🔰"مساوات و برابری" را مترادف "عدالت" دانستن در جامعه و خانواده، یکی از مبنایی ترین دلایل شکل گیری آسیب های فردی و اجتماعی و همینطور شیوع مفسده های سیاسی و اقتصادی و اخلاقی است. در این میان یکی از قربانیان این ترادف و جداسازی واژگان از معانی اصلی آنان، #زنان هستند! هرچند مردان نیز کم بی نصیب نخواهند ماند ...!
برابری حقوق زنان و مردان نه نشانی از رشد و پیشرفت یک جامعه بلکه نمادی عیان بر حماقت مدیران آن جامعه و بی بها بودن علم و اهل علم است.
🔹پیامدهای آن شامل:
*فشارهای جسمانی بر زنان و آسیب های فیزیولوژیکی.
*فشارهای روانی مضاعف بر زنان و آسیب های روانشناختی.
*ایندیویژوالیسم (فردگرایی) و شیوع تجرد یا بالا رفتن سن ازدواج.
*تلاش زنان برای تقرب خود به توانمندی های مردانه و شیوع اختلالات هویت جنسی.
*افت ویژگی های لطیف روحی زنان و بی پاسخ ماندن نیازهای روانشناختی و حتی جسمانی آنان همچون نیاز روانی به قدرت و تکیه گاه مردانه و عواطف مهرورزانه و مادرانه.
*سبُک سازی سبک زندگی مردان و کاهش صفات روانشناختی مردانه و تضعیف مردان جامعه و شیوع اختلالات هویت جنسی.
و ...
🔚در نهایت وزنه سنگین این تغییرات بر دوش زنانی خواهد بود که با شعار فریبنده برابری و #آزادی آنان، متحمل فشارها و تحمل رفتارهای شغلی و اجتماعی زمخت متناسب با روحیه مردان خواهند شد. به این ترتیب ردپای بخش عمده #افسردگی و #اضطراب زنان و دختران را باید در همان تغییر ساده مفهومی دو واژه عدالت و برابری ومترادف بودن آنها جست.
این از ابعاد #دکترین_لسفر است که در آینده به آن خواهیم پرداخت.
✍زهرا کیایی
✅@afsarsalamati
✅کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست
🌐 @strategistladies
🔰 پول؛ ارباب سلاطین
🔹 همانطور که در مبحث جنگ ارزی از تاریخ تبدیل دلار به عنوان پول رایج جهانی در برتون وودز آغاز کردیم، برای تبیین «دکترین پول» نیز باید از ابتدای شکلگیری آن شروع کرد تا متوجه شد که دکترین پول در غرب چه نیازهایی را به صورت مشروع برطرف میکند و چه نیازهایی را نامشروع برطرف میکند.
🔹 از طرفی هم چون که دکترین پول در غرب قدمت بیشتری دارد و عالمان جهان اسلام کمتر به صورت مستقل بدان پرداختهاند لذا در گام اول پرداختن بدین مبحث از نگاه تاریخ غرب میتواند روند تکوین دکترین پول را به عنوان یک تجربه در جهان بدون خدا به ما نشان دهد.
در گام دیگر به صورت موازی میتوان به دکترین پول در اسلام و ابعاد ساختاری و اجرایی آن پرداخت.
🔹 از جمله نظریهپردازانی پایهای که هم نگاه تاریخی به پول دارد و هم نگاه کارکردی به اقتصاد دارد، نایل فرگوسن استاد تاریخ اقتصاد دانشگاه هاروارد است. او کتاب نوشته تحت عنوان «تاریخ برآمدن پول» و از روی این کتاب مستندی ساخته تحت عنوان «ترقی پول» که نکات بسیار حائز اهمیتی دارد. برای شناخت پول از نگاه فرگوسن با ما همراه باشید.
👉 instagram.com/reel/C1eX6_loCg8
@Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 مستند «خاطرات تکه تکه» جدیدترین فیلم درباره شهیدان #ابومهدی و #حاج_قاسم منتشر شد
⭕️ دکتر «علی خفاف»، معاون شهید ابومهدی، جزئیات شهادت سرداران مقاومت و اتفاقات آن روزها را روایت میکند همراه با تصاویری که برای اولین بار پخش میشوند.
🎥 تماشای نسخه کامل مستند #خاطرات_تکه_تکه با بالاترین کیفیت در عماریار🔻
🌐 B2n.ir/khtk
✅ عماریار، مرجع عرضه آثار جبهه انقلاب👇
@AmmarYar_IR
هدایت شده از کانال رسمی استاد حسن عباسی
16.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ خاطره سردار ابراهیم جباری فرمانده سابق سپاه از اقامه نماز رهبر انقلاب برای حاج قاسم
@Hasanabbasi_ir
💢 شبیه دشمنت نشو!
