🏴 محرم به روایت آیتها
#شب_هشتم: من هم خودم را نگه میدارم!
◀️ چرا ابالفضل(ع) نماد ادب در کربلا است؟ ریشه ادب در تقوای قلب است؛ در خودداری و کنترل نفس است. نماد این ویژگی در شخصیت عظیم حضرت عباس است هنگامی که به آب فرات رسید ...
✅ برای عبرتگیری از کربلا در این حوزه، تدریس #آیت_گوزن به کودکان و نوجوانان پیشنهاد میشود؛ هدف از این درس تبیین ضرورت مقابله با هوای نفس و اصرار بر خواستههای دل است.
#آیت_های_سرخ | #آیت_شناسی | #عبرت_عاشورایی | #محرم_به_روایت_آیتها | #کودکان_استراتژیست
🔶 برای مطالعه محورهای تدریس پیشنهادی، این جزوه را مطالعه کنید:
ydac.ir/34w36
🔺لینک دانلود فیلم تدریس جلسه ۱۶ تحت عنوان من هم غیرقابل پیشبینی میشوم:
strategistkids.ir/ck16
🔷 پینوشت:
نقاشی پیوستی با عنوان «در محضر» یکی از آثار استاد عبدالحمید قدیریان در مجموعه «آسمان کربلا» است.
————————
📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین
🔊 @strategistkids
✍️ کدام مال حرام، سر امام جامعه را به نیزه برد؟
• اهل کوفه نه از دیوار خانه یکدیگر بالا میرفتند و نه در ادای دین سست بودند که از سوی سیدالشهداء متصف به حرامخواری شدند بلکه نظام مالی حاکم بر آنها، شکمهایشان را از حرام پر کرد. امام به دعوت کوفیان به سوی کربلا رهسپار شد اما اهل کوفه که قرار بود برای نهضت امام حسین(ع) جانشان را تقدیم کنند؛ به یکباره تصمیمشان تغییر یافت و بیعتشکنی کردند. نه تنها علیرغم خواسته اولیهشان، به یاری او نشتافتند بلکه روبروی اباعبدالله ایستادند و درنهایت هم با مشارکت یکدیگر او و یارانش را به شهادت رساندند.
• متأسفانه خیلی از مبلغان دین در ایام عزای امام حسین(ع) در توضیح عبارت «مُلِئَت بُطونُکُم منَ الحَرام» به مردم میگویند: «مواظب و مراقب باشید با رعایت احکام فردی، لقمه حرام در زندگیتان وارد نشود تا همانند مردم کوفه، امام خود را تنها نگذارید»! این تفسیر عملاً تحریف موضع ارزشمند سیدالشهدا و بالاخص واقعه تاریخی کربلا است! گزاره «قَدِ انْخَزَلَتْ عَطِیّاتُکُمْ مِنَ الْحَرامِ» منظور شفاف امام را میرساند که دقیقاً فراز قبلی «مُلِئَت بُطونُکُم منَ الحَرام» میباشد و اتفاقا اغلب در منابر ذکر نمیشود. «عطاء» مبلغی از بیت المال بود که دستگاه حاکمیت اموی بر اساس قواعد خودش به عربهای کوفه پرداخت میکرد. بنابراین امامحسین(ع) با اشاره به ساختار اقتصادی نامشروع حکومت اموی، مردم کوفه را مورد عتاب قرار داد و نباید فکر کنیم که عبارت «مُلِئَت بُطونُکُم منَ الحَرام» یک جمله صرفاً اخلاقی و کلی بوده است.
• شاید برای مخاطب واضح نباشد چرا در نگاه ائمه تقسیم بسویه «بیت المال» یک ضرورت جدی به حساب میآمده و نسبت این امر با وضعیت امروز ما چیست؟ باید بگوییم، به لطف غربگرایی و اعتقاد ضمنی به جدایی دین از اقتصاد، نهاد اسلامی «بیت المال» در کشور ما اصلاً وجود ندارد.(اقتصاد اسلامی هنوز در کشور مبنا نیست.) آن چیزی که امروزه ما به عنوان «بیت المال» صدایش میزنیم و منظورمان اموال دولتی یا احیاناً بودجه دولت است، با «بیت المال» صدر اسلام کاملاً فرق میکند. اموال «بیت المال» در صدراسلام، به مجموع «خراجات» و «جزیهها» گردآوری شده اطلاق میگشت. باتوجه به اینکه در رژیم پهلوی با عنوان اصلاحات ارضی، زمینها به سان کالا خصوصی شدند، خراج موضوعاً از میان رفته است و قانون «جزیه» نیز که مستند است به آیه قرآنکریم در همان دوران طاغوت، توسط جمعی از یهودیان و مزدوران بهایی با حمایت انگلستان به تدریج حذف شد. شرح تمام ماجرا بسیار مفصل است اما دانستن همین میزان برای فهم مسئله مورد بحث ما، کافی به نظر میرسد.
