eitaa logo
اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
12.9هزار دنبال‌کننده
20.9هزار عکس
9.6هزار ویدیو
209 فایل
کانال رسمی اندیشه جویان استاد حسن عباسی Instagram.com/Hasanabbasi.students_ t.me/hasanabbasi_students حمایت مالی از اندیشکده یقین: andishkadeh.ir/publication/donate/
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 معامله سوالات کنکور با ارز دیجیتال! ✍ روزنامه دنیای اقتصاد: 🔹 گزارش میدانی از این واقعیت حکایت می‌کند که سوالات کنکور که در دو نوبت دی امسال و تیر سال آینده برگزار می‌شود، از ۴۰ تا ۱۵۰میلیون تومان در حال معامله است؛ آن هم با ارز دیجیتال. @Hasanabbasi_students
🔰 کلیه فروشی همایونی 🔹 ۱۰هزار نفر کلیه خود را به علت فقر فروختند. ❓عه ، پس بنیان گذار این حرکت شاه بوده توی ایران! ❗️آخه اون موقع میگن بهشت بوده که! کلیه فروشی اونم تو بهشت زمان شاه عآری از مهر؛ مگه میشه، مگه داریم! @Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اعلام بودجه تیم‌های صنعتی‌ لیگ برتر/سپاهان با ۳۲۵ میلیارد در صدر 💬 رئیس سازمان خصوصی‌سازی: 🔹 سپاهان ۳۲۵ میلیارد تومان، مس رفسنجان و مس کرمان حدود ۲۰۰ میلیارد تومان و آلومینیوم ۱۳۰ میلیارد تومان در لیگ بیست و دوم هزینه کرده‌اند. @Hasanabbasi_students
🔰 برنامه اکران‌های مرکزیِ سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار 🔹 پانل رویکرد عماری در رسانه های نسل پنجم 💬 حائری زاده ، آذربخش ، رحیمی ، رهجو 📍 شنبه ۱۷ دی ۱۴٠۱، سینمافلسطین پخش زنده: https://ammarfilm.ir/live/ @Hasanabbasi_students
«ﻫﻭاﻟﺣﻛﻳﻣ» «جشنـواره فیـلم عمـار» روند فعالیت عماری در جهاد تبیین در رسانه‌های نسل پنجم. چیستی› چرایی› چگونگی› ┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ꜜ⌯باحضور: ꜜ⌯حسام‌الدین‌حائری‌زاده،میثم‌آذربخش، ꜜ⌯فرشته‌سادات‌رحیمی،علی‌رهجو. ꜜ⌯شنبه:هفدهم‌دی‌ماه، سینمافلسطین ꜜ⌯سانس۵؛ ساعت ۲٠:۱۵ الی ۲۲:۱۵ پخش زنده؛ کلیک کنید: https://ammarfilm.ir/live/ @Hasanabbasi_students
اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
🔰 ماکرون بدون شرح 🔹 کاریکاتورهای مازیار بیژنی در واکنش به اقدام زننده و توهین‌آمیز نشریه نجس فرانسو
🔰 شارلی ابدو بدون شرح 🔹 کاریکاتورهای مازیار بیژنی در واکنش به اقدام زننده و توهین‌آمیز نشریه نجس فرانسوی شارلی ابدو نسبت به ساحت رهبر معظم انقلاب 4⃣ کاریکاتور شماره چهار @Hasanabbasi_students
🔰 ماجرا از جایی شروع شد که مالک این کاخ مدعی شد مستأجر اون خونه حقش رو خورده! @Hasanabbasi_students
🔰 علی دایی چیش مذهبیه که مذهبی های صورتی دوسش دارن؟! 🔹 گردنبند طلا میندازه، پولش خدا تومنه دخترش رقاصه که هست در شهر همجنس‌بازی و قمار دنیا،لاس وگاس خونه که داره عکس زنش رو که عرضه می‌کنه طرفدار روحانیه با بابک زنجانی, هم پیاله بوده ➖ پ.ن: شما مذهبی ها، لیبرال شدید و معیارتون دین نیست هوای نفسه @Hasanabbasi_students
🔰 «مهدی نقویان» رئیس مرکز سیمافیلم شد 🔹 با حکم «محسن برمهانی» معاون سیما، «مهدی نقویان» به سمت رییس مرکز سیمافیلم منصوب شد. @Hasanabbasi_students
🔰 مسأله‌ی حجاب ؛ پازلی که قطعاتش گم شده است شاید همه‌ی ما به این سؤال فکر کرده‌ایم که بالاخره وضعیت حجاب چه خواهد شد؟ آیا جمهوری اسلامی تسلیم روند موجود شده است؟ قرار نیست اتفاق ویژه‌ای رخ دهد؟ برنامه‌ریزی برای بهبود اوضاع صورت گیرد؟ و در آخر به این پاسخ رسیدیم که این از علائم آخرالزمان است و کاری از ما نمی‌آید، باید صبر کنیم تا حضرت ظهور کنند و اوضاع را درست کنند! این پاسخ نه تنها رویکرد منفعلانه در برابر مفهوم ظهور و انتظار است، بلکه به مثابه‌ی پاک کردن صورت مسأله برای راحت کردن خودمان و فرار از مسئولیت است. اما واقعیت اینجاست که فقدان راه ‌حل، محصول فقدان فهم مسأله است. مسئله این است که ما به موضوع حجاب از منظر علت نگریسته‌ایم نه معلول. در صورتی که حجاب آخرین حلقه‌ از بروز و ظهور تربیت، جهان‌بینی و شالوده‌ی معرفتی یک زن است. به بیان ساده‌تر، حجاب معلول است نه علت. معلولی که تا قطعات پیشینی و زمینه‌ای آن حل نشود، نمی‌توان انتظار حضور حیامند یک زن در جامعه را داشت. 