🔰 "چهرههای بینقاب" را دریابید!
✍ مهدی جمشیدی
آنان که انکار میکردند و به تمسخر حقایق میپرداختند، چشم باز کنند و ببیند که:
۱. اینان جزو "مردم" نیستند، بلکه "عموم" و "اکثریّتِ" مردم در اجتماعات ناچیز آنها شرکت نمیکنند و به شعارها و رفتارهایشان اعتقاد ندارند. اینان، "برآیندِ مردم" نیستند و افکار عمومی را نمایندگی نمیکنند. ما با یک "اقلیّت زباندراز و پُرمدّعا" روبرو هستیم که بهغلط، "مردم" خوانده میشوند. اینان، مردم نیستند.
۲. به "مردمسالاری" و "رأی اکثریّت" باور ندارند و میخواهند نظر خود را به اکثریّت نجیب، تحمیل کنند. هم پرچم مخالفت با قانون برافراشتهاند و هم سازوکار غیرقانونی را برگزیدهاند.
۳. اهل "گفتگو" و "استدلال" و "عقلانیّت" نیستند، بلکه منطقشان "تخریب" و "کتکزدن" و "سوزاندن" و "ترور" است. نظام جمهوری اسلامی را به "خشونت" متهم میکنند، امّا خودشان در خشونتورزی، بیپروا هستند و همچون "سگهای هار"، به جان دیگران افتادهاند.
۴. "وطنفروش" و "بیگانهپرست" هستند و دست در کاسۀ اجانب و دشمنان ایران دارند. "جبهۀ رسانهایِ غرب"، یکپارچه و بیامان، به حامیِ تمامعیار اینان تبدیل شده است.
۵. مسألۀ اینان، "تغییر روشِ" پلیس امنیت اخلاقی نیست، بلکه "برهنگی" و "ولنگاری" و "لاابالیگری" است و اینان میخواهند "بدنِ" خود را در عرصۀ عمومی به نمایش بگذارند. "آزادی" را فارغ از چهارچوب "اخلاق" و "شرع" میطلبند و "لذّت فردی" را بر "مصالح جمعی" ترجیح میدهند. فلسفۀ زندگیشان، "خوشباشی" و "هوسرانی" است، نه "کمال" و "سعادت". ما با "فاحشههای خیابانی" روبرو هستیم که با "نمایاندن بدنشان"، نگاههای حرام میخرند. از گیسوانِ عریانشان، طنابی بافتهاند برای فروافتادن جامعه به چاه دوزخ.
۶. اینان بویی از "دیانت" نبردهاند و "قرآن" و "مسجد" و "امامزاده" را به آتش میکِشند. دین را کنار نهادهاند و بندگیِ ابلیس میکنند. "شیاطین إنس" در خیابانها به حرکت درآمدهاند.
۷. "فضای مجازی وِل و افسارگسیخته"، اسلحهای است که در بزنگاهها و لحظههای حسّاس، ناگهان به صحنه میآید و ضربههای کاری میزد. شبکههای اجتماعیِ غرب، "آتشبیار معرکۀ آشوب" هستند.
۸. "سلبریتیهای روباهصفت" که نان این نظام را خوردهاند، حرف دشمن را تکرار میکنند و مردم را به تقابل با نظام، تهییج و تحریک میکنند و از پشت، خنجر میزنند. حال که این منفعتطلبانِ اشرافی و جاهطلب، نردبان ترقی را پیمودهاند، لگد میزنند و خائنانه با دشمن، همصدا و همداستان میشوند. به نهایت، حقیر و پَست هستند؛ هم آن فوتبالیستِ خارجنشینِ ابله که سفاهتش را توئیت میکند، هم آن بازیگرِ بیهنرِ پولپرست که زبانش به چرندگویی گشوده شده است.
