هدایت شده از کانال رسمی استاد حسن عباسی
✅ در ترازیابی مدیران دولت جوان مؤمن انقلابی در ۱۴۰۰، تراز حوزه فرهنگ و هنر برای #وزارت_ارشاد وزیری میطلبد مانند #وحید_یامین_پور که هنرمند قصهنویس، مدیر هنری، متخصص رسانه، استاد دانشگاه و مصلح اجتماعی است.
@yaminpour
توئیت استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
5.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻مستند «متری شش و نیم» - نسخه کامل
🔹روایت ثریا از ماجرای پر ابهام واگذاری شهر کشاورزی ایران به یک شرکت خصوصی
🔸 وقتی کشت و صنعت مغان با مساحت ۲۷۰۰۰ هکتار (بزرگتر از مساحت شهر شیراز) متری ۶۵۰۰ تومان ارزش گذاری میشود آن هم با کارخانه ها و دامداری با ۱۵۰۰۰ راس دام سنگین و نیم میلیون درخت میوه و....
🔹 جالب آنکه تنها ۶ درصد از این رقم نقدی گرفته شده است و ۹۴ درصد مابقی اقساط هست!
🔸مردم امیدوار و در انتظار اقدام قاطع دستگاه قضایی و سایر نهادهای نظارتی هستند.
دریافت نسخه کامل مستند در تلگرام:
▫️ t.me/hasanabbasi_students/19664
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
📺 پخش مستند پایان بازی از جشنوارهی تلویزیونی مستند
🔹 امشب در ششمین روز از مهر ماه سال ۹۹ مستند پایان بازی که به موضوع افول و فروپاشی آمریکا میپردازد در ساعت ۲۱ در شبکهی مستند سیما پخش خواهد شد.
🔹 در روزهایی که اعتراضات مردم آمریکا علیه حکومت این کشور از ۱۲۲ روز میگذرد؛ مستند پایان بازی به ریشههای شکلگیری این وضع در آمریکا میپردازد.
🔹 پایان بازی را ملاحظه کنید و اگر آنرا پسندیدید در نظرسنجی این جشنواره به آن رای بدهید.
🏢 طراحی و ساخت در اندیشکدهی شاخص
📡 @Andishkadehshakhes_ir
هدایت شده از جنبش مردمی حلالزادهها
💠 عمار بن یاسر، گوهری ناب و نایاب در #تاریخ_حلال_زادگی!
🔺 عمار یاسر، انسان طرازی است که پدرش "یاسر" و مادرش "سمیه" اولین شهید مرد و زن در اسلام هستند.
🔸 در حوزه #انسان_طراز و #نسل_طراز، عمار، شخصی است که پیامبر جلیلالقدر اسلام (ص) بر حلالزادگی ایشان صحّه گذاشته و در هنگام سخن گفتن با او، با صفت خاص حلالزادگی و طیّب بودن ایشان، وی را مورد خطاب قرار میدهد و نکته قابل #تأمل این است که زیست عمار و پدر و مادرش در آن زمان، زندگی در میان اعراب جاهلی و پیش از بعثت بوده که گناه زنا به عنوان پدیدهای عادی، تلقی میشده نه گناه!
🛑 پیامبر اسلام با آغوشی باز از عمار استقبال میکرد و با شنیدن صدای او میفرمود: «مَرحَباً إئذِنُوا لِلطَّيِّب بْنِ الطَّیِّب؛ به به! اجازه ورود بدهید به پاکزاده پسر پاکزاده» و در عبارت دیگر ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغة نوشته که پیامبر میفرمود: «مَرحَباً بالطّيِّبِ المُطیَّب؛ آفرین به حلالزادهی پاکسرشت».
📈 اگر فهرستی از خانوادههای طراز را در طول تاریخ اسلام در نظر بگیریم، او به همراه پدر، مادر و نسلش، از حیث #طهارت_نسلی در صدر لیستِ طرازترین خانوادههای جهان اسلام طبقهبندی میشوند.
✅ #ظرفیت_حلال_زادگی در نسل عمار به گونهای نهادینه بوده است که پیامبر (ص) از این خانواده، با عنوان "آل یاسر" یاد میفرمایند .
🌀 ویژگی دیگر او قصهی به کار بردن تکنیک تقیّه، برای اولینبار است که خداوند متعال، در تأیید عمل وی، آیهی ۱۰۶ سورهی نحل را بر پیامبر اسلام(ص) نازل کرد و آیه مذکور نشان میدهد عمار به خصوصیت و مرتبهی "قلب مطمئن به ایمان" دست پیدا کرده بود!