• با فهم چرایی «خراج» و «جزیه» میتوان دریافت که بودجه حکومتی بیت المال به صورت بسویه به مسلمان آزاد تعلق دارد لذا چنانچه قرار باشد بخشی از این اموال به صورت مستقیم توزیع شود، همه آنها از این اموال به صورت مساوی سهم خواهند داشت در غیر این صورت حاکم اسلامی و والیهای تحت امر او موظفند، اموال بیت المال را برای مصالح اجتماعی خرج کنند. یک قاعده مهم درمورد اموال بیت المال وجود دارد که نباید آخر هر هفته چیزی از آن باقی بماند. در زمان خلیفه دوم، انحراف در توزیع بیت المال شروع شد و در زمان خلیفه سوم این وضعیت به اوج خود رسید.(از علل مهم قیام مسلمانان علیه سیاستهای خلیفه سوم و انگیزه بیعت با امامعلی(ع) مسئله توزیع اموال بیت المال بود.) امیرالمومنین(ع) در دوران حکومت ظاهریشان، سنت پیامبر را در مورد توزیع بیت المال احیاء نمودند. اما از زمانی که حکومت به دست معاویه و یزید افتاد، اموال بیت المال المسلمین با معیارهای مد نظر حکومت اموی توزیع شد.
• برای کسب آگاهی از نظام مالی_سیاسی حکومت اموی، صوت سخنرانی حجت الاسلام حامد کاشانی که در حدود ۲۰ دقیقه است، توصیه میشود.(صوت پیش از این پیام، در کانال ارسال شده است) مردم عزادار حق دارند بدانند، مشکل در ساحت کلان یعنی به نظام مالی فاسد حکومت یزید بازمیگشت و همین ساختار اقتصادی فرزند پیامبر را به شهادت رساند. در یک کلام، پیادهسازی نظام اقتصادی اسلام و کنار گذاشتن الگوی حکمرانی متعارف در صحنه روابط مالی اقدامی است به مراتب مهم و ضروری! و قطعاً تعلل در اجرای آن، تبعات جبرانناپذیری به دنبال خواهد داشت.
📝یادداشت محمد گلیج از کارشناسان جنبش.
➖➖➖➖➖➖➖➖
✊جنبش مردمی احیاء زکات
📡 @e_zakat
🏴 محرم به روایت آیتها
#شب_نهم: من اصرار نمیکنم.
◀️ چه بسا در کربلا برخی فهمیدند اشتباه کردهاند حتی گریه میکردند، اما هر کسی از یزیدیان چون حرّ، توفیق توبه پیدا نکرد؛ چون جرأت بازگشت و توبه نداشتند. آری! توبه و بازگشت از تصمیم غلط جرأت و جسارت میخواهد.
✅ برای عبرتگیری از کربلا در این حوزه، تدریس #آیت_مگس به کودکان و نوجوانان پیشنهاد میشود؛ هدف از این درس تبیین مفهوم توبه و یادگیری تصمیمسازی غیرخطی به جای خطی است.
#آیت_های_سرخ | #آیت_شناسی | #عبرت_عاشورایی | #محرم_به_روایت_آیتها | #کودکان_استراتژیست
🔶 برای مطالعه محورهای تدریس پیشنهادی، این جزوه را مطالعه کنید:
ydac.ir/28woq
🔺لینک دانلود فیلم تدریس جلسه ۷ تحت عنوان من اصرار نمیکنم:
strategistkids.ir/ck7
🔷 پینوشت:
نقاشی پیوستی با عنوان «آخرین کلام» یکی از آثار استاد عبدالحمید قدیریان در مجموعه «آسمان کربلا» است.
————————
📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین
🔊 @strategistkids
👌#نسل_شناسی حضرت اباالفضل العباس (ع):
#شجره_نامه_نویسی
#تبارشناسی
🏴 در یک روز از امام امیرالمؤمنین -علیهالصلوةوالسلام- شش یا هشت تا فرزند در کربلا کشته شدند!
از ابوالفضل گرفته، سه تا برادران او، چهار نفر؛ امام حسین، پنج نفر؛ بعد، فرزندان دیگر آقا هم بودند، آنها را هم سه تا آمار دادند، آنها هم شهید شدند؛ خب اگر اینها میماندند در کربلا...
