eitaa logo
اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
13هزار دنبال‌کننده
20.7هزار عکس
9.5هزار ویدیو
206 فایل
کانال رسمی اندیشه جویان استاد حسن عباسی Instagram.com/Hasanabbasi.students_ t.me/hasanabbasi_students حمایت مالی از اندیشکده یقین: andishkadeh.ir/publication/donate/
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 شبکه های اجتماعی محبوب نسل Z @Hasanabbasi_students
🔸 فقه پاسداری فقیهی هوشمند چهار دهه پیش در ابتدای دهه شصت، قاعده حاکم بر سپاه پاسداران را نه «حرس الثورة»، بلکه «حافظ انقلاب» تعریف نمود. اما هنوز ترجمه عربی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جای حافظ انقلاب اسلامی، حرس الثورة الاسلامیة است! امروز ۱۶ شهریور سالگرد رحلت آیت الله سید حسن طاهری خرم‌آبادی است. ایشان جزو نخستین نمایندگان امام خمینی در سپاه در ابتدای دهه شصت بودند. در تبیین مفهوم پاسداری آیه ۱۱۲ سوره مبارکه توبه* را مبنا گذاشتند [نهمین ویژگی مومن حفظ حدود الهی] و توضیح دادند** که «پاسداری» یعنی حفاظت؛ ‹حفظ حدود الهی›. پاسدار کسی است که از حدود الهی پاسداری می‌کند. اما در طول ایام، آن چیزی که از پاسداری جا افتاده و فرهنگ شده است «حراست» است؛ نوعی مراقبت از انقلاب اسلامی، نه حفاظت! سپاه باید در شأن پاسداری خود، بسیار عمیق‌تر و فراتر از ‹حراست انقلاب اسلامی›، وظیفه «حفظ حدود الهی در روند انقلاب اسلامی» را عهده‌دار می‌بود. اما عمدتاً حفظ، به حراست فروکاست شده است! 🟠 تفقّه قرآنی این عالم ربّانی در مفهوم‌سازی از پاسداری برای نظریه‌پردازی انقلاب اسلامی، یکی از بارزترین جهادهای تبیین در چهارچوب فقه حکومتی است. یازدهمین سالگرد رحلت ایشان را مغتنم شمردم تا صلوات خدا را بر این سیّد بزرگوار بفرستیم. 🔺 اما اکنون پرسش حیاتی این است: اگر پاسداری از انقلاب، به مثابه حفاظت و نه حراست تعریف و فرهنگ شده بود، وضعیت «حفظ حدود الهی» تا کنون چگونه بود؟؟ ** سخنرانی در همایش فرماندهان سپاه ۱۳۶۱، منتشر شده توسط انتشارات حوزه‌ی نمایندگی سپاه 🖋✍مشق استراتژی | حسام الدین حائری زاده @haerizadeh_h
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝 بیانیه انجمن بین المللی دیده بان عدالت برای کمیته رفع تبعیض نژادی سازمان ملل متحد (UNCERD) در اعتراض به سیاست های تبعیض آمیز انگلیس در قبال مهاجران و پناهندگان سخنگو: فرشته سادات رحیمی 📝 Statement of the International Association of Justice Watch for the United Nations' Committee on the Elimination of Racial Discrimination (UNCERD) objecting UK's discriminatory policies towards immigrants and refugees Speaker: Fereshteh Sadat Rahimi در شبکه‌های اجتماعی به فرشته سادات رحیمی بپیوندید👇: @Rahimi_f_s 🌸 ایتا / آپارات/ ایکس/ یوتیوب/ تلگرام/ بله🌸