▪️در طول تاریخ، آنچه مشهود است دشمنان خدا از عدم بصیرت و عدم آگاهی صحیح از حقایق مسائل و سطحینگری برخی مردم مسلمان بویژه غربپرستان، برای اهداف خود که نابودی جوامع اسلامی و همسویی آنها با خودشان است بشدت سوءاستفاده میکند!
بدین جهت در هر برههای از زمان، یک مسئلهی خاص را چنان بر زبانها و افکار تسرّی و گسترش میدهد که اگرچه آن مردم از حقایق آن مسئلهی خاص، بیاطلاعند اما چون به غلط به اندیشمندان خارجی اعتماد نابجا دارند، آن نظریه و مسئله، برایشان قابل پذیرشتر است!
و بدین خاطر دشمن از این ظرفیت مخرّب جوامع که افراد شبیه و همسو با تفکر و عمل آنها میشوند، برای ایجاد تفرقه و تحریک بین مردم و حکومت و اختلاف افکنی، در جهت نیل به اهداف شومش، استفاده لازم را میکند!
🔸 حال آنکه در اسلام، قاعدهی مهم #تشبُّث وجود دارد که «فرد از اینکه شبیه دشمنش شود نهی شده!»
▫️ لذا به آنچه که دشمن خدا، فکر میکند و شما را به فکر کردن در آن مسئله خاص، وادار میکند، نباید فکر کرد!
چراکه فکر دشمن(و اندیشمندان دشمن) هم فرد را شبیه او میکند.
و لذا تبعیت نکردن از دشمن، چه در فکر و چه در عمل، یک جهاد کبیر است!
▪️ پس فریب بازیهای نظریههای دشمنان را نخوریم!
دشمنی که حتی به بیماران خاص از جمله پروانهای رحم نمیکند و در ائتلاف علیه مظلومانی مثل فلسطین با هم، مشارکت دارند!
❗تو خود حدیث مفصّل بخوان از این مجمل!
✍️ بانو صائینی
#بانوی_استراتژیست👇
@strategist_lady
🔴 افشای ناگفتههایی از زندگی خصوصی علی کریمی برای اولین بار
مشاهده برنامه در کانال یوتیوب:
https://youtu.be/M1QhZrj_GRc?si=EMfB45jgnlpVzoXX
@AminMedia1
🔰 بالاخره پول آری یا نه!؟💰
🔹 فریدریش انگلس و کارل مارکس گفته بودند که پول فقط ابزاری برای بهرهکشی سرمایهداری است و «رابطه پولی» در چنین جامعهای جایگزین همه روابط حتی روابط خانوادگی میشود. بعدها مارکس در کتاب «کپیتال» نیز پول را «کار کالا شده» تعریف کرد که به ارضای عطش سیریناپذیری طبقه سرمایهدار منتج میشد.
🔹 فرگوسن در ابتدای کتاب خود با نقد این نظریه مارکس جامعه بدون پول را یک جامعه کاملا بدوی تصور میکند و پول را یک واسطه مهم برای رفع ناکارایی معامله تهاتری، واحدی برای شمارش و قیمت گذاری و همینطور ابزاری برای ذخیره ارزش میداند.
نوح هراری هم نگاهی نزدیک به فرگوسن دارد و در کتاب خود جامعه بدون پول را به تمسخر میگیرد و مثل فرگوسن با اینکاها مقایسه میکند.
🔹 اما اگر منصفانه بخواهیم نگاه کنیم هر دو نقد به یکدیگر وارد است. در جامعه سرمایه زده امروز میبینیم که با اعتباری بیارزش در سیستم بانکی تودهها را برای تولید و چرخاندن موتور اقتصاد به صف میکنند و هم جامعهای بدون پول به آنارشیسم ختم میشود و غیر قابل تصور است.
🔹 اینجاست که سوال پیش میآید که نگاه درست به پول چیست؟ حکومت در این پدیدهی مهم چه دکترینی را باید در پی بگیرد؟ آیا فقط با استراتژیهای سادهی انبساطی و انقباضی و یا کنترل نقدینگی میتوان به نقدهای دو طرف جواب داد!؟
👉 instagram.com/reel/C1hFgbso4Y0
@Hasanabbasi_students
🔰 مصوبه خوب مجلس در خصوص صدور مجوز برای تأسیس مدارس مسجدمحور
@Hasanabbasi_students
29.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هوالحکیم
🔺architecture of sexual revolution in iran
A #woman who inspired the architects of #Iran and the world in building tempting buildings ...
Presented by Mohammad Javad Khajevand (Cultural Pathologist)
📥 Youtube | Aparat | Book
تولید شده در کانال
🔬 پاتولوژی فرهنگی
@CuPathology
1_8793876520.pdf
7.54M
📚 کتابچه PDF
معماری جنسی در جهان پورنوتوپیا
گردآوردنده: محمدجواد خواجهوند
📙 ویراست یکم
تولید شده در کانال
🔬 پاتولوژی فرهنگی
@CuPathology