🔹 ما الآن از حضرت اباالفضل -علیهالصلوةوالسلام- در روی زمین سادات زیاد داریم؛ من جمله از آنها ساداتهای دراز گیسو، اصطلاحشان است از قدیم، دراز گیسو. معلوم بود که برای خودشان گیسوهای بلند میگذاشتند. یک کمی قدیمیترها، ما هم دیده بودیم گیسوهای بلند میگذاشتند؛ حالا جدیداً دیگر مدلدار شدهاند دیگر آنها را منتفی کردهاند؛ غرض در همین شهر آمل خودمان هم اگر نگاه بفرمایید، توی تاریخ از سادات نسل حضرت ابوالفضل -علیهالصلوةوالسلام- زیاد داشتیم. و الآن هم هستند سادات از نسل. سادات "شهان دشتی" نوعاً از نسل اباالفضل العباس (ع) هستند، اینها بودند.
📌 خب پس ببینید، اگر حضرت ابوالفضل یکی دو سه تا یا چهار تا یا چند تا پسر دارد، به نام فضل و به نام چه، از اینها الآن ما تا بیست و دو تا نسل در تاریخ آمار داریم.
📌 یعنی از ابوالفضل، فرزند او، فرزند فرزند او تا بیست و دو نسل در کتابهای #علم_انساب، ما آمار فرزندان ابوالفضل -علیهالصلوةوالسلام- داریم. تا حدود بیست و دو سه نسل هم از امام حسن (ع) داریم؛ حدود سی و پنج نسل، سی و چهار نسل از امام موسی بن جعفر (ع) داریم.
ببینید چه شده؟
📌 و لذا در یک روز، هشت فرزند امیرالمؤمنین در کربلا شهید شدند!!
حدود پنج فرزند خردسال امام حسین، حالا سه ساله، مثل حضرت رقیه، چهارساله، سه ساله. محسن که در رَحِم است او هم سقط شده، که اگر به تعبیری به دنیا میآمد از نسل او هم ما الآن چقدر باید از سادات حسینی در روی زمین داشتیم. ببینید چه کار کردند!!
👌 از #نسل_عقیل هم که تقریباً منقطع شد در کربلا. مسلم کشته شد. برادرانش آمدند، آمار را بعدها هم به عرض شما میرسانیم.
🔹 چه اینکه حدیث امام رضا -علیهالصلوةوالسلام- آقا میفرماید که این محرم یا عاشورا روزی است که در این روز هجده نفر از بنیهاشم با حسین بن علی (ع) جدّ ما به شهادت رسیدند.
🔹 همهی اینها میتوانستند در آینده یک عالمی از نسل امیرالمؤمنین تحویل عالم بدهند. یک دنیایی از سادات ناب و پاک را میتوانستند در عالم به منصهی ظهور برسانند، اما همه ریشه کن شدند.
✍🏼 پیاده شده از فایل صوتی استاد #صمدی_آملی، برگرفته از جلسه سخنرانی شب چهارم محرم سال ۹۸
#نسل_حلال_زاده
#کیفیت_نسل
🏴 تاسوعای حسینی بر همهی حلالزادههای جهان تسلیتباد
__
⛔️ هرگونه نشر و کپی بدون ذکر نام کانال جایز نمیباشد.
◀️ کانال نجم الدین
✌جنبش مردمی حلالزادهها
📡 @HalalZadeha
💎 کرم داران عالم را درم نيست درم داران عالم را کرم نيست
🔹در مقدمات اشاره شد که ما بحث ماهيتي خواهيم داشت و از مباحث شکلي پرهيز خواهيم کرد. اما خوب است در همين ابتدادلايل مروجين بورس را به چالش بکشيم.
🔸يکي از مهمترين مزيتهاي که براي بورس بر ميشمارند.همين بيت بالا است.يعني اينکه بورس با واسطه گري باعث مي شود که ايده، ايده پردازان با سرمايه، سرمايه گزاران به مرحله عمل و اجرا برسد.
به اين شکل که افرادي هستند که ايده ، دانش و تخصص در رشته اي دارند؛اما سرمايه لازم را براي راه اندازي اين ايده و تخصص ندارند.و يا افرادي هستند که کار توليدي يا خدماتي دارند،اما سرمايه اضافي براي بهبود و توسعه را ندارند.
و از آن طرف افرادي هستند که سرمايه اضافي دارند و نمي دانند چگونه اين سرمايه را حفظ کنند و آنرا ترقي دهند.