انتقاد هوتن شکیبا از شهرداری تهران! آش چقدر داره شور میشه، که این جماعت دیگه حتی طاقت دیدن و شنیدن اسامی و نماد های اسلامی رو هم ندارن! آقای جمهوری اسلامی یه فکری بکن با این اوضاع در روزگاری نه چندان دور مردم مسلمان از ترس این جماعت دیگر باید در دینداری خود تقیه کنند پ،ن؛ اوضاع خیلی خیطه... @javadmaleki_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 جشن فارغ‌التحصیلی در یکی از دانشگاه های پاکستان 😱 هیچی دیگه 😎🤨🌹 @Hasanabbasi_students
✍ ا. انصاری زاده جهان سوم جایی است که رسانه هایشان، وام ۱.۵ میلیاردی اعضای هیأت مدیره بورس (که قطعا کثیف است و باید با آن برخورد شود) را در بوق و کرنا میکنند تا نظام را بی آبرو کنند؛ «وامی که تقریبا پول یک اتوموبیل است»؛؛ اما نمی‌گذارند شما به یاد بیاورید وام های هزار میلیاردی مهدی جهانگیری به رفقا و فامیل را ، و همچنین وام ۵ هزار میلیاردی یک فروشگاه زنجیره ای را.. ( که معادل ۲ برابر بودجه استان قم است) سرمایه داری دقیقا یعنی همین.. در کتاب ها دنبالش نگردید @eslametamadoni
امروزه در سیستم آموزش و تربیت کودکان بیشترین توجهات بر روی مدل آموزشی و یادگیری هست! 🚼یکی از رایج‌ترین و قدیمی‌ترین مدل‌ها، مدل هست؛ که غالباً در سطح مهدکودک و سال‌های ابتدای دبستان عمومیت داره. برای همین، با مطالعه فیلم "با تو آموختم"، از این مدل، بررسی رو شروع می‌کنیم.👇 ⛔️این فیلم زندگینامه‌ی ماریا مونته‌سوری(1870-1952)، از اولین پزشکان زن ایتالیایی و طراح مدل مونته‌سوری و پایه‌گذار مهدکودک هست.⛔️ (البته در سال ۲۰۲۳ فیلم جدیدی هم درباره مونته‌سوری ساخته شده، اما کمتر در دسترس هست) 🔊کانال مادرمربی https://zil.ink/madarmorabbi @madarmorabbi
بخش1⃣ 🔰شنیدیم که میگن نوزاد حیواناتی مثل اسب و فیل و ... بلافاصله بعد از تولد سعی میکنن تا قدم بردارن و راه برن؛ و اگر نتونن به معنی نقص و مشکل هست. همیشه برام جالب هست که انسان با وجود اینکه برتر از باقی موجودات خلق شده اما از بدو تولد محتاج‌‌تر از سایر موجوداته!🧐 نوزاد انسان تا روزها بعد از تولدش حتی نمی‌تونه سر یا دستش رو حرکت بده و حدود دو سال طول میکشه تا بتونه به تنهایی راه بره! شاید این موضوع نشونی بوده برای نیاز انسان به یک راهنما و مربی در مسیر رشد جسمی و نفس و روحش! مادر و پدری که در مسیر رشد جسمی و گاهی ایمانی همراهیش می‌کنن؛ بعلاوه انبیاء و ائمه‌ و کتاب مقدس قرآن که راهنمای رشد و تعالی قلب و نفسش هستن.🚸 ⚠️حالا چقدر خانواده و سیستم‌های آموزشی و تربیتی به درستی این نیاز انسان رو پاسخ میدن جای تأمل داره!! 🔺شیوه‌ی ماریا مونته‌سوری، تقریباً روش مادرها در تربیت بچه‌ها هست. مادرها معمولاً موقع بازی و فعالیت بچه‌ها اون‌ها رو تماشا می‌کنن👁 و متوجه میشن بچه‌شون به چه بازی و چه مدل فعالیتی علاقه داره. فضا رو به‌تناسب علاقه‌مندی او آماده می‌کنند. به‌مرور استقلال در کارها رو بهش یاد میدن. مثلاً خودش وسایلش رو جمع کنه، دکمه لباسش رو ببنده، به مادر کمک کنه. از طرفی بچه‌ها مدام هر جایی مادر میره و هر کاری او انجام میده رو تقلید می‌کنن! وسایل آشپزخانه و جعبه ابزار و ... از دستشون در امان نیستن. اون‌ها با این ابزارها تمرین زندگی واقعی رو انجام میدن و بازی با ابزارها به شناخت و افزایش مهارتشون کمک می‌کنه. 