقل بیفکن خو کن چو جهودان به عرق چین و کراوات بیهوده مکش فیل دبی را به رخ ای شاه! وقتی که ز سرباز یمن هم شده‌ای مات حیثیت خود دادی چون با ثمن بخس حقانیت فارس شد از خبث تو اثبات شاهان عرب، طایفه‌ی لوط و ثمودند هم بنده‌ی عزی و منات و هبل و لات خون عرب است آیا ای مردنمایان! این ننگ که بر دامن تان مانده ز عادات؟ هم قدس ز کف داده و هم مکه و یثرب جز غرب ندارید دگر قبله حاجات در عقد تل آویو در آیید از این پس بودید چو یک عمر، عیالات ایالات ای قوم عرب! غیرت اجدادی‌تان کو؟ بودند نیاکان شما اهل فتوحات تکرار مبادا شود اندوه فلسطین تا چند برد غرب، از این منطقه، سوغات؟ دزد است در این قافله، تا چند تغافل؟ موش است در این مزرعه، تا چند مماشات؟ تند است چرا این همه توفان تجاوز؟ کند است چرا این همه شمشیر مجازات؟ خواند همه را قدس به یاری، ز چه خوابید؟ اقلیم عرب گشته چرا خانه‌ی اموات؟ با این همه، ای غرب! بپرهیز که دارد این بادیه، بس خار مغیلان و نخیلات دل خوش مکن ای خصم به ویرانی بیروت مکرون! مکن از مکر، گذر سوی خرابات لبنان نکند روی خود از پارس به پاریس چون دیده از او خیر فراوان، ز تو آفات سوزنده قانا شده دلسوز شهیدان! غارتگر شبعا شده همدرد جراحات! ای ننگ به هر کس که شود خام تو ای خصم ای وای به شیخی که کند با تو ملاقات قوم عرب و اهل خلیج کهن فارس هیهات که ذلت بپذیرد ز تو، هیهات آینده از آن یمن و غزه و قدس است ای غرب به‌هش باش! رسد روز مکافات اندیشه جویان استاد حسن عباسی @Hasanabbasi_students
محرم به روایت آیت‌ها 📝📝 کودکان استراتژیست #شب_یکم: من هم مروارید می‌پرورانم! ⁉️ در برابر تهدید و دشمن چه باید کرد؟ اگر نتوانیم تهدید و دشمن را دفع کنیم، چطور باید در مقابل آن برخورد کنیم؟ ما باید تغییر کنیم، یا او را تغییر دهیم؟ چطور تهدید و دشمن را تغییر دهیم؟ امام حسین(ع) چگونه از تهدید به وجود آمده در کربلا، موقعیت جاودانه ساخت؟ ◀️ برای عبرت‌گیری از کربلا در این مسائل، تدریس #آیت_صدف به کودکان و نوجوانان پیشنهاد می‌شود؛ هدف از این درس تشویق کودک به استقامت در برابر مشکلات و تهدیدات و فهم چگونگی تبدیل آنها به ارزش و موقعیت ممتاز است. ✅ امام حسین(ع) با قیام عاشورایی خود، تهدید ریشه‌کن شدن اسلام توسط بنی‌امیه را به ماندگار شدن اسلام در تاریخ تبدیل کرد. حضرت زینب(س) نیز تهدید (اسارت) را با ایراد آن سخنرانی‌های معروف در دربار و شام تبدیل به موقعیت کرد. #آیت_های_سرخ | #آیت_شناسی | #عبرت_عاشورایی 🔶 برای مطالعه بیشتر، این جزوه را مطالعه کنید: ▫️ b2n.ir/894196 ▫️نقاشی: اثر استاد عبدالحمید قدیریان 🔸 @strategistkids اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#هشت_فایده_مسجد امیرمؤمنان علی بن ابیطالب علیه السلام می فرمودند: «هر کس پیوسته یا در وقت هر نماز به طرف مسجد روان باشد، یکی از هشت چیز را بهره خواهد برد: برادری که در راه خدا مورد استفاده او باشد؛ یا طرفه دانشی که از زبده های علم باشد؛ یانشانه محکمی که در راه حق او را استوار سازد؛ یا رحمتی از طرف حق که در انتظارش بوده؛ یا کلمه و سخنی که او را از بدی باز دارد؛ یا شنیدن جمله ای که او را به راه خیر و نجات راهنمایی کند؛ یا گناهی را از ترس خدا ترک نماید؛ و یا آن که از سر شرم و حیا گناهی را رها کند». #وزارت_مسجد ۳۱مرداد روز جهانی مسجد گرامی باد مسجد مجازی حضرت عمار ‹ره› 🕋🧎@masjed_ammar
اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
محرم به روایت آیت‌ها 📝📝 کودکان استراتژیست #شب_یکم: من هم مروارید می‌پرورانم! ⁉️ در برابر تهدید و
🏴 محرم به روایت آیت‌ها #شب_دوم: من رنگ عوض نمی‌کنم! ◀️ گاهی خو گرفتن انسان با باطل تا حدی پیش می‌رود که هیچ چیز نمی‌تواند سنت‌های غلط را بَرکَند و راه را برای اصلاح باز کند جز آن که فاجعه‌ای در حد 🚩کربلا رخ داده و خون پاک‌ترین انسان‌ها به زمین ریزد. 😢 ✅ برای عبرت‌گیری از کربلا در این حوزه، تدریس #آیت_آفتاب‌پرست به کودکان و نوجوانان پیشنهاد می‌شود؛ هدف از این درس معرفی جنبه‌های منفی خو گرفتن انسان به محیط باطل است. ❇️ مردمان کوفه بدعهدی کرده و مانند آفتاب‌پرست رنگ عوض کردند، اما بازگشت جناب حر به آغوش اباعبدالله نشان داد می‌توان به رنگ محیط باطل در نیامد. #آیت_های_سرخ | #آیت_شناسی | #عبرت_عاشورایی 🔶 برای مطالعه محورهای تدریس پیشنهادی، این جزوه را مطالعه کنید: ▫️ b2n.ir/352670 🔺لینک دانلود فیلم تدریس جلسه ۳ تحت عنوان من رنگ عوض نمی‌کنم: 📚 strategistkids.ir/ck3 ▫️نقاشی: اثر استاد عبدالحمید قدیریان 🔸اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین 🔸 @strategistkids اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
🏴 محرم به روایت آیت‌ها #شب_سوم: من خانه محکمی می‌سازم. ◀️ روابط بین آحاد انسانی تا وقتی بر محوریت #ولایت_الهی شکل نگیرند، روابط سستی خواهند بود. بناهای اجتماعی سیاسی فرهنگی اقتصادی که یزیدیان هر زمان بر پایه روابط منفعت‌محور و دنیوی خود می‌سازند، اگرچه به نظر قوی می‌رسند، اما از منظر خدا مانند #خانه_عنکبوت سست هستند. همه به‌هم‌ریختگی‌ها، تزلزل‌ها و عدم ثبات‌هایی که در تاریخ جوامع دیده می‌شوند ناشی از همین روابط و مناسبات سست است. ✅ برای عبرت‌گیری از کربلا در این حوزه، تدریس #آیت_عنکبوت به کودکان و نوجوانان پیشنهاد می‌شود؛ هدف از این درس نشان دادن جایگاه روابط و کارهای محکم در نسبت با روابط و کارهای سست است. #آیت_های_سرخ | #آیت_شناسی | #عبرت_عاشورایی 🔶 برای مطالعه محورهای تدریس پیشنهادی، این جزوه را مطالعه کنید: https://b2n.ir/155084 🔺لینک دانلود فیلم تدریس جلسه ۴ تحت عنوان من خانه محکمی می‌سازم: strategistkids.ir/ck4 🔷 پی‌نوشت: نقاشی پیوستی تحت عنوان «با شاهدان» یکی از آثار استاد عبدالحمید قدیریان در مجموعه «آسمان کربلا» است. ———————— 📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین 🔊 @strategistkids
🔰 کرسی طرح‌ریزی معیشت ⬅️ منابع، بخش یکم ◀️ منابع، بخش دوم [8] جنجال فکری غیر از مباحثات صحیح است. بنده گفتم کرسی آزادفکری را در دانشگاه‌ها به وجود بیاورید. خوب، شما جوانها چرا به وجود نیاوردید؟ شما کرسی آزادفکری سیاسی را، کرسی آزاد فکری معرفتی را تو همین دانشگاه تهران، تو همین دانشگاه شریف، تو همین دانشگاه امیرکبیر به وجود بیاورید. چند نفر دانشجو بروند، آنجا حرفشان را بزنند، حرف همدیگر را نقد کنند، با همدیگر مجادله کنند. حق، آنجا خودش را نمایان خواهد کرد. بیانات در دیدار جمعی از نخبگان علمی کشور، ۸۸۰۸۰۶ [9] [ایجاد] کرسی‌های آزاداندیشی، البتّه همراه با حضور و راهنمایی اساتید برجسته. به نظر من این‌هم یک وظیفه‌ی دیگر است که وظیفه‌ی سوّم است. بیانات در دیدار جمعى از دانشجویان، ۹۵۰۴۱۲ [10] فکر کنید، بگوئید، بنویسید، در مجامعِ خودتان منعکس کنید؛ آن کرسیهای آزاداندیشی را که من صد بار - با کم و زیادش - تأکید کردم، راه بیندازید و اینها را هی آنجا بگوئید؛ این میشود یک فضا. بیانات در دیدار جمعی از نخبگان و برگزیدگان علمی، ۹۰۰۷۱۳ [11] یکی از مسائل مهم که همت مضاعف و کار مضاعف میطلبد، مسئله‌ی تولید فکر است؛ کتابخوانی، افزایش معلومات عمومی در زمینه‌های گوناگون. این کرسیهای آزاداندیشی که ما عرض کردیم، پیشنهاد کردیم در دانشگاه‌ها و در حوزه‌ها به راه بیفتد، میتواند یک جریان سیال فکرىِ بسیار باارزشی را در جامعه به راه بیندازد. بیانات در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، ۸۹۰۱۰۱ 💡 کرسی طرح‌ریزی معیشت 📡 @maeishat_planning ✊ جنبش مردمی کدآمایی؛ الگوی معیشت ایرانی 📡 @Kadamaei_ir
‍ 📛 دشمنان ولایت؛ از زنازادگی قاتلان امام حسین (ع) تا آمار بین‌المللی کشورها در جهان امروز!! 📝📝 جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 🏴 حماسه‌ی کربلا و قصه‌ی عاشورا، ظرائف و عبرت‌های بسیاری دارد که برخی از آن‌ها هنوز کشف و بیان نشده است، این مجموعه نوشتار به دنبال پررنگ‌کردن این تاریخی است که یکی از نتایج عمده‌ی ، زنازادگی و حرام‌زادگی، در جامعه و جوامع، درگیر شدن با جریان ولایت، قتل و خشونت، شردوستی، جنگ علیه خدا و ولایت انبیاء، ائمه (ع) و زعما است! و اگر می‌خواهیم به تمدن نوین اسلامی برسیم، بی‌شک حلال‌زادگی و بالابردن ، مهم‌ترین مؤلفه‌ی آن است. 📌 توجه و انسان به واژه‌هایی چون «ابن» و «بنت» در گفت‌وگوهای ردوبدل شده بین فرماندهان و سپاهیان دو سوی جنگ در کربلا، نخست، حساسیت چشمگیری برای بیننده به وجود نمی‌آورد اما با نگرشی دوباره و پرگستره، حقایقی رخ می‌نماید؛ از جمله آن‌که بهره‌برداری از عاشورای دیروز، برای درس‌آموزی و عبرت‌پذیری امروز، فردا و فرداها خواهد بود و مصداقی است از جمله‌ی *کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا*... / قسمت اول 🏴 روز عاشورا به نیمه رسیده بود که امام حسین (ع) با اتمام حجّت و ارائه‌ی شواهد بسیار در سخنان خود، سپاه سیه‌روی یزید را از قتل و خون‌ریزی بر حذر می‌داشت. اما تأثیری در دل‌های ناپاکان نداشت؛ از این‌رو، با فریادی رعد آسا در برابر دل‌ها و دیده‌های دو سپاه فرمود: 🔰 «أَلا! وَ إِن الدعِی بْنَ الدعِی قَدْ رَکزَ بَینَ اثْنَتَینِ: بَینَ السلةِ وَالذلةِ، وَ هَیهاتَ مِنا الذلةُ، یأْبَی الله‏ُ لَنا ذلِک وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ؛ 📍آگاه باشید که زنازاده‌‏ی فرزند زنازاده، مرا بین دو چیز مخیّر نموده است: جنگ و شمشیر و یا ذلت و خواری. و ذلت و خواری از ما هرگز؛ زیرا خداوند و رسولش و مؤمنان، آن را برای ما نمی‌‏پذیرند!» 