🔻البته در عمل اين اتفاق نمي افتد و خود موافقين بورس هم اذعان دارند که در عمل نه سرمايه سرمايه گزاران سود آنچناني براي توليد و خدمات دارد و نه حتي سرمايه سرمايه گزاران ايمن و محفوظ مي ماند.بلکه بازار بورس تبديل به يک سوداگري و ثروت باداورده براي عده اي رانت خوار مي شود.اين افراد با رانت اطلاعاتي که از طريق قدرت سياسي به دست مي آورند.پيش بيني ها و براوردهاي صحيحي از آينده اقتصادي و سياسي دارندو با همين رانت،به خريد و فروش سهام خاصي مبادرت مي ورزند و در زمان مناسب،سهامي را با قيمت پايين مي خرندو در زمان مناسب ديگر،همان سهام را با قيمت بالا مي فروشند.
اين فرايند باعث مي شود عده کثيري از سهامداران خرد، هم در زمان فروش و هم در زمان خريد متضرر شوند.
از موارد ديگر،قدرت مالي افراد و شرکتهاي خاصي است،که با هجوم و يا ترک سهم خاصي،باعث نوسان قيمتي آن سهم مي شوندو اين اقدام و حرکت باعث متضرر شدن افراد زيادي مي شود.
يکي ديگز از موارد جهت دهي کارگزار بورس و حتي پروپاگانداي رسانه اي براي سهم خاصي است که، باز در عمل باعث ضرر عده زيادي مي شود
موافقين بورس اين نقايص و نقصهاي ديگر را قبول دارند و ريشه آن را در عدم شفافيت،قوانين مبهم و عدم نظارت مي دانند.و راهکار آن را اتاق شيشه اي ،آزادي اطلاعات و اصلاح قوانين مي دانند.
البته موافقين بورس در بلاد اسلامي و مخصوصا ايران،ادعا مي کنند که نظام بورس مثل عقد مضاربه است و در يک طرف مالک (سرمايه) و در طرف ديگر عامل است،و کارگزار هم واسطه و ناظر بين مالک و عامل است.و از آنجائي که در عقد مضاربه مالک در سود و زيان مضاربه شريک است. در بورس هم مالک ممکن است سود کند و حتي ممکن است راس مال خود را از دست بدهد.
🔴 ما معتقد هستيم که سازو کار بورس را نمي توان در قالب مضاربه در آورد.زيرا سود وزيان سهم مالک خارج از حيطه اختيارات عامل است.وعامل به هيچ وجه مسئوليت،سود و زيان سهم را به عهده نمي گيرند.چون متغيرهاي خارجي و بيروني باعث اين نوسان قيمت شده است.در صورتي که يکي از شرايط عقد مضاربه مسئول و امانت دار بودن عامل نسبت به سهم مالک است و اگر کوتاهي از طرف عامل باشد،حداقل عامل نسبت به راس مال مالک مسئول است و بايد راس مال را به مالک پرداخت کند.
البته حرف اصلي مااين است که چون ساز و کار بورس از همان ابتداي تاسيس بر مبناي طمع بنا شده است لاجرم به قمارخانه ختم مي شود.زيرا قمار لازمه طمع است.و اين طمع است که باعث مي شود انسان مال و نفس خود را براي بدست آوردن مال ديگري در ورطه قمار بياندازد.و در ذات بورس آن چيزي که بيشتر نمود دارد سود است و براي سود بيشتر ريسک بيشتر و ريسک بيشتر همان ورطه قمار است.
به همين جهت است که موافقين غربي بورس از واژه "greed" "طمع" زياد استفاده مي کنند و کتابي است با عنوان"greed is good"
#قمارخانه
_______
🚨پویش مبارزه با قمار سازمانیافته
🎲 @Qomar_ir
🏴 محرم به روایت آیتها
#شب_دهم: من هم پروانه میشوم!
◀️ کربلا یک روز و یک ماه نیست، کربلا به وسعت عمر تک تک انسانهاست تا انتخاب کنند. پروانه برای اینکه آزاد شود و بال پرواز درآورد، باید رنج اسارت در پیله را بکشد. یاوران مهدوی حسین(ع) کسانی هستند که انتخاب میکنند تا آزاد شوند تا شهید شوند یا در پیله دنیا بمانند و بمیرند.
✅ برای عبرتگیری از کربلا در این حوزه، تدریس #آیت_پروانه به کودکان و نوجوانان پیشنهاد میشود؛ هدف از این درس تبیین مراحل گذر عمر، صیرورت و رشد انسان است.
#آیت_های_سرخ | #آیت_شناسی | #عبرت_عاشورایی | #محرم_به_روایت_آیتها | #کودکان_استراتژیست
🔶 برای مطالعه محورهای تدریس پیشنهادی، این جزوه را مطالعه کنید:
ydac.ir/4a9xh
🔺لینک دانلود فیلم تدریس جلسه ۱ تحت عنوان من هم پروانه میشوم:
strategistkids.ir/ck1
🔷 پینوشت:
نقاشی پیوستی با عنوان «إرجِعی» یکی از آثار استاد عبدالحمید قدیریان در مجموعه «آسمان کربلا» است.