۹. "جنگ شناختی و ادراکی"، یک حقیقت مؤثّر و جدّی است و "کجروایتها"، مسأله و بحران میآفرینند. "واقعیّت"، هرچه که باشد، چندان مهم نیست، بلکه این "روایت" است که تعیینکننده است. روایت بر واقعیّت، غلبه یافته است.
۱۰. فهم بخشی از جامعه نسبت به "ارزشها"، گرفتار تحریف و خدشه شده است و این برخاسته از "فقرِ معرفت دینی" است. بهراستی، ساختار فرهنگ، سخت محتاج "بازسازی انقلابی است و باید چارهای اندیشید.
eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 پناهنده شدن پگاه آهنگرانی و پیوستن به گروه های برانداز
🔹 یک سلبریتی زن سینما با برداشتن روسری خود و اعلام انزجار از جمهوری اسلامی، به غرب پناهنده شد و به براندازان ملحق شد و در تظاهرات گروه های برانداز شرکت کرد.
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
شما دوبار در ۷۸ و ۸۸ در طرح و پیگیری اصلاحات مدنظرتان دچار اشتباه شدید. زمینی که طراحی کردید هر دوبار جولانگاه ضدانقلاب و منافقین شد؛
این سومین بار است.
در تعریف سطح منازعه و کیفیت پیگیری ناتوانید و پروژه را تحویل دیگران میدهید. نظام هم البته راه مواجهه با دشمنانش را بلد است.
🇮🇷وحید یامین پور
🔻کانال توییتری حاضرجواب🔻
@Haazer_javab1
instagram.com/Haazer_javab1
7.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 اژهای: کسانی که با حمایت نظام مشهور اما با دشمن همصدا شدند مجازات میشوند
💬 رئیس قوهقضاییه:
🔹 کسانی که با حمایت این نظام مشهور شدند و بجای اینکه در روز سختی در کنار مردم باشند با دشمن همصدا شدند و دشمن به وسیله زبان و صفحات مجازی آنها اغتشاش ایجاد کرد و جوانان را بدین وسیله تحریک کرد که به خیابانها بیایند و مسببین این اعمال، پشتیبانان آنها و کسانی که با جعل و نشر مطالب کذب، مردم را تحریک کردند، همه آنها بدانند که خسارتهای مادی و معنوی به بار آمده برای مردم و کشور را باید پس دهند و پرداخت کنند و این بار به کمک مردم و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی عوامل اصلی شناسایی خواهند شد و به سزای اعمالشان خواهند رسید.
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 محسنی اژه ای: در پرونده مهسا امینی نگذارید برای مردم شبهه یا نکتهای باقی بماند
💬 رئیس عدلیه خطاب به مسئولان پزشکی قانونی:
🔹 نه زمان را از دست بدهید نه دقت را فدا کنید.
🔹 پزشکی قانونی نظر دقیق و علمی خود را در اختیار دادستان قرار بدهد.
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 رئیس عدلیه: فقط کسانی که آمدند در خیابان مجرم نیستند
💬 رئیس دستگاه قضا:
🔹 مشوقان و پشتیبانهای اغتشاشگران مجرمند و به پرونده آنها رسیدگی خواهد شد.
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 شعب ویژه رسیدگی به پرونده اغتشاشگران در تهران
💬 رئیس کل دادگستری استان تهران:
🔹 در راستای برخورد قاطع، سریع و بدون ملاحظه با اغتشاشگران و آشوبگران، شعب ویژهای را در مجموعه دادگستری استان تهران اعم از دادسرا، محاکم کیفری و انقلاب و دادگاههای تجدیدنظر اختصاص دادهایم.