🔻 در پی این سخن، امام حسین (ع) حقیقتی ژرف و شگرف را برای تمامی انسان‌ها بازگو کردند و فرمودند: 📌 «هَیهاتَ مِنا الذلةُ، یأْبَی‏الله‏ُ لَنا ذلِک وَ رَسُولُه وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ حُجُورٌ طابَتْ وَ طَهُرَتْ وَ أُنُوفٌ حَمِیةٌ وَ نُفُوسٌ أَبِیةٌ؛ 🔻 ذلت از ما بسیار دور است، و خدا و رسول و مؤمنان و دامن‏‌های پاک و پاکیزه که ما را پرورانده‌اند و افراد با حمیت و نفوس با غیرت آن‌را برای ما نمی‌‏پسندند.» 📜 منابع: 🔹لهوف، ص۹۷ 🔸بحارالانوار، ج۴۵، ص۸۳ 🔹احتجاج، ج۲، ص۳۰۰ 🔸مقتل ابومخنف، ص۲۳۹ 🔸جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 🔸 @Halalzadeha اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
☑️ با یکی از منافقین و سرسپردگان ایدئولوژی لیبرالیسم آشنا شوید؛ اسفندیار خدایی ➖ مطلبی از او در کانال یکی از اعضای سازمان منافقین انقلاب اسلامی منتشر شده که در آن عقده‌گشایی کرده و اسلام انقلابی که مبنای انقلاب اسلامی است و چشم بصیرت مسلمین را «عینک پوسیده‌ی ایدئولوژیک» و دفاع ملت در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار را «جدال بی‌حاصل ایدئولوژیک با آمریکا» خوانده است. 🔻 مروجان ایدئولوژی لیبرالیسم، اسلام‌گرایان را به داشتن گرایش ایدئولوژیک متهم می‌کنند، حال آن که خود در چاه مستراح ایدئولوژی منحوس لیبرالیسم غرق شده‌اند. اسفندیار خدایی یکی از لیبرال‌های غرب‌پرستی است که در دوره خفت‌بار برجام از بزک‌کننده‌های آمریکا بود و اکنون از مروجان کدخداگرایی و آمریکاپرستی است که کینه عمیقی به اسلام و نظام اسلامی دارد. اسلام عزیز شاداب‌تر از همیشه می‌درخشد و موش‌های کور مروج ایدئولوژی پوسیده‌ی لیبرالیسم چشم دیدن خورشید اسلام را ندارند. اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
☑️ انعکاس مطالب یکی از بزک‌کنندگان برجام در کانال یکی از منافقین انقلاب اسلامی 🔻 رضا نصری را بشناسید؛ این فرد در پنج سال اخیر یکی از قلم‌بدستان ماله‌کش و توجیه‌کننده برجام بوده است که همه توجیهات مثلا حقوقی مضحک او در دفاع از برجام در برخی شبکه‌های اجتماعی موجود است. افرادی مانند نصری که توجیه‌گر برجام و بزک‌کننده آمریکا هستند، پس از شکست برجام و افتضاح امید بستن به کاخ سفید، اکنون باید پاسخ‌گو شوند. زیرا بخشی از مقصرین وضع اسف‌بار امروز در امید به کدخدا، همین افراد هستند. رضا نصری‌ها باید پاسخ‌گو باشند که این همه توجیه حقوقی چه شد؟ حقوق بین‌الملل کجای مناسبات ایران و آمریکاست؟ اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
🏴 محرم به روایت آیت‌ها #شب_چهارم: من هم عمل می‌کنم! ◀️ کربلا معرکه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری بود. بسیاری که علم داشتند و می‌دانستند که امام حسین(ع) بر حق است اما نتوانستند به علم خود عمل کنند به تعبیر قرآن کریم مانند #زنبور_بی‌عسل بودند. ✅ برای عبرت‌گیری از کربلا در این حوزه، تدریس #آیت_زنبورعسل به کودکان و نوجوانان پیشنهاد می‌شود؛ هدف از این درس تبیین ضرورت عمل به باورهای درست است. #آیت_های_سرخ | #آیت_شناسی | #عبرت_عاشورایی | #کودکان_استراتژیست | #استراتژی_برای_کودکان 🔶 برای مطالعه محورهای تدریس پیشنهادی، این جزوه را مطالعه کنید: https://b2n.ir/472849 🔺لینک دانلود فیلم تدریس جلسه ۵ تحت عنوان من عمل می‌کنم: strategistkids.ir/ck5 🔷 پی‌نوشت: نقاشی پیوستی تحت عنوان «الرحیل» یکی از آثار استاد عبدالحمید قدیریان در مجموعه «آسمان کربلا» است. ———————— 📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین 🔊 @strategistkids