‼️ ایشان، در مبارزهای خستگیناپذیر، با سن ۹۴ سالگی در رکاب امام علی(ع) و در نبرد صفین شهید شد.
⚠️ شخصیت کبیر عمار یاسر و نسلش، هنوز از حیث انسان طراز، خانواده طراز و ظرفیت حلالزادگیاش، مورد مطالعه و #پژوهش جدی توسط طلاب معزّز، دانشجویان رشتههای مختلف علوم انسانی، علوم سیاسی، انسانشناسی، علوم زیستی، مطالعات خانواده، جامعهشناسی و... قرار نگرفته است!
🏴 به مناسبت نهم صفر، سال #روز شهادت عمار بن یاسر در سال ۳۷ هجری قمری
📚 مستندات:
https://t.me/Halalzadeha/12942?single
#انسان_سازی
#خانواده_سازی
#نسل_سازی
✌️جنبش مردمی حلالزادهها
📡 @HalalZadeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 افشاگری دکتر فریدون عباسی از علت بایکوت سعید جلیلی توسط رسانهها
برخی جریانات سیاسی و حتی اصولگراها نمیخوان جلیلی در جامعه شناخته بشه، چون جلیلی خیلی رعایت بیتالمال رو میکنه...
🔻 یکبار دکتر جلیلی تعریف میکرد که در همان سال اول که کارم رو به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی آغاز کردم بدون اینکه ریالی از حقوق کارمندان کم کنم تنها با "حذف مخارج اضافه و تشریفات زائد" مثل پرواز اختصاصی برای سفرهای خارجی، اقامت در بهترین هتلهای اروپا، حذف اسکورتهای اضافه و... هزینههای جاری دبیرخانه نسبت به سال قبل (دوره لاریجانی) نزدیک به "یک دهم" شد و بقیه بودجه رو به دولت پس دادم.
🔻مقایسه کنید با هزینه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی سفر یک روزه روحانی و همراهانش به کرج اون هم در سال ۹۵!
@Afsaran_ir
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
🔰 عبور از روحانی؛ پس از عبور از خاتمی
✍️ محمد ایمانی
نان به نرخ روز خوردن، اخلاق ناپسندی است. اما از آن زشت تر، احمق فرض کردن مخاطب است. روزنامه اعتماد در یک دوره، تیتر های فریبنده ای مانند #صبح_بدون_تحریم" را همزمان برای دولت و مردم فاکتور کرد.
پس از آن هم دنبال تَکرار در انتخابات ۹۶ بود و از قول برادر خاتمی تیتر زد #ما_تضمین_وعده_های_روحانی_هستیم".
حتی تیتر می زدند که منتقدان دنبال #پروژه_عبور_از_ روحانی" هستند و ما از او دفاع می کنیم.
"اعتماد" از قول حجاریان مدعی بود مخالفان برای روحانی خواب دیده اند. اما در واقع پس از دیدن افول تند محبوبیت روحانی و معترض شدن مردم، برای چندمین بار خط عوض کردند.
حالا همین روزنامه از قول عباس عبدی تیتر می زند #پیشنهاد_کناره_گیری_روحانی!
دیروز به اعتراف خودشان عبور از روحانی، توطئه محسوب می شد و حالا همان نسخه، شفا و خیرخواهی جا زده می شود. اما چرا؟
افراطیون مدعی اصلاحات ماموریت داشتند پس از این که شیره حیثیت دولت اصلاحات را مکیدند و مردم را ناراضی کردند، مجلس و دولت اصلاحات را به #خروج_از_حاکمیت تحریک کنند و ضمنا با #اردک_لنگ نامیدن خاتمی، پروژه #عبور_از_خاتمی را برای رادیکالیسم بیشتر به اجرا بگذارند. هدف، انسداد و بی ثباتی در کشور بود.
مزدوران آمریکا در عراق و لبنان، پارسال، پروژه تحمیل استعفا به دولت مستقر را به اجرا گذاشتند تا دو کشور عضو جبهه مقاومت را دچار بی ثباتی و درگیری های داخلی کنند.
