🔰 یک تاریخِ خاص در دزفول که فراموش نخواهد شد...
🔹 دقیقا ۴۳ سال پیش در ۱۹ آذرماه ۱۳۶۰ درست زمانی که مردم و خانواده های شهدا آماده می شدند تا برای مراسم بزرگداشت شهدای عملیات طریق القدس به سمت مزار شهدا بروند بر روی پل قدیم دزفول با حمله هواپیماهای دشمن بعثی تعدادی از آنان مظلومانه به شهادت رسیدند و سهم زنان از این تاریخ بیش از مردان بود چرا که حضور پررنگ زنان در آن روزِ خاص گواه بر حضورشان در بزنگاه تاریخی بود که موشک های غول پیکر ابرقدرت ها هم نتوانست مقاومتشان را بشکند.
🔹 بعد از نگاشتن کتاب عصمت و روایت غریبانه و البته انسان ساز یکی از شهدای آن حادثه"شهید عصمت پورانوری" به این باور رسیدم که این واقعه ی بس شگفت را باید در نحوه ی پروازِ شهدایی دید که در آن مکان عروج"پل قدیم دزفول" حضور داشته اند.
مثل شهید فاطمه صدف ساز و شهید مرضیه بلوایه و یا شهید ناهید کلابی و شهید تماشا چوبی...
که پرده ی گمنامی شان با سلام دوباره ی عصمت که فانوس به دست در تک تک برگه های کتابش نمایان شد کنار رفت و شد آنچه باید می شد.
🔹 در آن سال ها که کتاب را می نگاشتم فیلم هایی از آرشیو برخی ارگانهای دزفول، از آن عاشورای خونین یافت شد و چقدر پیگیر بودم که ای کاش این فیلم ها به همت مسئولان شهر با فناوری های جدید بازسازی و در مراسم های روز دزفول و هفته دفاع مقدس برای جوانان پخش شود. و از آن پیگیرتر که روایت ناشنیده ی حادثه ی پل قدیم دزفول، در ورودی پل نصب و یا با کدنگاری و بارکد به بازدیدکنندگان ارائه گردد اما تا کنون این مهم محقق نگردیده است.
🔹 برای حادثه ی پل قدیم دزفول که منجر به شهادت عارفانه ی جمعی از خواهران گردید آن طور که باید و شاید کار موثر فرهنگی صورت نگرفته است.
🔹 بعد از تحقیقاتم در مورد آن حادثه ی عظیم، همیشه با خود فکر می کنم ارتش بعث عراق بعد از آنی که متوجه شد مردم خانه هایشان را در دزفول ترک نمی کنند دست به چه جنایت دهشتناکی زد و با هواپیماهای جنگی به نبرد مردمی آمد که با دست خالی و بی هیچ دفاعی در حال عبور از پل برای رسیدن به زیارت مزار شهدایشان بودند با اصابت چندین راکت به سمت جمعیت آن مراسم را به خاک و خون کشید و اینبار مردمی را هدف گرفت که از آتش بی امانش در خانه پناه نگرفته بودند مردمی که زندگی برایشان جریان داشت و هراسی از مرگ نداشتند و آن آتش بازی دشمن بعثی را به سخره گرفته بودند که در آخر به آرزوی دیرینه شان و عاقبت به خیری دست یافتند.
🔹 از مسئولان محترم شهرستان دزفول انتظار می رود برای معرفی این تاریخِ انسان ساز و حماسه آفرین سنگ تمام بگذارند. تاریخی که روایتی ناب از بذل جان مومنین و مومنات است...
✍️ سیده رقیه آذرنگ
@Hasanabbasi_students
🔰 بیانیهی تسلیم در برابر دشمنان 😱
تسلیم طلبان وارد میدان شدند 🤣😝🤧😤
@Hasanabbasi_students
15.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 دستپخت سینا کلهر، معاون وزارت ورزش دولت سیزدهم 😝🤣 شعارهای مورد علاقهی امثال کلهر در سپهر فرهنگی ایران، در بازی یک تیم تهرانی با یک تیم شهرستانی. باقیات الصالحات گروه فرهنگی دولت سیزدهم حالا حالاها ادامه داره 😎🤨
💬 سینا کلهر: من تلاش کردم و ورود زنان به استادیوم های فوتبال را محقق کردم 😱
➖ خسته نباشی 🤧😤
@Hasanabbasi_students
🔰 سقوط دمشق، محصول لشکرکشی تورانشهر بر اسلامشهر بود و نه لشکرکشی اسلامشهر بر ایرانشهر...
✍ مهدی فاطمی صدر
@Hasanabbasi_students
7.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 زنگ تفریح 🤣😂
🔹 فتنه ی توران شهری اردوغان 😱
در رویارویی با تمدن اسلامشهری 🤨😎
@Hasanabbasi_students
🔰(با عرض پوزش) کمی اقتصادبدانیم!
✍️سیدامیرحسین حسینی
🔹طبق دستورالعمل IMF خدمات روسپیگری ارائه شده توسط ساکنین به توریست خارجی باید به عنوان صادرات خدمات در حساب های خارجی ثبت شود.
🔹همچنین خدمات فحشا خریداری شده توسط مشتریان داخلی به توریست خارجی باید به عنوان واردات خدمات ثبت شود.
🔹خدمات روسپیگری بین افراد مقیم و غیر مقیم باید به عنوان خدمات شخصی، فرهنگی و تفریحی طبقه بندی شود، مگر در مواردی که مشتریان این خدمات را در خارج از کشور در تعطیلات یا سفرهای کاری خریداری می کنند. در چنین مواردی خدمات فحشا باید در سفر گنجانده شود.
🔹چارچوب کلی پیشنهاد شده توسط یورواستات (۲٠۱۸)، رویکرد عرضه را اتخاذ می کند.
🔻تخمین تعداد روسپی ها در کشور ضربدر تعداد کل ملاقات های هر روسپی (در هر دوره) ضربدر میانگین قیمت هر ملاقات است:
کل فروش = تعداد روسپی ها x تعداد تماس های هر روسپی x قیمت
🔹فقط خواستم ببینید شاخص های بینالمللی همین قدر ناکارآمد و کثیف هستند.
حتی انسان را کالا می بینند و بر روی او قیمت می گذارند و در آمارهای صادرات و واردات خود حساب می کنند!
در شاخص های اقتصادی در صدر جدول بودن می میتواند نشانه حجم فرومایگی اقتصاد یک کشور باشد.
🔹امروز که وزیر گردشگری قانون حجاب را مانع جذب گردشگر میداند؛ چند وقت بعد مصاحبه میکند که طبق دستورالعمل IMF و برای تقویت صنعت گردشگری باید روسپیگری و خدمات جنسی را نیز در کشور آزاد کنیم تا رشد اقتصادی ۸٪ محقق شده و تحت فشار مجامع جهانی قرار نگیریم و با این کار به شکوفایی اقتصادی و رونق صادرات و واردات و پیشرفت صنعت گردشگری دست یابیم!
@Hasanabbasi_students
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
🔰(با عرض پوزش) کمی اقتصادبدانیم! ✍️سیدامیرحسین حسینی 🔹طبق دستورالعمل IMF خدمات روسپیگری ارائه شده
🔰 خب! الان که یوتیوب پر شده از فیلم های توریستهای هندی و اروپایی و ... که مجانی می آن ایران و می رن توی هاستلها و بعد شهر به شهر می رن توی خونه ایرانیها و زنان این خانوادهها هم در خدمت اینا هستن بدون جیره و مواجب، این کجا حساب می شه؟
🔹 مثلاً در این ویدئو که فاطمه زن شوهردار ایرانی، مرد گاو پرست هندی رو شب توی خونش توی کرمان نگه می داره و فردا اونو با ماشین خودش می بره به کویر شهداد، و شب توی کویر با اون توی یه چادره، اینو IMF و سیستم مالی اصلاح طلبا چه جوری حساب می کنن؟
🔹 چون این پسره هندیه، در چهل روزی که در پاییز ۱۴۰۱ ایران بوده، سی و دو ویدیو منتشر کرده که در تهران و اصفهان و شیراز و یزد و کرمان و ... توی خونه ایرانیها بوده و خرجی نداشته، و در این شهرها، زنان ایرانی دست به سینه در خونه در خدمتش بودن، و او در هر ویدیو، هزینه سفرش رو به ریال و دلار و روپیه در روی صفحه نوشته، و تقریباً مفت اومده و رفته، و در کامنت های ویدئوهاش در یوتیوب، مردای هندی با شعف ازش خواستن که راهنمایی شون کنه که بیان ایران و با این دخترای ایرانی باشن.
🔹 خب لیبرالها که ناموس براشون معنی نداره بگن که این الان چه جوری در اقتصاد ایران تأثیر داره؟! توریستی که مجانی می آد و میره و با نوامیس لیبرالها میخوابه و چهره یه تایلند خونگی از ایران در اینستا و یوتیوب نمایش داده، چه مزایایی داره؟ قطعاً لیبرالها پاسخی نمیدن، چون به ضررشون تموم می شه.
youtube.com/watch?v=yrC7MUDG9ro&si=FJ7Jb0WF_sqY199I
@Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 خون جای کلمه را پر نمیکند
🔹 نمیشود ما یک طرح سیاسی نظامی منطقه ای را پیگیری کنیم و جای توضیح و تبیین آن در مدارس و آموزش عمومی ما خالی باشد.
🔹 نمیشود شک و شبههها را با خون پر کرد. بگوییم حالا میرویم بیشتر شهید میدهیم شبهه ها بر طرف میشود.
🔹 شک و شبهه را با #کلمه رفع میکنند نه خون.
✍ حبیب رحیمپور ازغدی
@Hasanabbasi_students
🔰 پرستوی اسراییلی، که به نظام فرهنگی هنری ایران نفوذ کرده بود.
#پرستو_احمدی
@Hasanabbasi_students
18.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 اگر دوست دارید دربارهی تحولات منطقه و سخنان اخیر رهبری با نوجوانان صحبت کنید، اما نمیدونید چطوری؛ این پادکست مخصوص شماست...🔆
✅ به کمک آیت قله، دره و دریا 🏔🌨🌊
💿 پیشنهاد مطالعه: جلسه ۱۷ و ۴۶ «استراتژی برای کودکان و نوجوانان»
🎙️مریم خانمحمد نیماوری
📢 کانال تفکر تفریحی در بله:
https://ble.ir/tafakortafrihi
📢 در ایتا:
https://eitaa.com/tafakortafrihi
📢 در تلگرام:
https://t.me/tafakortafrihi
📢کانال یوتیوب:
https://www.youtube.com/@tafakortafrihi
اینستاگرام:
Nimavary
🔰 سنگ زیرین آسیا
❓ آیا تربیت پسرهای امروزی، از آنها سنگ زیرین آسیاب می سازد؟
🔹 این بیت از عبید زاکانی یکی از مفاهیم عمیق زندگی و پایداری انسان را بیان میکند. در اینجا، شاعر با استفاده از تمثیل «سنگ زیرین آسیا» میخواهد ویژگیهای مطلوب یک مرد را توضیح دهد.
🔻 تفسیر:
"مرد باید که در کشاکش دهر":
زندگی (دهر) سرشار از سختیها، چالشها و ناملایمات است. کشاکش دهر اشاره به مبارزه همیشگی انسان با مشکلات و ناملایمات زندگی دارد. مرد در اینجا نماد انسان کامل و آرمانی است که باید در مواجهه با این سختیها استوار باشد.
"سنگ زیرین آسیا باشد":
سنگ زیرین آسیا، سنگی است که ثابت و پایدار است و تمام فشار سنگ بالایی و فرایند آسیاب کردن را تحمل میکند. شاعر این سنگ را نمادی از پایداری، مقاومت و تحمل بیپایان میداند. به عبارت دیگر، فرد باید در برابر فشارها و سختیهای زندگی همچون این سنگ، استوار و تسلیمناپذیر باشد.
🔻 پیام کلی:
این بیت دعوت به مسئولیتپذیری، پایداری و استقامت در برابر دشواریهای زندگی است. شاعر معتقد است که انسانهای بزرگ کسانی هستند که در سختترین شرایط نیز خم به ابرو نمیآورند و همچون سنگ زیرین آسیا، ثابت و استوار باقی میمانند.
@Hasanabbasi_students