💠 این که یک زن چه فهمی از نسبت خود با بدنش دارد، چه نگاهی از خود و تصویر رسانه‌ای و استاندارد زیبایی موجود از زن دارد، رویکردش نسبت به پوشش از حیث مالکیت بر بدن است یا صرفا راحتی، پوشش را ابزار می‌داند برای ابراز هویت یا نماد ایدئولوژی، رویکردش به دین و احکام آن چیست، پوشش را محصول تحمیل و سلطه‌ی نگاه مذکر می‌داند یا بخشی از پازل عبودیت در نسبت میان خودش و خدا، همه مؤلفه‌هایی است که خروجی این دستگاه فکری، می‌شود نوع لباسی که یک زن برای حضور در جامعه انتخاب می‌کند. پوششی که می‌تواند ظاهر کننده‌ی وجه جنسی او باشد، یا بالعکس، مستور کننده‌ی آن. 💠 همچنین اگر در سطح گفتمان، حکمت حجاب را به جای تبیین چیستی و چگونگی آن و جایگاهی که زن در نظام آفرینش از جهت حریم و نقشی که برای حیات‌بخشی و ادامه‌ی زندگی دارد، صرفا منحصر کردیم در یکی از کارکردهای آن که حفظ مرد از گناه است و حجاب تبدیل شد به محدودیت برای زن و راحتی جنس مذکر، نه تنها در زمانه‌ی ما پاسخگوی نیاز زن نیست، بلکه فروکاست مفهوم حجاب نیز هست، چون مفهوم حجاب بیش و فراتر از این است و منحصر در یک کارکرد نیست‌. 💠 حالا فرض کنیم بدون توجه به این عوامل و بسترها و تغییر جهان معرفتی یک زن، صرفا بخواهیم او را از بیرون ملزم به حجاب کنیم، امری که ممکن نیست. اگر هم ممکن باشد در سطح دیسیپلین (نظم بیرونی) است نه اوردر (نظم درونی) و بدون توازن و تناسب این دو سطح از نظم‌بخشی به نظام اجتماعی، نمی‌توان انتظار کارامدی بالا از این راهکارها را داشت. از سوی دیگر زن نیاز به دیده شدن دارد، نیاز مشروعی که می‌تواند پاسخ صادق یا کاذب داشته باشد. اگر این نیاز به درستی در فضای حلال و بدون آسیب خانواده پاسخ داده شد، خودنمایی جنسی او در جامعه به حداقل خواهد رسید و اگر بالعکس نه تنها به نیاز او در بستر حلال خانواده توجه نشود، بلکه پاسخ کاذب برای این نیاز مهیا باشد، زن در جامعه میل به جلوه‌نمایی پیدا می‌کند. همین‌گونه است در مورد هر نیاز مشروعی که در بستر خود پاسخ داده نشود مثل تفریح حلال، که معماری سنتی ما در گذشته پاسخگوی آن بود و یک زن در حیاط خانه نیازش به آب و گیاه و نور بدون پوشش از نامحرم، تأمین می‌شد. فضایی که معماری مدرن که حیا و حریم‌زدایی جزء ویژگی‌های آن است، آن را از زن گرفت و روز به روز حریم امن او را برای حضور آزاد بدون حجاب، تنگ کرده است. 💠 همه‌ی این‌ها حلقه‌های مفقوده و قطعات پازلی است که ما از مسئله‌ی حجاب نفهمیده‌ایم و و برای حل مسأله صرفا به دم دستی‌‌ترین راهکارها روی آورده‌ایم. اگر می‌خواهیم مسئله‌ی حجاب حل شود، باید با نگاه کلان و همه‌جانبه‌نگر، علت‌ها و بسترهای حیازدا را بشناسیم و از ریشه مسأله را حل کنیم. ریشه‌هایی که زن بخشی از آن است نه تمام آن و او جزئی از سیستمی است که داشتن حجاب را برای او سخت کرده و حتی از وادی «حجاب اجباری» که عبارت مرسوم فضای مجازی است به تنگنای «بی‌حجابی اجباری» افتاده است و برای حفظ حجاب در همه جا باید هزینه بدهد. در این فضا و بستر، زنی که بخواهد حجاب را حفظ کند در سختی می‌افتد، از تفریح حلالی که نیست و بستر آن از جامعه حذف شده، تا پاسخ به نیاز مشروع برای دیده شدن در خانواده که رو به کاستی است و تجردی که روزافزون است و دختران محجوب و باحیایی که در رقابت با نمایشگاه عمومی خودنمایی جا می‌مانند، تا جهان معرفتی که حجاب را نه در نسبت با خدا و حق الله، بلکه صرفا محصور در یک کارکرد محدود کننده می‌بیند و خود را برخلاف نگاه الهی که انسان را مالک درجه دو می‌داند و جسم را امانتی که نیاز به حفظ دارد، مالک تن خود دانسته و تصرف بر اساس امیال نفسانی بر جسم خود را به عنوان حق انسانی تصور می‌کند. ✍مهدیه منافی کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
یک واژهٔ یونانی در وندیداد.pdf
907.8K
🔰 یک واژهٔ یونانی در وندیداد: از اسْخَرَ و اسْکَرَ تا عسکر و لشکر ✍ فتح‌الله مجتبائی @Hasanabbasi_students