آمریکا ماموریت مشابهی را به همکاران بعثی ها و جعجع ها در ایران سپرده است. افراطیون مدعی اصلاحات، روحانی و دولتش را که #نامزد_و_دولت_اجاره_ای خوانده بودند، تاریخ مصرف گذشته می دانند. بنابراین می خواهند آخرین استفاده را در خدمت دشمن انجام دهند: القاء این که نظام نگذاشت دولت کار کند.
آنها موج نارضایتی حاصل از ناکارآمدی را پیش بینی می کردند و برای همین، از روحانی حمایت کردند. بلکه خود، عامل اصلی اخلال در کارکرد موظف دولت بوده اند. بماند که در این هفت سال از امتیازات و رانت های دولتی بسیاری بهره گرفتند.
در این میان، جریان انقلابی به ویژه مجلس، با وجود انتقاد های جدی، مقید است ضمن مطالبه گری و همدلی، برنامه های موردی را با هر یک از وزارتخانه ها و مدیریت های اقتصادی در جهت گره گشایی از مشکلات تعریف کند و به فرود آمدن سالم هواپیمای دولت مستقر در ماه های پایانی دوره اش کمک رساند.
@IMANImohamad51
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
هدایت شده از کانال رسمی استاد حسن عباسی
📢 #اطلاع_رسانی
➖ برنامه سخنرانی استاد حسن عباسی
🔺 موضوع: ...بنیانگذار
✨ نوزدهمین سالگرد شهادت حجتالاسلام دکتر حسین اسکندری
🗓 دوشنبه - ۷ مهر ۹۹ - ساعت ۱۶:۰۰
#پخش_زنده از لایو اینستاگرام:
▫️ instagram.com/hasanabbasi.ir1
▫️ instagram.com/shahrak.mahalati
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
📝 مغالطهگری برای نفی «قانونحجاب»
✍ محمدعلی رامین
1⃣ بخش اول
عدم تفکیک محدوده «حقفردی» از گستره «حقاجتماعی» در مبحث «حجاب» گاهی باعث میشود که گویا اگر «حقفردی» مخل «حقجامعه» باشد، باز هم اولویت با «حق فردی»است؛ و گاهی بهگونهای دیگر، «حقعمومی» فدای غلبه «حققانونگریز» بر «حق قانونمدار» میشود؛ با این استدلال که چون قانونگریزان زیاد شدهاند، پس باید قانون به نفع آنها لغو شود، هرچند «قانونالهی» بوده و مراعات آن موجب صیانت از «حقوقعمومی» باشد!
این مغالطهای غیرمنطقی و ناقض مصالح عمومی جامعه انسانی است که اجرای سایر احکام شریعت را نیز آماج خود قرار میدهد.
مسائل اجتماعی عموماً پیچیدگیها و درهمتنیدگیهای نامرئی جدی و فراوان دارند که اگر با سهلانگاری نادیده گرفته شوند، برای کلیت جامعه، سرنوشتسوز خواهند شد.
در اینجا علاوه بر بیست نکتهای که در یادداشت قبلی عرض شد، نکات دیگری تقدیم می شود:
۱- بیحجابی از الزامات لیبرالیسم است که در تعارض با شریعت اسلامی قرار دارد؛
در این مسئله، اصولاً بحث «حقانتخابپوششزن» نیست، بلکه مسئله اصلی
«وظیفهبرهنگیزنان» برای ارضای غرایز شهوانی از طریق
«حقالتذاذبصریمردان» در تماشای اندام زنانه هر زنی در ملاءعام، همیشه و در همه جاست؛
۲- در همین راستا، زنان با انواع شگردهای تبلیغاتی در قالب «مد و آزادی»، نادانسته ملزم به پذیرش «ویترین برهنگی» شده و باهمجنسان خود به رقابتی بیمارگونه برای جلب توجه مردان هوسران وادار میشوند و نمی دانند که مشهورترین «مدسازان لباس زنان»، مردانی هستند که برای ذائقه هم جنسان خودشان، زنان را به دلخواه آذین بندی میکنند.
مشارکت و همراهی در این مسابقات «تننمایی زنانه» که توسط مدسازان مرد تدارک می شود، امروزه یک اصل خدشه ناپذیر در روابط زنان با مردان جوامع لیبرال است.