————————
📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین
🔊 @strategistkids
📜#بخوانید|نوحه یا زمزمهٔ همخوانی
با مضمون ستایش رزق حلال وَ نِکوهِشِ رِباخواری
👤 مداح: امیر عباسی
🔸ای سَروَرِ بُریده سر،ای کشتهٔ رضای حق
ای در طریقِ بندگی،جان داده از برای حق
ای نام تو،بر سینه حَک
یا لَیتنا،کنّا مَعَک
جانم حسین جانم حسین...
🔹هر کَس که عاشق تو شد،ای عَبدِ حَیّ ذوالْجَلال
دوری نموده از حرام،بگرفته اُنس با حلال
آه از گناه،آه از خطا
وَز شُبهه و،مالِ رِبا
إغفِر لَنا إغفِر لَنا...
🔸اهل رِبا به دینِ ما،از زانیان بدترند
طبق حدیث مصطفیٰ،لعنت شده زِ داورند
در نوکری،باشد مِدال
خُمس و زکات،رِزق حلال
إغفِر لَنا إغفِر لَنا...
🔹من نوکرم به کوی تو،این نوکری سعادت است
این عزّتِ ولادتم،تا لحظهٔ شهادت است
بِنما دعا،گردد به خیر
کارَم چُنان،حرّ و زهیر
جانم حسین جانم حسین...
🔸ای باطِنَت زِ عالَمین،پُر نور و حَق نهادتَر
عشق تو هر چه بیشتر،خوف از خدا زیادتَر
نامَت بَرَم،با سوز و آه
ای سجده ات،در قتگاه
جانم حسین جانم حسین...
🔗منبع: شعر و سبک مداحی؛امیر عباسی
__________
✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا
📡 @reba_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 توضیحات بسیار مهم استاد #رائفی_پور در مورد طوفان توییتری شب عاشورا
🗓 ⏰ شروع طوفان توییتری:
شنبه، ٨ شهریور ، ساعت ۲٢
الی یکشنبه، ٩ شهریور ساعت ١٤
👈 از همین الآن توییتهاتون رو به زبانهای مختلف، با این هشتگها آماده کنید:
#️⃣ #الحسین_یجمعنا و #️⃣ #Hussain
💢 امام حسین علیه السلام را به جهانیان بشناسانیم
⭕️ #نشر_حداکثری
☑️ کانال رسمی استاد رائفیپور و موسسه مصاف👇
☑️ https://t.me/joinchat/AAAAADwiIiTvyi_ybfqz1Q
هدایت شده از اخبار استراتژیک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 نماهنگ وداع
🎤 با صدای : سیدمجید بنیفاطمه
🌹 عاشورای حسینی تسلیت باد
🌐 اخبار استراتژیک
@StrategicNews_ir
📖 #سبب_گریه_هر_مومن
شيخ جليل جعفر بن قولويه از ابن خارجه در کامل روايت كرده است: روزی در خدمت امام صادق عليه السّلام بوديم و امام حسين عليه السّلام را ياد كرده و از او نام برديم. حضرت صادق عليه السّلام بسيار گريه کردند و ما نيز به تبع ايشان گريستيم. سپس امام صادق عليه السّلام فرمودند كه امام حسين عليه السّلام می فرمود من كشته گريه و زاری "اشكم" هستم نام من نزد هيچ مؤمنی برده نمی شود مگر آن كه محزون و گريان می شود. در روايت آمده است هيچ روزی نبود كه نام امام حسين عليه السّلام نزد آقا امام صادق عليه السلام برده شود و ایشان در آن روز تبسمی بر لب بياورند. آن حضرت در تمام روز گريان و محزون بودند و می فرمودند: #امام_حسین گريه هر مؤمن است.
شيخ مفيد از ابان بن تغلب روايت كرده: امام صادق عليه السّلام فرمودند: نَفَس كسی كه برای مظلوميت ما محزون است تسبيح و اندوه و ماتم او عبادت خدا و پوشيدن اسرار ما از بيگانگان جهاد در راه خداست.
منبع: #منتهی_الآمال جلد ۱ ، صفحه ۵۳۸
مسجد مجازی حضرت عمار ‹ره›
🕋🧎@masjed_ammar
🏴 محرم به روایت آیتها
#شب_دهم: من هم پروانه میشوم!
◀️ کربلا یک روز و یک ماه نیست، کربلا به وسعت عمر تک تک انسانهاست تا انتخاب کنند. پروانه برای اینکه آزاد شود و بال پرواز درآورد، باید رنج اسارت در پیله را بکشد. یاوران مهدوی حسین(ع) کسانی هستند که انتخاب میکنند تا آزاد شوند تا شهید شوند یا در پیله دنیا بمانند و بمیرند.
✅ برای عبرتگیری از کربلا در این حوزه، تدریس #آیت_پروانه به کودکان و نوجوانان پیشنهاد میشود؛ هدف از این درس تبیین مراحل گذر عمر، صیرورت و رشد انسان است.
#آیت_های_سرخ | #آیت_شناسی | #عبرت_عاشورایی | #محرم_به_روایت_آیتها | #کودکان_استراتژیست
🔶 برای مطالعه محورهای تدریس پیشنهادی، این جزوه را مطالعه کنید:
b2n.ir/351476
🔺لینک دانلود فیلم تدریس جلسه ۱ تحت عنوان من هم پروانه میشوم:
strategistkids.ir/ck1
🔷 پینوشت:
نقاشی پیوستی با عنوان «إرجِعی» یکی از آثار استاد عبدالحمید قدیریان در مجموعه «آسمان کربلا» است.
————————
📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین
🔊 @strategistkids
📿 گزیدهای از ادعیه طلب شهادت
۱. اَللّهُمَّ ارْزُقْنا تَوْفِیقَ الشَّهادَةِ فِی سَبِیلِکَ تَحْتَ رایَةِ وَلِیِّکَ
۲. اللّهمَّ اجعلنی من المُستَشهدینَ بین یَدیه
۳. اللهمَّ فَاجعلنی ممَّن یَشتری فیه منک نفسه ثم وَفی لک ببَیعه الذی بایَعَک علیه غیر ناکث، فَاجعلهُ خاتمه عَملی و صیر فیه فَناء عُمری و اُرزُقنی فیه لک و به مَشهدا توجب لی منک الرِّضا تحط به عنی الخطایا و تَجعلنی فی الاحیاء المرزوقین بایدی العداه و العصاه تحت لواء الحق و رایه الهدی ماضیا علی نصرتهم قدما غیر مول مدبرا و لا محدث شکا
۴. اللهم فاجعل مُنیَتی قتلاً فی سبیلک بید خلقک و اجعل مسیری فی الاحیاء المرزوقین
۵. اللهم اشتر منی نفسی الموقوفه علیک، المحبوسه لامرک بالجنه مع معصومین من عتره نبیک صلی الله علیه و آله... و اجعلنی شهیدا سعیدا فی قبضتک
۶. اللهم... فان کان آخر شهر صمناه فاختم لنا فیه باسعاده و الشهاده
۷. اللهم اختم لاولنا باسعاده و المغفره و لاخرنا بالشهاده و الرحمه
۸. اللهم حبب الی مشاهدهم وشهاداتهم
۹. اللهم، و قتلا فی سبیلک فوفقلنا
۱۰. اللهم، اسالک ان تصلی علی محمد و آل محمد و ان تحیینی حیاه السعداء
📡 @Hasanabbasi_students
📿 گزیدهای از ادعیه طلب شهادت
۱۰. اللهم، اسالک ان تصلی علی محمد و آل محمد و ان تحیینی حیاه السعداء و تمیتنی میته الشهداء.
۱۱. اللهم ارزقنی اشرف القتل فی سبیلک انصرک و انصر رسولک اشتری الحیاه الباقیه بالدنیا... اللهم اختم لی عمل بالشهاده.
۱۲. وَاَسْئَلُکَ اَنْ تَجْعَلَ وَفاتى قَتْلاً فى سَبیلِکَ تَحْتَ رایَةِ نَبِیِّکَ مَعَ اَوْلِیاَّئِکَ
۱۳. یا باعث ابعثنی شهیدا صدیقا رضیا عزیزا
۱۴. حمدا نسعد به فی السّعداء من اولیائه و نصیر به فی نظم الشّهداء بسیوف اعدائه
۱۵. الهی و سیدی وددت ان اقتل و احیی سبعین الف مره فی طاعتک و محبتک سیما اذا کان فی قتلی نصره دینک و احیاء امرک و حفظ ناموس شرعک ثم انی قد سمئت الحیاه بعد قتل الاحبه و قتل هولاء الفتیه من آل محمد
۱۶. یا رب لیله القدر و جاعلها خیرا من الف شهر اسالک ان تصلی علی محمد و آل محمد و ان تجعل اسمی فی هذه الیله فی السعداء و روحی مع الشهداء و ارزقنی فیها ذکرک و شکرک
🌐 اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
❓چرا کربلا شد؟ ۳- بخش سه امام سجّاد علیهالسلام در پاسخ به این پرسش مهم، جامعهی عصر خود را به ۶
❓چرا کربلا شد؟
۴- بخش چهار
امام سجّاد علیهالسلام در پاسخ به این پرسش مهم، جامعهی عصر خود را به ۶طبقه تقسیم کردند؛
طبقه چهارم: سگ
🐕🦺 عدهای افراد بددهن [برخی رسانهایها در جنگ رسانهای امروز] را به سگ تشبیه کرده و فرمودند:
سگها، آن كسانى هستند كـه با زبان خود بر مردم پارس مىكنند و مردم از شرّ زبانشان به آنان احترام مىگذارند
📚 خصال صدوق - جلد۲ - صفحه۳۷۸
▫️ طراح: @hadisgraph
🔸 #جامعه_شناسی_امام_سجاد
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
وقایع روز عاشورا ضدحقوق بشر هست، چیزی که مورد اتفاق نظر همه هست و نشان دهنده قبح این فاجعه است. در مجلس عبیدالله، #حضرت_زینب س فرمودند: ما رایت الا جمیلا! مگر عمل قبیح زیبا میشود؟ وقتی منطقی بالاتر از حسن و قبح داشته باشی، بله.
وقتی منطقی بسیار بالاتر از منطق حسن و قبحی حقوق بشر غربی داشته باشید، عمل قبیح زیبا است و آن منطق حسینی براساس #معرفت_توحیدی است و آن پذیرش عزت درمقابل ذلت است. در نظر اهل بیت داشتن عزت زیباست، حتی به بهای قطعه قطعه شدن امام حسین، شهادت حضرت عباس و حضرت علی اکبر و طفل شش ماهه!
روح الله
🔻کانال توییتری حاضرجواب🔻
@Haazer_javab1
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
❓چرا کربلا شد؟ ۴- بخش چهار امام سجّاد علیهالسلام در پاسخ به این پرسش مهم، جامعهی عصر خود را به
❓چرا کربلا شد؟
۵- بخش پنجم
امام سجّاد علیهالسلام در پاسخ به این پرسش مهم، جامعهی عصر خود را به ۶طبقه تقسیم کردند؛
طبقه پنجم: خوک
🐕🦺 عدهای فحشاطلب را به خوک تشبیه کرده و فرمودند:
خوکها، اکثریت جامعه هستند. همان مردمان مخنّث كه وقتى از آنان دعوت به فحشايى میشوند پاسـخ مثبت میدهند
📚 خصال صدوق - جلد۲ - صفحه۳۷۸
▫️ طراح: @hadisgraph
🔸 #جامعه_شناسی_امام_سجاد
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
هدایت شده از انتشارات اندیشکده یقین
💠 علاقمندان برای همراهی مادی با فعالیتهای اندیشکده یقین در راستای استمرار و توسعه آن، میتوانند از طریق لینک زیر اقدام کنند:
🔹لینک حمایت مالی از اندیشکده یقین:
✅ ydac.ir/6lmlp
💠 پیامبر اسلام ‹ص›:
ما تَصَدَّقَ النّاسُ بِصَدَقَةٍ أفضَلَ مِن عِلمٍ يُنشَرُ: هیچ صدقهای که مردم دهند از علمی که منتشر شود بهتر نیست.
✅ کانال استاد حسن عباسی در پیامرسانها:
@hasanabbasi_ir
📚 انتشارات اندیشکده یقین
| تلگرام | ایتا | سایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اثر مومنتوم (تکانه)
⚫️ این اثر مونتوم رو مقایسه کنید با اثر حرکت گله گاوها که واقعیت بورسه
در گله گاوها وقتی یک گاو شروع به حرکت به سمتی کند، بقیه گاوها بدون اینکه بدونن چرا باید به اون سمت حرکت کنند؛ دنبال گاو اولی راه میفتن و به این صورت همه چیز بر اساس تحریک و هیجان تغییر میکنه!
در بازار بورس اونی که تصمیم میگیره گاوها به کدوم سمت حرکت کنند برنده خواهد شد و عموم گاوها بازنده.
#مبانی
____
🚨پویش مبارزه با قمار سازمانیافته
🎲 @Qomar_ir
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
❓چرا کربلا شد؟ ۵- بخش پنجم امام سجّاد علیهالسلام در پاسخ به این پرسش مهم، جامعهی عصر خود را به
❓چرا کربلا شد؟
۶- بخش ششم - بخش آخر
امام سجّاد علیهالسلام در پاسخ به این پرسش مهم، جامعهی عصر خود را به ۶طبقه تقسیم کردند؛
طبقه ششم: بره
🐑 مؤمنین در جامعه را به بره تشبیه کرده و فرمودند:
مؤمنین، همچون بره از مخنث بودن خوکها ضربه میخورند و توسط چهار طبقهی اول دریده میشوند.
🚩 و چه بسا مانند امام حسین (ع) و یارانش، توسط این پنج طبقه به شهادت میرسند.
📚 خصال صدوق - جلد۲ - صفحه۳۷۸
▫️ طراح: @hadisgraph
🔸 #جامعه_شناسی_امام_سجاد
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
🛑بالا رفتن شاخص از طریق قماربازی است
در سایه روشن شرایط بهداشتی حاکم بر کشور و در حضور تمایل عده ای به بهره مندی از نقدینگی خویش در تناسب با اقتضائات اقتصادی امروز کشور و حکایت های شاخص رو به بالای بورس ،تذکر نکاتی ضروری می نماید:
۱.اصولا رونق بازار سرمایه و مبتنی بودن تاسیس و توسعه بنگاه های اقتصادی بر محور سهام داری از ویژگی های سیستم اقتصادی اسلام و لذا فی نفسه امری پسندیده و بایسته ترویج است.
۲. آنچه ارزشمندی بازار سرمایه یا بورس اوراق بهادار را ، موجب می شود به کار گیری پول برای تبدیل آن به کالای سرمایه ای و سر انجام تولید کالا و خدمت است که بازار حقیقی کالا را پر رونق و افزایش قیمت ها را مانع و حفظ و حتی افزایش اشتغال را تحت شرایطی میسور می نماید. در پایان سال مالی هم ،سهام از سود حاصل از تولید و عرضه ،متناسب با شرایط مورد توافق برخوردار می شوند و اگر زیانی هم متوجه بنگاه شده بود ، منطقا در زیان حاصله هم صاحب سهم شریک است.
۳.قابل قبول است که برخی از سهامداران بخواهند به دلایلی منتظر زمان اعلام ارقام ترازنامه مالی بنگاه و در یافت سود حاصله نمانند و به هر دلیلی سهام خویش را بر اساس سابقه بنگاه و روند سود و زیان آن در سال های گذشته بفروشند و از بازار خارج شوند.
۴.اما وارد شدن عده ای به بورس و خرید سهام شرکت یا شرکت هایی و فروختن آن ها در همان روز یا روز های آتی به قیمت بالاتر و سپس تکرار این کار ، در حالی که افزایش قیمت سهام، هیچ ارتباطی با سود آوری تولیدات بنگاه ذیربط ندارد ، قماربازی با پول و نه سرمایه گذاری در بورس محسوب می شود. کاری که به خصوص در شرایطی مثل آنچه در این ایام می گذرد متاثر از سیاست «دارایی فروشی بخش های دولتی و اخیرا صاحبان بسیار محترم سهام هدیه ای عدالت»، خود بر اشتیاق دیگران برای برد در قمار های ساعتی و روزانه دامن می زند و شاخص روزانه بورس را به علامت سنج میزان این اشتیاق به «کره گرفتن از آب نقدینگی » مبدل می سازد.
۵. رونق هر اقتصادی را باید در افزایش تولید، شاغل بودن متقاضیان کار، ثبات سطح عمومی قیمت ها و تحصیل سود از سرمایه گذاری جستجو کرد و این به معنای آن است که افزایش شاخص بورس به واسطه کنش های پولی میل به دریافت منافع بالا ، آن هم در زمانی چند روزه و چند ماهه از مجاری قمار بازی روی سهام و تجربه برد و باخت از پول، نشانه اشتغال صاحبان نقدینگی به کاری غیر مولد و منافعی قمار آورده است کاری که به اقتضای ذاتش ،می تواند طوفان باخت را هم برای بازیگرانش رقم بزند.
۶.هر چند بالا رفتن شاخص بورس از طریق قماربازی بر سهامی که منشاء افزایش قیمت خود را نه در چگونگی های خط تولید که در افزون طلبی های نقدینگی های مساله دار و یا عرضه دارایی های کم مقدار سهامداران پر شمار، رد یابی می کنند،می تواند عطش کسانی را به لزوم احساس روبراه بودن اقتصاد، سیرآب نماید اما بدون شک اقتصاد ملی از این حیث ، امکان برخاستن و مشاهده رونق تولید و دریافت و پرداخت سود معطوف به تولید و نه بهره معطوف به پول را نخواهد داشت.
👤 حسن سبحانی | استاد تمام دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران و رئیس اسبق کمیسیون های اقتصاد و برنامه و بودجه مجلس #موضع
________
🚨پویش مبارزه با قمار سازمانیافته
🎲 @Qomar_ir