🔺مونته‌سوری فضای مناسب و امن و دوست‌داشتنی برای بچه‌ها ساخت و اجازه داد با بازی و تمرین حواس پنجگانه و مهارت‌های حرکتی خودشون رو افزایش بدن. ابزارهای بازی از وسایل واقعی زندگی مثل قاشق و شانه تا تکه‌های چوب به شکل حروف الفبا و اشکال هندسی و ... بودند. آزادی عمل کودک، مستقل شدن کودک در انجام امورات خودش، و مشاهده کودک در هنگام فعالیت و بازی برای درک روند رشد او و نیازهاش مبانی این شیوه آموزش هست. همینطور احترام به کودک، شخصیت مستقل برای او در نظر گرفتن، اصالت دادن به بازی بعنوان آموزش، آماده‌سازی محیط آموزش متناسب با کودک از اصول این شیوه هست. ادعا میشه مونته‌سوری تقریباً اولین کسی هست که تدوین منشور رو مطرح کرد. 🔍با یک جستجوی اینترنتی ساده، انواع بازی‌های مونته‌سوری رو میتونید بشناسید. 🔺ماریا یک پسر بنام ماریو داشت. البته او هرگز با پدر فرزندش ازدواج نکرد.🤦‍♀ او بخاطر اینکه بتونه در حرفه و شغلش پیشرفت کنه ترجیح داد ازدواج نکنه و حضانت‌ پسرش رو از بدو تولد به دیگری بسپاره!🤐 البته در او باعث شد تا بتونه مدل مونته‌سوری رو ایجاد کنه. روش او در واقع مانند رفتار یک مادر صبور و آگاه هست. 👈این حس در فیلم با نماد تابلوی مادر و کودک نمایش داده شده. پسرش بعد از ۱۸ سالگی همراه و دستیار مادرش شد. 🔊کانال مادرمربی https://zil.ink/madarmorabbi @madarmorabbi
بخش2⃣ ✅اما چند نکته که فکرم رو مشغول می‌کنه این هست: 📌شما بعنوان یک مادر حاضرید حرفه و شغلتون رو به خانواده و فرزندتان ترجیح بدید؟! فرصت ۳ و ۴ ساله اول زندگی دوباره تکرار نمیشه و نیاز مستمر بچه به بودن در کنار مادر و خانواده خیلی اساسی هست. مگه مدل مونته‌سوری چیزی غیر از مادرانگی کردنه❗️ 📌مونته‌سوری در واقع اولین مهدکودک رو ایجاد کرده! مهدکودک بخودی خود فضای بدی نیست، اما اینکه چرا ما بچه رو می‌فرستیم مهد مهمه! قبلاً دو مطلب در مورد مهدکودک با معرفی یک کتاب و یک مجموعه مستند، در کانال قرار دادیم. مطالعه‌اش می‌تونه ذهنتون رو روشن کنه. 📌مدل مونته‌سوری خوبه اما ناقصه! توجه این روش کلاً به دنیای عینی و مادی هست! مثل اسم یکی از برنامه‌های شبکه پویا "ببین و بدون"!😐 خیلی پوزیتیویستی! هر چی به چنگ حواس پنجگانه ما بیاد و زیرمیکروسکوپ و پشت تلسکوپ ببینیم! ⚠️اما باقی موارد چی؟ چطور به بچه‌ای که اینطور یاد گرفته یادبگیره! ایمان به خدا و فرشته‌ها و عالم غیب و ... را یاد بدیم! که قابل تجربه و لمس نیستن! قبلاً گفتیم که این موارد بخشی از مرحله سمیعت هست. 📌یه انتقاد دیگه به این روش خودمختاری و خودمحوری بیش از اندازه کودک هست! کودک‌محوری خاصیت مدل مونته‌سوری هست و طبق روایات ما ظاهراً تا سن ۷ سال، تایید شده. البته آنچه مورد تاییده مسئول بودن کودک هست. پادشاهی در ۷ سال اول تولد یعنی مثل یک پادشاه و حاکم کودک یادبگیره، در حد همون بازی‌ها و کنجکاوی‌های کودکیش، مسئول کارها و تصمیماتش باشه؛ نه اینکه یله و رها بار بیاد. 📌تربیت بچه ربطی به سواد و دانشگاه و حرفه ما نداره! بودند مادر و پدرای ظاهراً بی‌سوادی که ایمان قوی داشتن و براساس باورهاشون بچه‌هایی قوی تربیت کردن تا بتونن مسیر درست رو تشخیص بدن. بخشی از روند زندگی بچه‌ها هم امتحانات الهی و صنع الله هست که در پست قبل اشاره شد! 📌نکته آخر اینکه تقریباً کسی رو نمیشه پیدا کرد که بچه‌ها رو دوس نداشته باشه! معصومیت چهره و انرژی و شیرین‌زبونی قشنگشون دل آدم رو می‌بره. حتی هم وقتی حضرت موسی رو در سبد دید، به لطف خدا، دلش نرم شد. خیلی‌ها هستن که به این دلایل و یا دلایل بزرگتری مثل تربیت نسل آینده، وارد دنیای کار با کودک میشن. عشق و علاقشون میشه این کار. اما کسانی هم هستن که از علاقمندی‌ها و خواسته‌هاشون بخاطر بزرگ کردن بچه‌ای میگذرن؛ بنظرم این موضوعه متفاوتیه! برای این کار نه دستمزدی دریافت می‌کنن و نه موقعیتی، بلکه داشته‌های قبلیشون رو هم کنار میگذارن! این گروه اصولاً هستن! در عوض یه مادر در طول زندگی با فرزنداش و تلاش برای تربیت اونها آگاهی و معرفتی کسب می‌کنه که سر هیچ کلاس و مدرسه‌ای بدست نمیاد. 💡بنظرم میشه یک مجموعه مادرانه داشته باشیم و خیلی منظم و مدون تجربیات مادرانگی‌ها رو ثبت بکنیم تا به روش‌هایی متناسب با مسائل روز برسیم.اگر دنبال شغل و حرفه‌ای میگردید این خودش یک کرسی دانشگاهی و پژوهش علمیه! ⚠️اما اما اما امروزه پدیده‌ای بنام و هست، که در زمان مونته‌سوری وجود نداشته. این پدیده الان به‌شدت تبدیل به ابزار آموزشی شده! و چون همراه با تفریح و سرگرمیه بیشتر از روش مونته‌سوری اثرگذاری داره! اتفاقاً مدل پویانمایی و اندرویدی بازی‌های مونته‌سوری هم زیاده و شناخت بعضی نمونه‌هاش خوبه! اگر زمانی مجبور شدید گوشی موبایل دست کوچولوی بازیگوشتون بدید، پیشنهاد می‌کنم این دست بازی‌ها و پویانمایی‌ها رو بشناسید؛ تا حداقل از نظر آموزشی و رشد شناختی براش مفید باشن. 🔆قصد دارم چند نمونه‌ از بازی‌ها و پویانمایی‌ها رو در پست‌های بعد براتون معرفی کنم. 🔊کانال مادرمربی https://zil.ink/madarmorabbi @madarmorabbi
47.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 بیست سال مذاکرات بیهوده و دهه‌های تعلیق 🧐 🔻 جک استراو و مدل تعلیق‌های ده ساله هسته‌ای ایران: 🔹 مذاکرات روحانی برای دهه ۱۳۹۳ تا ۱۳۸۳ 🔹 مذاکرات ظریف برای دهه ۱۴۰۳ تا ۱۳۹۳ 🔹 مذاکرات امسال برای ؟! @Hasanabbasi_students
🔰 مفهوم کشور و سپس میهن و آنگاه ملت، بر چه استوار است؟ ❓آیا امارات و قطر و کویت و سعودی کشور هستند؟ میهن هستند؟ یا دارای ملت هستند؟ به هیچ وجه. اینان تعدادی شیخ نشین، امارت قبیله‌ای، مملکت عشیره ای هستند، و در مرحله‌ی ماقبل دولت - ملت، و فاقد وجاهت میهن هستند. 👇👇 - - - - - 🔻 طبق جدیدترین آمار موسسه پو بیش از نیمی از ساکنان کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) مهاجر هستند! 🔹 خیلی آمار عجیبی است. صحبت از میلیون ها نفر و چندین کشور و میلیاردها دلار است. 🔹 آیا کم سوادانی که دبی را با ایران قیاس میکنند میدانند ۹۴٪ جمعیت امارات وارداتی اند؟! یک کشوری سفارشی با مردم سفارشی. آیا کشوری با فقط ۶ درصد بومی اصلا کشور است؟! مسافرخانه ای در ابعاد بزرگ. کاروانسرای منطقه ای. قطر فقط ١٩٪‏ قطری دارد. کویت فقط ٢٩٪‏ کویتی دارد. بحرین فقط ٣٧٪‏ بحرینی دارد. و عمان به زور ۴٨٪‏ بومی دارند و بقیه همه مهاجرند...😳 عربستان سعودی با آن پهناوری‌اش ۳۷٪ جمعیتش وارداتی است. اینها تقریبا چیزی به اسم مردم ندارند! و شما ببین چه جواهری است ایران در این منطقه دست ساز! @Hasanabbasi_students
95.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🦋­ᤩيامُسَبِّبَ‌الاَسْبابِ ❏سوپرمارکت معنویات و چالش تولید فکر ❏فصل 21 کتاب موج سوم آلوین تافلر ❏میثم آذربخش https://youtu.be/U71INjYeJ-M اضطراب در سپهر روانی موج دوم و چالش نبود نظام فکری منسجم با حمله فرهنگی موج سوم سبب شده تمدن غرب با چالشی تمدنی دست و پنجه نرم کند.  ☜ حمایت مالی ┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ✎ ­ᤩ ↱𝐣𝐨𝐢𝐧↲🖇 ‹ @SaneAndishkadeh
«مدرسه علوم و مهارت‌های یقین» برگزار می‌کند: دوره آموزش فن بیان «سطح مقدماتی» با تدریس هنرمند متعهد جناب آقای علیرضا بیرانوند 🔹این دوره برای همه کسانی که می‌خواهند بیانی اثربخش داشته باشند پیشنهاد می‌شود. 🔹برخی محورهای دوره: تنفس اصولی در گفتار، تلفظ صحیح حروف، پرورش اندام گفتاری، افزایش دایره لغات، رفع تکیه کلام و ... ✳️ این دوره به صورت کارگاهی برگزار می‌شود. ✅ آموزه‌گیرانی که موفق به گذراندن سطح مقدماتی شوند، به سطوح پیشرفته‌تر ارتقاء می‌یابند. 📆 زمان برگزاری دوره: سه‌شنبه‌ها ساعت ۱۷ تا ۱۹ آغاز دوره: ۳ مهر ماه مدت دوره: ده جلسه هزینه دوره: ۵۰۰ هزار تومان 📍محل برگزاری: محدوده خیابان یازدهم نیروی هوایی 🗓 مهلت ثبت‌نام: تا ۳۰ شهریور ماه 📝 برای ثبت‌نام به سایت مدرسه مراجعه بفرمایید یا اینجا را کلیک کنید. www.yaghinsara.ir 💠 ما را دنبال کنید: ▫️تلگرام ▫️ایتا ▫️روبیکا مدرسه علوم و مهارت‌های یقین (یقین‌سرا) 🌐 @Yaghin_Sara
🔰 طلبه عدالت‌خواه @Hasanabbasi_students
🔰 بورژوازی ایرانی به حداکثر ظرفیت خود رسیده است 🔻 طبقه متوسط دیگر وجود ندارد 💬 عضو هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران: 🔹 هتل های ۴ و ۵ ستاره و ویلاهای بزرگ و گران قیمت در تمام تعطیلات کاملا پر و هتل های ۱/۲/۳ ستاره و ویلاهای میان رده و ارزان قیمت در تمام تعطیلات گذشته ظرفیت خالی داشتند؛ طبقه متوسطی دیگر وجود ندارد. @Hasanabbasi_students
🔰 بیماری دانشگاه‌گرایی 🔹 یکی از اشکالات آموزش‌وپرورش ما، بیماری دانشگاه‌گرایی است. در سطح محیط دانش‌آموزی ما دانشگاه‌گرایی وجود ‌دارد؛ یعنی اگر کسی بخواهد درس بخواند و به دانشگاه نرسد، کأنّه درس نخوانده؛ این خطا است، این غلط است، لزومی ‌ندارد. 🔹 ما این‌قدر در کشور نیازهای فوری، فوتی، لازم و مهم داریم که هیچ احتیاجی به تحصیلات دانشگاهی ندارد؛ احتیاج ‌به مدرک دکتری و ارشد و غیرذلک ندارد؛ این‌که بنده سال‌های متمادی -چندین بار تا حالا- روی این هنرستان‌ها و ‌فنّی‌حرفه‌ای‌ها تکیه می‌کنم، به‌خاطر این است. 🔹 این بخش‌های مربوط به فنّی‌حرفه‌ای را باید تقویت کرد، باید افزایش داد. ‌خیلی‌ها هستند که در تحصیلات مربوط به هنرستان کار کرده‌اند، در فنّی‌حرفه‌ای پیش رفته‌اند، یاد گرفته‌اند، بلد شده‌اند که ‌چه کار کنند، آمده‌اند، مشغول کار کردن‌اند؛ هم زندگی مادّی‌شان تأمین است، هم ازلحاظ روحی شاداب‌اند، هم دارند به جامعه ‌خدمت می‌کنند؛ این بهتر است یا آن‌که زحمت کشیده و مدرک دکتری هم گرفته، [امّا] بیکار نشسته آنجا، کار پیدا نمی‌کند، ‌یا اگر کاری هم پیدا بکند، یک کار سطحیِ کم‌ارزش در فلان دستگاه یا در فلان اداره که [بگویند] برو به‌عنوان مثلاً مشاور ‌یا مانند این‌ها آنجا بنشین! چه ارزشی دارد این‌همه درس خواندن و این‌همه زحمت کشیدن؟ دانشگاه‌گرایی خطا است. 💬 بیانات امام خامنه‌ای در دیدار معلمان و فرهنگیان- ۱۳۹۶/۲/۱۷ @Hasanabbasi_students
🔰 رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویر احمد: ❤️ فداکاری جوانهای یک ملت، پشتوانه عظیم برای پیشرفت آن ملّت است 👈 تلاش کنید کتاب‌های شهدا بر روی سبک زندگی مخاطبان اثر بگذارد 🔹 بیانات رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویر احمد که در تاریخ ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ برگزار شده بود، امشب یک‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ در محل برگزاری این کنگره در یاسوج منتشر شد. @Hasanabbasi_students
🔰 سابقه طولانی فداکاری و مجاهدت منطقه کهگیلویه و بویراحمد 🔹 استان کهگیلویه و بویراحمد سابقه‌ی فداکاری و مجاهدتش خیلی طولانی است... حالا دوره‌های قبل که به جای خود، [امّا] در دوره‌ی ما آنچه من یادم هست، از اوّل شروع مبارزات، سال ۴۲، جدّ آقا ـ پدر مرحوم آقای ملک‌حسینی ـ که عالِم بزرگی بودند در آن منطقه، یک اطّلاعیّه‌ای دادند که اطّلاعیّه‌ی ایشان جزو اطّلاعیّه‌های کم‌نظیر بود؛ یعنی قوی و شجاعانه بود و دستگاه هم [روی آن] حساب میکرد، چون میدانست که اگر ایشان دستور جهاد بدهد به مردم عشایری منطقه، جهاد خواهند کرد، کمااینکه کارهایی هم انجام گرفت. 💬 بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار کنگره‌ی بزرگداشت شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد. ۱۴۰۳/۵/۲۴ @Hasanabbasi_students
🔰 توصیه رهبر انقلاب به دست‌اندرکاران بزرگداشت شهدا: در بزرگداشت شهدا، خروجی کارها را در نظر بگیرید 🔹 من همیشه به این جمعهایی که برای بزرگداشت شهدا می‌آیند با ما دیدار میکنند ــ مثل شما ــ این را توصیه میکنم: خروجی‌ها را در نظر بگیرید؛ صِرف کار کافی نیست. این کارها ابزار است؛ ابزار [هم] برای یک نتیجه است. 🔹 وَالّا [اگر] شما یک آچار داشته باشید، هیچ استفاده‌ای از آن نکنید یا مثلاً به درد باز کردن پیچ و مهره‌ی شما نخورد، این فایده‌ای ندارد. باید کاری باشد، چیزی باشد، ابزاری باشد که بتواند اثر کند. 💬 بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار کنگره‌ی بزرگداشت شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد. ۱۴۰۳/۵/۲۴ @Hasanabbasi_students
🔰 تلاش کنید کتاب‌های شهدا بر روی سبک زندگی مخاطبان اثر بگذارد 🔹 ما در کشور چند ده میلیون جوان داریم؛ شمارگان چاپ کتاب مثلاً فرض کنید که حالا اگر ده بار چاپ بشود، ده تا دو هزار تا ــ که حدّاکثر [تعداد هر چاپ] است ــ میشود بیست هزار جلد؛ بیست هزار جلد در مقابل بیست میلیون خیلی رقم کوچکی است. 🔹 کاری کنید که اوّلاً بیست هزار نفر بخوانند، و همان بیست هزار نفری که میخوانند این کتاب را، به معنای واقعی کلمه، این شخصیّت، این کسی که شما توصیفش کردید، چهره‌نگاری کردید، در سبْک زندگی آنها، در وجود آنها، در فکر آنها، فرهنگ آنها اثر بگذارد؛ همّتتان باید این باشد. 💬 بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار کنگره‌ی بزرگداشت شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد. ۱۴۰۳/۵/۲۴ @Hasanabbasi_students
🔰 عقب‌نشینی غیرتاکتیکی در مقابل دشمن موجب خشم الهی است 🔹 قرآن کریم عقب‌نشینی را در واقع موجب غضب الهی بیان کرده و تبیین کرده؛ وَ مَن يُوَلِّهِم يَومَئِذٍ دُبُرَهُ اِلّا مُتَحَرِّفاً لِقِتالٍ اَو مُتَحَيِّزاً اِلىٰ‏ فِئَةٍ فَقَد باءَ بِغَضَبٍ مِنَ اللّه؛ اگر چنانچه در مقابل دشمنی که مهاجم به شما است ... عقب‌نشینیِ غیر تاکتیکی کردید ــ گاهی اوقات عقب‌نشینی هم یک تاکتیک است مثل پیشروی، که آن عیب ندارد: اِلّا مُتَحَرِّفاً لِقِتالٍ اَو مُتَحَيِّزاً اِلىٰ‏ فِئَة؛ تاکتیک این است ــ اگر غیر از این موارد عقب‌نشینی کردید، فَقَد باءَ بِغَضَبٍ مِنَ اللّه. [موجب خشم الهی میشود]. 💬 بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار کنگره‌ی بزرگداشت شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد. ۱۴۰۳/۵/۲۴ @Hasanabbasi_students
🔰 دولتها با تکیه به مردم می‌توانند به خواسته دشمن «چشم» نگویند 🔹 در میدان سیاسی بزرگ‌نمایی دشمن موجب میشود انسان احساس کند که خودش در انزوا است، احساس کند که ضعیف است، احساس کند از عهده‌ی او برنمی‌آید؛ نتیجه‌اش این است که تسلیم خواسته‌های او بشود؛ [بگویند] این کار را بکنید، چَشم؛ آن کار را نکنید، چَشم... 🔹 در حالی که همانها اگر به ملّتهای خودشان تکیه بکنند، اگر به توانایی‌های داخلی خودشان تکیه کنند، اگر حقیقت موجودیّت آن دشمن را بشناسند و بدانند که دستش آن‌قدرها که وانمود میکند پُر نیست، میتوانند نگویند چَشم. 💬 بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار کنگره‌ی بزرگداشت شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد. ۱۴۰۳/۵/۲۴ @Hasanabbasi_students
🔰 امام خمینی (ره) ترس از دشمن را از دلهای ملت بیرون آورد 🔹 دائماً از طرق مختلف به ملّت ما تفهیم میشده، القا میشده و تزریق میشده که بترسید؛ از آمریکا بترسید، از صهیونیست‌ها بترسید، از انگلیس بترسید، از مانند اینها بترسید؛ دائم این‌جور بوده. 🔹 یکی از هنرهای بزرگ امام بزرگوار این بود که این ترس را از دلهای ملّت بیرون آورد، به ملّت احساس اعتماد داد، احساس خودباوری داد؛ ملّت احساس کردند که یک نیرو و توان درونی دارند که به اتّکاء آن میتوانند کارهای بزرگ انجام بدهند و دشمن هم نمیتواند و دستش آن‌چنان که وانمود میکند پُر نیست. 💬 بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار کنگره‌ی بزرگداشت شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد. ۱۴۰۳/۵/۲۴ @Hasanabbasi_students