البته همین فرایند فرهنگی، چند آسیب جدی به جوامع لیبرال وارد کرده است:
الف- عموم مردان جوامع لیبرال، با خطر دو بیماری روانی و جسمی مواجه شدهاند:
از یکطرف بیماری «سکسیسم» و از طرف دیگر بیماری «ناتوانی جنسی» در تأمین نیازهای همسر (یا همباشیهای متعدد و متنوع خودشان) که منجر به اختلافات طرفینی و افسارگسیختگی روابط «صرفا جنسی» زنان و مردان جامعه لیبرال شده و هر شخص یا گروهی از هر جامعهای که گرفتار این نوع رفتارهای ناپایدار و عاری از عواطف و قواعد ثابت شرعی بشود، دیر یا زود، همین عوارض نصیبش خواهد شد.
ب- جامعهای که مردان و زنانش را از طریق «فرهنگبرهنگی» در معرض بیماری «سکسیسم» قرار دهد، دیگر توان پرورش «نوابغ و نخبگان» را در هیچ زمینه ای نخواهد داشت و برای استمرار بقای خود ناچار از واردات نخبگان جوامع سالم میشود.
ج- جامعهای که با بیحجابی از نظر روابط جنسی «لیبرال» شد، کانون خانوادهاش متلاشی شده و زنانش هرگز معنای «وفاداری» مردان را تجربه نخواهند کرد و نگرش «ناموسی مرد به زن» در یک جامعه اسلامی و سنتی که مردان برای صیانت از «ناموس خود یا دیگران» جان خویش را فدا میکنند، تبدیل میشود به نگاهی «بدبینانه و نفسانی به زن» که در آن، زنان از منظر مردان، موجوداتی هستند با «جاذبهجنسی و دافعهروانی»... و همین قضیه در گسترش روزافزون «همجنسگرایی» میان جوامع لیبرال مزید علت شده و میشود.
د- در جامعه بیحجاب، علاوه بر کمبودهای مادی و تنگناهای اقتصادی که فعلا بهانههایی برای «پرهیز از ازدواج» جوانان شده؛ بخاطر «تأمین نیاز جنسی همگانی، آسان، ارزان و فراوان»، فلسفه وجودی «خانواده» که کانون تولیدمثل و مهد پرورش انسانهایی منطبق با هنجارهای ثابت فرهنگی اخلاقی و عقیدتی است، به سرعت از دست میرود و سرنوشت نسلهای بعدی در ابهامی شکننده فرو خواهد رفت.
۳- برای هر انسان هشیاری کاملا واضح است که جامعه شیعی ایران با ساختار سنتیاش تاکنون، غالبا دور از دسترس اشرار جهانی بوده و درهم کوبیدن این ساختار کهن و پایدار، تنها با رفع محدودیت برهنگی زنان و نفی قانون حجاب میسر میشود.
۴- اگر کسی اهمیت و ضرورت حیاتی «قانون حجاب» را برای خنثی سازی توطئههای استکبار صهیونی نشناسد، میتواند دلائل شش دهه «ممنوعیت حجاب» با اراده انگلیس و آمریکا در رژیم پهلوی و چهار دهه فشار سیاسی سنگین و تبلیغات پرهزینه، متنوع و سرسامآور آنها «علیه حجاب» را در رسانههای غربی-عبری جستجو کند و چرایی یک قرن تلاش گسترده و بیوقفه آنها برای برهنه کردن زنان مسلمان و ارادتمندان حضرت زهرا (س) را پرس و جو کند.
⬅️ ادامه دارد...
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
📝 مغالطهگری برای نفی «قانونحجاب»
✍ محمدعلی رامین
2⃣ بخش دوم
۵- هرکس آن حجم سهمگین و حرفهای تبلیغات فریبنده «ضدحجاب» را با تبلیغات ناشیانه و کم هزینه و تکراری و کمجاذبه «تبلیغحجاب» دستگاههای حکومتی ما را مقایسه کند، میفهمد که هیچ تناسبی میان آنها وجود ندارد؛ و مقاومت جانانه زنان ایرانی در حفظ حجاب و حیا و نجابت همیشگی خود، در چنین شرایطی، کمتر از یک معجزه الهی نیست.
۶- از طرف دیگر، رفتار تناقضآلود و سلیقهای کارگزاران امر و نیز عدم همدلی نخبگان با عملکرد غیرحرفهای ساختارها، مزید بر علت شده و گاهی تقابل بعضی از آنها، دقیقا همیاری دشمنان در نیل به اغراض شیطانی دشمنان اسلام را فراهم آورده است.