🌕 درباره‌ی رشد پدیده‌ی شتر دو ساله و عدم معرفت توحیدی در فهم تاریخی: ♦️مکرر دیده شده که هر چی میشه یه عده میگن خب موضع شتر دو ساله بگیریم. ♦️امیرالمؤمنین (ع) این روایت رو زمانی فرمودن که درگیری بین دو جبهه‌ی باطل باشه. مثلا‌؛بنی‌عباس و بنی‌امیه با هم درگیر شدن، شما شتر دوساله باش! نه به بنی‌عباس خدمتی کن، نه به بنی‌امیه.( بنا به شرح ابن ابی‌الحدید بر کتاب شریف نهج‌البلاغه) ♦️اما در داستان تقابل حق و باطل، قضیه کلا فرق می‌کنه. در تقابل حق و باطل، سکوت و موضع شتر دو ساله در واقع کمک به جبهه‌ی باطل تلقی خواهد شد. ♦️همونطوری که در واقعه‌ی عاشورا یه عده به قول خودشون گفتن ما بی‌طرف‌ایم و خب شاهدیم که در زیارت عاشورا صرفا با همین بی‌طرفی در زمره‌ی "شایَعَت و بایَعَت و تابَعَت" مورد لعن قرار می‌گیرن. ♦️اسلام‌شناسی منهای روح اسلام یا معرفت توحیدی نتیجه عادیش توصیه‌هایی از این دسته که شتر دوساله باش! ♦️در معرفت توحیدی توصیه عادی اینه که شتر دوساله نباش! مگر اینکه همزمان گرفتار شیردوش باطل و سوارکار باطل شوی! ابتلای به دو سر باطل امتحان رایج روزهای زندگی است و شتر دوساله بودن نیز هنر مقاومت در لایه‌های دیگری از تقابل با باطل است. 🔸 جنبش مردمی معرفت توحیدی @MarefatTowhidi_ir
🌅 #اطلاعات_نگاشت | چرا کربلا شد؟ 🔸 #جامعه_شناسی_امام_سجاد اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
🏴 محرم به روایت آیت‌ها #شب_پنجم: مزرعه آفتابگردان ◀️ امام در بین مردم در حکم خورشید و منبع نور است. عدم توجه و پشت کردن به امام چیزی از او کم نمی‌کند، اما مردم را در ظلمت فرو خواهد برد. نهایت نسبت امام و مردم مومن را می‌شود در نسبت بین گل آفتابگردان و آفتاب دید. خروج جامعه از ظلمت به نور توجه دائمی به امام و ولیّ را می‌طلبد. ✅ برای عبرت‌گیری از کربلا در این حوزه، تدریس #آیت_آفتابگردان به کودکان و نوجوانان پیشنهاد می‌شود؛ هدف از این درس تبیین ضرورت توجه دائمی به ولایت و شخص ولیّ و امام جامعه است. #آیت_های_سرخ | #آیت_شناسی | #عبرت_عاشورایی | #کودکان_استراتژیست | #استراتژی_برای_کودکان 🔶 برای مطالعه محورهای تدریس پیشنهادی، این جزوه را مطالعه کنید: https://b2n.ir/219441 🔺لینک دانلود فیلم تدریس جلسه ۱۳ تحت عنوان مزرعه آفتابگردان: strategistkids.ir/ck13 🔷 پی‌نوشت: نقاشی پیوستی تحت عنوان «آیه عجیب» یکی از آثار استاد عبدالحمید قدیریان در مجموعه «آسمان کربلا» است. ———————— 📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین 🔊 @strategistkids
✅ ارتش ۲۰ ساله رضاخان که ۳ ساعت بیشتر دوام نیاورد! 🔘 ۳ شهریور ۱۳۲۰ روز تلخی برای ایران بود؛ ارتش ایران در مقابل اشغال نظامی بریتانیا و شوروی طی چند ساعت از هم پاشید و در واقع اصلا ارتشی در کار نبود. آن هم پس از حدود ۲ دهه هزینه‌های سنگین از بودجه ملی ایران و تبلیغات بلندآوازه رضاخانی درباره قدرت نظامی ایران. 🔻رضاخان با تکیه بر احساسات عمومی ایرانیان که در آن سال‌های سخت اقتصادی، بودجه نظامی را چند برابر کرد تا ارتشی قوی بسازد.. اما چگونه ارتشی که ۲۰ سال بودجه کشور را بلعیده بود ۳ ساعت بیشتر دوام نیاورد؟ هیچ امکاناتی در کار نبود؛ حتی ذخیره آذوقه، وسایل نقلیه نظامی و فشنگ به اندازه کافی وجود نداشت. انگار که همه ارتش ایران فقط یک نمایش باشد برای جلوی چشم‌ها. در واقع ارتش رضاخانی بیش از آن‌که قوایی برای مقابله با نیروی خارجی باشد، ساختاری متمرکز برای دفاع از شاه پهلوی بود؛ شاهد این مدعا آن‌که مجهزترین لشکر ارتش یعنی لشکر یکم در تهران مستقر بود! این همان لشکری بود که اغلب تجهیزات مدرن وارداتی را در اختیار داشت. در تاریخ ایران، مشهور است که وقتی رضاخان از یکی از مقامات دولت پرسیده چطور ارتش فقط ۳ ساعت دوام آورد، پاسخ شنید که: این را به شما گفته‌اند ۳ ساعت وگرنه ساعتی در کار نبود. آن‌ها از آن طرف آمدند، ما از این طرف فرار کردیم. ▫️ شرح تصویر: سربازان انگلیسی در حال اشغال پالایشگاه نفت آبادان ▫️ mshrgh.ir/1110251 اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
🔸 نمایشگاه نقاشی «هم‌پای نور» 🔸 آثار گران‌قدر «استاد عبدالحمید قدیریان» 💠 آیین گشایش: چهارشنبه ۵ شهریور ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ 💠 بازدید برای عموم: ۶ تا ۱۹ شهریور ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۸ 📍 مکان: موزه هنرهای معاصر فلسطین تهران - میدان فلسطین - خیابان طالقانی - خیابان برادران شهید مظفر - نرسیده به بزرگمهر - شماره ۷۴ اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
🏴 محرم به روایت آیت‌ها #شب_ششم: من هم پرواز می‌کنم! ◀️ هوای نفسی که بَدهای عالَم را زمین می‌زند، پُشته‌های هوایی هستند زیر بال پرواز خوبان عالم. همان کربلا که شمر را به قعر جهنم برد، ابالفضل(ع) را بر صدر بهشت نشاند. این همه تفاوت بین حسینی یا یزیدی بودن، در جرأت انتخاب ما در مقابله با هوای نفسمان است. ✅ برای عبرت‌گیری از کربلا در این حوزه، تدریس #آیت_پرواز به کودکان و نوجوانان پیشنهاد می‌شود؛ هدف از این درس تبیین ضرورت مقابله با هوای نفس است. #آیت_های_سرخ | #آیت_شناسی | #عبرت_عاشورایی | #کودکان_استراتژیست | #استراتژی_برای_کودکان 🔶 برای مطالعه محورهای تدریس پیشنهادی، این جزوه را مطالعه کنید: https://b2n.ir/128227 🔺لینک دانلود فیلم تدریس جلسه ۹ تحت عنوان من هم پرواز می‌کنم: strategistkids.ir/ck9 🔷 پی‌نوشت: نقاشی پیوستی تحت عنوان «طلیعه شهادت» یکی از آثار استاد عبدالحمید قدیریان در مجموعه «آسمان کربلا» است. ———————— 📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین 🔊 @strategistkids
⭕️ امان از روان‌شناسی منحط و روان‌شناسان!! 📛 من یکی از معروف‌ترین روان‌شناسان تهران را می‌شناسم که مؤلف هم هست و کتاب و سی‌دی زیاد داره و برای وقت گرفتن چند ماه باید معطل بود که هم به گفته خودش به مریضاش تجاوز می‌کنه و هم صحبت‌های جنسی خیلی‌خیلی بیمارگونه‌ای با مراجعه کننده‌ها داره. #جامعه_خوکی ✌️جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡 @Halalzadeha
اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
🌅 #اطلاعات_نگاشت | چرا کربلا شد؟ 🔸 #جامعه_شناسی_امام_سجاد اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasana
❓چرا کربلا شد؟ ۱- بخش نخست امام سجّاد علیه‌السلام در پاسخ به این پرسش مهم، جامعه‌ی عصر خود را به ۶طبقه تقسیم کردند؛ طبقه اول: شیرها سیاسیون را به شیر تشبیه کرده و فرمودند: 🦁 شیرها، همان حاکمان و زمام داران دنيايند كه هر يك دوست دارد بر ديگرى غلبه كند و مغلوب آن یکی واقع نشود 📚 خصال صدوق - جلد۲ - صفحه۳۷۸ ▫️ طراح: @hadisgraph 🔸 #جامعه_شناسی_امام_سجاد اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
☑️ ۱۰۰ هزار دکتر بیکار تا سال ۱۴۰۰ ❗️ورزشگاه آزادی دیگری بسازید ▫️ماشین تولید «دکتر» در کشورمان با شتابی عجیب در حال تولید است، تا جایی که می‌شود با حسابی سرانگشتی دریافت طی چند سال آینده با خیل عظیم دانش آموختگان بیکار دکتری مواجه خواهیم بود. 🔻این دورنمای وضعیتی است که مسئولان ترسیم می‌کنند. مسئولانی که اذعان دارند روند آموزش عالی در کشورمان به غایت پر اشکال است تا جایی که با هزینه‌های فراوان به تربیت و آموزش متخصصانی در بالاترین سطح آموزش عالی مشغولیم که ظرفیتی برای به کارگیری ایشان وجود ندارد. ▫️وضعیتی که اگر در یک فرایند ماشینی رقم بخورد هم جای تعجب دارد، چه برسد به رقم خوردن آن در نظام آموزش عالی. نظامی که ظاهرا در آن مقطع دکتری تنها یک بخش دیگر بوده که به تولید انبوه رسیده و به ماشین آموزش عالی افزوده شده تا محصولاتی با کیفیت بالاتر تحویل دهد. محصولاتی گران قیمت که مهم نیست تقاضا برایشان وجود دارد یا خیر. ▫️واقعیت تلخی که شریعتی نیاسر، معاون وزیر علوم نتیجه آن را این گونه توضیح می‌دهد: «به طور طبیعی دانش آموختگان دکتری آینده شغلی خود را در دانشگاه می‌بینند، این در حالی است که در بهترین حالت بین پنج تا ۶ هزار نفر از ۲۰ هزار شرکت کننده دارای مدرک دکتری، جذب دانشگاه می‌شوند و این موضوع به این معناست که سالانه ۱۵ هزار فارغ التحصیل دکتری بیکار تحویل جامعه می‌دهیم در شرایطی که جای مناسبی برای اشتغال آن‌ها نداریم.» 🔻اظهار نظری که البته ابتدای امسال بیان شده و ویرایش‌های بعدی آن، کمی متفاوت است؛ «در مقطع دکتری، ۱۰۰ هزار دانشجوی دکتری مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد چهار هزار نفر جذب دانشگاه شده‌اند.» (همان مقام - دی ماه ۹۷ - مراسم تجلیل از دانشجویان ممتاز دانشگاه علم و صنعت) ▫️شرایطی که موجب شده شمار دانش آموختگان بیکار دکتری در کشور در ۵ سال اخیر، ۷ برابر شود. این را احمدرضا پیش‌بین، سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌گوید تا تاکید کند که این روند نیازمند اصلاح است. روندی که البته می‌دانیم شتاب گرفته و به اینجا رسیده که ظرفیت پذیرش دکتری (دولتی و آزاد) در سال جاری، ۲۴ تا ۲۶ هزار نفر بوده است! ▫️اعداد و ارقامی که اگر همه آن‌ها را کنار هم قرار دهیم، به دورنمایی عجیب و حتی شوک آور خواهیم رسید؛ دورنمایی که برای سال ۱۴۰۰، حتی از یکصد هزار دانش آموخته دکتری بیکار نیز فراتر می‌رود چراکه سالانه حدود ۲۰ هزار دکتر بیکار به جامعه افزوده می‌شود و هم اکنون نیز همین میزان دکتر بیکار داریم. 🔻خیل بیکارانی که شمارشان از ظرفیت ورزشگاه بزرگ آزادی نیز افزون است، آن هم به شرطی که روند افزایش ظرفیت دکتری در وضعیت امسال متوقف بماند و به مانند سال‌های گذشته رشد نکند. ▫️ @bestdiplomacy اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students