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
🔰 جوشش "مردم" در معرکۀ میدان
✍ مهدی جمشیدی
۱. تهران، ۱ مهر ۱۴۰۱، نماز جمعه، راهپیمایی مردم. آنقدر از "مردم" سخن گفتند که بعضی باور کردند که گویا آنان که در خیابان، رسم "هرزگی" و "خیانت" و "خباثت" در پیش گرفتهاند، بهراستی "مردم" هستند، امّا امروز، نه در شب تاریک بلکه در روز روشن، معنی "مردم" را دریافتیم و دیدیم "مردم" چه کسانی هستند و چه میگویند. سیل جوشان و برآشفتۀ جمعیّت، پایان نداشت و مردم از پسِ مردم در راهپیمایی، روان بودند. هرچه میآمدند و میرفتند، تمام نمیشدند. در اینجا، دلها شعلهور بود، نه سطلهای زباله؛ درد دین داشتند، نه سودای ولنگاری فرهنگی؛ همدل و مؤمن بودند، نه اجیرشده و فریبخورده؛ نه سنگی پرتاب شد و نه شیشهای شکست شد؛ نه اموال عمومی به آتش کشیده شد و نه مأمور نیروی انتظامی؛ نه راه بر کسی سد شد و نه به کسی حمله شد؛ نه سلاح سرد در میان بود و نه سلاح گرم.
۲. امروز، متن و ماهیّتِ "واقعیّت اجتماعی" در ایران، از سوی خودِ "مردم"، به تصویر کشیده شد؛ تصویری راستین از "لایۀ پنهانِ هویّتی". آنچه را که دیگران در "نظرسنجیها" و "نظرسازیها" طلب میکردند، امروز در برابر چشمان خویش مشاهده کردیم و از زبان خودش، "دردها" و "دغدغهها" و "رنجها" و "خواستهها" و "آرمانها"یش را شنیدیم. همهچیز، "طبیعی" و "دستکارینشده" بود و مردم، خویش را همانگونه که بودند، نمایاندند. کافی بود از حائل و عایق "رسانه" خارج بشویم و به خودِ "واقعیّت"، چشم بدوزیم تا حقیقت را دریابیم. باید خویش را از بافتهها و ساختههای "رسانههای نارسا"، تهی سازیم و صدای واقعیّت را مستقیم بشنویم.
۳. همچنین در "میدانِ عینیّت"، مشاهده کردیم که واقعیّت اجتماعی در ایران، هر چند خصوصیّت "پیوستاری" و "رنگینکمانی" دارد، امّا از "دامنۀ دیانت" و "دایرۀ ولایت" خارج نیست. مردم، یکسان نیستند، امّا تنوّع و تکثّرشان، در چهارچوب "ارزشهای غایی و بنیادی" صورتبندی شده است که همگی از هویّت و حیات دینی برخاستهاند. این است عمق و عقبۀ تعهد دینی در جامعۀ ایران. آنان که جامعۀ ایران را "پارهپاره" و مبتلا به "شکافهای فزاینده" و "تضادهای ریشهای" میدانند، نمیدانند که بیرونزدگیها و اصطکاکها، اقلّی و ناچیز هستند و نمیتوانند به یکپارچگیِ هویّت دینی، گزند برسانند.
۴. البتّه میدانم که ما در ایران با "طبقۀ متوسطِ متجدِّد" روبرو هستیم که دنبالۀ بومی و وطنیِ تمدّنِ غربی هستند و انتخابهای فرهنگیشان با ما تفاوت فراوان دارد، امّا اینان، "تعیینکننده" نیستند؛ چراکه "اکثری" و "فربه" نیستند. اینان اقلّیّتِ پریشانحال و پُرمدّعایی هستند که میکوشند از خویش، "روایتهای بزرگ" بیافرینند و وانمود که کنند همان "مردم" هستند. این دعاوی و روایتسازیها، چنان زیرکانه و موذیانه بوده که حتّی برخی از ما را نیز به خطا افکنده و دچار این گمان کرده که جامعۀ ایران از "ایدئولوژی انقلابی" عبور کرده است؛ حالآنکه واقعیّتِ نیالوده به کجروایت، چنین دلالتی ندارد.