۷- مجاز بودن بیحجابیزن، برای جنسمرد، به معنای در دسترس بودن او جهت تمتع جنسی مردان است. هرچند کسانی با رنگ و لعاب روشنفکری، بدیهیات را انکار کنند، اما جاذبه شهوانی و قاعده «عرضه و تقاضا» میان دوجنس زن و مرد، واقعیتی فطری، طبیعی و غریزی فراتر از سفسطه گری و عوام فریبیهاست و یک فهم عمومی در شرق و غرب و قدیم و جدید عالم است.
۸- وقتی «جنس مرد» در خلقتش در برابر جنسیتزن «تحریکپذیر» است، پس مردی که تحریک شد، «باید» تأمین بشود؛ وگرنه، مرد تحریک شده، طبق قانون حاکم بر خلقتش، اگر «خودسازی» لازم و کافی را نکرده باشد، چه بسا مهار نفس از دست بدهد که در آن صورت، یا عصبی و پرخاشگر و هنجارشکن و عصیانگر میشود، یا بعد از مدتی، به انزواطلبی و خودارضایی و اعتیاد و انواع آسیبهای روانی گرفتار شده که در نتیجه اعتماد به نفس، عزت نفس و عواطف انسانیاش سرکوب میشود و به مرور زمان، غالبأ ناخواسته، بجای آن که نگهبان ناموس خود و دیگران باشد، بدون اراده و خودآگاهی، تبدیل به یک گرگ علیه موجوداتی خواهد شد که آنها را عامل «شکنجه روانی و بیماری روحی» خودش ارزیابی میکند.
۹- وقتی مردی در ملاءعام، مدام از نظر جنسی تهییج و تحریک بشود، اما تأمین نشود، به ندرت مسئولیتپذیر خواهد شد و عموماً نشاط کار و امید و تلاش و انگیزه پیشرفت خود و کمک به دیگران و تصمیم به ازدواج و تشکیل خانواده را از دست خواهد داد.
۱۰- طبیعتاً وقتی مردی از سوی زنان بیحجاب تحریک بشود، انتظار تمکین از آنها خواهد داشت؛
زنی که از طریق «ویترین بدن نمای» بیحجابی با «پوشش آزاد و تحریکآمیز» خود، جوانی را تحریک کند، اما به او تمکین نکند، چه بسیار مورد خشم و نفرت او قرار گرفته و از هر طریقی که بتواند زهر و کینه خود را علیه آن زن، بلکه گاهی با مهارگسیختگی و عدم تعادل روانی علیه «هر زنی» اعمال خواهد کرد.
۱۱- ناامنی زنان غربی در محیط تحصیل و کار و اماکن عمومی و حتی در فضاهای خانوادگی و خویشاوندی، با منشاء «عدم مراعات پوشش لازم»، یک بحران انسانی غیر قابل مهار در جوامع لیبرال شده است؛ اگر یک انسان خیرخواه، نشانههایی از این بحران را در بخشهای لاابالی جامعه خود ببیند، باید در ترویج و تفهیم ارزش انسانی حجاب زنان اصرار ورزد، یا قانون حجاب را تخریب کند؟!؟
✅ عقل سلیم، همگان را به مطالعه و تأمل در فرایند زیر فرا می خواند:
۱۲- وقتی دختران و پسران جوان ما، سختترین سالهای بلوغ جنسی خود را بدون ارتباط جنسی باید زاهدانه بگذرانند،
آیا حق است که در شرایط «عدم امکان برخورداری جنسی ضروری برای دختران و پسران تا سنین بالا...»، جامعه قانون الزام آور حجاب را کنار بگذارد تا حتی یکهزارم زنان و دختران بیمبالات، یا بهاییان عنود و تنفروشان مزدور و...، با برهنگی عمومی، عرصه عمومی جامعه را به «نمایشگاهسکس» تبدیل کنند و امنیت روانی را از جوانان بگیرند تا مردان هرزه طلب نیز امنیت اجتماعی همه زنان را به خطر بیندازند ؟!؟
۱۳- اگر شخصی از سر غفلت، حرفی زد؛ بعد مشاهده کرد که سخنش شبیه رهاکردن یک گلوله برفی از بالای کوه عمل میکند و در دامنه، هزاران عارضه پیچیده و غیر قابل کنترل علیه همه باورهای اعتقادی جامعه اش به همراه میآورد، آیا نباید بخاطر خوف از خدا و سوءعاقبت خود تجدیدنظر کند !؟!
⬅️ ادامه دارد...
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students