۵. بخش عمدهای از این روایتسازیهای وارونه، بر عهدۀ "روشنفکرانِ سکولار" بود. آنان بهطور عامدانه و آگاهانه، "پیشفرضهای اثباتنشدۀ" خود را تکرار کردند و کوشیدند با "تکرار روایت"، دروغ را بر جای حقیقت بنشانند. ما نیز سعی نکردیم که مواجهۀ ساختارشکنانه با "بدیهیّات کاذبِ" آنها داشته باشیم و نشان دهیم که "مقدّمات" و "مبانی"شان، یکسره خطا و ناصواب هستند. بیچاره اینان که استدلالهایشان، پای چوبین دارند و آرمانشهرشان، چونان خانهای بر آب است. آنچنان در مردابِ "حماقتِ نظری" فروغلتیدهاند که هرچه "واقعیّت" فریاد میزند که "نظریهها"یشان را برنمیتابد، نمیشنوند.
۶. در آن سو، دستهای از "روحانیانِ دگراندیش و سیاستزده" قرار دارند که تجدّد را "توجیه دینی" میکنند و برای "آزادیِ لیبرالی"، آیه و روایت میآورند. از آنگاه سهمشان از قدرت سیاسی پرداخت نشده، زبان به اعترض گشودهاند و سرگرم دوختودوز "جامۀ کجروایت" به تن واقعیّت شدهاند. این "آیتاللههای فرسوده" و "حجتالاسلامهای پشیمان"، جادهصافکنِ نیروهای تجدّدی در ایران هستند و دین را به دستمایۀ بازتولید سیاسیِ خویش فروکاهیدهاند. دریغ از اندکی صداقت و تقوا و اخلاق در این ظاهرالصلاحهای معممّ. شریحهای هُرهری مسلکی هستند که دیندانیشان، "نرخ" دارد نه "عیار". اینان مبلغان و مروّجانِ "فقهِ جان لاکی"اند نه"فقهِ جعفری" که میتوانند به هر دروغ و خدعهای، دهها آیه و روایت سنجاق کنند و از دین و دیندانی، "دکّان" بسازند. خمینیِ کبیر از بوی تعفّن اینان در آخرت گفت، امّا کار بدانجا رسیده که ما در همین دنیا، از وجودِ مشمئزکنندۀ اینان گریزان شدیم.
eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
9.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ شورش سلبریتی ها و اغنیا علیه فقرا، برای اولین بار در تاریخ
💬 استاد حسن عباسی
📍 ۳ مهر ۱۴۰۱ - بابل
@jdale_ahsan
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از کانال رسمی استاد حسن عباسی
✅ انقلاب اسلامی در سال پنجاه و هفت، «انقلاب زنان» بود؛ انقلاب زنانی که از دامن آنها مردان به معراج رفتند و شهید شدند.
#انقلاب_زنان_مسلمان
✍️ توئیت استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
🔰 تلاش صدساله غرب برای از بین بردن هویت زن مسلمان
💬 حضرت آیتالله خامنهای:
🔹 صد سال است که فرهنگ غربی به پشتوانهی پول و زور و سلاح و دیپلماسی، سعی میکند فرهنگ غربی را و اسلوب زندگی غربی را بر جوامع اسلامی در میان زنان تحمیل کند. صد سال تلاش شده است برای اینکه زن مسلمان را از هویت خود بیگانه کنند.
🔹 تمام عوامل اثرگذاری و قدرت به کار رفته است: پول، تبلیغات، اسلحه، فریبندههای گوناگون مادی، استفادهی از غرائز طبیعی جنسی انسان؛ همهی اینها را استخدام کردهاند برای اینکه زن مسلمان را از هویت اسلامی خود دور کنند. ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
✅ هر چهل روز، یک بلا برای مؤمن
💬 امام صادق عليه السلام:
🔸 هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه هر چهل روز يك بار، به وسيله بلايى متنبّه مى شود. اين بلا يا به مال او مى رسد، يا به فرزندش يا به خودش؛ كه پاداش آن را میبيند، و يا اندوهى به او میرسد كه نمیداند از كجاست.
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir